!! **** kesäkuun kullanmurut 2011 - tammikuussa <3**** !!

Hei, tarvisin nyt kommentteja jotka tiedätte jotain PARVOROKOSTA tai olette joutuneet sen eteen nyt raskaana!!! Eli nyt kauheesti liikkeellä lapsilla tuota parvorokkoa ja olen itse töissä lasten parissa eli kuulun riskiryhmään jossen ole sairastanut sitä.

Viime viikolla kuulin tästä ekaa krt. ja menin heti verikokeeseen tarkistuttaa olenko sen sairastanu joskus lapsena( jos olisin ei olis vaaraa saada enää). Harmi et tulokset tulee vasta 1-2 vk. päästä! ja mitä oon netistä tutkinu,niin olis aika kohtalokkaat seuraukset jos minä sairastun ja sikiö sairastuu...Pahimmillaan sikiön kuolema!

Oon nyt ihan hermona täällä ja työnantaja halus et oon tämän viikon sairaslomalla,kun meidän yksikössä 1 lapsella ilmeni parvorokko ja en vielä saa tietää olenko sairastanu sen...ei halunnu ottaa riskiä! Jos pahin käy enkä ole sairastanu mitäs sit, saanko s.lomaa moneks viikoks (ku rokon itämisaika oli tosi pitkä) tai jos ei anneta,niin mun pitäis pysyä kovana, etten halua ottaa riskejä!?
 
Harhaanjohtaja Onnea poikalupauksista :flower:

Calumet Mie onnistun huipulle vain päällä ollessa kun saa itse hakea asentoa ja tahtia:ashamed: Hankalaksi on mennyt orgasmin saaminen raskauden myötä, mutta on sitten potenssiin 10 voimaltaan :D

Jessi Kyllä tää tästä varmaan lutviutuu, välillä heittää paha mieli kehiin mut nyt on aika tasainen, enemmänkin "tunteeton" olo...

Vaunuista: Katsastin vasta läpi ne vaunut mitkä sain siskolta ja voi paska.... Niin loppuun ajettu jousilta, keikkuu ku mielipuoliset ja muutenkin ihan kiikkerät jo... Tosiaan epäilin jotain tälläistä, kun siskon tyttö painoi varmaan 30kg ja sit oli vielä vauva koppa-osassa samaan aikaan...

Eli uusien ostoon mutta millä kehtaa sanoa ettei noita halua, kun siskon ukko oli vielä huutan ettei niitä voi ilmaiseksi antaa, kalliita vaunuja, -04 malli Bora muistaakseni, värikään ei ollut minun mieleisin, mut tietty jos olis ollu hyvät, niin olisin kelpuuttanut. Säästöähän se olis ollu...
 
pyyter

meil on tuplarattaina carenan double swingit.
ja on kyllä älyttömät kätevät ja helpot rattaat.
saa vauva-aikana niin et vauva on naama suhun päin ja isompi naama toiseen suuntaan, jos siis ostaa sen erillisen kovan kopan niihin, meillä oli se ja sekin oli tosi kätsy.
tämä olikin se kriteeri jolla rattaat otettiin, et ois isot pyörät ja sit et menis just tollai et sais vauvan niin et sen näkee kun käppäilee jossakii.

Ja pakko mainita, et esikoiselle meillä oli 500euron normi yhdistelmävaunut, mutta noi carenan tuplat, mitkä ostettiin johonki vajaa 400euroon, niin on olleet paljon paremmat ja helpommat työntää ja tukevamman oloset kun ne mitkä oli esikolla.

eli niitä voi kyllä suositella ihan reippaasti :) + niit löytyy kaikkina kivoina väreinä..

harhaanjohtajalle paljon onnitteluja poikalupauksesta :D nauratti se kun toinen siel jo heti jääny rysän päältä kii peleillä leikkimisestä :D:D:D reps.

leivoin just sämpylöitä! nams ja päiväruuaks oli kalakeittoa :p ah ihanaa! pari purkkii ruokakermaa lorautin sinne sekaan ni ai että :> ja noi sämpylät. vois vaa syyä ja syyä ja syyä :>

jessi75 mikä päivä lähette laivalle ? :> me lähetää lauantaina 5pv. odotan kans kovasti, varsinki sitä seisovaa pöytää!!! hahaha. ihanku mun ajatukset ois vaan ruuassa.. mut noukänduu :>

tääl kaks kolmesta nukkuu päiväunia ja toi vanhin tyttö kattelee ponyo piirrettyä.. jospa seki koht iltapäikyt ottais ni ois ihan hetki sillai et oisin vaa "yksin" :> ja ilouutiset mieheltä, se ei menny tänäänkää kouluun kun sillä oli nii paljo töit ettei päässy sieltä lähtee ajoissa ajamaan, on vieläki töissä ja meinas tulla puol seittemän maissa himaan :) <3 ikävä sitäki karvanaamaa jo.

tekee hitosti mieli twix patukkaa vaikken edes normisti tykkää siitä yhtään! en ikinä osta sitä, enkä syö jos mies on tuonut, mut nyt tekee kokoajan niit mieli. oon syönyt jo ainakin kaks kertaa sellasen tän raskauden aikana.. -.- esikoisesta tuli feta jota en ollu aiemmi edes maistanut. kakkosesta tuli oliivit ja pekoni, joista en koskaan ollu tykännyt. ja nyt sitten on tullu twix patukat ja alussa tykkäsin sipulirenkaista mut enää en :D haha. niitäkä en oo koskaa tykänny syyä joten iha hyvä et se meni sitten ohitte.

ja taas jauhan vaan ruuasta.. :'D vauva välillä vähä pistää jalalla koreaks tuola mahassa mut aika harvakseltaan, eile nauratti ihan ku tuntu 2 selkeetä potkua samaan kohtaan :> ei mitää hivutusta :D

mua väsyttää niin paljon et odotan et kello ois jota kymmene et vois vaa mennä nukkumaan. phuh. rakenneultraan vielä muutama viikko.. ei jaksais odotella..

hitto et rupes tekee mieli paistettui munia ja pekonii ja nakkeja :D NYT POIS SE MINUSTA.. (se vuoden ruokalista siis) :D:D:D nojoo. meen tekee lisää sämpylää, jos mulla on vaikka vaihteeks nälkä. :D hahahaha.

anteeks. :ashamed:

ja heippa,
pupeltaja ja se toistaiseksi tuntematon 17+6
 
memami ömmm. en tiedä tosta sen enempää ku et on vaarallinen raskaana, joten jos et ole sairastanut niin sit vaan saikulla oot niin kauan et itämisaika on ohitte. näin tekisin ite ja sulla on todella hyvä syy!

sannikki sanoisin vaan jotenki niin, et en ehkä haluakkaan niit teijä vaunuja, niin että jos tahotte myydä ne vaikka jolleki tms, niin myykää vaan, päätin sittenkin, et haluan ostaa sellaset mitkä on mun mielestä kivammat. tai jotai tällasta. tai sit vaa reteesti pistät miehen piikkiin, et mies on sitä mieltä, et ostetaa vauvalle sellaset ja sellaset vaunut ja meinas et noi teijän on ehkä vähä jo aikansa lopussa.. :D

tää oli tällanen välineuvola :D
 
Pupeltaja: mun kaverin tyttärillä on nämä: T:mi Koskimki - Lastentarvikkeita suoraan maahantuojalta! ja ne on tosi mukavat työntää, kevyet ja ei niin kauheen tilaa vievät. Jos meille olis tullu pienempi ikäero olisin kanssa hommannut nämä, sen verran näitä on mulle kehuttu.
Hinta-Laatu kohdalla!

Sannikki kannattaa ottaa se vika puheeksi heti, meinaan ettei sisko tai sen mies pääse joskus hyppäämään silmille että te olette ne kuluttanut loppuun.
Ikävä juttu :/ sullekkin vinkkinä: WWW.VAUNULA.FI - Edullisia lastentarvikkeita vaunuista pottiin suoraan maahantuojalta. , sielä on edullisia vaunuja. :)

Leivoin juuri 3. pellillistä pullaa.. ;D huh huh! tekis mieli leipoa uusi satsi sämpylöitä kun eihän eiliset ole enää uuni tuoreita.. huh huh.

ehkä mä voisin kumminkin vaan laiskotella:)

Harhikselle poika onnittelut:heart:

MMILIA 19+5
 
Pupeltaja Kehitin jo suunnitelman:D eli anoppi oli ostanut vaunut yllärinä ja oli löytänyt niin hyvät ja ihanat että haluan ne:D

mmilia Ne vaunut on meidän kellarissa odottamassa, eli kun ei käytetä niin ei voi meitä syyttääkään :) meinattiin parin kuun päästä tilailla vaunuja ja kyl tuokin linkki on tutkittu :D oon surffannu varmaan kaikki vaunujen myyjät :LOL: kiitos kuitenkin!!!

Ora Jovi air kiehtoo onko kokemuksia????? Ainut mitä katselin on rattaine jalkatuen lýhyys, näyttää lyhyeltä...
 
mmilia noihan on siis just samat mitkä meillä on :D carena double swingit :>


sannikki toi onki hyvä suunnitelma :D:D

nyt kaks kolmesta jo nukkuu ja pienin tossa viel mönkii :O hohh.
kai sitä täytyy koht jo iteki mennä et jaksaa sit aamulla taas herätä :)

ja huomena pääsen poksumaan :>
 
Ultrassa käyty ja rakenteet normaalit. Laskettu aika nyt sitten muuttui viikolla eli uusi aika olisi 11.6 eli viikkoja olisi nyt 20+3. Vartalonmitan mukaan koko vastasi jo jotain +22 viikkoa =).

Sukupuoli jäi mysteeriks sillä ihan ensimmäisessä kuvassa lääkäri totesi että selvä tyttö mutta myöhemmin näyttikin pojalta eli ei siis saatu siihen vielä selvyyttä:|. Harmi sillä olisin niin halunnut päästä shoppaamaan koska nyt näyttää siltä että toinen keskonen meille on tulossa.

Aikaistin ultraa viikolla supistelujen takia ja tarkotus oli nyt katsoa myös kohdunkaula. Kaulaa oli jotain 46mm eli ihan ok mutta sitten oli 0,5cm suppilo eli kaula vähän ns. auki ilmeisesti. Sitä nyt sit seurataan ja ultraan seuraavan kerran 3 viikon päästä tarkistaan tilanne. Uhkas jo vuodelevolla. Nyt sit täytyy tosiaan himmata tahtia entisestään. Miehen kans mietittiin että josko laitetaan neiti hoitoon ainakin osa-aikasesti jotta sitten tosiaan saan levättyä enkä taistele päiviä uhmaikäisen neidin kans. En millään haluis neitiä hoitoon laittaa mutta taitaa olla pakko. En sitten tiedä kuinka helposti hoitopaikka irtoaa ku olen kuitenki kotona.

Tekis mieli laittaa tuo makkari kuntoon vauvaa varten mutta ei uskalla. Jos vaikka sitten kolmen viikon päästä en saa tehä enää mitään. Apuva. Hoitopöytää olen katsonu huutiksesta mutta uskaltaako huutaa ku pelko keskenmenosta elää.

Anteeks ku nyt tuli vaan omaa napaa mut pakko purkaa johonki näitä tunteita ja ajatuksia.

Nepsus + vaavi 20+3
 
parvorokosta pysyisin pois töistä niin kauan ku tautia sieltä löytyy. riskit liian isot.

pupeltaja me lähetään vkon päästä eli 1.2. :) niitä syömisiä mäki sieltä ootan, varsinki se meriaamianen on mahtava :p mun alko tekee mieli sämpylöitä ku kerroit tehnees, ainoo vaan et en osaa niitä tehä :rolleyes:

sannikki hyvä suunnitelma joo :xmas: en mäkään huolis loppuun käytettyjä vaunuja vaikka kuinka olis ilmaset ja säästäis. vaunut kuiteski tosi tärkeet jos paljon jalan liikutaan. mä oon lenkkeilly paljo ja nytki olis tarkotus ja kiva ku pääsee heti vaukin synnyttyä ulkoilemaan.

käytiin tänään kirjastossa poikain kanssa ja satuin näkemään ku joku peruutti toisen auton perään parkkipaikalla. hölmö läks karkuun mut ajo mun edestä joten sain rekkarin ylös, hah! raukkamaista paeta paikalta :rolleyes:

rankka päivä taas ollu ni pitänee siirtyä tirsamaahan pikkuhiljaa, öitä!
 
jessi75 toi on niin totta, et aina joku näkee! hyvä ku otit sen rekkarin ylös :)

me nähtii kans just hesassa ku joku kolhas toisen autoon kuulu kauhee töms mut oli nii pimeetä ettei saatu rekkaria ylös :<

Tääl on just heräilty, kummipoju kattelee vanhempiensa kuvia keittiössä haikeena. hmh. johan se on kolme yötä ollutkin meillä. vielä jäljellä kuitenkin 6 yötä :O

Mäkään en osaa leipoa yleensä sämpylöitä, niist tulee aina liian kovia! nyt jätin taikinasta pari desiä jauhoja pois niin tuli ihanan pehmeitä! :> ja taikinaan pistin 2rkl siirappia :p koht niit sit aamupalaks teen kans, ahnam! <3

tänää vaihtu viikot ja nyt siis

pupeltaja ja piilovauva 18+0! &#9829; ps. ehkä ihan vähän ärsyttää ku monilla muilla on nii paljo jo enempi viikkoja! pöh!
 
Nepsus toivottavasti pääset lepäämään! Luulisi että tuossa tilanteessa hoitopaikka pitää irrota kun kyse on kuitenkin sun ja vauvan hyvinvoinnista.

Täällä poksuu 22+0 tänään! Soitin äsken Kätilöopiston haikaranpesään ja "varasin" meille sieltä paikan. Viimeksikin oltiin haikaranpesään menossa, mutta oli silloin täynnä niin ei päästy. Olin kyllä tosi tyytyväinen hoitoon siellä tavallisellakin puolella mutta olishan tuo kiva päästä kokemaan.

Olin pari päivää sitten kaupoilla kiertelemässä ja alkoi vihloa tosi ikävästi alakerrassa. Oli pakko pysähtyä lepäämään hetkeksi ja kävellä ihan superhitaasti loppuaika. Inhottavan tuntuista kyllä ja säikäytti vähän.
 
HAHA. nyt on vaunut mietitty.

eli aion ostaa nyt tälle uudelle vauvalle ihan omat vaunut kun meillä noi tuplarattaat on ollu nii vähä aikaa käytössä. ja sit jos tos omal pihal ollaan jne, niin saa omissa vaunuissaan sit nukkua eikä tuplia tarvi raahata sinne takapihalle. Ja lisäks ni jos menee sit talvellaki ni isommat kävelee tai menee pulkassa niin ei tarvita tuplia ku harvoin pitkillä reissuilla ekana kesänä, toisena kesänä saa isommat kummatki kävellä sit.

noniin eli ostetaan ABC prime lux macig vaunut pojalle ja tytölle samat vaunut mut väriltä toffeet.
Yhdistelmävaunut PRAMY LUXE 2011 - Lastenvaunut - Lelumaa.fi tuolt löytyy kummatki värit :)
ei oo kovin kalliit ja oli ainoa kivannäköset. toiset ois ollu jokku emmaljungan yli 800euron vaunut mut ei oo sellasiin rahaa joten noi saa nyt olla sit yhtäkivat :>

ei mulla muuta tähän hätään :D

heippanen! pupeltaja + ?? 18+0!
 
MeMaMi tottakai jäät saikulle, jos et ole itse sairastanut parvorokkoa. Työnantaja on velvollinen siirtämään sinut toisiin tehtäviin, missä et pääse rokolle alitustumaan. Mutta jos se ei ole mahdollista, niin saikkua sitten. Nyt sinun ja vauvan terveys menee KAIKEN edelle!

Nepsus. Onneksi vauva on kasvanut hyvin ja hänellä kaikki ok. Millä viikoilla esikoisesi on syntynyt? Toivottavasti hoitopaikka järjestyy ja voit levätä kunnolla ettei tämä vauva tule maailman kovinkaan paljon etuajassa!

Pupeltaja, sä taidat olla kova laittamaan ruokaa?! Viittaako nikkikin siihen :D Mulla on tosi helppo ja hyvä sämpyläresepti, jos kiinnostaa.. Tän reseptin mukaan sämpylöitä ei tarvitse kohotuksen jälkeen leipoa lainkaan, vaan taikinasta leikataan paloja ja valmis pellillinen laitetaan heti uuniin. Helppoa ja tosi, tosi hyvää!

Emily
, onnea 22 viikon johdosta!

Vaunuista. Ongelmana on löytää hyvät ja kestävät yhdistelmävaunut, mitkä sopisivat budjettiin.. Onko teillä kokemuksia Oran vaunuista? Sannikki kyseli samaa.. Ovatko ne laadukkaita? Kiinnostaisi ne sen takia, että ovat suomalaiset.. Entä onko parempi ottaa pehmeä vai kova kantokoppa vaunuihin? Onko pehmeä käyttökelpoinen pidempään? Meneekö se isommallekin lapselle?

Seksistä
. Täällä touhuillaan hyvin vaihtelevasti. Nyt on ollut hiljaista jo useamman päivän ajan, mutta ei haittaa, ainakaan minua. Sitä paitsi laukeamisen jälkeen on inhottavaa, kun tulee supistuksia. Koko kohtu menee ihan kovaksi.. Tiedän ettei niistä ole haittaa, mutta pelottaa silti. Joo, olen aika herkkä noille supistuksille taustan takia.

Ihanan aurinkoinen päivä! Tää laittaa karjalanpaistin uuniin ja lähtee koiran kanssa lenkille. Yöksi töihin!

Sunburned + Aarre täydet 20 viikkoa!
 
nepsus hui, toivotaan et vauva pysyis kuitenkin mahdollisimman kauan sisällä! <3

mun ruoanlaitosta :D joo oon aika kova kokkailemaan, tykkään kauheesti laittaa ruokaa ja leipoa jne. ainoo mitä vältän on taikinoiden vaivaaminen, joten toi munki sämpylätaikina on sellanen et tein siitä siis sen verran löysän ettei tartenu käsiä sinne sekaan sotkee ollenkaa vaa puulastalla vaan sekotin ja sit lusikoilla nostelin pellille sellasia länttejä :D hahahha. kuulostaapa herkulta -.-

Oon tehny ruokaa kotona omilel vanhemmilleni jo ala-asteikäsestä asti :D kun ne oli nii pajo töissä niin sain sitte ite kokata sielä aikani kuluks ja se onki kivointa.
teen yleensä aika lailla kaikki alusta asti itte. kun oon nyt lasten kaa kotona ollu jo semmoset kolme vuotta niin ei täälä oikein muutaka tekemistä ole :) ja on ihana leipoo jotain jos joku tulee kylään ni aina väkerrän jotai muffinei tai rahkapiirakan tai jotaki herkkua :) on niin namia sellaset :> ja normisti teen kunnonruokaakin kaks eri ruokaa päivässä ku en tykkää syödä samanpäivän aikana kahesti samaa ruokaa :D sit aina jätetää toiselle päivällä ja sillo syödää jos on jääny ylitte. :>

hmmh. ylitin taas itseni ja vaik kui väsytti niin mentii kauppaan! JEE. otin koirankin mukaan ku mies tulee tänää taas nii myöhää ettei välttis ois ehtiny sitä käyttää pitemmäl lenkil. ja nyt on taas nivuset kipeenä :< mut sainpaha noi isommat lapset kävelemään! ensin ne sai kumpiki kävellä ja sit myöhemmi sai tulla vuorotelle rattaisii lepäämään. pikkune nukku rattaissa melkei koko matkan ja nyt jatkaa sängys unia :) ihanan pirtee ilma ja aurinkoki paistoi ! :>

mukaan tarttu kaikenmoista hedelmistä niihi perhanan Twix-patukoihin :D
mut on jotenki reipas olo ku jakso taas raahaa koko köörin tonne pihalle! :)

lueskelin äske mun päiväkirjaa ja siel on et sillo ku oon venannu kakkosta näil viikoil ni oon jo tehny tarvikkeista inventaariota et mitä tarvii jne. ni ei oo kyl tullu viel mieleenkään et oisin niin pitkällä jo et vois alkaa tommosia miettii! mut kai sit niin.. no sit kävinki sen innoittamana noi rattaat tsekkaamassa ja valitsemassa netin ihmeellisestä maailmasta :D ootan nyt sitä ultraa et kumpi tulee ni tietää minkä värin sitte tilaa! :p

saatiin kutsu myös pikkasemman ensimmäiseen vauvakirkkoon! ei olla kertaaka viel näiden kaa kirkossa käytykään.. en ite oikein harrasta moista, mut kuulosti ihan hauskalta ku siel on joku muskarin vetäjä sit laulattamas lapsia ja sit oli jotai kahvia ja tällasta ja sinne on kutsuttu kaikki viimevuonna syntyneet. joten kai sen vois käyä tsekkaamassa. ei sielä varmaa kovin pitkää saarnaa ole..kai se on jotaki vastinetta sieltä rahoille haettava kun kerta kirkollisveroa maksetaan :> seurakunnan kerho nyt onneks alkaa isommalla sit ku se on sen 3v.. ja oishan tuola toi perhekerho sit kans mut ei olla viel kertaaka sinnekä saatu aikaseks mennä..
 
juhannusylläty: Pikaista paranemista! Mutta ihmettelen miten ihmeessä sait vaan pari päivää saikkua? Mulla oli just vuodenvaihteessa keuhkokuume ja olin ihan sairaalassa antibioottitipassa 4 päivää ja sairasloma kaikenkaikkiaan oli 3 viikkoa! Yhtään aikaisemmin en olisi töihin pystynyt ja nytkin tarkkailen vointiani hyvin tarkasti, että jos yhtään tuntuu missään niin marssin kyllä heti lääkäriin. Otahan siis ihan iisisti ja haet vaan lisää saikkua!
 
Orasta meil on Ora Jovin vaunut vuosimallia 2007 ja oon ite ollu niihin tyytyväinen :D. Ja vaunut on viel kovalla kantokopalla ja neiti mahtu nukkuun niissä vielä jotain 9kk iässä, mut poika ei enää puolen vuoden iässä. Mut koppa on isompi mitä muissa vaunuissa. Ja tykkäsin senkin takia kovast kopasta, ku esikoinen nukku siinä päivällä ja toimi varavuoteena mummilassakin. Isot pyörät myös ja tukeva rakenne. Ainoo miinuspuoli on ratasosa mikä on iso, ni en oo sitä käyttäny paljon yhtään. Meil on viel nää vaunut kolmannellakin käytössä. Miusta vaunuissa on kohillaan hinta-laatusuhde. Suosittelen :D.

Meille tulee sit Herquleksen Twin Raptor-rattaat :D. Tänää just tein kaupat ja ens viikolla miehen veli käy ne hakemassa, ku ovat kotiintulomatkalla, ku hää tulee töistä kotia. Hää on Helsingissä töissä ja rattaat on Tuusulassa. En tohon hintaa löydä mistään noi laadukkaita rattaita :D. Oon todella iloinen, et taas kävi näin hyvä tuuri :D. Löysin ne Kaksplussan Markkinat-palstalta. Ja aikoinaan vaunut löyty kans Vauva-lehen Osta- ja Myy-palstalta, kerran käytetyt eli ihan uudet, mut tää kyseinen muija möi ne tarpeettomina, ku tuli kakkonen perään, joten myö saatiin hyvät vaunut :D.

Pyyter ja OttoAnneli 19+1
 
Parvorokosta tosiaan, pysy ihmeessä pois niin kauan kun sitä on liikkeellä! Päiväkodeissa odottajat siirretään kokonaan toiseen päiväkotiin töihin epidemian ajaksi, näin kertoo siis siellä työskentelevä ystäväni.

Vaunuista mä oon varmaan joskus aijemminkin sanonut että noi Brion yhdistelmät myyn pois koppineen päivineen ja ostetaan Phil&Tedsin sisarusrattaat :) Mä tykkään niistä tosi kovasti ja eivät vie kuitenkaan enempää tilaa esim bussissa kuin tavalliset vaunutkaan :)

Pitäs laittaa noi Briot myyntiin esim huuto.nettiin mut LAISKOTTAA :D Hahaa.
 
MyrskyMaija, tosiaan 5 päivää sain vain saikkua, 10 vrk vahvat antibiootit kotiin. Huomenna menen aamulla Terveystalolle lääkäripäivystykseen, on semmoiset hengenahdistukset vaivana, että pakko saada jotain avaavaa lääkitystä:(

Mutta kanssasisaret, arvatkaa elinkö tänään ihan kauheita hetkiä!!!! Vessassa käydessä tajusin vuotavani kirkasta verta!!!!JA sitä verta tuli, tuli ja tuli...ihan paniikkiin menin. Aloin soittaa neuvolaan, että saisin ajan lääkärille, ja sainkin, alle 1 h siitä olin lääkärillä. Ilmeisesti verenvuoto johtuu infektiosta, siihen sain viikon lääkityksen. Vauvalla kaikki hyvin, kohdusta veri ei tule, vaan kaulasta ja kohdunsuulta todennäköisesti. Vaavi vilkutteli virkeänä, istukan paikkakin on nyt tiedossa, ja se on just arvelujeni mukaisesti alhaalla edessä. Nyt vaan on sitten rasituskielto...kaikki sellainen rasitus, nostelu, käveleminen jne.. on kiellettyä. Toivotaan, että infektio paranee, ja ei aiheuta esim. paikkojen aukeamista...nyt sain sellaisen varoituksen, että tämä pysäytti todenteolla. Tämän viikonhan olen vaan makoillut muutenkin, mutta nyt sitten lepo jatkuu, kahdesta syystä...huh,.,,,vieläkin tärisyttää...


'
 
Juhannusyllätys: Luojan kiitos se vain säikäytti, ei enempää tuommosia!! :heart:

Mäpä eilen kävin vähä kuuntelee Reiskan sydänääniä. Hyvin kopotti :) Ja ihan kotidopplerilla. Hyvä että semmonen on saatavilla jos tuntuu et pitää saada varmistus vaavin sytämen lyönteihin :heart:

Mä oon nyt nuita vaunuasioita pähkäilly, hirveesti himottas Emmljugat mut hinta... :O ja sitten toinen ihan hyvänkuulonen vaihtoehtoi ois ne ORA:n jotkut.. oli silläkin kolmee eri mallia. Ei nekään mitkään ihan halvimmat ollu. Pitäs tuohon lähi kuntaan ajaa kahtoo livenä niitä ku täällä ei oo Lastentarvikkeessa Oran vaunuja myytävänä.

Sain tänään vähä siivoiltua, piti testata uutta Ajaxia ku ostin, hyvälle tuoksu :D Ja hulluna vaan tekis mieli makeeta koko ajan. Tällä menolla paisun ku pullataikina...piti jo yks talvitakki laittaa pois ja ottaa isompi tilalle. Tuntu et kiristää jo rinnankin kohdalta.

Tein eilen illalla hyvänteon ku olin koiran kaa lenkillä ja huomasin et irtokoira seuraa..äkkiä juoksin kotiin ja koira sisälle, sitten pyydystämään irtokoiraa. Yks vihellys ja se seiso mun nokan eessä, onneks sillä oli pannassa yhteystiedot niin sain soitettua.. Pistin sen sit autoon ja vein kotiinsa. Ukkeli siellä anto 10e "palkkioo" ja oli ihan tyytyväinen ku Toro palautui :)

Pitää kehittää tässä jotain mielenvirkeyttä..ehkäpä erä wiillä jotain sporttipeliä auttaa :D

Tinsku ja Reinorakas 20+5 :heart:
 
Juhannusyllätys kamalaa,varmasti säikähdit!! nyt vaan reilusti lepoa ja himmaat vauhtia. Kurjaa kaikki sairastelu ja vaikuttaa näköjään masukaveriin myös :/ Jaksamista!!

MeMaMi sinuna soittaisin pomolle ja selvittäisin voitko hänen luvallaan olla pois vai haetko ihan saikkua mut töihin ei kyllä kannata mennä ennenkun selviää testit.Riskit liian suuret :/

Mmilia mieskö oli sairaalaan joutunu? Jaksamista myös sinne ja ressaaminen on kyl inhottavaa! Toivotaan että asiat selviää pian eikä tarvitsisi yötä myöden pohtia :)

Täällä kyllä niin laiska päivä ollu.Tuntuu ettei mitään saanu aikaseks..Petivaatteet vaihdoin ja ruan tein muuten menny kyl ihan pötkötellessä ja boxilta katellu ohjelmia.. huomenna jos taas sais itestään jotain irti :) Mies lähtee viikonlopuks saksaan jalkapalloa katsomaan kavereittensa kanssa joten neidin kanssa jos keksis jtn mukavaa tekemistä. Herkuttelua ja yhdessä oloa :D

Huomenna aamusta neuvola,sitten lisää kuulumisia..

Perdy 21+6
 
Pokspoks rv19!

Neuvolassa aamulla käväisin ja kaikki ok. Laukkaa kuunneltiin hetki, kävin puntarilla (yht. +2,3kg tähän mennessä) ja kohdunpohja oli 16cm. Seuraavaksi saakin sitten kaikki lippulappuset jo mukaan =) Valittelin liitoskipuja, eilen tuntui kun koko setti mahtuis tipahtamaan tosta noin vaan. Tänään alkoi nyt loppupäivästä taas kävely tekemään ilkeetä.. Auts! Nytkin istun ja tuntuu painoa alapäässä.
Onko kellään muulla tällaista: Öisin kummalla kyljellä vaan maatessa vasen jalka yläreidestä polveen ja nilkkaan tuntuu, kuin olis pissaa kirvelemässä siellä.. Iskiasta ajatteli neuvolassa, mtta mun mielestä tuntuis enemmän joltain hermoratajutulta.. ? Joka raskaudessa muistaisin samaa, mutten ihan tässä vaiheessa vielä. Koko päiväksi jää sellainen ilkeä kipu reiden ulkoreunaan, kun jalalla astuu.

Juhannusyllätyksellä on ollut kyllä kamala pelästys!
 
Nepsus Toivottavasti kaikki menee hyvin :hug: saanko udella aiheesta lisää, johtuuko huoli siitä "suppilosta" siis, kun katselin nykyistä ja vanhaa äitiyskorttia niin ei mulla ole kohdunkaulan pituus ollu kuin 3cm!? onko niissä niin paljon eroja sitten ? Uutta tietoa minulle:ashamed: :LOL:

Juhannusyllätys Hui kauhea!!!! mie olisin varmaan painunut sairaalaan ja jäänyt sinne väkisin :( olisin ihan hermona moisesta, jaksamisia ja lepoa sinne :)

Aamulla sitten ultraan StaDaa :D Katsotaan selviääkö sukupuoli :p

vaunuista meinaan kallistua tuohon Oran vaunuun, kunhan näkee livenä ja kokeilee :) toinen minkä haluan nähdä on Zlinen Alu jokumikä lie :D

:kieh:tänään tuli taas kiukkukohtaus, ei paljon tartte ukon väärää sanaa sanoa kun mulla leikkaa, vaikka pitäis itsekin yrittää vähän hillitä... Sitten tulee kaivettua samat asiat uudelleen taas auki :(
 
iltoja!

huono yö takana joten pitäs olla jo punkassa mut muistin et otin pakkasesta viinimarjoja sulamaan ja ne on edelleen jääkaapissa et ei auttanu muu ku ruveta vispipuuroa viel keittelee. väsyttää kyllä jo aika urakalla et jos tästä kohta kaatuis. huomenna onneks iisi päivä, vaan hetki töitä ja sit saan lepäillä. kahelta on neuvola :) nyt jos sais sen kohdunpohjan korkeudenki tietää.

pupeltaja ja sunburned mulle kelpaa kyllä kaikki helpot sämpyläreseptit :wave: on tehny mieli sämpylöitä koko raskausajan mutkun mun tekemät on sellasia pesäpalloja et ei niitä syö koiratkaan :headwall:

juhannusyllätys hui, varmasti säikäytti! nyt sitte vaan lepoa, lepoa ja lepoa.

sannikki tuskin tuo asia ihan äkkiä unohtuu ja suutuspäissään sitä sit tulee iskettyä siihen arkaan paikkaan vaikka se aiheuttaa vaan enempi riitaa :/ toivottavasti saisitte nyt ton asian taka-alalle. onnea ultraan!

rakenneultrasta luotatteko oikeesti niin paljon tohon normiultraan että uskallatte sen perusteella ostella esim vaaleenpunasta tai maalata lastenhuoneen tms? mä en uskaltais ku oon lukenu ja kuullu aika paljon noista erehdyksistä. useimmitenhan ne oikeeseen osuu mut virhemarginaali on kuitenki olemassa.

jessi ja pikkuj 19+5
 
Otokka
Vaunut ostettu, jei! Teutonia Prestiget hyvästä tammialesta A-T Lastenturvasta. Pehmeä kantokoppa ja värinä tietysti musta :D.

Otokka ja Elmo Pikkarainen 21+4
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä