!! **** kesäkuun kullanmurut 2011 - tammikuussa <3**** !!

Vaunuista: meillä on punaiset rattaat hopeilla(vai harmailla o_O) ja mustilla raidoilla.
Tytölle ne oli ihanan väriset,mutta oon miettiny jos tulokas onkin poitsu niin onks ne niin kivat? miehen mielestä on, ja onhan ne neutraaleja värejä ku ei oo mitää pinkkejä hörhelöitä tms ;D mutta haluaisin hyvän tekosyyn uusille! :eek:

liikkeet musta tuntuu että joka toinen päivä kaveri on tosi vireä ja näinä toisina sielä ollaan niin hiljaa.

ultra sitä sais vielä viikon ja kolmepäivää odotella? en jaksaisi odottaa.. Vaikka mulla on tunne että kaikki on silti hyvin? tms. Koska jos joku olisikin hullusti luulen että sen vaistoaisi, äidin vaistolla?
No lujat on toiveet että vauva voi hyvin :)

Hassua aloin juuri miettimään että jos niin huonosti kävis että vauva syntyisikin jo esim. 5 viikon päästä, sitä yritettäis jo hoitaa/pelastaa :) En malta odottaa että nään tuon pikkuisen Intopetterin, niinkuin esikoinen vauvasta tuumas o_O :D

"äitillä on intopetteli mahassa." tyttö 2,6v.

mmilia ja 20+1 jee, nyt yli puolessa välissä!
 
Neuvolakuulumisia.

eli siis unohdin tosiaan ton kohdunpohjankorkeuden mittaamisen pyytämisen.. pitkä lause :D
niin et sitä ei mitattu sit ollenkaan.

Proteiinit plussalla ja pitää mennä viemään uus näyte tiistaina tonne labraan :O
käski tarkkailla onko päänsärkyä ja huonoa oloa ja ylävatsakipua yms. :O mulla on noita kaikki ollu nyt pitemmän aikaa. ja nyt alko särkee sit päätä viel enemmän varmaa ku stressaan oikein tosta raskausmyrkytyksestä -.- toivottavasti vaan sitä..

paino oli noussu nyt 400gr viikossa.

&#9829; äänet oli 140-170 ja niit kuunneltiin sit ainaki viis minuuttia ku kerroin noist viiltävist alavatsakivuista, mitä mulla siis on ollu mut aina rasituksen jälkeen, niin ja sit ku pyörryttää usein ja on huono olo ja että välillä ku sattuu tohon mahaan niin, että en pysty paskoa kunnolla vaan tekee nii kipeetä alavatsaan :O ja siis noi on kaikki ihan oikeita oireita ei keksittyjä. mutni se sanoi et pitää noit viiltäviä kipuja nyt tarkkailla, aiemmin on tullu vaa rasituksen yhteydes niin aamulla viilsi vaik vaan heräsin ja ihan kunnolla viilsi :O ni sanoi et jos jatkuu vaan niin sit se laittaa lähetteen ja on sit lääkärikäyntiki siel ultran yhteydes.

väsyttäää ihan hulluna. mitähä muuta siel juteltiin.. ja on se kohtu vissii kasvanu iha hyvi ku vauvaki löyty aika ylhäältä mahasta. ensin ei meinannu äänet kuulua ku kuunteli nii alhaalta.. ja vauva ainaki liikku paljon ku aina väliin hävis johki siit :)

huomena tulee paljo vieraita kyläilee :) hauskaa! jotai muutaki tekemistä ku lasten kaa olemista. siis ne on ihan vaa päivävierailuja et ei oo mitää bileit tms. mut nään kuitenkin muita aikuisia! ja sekös on mukavaa. pitkäst aikaa! nyt vaan huolestuttaa ne proteiinit. ja se pissaki oli ihan ihmeen väristä. tosi tummaa. ..

pupeltaja & pilke 18+2 &#9829;
 
Pitipäs tulla POKSAHTELEMAAN :) 21 viikkoa nyt täynnä. Kyllä se aika kuluu vaan äkkiä :) Kaikki tällä hetkellä ihan hyvin. Illalla saunomaan ja herkuttelemaan kaverien luokse, ostin alkoholitonta saunakaljaakin itelle :D Jos nyt makaroonilaatikon tekoon ja sitten piiiitkälle lenkille, on niin ihanan lauha ilma kerrankin. Varmaan eka kertaa tälle vuottaplussan puolella :) Ihanata vkonloppua mammat! :heart:

 
Viimeksi muokattu:
Ihan ensiksi onnea hyvistä ultrakuulumisista Sannikille ja Juhannusyllätykselle!

Kaunis masu, amma!

Pupeltaja. Hyvä, että kävit neuvolassa. Toivottavasti se pissa on puhdas seuraavalla kerralla ja muutkin oireet helpottuvat huomenna hyvässä seurassa :)
Piti vielä kommentoida tuota kiintymystä ja sukupuolen tietoa. Ymmärrän sua TOSI hyvin. Minäkin tarvitsen sukupuolen, jotta pystyn paremmin kiintymään vauvaan. Varmasti tausta vaikuttaa kiintymyksen vaikeuteen.. Ja vaikka sainkin tietää sukupuolen, en siltikään pysty täysin kiintymään vauvaan.. Tuntuu tosi pahalta Aarretta kohtaan, että vaikka kuinka yritän, en pysty häntä rakastamaan. Uskon kyllä siihen, että kun saan vauvan syliin, rakkaus syttyy. Jos ei heti, niin pikkuhiljaa. Kuitenkin Aarre on mulle tosi tärkeä ja hänen terveys ja hyvinvointi menee kaiken edelle. Mutta olen huomannut ettei kannata ottaa stressiä tuosta kiintymyksestä, koska se tulee pikkuhiljaa. Itseään ei siihen pysty pakottamaan.

Sitä sämpyläreseptiä lupailin. Tässä tulee:

5dl vettä
1dl maitoa
1 pss kuivahiivaa
2tl suolaa + 1 rkl hunajaa
12 1/2 dl vehnäjauhoja (tai esim. 1 1/2 dl grahamjauhoja ja 11 dl vehnäjauhoja)
+jauhoja leipomiseen

Lämmitä vesi ja maito + 42 asteiseksi. Sekoita kuivahiiva jauhoihin ja lisää maitoon. Lisää myös suola ja hunaja. Vaivaa löysäksi taikinaksi. Taikinan kuuluu jäädä löysäksi!
Anna nousta 1- 1,5 tuntia.
Kuumenna uuni 240-250 asteeseen.
Ripottele reilusti jauhoja leivinpöydälle ja kumoa taikina päälle. Älä vaivaa. Hiivakuplat saavat jäädä taikinaan. Leikkaa taikinasta (esim veitsellä tai taikinalastalla)sen kokoisia palasia kuin haluat. Ei tarvitse sen kummemmin muotoilla, jos kelpuuttaa uniikin näköiset sämpylät. nostele pellille. Paista sämpylät (niiden ei tarvitse kohota) noin 20 min. Anna jäähtyä ilman peitettä, jotta kuoresta tulee rapea.
Näistä tulee tosi, tosi hyviä! Suosittelen :p

Mites muut, pystyttekö vielä nukkumaan mahallanne? Mun masu on edelleen niin pieni ettei haittaa nukkumista. Toisinaan taas sukkien jalkaan saaminen on vaikeaa, kun olo on niin "ahdas", kun kumarrun.

Tänään muuten alkaa tv2 sarja Tammisaaren synnäriltä. Olikohan jaksoja peräti 16.. Odotan mielenkiinnolla millainen ohjelma on. Kiva katsoa kerrankin suomalaista synnyttämiseen ja vauvan saamiseen liittyvää sarjaa. Vähän vaihtelua tuolle amerikkailaiselle tarjonnalle..

Aarteen liikkeet tuntuvat nyt jo hieman selvemmin, mutta huonosti edelleen. Kova myllääjä tyyppi taitaa kuitenkin olla :)
Veljen pojan synttärit olis sunnuntaina ja minä tollo olen jättänyt kastelahjan hankinnan viimehetkeen. Ei auta muu kuin suunnata kaupoille. Nyt HETI! Odotan innolla pojan nimen kuulemista, se on aina tosi jännää :)
Hyvää viikonloppua mamat!

Sunburned + Aarre
 
Onnittelut ihanista ultrakuulumisista :heart: ja tyttö-sekä poikalupauksista niille ketkä olivat ultrissa käyneet. En nyt muista nimimerkkejä, ku niitä oli niin monta.

Täällä mieli on paljon parempi ku pari viikkoa sitten :D. Ja oon ruvennu taas nauttimaan tästä raskaudesta. Ja kun vauva jo potkiikin jo selvästi ni pystyy nauttimaan :D.


pupeltaja toivottavasti sie nyt saat sen varmuuden ultrassa, et kumpi tulee ni muodostuu heti se suhde :D. Miul taas on ollu ihan eri tavalla, vaik en ekasta tienny kumpi tulee ni rakkaus sytty heti ja vahvistu vaan synnytyssalissa :heart:. Samoten on ollu pojasta ja tässä kolmannessakin. En oo ikinä ajatellu nii kauas, et mitä hyö tekee ja kuvitellu heitä sen enempää tähän maailmaan muuten kuin, et miltä hyö näyttää. Ollaan sen verran erilaisia ihmisiä, joten mie en oikein osannu kuvitella itteeni siun asemaan. Mut toivottavasti asia selviää ja pystyt nauttimaan tästä raskaudesta :flower:.

Pyyter ja OttoAnneli 19+3 Ps. Saas nähä voinko ottaa jommankumman työnimestä pois ultran jälkeen :D
 
Cik
Tällähän on tullut hirmusesti juttua sitten viime lukeman. Tosiaan on jäänyt vähälle lukeminen ja kirjottaminen, mutta jospa sitä nyt kunnostautuisi :)

Rattaista on vissiin ollu puhetta. Mellä on esikoisella i´coon kolmipyöräset juoksurattaat. Samat saa sitten mennä tulevallekkin vauvalle, kun näihin löytyy kuitenkin meiltä se vauvakoppakin. Ja väri on neutraali harmaa.

Aika on kyllä mennyt nopeesti, johan se on puoliväli! Ja maanantaina rakenneultra, aamulla jo klo. 9.00. Eipä tarvii koko päivää jännittää. Sisko tulee onneks vahtimaan esikoista siks aikaa.

Täällä kanssa on vauva tosi vilkas pitkin päivää, ihanaa kun tuntee potkuja useammin jo. Ja istukkakin on siirtynyt vissiin ylemmäksi, np-ultrassa siis oli ihan edessä. Ja maha pömpöttää jo ihan kunnolla, kyllä tätä onkin odotettu :)

Cik ja PikkuPipa 19+5 <3
 
mmilia meillä on kakkosella ollu puna-harmaat vaunut ja hyvin sattu mun mielestä pojalle. menee nyt myös tälle kolmoselle. tietty tossa se punanen ei oo vallitseva väri mut en usko että teinkää vaunut ei pojalle kävis. kirkkaanpunanen on ihan yhtä hyvin pojanki väri :)

pupeltaja toivottavasti oireet häviäis, ei oo hyvä et tässä vaiheessa jo tulee. koita olla stressaamatta vaikka se onki helpommin sanottu ku tehty.

sunburned kiitos reseptistä, katotaan jos vkl kerkeis kokeilla :p mä pystyn kanssa edelleen nukkua mahallaan eikä maha haittaa muutenkaan mutta just toi kumartuminen mulla välillä vaikeeta, ahistaa. et tiiän tasan miltä susta tuntuu. mä nauhotin sen sydänääniä kun en kerinny vielä kasilta teeveen ääreen, pitää jossaon vaiheessa yittää tiirata. ootan kyllä innolla ja kovat odotukset on sarjasta. varmaan pillitys-sarja :rolleyes:

rankka päivä ollu, juniori kuumeessa joten yö oli risanen ja jatkoa seuraa, huoh. tiistaina ois risteilylle lähtö, saa nähä miten käy. varmaan esikoinen sairastuu sit just sillon. että ottaa päähän ku aina ku jotain suunnittelet ja toteutat ni sit lapset sairastuu tms :headwall:

painosta onko teillä paljon jo paino noussu? itellä noin 3-4kg et aika vähällä selvitty toistaseks.

nyt elokuvan pariin :popcorn:

jessi ja pikkuj 20+0 poks poks puolivälikahvit :D
 
äitipolilla sit kävin kääntymäs
tai kääntymäs ja kääntymäs, jäi niin paljo hämää toi neuvola ja se et mis vaihees sit pitää mennä tutkittavaks yms ni soitin sinne ja selitin noi jutut niin sanoivat sit et voin mennä sinne päivystykseen.
siel meni kolme ja puol tuntia ku muo juoksutettii huoneesta toisee ja tehtii sisätutkimuksia ja otettii paineita ja kyseltii oireita ja otettii verta ja pissaa ja ultrattiin ja paineltii mahaa ja kaikkee.
huoh. pelkäsin ihan hirveesti sielä et jos joudun sinne jäädä jne.
no, lopputulos, paineet hyvät, kuumetta vähän, vauva voi hyvin ja oli kasvanu hyvin ja kasvu meni keskikäyrällä tasasesti! sukupuolta ei vauva näyttänyt. kahesti tehtii sisätutkimuski ja kaikki oli siin kunnossa.

lopuks ne sit otti viel verta ja pissaa ja sano et jos niis on jotai ni ne soittaa sit yöllä et jos pitää mennä sinne takas ja sit sanoivat et jos ei ole akuuttia ni soittavat huomena ja jos ei ole mitään ni sit eivät soita ollenkaan.

hm. sanoi myös et tuskin on raskausmyrkytys ku lapsilla on sama isä ja se tulee normisti esikoiselle ja kuulema todella harvoin jolleki muulle lapselle.
Ei tullu mitään vuodelepojuttua eikä ollu mitää puhetta et pitäs ottaa iisimmin tai mitään. oireita vaan pitää tarkkailla kuulema nyt paljon ja sit olla ilm. neuvolaan yhteydessä. sit ku mun näkö alkaa taas temppuilla niin se on nyt johki neurologille sit yhteydes et tariviko käyä siel viel näytillä.

nauratti siel vähä ku jäin ekan sisätutkimuksen jälkee vaa sinne huoneesee istuu ku en kuullu mitä se sano :O sit se tuli takas ja kysy et "mihin sä oikeen jäit?" olin vaa et no tänne ku en tajunnu sun puheest mitn :OOO no sit ku piti pissoi jättää ni eka näyte iha hyvi, mut toine, se puhdas näyte- purkki putos vessanpönttöö ja ku huuhtelin sitä ni nauroin niin et ne loputki pissat meni sinne ja sit sain just jonku pari tippaa vaa sinne kippoon ;O oli kauheen kiva selittää sille papalle tätä kun tajusin et se oli joku taukohuone mihi vein ne ja siin oventakana oli kuuntelemas sit koko sen osaston henkilökunta!!! ja ne kaikki rupes si nauramaan ku selitin et ku se tippu sinne ja nauratti sit nii et ne loputki pissat men jne.. :LOL: nomut nyt nukkuu ja on ainaki osittai helpottunu mieli ja huomen illal viimeistää sit saan tietää et mikä tän raskauden tila on. et trviiko jotai seurantaa jne..

pupeltaja & pilke 18+2
 
Otokka
Tulin poksumaan itseni viikolle 23 eli *POKS*, ensimmäistä kertaa kuvan kanssa :). Pahoittelen kuvan kokoa, en osannut pienentää...



Otokka ja ElmoPikkarainen 22+0
 
Viimeksi muokattu:
pupeltaja, hyvä että kaikki oli toistaiseksi hyvin sitten kuitenkin.

Otokka, ihana se pingviinibody, minkä olit ostanut! Kirjoitit: "Sivuhuomautuksena on vielä pakko purkaa, että miksi ihmeessä monet kivat eriväriset lastenvaatteet pilataan systemaattisesti sillä, että rinnuksiin lyödään joku helkutin eläimen, auton, kukan tms. ruma painokuva, yööök!". Vastaus on: että siksi kun monet meistä mammoista tykätään niistä kuvista!:LOL: Mun mielestä taas mustat vaatteet ei ole vauvalla tai pikkulapsilla kivoja, ne on hautajaisvaatteita. Nää on niitä mielipideasioita. Minä taas en oikein tykkää tekstipaidoista. Kuvasta riippuen kuvat on ok, mutta tekstit usein ärsyttää. No sekin vähän tekstistä riippuen. Mutta sellaiset englannin kieliset tekstit kun vaikka "Sunny Beach Boy" ja joku aurinkovarjon tai surffaajan kuva eivät ole mun makuuni.

Täälläkin maagiset 22 viikkoa tänään kasassa! Eikös tämä ole vähän niinkuin jonkinlainen rajapyykki, nyt sitä vatsa-asukkia aletaan oikeasti kutsua vauvaksi. 22 viikon jälkeen puhutaan synnytyksestä, eikä keskenmenosta, jos siis vauva alkaisi jostain syystä nyt syntymään.

Nepsus toivottavasti sinulla nyt vauva pysyisi masussa kuitenkin vielä pitkään. Sori jos kysyn samaa asiaa uudestaan, minkä olet ehkä jo kirjoittanutkin, mutta minkä kokoinen vauva sinulla oli, kun syntyi 28+risat viikolla?

kurkkunaamio ja kolmonen 22+0
 
pikapäivitystä.

ei ainakaa yöllä siis tullu puhelua, tääl olen kotosal viel ja on ihanan helpottunut olo kun tietää ettei tarvi murehtia! ?

huh!

muoks. ainii ja ihania noi kaikkien mahakuvat! kai sitä vois iteki ryhdistäytyä ja ottaa kuvaa :)

pupeltaja & pilke 18+3 ?
 
Huomenta!
Ihanaa tarinaa pupeltajalla :) Onneks nyt taitaa kumminkin kaikki hyvin olla ja se pääasia.

Mahallaan en pysty enää nukkumaan.Puoli kylki/mahallaan asento on myös tukalaa!Ahdistaa koska maha on iso :/ Nauttikaa te pieni massuiset vielä :)

Viikonloppu neitin kanssa sujunut mukavasti! Eilen oltiin shoppailemassa ja tänään luvassa uuden kirppiksen katsaus joka tuohon lähelle avattu.Illalla saunaa ja herkuttelua :) Huomenna tuleekin iskä, tuliaisia ootellessa :D

Mukavaa lauantai päivää kaikille!!! :)

Perdy 22+2
 
Otokalla ihana massu ja yhtä iso kuin mulla vaikka tänään poksuu vasta 20+0.:)

Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista. Kiva, että muutaman massussa on tyttökin ettei pojat vallan pääse valloille.:D

Mahallaan nukkumisesta: En oo pystyny enää pitkään aikaan nukkumaan mahallaan. Nukun juurikin Perdyn kertoman asennon mukaisesti eli puoli kylki/mahallaan. Mites se oli? Saako selällään nukkua? Mulla vaivaa selkä ja huomaan, että kylkiasennossa kun nukun pitkään niin alkaa vetää kyljistä ja on vaan pakko päästä selälleen joksikin aikaa. Mietin vaan et onko siitä haittaa pidemmän päälle vauvalle tai mulle.:confused:

Pupeltaja: Hienoa, että kaikki on sitten hyvin kun eivät ole sieltä soitelleet.:)

Susse83 & George 20+0 *POKS*
 
Edelleen rankkaa. Pitkiä päiviä harjoittelua, oksenteluakin edelleen ollut. Vähemmän, mutta kuitenkin.
Maha on ihana ja kovasti pikkuinen siellä myllertää. Päivittäin tuntuu voimakkaita liikkeitä. Ihana pikku myllertäjäni :heart:

Mahakuvan vois laittaa, jos joskus kerkeis kotiin ottamaan sen :)
Vielä viikko pitäis oottaa(tai no vähä yli viikko) rakenneultraa. Alapäätä on kyllä vihlonut ja välillä supistellutkin. Inhottavinta on tuo kuin välillä tuntuu et jotain terävä tungettais kohdunsuulle.

Maitoa tulee rinnoista, varsinkin saunassa ja sen jälkeen. Muutenkin välillä tuntuu tihkuvan, tai no ei se vieläkään oo ihan maidon väristä mutta koko ajan enemmän.

Huomenna poksuu, tänään 19+6.
 
pupeltaja hyvä et kävit näytillä, parempi et tutkii tarkkaan ja hyvä et ei mitään akuuttia ollu. hauska tarina kyllä :D

kurkkunaamio mua ei noi kuvat vauvojen vaatteissa haittaa mut sitte ku niitä lyödään isompien lasten vaatteisiin ja näin merkataan tyttö ja poikavaatteet niin siitä en tykkää. sen mukaan pojat ei vois käyttää ollenkaan esim punasta tai lilaa.
nykyäänhän taitaa olla jo 22 vkolla syntyneitä ja selvinneitä, jossain vaiheessahan se raja tais olla 24 vkoa mut nykyään kehitys edenny niin pitkälle et pystytään pelastamaan yhä pienempiä ja pienempiä keskosia.

susse taitaa tyttölupauksia olla tässä pinossa nyt enempi kun poikia ;)
selällään saa mun mielestä nukkua/olla niin kauan kun se tuntuu hyvältä. kohtuhan painaa suuria verisuonia ja estää kaiketi verenkiertoa jalkoihin selällään ollessa vai miten se meni ni siks ei suositella mut jos ei se pahalta tunnu ni miksei? ja taitaa olla vähän isommilla vkoilla sitte vasta.

isäntä läks judoon ja samalla viemään luistimia terotettavaks, meinas unohtaa sekä luistimet että judokassin, miehet :headwall:
viime yö oli saatanasta, juniori kitis pitkin yötä ku kipee, varmaan nelisen tuntia sain pätkissä nukuttua et pirteetä päivää vaan |O no onneks on vkl ja kuumetta ei ainakaan toistaseks ole joten ehkä se tästä :)

jessi ja pikkuj 20+1
 
Vaunuista meidän lapsien vaunut ovat olleet aina tummat enkä ole huomannut niissä kesäisin kuumuutta mitenkään. Muutenkin jos puistoillaan muiden lasten kans, vauvan pidän varjossa ( vaunun värit saattaa haalistua jos jatkuvassa auringon paahteessa seisovat) Vaaleita vaunuja en ole uskaltanut ottaa koskaan, ne likaantuu lapsilla niin helposti ja ei niillä kovin sen jälkeen enää ole myyntiarvoa jos luopuu myöhemmin jne.. Meillä on tällekkin siis tulossa emmaljungat mustalla citykopalla jossa vain muutama vaalea raita kuomun/kopan laidassa. Se istuma osa on sitten sellanen tummahko beige, mutta luulen etten käytä noita rattaita kun siirrytään sitten pojan scoottereihin kun alkaa istumaan hyvin(ne on alkaen 6kk) Mä en tiedä miks mulla tässä raskaudessa on niin epävarma olo tosta sukupuolesta. Jos siellä ei kerta pojan merkkejä ollut ollenkaan niin kyllä sitä tytöksi nyt uskos. Kolmen tytön aikaan sukupuolesta ei saanut selvää ja pojan aikana oli selvä poika ultraajan mukaan. Kyllä mä kai tohon voisin uskoo: / Me ostettiin uutena Brio primo turvakaukalo ja siihen se isofix-jalusta. Eilen tarkistin niin löytyi autonpenkistä ne kiinnikkeet(olis saanut myös vöillä kiinni jalustan) Käytettyä ajattelin eka just tuolta huutonetistä, mutta kun vertasin niin istuin oli alessa 175€ jalustan kans ja huudossa esimerkkinä yksi oli 190€. Joten ennemmin mä sen uuden sitten :) Tässä nyt jotain tälle päivää :) Täällä myös poksuu rv 22=)

Viikonlopun jatkot kaikille!

amma rv 22
 
Me sit hypättiin hyppy tuntemattomaan ja ostettiin ISO talo. Melkoinen elämän muutos edessä. Uudesta talosta 130v vanhaan =) Nyt täytyy vaan toivoo, et tää nykyinen menee äkkiä kaupaksi.

Pupeltajakos
se valitteli, että kun ei muodostu suhdetta vauvaan vielä? Mä oon kans nyt aika ihmeissäni, kun joka kerta aikaisemmin oon ollu ihan varma kumpi tulee. Ja jotenkin oon miettinyt synnytystä, vauvaa ja muuta etukäteen tosi paljon. Ja nyt ei mitään. En osaa ajatella ollenkaan, et kumpi tää on ja mimmonen tyyppi. Kamalan rauhalliseltakin tuntuu mahassa. Edelliset on jyllänneet nahkayksiössään ihan häiriöksi asti. Jotenki mua on alkanu pelottaa tuleva rakenneultra, että jos kaikki ei olekaan hyvin. Kun mulla on näin outo olo, joku etiäinen, en tiiä. Hankala selittää.

Mut nyt tarvii laittaa kuopus päiväunille ja jos vai hörppäis kupin kahvia laskiaispullan kera... :p

Töllerö ja Ötökkäpieni
 
Kiitos kaikille rohkaisusta jäädä s.lomalle PARVOROKKO epäilyn takia! ja oon nyt viikon ollukin ennenku verikokeen tulokset tulee...Pomo oli onneks sitä mieltä et ei oteta riskejä :)! Mut kumma ku neuvolasta ei olis antaneet sairaslomaa, ku ei lapsiakaan voi eristää mihinkään ja olisin voinu saada sen jo tai kaupastakin vaikka...Mut työterveyshuollossa oli sitä mieltä et sit oon saikulla niin kauan ettei enää vaaraa eli 24 rv. jälkeen! Nyt on rv.18+5 menossa vasta, et sais olla aika monta vk. pois...ei haittais :D!

Oon täs miettiny haluanko sit tietää sukupuolen ku on ultra seuraavaks...Täällä aika moni ilmeisesti kysyny! Mun mies sano et voitais pitää yllätyksenä loppuun saakka,mut mä en oo yhtään varma maltanko :p!

Nyt viime yönä oli ekaa kertaa ala-maha kipeä, enkä pystyny enää loppu yöstä nukkumaan, vihlo ja sattu mahaan ja selkään...Heti sitä pelkää et onko kaikki hyvin, vaik varmaan nuo kuuluu ihan normaalina raskauteen :)...
 
Päivää mammat :D

Tarttui taas kaupasta vaaville jotain tassuun :ashamed: pitkäkorvainen pinkki pupuliini vaan :D
Se olis lapsivapaa ilta tiedossa, kohta vois viedä esikon mummille, illalla syömään ja leffaan ukon kanssa, on vaan fiilis ihan hukassa :'( Taas eilen mietin ja väänsin tätä addiktioasiaa ja sain itselleni huiman pahan olon...
Maanantaina soitellaan muutamaan paikkaan josta apua voisi saada, joten josko se ajan kanssa helpottais... nyt pyörii vaan mielessä kaiken maailman pornosivustot ja kategoriat missä on käyty...

anteeksi että näitä tänne purkaan :ashamed: tuntuu vaan helpottavalta sanoa ääneen omia tuntoja...

Mua ahdistaa myös yks tuttava joka höyryää kaikista mokista mitä KOKS:ssa on käyny hänen tutuille ja kavereille ja lietsoo hurjaa pelottelua kuinka kaikki menee varmasti perseelleen synnytyksessä... Joku oli kuulemma ilman kätilöä ponnistanu muksun pihalle, no joo eipä tullu mieleen kelloa soittaa tai isän hakea joku paikalle.. Epiduraalia ei joku saanut, no sehän on ihan mahdollista, jos on liikaa auki tai anestesialääkäri vaikka leikkauksessa niin silloin niin voi käydä, synnytys ilman puudutusta ei liene niin vaarallista kuin vaikka onnettomuuspotilaan nukutukseen saaminen, valitettavasti.

meinaan varautua mahdollisiin mokiin, vaatia hoitoa parhaani mukaan ja yrittää olla miettimättä että kaikki voi mennä pieleen, ennenkuin niin oikeesti käy. Sit jos jokin menee metsään niin puutun siihen kyllä hanakasti!!!
 
Pakko tulla äksän vikkelään kommentoimaan. Jessi, tuosta 22 viikon rajasta. Meidän kaksoset syntyivät vkolla 22+1 ja tyksissä ei ollut puhettakaan vauvojen pelastamisesta. Raja kulkee edelleen 24 viikon kohdalla ja luulen tämän olevan sama käytäntö muissakin Suomen sairaaloissa. 22 viikkoisella mm. keuhkot ovat todella kehittymättömät ja muutenkin vauvalla on vielä huonot edellytykset aloittaa elämä kohdun ulkopuolella.
Onneksi työni puolesta olen nähnyt pienillä viikoilla syntyneitä keskosia ja ymmärsin miksei vauvojani edes yritetä pelastaa. Se auttoi asian ymmärtämisessä ja hyväksymisessä. Mutta oli raskasta selittää miehelle näitä asioita, lääkärit kun eivät ehtineet/halunneet/välittäneet. Olihan se ihan helvetin kamalaa synnyttää kaksi vauvaa ja tietää, että jos syntyvät elossa, niin kuolevat saman tien. Kamalinta ikinä.
Ja 22 viikkoa on se raja, kun vauvan joutuu hautaamaan, laki määrää.

Onpas ahdistava aihe.. Mutta kyllä alkaa olemaan oma olokin aika ahdistunut, kun kaksosten kuolinviikot lähestyvät. Huomaan olevani tosi itkuinen ja mieliala on miinuksen puolella. Kunpa mielialas ei aiheuttaisi fyysisiä oireita, kuten supistelua.

Pupeltaja, hienoa että sulla ja vauvalla on kaikki hyvin :heart:
 

Yhteistyössä