** Kesäkuun kullanmurut 2011 ** MAALISKUUSSA

Pikaisesti merkkaan mihin olen lukenut! :) Ja vastaan galluppiin!

Tervetulleiksi toivotan myös mirandellin ja piiperon! :flower:

Mitä kaikkea tarvetta olette jo hommanneet vauvalle/ on olemassa??
Vaunut, punkka+lämpömittari, syöttötuoli (joka kylläkin on esikoisen käytössä koska sen saa normaali penkiksikin, joten varmaan esikoinen saa stokken), pinnasänky, matkasänky, ruoka ja kuolalappuja, harsoja, kynsisakset, harja, peitto (esikoinen tarvitsee sitten uuden isomman peiton), lakanoita on (esikoinen tarvis isompia kun patjakin on leveämpi ja pitempi), hoitopöytä+hoitoalusta, kaukalo, sitteri, vaatteita, rintapumppu, leikkimatto, hoitolaukkuja on, reunapehmusteet ja kosteussuoja, kantoliina ja manduca, matkarattaat...


mitä vielä mielestäsi tarvitset??
Öjyt, talkit, puhdistuslaput sun muut, pullot ja tutit, sellaisen kapalojutun ajattelin hommata, pyyhkeitä, vaippoja,pari purkkia tuttelia tai nannia, liivinsuojia, lansinoh lanoliini!

Eli, aika pitkälti kaikki löytyy ja suurimmat ja kalleimmat onneksi on. Vain pientä tilpehööriä tarvitsee :)

Minustakin ois kiva jatkaa keskustelua vauvojen synnyttyä! Joku suljettu ois kyllä kivempi kuin kaikille avoin.

Alapään turvotuksesta oli jotkut valitellu! Sama täällä. Aivan turvoksissa koko värkki. Ja ei paljon nappaa seksileikit siis :(

Nyt töllöö kattomaan ja jos sitä nukkumaankin suuntais!

CanWen ja mökö 25+5
 
Jessi75 Meillä on tiibetinspanieleita 3kpl ja oltiin eilen rodun erikoisnäyttelyssä. Meidän rotua on aina paljon näyttelyissä mm. eilen 160 koiraa. Mulla oli nyt matkasa oma kasvatti, 5kk narttupentu joka sijottui 17 koiran narttupennut 5-7kk luokas kolmanneks ja sai kunniapalkinnon. Olen niin ilonen sillä tuo pentu jäi vahingos kotiin ku oli litteärintainen ja kitukasvunen. Nyt oikea prinsessa. Mikäs rotu sul kysees?

Täs kuva meitin koiravaavasta :



Galluppiin
Mitä kaikkea tarvetta olette jo hommanneet vauvalle/ on olemassa??

meillä löytyy:
-vaunut
-amme+jalat
-syöttötuoli
-turvakaukalo
-pinnasänky
-hoitopöytä
-matkarattaat
-harsoja, liinavaatteita ja pyyhkeitä
-harja, kynsisakset
-äitiyspakkauksen sisältö
- pinnasuoja
-tutti
-vähän vaatetta (esikoinen oli tyttö ja nyt tulossa poika)
-haalareita
-vaippapaketti (ostin mammuttimarkkinoilta esikolle 2 pkt 7 kokoa ja sit vauval 2)
- Rintapumppu
- Imetysliivit

aika paljon kaikkee esikoisen tavaroista jäljellä

mitä vielä mielestäsi tarvitset??

- Imetystyyny (esikoisen aikana tappelin tyynyjen kans)
- Tuttipullo (avent)
- Rasvaa
- Puhdistuspyyhkeitä, vanulappuja, vanupuikkoja
- Froteeta
- Kertakäyttöhoitoalustoja (käteviä mukana)
- Rintakumit
- Liivinsuojat


Mahassa möyrii päivä päivältä isompi kaveri =) . Se olis nyt 10 päivää siihen ku ollaan viikois jollon esikko synty, jännittää.

Tulipas pitkä viesti. Nyt nukkumaan.

Nepsus ja Wiljami 27+1
 
Kannatan kerhoideaa, olis ihan kiva et vielä sillonki vois kirjotella ja jakaa ilot sekä surut. Voi itellää ainaki vertaistuki ja kokeneempien neuvot tulla todella tarpeeseen, inttileskeys ku alkaa kesällä sitten ja esikko masussa pomppii….

Galluppiin:
On hommattu: muutamia vaatteita, turvakaukalo, lakanoita, itkuhälytin, matkasänky, pinnasänky, vaunut, kantoliina, hoitotaso. Tai oikeestaan kotona on vasta vaatteita, lakanat, kaukalo, hälytin ja kantoliina, mut muut saadaan kunhan haetaan pois sukulaisista :)
Eli vaatteita ja kaikki ns. pikkusälä puuttuu… :/

Kauhee kun kaikilla supistuksia, ite oon miettiny etten tyhmyyttäni varmasti ees tajua et miltä ne tuntuu enneku on tosi kyseessä :D

Täällä oli aika hulinaviikonloppu, ensi perjantaina ajoin matkalla äitipolille auton poikittai penkkaan takarenkaita myöten sen myräkän aikana, ku väistin vastaantulevaa joka änki miun kaistalle. Tottakai valitsin penkan enkä nokkakolaria. Noh, siitä sitten joku ystävällinen setä hinas miun auton pois sielt penkasta ja painuin varti myöhässä lääkärii. Ottivat onneks sisälle ja kaikki ok, viikkojaan vastaava virkee kaveri pomppi siellä :D Yritin sit lähteä kotii, ni vanha vaiva nimeltänsä lukittunu takarengas päätti iskeä autoon just sillo. Ai että kiroilin, ei ollu kyytiä minnekään, kaamee nälkä ja hirvee pyry ettei huvittanu 10 kilsaa kävellä. Hyvä ettei itku päässy, onneks isäntä tuli sit jonku kaverinsa kans paikalle ja pelasti :D Eilinen ja tää päivä vahdittiin sit noita appiukon iltatähtiä, kauheen ihania ovat mut myös rasittavan kurittomia. Ku miun mielestä pitää olla jonkilaiset säännöt kotona ja käytöstapoja pienest pitäen, ni nämä pennut vänkää vastaan jos komentaa, juoksee ruokapöydästä leikkimään ees sun taas ja mättää herkkuja ite kaapista millon tahtovat, ja sit syövät missä tahtovat. Sit jos erehty napakammi sanomaan ni hirveet itkupotkuraivarit tuli. Lapset siis 4v poika ja 2,5v tyttö. Joku voi tietysti miun jyrkäst linjasta ottaa nokkiinsa, mut muistakaa et tuo oli vaa miun mielipide… :) toisaalta ovat ite myöntäneet, etteivät jaksa ”vanhoina” nyt enää komentaa ja kasvattaa kuten aiemmi, ja siis vanhemmat on just sen 40, et ei miusta nyt niin vanhoja :D

Vielä oli vaik mitä mistä kirjotella, mut en nyt just muista... no, ens kerralla sit :)

rinderella ja veepertti 26+2
 
huomenta mammat :D

Kivasti olette kyselyyn vastannut, ja tosiaan itse huomasin monta juttua mitä uupuu :D

Jessi meillä oli kaks päivää ihan vaisua, vissii yks pieni hento liike päivässä tuntui, korkeintaan kaks, sit alkoi taas normaali elämä :D malta vaan keskiviikkoon jos yhtään mitään liikettä tuntuu, meillä ainakin asennon/rauhallisemman kauden piikkiin meni hiljaisuus:)

eilen illalla meillä köllittiiin poikittain masussa kyllä tuntui ankealta kun kyljet meinas revetä. ihan selvästi pää vasemmalle kupeella ja pylly+jalat oikealla:)

Nyt pyykkien pariin |O
 
Voi huokaus tätä väsymystä.. Jos olisin kahvi ihmisiä menisi varmaan pannullinen nyt.. Pikkuhiljaa heräillään :) Likka alko taas yskii yöllä niin joutu ventolinee hengittelee sen kanssa muutamaan kertaan ja uni aina katkes..

Tuli muuten mieleen sannikki kun laitoit tuon rokkibeibin linkin ja sitä eilen selailin ja siellä vaunut osiossa oli sellaset oliivinvihreet vaunut mitä se myyjä aika kärkkäästi haukku,ei kauheeta myyntipuhetta pitäny niiden puolesta, huvitti vaan kun osu silmään se teksti :D

Tänään suunnitelmissa kirjastoreissu.Kovasti odotan että edes muutama noista teidän vinkeistä sieltä löytyis. Ja tytölle kans uusia iltasatuja,jaksaa iteki paremmin lukee ku aina noita samoja :)

Ei muutakun pyykkikone pyörii ja aamupalaa naamariin niin kai se päiväkin tästä käynnistyy.. :)

Hyvää uutta alkavaa viikkoa kaikille :wave:

Perdy 28+4
 
Jos on huumorintajua niin:
http://pics.kuvaton.com/kuvei/fukushima_finland.jpg
vaikka aihe on vakava, niin tuo oli silti ihan yli hauska sarjakuva :D ainakin joku piristi muuten väsynyttä aamua :'DDD

tetasha: Laitoin sulle yv:tä mutta kone pimahti samaan aikaan, että pahoittelen jos sinne iski useampi viesti / tai ei tullut mitään :)

Jessi: Täälläkin on hiljaisempia päiviä, voi olla juuri kuin Sannikilla että päivään kahteen tulee muutama hassu, mutta sitten viretään taas ja se on yhtä paukutteluuuuu!

Ahdistaa, mä en yhtään jaksaisi olla täällä koulussa :'( nytkin on koko päivän tietokoneella istumista tehdään yhtä projektia ja vaikka välituntisin pääsee kävelemään niin ei meinaa jaksaa eikä kiinnostaa.. tuntuu ihan turhalta :'( kun motivaatio on tipahtanut viimesiä päiviä kohden ja en ymmärrä miksi? vielä pitäisi 15 päivää jaksaa.

nyt lyö ajatukset tyhjää, palailen myöhemmin :D

mmilia ja :heart: stellapatrik 26+4
 
nepsus söpö hauvavauva :heart: mein äitillä on 2 pk. mäyräkoiraa, toinen kääpiöversio ja sitä pitäs viedä jossain vaiheessa. saattas jopa menestyä, on sen verran hyvänmallinen koiruus mut se luonne...

rinderella oho, onneks ei käyny pahemmin. toivottavasti ei noita myräköitä enää tuu vaikka varmaan kyllä vielä tulee kevään mittaan. mikäs äitipolikäynti sulla nyt oli?

sannikki aika hissua on vaikka jotain pientä tuntuuki välillä. oon vaan niin hysteerinen et en tiiä maltanko oottaa keskiviikkoon. luultavasti ihan normaalia mut mut...

mä pääsisin kohta intialaiseen päähierontaan, luxusta. illalla möhömahan kanssa taas jumppaan, koht en enää kehtaa :whistle: huomenna meen kaverille käymää kattoo sen rottispoikaa, oon jo kauan haaveillu eli siitä ku se oli pentu mut en saanu aikaseks ni nyt sit meen. ei oo enää pennun kokonen vaa 40kilonen mörssäri :D keskiviikko ois sit yhtä neuvolääkäreissä juoksua ku vanhemmalla pojallaki on heti mun jälkeen 5,5vee lääkäri. perjantaina sit se sokerirasitus, huh!

jessi ja pikkuj 26+3
 
Huomenta!

Pitkästä aikaa taas.. ilmoittelen, että hengissä ollaan, vaikka kirjoittelut ovatkin jääneet vähiin :whistle:

Nyt kun jäin töistä pois, niin aikaakin on ehkä enemmän kirjoitella kuulumisia.

Kovin monella näyttäisi jo olevan supistuksia, kuin myös täällä :wave: Inhottavilta tuntuvat, kipeiltäkin. Neuvolalääkärissä olin viime viikolla ja lääkäri totesi, että kohdunkaula on lyhentynyt. Olen yrittänyt huilailla enemmän, mutta en vaan malta olla paikoillani, kun päivisin on olo ihan ok.. iltaisin ja öisin sitten supisteleekin.

Kirjoista on ollut juttua. Olen ihan hulluna kirjoihin :p tällä hetkellä kaikki rakkausromskut on ihania. Sandra Brownin kirjoista tykkään, samoin Sophia Kinsellan muista kirjoista kuin himoshoppaajista. Murhakirjat on myös ok.

Täällä vauva oleskelee aika alhaalla ja rt. Tuntuu, että saa jatkuvasti rampata pissalla ja kävelykin on jo aika vaappumista, kun lonkkiin ja nivusiin sattuu. Esikoinen oli pitkään aika ylhäällä ja silloin oli tosi hankala hengittää.

Olen vissiin myöhässä liikkeellä, mutta en ole tarkistellut mitä vauvalle tarvii hankkia. Ehtiihän tässä :)

Tää lähtee hakemaan vihdoin ja viimein äitiyspakkaustaan :wave:
 
Perdy Juu mie nauroin kanssa sitä, ei ehkä kukaan huoli ostaa tuota väriä kun tietää myyjän mielipiteen, mut rehellisyydestä ei voi rokottaa:D Mie tykkään paikanpäällä käydä, ei myydä pilvilinnoja ja vaan kerrotaan niin hyvät kuin huonot puolet , lastentarvikeliikkeeseen petyin kun edullisia vaunuja kysyessä sain ensimmäisenä nähdä 980€ emmaljungat... ja kuulla kuinka vaan emmaljunga on paras jne...

Täällä nuo pyykkituvan vuorot menee vähän seinille, sikahyvä pyykkis ja uudet isot koneet, mut 8.00 kun vuoron alkaessa viet pyykkiä niin koneet on jo varattu... Jätin lapun aika tiukkaan tyyliin ja vastaus oli että kun hän meni 7.45 pesulaan ja koneet oli tyhjiä voi olettaa ettei vuoroa meinata käyttää. WTF mikähän ajatusmalli tuokin sitten.... jos vuoro alkaa 8 niin mie menen 8:lta pesemään, en 7.45...
 
pohjantuuli mä en oo vielä saanu pakkausta, varmaan viiminen tässä pinossa :rolleyes:
joo unohdin mainita noi sandra brownit, aivan huipputeoksia, tykkään myös :) mulla kans vaukku majailee hirmu alhaalla, istumaan jos käy vähän etukumaraan niin kapina alkaa heti :whistle:

sannikki samat kokemukset lastentarvikkeesta :headwall: kakkoselle ku ostin vaunuja ni sama laulu oli meillekki, emmaljunga ainoo ja oikee, muut paskoja. emman vaunut mitkä ostettii ni haukku, no paskathan ne onki mut miks ne sit myy niitä :kieh:
taidan lähtä tuol rokkibeibissä käväsee ku on kuitenki kulmilla :whistle:
siis olitko sä varannu pyykkituvan ja joku tuhrumuna oli menny sun vuorolla pesee?? vähänkö oisin saanu slaagin :mad: kai ton nyt sanoo järkiki et jos tupa on varattu esim viidestä eteenpäin niin ei sinne joku toinen voi mennä varttia vaille... ihme porukkaa siellä :rolleyes:
 
Huomenta! Pikaista lukua ja merkkausta tällekin aamua. Hyvä palvelu mun hampilekurissa(yksityinen)..soittelin viime viikolla et ku pakottaa hammasta niin sain kuun loppuun vasta ajan mut soittivatkin tänä aamuna et ois 11 peruutusaika, niin sehän passaa. Yhdeltä vasta alkaa työt ja mies lupasi käyttää iltapäivällä koiran extra pisulilla. Nyt äkkiä aamun touhut.

 
Huomenta ja tervehdys pitkästä aikaa kaikille!! =)

En olekaan vähään aikaan tänne kirjoitellut ku on ollu kaiken näköistä. Meidän neidillä (3v) oli raju korvatulehdus juuri ja sen kanssa on valvottu. Molemmat korvat siis oli tulehtuneet ja vasemmassa korvassa oli märkää. Ja piti kuumetta monta päivää 40:ssä :( Nyt ollaan jo tosin voiton puolella, enään ärsyttävä yskä ja nuha riesana.

Galluppiin:
Meiltä löytyy jo: kasa vaatteita, ä-pakkaus sisältöineen ;), iso kasa harsorättejä (kaikki aikaisemmatkin tallessa), vaunut, matkarattaat, turvakaukalo, pinnasänky + patja + reunasuojus, vinopino petivaatteita, unipussi, makuupusseja, sitteri, imetystyyny, hoitotaso + alusta, perusvoiteet, sinkkivoiden, talkki, 1x vaippapaketti, tutteja, rintakumit, amme, liivinsuojia, stokken syöttötuoli jossa new born setti, mobile sänkyyn, kantopussi...

Tarkoitus vielä hankkia:
Lisää tutteja, tuttipulloja yms. tarvikkeet, lisää vaippoja, kantoliina (jos en totu käyttämään tuota pussia, sain sen ystävältä), korviketta pitää varmaankin pari purkkia varata kaappiin, ohuempi unipussi, kapaloliina.

Niin ja sairaalakassin pakkaamisenkin olen jo aloittanut :D:D

Sitten hieman omaa napaa :)
Oma vointi on ollut muuten ihan hyvä, mutta äklötys ja öklötys on tullut vähän takaisin.
Ihanaa on kun tämä masu asukki on hyvinkin aktiivinen, tietää että kaikki on hyvin ja keksi eilen meikäläisen kylkiluut, voi sitä tunnetta kun sain oikein jämäköitä potkuja :)

Harjoitus suppareista:

Millaisia teidän harjoitus supparit on?? Itselläni on paljon sitä että maha kovettuu ja tuntuu hieman epämiellyttävältä sillä hetkellä, mutta sitten on lisäksi satunnaisesti sellasia suppareita mitkä kestää hieman pidempään ja ne vihloo mahaa ja eilen tuli sellaisia mitkä poltteli selkääkin. Istuin sillä hetkellä autossa ja oli vähän tuskainen olo. Neuvolassa sanoin jo viimeksi että on noita vihlovia supistuksia tullut ja sanoi vaan että ei ole varaaksi jos ei tule säännöllisesti.
Huomenna onneksi on nla / nlalääkäri heti aamusta, siellä ajattelin myös kysyä siitä mahdollisesta käynnistämisestä sitten h-hetken lähetyessä. Jos tuo lääkäri laittaisi mulle lähetteen äitiyspolille.

Tulipahan nyt vähän kirjoiteltua ja pitää koittaa lukea koko ketju että pysyn teidän perässä :D

Halinappi ja Peppi 28+1
 
Piiiiitkästä aikaa tulin poksumaan Rv 28 Poksuupi neuvolan mukaan.. Ultran mukaan poksuu Rv 29..:)
Täällä taustalla oon hengaillu päivittäin,teiän mukana elän täällä vaikken pahemmin ehdi kirjoittelemaan joskos jatkossa sitten!
Miten muuten jos teillä on vaihdettu laskettua aikaa,nii kuin esim ultraa vastaavaksi,niin miten monen päivn heitto on pitäny olla?!!
Jaahas,sitä saa lähteä TAAS kolaamaan pihaa..eipä muuta kun jaksuja mammat ja tervetuloo muuten uudet tänne joukkoon..:)
 
Nepsus ainakin aikoo hankkia imetystyynyn. Kyselin jo aiemminkin, että onko se tarpeellinen, mitä mieltä muut ovat?

mmilia, nauratti eilen kun luin lehdestä, että Turun apteekit on jo tyhjennetty jodi-tableteista.

Kiva kuulla Halinapista. Miksi sä toivot käynnistystä? Ei nyt muistu mieleen jos olet aiemmin siitä jutellut, anteeksi!

Sannikki voi että, miten joku kehtaa varastaa sun pyykkivuoron! Törkeää.

Pohjantuuli täällä taitaa vauveli olla aika samoissa asemissa. Nytkin on niin alhaalla, että alapää on ihan tulessa ja polttelee. No se helpottaa, kun lähden liikkeelle. Istuminen tuskaista.

Oon ihan sekaisin hormoneista. Viime yönä mies oli tosi väsynyt, mutta mun teki mieli lässyttää sille ihanuuksia koko yö ja paijailla. Se tykkäs aika paljon ;) No kun se nukahti, tuijottelin pimeässä sitä kuin mikäkin pakkomielteinen. Ou jee. Mitähän tää sitten on, kun vauva tulee?! Kuinka pahasti siitä voi seota?!

Mukavaa päivää kaikille!

Sunburned + Aarre 27+5
 
vihdoinkin sain hernerokan tuloilleen :D on monta kertaa ollut tarkoitus mut unohdan aina illalla laittaa herneet likoamaan :D dementia... Eilen olin jo sängyssä kun muistin... Tänään herkutellaan:)

14.00 olis neuvola ja lääkäri tyttö saakin lähteä mukaan, sillä oli hammaslääkäri keikka taas kun lohkes hammas eilen :( Ukkokin palas taas töihin piiiitkän lomautuksen jälkeen katsotaas kuinka puhki on illalla:D

Jessi juu oli mun vuorolla pesemässä, kun tosiaan en ennen kasia ollu pyykkejä vienyt niin hän oletti ettei kukaan ole menossa pesemään, noh mie menin sit 8.03 ja jäi pyykit pesemättä... soitin isännöitsijälle ja lupas laittaa ukaasin ettei muiden vuoroja rosvota, vuoron saa käyttää jos ei puoleen tuntiin kukaan ole mennyt pesemään.
 
Sunburned: Toivon tuota käynnistystä siks ku edelliset synnytykset ollu niin nopeita (eka reilu 4h ja toinen 3h) ja sairaalaan on meiltä melkein 100km matkaa niin pelottaa se että en ehdi sairaalaan. Olisin mieluiten valmiina siellä kun synnytys alkaa jos tämä kaveri päättää tulla syöksynä.
 
Heipsan kaikille!

Huh, niin paljon asiaa että varmaan puoleen jää varmaan nyt kommentoimatta :)

Hankinnoista:

Mulle tulee erittäin lyhyt vastaus tähän galluppiin, koska ollaan vaan ostettu muutama hassu vaate, sukkia ja pari kirjaa hetken mielijohteesta. Ollaan vähän varovaisia miehen kanssa, ja etenkin toi mies ei oikein uskalla kaikkea hankkia vielä. Tähdätään että huhtikuun lopussa olisi suurimmat ostokset (huonekalut, turvakaukalo, vaunut ym.) hankittuna. Pieniä juttuja ehdin hankkia itsekseni tässä kevään mittaan.

Sunburned Lontoossa asustellaan :) Viihdytään todella hyvin!

CanWen Täälläkin Nancy- kirja luettu, ja muistan että ahmin sen ihan hetkessä, sen verran mukaansatempaava..

Hiipu1 Tsempit sokerirasitukseen!! Kerro miten meni :)

Jessi75 Mä oon nyt raskausaikana säästynyt tolta issiakselta, mut ollu sitä kyl ennen.. Ja se EI oo kivaa.. Auttaiskohan joku osteopaatti?

Tinsku86 Saitko suklaamunia? Mulle kelpaa vaan ja ainoastaan Kinder-munat tai sitten jotku Lindtin hienostomunat :D Vihaan niitä kaupan "tavallisia" prinsessa/pokemon- munia, se suklaa on ihan vehkeen makusta :x

Apua mulla oli niin paljon asiaa mut unohdin nyt kaiken :D Mulle tulee edelleen vatsaan sellanen kiristävä kipu vasemmalle puolelle, ja mietin sitten et voiks nää olla suppareita vai ei. Tätä kipua on jatkunut nyt kaks viikkoa. Sit perjantaina aloin friikkaa, että mitä jos tää tekee jotain mun kohdunkaulalle, kun tuntu jotenkin menkkamaiselta alavatsalla. Soitin sitten mun lääkärille, joka sano, että luultavasti vaan venymisestä johtuvaa kipua tai sitten vatsalihas on jossain jumpassa revähtänyt vähän tms. Se sitten sano, että hänellä on pieni rako että jos hyppään taksiin ja tuun vastaanotolle (klinikka 10 min ajomatkan päässä) heti niin ultrataan vauva ja katotaan kohdunkaula niin saan mielenrauhan ennen seuraavaa tarkastusta (joka on vasta 3 viikon päästä). Mä sit hyppäsin suihkun kautta taksiin ja ultrattiin, lihaksessa kaikki kudokset kunnossa, joten ei mikään revähdys. Kohdunkaula oli yli 5 cm pitkä ja täysin kiinni. Joten kaikki kunnossa :) Vauveli painoi 850 g noin, ja sain syntymäpainoarvioksi 3,8 kg. Päivissä oli hiukan edellä, mutta laskettua aikaa ei muutettu. Sais kyllä mun puolesta tulla pari päivää etuajassa :D Mut nyt on rauhallinen mieli, ja tiedän että vatsan ihmeelliset lihaskivut kuuluu asiaan!

imetystyynystä Oon kuullut tutuilta kehuja, joten on hankintalistalla. :)

Kerhosta vauvojen syntymän jälkeen oon ehdottomasti tämän kannalla! Mulla ei ole yhtäkään lapsellista kaveria täällä, joten kaikk vertaistuki, neuvot ym jutustelu on kaivattua!

(.) Painonnousu 7 kg! Ääk! Mihin se paino menee kun en näytä lihonneelta? Ziisus sentään, ei taideta kympissä pysyä :D

:wave:

Lily & 25+3 (ultran mukaan 26+0)
 
Moikka!

Galluppiin voisin tässä kiireen keskellä vastata.

Mitä kaikkea tarvetta olette jo hommanneet vauvalle/ on olemassa??

- vaunut (Oran Jovi Airit)
- turvakaukalo (Brion telakallinen)
- matkarattaat (Gracot)
- amme
- syöttötuoli
- hoitopöytä
- kehto + patjat ja vermeet
- pinnasänky
- vaatteita, joitain harsoja
- tuttipulloja, ruokalappuja
- vähän kaikkea mitä 2008 ä-pakkauksesta tuli
- sitteri
- lakanoita
- hoitoalusta

mitä vielä mielestäsi tarvitset??

- lisää harsoja
- rasvat, öljyt, pesuaineet, pumpulilaput ja -puikot, desinfiointiaineet sun muut
- kylpypyyhkeitä

Tässä tämmöstä. Eli meillä kyllä varmaan suhtkoht kaikki tarpeellinen. Vauvan vaatteet tarvis vaan pestä, ja äitiyspakkaus on tulossa, jotenka eiköhän me näillä mennä =)

Noin muuten täällä vartuskellaan keskiviikon nla-lääkäriä. Jänskättää mitä ne sanoo siellä. On supistellut herkästi viime päivinä, vaikkei kipeästi, mut silti.
Mukavata päivän jatkoa kaikille!

neito84 + pikkunen 27+3
 
neuvolasta kuuluu

hb 121, verenpaine 115/70, painomuutos/vko 515g, sf-mitta 26 (palannut käyrien sisälle tai mittaajan vaihdos vaikutti!!) supistuksista ja selästä sanoin lääkärille ja laittoi samantien saikkua äitiysloman alkuun asti :D?? Jäin vaan miettimään kun hän ei ylettänyt kohdunsuuhun, merkitsi kuitenkin 3cm ja kiinni ???????? pitääkö nyt sit miettiä että oliko kaikki kunnossa kun lääkäri itsekin sanoi ettei tunne kohdunsuuta????? Apua....
 
mmilia olihan toi hauska sarjakuva :D just tänään oli lehessä et kotkastaki oli joditabletit loppunu :whistle:

race0rama vaihtelee synnytyssairaaloittain toi et miten muuttaa sitä laskettua ja täällä meillä riippuu hyvin pitkälti myös kätilöstä et muuttaako. 4 päivän heitto on yleensä riittäny la:n muuttamiseen. ekassa ei muutettu mut tokassa muutettiin ja just toi 4 päivän heitto.

sunburned kyllä mäkin vastasin sulle tohon imetystyynykysymykseen mut on tainnu sit mennä ohi. meillä siis ihan ehdoton ollu molemmilla, helpottaa niin paljon imetystä ja jää kädet vapaiks. mä en oo ikinä tykänny oikee sängyllä imettää paitsi tietty öisin.

sannikki hyvä että veit asian eteenpäin, ehkä ne vuorotki nyt sitte pysyis.

lily jos äityy ni jotain apua kyllä etin. aika hintaviahan noi osteopaatit on, akupunktiosta en tiiä. mulla kans ollu noita ilmeisesti siis lihaskipuja. välillä koskee vasemmalta alhaalta ja välillä oikeelta. hyvä tietää et ne on normaaleja. mähän myös aika paljon liikun ja käyn jumpissa.

neito mulla kans neuvolalääkäri keskiviikkona. onko sulla eka vai mones? mulla vasta eka :rolleyes:

perdy anttilat myy myös harsoja.

intialaisessa päähieronnassa käyty, muuten oli tosi rentouttavaa mut tuoli oli huon, selkää alko painamaan lopussa. sain mein äitiltä synttärilahjaks 2 kertaa niska-hartiahierontaan, on niin kireet lihakset et jos jumppien lisäks auttas.
 
sannikki paljos sulla viimeks oli sf? nythän se oli ihan normi. oisko sullaki ollu niin et kohtu nyt laskenu niinku mmilialle oli lääkäri selittäny? eks se leku selittäny tarkemmin et miks ei tuntenu kohdunsuuta tai et onks sillä merkitystä? tai luulis et ois sanonu jos sillä olis mut ei noista aina ota selvää.
 
Jessi viikolla 22+5 sf-mitta oli 24 cm. mie veikkaan enemmänkin että kokematon mittaaja kun tää kuka meillä on aloitti vasta äitiysneuvolat, ennen pelkkä lastenneuvolatäti ja nyt neuvola lääkäri mittas... Ei selittän totes vaan ettei yletä koko kohdunsuulle, mut eiköhän se kiinni ole... Aaarggh ärsyttää noi sinnepäin tutkimukset!!!!
 

Yhteistyössä