** Kesäkuun kullanmurut 2011 ** MAALISKUUSSA

Halinapille piti vinkata että todella tyyriitä noi harsot tuolla, lasten vaatekaappi kotkassa myy pinkki/kissa kuviolla tosi ihania 7kpl/14,90€ pojille vaal.sin/ joku kuviointi samaan hintaan... liikkeitä näkyi olevan kouvolassa ja lappeenrannassa ja eiköhän muuallakin.

*muoks* ja ainakin vauvatar myy perusvalkoisia 10 kpl 11.90€
 
Viimeksi muokattu:
Jessi75 Ootko zumbannut raskaana? Ne alottaa zumba-tunnit mun salilla ja mietin et onks se liian vauhdikasta mahan kanssa. Voihan sitä aina lähteä jos tulee noita ihme vatsalihaskramppeja! Joo osteopaatti on kyl varmaan joku n. 50 euroa, mä kävin kuukaus pari sitten kiropraktikolla hoitaa mun ihme pakarakipua pois ja sitä ei oo sen jälkeen tullut takas, et se oli sen väärti. En sit osaa sanoa et onks kiropraktikko vai osteopaatti parempi. Sulla se ei sit vaivaa jumpassa, tai pystyt liikkuu normaalisti?

Ai niin, sit piti vielä edellisessä viestissä sanoa, että täälläkin on yks turvonnut pimppi :LOL:
 
Taidanki kurkata noita harsoja tuolta vauvattaresta, on kumminki melkeen sukulainen kun serkun miehen eno niin tukea sitäkin putiikkia :D tuttuja siis muutenki :D

Akupunktio täällä maksoi n.20e,mä kävin opiskelijalla ja oli joku15e muistaakseni. Ohjaaja kävi aina tarkastamassa neula paikat ja hyvinhän tuo tehos :)

Kirjastosta tarttu mukaan Härkösen ja Hietamiehen tuotantoo, iltaa odotellessa että pääsee rauhassa lukemaan :)

Huomenna ylimääränen neukkulekuri näitten suppareitten kanssa,saas nähä mitä kertoo..

Jos selais noita nettikauppoja taas hiukan.. :wave:

Perdy 28+4
 
Moiks!
Olin tänään siellä Jorvissa juttelemassa niille kandeille. Olipa mukavaa :) Käytiin siis koko esikoisen synnytys läpi, ja he kyselivät asioita multa ja kätilöltä. Sitten keskusteltiin tästä raskaudesta ja tulevasta sektiosta ja kaikesta siihen liittyvästä. Plus siitä mitä tehdään jos synnytys käynnistyykin luonnollisesti. Sitten ne ultrasivat vielä, IHANAA :) Vaappunen oli 800g ja kasvaa ihan täydellistä keskikäyrää :) Selvisi epämukavan olon syykin alapäässä, poika pitää vuoroin varpaita ja vuoroin kantapäätä virtsarakon päällä ja oikein survoo niitä sinne x) Aisaatana. Oli ne mieskanditkin ihmeissään, että miten ne naiset kaikkea kestääkin odotusaikana.
Tosi liikkistä kun toi oli eka "liveultra" mitä suurinosa niistä kandeista näki, olivat ihan innoissaan.

Sorppa omanapaisuus, paremmalla ajalla kommentointia :))

-tintsu + hevikumpu vol2
 
Heipsan!

Iina 86: Juuh ensimmäistä odottelen ja kaikki on kyllä niin uutta ja ihmeellistä ;)

Nyt on aika rikkinäinen olo, jouduin jäämään iltavuorosta vielä yöksi töihin ja nyt sitten nukkunu tietenki koko päivän.. Huomenna olis taas aamuvuoro. Meillä töissä kovasti vatsatautia liikkeellä, toivottavasti itte siltä välttyis..

Kiva lueskella nuita vastauksianne tohon galluppiin että mitä ootta ja ostanu ja mitä vielä tarvii. Varsinki näin ensikertalaisena on ihan ulalla siitä mitä kaikkea tarttee. Itellä on vaunut ostettuna, vaatteita jonkuverran ja rintapumppu. Nii ja kaukalo, mutta muuten on aika lailla vielä hommattavaa :) Työkaveri lupas lahjoittaa matkasängyn ja syöttötuolin, ihan kiva kyllä vaikka ne nyt ei ihan tärkeimmästä päästä näin alkuun olekkaan. Pitää varmaan ihan kirjata itelle ylös tuolta listoistanne et mitä vielä tarvii, nii vois pikkuhiljaa niitä ostella ku vastaan tulee :) Hoitopöytä tuottaa päänvaivaa, en osaa päättää että tarvinko, vai riittäskö vaan semmonen pesukoneen päälle laitettava alusta.. Pitää vielä miettiä asiaa.

Torstaina ois eka nla-lääkäri käynti, pitää muistaa ite mitata verenpaine, paino ja stixata pissa ennen ku menee sinne, mites te jotka ootta jo käyny, kertoisitteko mitä käynti pitää sisällään? Jännittää vähän ku ei osaa "odottaa" mitään :) Toivonmukaan ultrataan, että sais varmistusta vielä tuolle tulokkaan sukupuolelle :D

Tiedoksi kaikille jotka asustaa helsingissä niin Vuosaaressa lopettaa tämänkuun lopulla lastenvaatekirppis Pikku Kullanmuru, siellä kaikki 50% alessa ja kengät max 5 euroa. Pikku Kullanmuru - Etusivu

Nyt en muista taas et pitikö jotain muuta kommentoida..

Mirandelli, 25+6, huomenna poksuu..:D
 
Vauvantarvikkeista meil on kaikki valmiina ja ainut mikä tarvitaan on itkuhälytin. Ja nimenomaan sellanen radiopuhelimen tyyppinen, minkä kantomatka on jotain 5km ja ottaa autosta ym. Miun parilla tutulla on semmonen ja se on tosi hyvä. Meil oli se tavallinen itkuhälytin eikä se toiminu :(. Ei taia olla muuta, ku kaksostenrattaat on jo ostettu ja kaikki muut löytyy jo valmiina. Ainut on itelle isoja siteitä, imetyspaitoja- ja liivejä, liivinsuojia. Ja sit tietty tuttipulloihin pitää ostaa uudet tuttiosat. Ainut minkä ostan tälle kolmannelle on uusi pussilakanasetti sänkyyn. Ja tietty vaatteita oon ostanu uutena ja ostan viel.

Hurjaa, huomenna vaihtuu jo rv 27 :D.

Merkkausta et oon lukenu teiän jutut, mut nyt ei kerkee kommentoida, V alkaa Canalilta :D.

Pyyter ja Otto 25+6
 
Iltaa!

Täällä on edelleen kaikki hankinnat tekemättä muutamaa hassua vaatetta lukuunottamatta.. Täytyy toivoo ettei tule hoppu. Jännityksellä ooten ekaa lääkärineuvolaa keskiviikkona.

Ai niin ja zumbasin 26+viikoille saakka, mutta sit alko hypyt ja laukat yms. ketkutukset oleen niin varovaisia, että päätin keskittyä lenkkeilyyn ja palata zumbailemaan syksyllä. Samoin kävi spinnin kun jalat hakkas ikävästi jo masuun.

Tessism ja hermanni 27+6
 
Iltavuoro selätetty ja selvisinkin ihan hyvin. Työkaveritkin jo sanoi et vaihellaan hoidettavia jos en jaksa. Ihme! On ees jokunen työkaveri jotka "ymmärtää"..

Ja en saanut eilen suklaamunia, ei ollu lähi Siwassa. :( Ja tänää ku kävin keskustan ässässä niin arvatkaa vaan unohdinko :D Ehkä sitten joskus.. :D

Hammaslääkärireissunkin selvisin hengissä, pikku kammo vaan. Oli entinen paikka päässy röpöläiseksi ja puoliksi siis orti niin otettiin se pois ja uusi tilalle, jospa se tuo hammassärky sillä nyt korjaantui. Vielä on leuat hellänä niin en osaa sanoa..

Nyt vähä silittelen nuita vauvan vaatteita ja sitten unta, huomenna vielä aamuvuoro.

ps. Löysin kaikkee ihanaa sille ystin vauvalle, enkelin eväspussin runopyyhkeen, pyyhenipsun (vaaleenpunanen sydän), pupu helistimen, pari pientä myssyä, mammalle muumimamma rasian ja sit sille isälle aattelin et kahtelis jonkun sikarin tai jonkun isän oman jutun :)

Tinsku ja ReinoRakas toivottaa hyvää yötä <3
 
lily jätin zumban jo hyvissä ajoin ku mulla nousee sykkeet siinä koko tunniks reippaasti yli 150:n ja siinä väännetään aika paljon ni en halunnu ottaa riskejä. tossa mein salilla kyllä yks raskaana oleva ainaki käy zumbassa mut mulle ohjaaja sano et parempi jättää ja keskittyy noihin missä sykkeet pysyy aisoissa eikä hetkuteta sillee. syksyllä sitte palaan zumbaan sekä mun suosikkiin body steppiin :)

perdylle hyviä lukuhetkiä!

tintsu mulla varmaan sama homma et jaloilla poletaan rakkoa, ainaki niin imakalta välillä tuntuu :x

mirandelli sulla nyt vasta eka neukkuleku vaikka oot ensisynnyttäjä? on vissiin karsittu joka paikassa raa'alla kädellä noita lääkärikäyntejä :| ja ite joudut pissanki sticksaa ja paineet mitata, outoo :confused: mä luulin et noi kuuluu ammattilaiselle ja neuvolapalveluihin. meillä ainaki terkka kattoo ne ennen lääkäriä.

jumpassa käyty ja hyvin meni. pientä kiristystä oli taas alamahalla mut tuli mieleen et voisko vatsalihakset panna jotenki vastaan ku kuitenki niitä tullu treenattua aika paljon ennen raskautta? pitää lääkäriltä kysyä keskiviikkona.
 
sannikki: Just eilen luin tosta, että lääkäri ei välttis yllä kohdunsuulle, eikä se oo vaarallista, se on kaikilla erinlainen. turhaan huolehit!

JEE , äitiysavustus myönnetty, 17.3 pärähtää tilille.
 
Huomenta mammat

Yö mennyt raivoisan närästyksen parissa, en tiiä oonko ainut jolla kova närästys polttaa myös selän puolelle, oikean lapaluun, oli tuttua hommaa sappikohtauksessa mut kun sappi on poistettu niin ei pitäis enää vaivata :D Kurkku tuntuu olevan karrella vaikea niellä ja sattuu :'( mikään ei auttan, otin jopa zolt:in lopulta vaikkei sitä lääkäri missään nimessä suositellut, mut pakko kun sattuu ja polttaa!!! olin varmaan tunnin suihkussa itkien, join vettä, maitoa, otin jopa jäätelöä mut ei mitään apua... Lopulta otin sen zoltin ja sain nukuttua pari tuntia, sit vaavi alkoi möykän ja närä palas:mad:

illalla muita outoja oireita Sain kauhean hengenahdistuksen prismassa. koko ilta tuntui ku happi loppuis, nukkumaan käydessä alkoi "sänky pyöriä" ku sulki silmät paitsi ettei loppunut kun avasi sit alkoi oksettaa ja heikottaa??? otin siihen sit limua mikä laukaskin ihanan närästyksen :(

suski No sama lääkäri on kyllä ennen yltänyt ihan hyvin eli siitä se huolestuminen johtuu...........

mirandelli Myöhään siul on eka lääkäri ?? Kotkassa ensimmäinen oli n 14 viikolla toinen viikolla 27-28 kolmas viikolla 36. Ei siellä ihmeitä ole, lääkäri katsoo kohdunsuun ja kokeilee kohtua ja vauvaa ulkopuolelta, meillä mittaa myös sf-mitan. Meidän lääkäri kysyy aina onks muuta vaivaa ja laittaa sit reseptiä tms jos tarttee...
 
Huomenet!!
Heräsin jo kuuden aikaan kun mies lähti töihin.. Näyttää kiva päivä tulevan, aurinko paistaa ihanasti :)
Makselin laskut tilipäivän kunniaksi ja lähdetään tytön kanssa kaupungista hakee uus uikkari ja yöpuku kun pieneks jääneet. Isänsä kanssa käyvät noin kerran viikossa uimassa, on niitten "yhteinen juttu".

sannikki sulla ollu rankka yö :( mullakin tuo närästys vaivaa, mutta rennie tähän asti auttanu. Mulla tuntuu usein et happi loppuu,esim kaupassa tulee yhtäkkiä kuuma,pakko riisua takki ja tuntuu et pihalle päästävä heti raikkaaseen ilmaan.Makkarissa pidän koko päivän ikkunaa auki niin ihana mennä illalla raikkaaseen ja vähän viileeseen sänkyyn nukkuu,alkuyön nukun aina hyvin kunnes tulee kuuma taas :/ nukkusin koko yön ikkuna auki jos ei ois mies vieressä :D

tintsu kiva että sun "luento" meni hyvin! ja jäi hyvä fiilis :)

Taidan painua suihkuun virkistyy.. Illalla tytön kanssa teatteriin kattoo joku Aladdin näytös..saatiin anopilta liput :)
Ja iltapäivällä neukkulääkäri..

Perdy 28+4
 
Viimeksi muokattu:
Eilen tuli riehuttua varmaan liikaa, ensin koko päivä töissä istumista, sen jälkeen oli virtaa ja laitoin ruokaa sekä imuroittin ja luuttusin lattiat, jonka jälkeen lähdin sitten koiran kanssa liukastelemaan :/ Ja voi jösses, että illalla oli selkä rempassa, ei meinannut saada sukkia edes pois jalasta! Saikkua tässä jo tosissaan harkitsen vaikka hommia olis vielä 7.5 viikkoa jäljellä eikä oikein kehtais, mutta ei kait sitä ketään pahalla katso... Kuinka moni on jo saikulla?

Mulla siis myös todettiin tuo etinen istukka, joten senkin takia ajattelin että pitäisi varmaan ottaa varman päälle. Tänään aamu alkanut taas vaihteeksi päänsäryllä ja vatsan pistelyllä. Niin ja piti vielä lisätä, että uutena vaivana on saapunut turvotus.

Neuvola vasta viikon päästä, mutta jos sinne asti sinnittelis vielä. Supisteluja toki on

Hankinnoista on ollut puhetta ja mitään ei ole tullut hankittua, kun esikoiselta kaikki tallessa. Kaksosten rattaat pitäisi hankkia. Ja jos sattuu olemaan poika niin luotan, että joku tuo sinisiä vaatteita ja saa niitä sitten itsekkin ostettua.

Sori taas omanapainen kiireviesti.. Päivän jatkoja! *huomenna poksuukin sitten viikko 28*
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta vaan!

Täällä meni eilinen päivä ja ilta kivasti, ei ollut yhtään kipeä olo mistään! Aika luksusta :D yöt on menny aika pyörimiseksi ja heräiltyä tulee usein.. suonenvetoa ja kyljenkääntö ongelmia :mad:

sannikille piti huikata, että multa on myös poistettu sappirakko, mutta edelleen saan sappikohtauksia. Lievempänä tosin kuin ennen leikkausta. Herneet ja omena on mulle ne kaikkein pahimmat, en syö niitä varmaan enää ikinä :D Näin odotusaikana on aika inhottavaa, kun Panadol ei ihan riitä noihin kipuihin..

Ja uusiakin oli ilmestynyt mukaan, tervetuloa! :flower:

Tää raskaus on mennyt multa jotenkin vähän "ohi".. esikoisesta tiesin aina mitkä viikot on menossa ja mitä pitäis kohdussa tapahtua. Nyt on viikot vähän hakusessa ja tässä tää nyt menee muun elämän ohella :ashamed: Jospa petraan loppua kohden :D
 
Mirandelli: mäkin oon kumminkin tois synnyttäjä ja eka lääkäri neuvola oli vkolla 13 toinen 25+6 ja kolmas on vkolla 36.
Mutta siis: meillä terkka otti eka: pissa,hemppa,verenpaine,paino.
lääkäri: sisätutkimus + sydänäänet ja sf-mitta.. ja sit vaan puhuttiin vähä että hyvin on menny yms.

Meikä näkee taas niin häröjä unia ettei voi kun :x ei luoja, kyllä mua vähä nauratti :LOL: aamulla kun heräsin silti.. Olin raskaana lennossa vaihtanut miestä, miehen veljeen :cool: mistä näitä unia sikiää?
Onko kellään muille levottomia unia?

Yksi uusi ikävä vaiva on närästys, mua närästää monta kertaa päivässä. Esikoisesta närästi vasta ihan viimesillä viikoilla.. inhaa :x

mmilia ja sp :heart: 26+5
 
Pika kurkistuksella...

Kiirus jo alkaa olla, mut pikasesti tulin kurkkaamaan laskunmaksun yhteydessä. Teen tässä just lähtöä lääkäriin tuomiolle. Voi kun paikat ei ois kypsyneet viikon takasesta vaikka jomotus ja kipuilu on ollu aika kovaa joka päivä, oikeen mitään ei kärsi tehdä, kun kipu kovenee heti.

Jospa sitä tänään istahtas koneelle sen verran et ehtisin lukea kaikki rästitekstit ja pääsisin taas ajantasalle teidän jutteloissa.

minimamma rv 25+4
 
pohjantuuli mulla varmaan kivut aiheutti eilinen kinkkusalaatti missä paprikaa, ja limu mitä vedin heikotukseen :( inhottavaa... mul on punaherukka ehkä pahin, omena myös... muutaman kerran ollu tällainen ja mietin vielä että miten voin tuntua sappikohtaukselta kun ei ole sappirakkoa enää, no näköjään voi, ja muistelinkin jotai että saattaa jäädä oireita...

mmilia mie sentään näin kerran unta että olin mies ja sekstasin itseni kanssa :LOL: voi sairasta meininkiä.... kaiken maailman unia... yhdessä unessa olin mun veljen kanssa jollain maatilalla ja vauvoja vaan plopsahteli missä kävelin, sit veli sanoi että lakkaa munimasta niitä vauvoja ja ala syöttämään, tisseistä tuli coca-colaa:LOL:

minimamma voi kun paikat oli kiinni tiukasti, pidetään peukkuja!!!

mie oon ihan ulalla??? miten hiivatissa vauvan peittojen koot menee??? on 115x150, 120x135 jne jne. mistä tietää että peittoon x löytyy sitten oikean kokoisia lakanoita????? onko joku ihan standardikoko, kun äpakkauksen peitto on 80x120...
 
huomenia!

lääkärineuvoloista täällä siis karsittu neuvoloita uudelleensynnyttäjiltä, eka vasta vkolla 26 :rolleyes: mä terkalle siitä marisin koska uudelleensynnyttäjällä voi paikat aueta helpommin, mäki jo kolmatta ootan eikä kertaakaan oo kohdunsuuta katottu. huomenna sit ois eka kerta enkä tiiä onko sit enää. luulis loppuvaiheessa olevan.

närästystä löytyy täältäkin, onneks suht lievänä ainaki toistaseks. pari kertaa oon joutunu rennieen turvautumaan, inhoon sen makua :x mua etoo muutenki noi raikastavat pastillit ja purkat yms. satunnaisesti pystyy jotain purkkaa syömään mut yleensä jää väliin.

minimamma jaksamista ja toivotaan et paikat ei oo auennu.

sannikki ne vauvapussilakanat mitä kaupoissa on sopii just tohon äpakkauksen peittoon ja lakanat pinnikseen. noi isommat peitot on juniorikokoa, ainaki meillä pojilla on peitot suunnilleen noita isompia kokoja mitä sanoit.

tänään aattelin viedä pojat elokuviin, kaksin karkuteillä menis mein lähileffassa.

jessi ja pikkuj 26+4
 
Eilen oli entistä heikompi olo töissä, melkein itku tuli. Hirvee olla, kun olisi pitänyt päästä maate, kun istuessakin heikotti ihan tajuttomasti. (Eikä meillä missään ole sohvaa tms.) Soitinkin sitten neuvolasta ajan ja sain tälle aamulle, ja terkkari kirjoitti 3 päivää sairaslomaa. Sen jälkeen tarvitsisi lääkärin kirjoittaa lisää, jos ei olo 3 päivässä helpota (mitä en kyllä usko, mutta ainahan se voi olo muuttuakin). Meidän terv. keskuksessa ei ole lääkäreitä, kuin se yksi ukko, jolle en mene, eikä sille menemisestä mitään hyötyä olisikaan. Ja saisiko sille aikojakaan, eli vähän tyhjän päällä olen. Yksityisellähän voi käydä tai ottaisiko työterveyslääkäri vastaan? Murehdin sitä perjantaina, riippuen mikä olo silloin on. Ikävää, kun ei ole mahdollisuutta neuvolan kautta simppelisti päästä lääkärin juttusille, jos on tarpeen. Tosi huonosti meidän kunnassa asiat.
Mitä teillä on saikkutodistuksiin kirjoitettu syyksi, jos olette joutuneet jäämään sairauslomalle raskausaikana (nyt tai aikaisemmissa raskauksissa)? Minulla lukee nyt "Yleinen huonovointisuus, väsymys, raskaana H28+". Ei kuulosta oikein miltään sairaudelta, mutta sen lapun nyt sitten töihin vien. "Todellisia vaivoja" mulla on alhainen hemoglobiini, joka sekin kyllä nyt oli noussut 124:ään, eli ei enää liian alhainen sekään, ja alhaiset verenpaineet (99/77 neuvolassa, mutta kotona olleet kyllä paljon alhaisempia). Mutta heikottaa niin hitosti, etten töissä pärjää. :|

Närästyksestä, Sannikki, Mmilia08 ja ketäs muita kärsi, oletteko käyttäneet nestemäistä Gavisconia? Itselläni se on käytössä ja voin suositella. Mutta se pitää ottaa 0,5 h ateria jälkeen, eli ruoan jälkeen pitää puoli tuntia kärvistellä närästyksissään, sitten onkin ihana helpotus. Ja muutenkin tarvittaessa ja ennen nukkumaanmenoa sitä voi ottaa.

Mirandelli eri paikkakunnilla on tosi erilaiset lääkäripalvelut, joten ei niitä voi oikein toisten kanssa vertailla, mitä on lääkärineuvolassa tehty, tai milloin se on ollut. Minä esim. kävin sen yksityisellä, kun ei meillä niitä lääkäreitä ole. Joillain ultrataa, toisilla ei sellaisia laitteita terveyskeskuksissa ole. Jotkut käy useamman kerran, toisilla hyvä että on 1 käynti.

Nyt odotan, että kello tulee 11, sitten syön ja painun sohvalle nukkumaan x-määräksi aikaa. Ihanaa! Tarkoituksella kuitenkin pidän vähän aikataulustani kiinni, eli syön klo 11 niin kuin aina.

Muut "tulokset" neuvolasta: painon muutos +420/vko (9,5 kg tullut nyt koko raskauden aikana :O ), kohdun pohjan korkeus +26 (keskikäyrällä mennään), vauvan syke 143.

kurkkunaamio ja kolmonen 28+2
 
Neuvola/lääkäri kuulumisia :)

Painoa tullut hiemaan liikaa nyt viime kertaan nähden niin siitä vähän nlatäti marmatti :ashamed:
RR: 123/73
Pissa puhdas.
Sf-mitta: 27cm.

Lääkärillä oli ultralaite, joten näin pikkuisen tänään :heart::heart: Siellä hän köllöttelin hyvin tyytyväisenä :D ja voi oikein hyvin. Painoa tällä hetkellä on n.1200g ja arvioi että on syntyessään aika saman kokoinen kuin nämä edelliset (molemmat muksut ollu aika lähelle saman kokoisia 51cm ja n. 3700g). Lapsi vedenmäärä oli normaali ja vauva oli raivotarjonnassa. Kohdunuu kiinni ja pituutta sen 3cm. (ja vauvan pää kuulemma tuntui kun kokeili kohdun suuta mutta ei kuitenkaan paina sinne).

Lisäksi puhuttiin synnytyksestä ja viikolta 36 eteenpäin seurataan kohdun suuta viikottain ja kun alkaa näyttää siltä että paikat alkaa avautumaan niin sitten laittaa mut samoin tein synnärille ja synnytys näillä näkymin käynnistetään kalvojen puhkaisulla. Lääke käynnistystä ei suositellut ku on niin nopeita ollu nää edelliset että luultavasti tulis niin nopeesti että mä en ehtis ns. mukaan. Mutta tosiaan tuolloin viikolla 36 tehdään sitten vielä ihan tarkat suunnitelmat tuon synnytyksen suhteen :) Eli sen suhteen turvallisin mielin...

Halinappi ja Peppi 28+2
 
Hello (hello olen kindermuna!)!

tintsu86 Hienoa, että kävit juttelemassa kandeille! Munkin mielestä on tärkeää, että he oppivat ottamaan äidin tunteet huomioon ja ymmärtävät mistä esim. synnytyspelkokin voi syntyä. Oot ihan varmasti selittänyt aiemmin, mutta haluatko muistuttaa, että miten sulla meni synnytys pieleen? Onneksi saat sektion niin ei tarvitse turhaan jännätä sitä synnytystä ja pilata sun raskausaikaa sillä stressillä.

Mirandelli Jotenkin hassua, että joudut ottaa itse noi kaikki mitat ennen lääkäriin menoa.. Itse en asu Suomessa joten nää käytännöt ei oo tuttuja, mut kuulostaa mulle kummalliselta. Mutta siis tervetuloa palstalle :flower:

Tessism Spinni mulla menee vielä ihan hyvin, kunhan siirrän satulan aika lähelle tankoa ja tangon tarpeeksi korkealle, niin en ruttaa mahaa ihan kauheasti. Tekis vaan kauheasti mieli kokeilla jotain uutta jumppaa, mutta tosiaan arveluttaa, että onko siinä zumbassa liikaa hetkutusta. Taitaa jäädä synnytyksen jälkeiseksi liikunnaksi :)

Jessi75 Mä RAKASTAN bodysteppiä myös!!! Perus steppi on koreografisesti mulle vähän liian vaikeeta (mä en oo mikään aerobiccaaja, heh), mut bodysteppi on niin hauskaa, ja hitto siitä tulee hyvä fiilis kun jalat huutaa hoosiannaa ja sykkeet hipoo jossain taivaissa! Kävin ahkerasti siinä kun asuin Suomessa, mut täällä Englannissa mun salilla ei oo sitä ja se on tosi tosi iso harmi. Mun sykkeet nousee spinkussa välillä yli 160:n, ja sit otan pidemmän tauon, yritän just pitää max. 155:n kieppeillä. Yleensä siinä 145-150 välillä. Joten ehkä toi zumba olisi sitten liikaa. Mulla on tota samaa vatsalihaskiristystä..

sannikki Ai kauhee minkä kuuloista närästystä :O Voi sinua :( Kaikki varottelee kyllä, että sitä tulee loppuvaiheessa ja urakalla.. Kaveri kerto, et hänellä tuli joka ilta ku meni makuuasentoon, kunnes alko nukkuu kolmen tyynyn kanssa, ja tosiaan lopetti paprikan, kahvin ym ja sai reseptilääkkeet siihen.. Mä kuuntelin ihan äimän käkenä ku tosiaan en oo edes varma onko mua ikinä närästänyt. Oisko niillä määrätä neuvolassa jotain muuta ku tota Zoltia mitä ei suositeltu?

mmilia08 Mullakin kaikkii sairaita seksiunia ja vauvaunia.. Yleensä ku synnytän vauvan se onkin jo jonkun kaksvuotiaan kokonen.. Ja kaikkii muutakin ihmejuttuja.

kurkkunaamio Onneksi nyt kuitenkin sait saikkua kun noin huono olo on :( Paljon jaksuja :hug:

Hei mitä siihen vauvan sänkyyn nyt tarttee? Muuta ku patjan, ja sit ehkä ne sivupehmusteet. Ja siis lakanan tietty. Mä luulin ettei peittoa käytetä alkuun? Valaiskaa pliis :D Ajattelin ostaa pari sellasta unimakuupussia.

Lily & 25+4
 
Tuosta peittoasiasta sen verran että ei sovi äippäpakkauksen peittoon kaikki kaupan pussilakanat. Esim. ikean on liian leveitä ja mm. tarjoustalosta ostamani lakana liian leveä. Finlaysonin taitaa olla ainoot jotka ollu leveydeltä sopivia eikä sitä 10-20 cm liian leveitä et on tarvinnu kaventaa.

Mä en joudu nyt meneen meijän kammottavalle neukkulääkärille ollenka ronkittavaks ku olen siinä ultraseurannas. Tosin se äippäpolin lääkäri ei kokeile ollenka onko esim pehmentyny vaan mittaa ainoastaan kaulan ultralla. Seuraava kontrolli olis viikon päästä ja jännittää vietävästi.

Masuasukki runnoo mun rakkoo jatkuvasti ja meinaa tulla pissat housuun : / .

Kaivelin tuossa esikon vauvavaatteita ja sain kerättyä 2 korillista pojalle sopivaa vaatetta. Pessyt en ole vielä mitään ku ollaan täl viikol menos ostaan uutta pesukonetta ja pesen sit vasta. Vanha toimii kyllä mutta jättää pyykin toosi märjäks ja välillä ei linkoo ollenka. Alkaa menee hermo kapistukseen. Kuivausrumpua en edes omista enkä edes halua vaatteita sellases kuluttaa. Oletteks te muut innokkaita silittäjiä? mä en voi sietää sitä kapistusta.

Jospa sitä lähtis esikon kans tuonne ihanaan auringonpaisteeseen. Kunhan ensin saadaan vaatteiden laitto tappelu käydyks, huoh.

Nepsus ja Wiljami 27+3
 
Mä oon taas ihan pudonnut kyydistä kun en pariin päivään oon lueskellut. Nytkin koulussa pikaisesti tulin merkkaamaan :)

Mulla on ollut ihan kamalan hankalia päiviä, kipua mahassa, selässä ja supistelee. Lisäksi epäilin pissitulehdusta ku kirveli, se oli puhdas. Sit kävin apteekista hiivalääkkeet--ei auta. Edelleen kirvelee ja kutittaa ja tuntuu tosi pahalta tuolla alhaalla. Onneks huomenna on neuvolalääkäri niin pääsen juttelemaan näistä vaivoista. Torstaina ois sit taas töihin meno..

Mulla on myös levottomia unia, lähinnä vieraista miehistä nämä viime aikaiset...

Vauva kääntyi eilen pää alaspäin, tähän asti ollut pää ylöspäin. Tuntuu kyl potkut nyt ihan kamalan napakasti ylhäällä ja pää hankaa tuolla alhaalla jos vähänkin kyyryssä istuu.

Vauvan sänkyyn mulla on kyllä patjan ja pehmusteiden lisäksi peitto. Sit pojan vanhoja unipusseja on, ne on ihania ja mukavia käyttää vauvalla.

Närästystä on, mutta onneks menee ohi Renniellä.

Toivottavasti minimammalla on paikat kiinni!

Itsellä huomenna tuomio siis edessä, myös neuvola on huomenna. Samalla otetaan ilmeisesti vasta-aine verikoe, ku mä oon B-.

Sheivaatteks te alapäätä? Mul on ollu tapana siistiä, nyt en enää oikein pysty, ei vaan onnistu. Pitää laittaa mies asialle....toivottavasti ei järkyty, näky ei tällä hetkellä ole varmaan kovinkaan hieno :LOL:

Vauva liikkuu ihan kamalan vilkkaasti nyt, vaikka aina tää on ollu kyl kova liikkumaan. Varmaan tuo asennonvaihdos vaikuttaa niin paljon.

Jaahas, takaisin kouluhommiin. kävin ostaan kahviosta salaatin lounaaks jos sen rouskuttais eka.

Bre ja pikku 26+
 
nepsus: munkaan ei onneks tarvii käydä neuvolalääkärillä ollenkaan, aika epäpätevän oloinen ja kovakourainen täti kyseessä. Mullakin on tässä raskaudessa katottu vain ja ainoastaan ultralla kohdunkaulan tilanne, mikä on ihan hyvä ettei tuu ylimäärästä ärsytystä sinne ja se sit laukasis supistuksia jne. Kuinka usein sulla on kontrollit? Mietin vaan että mitähän ens viikolla lääkäri meinaa tehdä jatkosuunnitelmia..Mulla kun ei oo korttia eikä autoo, niin mies joutuu aina ottamaan aamun vapaaks tai pitämään etäpäivän kun mulla on polikäynti. Tykkää hyvää jos joutuu loppuajan viikon välein mua kuskaamaan :D täällä on niin surkeet bussiyhteydetkin että ei onnistu edes julkisilla mennä. Onneks ymmärtää hyvin että noi kontrollit on oikeesti pakolliset ja vauvan parhaaksi, niin ei ala urputtamaan niistä sen enempää.

unistasen verran, että nään kans taas ihan pimeitä unia, ja aika lailla seksiuniakin :D jännä kun hereillä ei tee edes mieli, niin sit unissaan tekee kaikkee hullua ja villiä :LOL: vähän aikaa oli jo rauhallisempaa, mut nyt ovat alkaneet uudelleen.

Onko kellään muulla tissit ihan älyttömän kipeet? Mulla on kuppikoolla nyt kasvanu, ja nännit on ihan törkeen kipeet ja välillä niitä nipistelee! Edellisissä raskauksissa ei oo näin ollu, alkuvaiheessa on saattanu vähän arat olla mut ei enää näillä viikoilla? Eikä siis edes pelkät nännit oo kipeet, vaan koko rinta. Mahtaa paisua etumus kunhan maito nousee :whistle: kokeilin edellisiä imetysliivejä päälle, ja ne puristi jo nyt!! Entäs sit kun maito nousee...

Muuta en ny keksi, kuin sannikille isot tsempit närästyksen kans kärvistelyyn!!

Harhis ja Eemeli 27+1
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä