Eilen oli entistä heikompi olo töissä, melkein itku tuli. Hirvee olla, kun olisi pitänyt päästä maate, kun istuessakin heikotti ihan tajuttomasti. (Eikä meillä missään ole sohvaa tms.) Soitinkin sitten neuvolasta ajan ja sain tälle aamulle, ja terkkari kirjoitti 3 päivää sairaslomaa. Sen jälkeen tarvitsisi lääkärin kirjoittaa lisää, jos ei olo 3 päivässä helpota (mitä en kyllä usko, mutta ainahan se voi olo muuttuakin). Meidän terv. keskuksessa ei ole lääkäreitä, kuin se yksi ukko, jolle en mene, eikä sille menemisestä mitään hyötyä olisikaan. Ja saisiko sille aikojakaan, eli vähän tyhjän päällä olen. Yksityisellähän voi käydä tai ottaisiko työterveyslääkäri vastaan? Murehdin sitä perjantaina, riippuen mikä olo silloin on. Ikävää, kun ei ole mahdollisuutta neuvolan kautta simppelisti päästä lääkärin juttusille, jos on tarpeen. Tosi huonosti meidän kunnassa asiat.
Mitä teillä on saikkutodistuksiin kirjoitettu syyksi, jos olette joutuneet jäämään sairauslomalle raskausaikana (nyt tai aikaisemmissa raskauksissa)? Minulla lukee nyt "Yleinen huonovointisuus, väsymys, raskaana H28+". Ei kuulosta oikein miltään sairaudelta, mutta sen lapun nyt sitten töihin vien. "Todellisia vaivoja" mulla on alhainen hemoglobiini, joka sekin kyllä nyt oli noussut 124:ään, eli ei enää liian alhainen sekään, ja alhaiset verenpaineet (99/77 neuvolassa, mutta kotona olleet kyllä paljon alhaisempia). Mutta heikottaa niin hitosti, etten töissä pärjää. :|
Närästyksestä, Sannikki, Mmilia08 ja ketäs muita kärsi, oletteko käyttäneet nestemäistä Gavisconia? Itselläni se on käytössä ja voin suositella. Mutta se pitää ottaa 0,5 h ateria jälkeen, eli ruoan jälkeen pitää puoli tuntia kärvistellä närästyksissään, sitten onkin ihana helpotus. Ja muutenkin tarvittaessa ja ennen nukkumaanmenoa sitä voi ottaa.
Mirandelli eri paikkakunnilla on tosi erilaiset lääkäripalvelut, joten ei niitä voi oikein toisten kanssa vertailla, mitä on lääkärineuvolassa tehty, tai milloin se on ollut. Minä esim. kävin sen yksityisellä, kun ei meillä niitä lääkäreitä ole. Joillain ultrataa, toisilla ei sellaisia laitteita terveyskeskuksissa ole. Jotkut käy useamman kerran, toisilla hyvä että on 1 käynti.
Nyt odotan, että kello tulee 11, sitten syön ja painun sohvalle nukkumaan x-määräksi aikaa. Ihanaa! Tarkoituksella kuitenkin pidän vähän aikataulustani kiinni, eli syön klo 11 niin kuin aina.
Muut "tulokset" neuvolasta: painon muutos +420/vko (9,5 kg tullut nyt koko raskauden aikana :O ), kohdun pohjan korkeus +26 (keskikäyrällä mennään), vauvan syke 143.
kurkkunaamio ja kolmonen 28+2