** Kesäkuun kullanmurut 2011 ** MAALISKUUSSA

Täällä vietetty päivä koiranäyttelyssä ja ei ainaka vielä aiheuttanu supisteluja normaalia enempää. Pelkäsin sinne lähtee ku kuitenki tunnin matka ja autossa istuminen sekä sit siel seisomista. No kaikki meni hyvin ja tuli vielä menestystäkin.

Mä olen myös tuon kerhon kannalla. Meillä oli joulukuisissa 2008 ensin täällä kerho ja nyttemmin meillä on suurella osaa porukkaa facebookis suljettu kerho vai mikä se nyt sit siel onkaan nimeltään. Kirjotellaan edelleen ahkerasti kuulumisia ja kysellään neuvoja toisiltamme.

Mä pesin kans tos viikol vaunujen kangasosat kuomua lukuunottamatta ku sitä ei saa irti. Täytyy yrittäää verhoilunpuhdistusaineel puhdistaa sen vihreät osat.

Bretagne Onnea hääpäivän johdosta :flower: .

Esikko pääsi tänään isovanhempien kanssa ti-ti nallen taloon ja olivat ostaneet vauvallekin ti-ti nalle bodyn :) .

Pikkukaveri pisti taas iltajumpat pystyyn kun koneelle istahdin.

Nepsus ja Wiljami 27+0
 
Sunnuntaita!!
Nukuin taas niin huonosti yön.. Ensin ootin miestä kotio ja sit ku tuli niin neiti änkes viä viereen ja pyörittiin sit taas kaikki siinä ja mun tullu taas ravattuu vessassa useesti yön aikana.Mukamas hirvee pissahätä jatkuvasti.Pitkään menikin että tarvi vaan sen 1-2 kertaa käydä..
Kattellaan just Pocahontas loppuun kun mun lehfakaveri nukahti eilen kesken kaiken :D

Tinsku minäkin sulle kyllä sitä saikkua suosittelen kun aika raskasta tää meijän työ kumminki on ja sulla kanssa supistelee kohtuullisesti.Ressi viä kans pahentaa :/ mulla myös tiistaina lekuri,voi olla että olen viimeset pari viikkoa myös saikulla ennenku lomat alkaa. Tylsäähän tää välillä on mut eipä voi mitään kun jatkuvasti maha kireenä ja kamala painen tunne niin ettei kotonakaan voi mtn tehdä. Ehtiihän noita töitä vielä tekemään :)

Tänään olis särkässä joku talvitapahtuma.Vähän likalle lupasin että mentäs poikkee.. saispahan päivää kulumaan :D

Aamupalalle ja sohfalle hetkeks.. Mukavaa päivää :)

Perdy 28+3
 
Kiitos onnentoivotuksista, kiva päivä oli!
Käytiin keilaamassa, kaupunkikävelyllä ja ulkona syömässä. Ihanaa kun mihinkään ei ollut kiire ja sai rentoutua. Poika ei oo vielä kotituunut, ukki aikoi tuoda aamupäivästä kotiin.

Sunburned
joo, kai se "pakko" suoriutuminen on jotenkin verissä. Ei vaan osaa luovuttaa eikä antaa periksi, viimeseen asti on painettava. Ja sit ku ei jaksa, potee huono omaatuntoa.
Tinskulla taitaa olla vähän samaa vikaa....

EN nyt muista mitä piti kommentoida, jäivät edelliselle sivulle..höh. Jos vielä kömpis ukon kainaloon hetkeksi ennen ku poitsu kotiutuu.

Bre ja pikku 26+0(jee)
 
Ihanaa sunnuntaita mammulit :D

Jessi oli siellä jotain, mut se lipastollinen malli oli sellanen missä vauva on kylki itseen päin ja mie en osais toimia ns sivuttain:D

Suosittelen taas kerran sivustoa Rokkibeibi ollaan oltu tosi tyytyväisiä palveluun ja ainakin näihin tuotteisiin mitä ollaan ostettu:)

nepsus otahan nyt rauhallisesti äläkä touhuile liikaa:)
 
Sunnuntaita!

Kiitos kaikille tervetulotoivotuksista :) Ja onnittelut syntymäpäivän ja hääpäivän viettäjille+ kaikille muille joilla juhlanaiheita :D

Pyyter-2: Niimpäs näyttäisi olevan. Tarkoitus ois tosiaan tuossa touko-kesäkuun vaihteessaa päästä muuttamaan sinne suunnalle, eli voip olla että synnärillä tavataan ;) Jos kaikki menee ennakoidusti...

Monilla on ollu jo jos jonkinlaisia supisteluja yms. itse en ole ainakaan reagoinu mihinkään, ovatkohan niin pienimuotoisia etten huomaa, vai eikö vaan oo ollu. Töissäki on jaksanu vielä ihan hyvin, vaikka aika raskasta ja fyysistä työtä teenki. 1,5kk ois vielä jaksettavaa.. Onneks pikku loma siinä ennen äippäloman alkua.

Olitte myös kirjoista jutellut tuossa hetki sitten, itsekkin sieltä muutaman vinkin poimin ylös seuraavaa kirjastoreissua varten. Suuresti suosittelen Stieg Larssonin millenium trilogiaa. En normaalisti lue sen tapaisia kirjoja, mutta nyt kyllä imaisi niin sisään että kaikki kolme kirjaa oli saatava ja heti :D

Mutta jatkampa aamukaffin juontia..
 
Sunnuntaita :) !!

Mäkin vaan "pikasesti" merkkaan, luin jutut mutta on niin kiire viettämään päivää :)
Mies oli järkänny ihanan sunnuntain; poitsu lähti justiinsa mummilaan päiväksi ja me mennään treffeille..eli syömään ja leffaan :heart: Ravintolana saapi toimia se Helsinkiin Kamppiin avattu uusi Bravuria ja leffana mä haluun käydä katsomassa uusimman Narnian 3Dnä :)

Jee :)

-iloinen möhömaha tintsu + hevikumpu vol2
 
Heips!=)

Alusta asti mukana hengessä ollut, tosin kyllä ulkopuolisena vaan seuraillu teidän kuulumisia. Vieläkö mahtuu mukaan joukkoon?:confused:

Minulla la 14.6 ja kolmas tyttö tulossa, isommat 05 ja 07 ja synnytyspaikkana tulee olemaan KYS.
 
Huomenta mammat! :) Aivan mahtava sää ja selkäkin jo parempi, heti kun sain kunnon yöunet. Ja mieskin oli illan kiltisti kotona, kaverisa oli täällä muutamalla ja kahtovat jäkistä :)

Piipero-11 Tervetuloa vaan tänne joukkoomme jakamaan ilot ja surut =) :flower:

Nyt jos sais pestyä vähä pyykkiä..äippälaatikon tavaroita myös vois pesasta ku ne saa näppärästi takas laatikkoon :)
 
Laitetaans vähän galluppia taas :D

Mitä kaikkea tarvetta olette jo hommanneet vauvalle/ on olemassa??

meillä löytyy:
-vaunut
-amme+jalat
-syöttötuoli
-turvakaukalo
-pinnasänky
-vaatteita alkutarpeiksi
-pulloja
-ruoka/kuolalappuja
-harja, kynsisakset
-harsorättejä
-peittoja, makuupusseja

mitä vielä mielestäsi tarvitset??

-sitterin
-lakanoita sänkyyn
-öljyt, rasvat, puhdistuslaput
-rintapumppu (oli ehdoton esikon aikaan kun tissit meinas räjähdellä)
-liivisuojia , tarvis jo :(
-pinnasuoja sänkyyn (tilaan pomeliina hippo rusk/valk. babystyle sivulta)
-muovilakanan, lapselle ja omaan sänkyyn jos vedet menis siinä ei halua pestä käsin 160cm petaria (10cm paksu) :D!
-hoitopöytä
-mobile sängylle (hifi kauko-ohjattu valolla :D)
-pieniä pyyhkeitä alustaksi vaippojen vaihtoon
-kylpypyyhkeitä vauvalle

tälläisiä tuli mieleen varmaan paljon puuttuukin :D
 
heips!

täällä ois siivouspäivä tänään, ootan vaa et muu porukka poistuu teatteriin tossa kolmen jälkeen ni pääsen rauhassa touhuilee. ap käytiin pulkkamäessä ja aika hurjalta näytti vauhdit ku mäki oli jonku verran jäätyny ja kovettunu. ite en uskaltanu enää ees liukurin kanssa ku pompottaa niin kovasti.
eilen illalla nuorempi poitsu sai pitkästä aikaa kunnon kipukohtauksen, huus suoraa huutoa ku koski niin kovaa :( meillä siis taustalla jalkasärkyjä joita koksissa tutkittu useempaan otteeseen ja kasvukivuiks todettu. nyt ei oo pitkään aikaan ollukkaan mitn mut toi eilinen oliki sit pahin ever. eka kohtaus tuli vähän ennen kymmentä ja pronaxenilla lääkitsin ja sillä rauhottu. vähän vaille kakstoista tuli toinen yhtä pahana ja nyt panadolia jolla kans rauhottu. sillon mietin et vielä jos tulee ni soitan ja lähen ja koksiin ku ei oo enää lääkkeitä antaa : /
onneks ei enää tullu ja aamulla oli sit ihan normaali. varmaan huomenna kuitenki koksii soittelen.

nepsus mitäs koiria sulla olikaan ja miten sijottu näyttelyssä? ite joskus käyny ja vielä pitäs jossain vaiheessa mennä ku äitin toista koiraa pitäs käyttää. on vaan niin arka et tarvii ison koulun ennenku sen voi viedä.

sannikki no en mäkään osaa sivusta tehä mitään, en oo tollasista hoitopöydistä kuullukkaa :O meil pitäs olla suht pieni et mahtuu tänne, tilaa ei liikoja oo.

tintsu hauskaa päivää!

piiperolle tervetuloa mukaan! :flower: mulla -05 ja -08 syntyneet pojat :) tulokkaan sukupuolesta ei oo tietoa.

galluppiin meillä on vaunut ja rattaa ja yleistä vauvakamaa eli sitteri, puuhamatto yms. harsoja ja pyyhkeitä on myös ja kynsisaksiaki löytyy useempi kappale :whistle: kaikki äpakkauksen kamat siis tallella vaatteita lukuunottamatta. kaukalo löytyy myös eli isommat hankinnat on, oikeestaan ei tarvita ku vaatteita ja se hoitopöytä. ja jos tyttö tulee ni saattaa olla et joutuu ostaa pinkin vannan :whistle: noita sinisiä meillä on. haalareita löytyy vauvalle sekä ohuempia että paksumpia, oon säilyttäny parhaimmat.

nyt pelailemaan hetkeks isomman pojun kanssa, se on niin haka muistipelissä et äiti häviää helposti :whistle:

jessi ja pikkuj 26+2
 
Särkän talvitapahtumassa käyty.Ja oli taas kaikkea kivaa likalle.Pääs ratsastaa ponilla,oli ongintaa,koiravaljakkoajelua,pulkanlaskukilpailua jne..äitillekin silmäniloa kun palomiehiä ja poliiseja :p kaikenakaikkiaan kiva aamupäivä! ilmakin suosii kun arska paistaa :)

Pölyt tuossa pyyhin kun aurinko pirulainen aina ne paljastaa ja vessan pesin samalla.Miestä houkuttelin imuroimaan jos innostuis.. :)
Hetken päästä ruoanlaittoo.Huomenna taas uusi viikko ja uudet kujeet.

Sannikin galluppiin viä:
Nyt löytyy: autokaukalo,kehto,hoitopöytä,leikkimatto,amme,sitteri,vaatetta jonku verran.,
Hankittava: isoin ostos on vaunut,mut ei tunnu kivoja löytyvän kun mielellään ostaisin käytetyt kun ei kauaa kumminkaan tarve. Pinnis jossain vaiheessa,kun kehto ei enää riitä,vaatetta lisää,varsinkin lyhyt hihaisia bodyja,pikkuhilpetööriä: tutit,pullot,harsot,vaipat yms. ja hoitolaukku kunhan vaunut löytyy :)

Tervetuloa uusille kesämassuille :wave:

Perdy 28+3
 
Pikaisesti vain merkkailen minnekkä saakka olen lueskellu.

Ja Jessille pakko sanoa, että toi vanna on mulle sanana aivan uus ja outo. Mun piti googlettaa et mitä se tarkottaa :D Meillä kun se on punkka (tai joskus amme) :) Mut selkispä seki, hih!

Aurinkoista sunnuntaita kaikille!

Ja niin, migreeni jatkuu jo ainakin kolmatta päivää, et jee jee vaan. Yöllä pissalle herätessä silmissä väpättää ja aamulla herätessä päässä ja silmien takana kamalaa tuskaa. Ei kivaa :( Ei mulla ole ei-raskaana näin paljon migreeniä kyllä ollu.

Muoks vielä!
Piipero-11 tervetuloa vain, kiva kun uskaltauduit kirjottelemaan itsekin!
Tuli mieleen tässä, että kuinkahan paljon taustailijoita meillä onkaan, kun pikkuhiljaa teitä aina putkahtelee vain lisää... ;)

Ja Sannikin galluppiin, että meillä on esikoiselta kaikki niin hyvässä kunnossa ja kaikki myöskin tallessa, niin eipä tarvitse harkkia varmaan muuta kuin tutit ja pullot uudelle tulokkaalle. Kaikki muu löytyy.

Perdy: Oi kun teillä on ollu kivaa siellä ja aijai, ne virkapuvut ne virkapuvut, siellä ois varmaan mamma jos toinenkin meistä viihtyny :p

Tetasha :heart: Kakkonen 26+3
 
Viimeksi muokattu:
Galluppiin vastaus:
isommilta tytöiltä tallessa: pinnasänky, Emma syöttötuoli+pehmuste, hoitopöytä+lipasto, amme x2, sitteri, turvakaukalo, vaatteita yllin kyllin, lakanoita, harsoja, pyyhkeitä, pinnasängyn suojus, 3x kantoliina(2x kudottu+ hug-a-bub), oran Jovi Air yhdistelmä vaunut (,jotka parhaillaan huollossa, ei tartte uusia ostaa), matkarattaat, matkasänky, hoitolaukku, peitto x2, makuupussi x2, äitiyspakkauslaatikko+patja ja "reunakangas" (jos taas ensisänkynä käytttäisi), leikkimatto, leluja...

Hankinta listalla: rintapumppu Avent/Nuby, kokemuksia? (Aiemmin ollut Ainu käytössä,mutta en siitäkovin tykännyt), itkuhälytin (entinen meni rikki), hoitoalusta, pulloja, tutteja, kynsisakset, vannalämpömittari, voiteita, talkkia, vaippoja, liivinsuojia ja varmaan joitain uusia ihka omia vaatteita, et kaikki ei ole sisojen entisiä ;)

Äitiyspakkausta en ota nyt, otin ekalta ja nyt kun on suurin osa tarvittavasta jo kasassa niin ajattelin et puutteet saan sit sillä rahalla ostettua...


Piipero-11 26+5
 
Viimeksi muokattu:
Tetasha hihii, ihana kun googletat vannaa! Hih! Mä olen koko pienen ikäni kylpenyt vannassa, kai se sana on tuota kymenlaakson murretta. Tai jotain.

Sannikin galluppiin: meiltä puuttuu just tärkein eli vaunut. Haluan yhdistelmät ja tiedän varsin hyvin mitkät. Mies hannaa hinnan suhteen.. Ei ole raukka vielä tajunnut, että nuo vaunut tulee. PISTE.
Vaatteita on hieman, hoitoalusta, kynsisakset, turvakaukalo, korisänky ja pinnis, hoitopöytä, pari pulloa, kantoliina ja -reppu, harsoja, lakanoita, pyyhkeitä, sitteri.. Mun äitiä pyysin ostamaan itkuhälyttimet. Rintapumppu on, se toimii ehkä. Kaverilta saan lainaan jos oma ei pelitä.

Mietin tässä, että onko imetystyyny kuinka tarpeellinen?


Lisäksi tarvitaan vielä baby björnin balance sitteri, amme ja jotain pientä tarviketta. Eli aika hyvin homma hanskassa, nuo vaunut nyt tuottaa päänvaivaa (lähinnä siis miehelle :) )
 
Mirandelli: Onko sulla siis ensimmäinen tulossa? Muistan itse esikoiselta, ettei minulla ollut koko raskauden aikana edes mitään tietoa miltä supistus pitäisi tuntua, vasta sitten synnytyksessä selvisi. Tämä raskaus onkin ollut kipuineen ja vaivoineen ihan toista luokkaa :) Ihana ettei sinulla ole mitään ihmeellistä! :)

Jessi: Issiaskipu on kyllä jotenkin niin lamaannuttavaa ja vaikuttaa ihan mielialaankin, kun mitään ei voi oikein tehdä täysipainoisesti... Tsemppiä, jospa helpottaisi!

Piipero-11 tervetuloa mukaan! :)

Päätin laittaa yhdistelmärattaamme myyyntiin ja ostaa ne b-dualit tilalle. Saa nähdä meneekö kaupaksi. Jos jollakulla kiinnostaa, niin viestiä vain :D

Hankittuna:


- amme,
- syöttötuoli
- turvakaukalo (mahdollisesti voisi ostaa uuden britaxin niin menisi niihin b-dualeihin)
- pinnasänky (aluksi mennään äippäppakkauksen laatikolla, joka sijoitetaan pinnikseen),
- lakanat, pyyhkeet yms.
- vaatteita ihan ok
- pulloja (vain pari, uskon että imettämisellä mennään nytkin, toivottavasti.)
- kestovaippoja paljon kaikkia kokoja
- kantoliina
- vauvaleluja
- kynsisakset, niistin (se räkäimurisysteemi)
- rintapumppu, liivisuojia,imetysliivejä ja -paitoja

Hankittavaa:

- uudet vaunut (ne b-dualit)
- pienimpiä kokoja vaatteita lisää,
- sukkahousuja
- öljyt, rasvat, puhdistuslaput, topsupuikot yms. hoitotuotteet
- hoitoalusta, suojuksia sille
- pieniä kertakäyttövaippoja
- sitteri
- pinnasängyn reunukset (ajattelin ommella itse)

Milloinhan se uusi äitiyspakkaus tulee jakoon? Jos meille tulee tyttö (jäi vähän auki, kumpi on tulossa), haluaisin mieluummin muuta värimaailmaa kuin tuota sinistä... onneksi on esikoisen puvut ja makuupussi tallella, nimittäin ne olivat tosi ihanan väriset!

Perdy:
TOsi kivalta kuulosti toi talvitapahtuma :) Muidenkin un univormujen osalta :D

Aurinkoista sunnuntaita. Täällä muuten flunssa tekee tuloaan ja olo on ankea :( Huolestuttaa nyt tuleva viikko, että mitenköhän sitä jaksaa...
 
Hankintalistaa olen vähän paperille laittanut, en tiedä missä vaiheessa tulee hommattua, mutta ennen vauvan syntymää kuitenkin:
-harsoja
-liivinsuojia
- "XXXXXL-kokoisia" yösiteitä
-sitteri
-imetysliivejä ainakin kahdet ennen syntymää
-turvakaukalo+jalusta
-vaippoja
-tuttipulloja
-uusi patja pinnasänkyyn
-rintakumeja (tai siis silikoniahan ne on)
- ja vauvalle sellainen oma rakkauddella ja harkinnalla valittu "maailman suloisin" unilelu, kun molemmille lapsille olen ostanut jonkun erityisen unikaverin jo ennen syntymää ja se on vieläkin niin rakas kummallekin
-ja ehkä lakanoita, täytyisi käydä läpi, mitä on ja vaatteita vielä lisää myös

Kiva lukea noita teidän listojanne, että mitä tulee mieleen, mitä tarvitsisi vielä itsekin.

kurkkunaamio ja kolmonen 28+1
 
Viimeksi muokattu:
huh huh :'0 tein juuri 2,5h vaatepakettia huuto.net:n sis. kuvaukset ja itse laitto. =) nyt pitää toivoa että oli vaivan arvoista. toki mielestäni ei ole pahan hintainen kesäpaketti 1€/kpl vaate hintavaraukseen.. ja vaatteita on 40. + paketissa on ihan uusi takki viime keväältä joka jäi käyttämättä.. se teki jo 30€. että melkeen ilmaasella myyn mutta kyllä raivostuttaa jos tein turhaan :D tuo aijaa näpertely on niin työläistä ;D (siis pistin esikoisen 80(86)cm viime kesän vaatteet myyntiin)

Mitä kaikkea tarvetta olette jo hommanneet vauvalle/ on olemassa??
- Gragon telakallinen turvakaukalo
-vaatteita (mikäli on tyttö.. jos on poika niin pärjätään muutamapäivä :D)
- amme
- kynsisakset, pehmeä kampa yms.
-hoitopöytä
-pinnasänky
-yhdistelmät
-tutteja
-kapalointiliina
-itkuhälyt
-peitto
-lakanoita yms.
-pinnasängyn reunusta
-hoitolaukku
-se alusta hoitopöydälle
-doomoo säkkituoli

aika hyvin kaikki perus jutut, nuo tuli mieleen heti.. kai meil jotain vieläkin on joka nyt unohtu....
mitä vielä mielestäsi tarvitset??
-lämpömittari kylpyyn
-muutama hätävara tuttipullo
-talkit, rasvat, ja cuplatonit.
-matkarattaat
-sitteri
-harsoja
-vaipat ja muutama tutteli kaappiin..
- neutraaleja vaatteita muutamat lisää..
-PATJA PINNIKSEEN.

En oo oikeen ajatellu, kai ne viime hetken apua puuttuu/ ei puutukkaan tulee sit ku alkaa laittaa vauvan tavarat paikalle :heart:

Ei oikeen muuta, au au nyt pitää nousta koneelta pois.. polttelee alaselkää, lonkkia kun tuli niin kauan istuttua.. :(

mmilia ja stellapatrik 26+3
 
huomaan pistäneeni ihan hyödyllisen gallupin :D vastauksia lukiessa on tullut muutama ahaa-elämys että tuohan puuttuu :D

ainakin vaippoja, pari tuttelia, lämpömittari, pinnasänkyyn patja ja suppoja varmaan ettei sit tarpeessa tule tilanne ettei ole :)... Cuplatonia en hommaa, ei auttanu mun mielestä pätkääkään esikoisella ja oli v:mäistä yöllä räpeltää tissimaitoa lusikkaan ja tippoja... Kuinka monet sadat kerrat kirosin kun sänky oli märkä, vauva huitas lusikan nurin tms...

koliikkiin meillä ainakin oli uskomaton apu vyöhyketerapiasta, ja kotkassa yks neuvolatäti (koulutettu ja paljon aiheesta virallista tutkimusta tehnyt) tekee auttaakseen eikä rahan takia (10€/kerta maksoi silloin) opetti kotitekniikkaa, hierontaa ja 5 kerran jälkeen oli huudot ohi...

Mie oon taas ku perseeseen ammuttu karhu, kiukuttaa enkä edes tiedä miks :( arki alkaa ja se ainakin nostaa stressitasoa heti... Inho kun on neuvolalääkäri niin neuvolaan varataan 15min, ei ehdi mitään jutella, ja olis monta asiaa mitä haluais puhua....

Anteeksi omanapaisuus....
 
Aivan sika väsymys.. Oltiin siskon ja koirien kaa metsässä makkaran paistossa iltapäivällä :) Oli mukavaa. Ulkoilma nähtävästi pistää väsyttään.

Pesin tuossa päivällä äippälaatikon tavan vaatteet ja pussilakanat. Aattelin vielä tuolta meidän vaatesäkistä katella muutamat pienimmät ja pesasta nekin, mahtuuvat sit äitiyslaatikkoon nekin pesun jäljiltä niin ei niin nöhryynny ja tunkkaannu ku pussissa.

Tein tänään "taulun".. siis valokuvakehyksiin(vaaleenpunasiin) tein pahville(violetille) runon mistä on pienet tytöt tehty ja vauvan syntymäpäivän ja vien senkin sit ystävälle kun menen käymään, laittakoon esille tai olkoon laittamatta. Tykkään aina ite tehä lisäksi jotain mihin tahansa juhliin. Ainakin kortin jos en muuta. Oisin joskus haaveillu ammatistakin missä sais näpräillä ja tehä käsin..mut en sit päässy ku hain tilasisustuksen artesaaniksi peruskoulusta.

Huomenna sitten testaa selkää iltavuoroon miten kestää ja rupeeko polttelee. Oisin kyllä ihan valmis lomalle jo, mut enää 10 työvuoroo.. Jaksaako niin sen näkee. :D

Nyt touhuilemaan jos se väsymyskin selättys vähäks aikaa.

Ps. Mulla on nyt kaks päivää ollu ihan sika himo SUKLAAMUNIIN..Pakko ehkä käyä iltakävelyllä koiran kaa Siwassa kattoo joko sinne on tullu munia myyntiin :p
 
Kyl on ulkoilukiintiö tältä päivää täynnä, käytiin neidin kanssa vielä luistelemassa,hujahti melkein pari tuntia :D mun tuli niin hirvee pissahätä että pakko oli sisälle tulla.Onneks kenttä tossa takapihalla. Ite en siis uskaltanu luistella mut neidin seurana siä liukastelemassa :) Tekis mieli jtn hyvää iltapalaa muttei keksi mitä tekis.. ehkä sämpylöitä.

Joo kyl oli univormuista silmäniloa mammalle ;D poliisit ohjelmakin tulee jokailta seurattua :D

Noista hankinnoista mieleen tuli että tarviikin ettii tuo ammeen lämpömittari että missä lie neidin jäljiltä.. Muutenkin hyviä vinkkejä tullut! :)

Me kans saatiin tytölle aikanaan mahavaivoihin apu vyöhyketereapiasta,loppu huudot 4-5 kerran jälkeen. se on kiva ku hierotaan lapsi ja äiti :)

Issias vaivoihin suosittelen jessille ja muille jotka kärsii akupunktiota ! mulla loppu kipu viime raskaudessa kerrasta!ensin kun olin kipulääkkeitä aikani syönyt niin oli kyllä ihana tunne kun se kipu lakkas ja heti. :)

Nyt iltapalan suunnitteluun ja koneelta hetkeks pois... :D
 
Niin ja hankinnat!

Olemassa olevat jo :
- Pinnasänky
-Matkasänky
-Sitteri
-turvakaukalo
-vaatteet (että alkuun pääsee, just laitoin pyörii 56cm ja pari 50cm varulta)
-äitiyspaketissa tulleet tarpeelliset tavarat
-kuumemittari joustokärjellä tilauksessa Oriolalta
-Leikkimatto
-Harsot

Puuttuu:
-Kaikki mahdollinen muu tilpehööri.. Siis pullot, tutit, suojukset, suojafroteet, vaipat yms.
-hoitoalusta
-VAUNUT (päätin tilata ora jovi air kunhan kerkee ja jaksaa..eikä ne nyt ees mahtuis tänne)
-Varmaan joku välipuku kesällekin kun on kuitenkin viileitä päiviä...?! Jollei se ei käy mikä tuli äitiyslaatikossa
-Patja pinnasänkyyn
-ommella vielä yhet pussilakana ja aluslakana (saa siis mamma ommella :D )
-amme
-kylpy/pyllypyyhkeitä parit
 
Viimeksi muokattu:
Sunburned: Hihi joo kyllä google on joskus ihan kiva kaveri, selvis tuokin asia noppeesti :) En oo ikinä ees kuullu kyseistä sanaa ennen, näin sitä oppii kaikkee uutta vielä aikuisenaki :)

Ja apuva, hokasin että onhan mulla hankintalistalla yks isohko juttu, nimittäin ne tuplarattaat! Luoja että oonki kuluttanu huutiksen sivuja ettiessä niitä oikeita, mut vielä ei vaan oo löytyny (ja en tiedä itsekään mikä se OIKEE merkki sit on, kai sen tietää kun se kohalle sit sattuupi).
Ootteko minkä nettisivujen kautta tehneet onnistuneita käytettyjen tavaroiden ostoja, kuin huutiksen?

Ja sanokaapa, tuplien omistajat tai tulevat omistajat, mimmosia malleja ja merkkejä teiltä nyt löytyikään/tulee löytymään, ja oletteko olleet tyytyväisiä jos tuplarattaat jo kotoa löytyypi? Kiitän! :)
 
Tetasha:Mä ostan veljeltäni ora jovi landit, ja ne on kyllä huiput! Niin kiva kuljeskella vaikka kilometrin syvysessä hangessa :D Ja tosi jämyt, renkaat mitä parhaimmat! Tavaratila on tosi hyvä, mahtuu ostokset ku ostokset.. Ainut paska vaan, ku ovat niin leveet (kuten yleensä vierekkäin istuttavat) ,ettei mee varmaa varaston ovesta sisään.
 
Iltaa mammat! =)

Taas kerran vain pikaista merkkausta, että mihin asti olen lukenut. Ollut niin kiireinen viikonloppu ettei ole ehtinyt oikein mitään kirjoittelemaan ja pikaisesti vain tosiaan ehtinyt lukemaan teidän juttujanne.

Eilinen päivä meni ulkoillessa kun oltiin katsomassa Lahdessa salpausselän kisoja. Kivaa oli! =) Teki vain niin pahaa kun meidän vieressä oli pariskunta pienen lapsen kanssa jonka vaatetus ei tosiaankaan ollut kohdillaan. Lapselle oli korvat paljaana ja kädessä vain pienen pienet lapaset jotka tippuivat kädestä koko ajan ja näki, että ne pienet sormet oli kylmästä ihan punaiset. :(

Tänäänkin tullut oltua ulkona melkoisesti. Kävin testaamassa sauvakävelyä, että josko sillä sais vähän veren virtaamaan tuolla hartia seudulla kun on niin jumissa koko ajan. Eipä ainakaan vielä huomaa mitään, tuntuu lähinnä siltä että koko selkä on entistä kipeämpi. Ihan sellainen olo, että on ryhti kokonaan hukassa jonka takia hengittäminenkin tuntuu tosi raskaalta. :(

Huomenna on aamulla sitten meno sokerirasitukseen. Jännitän sitä aivan älyttömästi kun olen joskus pienenä sen samaisen litkun joutunut juomaan ja jäi jotenkin niin karmeat muistot siitä kun oksensin sitä ulos... Mutta jospa siitä selviäis.
Päivällä on sitten neuvolalääkäri ja illalla ensimmäinen perhevalmennus. Menoa siis tiedossa koko päiväksi.

Nyt katsomaan illan elokuva tarjontaa ja toivoa, että sais tuolta selkäkivulta nukuttua. Yritän huomenna ehtiä koneelle paremmalla ajalla, että voisin vähän enempi kirjoitella ja listata noita meidänkin hankittuja/hankittavia juttuja. Muuten hyvä juttu toi listaaminen, meille kun on esikoinen tulossa niin tuntuu ettei tosiaankaan hoksaa, että mitä kaikkea sitä tarviikaan. =)

Hiipu ja pikkumies 25+3
 
Viimeksi muokattu:
siivottu on ja se myös tuntuu :| viitisen tuntia riehuin menee ja selkä on nyt sen makunen et näinköhän koko yö menee nukkuessa. no ompahan nyt ainaki siistiä :) pojat kävi teatterissa kattomassa risto räppääjän ja tykkäs kovasti. nukahtivatki molemmat heti, rankka päivä ollu niilläki.

tetasha mä oon kuullu tosta et jossain päin punkka tarkottaa ammetta, meilläpäin se on sänky :whistle:

sunburned taidetaan muuallaki käyttää vanna -sanaa kun vaan kymenlaaksossa :)
imetystyyny on ainaki meillä ollu kultaakin kalliimpi ja erittäin tarpeellinen. se muuten puuttuu ku kerkesin edellisen antaa pois. pitäs jostain löytää hyvä, tuppaavat vaan olemaan melko kalliita. kirpparille pitää suunnata kuhan rahaa tulee taas tilille.

iina lamaannuttavaa tosiaan tää issias, onneks vielä ei oo kovin pahana. uus äitiyspakkaus tulee jakoon kun vanha on jaettu loppuun eli who knows. lapsimessuilla huhtikuussa taidetaan uus pakkaus julkistaa.

perdy kiitos akupunktio-vinkistä, pitää pistää korvan taakse :)D) ja kysellä jos tää pahemmaksi äityy. mä myös innokas poliisit-sarjan seuraaja, aina tulee katottua. välillä vaan on sellasia juttuja et pistää vihaks tai nostattaa tunteet muuten pintaan.

vaukki on ollu nyt hiljasempi, oisko vaihtanu asentoa? vähän huolettaa, ke vasta neuvolalääkäri et en tiiä kestääkö sinne asti ootella jos liikkeet pysyy yhtä vaisuina :|
 

Yhteistyössä