** Kesäkuun kullanmurut 2011 ** MAALISKUUSSA

sannikki: stressi todellakin voi aiheuttaa supistuksia ihan yhtälailla kuin fyysinenkin rasite. Ekat mitä kannattaa tehdä on katsoa ettei vaatteet purista, mennä lepäilemään (mielellään kyljelleen pötköttelemään) ja muistaa juoda vettä! Yks mikä supisteluja voi aiheuttaa on liian vähä nesteen nauttiminen. Mahdollisuuksien mukaan kannattaa aina mennä lepäilemään jos yhtään sille tuntuu. Mulla toissailtana supistukset loppui vasta kun sain unenpäästä kiinni.

Omaa kroppaansa kannattaa aina kuunnella,ja toimia sen mukaan. Jos tulee epämukava olo tai alkaa olla kipuja, niin oikeesti kannattaa ottaa iisimmin! Eikä vasta seuraavana päivänä vaan ihan heti kun vaan onnistuu :) itsellä tuottaa hankaluutta tuo 1v5kk nosteltava ja ikiliikkuvainen neiti :D huomaa kyllä ettei tunnu hirveen hyvälle toi nostelu enää.
 
Iltaa!

vitsi mikä päivä ollut :) ihana!! Kelan päätökset tuli ja voi vitsi miten ihanaa alkaa toukokuussa (äippälomalla siis) saamaan taas _rahaa_ !!! Niin hyvälle mielelle tulin siitä päätöksestä. Ens viikolla maksavat äitiysavustuksen, ku ei otettu pakkausta :)

Supisteluista oli puhetta, mulla ei kyllä oo kipeitä tullut kun ehk kerran, muuten mulla on tosi supistusherkkä vatsa niinkun ekassakin raskaudessa. Tein pihahommia 1,5h tossa ja sen kyllä huomaa :D Naapurikin kysy että pitäsköhän mun hiljentää tahtia, sen verta puhisuttaa noi harjotussupistuksetkin.

Sunburnedin kanssa samoilla linjoilla, hyvä idea ois jatkaa jossain ja ehkä vielä sit salatakin keskustelu (??) Mäkin mielelläni tapaamisiin tulen jos vaan täällä PK-seudulla joku haluaa tavata :)

Nyt ananaskulhon kimppuun x)

-tintsu + hevikumpu
 
Jospa jotain sais nyt vähän kirjoiteltuakin, eikä vaan pikaluvulla kaikkea läpi ja pois touhuihin.
Ihanaa perjantai-iltaa nyt näin alkuun kaikille vielä hereillä kukkuville :)

Minimammalla tosi kaunis masu, eikä todella kyllä peppu ja masu samaa kokoa. Kurkkailisitpa tännepäin niin näkisit miltä samankokoset näyttää, hihihi :)

Tinsku86: Mulla kans migreeni vaivailee aina välillä ja on kyllä pirun kiusallinen tapaus. Tsemppiä sinulle kohtauksiin!

Lily: Sie taisit ihmetellä, että tosissaanko meillä lunta tuli eilen. KYLLÄ JA TÄNÄÄN MYÖS! Tuota on satanu varmasti monta kymmentä senttiä jo kahden päivän aikana, ihan tajuttomat pyrytykset molempina päivinä ja KOKO päivän ajan! Hyi :/ Mut täytyy ajatella niinkuin vanha sanonta sanoo, että uusi lumi vanhan surma. Et jospa se sitten vain sulattaisi noita jo sulamaan alkaneita lumia.. (vaikka masentavaa katsoa ulos, näyttää kuin ois talvi vasta tullu!)

pupeltaja: Joo pääsiäismunat on jo myynnissä veikkoste, alkaahan tuo joulukamojen myyntikin jo lokakuussa ja joka vuosi tuntuu tulevan vaan aikasemmaksi. Pian juhannuksena on jo joulukuusenkoristeet killumassa kauppojen hyllyillä :D Ei se oo kumma et tulee jo monesti joululaulut korvista pihalle, ennenku aatto on lähelläkään :D

CanWen: Myös mie olen lukenu Nancyn useemman kerran nuorena ja sillon se kyllä oli mieleenjäävä teos. En tiiä oisko enää niin mun makuun, pitäis kokeilla joskus. Kiitos kaikille muillekin kirjavinkeistä, luettua tulee aika harvoin mutta sitten kun tulee, niin ei malttais lopettakaan. Härkösen tuotanto on ehdoton suosikki! :)

Harhaanjohtaja: Hyvä että tarkkailevat varalta, ja ihana että kaikki oli hyvin :)

Perdy: Mie kait olen jo kevät/kesätakin ottanu käyttöön. Meinasin kertakaikkiaan tukehtua untuvatakissani (tuntuu että kuuma ja hiki tulee nyt vielä normaaliolotilaa helpommin), ja kun ei mitään kevyttoppatakkia ole olemassakaan, niin kevättakilla olen menny ja hyvin tarkenee muhkean huivin kera :) Tosin uusi takki olis hakusessa, huomenna meinaan lähteä taas metsästysreissulle kaupungille, edellinen reissu oli tulokseton. Jospa nyt ois taas valikoima lisääntyny. Tämä pumpukkamasuhan se kaikkein isoimman "ongelman" tuossa takin löytymisessä aiheuttaa, mahtuis kyllä nyt mutta mites myöhemmin kun masukka tästä saattaa vielä kasvaa kun aikaakin on.

mmilia08: Hyvää huomista syntymäpäivää! :)

Sunburned: Suljettu kerho kuulostais minustakin hyvälle pienten syntymän jälkeen :)

kurkkunaamio: Voimia toivottelen sulle!

sannikki: Aijai, saunominen on ihan rakkautta <3 Ihana kun pääset nauttimaan saunomisesta ilman pyörtymispelkoa :)

Mirandelli: Kiva kun uskaltauduit taustalta itsekin keskusteluihin mukaan, tervetuloa vain :)

Omassa masussa kovasti möyritään ja kohdunkasvukipua(ko?) on havaittavissa joinain päivinä, uhh. Ei mikään mukava tunne, mutta asiaankuuluvaa ja tuttua edellisestäkin raskaudesta.
Nyt jatkamaan löllöttelyä ja huomenna tosiaan aamusta olis tarkotus suunnata sinne kaupungille takkijahtiin :)

Tetasha :heart: Kakkonen 26+1

Ja voi ei, nyt se migreeni taas iski mullekin. Eihän tätä ollu ku eilen viimeksi...kökkö! :/

Muoks!
Tuntuuko muilla koskaan, niinkuin pikkukamu yrittäis kaivautua/painautua ulos tuolta alapäästä?

Niinku kädellä tai jalalla huljuttelis tuolla jossain syvällä alapäässä, hihih, kamalasti selostettu mut siltä se joskus tuntuu mulla ainakin :D
Samaa tunsin edellisessäkin raskaudessa ja nyt on näköjään sama tunne tullut tässä vaiheessa raskautta tässä toisessakin.
 
Viimeksi muokattu:
Kauhea lihaskramppi tuli viime yönä sääreen, joku muukin oli puhunut täällä samoista vaivoista, en nyt muista kuka. Ihan hirveä kipu oli, tuli siitä itseasiassa mieleen, että synnytyssupistukset on vielä 100 kertaa pahempia... mutta parempi kun ei ajattele niitä liikaa vielä.
Syön muuten kyllä magnesiumia, ei ihan joka päivä tule otettua, kun olen ottanut sen kalkin kanssa, ja se taas pitää ottaa eri aikaan kuin rauta. Raudan kanssa en ota mitään muuta, kun se ärsyttää vatsaa niin paljon, etten ota mitään "riskejä", että joku samaan aikaan ärsyttäisi vielä lisää. Kalkki sitten jää ottamatta toisina päivinä kokonaan, se rauta on nyt tärkeämpi, että imeytyisi. Niin olen laktoosi-intolerantti, sen takia syön kalsiumia, kun ei ruokavaliostani tarpeeksi tule.

Neito84 meillä on myös rintamamiestalo, jota olemme rakkaudella rempanneet, paljon on tehty ja paljon on vielä tehtävää. Meillä on yläkerrassa 2 makuuhuonetta, joista tulee 3 lapsen huoneet, ennen toinen niistä oli meidän vanhempien makkari, mutta teimme hiljattain pienen laajennuksen, ja alakertaan tuli vanhempien oma makuuhuone. Tällä hetkellä tyttö ja poika nukkuvat samassa makkarissa yläkerrassa ja toinen huone on leikkihuone. Meillä on vain yksi vessa, se on meidän tilanpuuteongelma, saisi olla kyllä 2, kun 3. lapsikin tulee. Ehkä rakennetaan joskus kellarikerrokseen toinen vessa.

Minulla on nyt tullut yöllä sellaista kummaa hapettomuuden tunnetta, etten saa nukuttua. Onko muilla vastaavaa? Tuntuu, ettei ilmassa olisi happea mitä hengittää, vaihdan asentoa ja hengitän suun kautta, mutta ei helpota. Pakko nousta ylös ja silloin tuntuu vähän paremmalta. Nytkin oli pakko nousta ennen kuutta ylös, kun en pystynyt nukkumaan ja yöllä olin lihaskrampin jälkeen pystyssä kukkumassa jo saman olotilan takia. Eikä tämä ainakaan väsymystäni vähennä.

Sunburned kannatan minäkin kerhoa vauvojen syntymän jälkeen, sehän voisi olla vaikka "kesävauvojen äidit 2011" tai vastaavaa, meidän vauvat syntyy kuitenkin joku ehkä jo Huhtikuussa ja joku vasta Heinäkuussa. Kerhossa olisi sekin hyvä puoli, että keskustelun aihealueita voi olla useampi, kaikki jutut eivät ole samassa pötkössä vaan otsikoiden alla. Silloin, jos/kun ehtii vain harvemmin käydä, voi lukea vain ne itseään kiinnostavat keskusteluaiheet.

kurkkunaamio ja kolmonen 28+0
 
Tetasha samantyyppistä tunnetta oli esim. eilen päivällä, että "vauveli kaivautuisi alapäästä ulos". Muutenkin koko alapää on jotenkin ulospäin pullistunut ja römpsähtänyt, en osaa sitä paremmin kuvailla. :LOL:

Bretagne kirjoitti: Mä oon taas ihan väsy. Oon ollu niin paljon taas töissä että en jaksa. Supistaa ja selkään koskee. Ens viikolla on neuvolalääkäri, kattoo kohdunsuun. Sit tarvittaessa saikulle jos jotain on, nyt tuntuu et näillä supistuksilla on pakko olla joku haitta, supistaa välillä niin lujaa ja paljon. Onneks huomenna pääsen vapaille ja lepäämään!!
Toi on minun mielestäni justiinsa niin syvältä jostain tässä raskaanolemis-hommassa. Jos vauvalla kaikki hyvin, niin ei mitään väliä, mikä äidin olotila on. Niin kuin itsellänikin, ei mitään väliä että olen puolikuollut ja hemppa on huono, kun "kyllä se vauva saa sieltä kaiken ravinnon minkä tarvitsee" ja vauvalla kaikki hyvin. Siis kiva, että on, mutta itse tässä on vain kasvatusalusta, jolla ei mitään väliä. Ketään ei pätkääkään kiinnosta, miten minä voin. Niinkuin tuo sinunkin olosi niin, että tavallaan "toivot", että jotain fyysistä kohdunsuussa olisi tapahtunut, että pääsisit saikulle.
 
Viimeksi muokattu:
sannikki tollasen löysin tuolta raskauskalenterista:

Lapsi tuntee samat asiat kuin sinäkin. Jos olet masentunut, väsynyt tai stressaantunut, vauva tuntee sen. Poika tai tyttö reagoi kehosi tuottamiin stressihormoneihin. Jos jokin pelottaa sinua, vauva reagoi veresi adrenaliiniin. Lapsi myös reagoi hyvään mieleesi eli siihen, kun olet onnellinen, tyytyväinen ja tunnet, että sinua rakastetaan. Kaikki verenkiertosi endorfiinit virtaavat napanuoran kautta lapseen.

toi nyt oli vkolta 26 mutta päteehän se joka aikaan. itellä oli alussa ihan järkky stressi ja satunnaisesti vieläki et välillä mietityttää et mitä aiheuttanu vauvalle :|

mä lakkasin eilen kynnet ja pojat halus kans et nyt meillä on kaikilla hopeiset kynnet :D mullako tytön kaipuu :whistle:

eilen särki alaselkää, issias taas vaivaa : / edelleenki jomottelee ja myös kätä on särkeny. tiiä mistä se sit johtuu :rolleyes: koko jalka taas kipee, ärsyttää ku se vetää koko jalkaan.

mirandelli tervetuloa!

mmilia sullako synttärit? onnea! :flower:

alapäästä, mulla on toosa ainaki niin turvonnu ettei tosikaa ja välillä tuntuu et koko tavara pullahtaa ulos :x :ashamed: ilkeen tuntusta mut mulla on ollu joka raskaudessa samanlaista.

nyt kaivelen noi kirjavinkit tuolta esiin tän päivän kirjastoreissua varten :)

jessi ja pikkuj 26+1
 
joo ja tää palsta tosiaan taas tökkii pahemman kerran, yks päivä ei päästäny ollenkaan sivuille tai sit paiskas ulos ku yritit vaihtaa sivua :kieh: ja läppärin scrollaus ei toimi tällä sivustolla ollenkaan vaikka muualla toimii :mad:
 
Kurkkunaamio: niinpä! Nyt mä oon taas päivän levännyt ja mulla on hyvä olo. Mutta, seuraavan työpukten aikaan ei varmasti oo hyvä olo taaskaan. Sit jotkut töissä ei oikeasti ymmärrä että mä en oo enää niin nopee ja enkä jaksa enää niin paljon kuin ennen. Hirvee arvostelu jos en koko ajan ole liikkeessä. Mulla on talvilomaviikko kahen viikon päästä. Sen jälkeen alkais ollajo aika pitkällä viikot jos sinne asti jaksais sinnitellä ja sit pyytää saikkua, mun maha alkaa olla jo oikeasti tiellä nosteluissa ja kanteluissa ja sit kun kannat jotain 120kg painavaa kerrostalon neljännestä kerroksesta niin huh huh...

Tänään ois meidän hääpäivä. Poika mnee yöksi mummolaan ja mies on järkännyt meille jotain tekemistä. Sanoin sille etten jaksa nyt ajatella yhtään mitään ja haluisin et jos se suunnittelis meille jotain. Ja onhan tuolla kuulemma suunnitelmia :heart:

mirandelli
, tervetuloa!

Tetasha, sama tunne mullakin alapäässä. ja kuten kurkkunaamio sanoi, tuntuu et koko värkki on turvonnut :)

Kerhoa
kannatan minäkin!

Nyt aamupalalle, ihana kun tuo esikoinen nukkuu niin pitkään aamuisin, just herättiin!

Bre ja pikku 25+6
 
Huomenta vain kaikille! =)

Tulin tekemään pienen merkkauksen, että mihin asti on tullut luettua. Yritän kommentoida vähän myöhemmin juttujanne. Nyt alkaa syömään aamupalaa (kerrankin sain nukuttua vähän pitempään kuin kuuteen) ja sitten ajelemaan kohti lahtea ja katsastamaan salpausselän kisat.

Mukavaa lauantaita teille kaikille =)

Hiipu ja pikkumies 25+2 joka on ollut viime päivinä erittäin aktiivinen

Niin ja vielä, kannatan myöskin tuota jutun jatkamista vauvojen synnyttyäkin. =)
 
huomenta vaan mammat :)

Harhaanjohtaja Mikä siinä onkin että pitää väkisin yrittää painaa eteenpäin, vaikka kroppa sanoo vastaan :D Haluaisin niin saada tän vuoden opiskelut loppuun, mut haavaaksi taitaa jäädä, ja joudun kuitenkin syksyllä paikkaamaan poissaoloja niin miks en sitten luovuttais suosiolla... Koulu stressaa ihan pirusti, siihen istuminen mikä sattuu ja kävelyt päälle niin soppa on valmis..

kurkkunaamio Mul on pari kertaa ollu sellanen en saa happea ja ahdistaa olo kun menee sänkyyn, joutuu haukkomaan ilmaa kuin kala :D silloin vauva ollu yliinsä aika ylhäällä ja kun on ollu pystyssä hetken niin saattaa helpottaa. Myös viileä ilma auttaa mulla, eli availen makuuhuoneen ikkunaa:)

Jessi, kurkkunaamio+ bretagne Enks mie olekaan ainut jolla on hehtaaritorttu :LOL: oon niin järkyttynyt miten paljon se voi muuttua kun peili apuna sheivasin :x Tuntuu kuin istuis ilmatyynyn päällä.... Kauheasti on myös väri muuttunut????

Kiitokset kaikille jotka supistelusta puheli, meinaan kysyä maanantaina miten toimia koulun ym suhteen...

Nyt suihkuun ja vaunujen hakuun :D !!!!
 
Stressistä ja supistuksista: Täällä on sama homma, olen ollut tajuttoman väsynyt, stressikin vaivaa ja en ole ehtinyt levätä ja nukkua tarpeeksi. Asiaa ei helpota tietoisuus tuosta mitä Jessi luetteli, eli että kaikki mitä itse tuntee, siirtyy suoraan vauvaan. Lisää vain stressiä itseasiassa. Yritän kuitenkin lepäillä j arentoutua mahdollisimman usein. Luen paljon (lempipuuhaa) ja saunon. Jos supistuksia on, niin kannattaa tarkistaa vaatetus. Itselläni ainakin kaikki housut, jotka vähänkin painavat alvatsaa, lisäävät supistuksia. Kiristäviä vaatteita en pidä ollenkaan.

Mulla on täysin sama tilanne kuin sulla Sannikki, haluaisin kovasti tehdä nyt opinnot tiettyyn pisteeseen. Koulussa oleminen on itsenäistä istumista, olenkin ratkaissut asiaa pitämällä usein taukoja, juttelemalla kavereiden kanssa, käveleskelemällä, syömällä hyvin ja terveellisesti jne. Varasimme miehen kanssa myös rentoutumisloman parin viikon päähän, joten eiköhän tästä selvitä.

Itselläni on kirjallisuudessa menossa tällainen "klassikkoprojekti"... TÄllä hetkellä kesken on Anna Karenina. Ihana :) Kannattaa myös lukea Jane Austenin sekä Emily ja Charlotte Bronten kirjallisuutta, ihanan romanttisia :)

Harhaanjohtaja, itselläni on siis reilu 2-vuotias ja kyllä välillä meinaa olla rankkaa sen kanssa. Sen verran "äidin tyttö" että jatkuvasti haluaa kiehnätä ja olla sylissä ja kuitenkaan ei osaa vielä kovin paljoa varoa mahaa eikä ymmärrä sitä, etten jaksa nostella enkä ottaa syliin.

Nyt syömään ja ehkä sittenkin tuonne ulos auringonpaisteeseen...

Iina ja murunen 25+6
 
ai jossain paistaa aurinko, epistä... täällä ihan pilvessä ja ihan ku tuolta taivaalta tulis taas jotain valkosta :kieh: maanantaiks luvattu lunta ja räntää mut sit näytti hyvältä, ke varsinki, aurinkoa ja + asteita :)

sannikki mä kauhistuin viime raskaudessa tota alapäätä sheivatessa joten oon nyt yrittäny sokkona selviytyä :whistle:

bretagne hyvää hääpäivää ja nauttikaa!

mmilia sulle on pitäny sanoo et anteeks jos lisäsin sun huolta omalla kommentillani, ei ollu tarkotus :ashamed: mä oon ite aika hysteerinen joissain asioissa ja saan sit helposti muutki tartutettua :whistle: eiköhän toi sun sf-mitta tasotu niinku se lääkäriki sano :)

kattelin vanhoja mahakuvia edellisistä raskauksista ja tää pötsi menee nyt niistä ohi aika kivasti. tai ainaki on isomman näkönen tai sit mä vaan oon niin läski nyt :kieh: tosin samoissa mitoissa nyt ku ekassa raskaudessa. heti tuli mieleen et varmaan tulee joku 5kg poika tuolta ku edellisetki ollu liki 4kg :rolleyes:
 
Tekstit pikaluettu.. Aurinko täälläkin pilkottaa jostain raosta. Likka haettiin mummin luota ja mies läks mun veljen kanssa hesaan johki fight festivaaleille ja kotiutuu vasta yöllä joten meillä tyttöjen ilta tiedossa! herkkuja haettiin kaupasta ja katsellaan pocahontas saunan jälkeen.Tuo sai sen joku aika sitten muttei oo ehitty katella joten " leffailta" tänään :)

mmilia hyvää synttäriä :flower:

Minäkin kannatan kirjoittelua vauvojen syntymän jälkeen.Varmaankin hiljaisempaa sillon mutta olisi kiva jatkaa kuulumisten vaihtelua :)

Nyt ruoanlaittoon ja saunaan valmistautumaan.. Viikonlopun jatkoja!!

Perdy 28+2
 
iina86 oliskin hyvä jos olis mahdollista mut meilla oppitunti on 2*45min putkeen eli 90min istumista ja sit vartin tauko... Ei persaus kestä lainkaan... selkä kipeytyy ja nivustaipeet huutaa leipää:(

vaunut haettu ja kasattu :D ihanat :D Mukaan tarttui myös kylpyamme, ammeen jalat ja pikku-piian syöttötuoli, siis samanlainen kun se trip-trap tuoli... Kaupanpäälle saatiin pientä tilpehööriä parin kympin edestä :D

mmilia Mitä se sun sf-mitta on ollu?? meillä huomenna neuvola joten vois verrata hieman, kun on ollu iso täälläkin :/
 
Merkkausta ja omaa napaa.. Maha kivettyny pitkin päivää ja selkää jomotellu..Nyt sit rupes jomottelee niinku ois menkkakipuja...??!! Pitää seurata ja soitella kyllä illalla synnärille jos ei lopu. Ettei vaan mitään kunnon suppareita alkas tehä. :( Huoh. Jotenkin olin töissäkin niin väsyny. Viime yönä jäi unet niin vähiin ku kävin iltavuoron jälkeen ylikierroksilla.

HuolestunutTinsku ja ReinoRakas 27+1
 
sannikki mistä ostitte vaunut? meil kans toi tripp trapp-kopio mut emman. ihan hyvältä ja vakaalta vaikuttaa käytössä.

tinsku nyt saikulle vaan! liian rankkaa toi työ ilmiselvästi + kaikki stressi mitä oot miehen takia joutunu kokemaan :|

kävin kirjastossa ja mukaan sain kärkkäisen jumalasta seuraava, pulkkisen raja ja leijapoika. sellanen on muutes kans lukemisen arvonen kun jaana taposen väärä varustus. samoin prinsessa-sarja on kans tosi hyvä. härköseltä kannattaa sit ehdottomasti lukee myös ne sen kolumnikokoelmat, saa nauraa :D
 
Joo meitsi täytti/täyttää tänään 22v. kiitos kaikille :flower: !
Ihana kun vielä nuo mummat & äidit muistaa vielä! :) muumimukia, legginssejä, suklaata digikamera ja sain tilata h&m:ltä 60€ odotus vaatteita äitin laskuun.. :p
Ja mies maksaa mut kampaajalle, pääsee laittaa hiukset kuosiin! ;) Heti kun luotto kampaajallani on aikaa vapaana :]

Jessi: Ei se mitään, mietin ja pähkäilin koko torstain ja kysyin sitten kaverin isältä joka on erikoislääkäri että pitäskö mennä yksityiselle tms mutta se sano ettei huolta, oon niin lyhytkin ja ka kun on vähä ylipainoa niin siitäkin saa sentin pari lisää.. ja kohtu kyllä laskee kun h-hetki lähenee.. yritän nyt olla vaan rennosti ja ajattelematta sf mittoja :D

Sannikki: se oli 29cm ! :D tasaisesti kasvanut, sentti per viikko edellisestä käynnistä.

Tääkin ilmoittautuu kerhoon, se kuinka aktiivista se sitten on kun vauva syntyy ei voi lupailla! ;)

Ihana aurinkoinen ilma! Oltiin aamulla likan kanssa ratsastamassa.. tai minä talutin ja likka ratsasti.. Oli meillä mukavaa, se on niin pieni heppatyttö =) onneksi tuo "meidän" poni on nii pieni että ei tarvi kun kävellä reippaasti niin päästiin ravailemaan.. ku ei tällä pötsillä juosta enää viitti =D ja tuli siinä tämän päivän 45min lenkkikin tehtyä ;)

Kauhea tuo japanin juttu, vaikka sitä ei oikeen osaa ajatella samalla tavalla kuin thaimaassa tapahtunutta kun thaimaassa oli silloin tuttuja!


:heart: mmilia & stellapatrik 26+2
 
Jessi tsemppiä issias-vaivaan. Luulen, että se ajoittain mullakin vihoittelee, mutta on sen verran lievää, että lähtee vielä liikunnalla pois.

Tervetuloa mirandelli!

Breatagnelle piti vielä sanoa tuosta työssäjaksamisesta. Kai se on meillä terveydenhoitoalan ihmisillä jotenkin verissä, että on pakko jaksaa. Mäkin koen kauheaa syyllisyyttä, jos joskus pitää hetki huilahtaa ennenkuin ehdin vastaamaan soittokelloon ja joku muu joutuu tekemään sen puolestani. Mutta kyllä meidän nyt pitää kuunnella itseämme ja tehdä sen mukaan, mikä tuntuu hyvältä! Ihan tosi hurjaa, että joudut kanniskelemaan painavia potilaita, eihän se VOI olla hyväksi! Mitä sun terveydenhoitaja on mieltä asiasta? Eiks sulle olisi jotain muita hommia, mitä voisit tehdä? Niin no, tuo sunkin työ tuntuu olevan sellaista ettei oikein kevyempää vaihtoehtoa ole.. Onneksi sullakin on loma tulossa! Katsot sitten sen jälkeen mikä on tilanne. Saat varmasti saikkua, jos siltä tuntuu.

Pistetään sitten kerho pystyyn, kun vauvoja on alkanut syntyä. Se on tietysti avoinna kaikille odotusketjussa kirjoittaneillekin huolimatta siitä koska vauva on syntynyt!

Hyvää hääpäivää Bretagne :heart: Tulehan kertomaan mitä se mies oli keksinyt!? Olen suunnitellut hissukseen meidän häitä, tarkoitus on juhlia vuoden päästä toukokuussa. Mun pitäisi mennä katsomaan juhlapaikkaa nyt toukokuussa, että näen millainen se on kyseisenä vuodenaikana. Matkaa vaan on 300 km, sillä häät järjestetään mun lapsuuden kotikaupungissa Kotkassa. Saas nähdä miten jaksan istua/ajaa sitten..

Hyvää syntymäpäivää mmilialle! :flower:

Iina86, täällä toinen joka tykkää Bronten sisarusten ja Austenin tuotannosta!

Tinsku86 nyt vaan lepoa ja jos sulla on lämmitettävä kaurapussi, niin laita se alavatsalle tai -selälle! Ja patistat sen ukkosi koiran kanssa ulos.

Voihan toosa. Mä en ole muistanutkaan, että sekin voi muuttua! En ole hetkeen sinne "kurkkinut" (ihan kuin sinne niin vain kurkittaisiin) ja mies sen on viimeiseksi nähnyt. Huih, mitähän kamaluuksia se näkikään.. :ashamed: No ei ainakaan mitään niin kamalaa, että olis hommat jäänyt puolitiehen :D :D

Nyt ainakin tuntuu palsta toimivan, vaikka onkin raivostuttavalla tavalla tökkinyt aiemmin.

Aarre tuntuu nyt hyvittelevän hiljaisia päiviään! Tosi kova melskaus käy masussa, ihanaa. Nyt on tosi helpottunut olo ja voin taas hetken huokaista. Ja tiistaina on se ultrakin, onneksi.

Mukavaa lauantai-iltaa kaikille! Mun ohjelmassa on paluu työpaikalle viimeisen yövuoroon, jipii!
 
Kiitos typykät ku aina jaksatte täällä neuvoo ja tsempata :hug:

Mmilialle hurjasti onnea!! :flower:

Joo, kyllä se täytyy varmaan sit "uskaltaa" soittaa töihin etten tuu huomiseen aamuun et maanantaina sitten uus yritys. Ettei turhaan riskeeraa ja kun tuntuu ihan ikävältä jo tää juiliminen :(

Mäkin oon kerhon kannalla ehottomasti! Haluaa jutskaa kyllä teiän kaa vauvan synnyttyäkin =)

Meen keskiviikkona kahtoo mun parhaan ystävän pikku neitiä, joka siis syntyi naistenpäivänä!! <3 Pitää viemisiä katella. Aattelin jotain herkkuja viiä sille äiskälle ja iskälle, että jaksaavat ja neitille jotain käytännöllistä tai jotai hömppää :D

Nyt lepoa!! Kauppareissu saatiin suoritettua! Ja kauratyyny kaivaa kätköistään.
 
mmilia hyvä että sait toisenki mielipiteen, nyt voit varmaan olla huoletta :) kauhee on toi japani-homma ja nyt ku se ydinvoimalaki viel paukahti :|

sunburned mulla toi issias äityy liikkumisesta, kävely oli tänään jo ajoittain aika hankalaa : / kiitti kirjakommentista, alotin jo yhen romaanin mut saa nähä lähteekö muitaki alotukseen :whistle: ei tiiä et mistä alottas :D ai sä oot kotkasta kotosin :) mä asun tässä ihan vieressä :cool:

bretagnelle hyvää hääpäivää jos on unohtunu toivottaa :flower: munki mielestä sun kannattas noita nostoja jo vähentää jos vaan mahdollista. alkaa olee jo hankalaa tässä vaiheessa ja kun teillä noita painavia kannettaviaki.

sannikki joo mäki oon kerran käyny ja ihan kivan näköstä kamaa :) oliko siellä muutes hoitopöytiä?

tinsku hyvä hyvä, lepoa nyt vaan. rotinat on hyvä vieminen vauvaperheeseen, ite toivoin sillon niitä ku kakkonen synty ja olin ihan puhki.

mä oon ihan valmis petiin ja kello on puol 9 :rolleyes: aamulla tuli kyllä noustua ennen kuutta et ei ihme. vielä pitäs amazing race jaksaa, en haluu boxilta kattoo huomen ku on finaali :popcorn:
 
Pikaista merkkausta, et oon lukenu teiän jutut :D.

Onneks olkoon mmilia :flower:! Voi että ku sie oot nuori :D. Sie oot melkein 13 vuotta minuu nuorempi. Johan tässä tuntee ittensä jo ikälopuks :O. Ei vaiskaa. Se oli vitsi :D. Mie oon vissiin ikinuori, ainakin mieleltäni :D. Sellasia me horoskooppimerkiltään kaksoset ollaan.

Tervetuloa mirandelli :D. Meil on sama la. Ja jos kerkeet muuttamaan ni on sama synnärikin eli EKKS vai muutatko tännepäin?!

jessi jos oot keväämmällä tulossa Imatralle ni vois yrittää treffata :D. Ois kiva tavata ihan face-to-face :D.

Mie oon lasten kans mummilassa yötä. Saa isi juhlia eilisiä synttäreitään kunnolla :D. Soitti vähän aikaa sit ja oli veljiensä ja kavereidensa kans saunomas kotosalla. Vähäks miul on hyvävaimo-fiilis :D. Saa vielä hää nukkua huomenna pitkään, ku ei olla herättämässä. Eipä tuo oo uudenvuoden jälkeen juonukkaan. Ja parin viikon päästä lähetään kahestaan kylpylään yöksi :heart:. Ai että mie ootan sitä. Tekee hyvää päästä pitkästä aikaa rentoutumaan. Ja se onkin viiminen enne vauva syntymää.

Ja se viel piti mainita, et miekin kannatan tota kerhoa. Ois kiva vaihtaa ajatuksia vauvojen syntymän jälkeen :D.

Meiän pikkukolmonen potkii jo ihanasti iltasin ja varsinkin aamusin :D ja jo nii, et ei oo epäilystäkään potkiiko vauva. Ja huoli on miulta hävinny ja pystyn jo ja oon jo pitkään nauttinu tästäkin raskaudesta :D. Ihanaa, meille tulee vauva :heart:. Ja johtuu kyl tulevasta keväästäkin, et mieli on parempi.

Sunburned ihanaa, et kaikki oli kunnossa :heart:. Bretagne onnea hääpäivän johdosta :flower:! Ja jessi inhottavaa tuo iskias-vaiva :|. Toivottavast saat siihen helpotusta. Miul on maanantaina pitkästä aikaa hieroja, hierotutan jalat, jotka on tosi tiukat.

Pyyter ja Otto 25+4
 

Yhteistyössä