** Kesäkuun kullanmurut 2011 ** MAALISKUUSSA

Onhan tota painoa tullut muutenkin viimeksi oli +540g/vko. Turvotusta kyllä löytyy. Verenpaineet olivat normaalit. Pissa haisee minusta hassulle tai sitten vaan kuvittelen. Olen siis menossa lääkäriin yhdeltä, tuntuu vaan että valitan turhasta jos lyön kaikki mahdolliset vaivat tiskiin : /
 
Huomenta!
Kunnon aamutaistelut taas neidin kanssa :kieh: hirvee mekkala vaatteista mitä päällensä pukee vaikka edellisenä päivänä katottu valmiiks niin ei sit mikään meinaa kelvata! kunnon uhma vaihe taas :D

kurkkunaamio kyseli hoitopaikoista vauvan syntymän jälkeen.Meillä neiti on heinä-elokuun kotona kun ei kukaan muukaan töissä eikä todellista hoidon tarvetta,ja jos edes ei oma päikky päivystä niin jaksa kuskailla ees taas. Mutta harkinnan jälkeen päätettiin että syksyllä jatkaa 10pvä/kk:ssa ihan sen takia että siellä kaverit ja virikkeet,ja just kun tottunut pph:lta päiväkotiin. Tää siis meijän valinta.Jos jään pitkäksi aikaa vauvan kanssa kotiin voi olla että sitten tyttökin hetkeks jää kotio,mutta kohtahan sillä alkaa eskarikin.

Pitäs lähteä töissä käymään,aivaimet palauttaa ja kaappi siivoo.. Ei huvittas :/ no sittenpä ei tarvii ainakaan vuoteen käydä :D

Perdy 29+0
 
Niin ja nykyäänhän on tuo hoitotakuu että pääsee lapsi samaan päiväkotiin/hoitopaikkaan esim.äitiysloman jälkeen. Meille kerrottiin siitä viime viikolla,kannattaa kysyä päiväkodista tuostakin :)
 
haippa ainiin joo, sulla oli se lääkäri, meni ohi. tietty valitat siellä kaik maholliset vaivat ku kerran se nyt on. niin vähän näitä lääkäreitä on et otetaan niistä kaikki irti ;) ja tokihan ne siellä huomaa jos paineissa tai pissassa on jotain mut mainitset kaikista vaivoista toki :) tsemppiä!

perdy minkäs ikänen teillä olikaan esikko? 4 vee? meillähän vanhempia alottaa syksyllä sopivasti eskarin ja pienempi menee sitte kerhoon.
 
Voi teitä suklaamunienne kanssa :) Ihanhan tässä alkaa itelläänkin tehdä mieli munaa :D mutta en aio ostaa, kun oon luvannu itelleni vain yhden suklaamunan tänä vuonna ja aion säästää sen pääsiäiselle. Se onkin sit tarkkaa et se on just tietynlainen, sellanen mitä myydään sellasissa oikeen munakennon tapasissa vaaleenkeltasissa paketeissa joihin mahtuu 4 munaa ja niiden munien sisällä on sellasta vaaleeta täytettä, tosi herkkua :p

Pupeltajalle jaksuja ja toivottavasti alkaa pian helpottaa sairastelut! Tollanen pitkittyminen on niin arseesta :(

Sannikki kylläpä kuulostaa kurjalta ja tutulta sun kipuilut :( Supisteleeko sua? Jos supistelee niin kyllä mä sinuna soittasin suoraa ä.polille. Ja vaikkei supisteliskaan niin voit sä sinne silti soittaa tai soita nyt ainakin neuvolaan. Parempi tollanen kipuilu on tarkistaa ettei vaan kypsyttele paikkoja tai enteile synnytystä. Jaksuja :hug:

Jessi oliko sen lääkärin mielestä sun kohdunsuun tilanne ihan hyvä, vaikka oli lyhentyny ja pehmenny? Aika jännä kyllä, jos oli, kun mulla lääkäri oli vähän huolissaan pehmenemisestä ja ulkosuun aukeamisesta vaikka se voi olla normaaliakin kypsymistä näillä viikoilla uudelleensynnyttäjällä. Tosin onhan mulla se tausta että paikat on aiemminkin lähteny kypsymään vähän liian aikasin ja oon ollu yhdessä raskaudessa sairaalassa supistuksia estävässä tipassakin, mut silti. Millanen kohdunsuun kypsyminen se nyt olikaan se pahin, se et kaula lyhenee, paikat pehmenee vai et ne aukeaa? En yhtään muista muuta kun et se ulkosuun aukeaminen ei ole niin paha, kun sissäsuun aukeaminen. Sen muistan siitä, kun viime raskaudessa mulla aukes ensin ulkosuu ja sit rv30 oli jo sisäsuukin sentin auki.

mmilia onnea tulevista häistä!! :)

Mies soitti tossa joku aika sit et oli poliisi pysäyttäny sen työmatkalla, kun oli ajanu taajama-alueella 59km/h :mad: Sillä on kiireessä vähän liian raskas kaasujalka ja usein sille muistuttelenkin et ajaa varovasti ja rajotusten mukaan. Onneks sattu nyt tuttu poliisi (käyvät samassa sählyssä) niin selvis kirjallisella varotuksella, mut sanoin miehelle et enskerralla ei oo välttämättä yhtä hyvä tuuri et se on alettava seuraamaan sitä nopeusmittaria tarkemmin. Vahingossa oli kuulemma nytkin ajanu niin kovaa, et ei ollu ite edes älynny, mut tollasia vahinkoja ei saa sattua :mad:
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta!!

Perdy: Tein itse juurikin äsken saman, kävin tyhjentää pukukaapin töissä ja palauttaa avaimet. Aattelin et jos ens viikolla kävisin sit ajan kanssa moikkaa työkaverit ja tekee mieli käpykakkua niin veisin sinne kahville käpykakun :D Tai sit ostan sen vaan kotiin ja kutun kaikkia kylään :D Niin saan ite enempi :LOL:

Elikkäs tänä aamuna oli lääkäri niin se totesi vaan selästä et SI nivel kipuja ja lanneselän kipuja et nyt vaan lepuuttelua ja saikkua sinne ku "kesäloma" alkaa 25.3 ja sittenpä vaan nauttia lomasta :) Ei mitään sisätutkimusta ees nyt tehty ku viikko sitten käyny tarkistuksessa. Todettiin et ei oo tarvetta.

En oo sitten ikinä ollu näin pitkään lomalla. Jos ois vähä enempi rahaa lähtisin Espooseen vaikka viikoksi..Veli asuu siellä niin ois vähä vaihtelua ja vois hesassa vaikka källäillä päivät. Saisin kyllä ajan kulumaan ja on siellä vantaalla ja espoossa tuttujakin niin hengailla. Mut mut.. en vois koiraa jättää viikoksi miehelle ku ei se sitä käyttäs tarpeeksi paljon jos en ois patistamassa!! Ja sitten koirahoitola 20e/vrk ja junaliput ne vasta kalliit onkin...abaut 70e/yksi suunta. Mut kahtoopa nyt miten aika kuluu. Ja siskon tyttö muutti vasta ouluun niin voiskait senkin luokse mennä hengailemaan.

No nyt kuitenkin tiskivuori selättämään ja koiran kaa lenkille, aamulla oli -15 ku käytiin nyt enää -7 ja koko ajan lauhtuu. Oottelen et kunnolla lämpiää niin taretaan hyvin. :D

Ihanaa päivän jatkoa mammat! :) :heart:
 
Huomenta!

On teillä miettimistä noissa isompien lasten hoitopaikoissa! Just sekin, että miten itse jaksaa olla lasten kanssa viimeisenä kuukautena, jos on kipuja, supisteluja tms. Millaisella varoitusajalla hoitopaikkaan pitää ilmoittaa jos jatkaa/lopettaa hoidon?

Tsemppiä saikkulaisille! Odotan jo sitä päivää, kun voin ilmoittaa töihin etten ole tulossa enää hommiin. Mutta jos mun vointi pysyy näin "hyvänä", siihen menee vielä pitkä aika. Musta kyllä tuntuu, että ennen pääsiäistä voi tulla supistuksia tms. särkyjä :D

Naurattaa tämä palstan vallannut suklaamuna-innostus! Heh. En niistä niin perusta, mutta sima on mun herkkua. Surin jo sitä, että vappuun on niin pitkä aika eli menee vielä ennen kuin saan simaa. Ajattelin siis tehdä itse. No eilen tajusin että kuka käskee odottaa vappuun asti, voinhan mä tehdä sitä jo vaikka tänään! Joskus olen vähän .. yksinkertainen :) No nyt on simat ämpärissä, huomenna pullotus. Nam!

Minimamma no mäkin olen pyrkinyt ostamaan laadukkaita tavaroita ja tekemään hintavertailuja. Pyrin siihen, että jos ostan jotain, se kestää sitten seuraavallekin lapselle ja kenties sitäkin seuraavalle :) Ja nää yöheräilyt.. Nauttisin varmasti näistä, jos ei olisi stressiä siitä, että pitää seuraavana päivänä jaksaa töissä. Jos samat heräilyt jatkuvat äippälomalla, kun kevät on pitkällä, on varmasti ihanaa katsella ulos ja nauttia valoisuuden lisääntymisestä ja seurailla vauvan liikehdintää. Oih.

Huoh. Tänään on taas sarjassamme raskas päivä. Tasan vuosi sitten oli kaksosten laskettuaika. En koskaan pitänyt laskettua-aikaa kovin tärkeänä, sillä oli odotettavissa, että vauvat syntyvät etukäteen. Mutta ei kukaan arvannut, että syntyisivät noin paljon etukäteen.. Kyllä tää päivä on jotenkin alakuloinen, itku tuli aamusta. Toisaalta taas Aarteen olemassaolo piristää paljon. Mies lupasi viedä kynttilät hautausmaalle, itse en ehdi kun pitää mennä iltavuoroon.

Nyt koiran kanssa lenkille ja sitten töihin.



Mmilia mahtava masu! Ja tinskulla myös tosi nätti :heart:
 
Sunburned voimia tähän raskaaseen päivään :hug:

Jessi joo 4vee on esikko.Mäkin kerhoa mietin mut täällä niin hankala päästä ja hintaa tulis melkein sama kun toi 10/pvää kuussa tarhassa. Oon tyytyväinen hoitopaikkaan ja tyttö viihtyy tosi hyvin kans :) Jotain muskaria tai muuta "harrastusta" oon miettinyt kans syksyllä alotettavaks. Nyt tuo käy kerran viikossa temppukoulussa (jumpassa) ja olis kiva jos ois toiselleki päivälle jtn.

Työmaalla käyty ja toverit hyvästety hetkeksi. Toki paljon sellaisia joiden kanssa varmasti yhteyttä pidetään tässä kotona olon ajanki.Ollaan loppukuusta menossa syömään porukalla taas.Meil on tapana ollu parin kk:n välein käydä syömässä jossain,aina eri rafla ja istua iltaa ja ollan vaan.Tietty aina ei vuorot natsaa kaikille että vois jäädä myöhempäänkin eli joskus vaan syömässä käy ja sehän sitä parasta kun saa hyvää ruokaa, hyvässä seurassa :D

Keittelin just nuudeleita lounaaks ja alan kattomaan eilisen c.s.i:n boxilta. Illalla suunnitelmissa lähtee äipän kanssa elokuviin katsomaan se sovinto,vai mikäsenytoli. Jos mies vaan kotiutuu ajoissa töistä.

Ihana aurinko häikäsee :cool:
 
Kiitos kaikille onnittelijoille! :)

Kävin aamutunneilla ja palasin kotiin tai no en aivan suoraan ;) Käytiin mummon kanssa xmeal hamppari baarissa herkuttelemassa kreikkalaiset salaatit :,) NAM :heart: :p

Haipalle paljon jaksuja parisuhteeseen ja odotukseen :hug: ottaisin teidän seksikiellon itselleni mielelläni. Mua ärsyttää miehenkin puolesta, alkuraskaus vei halut eikä halut ole palanneet :'( meillä on tosi kauan ollut tosi hiljaista makuuhuoneen puolella.. mieskin on jo kai "tottunut" siihen, vaikka se välillä kiukuttelee.. menee helposti 1½viikkoakin ennen ku se sit.. eksä vois edes mun mielestä ja mä totean: eiks me just edellispäivänä.. kuuluu vaan: siitä on ainakin 1½vkoa :/ :/ surettaa... :(

Meidän tyttö siis lopettaa päiväkodin 31.3, olisko teillä kivoja ideoita miten muistaisi hoitajia sekä lapsia 1v7kk kestäneestä hoitosuhteesta? tulee todella ikävä päiväkotia, mukavaa henkilökuntaa.. tyttökin on viihtynyt ja hällä hyvät kaverit.. mutta kun meillä nyt vaihtuu paikkakuntakin niin tuo tarha jää pysymään vain muistoihin :heart: mullekkin tosi tärkeä paikka ollut, kun itse olen 4v - eskariin ollut sielä hoidossa.. Ajatelkaa ja päiväkodin johtaja on sama kuin minun aikana!!! :)
Ajattelin että jos Lapsille veisi kirjan & jäätelöä? ja hoitajille kynttilät & suklaalevyn kahvipöytään? olisko ihan tökeröä?? :)

Sunburned :hug: :flower: :heart:
 
Pikainen merkkaus mihin asti tullut luettua.

Täällä tänään herätty aivan julmettuun pääkipuun ja tuntuu ettei loppua tule. Ei ole ollut aikoihin tällaista. Liekkö sitten jotain tekemistä kun olen lopettamassa pitkäaikaista lääkitystä niin siitä jotain oirettako liene... Yökin meni jotenkin tosi huonosti nukkuessa, pyörin alku yön ja sitten muutaman tunnin kun oli saanut nukuttua alkoi pikkumies tuolla mahassa sellaisen möyrinnän ettei pystynyt nukkumaan. Aamutunneilla vasta pääsi takaisin uneen ja kun sitten heräsin oli tuo pääkipu päällä. :(

mmilia08 ei ole lainkaan tökerö muistamis idea. Itse päiväkodissa töissä olevana arvostaisin tuota. =)

Nyt soffalle ja peittoa päälle ja elän toiveissa, että tämä pääkipu hellittäisi.

Hiipu ja pikkumies 26+0
 
mmilia08: Onnittelut tulevista häistä!

Jessi: Mie ainakin sanon aina häätyy joka tosiaan tarkottaa täytyy. Mutta oiskohan se tuolta Lapista mulle tarttunu sitten, kun siellä asustettiin miehen kanssa muutamia vuosia sitten (hän sieltä kotoisinkin, mut mie hänen perässä sinne aikanaan muuttanu) :)

suski90: Kannattaa varmaan pirauttaa sinne kampaamoon, jos et käymään pääse. Nettisivuja niillä ei näy olevan, puhelinnumero kyllä netistä löytyy.

minimamma: Hihi ihana kun oot miettiny tarkkaan mimmonen se ainokainen suklaamuna tulee sulla olemaan :) Toi onki aika fiksu päätös, syödä vain yksi.

Sunburned: Oi simaa (ja itetehtyjä munkkeja, aijai!)! Lisää himotuksia vaan listalle, jee jee :D Mie odotan vappuun sen herkun, vaikka kuinka tekis vaikiaa :D
Ja samalla lähetän sulle iiiiiison virtuaalihalauksen raskaan päivän vuoksi :hug:

Mie olen käpsytelly typykän kanssa jo aamusella meidän perinteisen lenkin ja samalla leikkipuistossa käytiin keinumassa, ihanaa oli kyllä :)
Masussakin oltiin koko lenkki rauhassa eikä kipuiluakaan tuntunu yhtään, niin sai työnnellä rattaita ihan reippaaseenkin tahtiin välillä. Toki myös käppäiltiin välillä rauhassa ja laulettiin, kuunneltiin lintujen laulua ja katseltiin kauniita maisemia, niin ja hiihtämään meneviä koululaisiakin piti seurailla rattaista pikku nappisilmillä, hih :)

Ai ja katos, sehän ois täysviikkojen aikakin taas tänään!

Tetasha :heart: Kakkonen 27+0 (Really?? Like really really jo 27?? :D )
 
Viimeksi muokattu:
Ciao mammat!!!

IHANAA kun ootte olleet taas ahkeria kirjottajia, NYT minäkin hyppään oikeesti kommentoimaan muutakin kun omaa napaa x)

Upeita massuja mmilialla ja tinskulla, ja niin erilaiset, on se hauskaa seurailla mimmoset muhkelot muillekin muodostuu!

Noita tarrasukkia toivotellaan niille mammoille ja vauvoille täältäkin jotka niitä tarvii <3 <3

Sunburned todella paljon voimia, on sulla/teillä kyllä paljon ollut kestettävää. Tiedän ettei se varmaan paljoa auta, mutta jotenkin mä uskon että meille ei tässä elämässä anneta enempää kuin mitä kukin jaksaa kantaa. Eli maksimipaskat vahvoille ihmisille. Näillä ajatuksilla mä oon aina kammennut itseni eteenpäin, esim esikoisen sydämen kanssa taistelua kun käytiin ... oot aika rautanen mimmi kun oot päässyt jo eteenpäin näinkin paljon <3

Joku kyseli kampaajasta, mä oon tykkään että on kuontalo kuosissa, joten käyn aina kun kukkarolle sopii. Värjäilen kun on tarvis, nyt on tulossa pidennykset ennen vauvan syntymää. Mä tykkään piristää itseäni nimenomaan hius-jutuilla, ne on mun mielestä paras uusiutuva luonnonvara mitä omistan ja ne saakin aina väriä ja muotoa ja kaikkea aina fiiliksen mukaan :) Mä tykkään myös laitattaa kynsiä, ne tehdään kerran kuussa about eivätkä siis ole mikään megapitkät, mutta nätit ja siistit ja värikkäät x)

Ja hei, siitä pitikin, noi teidän tekemät tavaralistat oli ihan mahtavat, kiva lukea mitä ootte hankkineet/saaneet ja mitä vielä tulossa. Hyviä vinkkejä itselleen sai imastua :)

Sit vähän omaa napaa;
Oon ollut aika poikki muuten, NYT helpottaa *tuuletus* miehen bändillä oli eilen vika keikka ehkä tähän kuuhun, joten ollaan taas kunnolla jakamassa arjen askareita. Ah, ihanaa. Vaikka ei tosiaan esikossa fyysistä hommaa kovasti ole niin onhan toi kuitenkin aikaa vievä tyyppi ja haluun keskittyä sen juttuihin niin paljon kun voin, mutta IHANA päästä tekemään muutakin. Nyt lauantaina lähetään kaverin kanssa ajamaan aamuyöstä Nokialle, siellä on koirien rotuunotto, eli rekisteröinti-hommia :) Ihanaa saada ihan OMAA PUUHAA :)
Tämä vaappunen on ihan mahtava möyriä tuolla masussa ja se on toistaseksi vaan kiva, tietää ainakin toisen olevan kunnossa. Nyt mennään siis rv 25+2 <3


Kivaa päivää :)

-tintsu
 
Yritän tässä jotain kommentoida, niin pahassa flunssassa ollut viikon, että tuntuu että päässä ei ole mitään muuta kuin räkää :snotty: Neljä päivää oon ollut täysin vuodepotilas, kuumetta, karmea yskä, nuha, heikotus ja väsymys. Nyt pysyn jo tolpillani jotakuinkin...

Minimamma: Tiedän mitä munia tarkoitat, kyllä ne on mun suurta herkkua! ole muuten tarkkana ettet jää ilman, nimittäin mulla on käynyt useamman kerran niin että kun olen mennyt niitä ostamaan, ovat loppuneet! :D Käy kateeksi kun lukee teidän karkkisuklaamunajuttuja täältä, kun en itse pääse just nyt kauppaan ostamaan herkkuja! Toisaalta nyt ei varmaan mikään edes maistuisi miltään.

Mmilia! Onnea tuleviin häävalmisteluihin, ihana juttu :)

Hoitopaikoista on ollut puhetta, itse sanon hoitopaikan irti, mutta näillänäkymin paikka on ainakin toukokuun loppuun asti, koska opintoja riittää varmasti niille main. Jos ei minun voinnissani tapahdu jotain ihmeellistä, niin sitten esikoinen jää normaalisti kotiin kun minäkin jään. Ihanaa, että saan olla sitten kotona molempien pikkuisten kanssa, esikoisella on ollut nyt rankka hoitokevät, kun on ollut lähes joka päivä hoitoa ja kyllä se näkyy jo väsymyksenä :( Tyttöhän on siis vasta reilut 2 v.

Ensi syksynä on sitten tarkoitus esikoisella aloitta joku kerho, muskari tms.

Tsemppiä sunburned rankkoihin päiviin :flower:

Tässäpä vähän kuvapäivitystä, vikkoja on siis 26+3 jos en ihan väärin ole taas muistellut :D


Maanantaina on sitten sokerirasitus, tiistaina lääkärineuvola!
 
Viimeksi muokattu:
sunburnedile jaksamista tähän päivään &#9829;

Meillä aletaan ilmeisesti parantua :D Käytiin äske ulkona ja oltii kolme tuntia, tyttöjen olo on tällähetkellä suunnilleen perusflunssan luokkaa :) Eli ei kuumetta ja yskää vähän ja nenät vuotaa pienesti. Nyt odotellaan sit et paheneeko kun käytii pihalla, toppasin kyl lapset niin, ettei ainaka pitäs kylmän olla päässy vaatteitten alle..

Suklaamunia ostin minäki kaupasta :D Kaks kinderiä, mulle ja miehelle omat siis ja sit isommalle tytölle hellokitty munan. Pikkasempi ei saanu tälläkertaa omaa kun ei viel osaa vaatia, annan omastani sille vähä maistia :)

Ihanaa ku on sulat tiet ulkona! Tuntuu et kyl se kevät sieltä tulee!! :)

Isompien lasten hoidosta ootte jutellu, mulla nyt ei onneks oo mietittävää sen asian suhteen kun tytöt on kummatki kotona vaan, isommalla alkaa kerho syksyllä jos sinne vielä mahtuu. Ja muskariin vien sitte kummatkin kans syksyllä.

Sokerirasitus oli tänää ja litku oli sitä muumilimunmakusta :D Eli tosi paljon parempi ku se aikasempi kolahirvitys! Aikaki kulu sielä ihan suht.nopeesti ku kattelin uutisia vaan :)

Nyt haluaa toi pienempi tyttö syliin ni on mentävä.

Pupeltaja & Rasmus &#9829;
 
omanapaista tekstiä

Soitin äippäpolille, neuvolasta hain lähetteen kun kätilö niin suositteli, vaavilla kaikki hyvin mut kohdunkaula todella lyhentynyt :headwall: 2,6cm oli pituutta, pissassa proteiini +... kaikki labrat otettiin ne oli muuten ok mut viikon päästä uusi käynti kohdunsuun seuraamiseksi. Lepoa siis vaan kehiin...

vaaville painoarvio 1170g keskikäyrällä menee. nyt siis maate, on ihan puhki ja nippailee kun tunti tolkulla istui siellä...
 
Sunburned jaksamista ja halit sulle raskaaseen päivään :heart:

Iina paranemisia sinne ja tosi söpis massu sulla :) Ja kiitos vinkistä et ne herkkumunat on haluttua tavaraa :D

Pupeltaja hienoa et teillä voidaan jo hitusen paremmin ja pääsitte ulos!

hiipu parempaa vointia sinne, toivottavasti pääkipu on jo hellittänyt!

mmilia kivoilta muistamisilta kuulostaa minustakin!

muoks. Sannikki olitkin ehtiny tohon väliin. Hyvä että soitit ja pääsit polille tutkittavaks. Nyt vaan lepoa ja toivotaan, että se auttaa!
 
Viimeksi muokattu:
Täällä sitten on kummallakin lapsella korvatulehus :(. Tai esikoisella on parantunu ja tänää on viiminen lääke, mut poika sai eilen lääkekuurin. No, onneks selvis syy tohon räkäsyyteen ja rohinaan. Nyt toivotaan, et ei enää tänä keväänä tulis uutta tulehusta.

mmiliaakos se on menossa ens kesänä naimisiin :D?! Onnea kovasti :flower:. Mie suosittelen lämpimästi kaikille suhteessa oleville naimisiinmenoa. Elokuussa tulee 2 vuotta naimisissa elämäni miehen kanssa ja muistan elävästi sen päivän :heart:. Ja häät yleensäkin ovat ihania, hitsi pääsisköhän sitä ens kesänä kenenkään kaverin häihin :D.

sannikki tosiaan, maksamakkaraa saa syödä sen 200g/viikossa ja mie ainakin oon syöny sitä koko ajan. Ja nii söin pojastakin. Alussa söin vähemmän, vaan aamusin, mut nykyään oon lisänny sitä vähäsen. Mut kuitenkin nii, et ei mee se 200 g viikossa.

Joku kyseli hoidosta. Miul ei oo lapset olleet hoidossa, ku en oo ollu töissä tässä välissä eikä mee esikko kesälläkään. Syksyllä aattelin, et jos hää vois olla syksyllä yhtenä/kahtena päivänä viikossa perhepäivähoitajalla/päiväkodissa ni sais vähän kavereita ja oppis olemaan ryhmässä. Eikä koko päivää vaan jotain 4-5h. Tää olis ollu jo viime syksynä mahollista, mut ei sit laitettu. Hää täyttää syyskuussa 4 ja kaipaa jo kavereita. Melkein päivittäin pitäis olla joku kaveri leikkimässä tai mennä leikkiin kavereille. Ei nuo kerhot enää riitä. Poika on tietysti miun kans siihen asti kotona ku meen töihin joskus. Ekaks pitäis löytää se työpaikkakin tulevaisuudessa :O.

sannikki jaksamista :hug:. pupeltaja paranemisia :hug:! Iina ja hiipu myös paranemisia :hug:!

Pyyter ja Otto 26+2
 
Sunburned :hug:

Vieä tuosta hoitoasiasta, pojalta kyselin sitä joku aika sitten ja hänen oma toive oli saada käydä hoidossa silloin tällöin. Ikää on kuitenkin kohta se 5v ja kaverit on niin kamalan tärkeitä.

Iinalla ihana maha, pieni ja suloinen!

Sanniki
lle nyt vaan lepoa kehiin niin paikat pysyy kiinni.

Mä oon tänään siivonnu vaatehuoneen(kamala urakka ja kyllä siellä oli vaikka mitä mikä jouti roskiin tai sit ihan jonnekin muualle) ja tehny rästi kouluhommia. Tai ei niitä paljoo oo mut muutamaa palautettavaa tehtävää tein ja varmaan huomenna viimeistelen ja palautan. Sit pitäs olla kaikki mitkä on pitänyt tehdä tehtynä.

Jep, syömään nyt!
 
sannikille nyt vaan lepoa,koita saada huilattua. Helpommin sanottu kun tehty :) jännä että toisilla paikat kypsyy helpommin ja supistelut saa jotain aikaseks,toivotaan ettet nyt kumminkaan ihan vuodelepoon joudu! :)

Tein kanakastikkeen kolmen juuston kermasta ja olipas hyvää :p lisukkeena jasmin riisiä ja salaattia. ÄHKY nyt!! Likan päiväkodilla oli kirppis tänään ja huomenna ja löysin sieltä uuden barbie filmin muutamalla eurolla ja nyt katellaan se kun masut täynnä ruokaa :) Tykkään muutenki noita filmejä ostella,on kiva katella yhdessä ja säilyy kyllä hyvin eteenpäinki.Meil on kaikki muumit,sit kaikkee sekalaista ja nyt koitan kerätä noita Disneyn filmejä mitä iteki kattonu pienenä,on niin ihana katella uudestaan, oman lapsen kanssa :) tilauksessa tulossa Bambi mitä ootellaan.

Nyt sit ootellaan miestä kotio liiton kokouksesta niin päästäs mun äidin kanssa elokuviin. Ihana päästä illaks muihin maisemiin kun nyt niin usein tullu tytön kans tehtyy iltatoimet ja iltasadut/nukutukset niin kiva ku isänsä tekee välillä.Se hyvä puoli kolmivuorotyössä että on välillä "omaakin aikaa" vaikka kuinka paljon tykkäänki tuon kirpun kanssa olla ja touhuta :) Mutta tiedätte varmaan mitä tarkoitan :)

Perdy 29+0 :)
 
Pitäkäähän mulle peukkuja huomenna, ajattelin kuitenkin yrittää saada ajan meidän arviksen ainokaiselta lääkäriltä, kun en ole sen työkykyisempi tänään kuin kolme päivää sitten ja nyt loppui sairasloma. Terkkari ei voi enää kirjoittaa lisää saikkua, vaan mentävä lääkärille. Ja kokemukset tästä lääkäristä vain on, ettei ole ollut mitenkään myötätuntoinen. Oikein etukäteen harmittaa, jos on taas sellainen, että mulle tulee ihan tajuttoman paha mieli, kun muutenkin tunteet on herkässä, ei kestäisi mitään negatiivista, enkä mielestäni ansaitse sitä. Tokihan haluaisin töissä käydä, jos ei olisi näin heikko olla. Saas nähdä miten huomenna käy. Masentaa jo valmiiksi.

Sunburned myötätuntoni tänä vaikeana päivänä.

Sannikki olipa hyvä, ettet jättänyt soittamatta!

Selvitin muuten tänään kunnalta, että koska on hoitopaikat irtisanottava, jos meinaa, ettei toukokuulta enää tarvitse maksaa, niin täällä se on viimeistään 15.4. Eli odottelen siihen asti, ja jos silloin kaikki ok, niin irtisanon hoitosuhteet.

Kukakohan se puhui jostain hoitotakuusta, onkohan se ko. kunnan oma juttu, en ole täällä ainakaan kuullutkaan sellaisesta?
 
minimamma joo ei ollu huolissaan vaan sano et kuuluu asiaan uudelleensynnyttäjillä :| mulla ei kyllä oo aiemmin ollu mitään ongelmia raskauksissa eikä paikat oo auennu ku vasta ku synnytys alkanu.

sunburned eiiii, ei ois saanu mainita simaa! :D oon himoinnu sitä jo kauan mut kaupan simat on schaisee ni joutuu oottaa anopin simaa ja vappua. se tekee myös ihania munkkeja :p
voimia myös raskaaseen päivään :hug:

perdy meil on täällä kerhot ilmasia, 2 kertaa vkossa on. seurakunnan kerho. eipä sit tein tilanteessa kannata jos hintaa tulis melkee sama. meillä oli muutes eilen kanaa kolmen juuston ruokakermassa ja riisiä :D

mmilia tosi hyvä idea noi viemiset tarhaan :) itellä sama eessä keväällä, vielä en tiiä mitä keksin.

hiipu viekkareita veikkaisin päänsäryn syyksi.

tintsu mä aattelin käydä keväämmällä laitattamassa geelikynnet ku kaveri tekee niitä omaks iloks :)

iina todella nätti masu ja kroppa, eipä oo paljo kiloja kertyny :)

pupeltaja hyvä jos alatte parantua pikkuhiljaa :)

sannikki siis sulla oli kohdunkaula 2,6cm ja se on paljo lyhentyny? ku mulla oli 2cm eikä lekuri ollu ollenkaan huolissaan vaan sano et kuuluu asiaan uudelleensynnyttäjillä :| ku eiks se normaalisti oo 3cm. korjatkaa jos oon väärässä mut noin mulla on pojista ollu. pitäsköhän munki nyt sit olla huolissaan??

pyyter unohtu kommentoida sulle et joo ois tosi kiva nähä irl :) mä ilmotan heti ku tiiän suunnitelmat. kysyin muutes lekurilta tosta kilppariultrasta ja juu täällä ei rutiinisti tutkita jos arvot ollu hyvät eli säästetään :headwall:
 
Munki oli pakko ostaa Kinderiä jo pari päivää sitten ennenku olin täältä mitään lukenukaan. Onpas jännä yhteinen mieliteko!=)

Ja sitten on kyllä pakko hiukan purkaa eilistä ensimmäistä neuvolalääkäriä, mistä päällimmäisenä jäi päälle vaan ihan hirveä kiukku=( Ukko oli just niin leipiintyny ja kaamee kun olin pelännykin. Kontakti lääkärin kanssa kesti ehkä noin 7 min ja sinä aikana hän mukamas ultraskin jotain. Yhtään ei kertonu mitä, jotain mittoja mitä ei ääneen kuitenkaan sanonu. Yritin esittää kysymyksiä, mutta vastaukset oli musta hyvin ympäripyöreitä ja osaks tosi töyteitäkin.. Kysyin kohdunkaulantilanteesta kun sitä ei ole minun mielestäni missään vaheessa tutkittu ja se kovasti mietityttää. Mitään ihmeempiä oireita ei oo mutta haluisin niin tietää onko kaikki niinku pitää. Kysyin suoraan, että näitkö sen muka ultraamalla äsken. Noh ei hän mitään nähny ja väitti että kyllä se on alkuraskaudessa tutkittu. Yritin inttää ettei ole ja missään ei ole merkintääkään. Kuulemma viikolla 36 sitten!! WHAT! Kai se nyt on ihan sama siinä vaihees onko tulos jo vai ei.

No toinen huolenaihe oli häntäluu, jonka oon murtanu vuosia sitten ja joka on oireillu raskauden alusta asti. Neuvolatätikin sanoi, että yleensä se katotaan lanneröntgenin avulla ettei tuu vauvan tielle synnytyksessä. Tämä vaan murahteli, että kyllä se sitten periksi antaa. Turha sellasia on tutkia.

Yritin, sitten vielä kysyä edes koko arvioo tms. Sen verran sain puristettua tietoa, että tällä hetkellä näyttäis olevan 1200g. Syntymäpaino arvion saa mitattua kuulemma vasta silloin viikollla 36!!!
Ei ottanu sf-mittaa ei mitään!! Aion antaa kyllä seuraavassa neukussa aika tiukkaa palautetta eilen en siihen kiukultani kyennyt.

Hiukan houkuttelisi kyllä kääntyä myös yksityisen puoleen, että sais kuulla missä mennään. Saas nähä..

Tessism ja Hermanni 28+2
 

Yhteistyössä