** Kesäkuun kullanmurut 2011 ** MAALISKUUSSA

mä alan oikeesti masentuu kun ei päästä viettää normiarkee. tuntuu et tää vaan jatkuu ja jatkuu ja jatkuu tää lasten sairastelu. mieli ihan maassa vaik pitäs olla ilonen ku aurinkoki ja kaikkee.. jotenki vaan ahistaa tosi paljon tää sisällä kykkiminen ja muusta väestöstä eristäytyminen...
 
Pikaista merkkausta mihin asti olen lueskellut.

Kaikille joilla vaivoja niin hirveen paljon tsemppiä, että jaksatte! :hug:

Pupeltajalle jaksamista, toivottavasti teillä alettaisi pian parantumaan. Todella inhottavaa kun taudit tähän aikaan vuodesta jyllää ja jyllää. Tuntuu, että yhdestä kun on päässyt niin jo toinen on ovella.

Nyt syömään lihakeittoa. Mulla on nyt tullut tuohon ihan älytön himo, voisin syödä litra kaupalla. :D Ja toinen mitä olen nyt yhtäkkiä alkanut himoitsemaan on vihreät omenat, ihanan kirpeitä.
Syönnin jälkeen kutsuukin lenkki koiruuksien kanssa. Hiukkasen kyllä pelottaa tuolla kävellä kun on tiet niin jäiset.

Hiipu ja pikkumies 25+6
 
minimamma hurjan kuulonen reaktio mut niistä tosiaan voi tulla vaikka mitä ja vuosien jälkeenkin. mä oon värjäilly kotona ja joskus menee ihan punaseks iho hiusten vierestä et jonkun sortin herkistymistä on täälläki.
juu katto lääkäri kohdunsuun, kiinni, pehmeä ja pituutta 2cm.

suski hyvä et lähtee asiat selviimään. vkot on meillä 26+5 ;) muista et perjantaisin aina poksuu :D

bretagne ja sannikki ihan rauhassa nyt vaan saikkuilette koska siihen on oikeesti aihetta. kamalaa olis jos rehkimisen seurauksena käviski jotain eikä kenenkään mun mielestä tarvi kivuista kärsiä jos lepo auttaa.

ruoka uunissa ja nyt hakee pojat :wave:
 
Se on jännä että tulee aina morkkis kun saikulle joutuu,itsekin koko ajan mietin että olenko nyt oikeesti "työkyvytön" kun vaan kotona olen.. Mutta ei pitäs tuntee näin vaan pitää itsestä huolta ja levätä vielä kun siihen mahdollisuus :)

Rypsipossusta tuli hyvää kun paistoin fileet ja uuniin vuokaan ja kermaa sekaan :) maistu kaikille!kauppareissuki takana ja käytiin vielä jätskillä spice icessa. Nyt loppuilta rennosti.

Pupeltajan porukalle paljon paranemista! tää talvi on kyl ollu yhtä sairastelua vaan.Sais kevät tulla jo!!

Pakko oli kaupasta ostaa parit kinderit kun täällä puhuttu niin rupes mieli tekee :D
 
pupeltaja jaksamisia kovasti :hug: kyllä se sairastelu helpottaa ja aurinko paistaa taas risukasaankin :)

bretagne samaa sanon sinulle kuin monet minulle, eli pidähän sairasloma ihan hyvällä omallatunnolla, vaikeaa se on itsellekin, mut vauvojen parhaaksi:) muistathan että sairasloman aikana opiskelukin on vakuutusten ulkopuolella, varmista koulun kanta sairaslomalla opiskeluun ettei tule yllätyksiä!!! Jos jotain käy kouluaikana ei mikään vakuutus korvaa :(

mun tekis niiiiiiiin mieli maksamakkaraa!!!!!!!!!! himottaa ihan itku.potku.raivolla mokoma kielletty eines:) ehkä ihan pikkusen voi yhdelle leivälle sipaista, että saa makua :D

Huomenna kun vien tytsyn niin sit vaan lepään, tein ruuan ja tiskasin tänään kipuineni ja nyt juilii alamaha inhottavasti....
 
Sannikki mulla on himo maksalaatikkoon ja maksakastikkeeseen!! Maksamakkaraa oon pari kertaa syöny leivällä..pieniä määriä.

Pupeltajan porukalle paranemisia :hug:

Munkin pitäs varata nyt kampaaja, et sais just juurta värjättyä ja vähä leikkausta siistiä.. Käyn siinä 1,5kk-2kk välein. oon monta vuotta kulkenu vakio kampaajalla josta sitten jo kehittyi kaveri että on baareiltu yhdessä :D Luottokampaaja :)

Ja siksi kampaajalle koska MINUSTA TULEE KUMMITÄTI sille mun parhaan ystävän pikkutytölle joka syntyi naistenpäivänä. Mä oon niin onnellinen!! Käytiin siellä tosiaan äskettäin kylässä, tuliaiset oli mieluiset ja sitten sain vaihtaa vaipankin, kävi kuulemma jo näpsästi :D

Nyt äippälään koiran kaa iltakylään esittelee nöppösen kuvia! :)
 
Mul on enää 6 fyysistä läsnäolo päivää tuolla koulussa, joten kyl mä ne käyn. Olipahan kanta mikä tahansa, en viivästytä valmistumista. Olen käynyt tuota koulua kohta 3,5 vuotta, koko ajan samalla täysaikaisesti töitä tehden joten nyt en luovuta :)

Närästää kamalasti :x renniekään ei tunnu auttavan yhtään...

Mä oon suunnitellu jo kaikkien kaappien siivousta yms urakkaa, mä en osaa olla tekemättä mitään! APUA!
 
Mä hyppään nyt tuolta Toukokuisista kommentoimaan, oon itse suppareiden takia sairaslomalla, joten on aikaa seurata myös muita kuin omia kanssaodottajia! Teillä on muuten jotenkin kivan positiivinen porukka täällä! Okei ja sitten tosiaan piti kiittää MMilia08:aa erittäin maistuvasta tonnikalapastan ohjeesta! Annos näytti täällä hupenevan vuorokaudessa... Että tosiaan hyvin maistui! :)
 
Jessikö se oli vai kuka, kun kyseli rintojen aristumisesta uudelleen? Sama juttu täällä, suihkussa huomasin, että oikein sattui, kun käsi osui rinnan alaosaan.

Toinen saikkupäivä kolmesta nyt meneillään, eikä olo sen parempi ole. Ihan istuessakin pyörryttänyt/heikottanut tänään niin, että itkettää, mitä tästä tulee. Voi kun olisi joku oikea vaiva, vaikka selkäkipu, eikä tällaista epämääräistä! No ihan tyhmää tietysti jotain selkäkipua toivoa, tiedetään. Ihanaa kuitenkin, kun sai nukkua päivällä! Lapset on olleet hoidossa ihan normaalisti, jotenkin vähän huono omatunto, että lapset hoidossa, vaikka itse kotona, mutta tarkoitushan tässä on nyt levätä. Ja toisaalta saavat olla siellä ulkona jne., itse en jaksaisi ulkoilla, kun en pysty oikein seisoksimaan pahemmin, pitäisi päästä istumaan koko ajan.

Bretagne, tajusin vasta nyt, että sinä olet siis opiskellut ja käynyt työssä yhtä aikaa tässä koko raskaudenkin ajan? Täytyy nostaa hattua, kovaa hommaa varmasti, vaikkei raskaana olisikaan, saatika sitten raskaana.

kurkkunaamio ja kolmonen 28+4
 
Mä syön tässä Assä Mix pussista mustia karkkeja ja ihan "lääkkeeksi". Terkkari kun käski syödä lakritsia ja salmiakkia ja lisätä suolaa ruokaan, että saisi verenpaineen kohoamaan. No kohta kyllä närästää ihan kauheasti, että se tästä hetken ilosta.
 
Kurkkunaamio: Juurikin niin. 3,5 vuotta on nyt mennyt yhtaikaa opiskellen ja töitä tehden. Ja harjottelut olen suurimmaks osaks tehny myös oman työn ohella...Tämän viimeisen aikaan olin 1kk palkattomalla ja tein kuukaudessa sen mitä muut oikeestaan 6vkon aikana. (ja se oli nyt tammi-helmikuussa). Joten, on vaikea olla oikeasti kun ei ole mitään tekemistä..ja levätä! :)
 
maksamakkara tosiaan on sallittu nykyään, mut maksaruuat edelleen kielletty. mä en muistanu tota määrää minkä sai syödä mut harhis sen sit laittoki :) mä oon kans satunnaisesti syöny maksista leivän päällä, tehny mieli tosi paljon ehkä just siks ettei voi mielinmäärin vetää.

ja tosta saikulla olemisesta ja sen aikana työn tekemisestä ni kyllä sillonki on kaikki vakuutukset kunnossa. tossa faktaa:

Sairauslomalla saa mennä töihin -

laitan ton vielä erikseen:

Raukeaako tapaturmavakuutus, jos tulee sairauslomalla töihin?

– Yllättävän usein työnantajat toteavat, etteivät voi ottaa töihin, kun ei ole vakuutukset voimassa. Se on täyttä roskaa ja moneen kymmeneen kertaan selvitetty. Sellaisia vakuutusehtoja ei ole olemassa, että tapaturmaehdot eivät olisi voimassa, jos tulee niin sanotusti sairaana töihin.

suski mä pidän sut ajan tasalla :D

kurkkunaamio meillä myös pojat hoidossa vaikka ite oon nyt ollu kotona. töistä kun ei koskaan tiedä et millon taas on ni pidetään tarhassa. niillä on sitäpaitsi siellä paljon enempi virikkeitä ja hyvät ruuat. poden kanssa välillä huonoa omaatuntoa siitä mut sit aattelen et tää on nyt mun huilausaikaa kun kohta sitä ei taas oo yhtään kun oon kolmen lapsen kanssa kotona.
 
Voi maksalaatikko ja Kinder-suklaa sentään, alkoko pikkusen haluttamaan molempia kun luin teijän tekstejä! :D

Maksalaatikko on mun uber herkkua puolukoiden kanssa ja hyi kun se onki epäterveellistä. Onneksi on kiellettyjen listalla nyt :D Maksamakkaraa olen muutamia kertoja syöny tämän raskauden aikana kun ei ole täysin kiellettyä, pieni määräkin riittää kun se on kuitenki aika "voimakkaan" makusta niin pienenki määrän maistaa :) Ja se on muuten nimenomaan se ruisleipä jonka päälle sitä laitetaan :)

Pupeltaja: Teille lähetän kyllä tuhannesti parantavia terveisiä, toivotaan että taudit jättäis teijän poppoon piiitkäksi aikaa rauhaan, kun noin kiusaapi!

Niin ja Hiipu1, ai että alko tekeen lihakeittoaki mieli sun kirjotuksen luvun jälkeen! Oikeen sitä perinteistä keittoa, isoilla lihakönteillä, niinku koulussa konsanaan. Ai että. Häätyy kokkailla kyseistä keittoa kyllä joku pvä. Kiitos vinkistä ;)

Tinsku86: Onnea tulevalle kummitädille, ihanaa! :)

Bretagne on teräsnainen, kun on noin hurjasti jaksanu pakertaa; vuosia koulua ja työtä samaan aikaan. Tsempit loppurutistukseen!

Siinäpä ne viimesimmät kommentoitavat. CSI kattelin telkkarista ja samaan aikaa tietty myös Kumman Kaa piti seurata vaikka ne jaksot on nähty tuhat ja taas tuhat kertaa. Ihan paras tv-sarja ever ja livenäki kävin viime vuoden lopulla niiden shown katsomassa, ai että! :) Frasierin jos jaksais vielä odotella ja katsoa, niin sit vois alkaa nukuskeleen. Frasier on semmonen mun päivän lopetus aina, jos sinne saakka hereillä olen :)

Ihanaa illanjatkoa jälleen tänäkin iltana typykkäiset ja masulaiset! :)

Tetasha :heart: Kakkonen 26+6
 
Täällä alkoi rv 27!

Maanantaina oli neuvola:
Painonmuutos 540g/vko (yht.4,6kg nyt)
hb 125 (oli alussa 141)
RR 132/71
pissa puhdas
kohdunpohjan korkeus 21cm (tasaisesti yläkäyrän yläpuolelta tullut alakäyrälle :O)

Eilen käytiin ylimääräisessä ultrassa ja vauveli painoi n. 870g :) Keskikäyrällä näytti kasvavan, kun kotona piti heti netistä katsoa. Kaikki muutin mitat otti, muttei merkinnyt muuta korttiin kuitenkaan..Höh! Perätilassa oli sillä hetkellä, mutta menee ihan kunnolla rundia edelleen eli ei merkitystä.
Kohdunsuu oli kiinteä, kiinni ja 3,2cm ultralla katsottuna. Supistelut oikeastaan loppui siinä 2 viikon aikana, kun olin pois töistä, mut nyt kovettuu taas helpostikin varsinkin loppuviikosta ja jos vähänkin reippaammin esim. kävelee. Kipuja ei nyt ole onneksi tullut uudestaan!

Mulla on kans kohdunsuu todella takana ja hankalasti tunnusteltavissa. Synnytyksissäkin vielä muistan kätilön asiasta maininneen avautumisvaiheessa.

Oi kamala, nukkumaan pitää mennä! Omanapa oli taas vaan... :ashamed: Tykkään kyllä paljon tästä porukasta ja mielessäni kommentoin useimmille kyllä! Kannantan myös kerhoa ym. vauvojen syntymän jälkeen! Naamakirjaan en kuitenkaan tulis jos sinne menisitte..

Mimmimami ja pikkumuru rv 26+0
 
Bretagne no tuon ymmärtää :D ehkö olis v:mäistä jättää roikkumaan :D

harhaanjohtaja :hug: päivieni pelastus ihanaa, juoksee jo maksamakkarapötkölle!!! miten mulle sanottiin vaan että ei pitäis käyttää???:kieh: ihmisen elämä melkein pilalla...

mimmimami hyvä että oli hienosti kaikki:) Mulla toi kohdunsuu on ennen ollu ihan löydettävissä, soitin äpolille ja kysyin mitä mieltä ovat, noh tiesinkin vastauksen, ei huolta, ei paikat aukea jos ei säännöllisesti supista...

nyt oon ihan ulalla ja huolissani, mut äippäpolille en soita ennen kuin tulee verta tai vedet menee kun ei siellä kantaa oteta mihinkään... Eilinen massiivinen selkäsärky siirtyi takalistoon, ja nivustaipeisiin+ häpyluulle illalla ja yöllä jatkui, nyt pakottaa perää ja alamasu jomottaa ihan mukavasti (kuukautiskiputyyliin)... Vauva liikkuu hyvin. Meinasin että soitan polille mut ku just eilen soitin siitä kohdunsuun hukkumisesta, niin alkaa olla hysteerikko olo...
 
Jessi, oletko sinä ajatellut ottaa lapset pois hoidosta silloin kun äitiysloma alkaa, vai kun vauva on syntynyt (tai jotain muuta vaihtoehtoa)? Itse en ole kunnalle ilmoittanut mitään vielä, että lapset olisi jäämässä pois. Mitenkäs te muut, joilla isompia lapsia päivähoidossa, miten meinaatte tehdä kun äippäloma alkaa? Minullahan isompi on jo eskarissa ja on siis aamu- ja iltapäivähoidossa, ja sehän joka tapauksessa loppuisi kesäkuun alussa. Toinen on normaalisti päiväkodissa, mutta toki on tarkoitus, että hänkin jää kotihoitoon, kun jään äitiyslomalle. Nyt vaan pelkään irtisanoa hoitopaikkoja toukokuun alusta, kun oma olo on nyt niin heikko, että mitä jos onkin silloin entistä kehnompi, ja lapsiakaan en saa hoitoon, kun olen hoitopaikat irtisanonut. Etukäteen olen kuvitellut, kuinka seesteistä aikaa olisi se kuukausi ennen vauvan syntymää, kun olisin nuoremman kanssa täällä kotona päivät ja isomman veisin päivisin muutamaksi tunniksi eskariin ja sitten hänkin olisi kotona. Puuhailtaisiin tuossa pihassa kaikkea kivaa, rapsuteltaisiin kukkapenkkejä jne... vai onko se sitten sitä että olen väsynyt ja kiukkuinen ja äksyilen vaan lapsille päivät pitkät... Mutta toisaalta isot rahatkin siinä säästää, jos ei tarvitse toukokuulta päivähoitomaksuja maksaa. Kai minä rohkeasti vaan ilmoitan, että he jää toukokuun alusta hoidoista pois. (Niin minähän nämä meillä päätän, mies ei sinänsä ota kantaa tähän asiaan.)

Sannikki , voithan sinä aina neuvolaankin soittaa ja kysyä, vai kuinka siellä ollaan vastailemassa puhelimeen, ollaanko joka päivä, kun ei näistä palveluista nykyään tiedä. Ja soita sinne äippäpolillekin vaan, jos kipuja on, jotka pelottaa.

Kampaajalla käymisistä, käyn tosi harvoin, pitkä tukka ja olen otsatukankin kasvattanut nyt pois, niin ei tarvitse kovin usein käydä. Tai tarvitsisi varmaan, jos haluaisi vähän komeempana pitää. :D Mutta kotona värjään noin 5 viikon välein. Vaalennan, olen huomannut muuten näiden kaikkien raskauksien aikana, että hiusten juurikasvu tulee tosi tummana. Normaalisti väri on sellainen tummempi vaalea, mutta nyt selkeästi tummempi. Vauvojen synnyttyä on väri taas palautunut aikaisemmin vaaleampaan suuntaan. Mutta nyt on kyllä 5 viikon välein jo sen näköinen juurikasvu, että ihan pakko värjätä.

Mies vei lapset hoitoon ja lähti töihin, itse aamupalalla takkatulen äärellä. Olisi hienoa, ellei olisi niin kurja olo. Seuraavaksi sohvalle ja peitto korviin. Ja aamupalavoileivän päälle laitoin munia ja runsaasti suolaa (yöks, ihan liikaa). Tämä on siis viimeinen saikkupäivä, mutta huomiseksi olen ottanut vielä (jo aikaisemmin ennen tätä sairaslomaa) yhden lomapäivän.

kurkkunaamio ja kolmonen 28+5
 
Oi, mullakin on 23.3. klo 11 kampaaja: värjäys + leikkaus :D en malta odottaa :heart:

Mäkin haluan suklaamunia.. :/ huomenna pitää hakea kaupasta kyllä, ne perus kinderit on niin nam :p
ja kinderbuenot on kanssa! ;)

Mulla tuli eileen kanssa ihmeellinen kipukohtaus, oikean pakaran yläpuolelle ja heijastu reiteen sekä alaselkään.. sellasta pistävää ja tykyttävää kipua joka ei meinannu millään rauhottua.. tuli kun makasin huonossa asennossa tytsyn kanssa sohvalla.. sain sen sitten rauhottumaan ½ banadolilla ja kuumalla suihkulla muttei ollut yhtään kivaa.

Oi, että.. mies tossa eileen tokaisi illalla että pitäsköhän mennä laittaa maistraatissa avion esteet tutkintaan.. ja varata sinne aika :') tuli kyllä ihan puuntakaa vaikka me ollaan jo 3-vuotta oltu kihloossa kesällä: mutta kun matkalla on ollut mutkia niin en ollut osannut odottaa!
Josko me Elokuussa asteltais vihille sitten :,) :heart:

Bre: Tsemppiä loppurutistukseen!!

Oli tässä jotain vielä mutta meni niin ohi, rupean siis meikkaamaan ja lähden kouluun.. ainakin tälle vierailu tunnille joka on tässä koti kaupungissa!!

JA NIIN POKS POKS 28!!!

MMILIA JA SP :HEART: 27+0
 
Kurkkunaamio: Mulla on poika hoidossa, vein just äsken. joutuis kuitenkin maksamaan nää ilmoitetut päivät niin olkoon siellä. Ja saa, niin ku joku sanoikin, hyvää ruokaa ja ulkoilua je tekemistä. Poika on ollut koko ajan n.8 päivää kuussa hoidossa, jotkut kuut on menneet 14 päivää/kk. Ollaan saatu työvuorojen kanssa niin soviteltua. Mä annan tuon olla hoidossa ainakin kesäkuun alkuun asti sen 2pv/vko eli 8pv/kk hoidossa, sit jos kesä ja heinäkuun lomailis ja kattos josko elokuussa jatkuis 8pv/kk se hoito. Saispahan virikkeitä ja muutakin tekemistä kun mun ja vauvan kanssa pyörimisen. Tältä ainakin nyt tuntuu, tiedä sit jääkö kokonaan pois vuodeksi.

Vielä tuohon opiskelu/kouluhommaan, mulla on kuitenkin ollut yllättävän paljonkin vapaa-aikaa, kaiken mitä työltä ja koululta on jäänyt olen viettänyt perheen kanssa ja tuntuu et ei mies eikä esikoinen siitä oo mitenkään joutuneet kärsimään. Ne kun viihtyy niin älyttömän hyvin kahdestaan. Iltaisin on tietty joskus ollut kouluhommia kotona mutta nopeasti olen nekin saanut aina hoidettua. Mut kieltämättä tiukka rutistus alkaa olla takana.

mmilia, me mentiin vuosi sitten maistraatissa naimisiin. 9 vuotta kimpassa ja päätettiin nyt sit virallistaa homma :) oli ihana päivä!

Mimmimami: meil on aika lailla samassa tuo painonnousu. sf-mulla on vaan 27... mut siihenkinhän vaikuttaa mittaaja ja vauvan asento jne.

Tissit on mullakin arat, ja jotenkin painavat.

Jaahas, mitäs nyt? Josko vaikka siirtyis sohvalle, eiks siel nelosella ala kohta joku vauvaohjelma?

Bre ja pikku 26+4
 
mmilia onnea tulevista häistä! :flower: vähän kuulostas issiaskivuilta noi sun eiliset kivut, toki voi olla muutaki.

kurkkunaamio toukokuun pojat varmaan vielä on hoidossa kun mun pitää roikkua työkkärin listoilla sinne äloman alkuun asti ja teen töitä jos niitä on ja jos pystyn. ja jos koko kuulta maksaa ni mielellään ne sit siellä pitää. meillä sama homma et mä teen nää hoitopäätökset ja yleensäki kaikki poikiin liittyvät asiat hoidan. no ei haittaa, parempi et toinen hoitaa ni pysyy kaikki ajan tasalla ja oon jo tottunu :)

sannikki soita ihmeessä äpolille, eihän siellä varmaan se eilinen tyyppi nyt oo töissä ja mitä sit vaikka oliski, tyhmiä kysymyksiä ei oikesti raskausaikana ookkaan ja sitä vartenhan ne siellä on et auttaa :)

tetasha mulla on kumman kaat dvd:llä ja sen teatteriesityksenki kävin kattomassa :D nyt tulee tv 5:ltä huonosti käyttäytyvät miehet mitä oon nauhotellu, asiasarja seki :LOL: todella upeet kans kyylätty miljoonaan kertaan, samoin ku pokka pitää. brittihuumori iskee muhun täysillä ja kumman kaa suomalaisista eka kunnon huumoripläjäys.

hei, missäpäin sanotaan häätyy :confused: ilmeisesti tarkottaa suomeksi täytyy :D oon nyt jonku aikaa mietiskelly ku täällä sitä esiintyny et minkä paikan murretta mahtaa olla.

ihana ilma taas tulossa :) aika kylmä vaan vielä mut ip sit tosi lämmintä. ulostaudun kuhan saan kämppää raikottua, pitää impata ja siivota keittiö.

jessi ja pikkuj 26+6
 
Tänään ois sitten lääkäriaika klo 13 näiden selkäkipujen ja liitoskipujen suhteen. Töissä jo sanoin ajasta ja mahdollisesta saikusta. Pomo otti tiedon vastaan hyvin ja alkoi jo järjestämään loppuajaksi sijaista, kun oli varma etten enää palaa töihin. Vielä siis 7 viikkoa äippäloman alkuun ja poden huonoa omaatuntoa nyt valitella... Mutta ei kait se nyt sentään tuota 7 viikkoa heti kirjoita. Vaikka mihinkä nämä kivut tässä enää parantuisivat parin päivän levoilla, varmasti tulisivat takaisin kun töihin palaan.

mmilia ihanaa, että teillä menee noin ihanasti. Vähän kateellisena, kun tuntuu, että meillä tökkii taas pahasti. Liekö asiaa auttamassa tuo seksikielto ja koira, johon miehellä tuntuu menevän hermo ihan koko ajan :(

kampaaja olis kanssa tänään ihanaa.

Kävin tossa vaa'alla ja viime neuvolan jälkeen on tullut painoa sen mukaan lisää melkein 4kg/4 viikkoa. Kauheeta pitäiskö tässä nyt jo huolestua, kun on tuota päänsärkyäkin. Mitäs muuta siihen raskausmyrkytyksen oireisiin oikein kuuluikaan...

Olipas taas oikeen valivali-viesti.
 
haippa onko sulla miten muuten tullu painoa? jos vähän niin ihan normia et jossain vaiheessa nsitä tulee enempi ja varmaan muutenki ku vauvalla jonku sortin kasvupyrähdys. mulla tuli kuukaudessa 5kg eikä siitä mitään sanottu. raskausmyrkytyksessä on turvotusta, paineet katossa ja proteiinia pissassa mut sinuna en nyt sitä ekana miettis mut voithan soitella neuvolaan jos kovasti mietityttää.
 

Yhteistyössä