** Kesäkuun kullanmurut 2011 ** MAALISKUUSSA

lueskelin kaikkien jutut mut en enää kuollakseni muista mitä piti kommentoida :ashamed:

Tessim vitsi miten ikävää käytöstä!!!! anna vaan palautetta ja tiukasti

kurkkunaamio ihan samaa oon miettinyt, luojan kiitos soitin, osaapa varoa liikkeitään...

Luottakaa aina mammat omiin tuntemuksiin, ja parempi katsoa kuin katua siksi ne äitiyspolillakin töissä on!!!!!

On niin epätodellinen olo... luotin siihen ettei epäsäännölliset mukasupistukset kypsytä paikkoja kun kaikki niin hokee... Ja että raivostuttaa se neuvolalääkäri kun ei tutkinut huolella vaan jätti arvailun varaan paikkojen kunnon... jos ei yletä kohdunsuulle niin ei se tarkoita että paikat on kunnossa... Menee palautetta neuvolaan...

Nyt toivon vaan että edes neljä viikkoa olis paikat kiinni kunnolla, sit vaavi jäis kotkaan hoitoon eikä menis helsinkiin, nyt jo lepo käsky aiheuttaa sen että kuka kuskaa lapsen tarhaan ku ei se kotona viihdy makaavan äitin kanssa, joutuu olemaan vaivaksi eikä kotona voi edes raivolla pitää taloutta siistinä ja ruokaa laittaa!!

Viikon päästä sitten näkee onko lisää lyhentynyt/ muuta tapahtunut... jännäillään sinne sitten... koko raskaus tuntuu olleen jostain murehtimista...
 
Tsemppiä sannikille vaikeisiin päiviin, jospa tilanne ei tuosta pahene! Muista lepäillä!

Tessim, annahan palautetta!

Kiitos masukehuista :) Kiloja on kyllä tullut, veikkaisin että n. 7-8 kg tähän mennessä, että ihan mukavastii tässä pyöristytään!
 
Jessi: kohdunkaula on yleensä KÄSIkopelolla tollaset 3cm, ja sit on piilossa oleva osa. Ultralla mitattuna mulla ainakin on ollu joka raskaudessa lähtötilanne n. 5cm, tällä hetkellä 4,5cm. Eli jos ultralla mitattuna on tuo reilut 2cm, on syytä lepäillä kyllä, varsinkin jos herkästi supistelee.

Sannikki: nyt hurjasti tsemppiä, ja ota se lepokäsky todesta!! Mä oon aina alkuun "kapinoinu" ja touhuillu kaikkee, viime raskaudessa jopa ajoin nurmikon kun kiukutti se ettei ukko saanut aikaseks :ashamed: tuntu siis sillon olo ihan ok olevan, ne supparit vaan iski jälkikäteen sit. Eli nyt makoilet niin paljon kun pystyt, älä istuyksi edes kauheesti esim koneella, aiheuttaa painetta kohdunsuulle.

Piti jotain muutakin kommentoida, mut niinkuin monella muullakin pää tyhjeni yllättäen :LOL:

Tuntuuko muilla jos istuu lytyssä ettei saa henkee ja että kohtu painais kylkiluihin?? Mulla on masu ottanu vissiin sf-mitan suhteen hurjan spurtin,kun omaan käteenki tuntuu se kohdun korkeus hurahtaneen jo tosi ylös! Tosissaan ahdistaa jotkut asennot.

Harhis ja Eemeli 27+3
 
tessism joo palautetta vaan, tollaset lääkärit joutas muihin hommiin jos ei kerta viiti näinkin tärkeeseen asiaan paneutua kunnolla :kieh: ite varmaan painasin yksityiselle tai kysyisin äpolilta et mitä tälläsessä tilanteessa tehdään ja et pääsiskö sinne lääkäriin.

harhis kiitos informaatiosta, en tienny tota ultralla katottuna olevaa pituutta, mulla ei oo koskaan sillä katottu.

mua niin ottaa päähän toi ukko :kieh: napottaa vaan koneella ja nyt hermostu ku ei saanu poikia heti suihkuun ni sano tosi tylysti et olkoo menemättä ja valvokoo puolee yöhön, hän ei välitä ja painu takas rakkaalle koneelleen :headwall: hemmetin kuumakalle seki ku ei mitää kestä :mad: mä sitte hoidin kaik iltahommelit yksin ja oon tänää siivonnukki ja vessanki pesin tossa ennen ku suihkuu lähettii ja yks vaa siellä koneella |O oon tänää myöski kävelly tollaset rapiat 10km ja lopussa alko jo askel hidastuu ja selkää jomotteli :rolleyes: syömisetki jäi vähii ja huomenna on se rasitus.
 
Nyt mammat lepoa joille se tarpeen :)

Mä niin rakastan tätä mahaa ja sen sisältöä, tänään se jotenkin on niin konkretisoitunut ku nähny tavallaan vauvan erilailla ku se on liikkunu ja jumpannu niin et voinu erottaa kutakuin et oisko pyllyllään tunkenu aina johonkin kohtaan :) Ja tuntunuki ihan eri vahvalta liikkeet :heart: Jospa sekin rentoutu ku mammalla loppui työstressi.

Tilasin tänään ajan kaverilta geelikynsien tekoon, ei välttis pysy hyvin ku raskaana ku se jotenkin vaikuttaa mut ihan sama.. 30e maksaa. Ja ikinä ei oo ollu näin pitkää lomaa töistä et ois voinu ottaa mitään somisteita ittteensä. Ja ois sinne ristiäisiinkin sit siisti, sain kampaajankin tilattua sit huhtikuun alkupuolelle. Vaatteethan ne aiheuttaa murhetta, ei viittis ostaa ku ihan lähellä niitä ristiäisiä et jos tässä kovinkin kasvaa :) Ja ostaa jotain semmosta mitä vois pitää muutenkin sitten.

Mennään ens viikolla äitin kaa leffaan kahtoo se Sovinto. Mulle ihan vieras, mut äippä sano lukeneensa kirjana sen ja kehui kovasti.

Ihana telkku maratooni oli tuossa ku salikset/erikoisrajajääkärit päällekkäin, Idols ja nyt tuo satuhäät. Vaikka jotenkin tylsä jakso.. Ja idolssissa olin niin myyty ku se Ilpo ;) lauloi ja se Ali.. OI!

Nyt pitänee painua kohta pesulle ja maate ku tuntuu et ihan taju poikkeen.

Hyvää yötä!
 
Nyt sitten on pelkopolilla käyty. Tuli siinä puheeksi sitten meidän neuvola toiminta ja ilmi sekin, ettei meidän tämän hetkinen neuvolalääkäri edes saisi tehdä ultria, puhumattakaan np-ultrasta jonka tekee tavallinen tk-lääkäri. Kuulemma viime lokakuussa tullut voimaan sellanen laki että ultrauksen saa suorittaa vain sellainen henkilö joka tekee ultrauksia vähintään 1000 vuodessa. No, tää tekee varmaan sen 200 jos sitäkään :(

Ja kun kävin silloin rakenneultrasa, niin se lääkäri teki sen alle 5 minuutissa, ei osannut käyttää konetta ja ei puhunut mitään esim. sydämestä. Sanoin siitäkin niin tehtiin heti uusi rakenneultra. Onneksi oli pikkuisella kaikki hyvin! Tyttölupaus saatiin! Sen saa päivittää listaan :) Eli toinen prinsessa tulee meille <3

Sain uuden ajan keskus-sairaalalle ja vko 36 kuvataan lantio ja vauvan kokoa seurataan. :) Olen helpottunut kun sain asiat selville ja tietoon että vauvalla on kaikki hyvin! En ymmärrä miten jotkut voi olla noin vastuuttomia, kuin nämä täällä meidän kunnassa :(

Nyt tuli vain omaa napaa, mutten nyt jaksa enää muuta, ollut niin rankka päivä ajomatkoineen jne.

Sannikille todella paljon voimia lepäilyyn, hyvä että kävit polilla :)

CanWen ja mökö 26+2
 
huomenta mammat

Jessi tiedän tunteen :kieh: jos ei heti onnistu niin voi heittää hanskat tiskiin ja jättää kokonaan väliin :D

harhaanjohtaja Kiitos :hug: !!! Just eilen mun sisko sanoi että "ei se lepo niin tarkkaa voi olla" Mikä ihme ihmisiä vaivaa??? siskolla molemmat raskaudet menny yli ja ollu ongelmattomia, kun taas veljen avovaimolla vuotoja supistuksia keskenmenoja yms ja painotti että sit kanss lepäät kirjaimellisesti! Mun sisko on idiootti ja meinaan kyllä lepäillä, piipahtelen koneella hetken tai otan sen sohvan viereen. Tylsäähän tässä tulee väkisin :(

Kiitos kaikille tsempittelyistä:hug:

Nyt sen levon pariin, näin unta että vaavi syntyi etuajassa mut hyväkuntoisena, joten positiivinen mieli ainakin on :) ja mielialalla on varmaan paljon merkitystä näissäkin asioissa ...
 
Huomenet!!

Tessim törkeää käytöstä lääkäriltä! valitusta laita ihmeessä menee,ei tollanen peli vetele!

kurkkunaamio minä puhuin siitä hoitotakuusta.Meillä ainakin hoitaja alkoi siitä puhumaan kun mietittiin syksyn jatkoa joten kysäsepä sieltä päiväkodilta :)

tinsku meijän piti mennä eilen se sovinto kattoo mut ei sit ehditty siihen näytökseen kun mies ei kerenny ajoissa kotio :kieh: käytiin sit kattoo se turisti,ei ihmeellinen..

Se olis perjantai ja viikonloppu eessä. Ei sit minkäänlaisia suunnitelmia vielä.
Nyt likka tarhalle ja aamupalaa.. :)

Perdy 29+1
 
CanWenille onnea prinsessa lupauksesta :)

Kun täällä on puhuttu niin paljon lukemisesta ja kirjoista niin menin eileen käymään sitten kirjastossa tuon neidin ja mun siskon kanssa.. ajatelkaa ekaa kertaa 5 vuoteen :eek: huh huh, tyttökin oli ihan haltioissaan.. talo täynnä kirjoja :D :heart:
Oon kyllä kova lukemaan, mutta oon paljon lukenu siskojen,äidin,kavereiden hyllystä kirjoja.
Twilightit on ihania :heart: oon lukenu ne kaikki 3 kertaan läpi! Lisäksi luen kaikkee ihan sekaisin: nuorten, nuorten aikuisten ja aikuisten.. Nyt tuli muutama SIGNAL sarja mukaan joita luin joskus 17-vuotiaana sellasia uusia jota en oo lukenu, se on sellanen aika hyvän ahdistava ruotsalainen nuorten aikuisten sarja.. sitten tietysti Leena Lehtolaista, ai että :D mutta sitten eksyin nuorten osastolle.. voi miten paljon Merja Jalolta oli tullut uusia Nummelan ponitalli sarjaa.. joka oli pop ylä-asteella.. otin niitä ison nipun :D sit mun pikkusisko siin kovaan ääneen toitotti "ooks vähä nolo ku luet vielä lastenkirjoja :,DDD" (sisko on 12v.) mutta kun.. :D no hain eileen suklaalevyn ja luin jo 2 heppakirjaa.. :D joku niissäkin koukuttaa kun pääsee alkuun ;D

Sitten.. Kaveri/tuttu jolla on LA heinäkuussa on saanut streptokokki (en osaa kirjottaa=D) b tartunnan ja on nyt kuurilla sen takia :/ jotenkin ironista kun eka täälä puhuttiin siitä, en ollut koskaan kuullut niin heti joku tuttu sairastuu siihen :/ :(

Katsoin juuri omaa neuvolakorttia ja mulla on ollu ekasta neuvolalääkäristä (13vko) asti kohdunkaulan pituus ollu käsikopelolla 2cm.

Nyt olo on eilisen jälkeen ollu tosi hyvä, ihan kuin ei olisi raskaana ollenkaan.. (jos nyt mahaa ja potkuja ei lasketa :D)
Käytiin illalla vetäsemässä 5 kilsan lenkkikin.. ja päivällä pikkusiskon ja koirien kanssa 2km lenkki.. :)
Ihanat nää ilmat yms..
KEVÄT :heart:

mmilia 27+1
 
Viimeksi muokattu:
pakko kommentoida mmilialle, et täälä toinen joka lukenu hulluna noit heppakirjoja :D:D:D
Pitäsköhä eksyä kirjastoon tänää :) reps.

muistakaa mammat levätä jos on lekuri kehottanu tai muuten vaan tuntuu siltä!

no eilen ku käytii ulkona ni jo toi isompi tyttö yöllä sai sit sellasen yskänkohtauksen et yrjös kaikki lakanat ja patjansa yms. -.- HUOH!
Siitäki huolimatta tänää mennään uudestaa, isompi nyt kestää tollaset mut pikkasempi menis paniikkiin, sille ei kuitenka yskä pahentunu niin paljoa vaik ulkona käytiinki..
Tosin nenä sil nyt vuotaa sit enempi. hohhoijjaa.

Viikonloppu! eikä mitään erikoisia suunnitelmia..ois kiva tehä jotaki. vaik miehen kanssaki. Mut tuskin onnistuu kun ei oo lapsille vahtia. Tai sit perheenä jotai mut nyt ei rahat sellaseen taivu. Mitäs muut meinasitte??

kai sit koht sinne ulos mennään, kun ei tässä nyt muutakaa keksi. Väsyttää kyl ja tekee mieli herkkuja :D vois vaan löhöö ja mässää :)

pupeltaja & Rasmus
 
CanWen onnea tyttölupauksesta! Ja onpa kyllä tosi tökerön kuulosta toimintaa! Tuosta jo johonkin joku valitus ehottomasti. Aika iso riski et joku joka ei sais tekee nt ja rakenne ultria, entä jos niissä oiskin jotain ja ei osattas kerttoo sitä.

Täällä poksutaan tänään 28+0 eli kahdeskymmenesyhdeksäs raskausviikko lähtee käyntiin. JEE! Enää 11-12 viikkoa laskettuun aikaan, aatelkaa miten vähän!! ?? :):confused:

Vauva alotti aamun jo potkiutumalla masussa ;) Patjaa jumputteli ku olin kyljellään. Ja arvatkaa taisin nukkua pitkästä aikaa koko yön etten käyny vessassa, vasta 7 aamulla heräsin pissille. Ja nyt nousin sit keittää miehelle kahvia ennen sen töitä. Pitää koittaa pitää itellä joku rytmi tässä lomalla ettei ihan mene lörinäksi. En kyllä vieläkään tajua et meen vasta vuoden päästä töihin mut eiköhän se tässä tajuntaan iske.

Hupaista perjantai päivää mammat!

 
Huomenta!

Ihanaa se ois jo perjantai, onkin touhukas viikonloppu tulossa, kun muutetaan meidän makkari alakertaan ja pojat saa yläkerran kokonaan itelleen. Ovat ihan haltioissaan, yläkerrasta tulee kuulemma sit poikien valtakunta :) Eilen illalla jo miehen kans kannettiin yks kaappi ylhäältä alas, tiedän etten sais tehdä tollasia, mutta kun mä en oikeen osaa olla tekemättä ja touhuamattakaan ja se kaappi oli pakko saada jo alas eikä ollu edes painava, hankalan mallinen vaan kantaa. Seli seli :ashamed:

Kyllä mä oikeesti oon ottanu paljon aiempaa rauhallisemmin ja eilen olikin kipujen suhteen aika hyvä päivä, kun pientä jomotusta vaan tuntu iltapäivällä. Tuntuu et sekin autto kipuiluihin, kun stressi väheni sen jälkeen, kun sain kuulla tiistaina kohdunsuuntilanteen. Kävin eilen köpöttelemässä sellasen reilun puolen kilsan lenkin ihan hissuksiin, kun oli niin mahti ilmakin. Ainakin tollasen lenkin roppa kesti eikä alkanu selkä kipuilla. Lääkärihän sano tiistaina et oman voinnin mukaan saan mennä ja tehdä et sit jos alkaa kipuilla niin sit hiljentää tahtia. Tänään meinasin kyllä jättää lenkin tekemättä, kun tänään ja viikonloppuna on pakko touhuta näiden huoneiden vaihtojen takia.

Tessim tosi törkeää käytöstä lääkäriltä :mad: Palautetta vaan menemään tollasista! Voisithan sä soittaa ä.polille, selostaa tilanteen ja kysyä et oisko mahdollista sinne päästä, että muuten menet sitten yksityiselle.

Canven onnea tyttölupauksesta! Ja olipa kiva että ä.polilla ottautuivat noin hyvin ja korjailivat neuvolan huonoa toimintaa.

Mutta nyt jos alkas pikkuhiljaa laittelemaan typykän vaatteita tuohon alas kannettuun kaappiin niin saa puku/kodinhoitohuoneeseen hoitopöydän virkaa ajavan tason alla oleviin laatikoihin ja kaappeihin tilaa vauvan vaatteille ja tavaroille.


minimamma ja sakke 26+0 *poks poks* (poksuinpa sit eka kertaa ihan ääneen :D)
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta!
CanWenille onnea prinsessalupauksesta!! Aika törkeetä toimintaa, jos kerta moinen laki on voimassa ja ultria silti suorittaa epäpätevät ihmiset, hyi stna!!!!! Ei voi arvostaa moista! Mutta onneksi saitte uuden ultran ja kaikki oli kunnossa. :)

Viikonloppusuunnitelmia on todellakin :D Khihii. Poitsu menee tänään mummilaan (koska isi on huomenna töissä) ja meikäläinen suuntaa kaverille yöksi kun alkaa aamuyöstä matka kohti Nokiaa. Siellä siis koirien rekisteröintiä, ah, OMAA AIKAA :) Muista taas koska ois ollut uimista tai koiralenkkiä kummempaa aikaa yksin. Lalalallaaaaa!!! (Ai miten niin ilonen?!)

mmilia Heppakirjat on ihania!!! :)))

Jessi mä oon niin tykännyt kun on nätit kynnet, nää on kyllä akryylikynnet ja pysyvätkin mulla parhaiten. Kiva satsata itseensä tämmösillä pienillä jutuilla, tulee hyvä mieli :) Eli tinskullekin terkut, kyllä kannattaa :)

IHANAA VIIKONLOPPUA!!! <3

-tintsu ja hevikumpu vol2
 
tessim mulla kun häntäluusta esikoisen aikoihi valitin niin se tutkittiin jotenki sisäkautta siis emättimestä et mihin päi se on murtunu ja luutunu uuellee. Eikä siitä ollu onneks haittaa synnytykses vaikka muutoin vaivaaki välillä. Ja tosi tökerö lekuri!!

Canwen
onneks pääsit uuestaa ultraan! Aika järkyttävää et tommoset tekee sit noita ultria jotka ei ees sais!

tintsu kivaa iltaa!

päivitystä, eli meillä nyt isommal tytöl nous sitten kuume eilisest ulkoilusta. tässä pähkäilen et mennääkö ttänää vai maanantaina lekuriin.. Ei nää nää tervettä päivää ilmeisesti koskaan ja joka kerta ku ulkoilu alottaa oireet uudestaan niin mun kynnys lähtee sinne ulos kasvaa! Eli siis varmaa sitte kohta jos tää tällai jatkuu vaan ainavaan niin ei sit kohta mennä pihalle ennenku nää on ollu jonku viikon ihan terveinä ilman oireen oiretta.. en ymmärrä. en tiedä miten mun pitäs toimia ja millon nää voi viiä ulos. Kun näköjää kuumeettomat päivät ei riitä, et miten sit tota yskää tarkkailis jne. alkaa pää hajoo totaalisesti ku tuntuu et meijän koko kevät menee tähän. niinku varmaan meneekin. tekis mieli vaa itkee ja kiroilla. mä en jaksa.
 
Heips kaikki!

Jee, perjantai! :)

Huoh, mulla oli eilen jotenkin masispäivä.. Sain toissapäivänä jonku ihan kamalan vatsakrampin, ihan yhtäkkiä. Se tuntu ku koko vatsassa olis ollut suonenveto, vatsa ei ollut rentona yhtään ja perkele se sattu. Menin sit sohvalle makaa ja jopa kropan suoristaminen tuntu hirveältä, hengittelin syvään ja olin siinä. Ja joka kerta ku liikahdin tuntu et se tuli takas, ihan ku suonenveto. Mies meinas alkaa heittää sairaalaan, mut mä jotenkin tiesin, et tää on pakko olla noihin vatsalihaksiin liittyvää.. Menin sit nukkumaan ja aamulla se oli poissa. Eilen vaan iski sellanen fiilis, et apua, mitä jos tätä alkaa tulee enemmän ja joudun olee loppuajan kotona.. Enkä pääse liikkumaan ja jumppailemaan. Otin sit eilisen ihan iisisti, enkä poistunut kotoa, eikä mitään kipuja tullut takas. Vauvelikin on potkinut ihan normaalisti.. Ja nyt ei oo enää masisfiiliskään. Oon ehkä tosiaan vaan touhunnut liikaa.

Tessism ja CanWen Hyh mitä lääkäreitä :( Oikee vihaks laittaa tollanen, raskaus on kuitenkin niin tärkeä ja mieltäpainava asia.

Sunburned :hug: Toivottavasti tänään olisi jo parempi mieli..

Jessi ja Harhis Joo siis kun mulla lekuri katto ton kohdunkaulan ultralla se laski jotenkin kaks osaa yhteen joista tuli sit yli 5 cm?

sannikki Yritä jaksaa lepäillä, on se tärkeetä vaikkakin tylsää :)

Ei tänne sitten muuta, vähän vielä apea fiilis, hormooneilla ehkä osansa asiaan. Otan nyt viikonlopun iisisti ja kokeilen maanantaina jos vois mennä jumppaan. Mä en vaan vielä haluis mennä uinti-jooga-linjalle kun musta ne on niin tappavan tylsiä :ashamed: Meillä on huomenna mun kaverin poikaystävän synttärit, mennään porukalla syömään, ja tänään illalla ollaan vaan miehen kanssa, varmaan mennään ulos syömään. Mä haluaisin leffaan kattoo sen True Gritin, mut se pääsee duunista niin myöhään ettei varmaan ehditä mihinkään inhimilliseen näytökseen, ja sit syöminen venyis johonkin keskiyöhön..

Mukavaa viikonloppua kaikille :heart:

Lily & 26+0 Poks! (Kunpa ne muuttais laskettua aikaa niin olisin jo 26+4 Hehehe)
 
Lily-Jane hui kauhistus minkä kuuloinen kramppi :O!! tylsää juu mut pakollista, oon saanu jo monta tuntia kulumaan :LOL: enää viikko seuraavaan äippäpolikäyntiin :LOL:....

pupeltaja harmi nuita teidän sairasteluja :hug: koitahan jaksaa!!!

tinsku mie mitin just samaa aika on menny ihan siivillä, pian on aika kohdata vaavit, kuitenkin jännä kuinka tärkeitä vielä seuraavat viikot on meilläkin...

neljä viikkoa kun on menny niin uskallan rentoutua, sit on edes jotakuinkin niin valmis vauva jo että jos huolii tulla niin tulkoon:)
 
Kävin sitten tänään lääkärillä ja sain vielä ensi viikon sairaslomaa. Toivottavasti sen viikon jälkeen vointi olisi vaikka parempi. Lääkärin tekemät tutkimukset oli, että kokeili kahdella sormella pulssia. :LOL: No se riitti ihan hyvin tällä kertaa.

Kauniit laitetut kynnet on kyllä ihanat, mutta ei niiden kanssa oikein vauvan kakkapeppuja pestä, se kannattaa pitää mielessä, ettei ihan viimemetreillä raskautta niitä laita. Tai mistäs minä tiedän, jos joku onnistuu rakennekynsineenkin vauvanhoidon hanskaamaan.

Lily-Jane voin vain arvailla, miltä lihaskramppi tuntuu vatsassa, kun itselläni on ollut niitä vain jaloissa. Tällä hetkellä nukunkin sekä sukat että säärystimet jalassa. Oikein seksikästä! :D

Streptokokista, minullakin oli se kun odotin tyttöä, ja hoidettiin antibiooteilla, en sitä sen enempää murehtinut. Tässä raskaudessa sitä ei ole tutkittu, onkohan se jotenkin todennäköisempi, kun on kerran ollut, eli pitäisikö jotenkin huolestua? Lääkärintutkimuksia minulla ei ole tiedossa kuin viikolla 36 sairaalalla (muun syyn takia) on äippäpolilla aika. (Tai ei sitä aikaa vielä ole annettu, mutta sanottu että tulee.)

Kohdun kaulan pituudesta, tässä raskaudessa viikolla 24+5 olleessa lääkärintarkastuksessa oli 4 cm. Kaivan jossain vaiheessa vanhoista neuvolakorteista, mitä noiden kahden kanssa on raskausaikana ollut. Supistuksia on kyllä ollut aktiivisesti (kuitenkin sellaisia hyvänlaatuisen tuntuisia), että saattaahan se olla tuosta muuttunut.

kurkkunaamio ja kolmonen 28+6
 
sannikki: mulle äiti jaksoi ekassa raskaudessa hokea, ettei raskaus ole sairaus kun valitin supistuksista. Seuraavan kohdalla en enää moista kuullut, ja tällä kertaa äitikin muistuttelee että LEPÄÄ :) se on jännä miten sitä ei ihmiset usko ennenkun jotain tapahtuu. Sulla on täydet syyt noudattaa lepokäskyä, eli ihan hyvällä omallatunnolla jätät rehkimiset muille! Vauvan olis hyvä olla masussa vielä useemman viikon.

Täällä edelleen tuskaillaan tän istumisen kanssa, ja tää ei varmaankaan enää helpota :LOL: istuessa siis kohtu tulee kylkiluihin asti jos yhtään lynyssä on, ja sit ei saa hengiteltyä. Vauvalla on jotenki hiljasempi kausi menossa, en tiedä eikö sit muka enää mahdu niin hyvin mylläämään? Muksauttelee ja potkiskelee silleen terävästi, mut enimmät muljahtelut on loppunu. Häpyluun seudulla kaivaa käsillään, ja ylös potkii :LOL:

Hyviä viikonloppuja kaikille, muistakaa ketkä seuraatte että sydänääniä palaa tänään ruutuun :)

Harhis ja Eemeli 27+4
 
kurkkunaamio: mulla on ollu rakennekynnet/pitkät kynnet muuten vaan ja ihan hyvin pepun peseminen niilläkin onnistuu :D en mä kynsillä sitä muutenkaan pese :LOL: mut totuttelua voi vaatia jos muuten on lyhkäset kynnet ollu.

tässä vielä masukuvapäivitystä tältä aamulta:
 
Moi!

Pakko tulla kiireen keskellä kommentoimaan, että ihania massuja teillä kaikilla! :heart:
Musta vaan tuntuu valaalta. 11 kg on tähän mennessä tullu. Tuntuu paljolta, kun ekassa raskaudessa tuli yhteensä vajaat 12 kg... Mä näytän nyt vaan paksulta pötköltä. Täytynee laittaa kuvaa jossain vaiheessa kun kerkee.

Aurinkoista päivää kaikille!! =)
Neito84 + pikkunen 28+0 *poks* =)
 
Kohdun kaulan pituus aikaisemmissa raskauksissani: näemmä pojan kohdalla ei ollut yhtään merkintää koko asiasta neuvolakortissa (syntynyt 2004). Tytön kohdalla vk 8 = 3 cm, 26+4 = 2,5 cm "ulkosuu auki", 30+4 = 2 cm ja "auki 2 cm", 39+4 = 2 cm ja "auki 3 cm". Kertaakaan ei sanottu, että kohdunsuun tilanne olisi ollut jotenkin huolestuttava, tai että olisi pitänyt lepäillä tms. :confused: Joskus 28 viikon paikkeilla varmaan olin pari viikkoa saikulla kipeiden supistuksien takia.
 
Lily-Janella kurjan kuulonen kramppi ollu :( Toivottavasti pysyvät moiset jatkossa poissa. Sä taidat olla aika liikunnallinen ihminen niin vatsalihaksetkin on hyvässä kunnossa eivätkä anna niin helposti periksi niin sit kiristelee tolleen. Mä nimittäin itse oon huomannu ton et hyvässä kunnossa olevat vatsikset kiristelee ja kipuilee mahan kasvaessa paljon enemmän, kun huonommassa kunnossa olevat. Esikon ja tässä odotuksessa on ollu eniten noita kiristelyitä ja pistoksia ja näissä raskauksissa on ollu vatsikset myös paljon treenatummat, kun tokassa, kolmannessa ja neljännessä raskaudessa, joissa eivät pahemmin kiristelleetkään.

Harhiksella kaunis masu!! Rohkee oot, kun uskalsit naamas näyttää :D Mä aina rajaan pärstäni pois :)

Kynsistä ootte puhuneet, mulla ei oo ikinä ollu minkäänlaisia tekokynsiä. Onhan ne nätit, kun ei överiks heitä sitä hommaa vaan osaa pitää ne luonnollisena. Mua on siunattu nätin kaarevilla ja hyvin kasvavilla kynsillä ja kouluaikaan pidin niitä pitkinä ja lakkailin muullakin kun värittömällä tai vaaleella. Monet luuli niitä feikeiksi :) Nykysin en anna kasvaa kovin pitkäksi, kun musta lyhyet on helpommat ja hygienisemmät lasten kanssa. Edelleen toki huollan ja lakkaan kynteni säännöllisesti, että ovat siistit vaikka lyhyet ovatkin.

Kurkkunaamio mun käsittääkseni se on niin et jos ihmiseltä on kerran löytynyt streptokokki bakteeri niin sit se on ja pysyy, mutta ei vaan oo välttämättä aktiivinen. Korjatkaa muut jos oon väärässä.


Äsken toi postimies kotiovelle paketin, kun tilasin meille uuden nojatuolin. Tuolla nuo lapset nyt kilpailee ja kinastelee kuka saa mitenkin kauan ja monentenako testata tuolia. Tiedän kyllä että tuoli unohtuu justiinsa, kun huomaavat eteisessä jättikokosen pahvilaatikon, jossa tuoli tuli :D Muistan itsekin lapsuudesta miten kivoja majoja pahvilaatikot oli :D

Mutta nyt tekemään välipalarahkaa, kun koululainen ja eskari kotiutuivat.
 
Ihan alkuun suuret onnittelut CanWenille tyttölupauksesta =)

Sannikille hirmuisesti tsemppiä. Koitahan malttaa nyt lepäillä ihan rauhassa!

pupeltaja jo teillä on tauti sitkeässä. :( Sais alkaa jo helpottamaan. Voimia sinulle pienten hoivaamiseen. :hug:

Täällä kans yks joka on aina tykännyt noista heppakirjoista :D

Tosiaan, tänään on sitten perjantai, ihanaa. Miehellä alkaa viikon loma ja suunnataan kunhan hän töistä tulee niin viikoksi mökkeilemään. On niin ihana päästä täältä vilinästä vähän rauhoittumaan. =)

Eilinen pääkipukin on alkanut pikkasen hellittämään. Jessi75, viekkareiden piikkiin tosiaan tämä pääkipu menee. Huomaan, että jännitän ihan tolkuttomasti, että miten tulen pärjäämään ilman tuota lääkettä, paniikkokohtauksiin on siis tuossa joulun tienoilla määrätty. Tuli sitten sellainenkin vaiva sen julmetun kovan alkupahoinvoinnin mukana, heitti vähän mielikin kuperkeikkaa kun fyysinen kunto oli sen mitä oli. Nyt on mennyt sen verran tasaisesti, että olis tarkoitus purkaa tuo pois. Toivoa täytyy, että ei tule mitään kovempia oireita tuosta lopettamisesta. Potenut tuosta lääkkeen syönnistä tosi kovaa huonoa itsetuntoa, jotenkin pitänyt itseään hirmu huonona ja heikkona ihmisenä... :( Mutta jospa se aurinko alkais paistamaan tännekin risukasaan kunnolla. :)

Pikkumies on tänään taas moukaroinut oikein urakalla menemään. :heart: Aamulla herätti viiden aikaan ja siitä asti sitä on taas oltu hereillä. Vois melkein pikku päikkärit ottaa tässä ennen lähtöä. Itsellä jotenkin niin mukavan rauhallinen mieli nyt kun tuntee oikeasti päivittäin ja kunnolla nuo liikkeet.. Alussa nimittäin stressasin ihan äärettömän paljon ja hyvä ettei tehnyt mieli joka viikko soittaa neuvolaan, että voitaisko taas kuunnella sydänääniä. :ashamed: Mullahan alkoi nuo vauvan liikkeet tuntumaan kunnolla vasta reilu pari viikkoa sitten.

Nyt vähän pakkailemaan tulevaa viikkoa varten ja sitten ehkä pienet päikkärit ja toivottavasti mahdollisimman pian menoksi. =)

Mukavaa viikonloppua kaikille! =)

Hiipu ja pikkumies 26+1
 

Yhteistyössä