** Kesäkuun kullanmurut 2011 ** MAALISKUUSSA

Moi!

Mun viime viesti tais mennä kaikilta ohi.. :rolleyes: Nyt, kun yrittäis vähän aktivoitua, niin kauheen vaikee näköjään päästä kunnolla enää mukaan, kun tietyt ja aktiivisimmat kuitenkin eniten seuraa ja kommentoi toistensa juttuja. No ehkä mä sit höpisen ittekseni.. :D

Sannikki mites sun eka raskaus meni? Siis oliko supisteluja, tekikö ne mitään ja koska vauva synty? Nyt vaan lepoo niin paljon, kun pystyy. Ärsyttäväähän tää on, tiedän. Mulla siis on aikalailla sama tilanne. Vielä, kun mullakin olis nyt tosi energinen jakso kaiken alun (=puolenvälin) pahoinvoinnin ja väsymyksen jälkeen, niin sit pitää vaan levätä, turhauttavaa. Mut kuitenkin kyseessä on niin iso asia, niin tietenkin tän nyt väkisinkin kärsii.

Pupeltajalle jaksuja lasten sairasteluihin. Meillä oli viime talvi ja kevät just ton kuullosta. Sairastelua sairastelun perään :/ Tosi kurjaa. Toivottavasti taudit rupee pian pysyyn poissa. Eiköhän kevään ja kesän myötä!

Lily-Jane kurjan kuullonen kramppi. Mulla oli kans esikkoa odottaessa joskus 24-26 viikoilla semmonen ihme kramppi toisella puolella mahaa, tai oikeestaan kyljessä ja se säteili selkäänkin. Monta tuntia oli kamala kipu, eikä missään asennossa helpottanu ja jokainen liike sattu ihan hulluna. Sit keksin siinä kaikenlaista mm. kävin kuumassa suihkussa, pyysin miestä hieroon, eikä auttanu ja lopulta soitin svo:lle niin sielläkään ei heti oltu huolissaan, vaan käskettiin ottaan se vakio gramma panadolia ja kattoo sen vaikutus (mitä täällä ainakin aina saa ohjeistukseks, jos on jotain kummallista olossa) ja sen myötä sit olo alkokin helpottaan ja aamulla ei ollu enää kipua. Outo juttu.

Tintsulle hauskaa päivää!

Perdy höh, kun et oikeeseen leffaan kerenny! Kuinkas pitkiä päiviä teillä miekkonen tekeekään? Onko ihan yhtä vuoroo vaan kuitenkin? Vai oliko eilen joku poikkeus? Meijän muutto muuten lähenee ja ens pe saadaan avaimet ;)

Tessism no olipa lääkäri, voih!

CanWen onneks sulle sattu nyt taas mukava lääkäri joka tarkisti asiat ja onnea tyttölupauksesta :)

Jessille kärsivällisyyttä miehen kanssa! Toi on tosi ärsyttävää!

Ihania ja hauskasti toisistaan erilaisia masuja täällä :) Mä kuulun kans semmoseen sirompaan joukkoon.

Muutama kommentti nyt taitaa jäädä, kun pitää mennä..

Täällä ainakin aurinko paistaa, joten aurinkoista päivää kaikille ja hyvät viikonloput!

Omppunen ja mytty 25+2
 
Mä kuulun varmaan sit johonkin norsujoukkoon tän mahani kanssa :LOL: miten tässä jaksaa vielä kesäkuulle? Apua..

Hyviä ja huonoja uutisia..
Huonoa se, et niis keskiviikon lääkärillä otetuis näytteissä oli hiiva ++. Vaikka Canestenit käytin ennen tuota näytettä, eli joku siellä edelleen kasvaa...yök!
Ja hyvät: mä saan siirron toiseen paikkaan töihin loppuajaksi. Eli tää ja ens viikko saikkua, sit viikon talviloma ja sit kevyempään työhön. Tai no sellaseen jos ei tartte kannella eikä nostaa niin paljo ku ambulanssissa! KIVA!

Omppunen: kiva ku oot mukana, ja kun enemmän kirjoittelee niin jää sit nimimerkki mieleen ja tulee kommentoitua enemmän sun juttuja!

Mä en nyt muista mitä mun piti kommentoida...jotakin oli, mut ne on tuol edellisellä sivulla eikä sinne nyt pääse selaamaan kesken kirjoittelun.

Kouluhommia tein aamupäivän, nyt on enää yhdestä tehtävästä kiinni, siitä puuttuu kolmen sivun pohdinta, sit sen sais palautettua ja kaikki ois tehty! Jee!

Bre ja pikku 26+5
 
Lily inhottavan kuulonen ramppi sulla ollu mahassa.Mulla oli joku kk sitten samanmoinen just ennenku alko mahatauti,tai kerran oksensin mut alko sillä että ensin veti mahan ihan kramppiin ja oli vaikee hengittää ja olla missään asennossa,helpotti kun oksensin.. Toivottavasti ei enää tuu :)

omppunen :D joo mies oli eilen työpäivän jälkeen viä liiton kokouksessa,ei normaalisti oo ku työpvä 7-15.30 mut toi oli poikkeus. Mut oli ihan kiva käydä lehfassa ku oli ne 6e päivätkii, ja halvat popparit :) Sit rehvataan kun muutatte kun ootte vähän lähempänä! Koitas ny sinäkii huilia ja koittaa ottaa se muuttokin "levon kannalta" :)

Viikonloppuja kaikille!!
¨Lähden hakee neitii päikystä ja sit jtn iltasuunnitelmia..

Perdy
 
mo!

sokerirasituksessa käyty ja samaa paskaa oli se litku edelleenki eli sitä hiilihapotonta kokista :kieh: eukolle ku mainitsin siitä ni sano et on siinä vähän hiilihappoa. no tosi vähän kyllä ku en mä huomannu mitn :rolleyes: no onneks mun tätsy oli kans rasituksessa samaan aikaan niin meni aika rattosasti :D

canwen huolimattomaks ja välinpitämättömäks on menny raskauden seuranta nykyään, onneks saitte uuden ultran ja selvyyttä et kaikki oikeesti hyvin ja jatkossa seurataan paremmin :)

sannikki miehet :kieh: jos mä oisin tehny saman ku se ni meil ei ois pojat päässy ollenkaan nukkumaan :rolleyes: muistahan lepäillä ja onneks on netti :D

mmilia nummelan ponitalli-sarja oli mun suosikki pentuna! luin ne kaikki ja aikuisiällä oon käyny salaa hiplaamassa niitä ku oon pojille lainannu kirjoja mut en oo kehannu ottaa. uusia kyl tullu tosi paljon, ehkä mä jossain vaiheessa rohkaistun :D

pupeltaja edelleen paranemisia sinne! kurjan kuulosta kyllä :( ootko kokeillu maitohappobakteereja antaa jos auttas vastustuskykyyn?

lily aika hurjan kuulonen kramppi kyllä. oisko tosiaan vatsalihasperästä kun sulla on tota muutaki kipua ollu niinku mullaki :confused: mulla ei tollasta oo kyllä ollu mut ei varmaan lihaksetkaan yhtä timmit ku sulla. alavatsaa kyllä kiristelee mut lekurin mukaan se on kohdun venymisestä johtuvaa :rolleyes:

harhis sydänääniä-sarjan alkaminen bongattu :D

kurkkunaamio mulla ei oo missään raskauksissa mitään merkintaa kohdunsuun kohdalla et ois auki :confused: on rastittu vaan ne kiintee tai pehmee ja kiinni.
ja mäkin oon siinä oletuksessa et jos strepto on aikasemmin havaittu ni sitä tsekataan seuraavissa raskauksissa tarkemmin ja joutuu ilmeisesti siihen ab-tippaan synnytyksessä.

minimamma meillä on pojilla pahvilaatikosta tehty raketti :D

hiipu ei kannata potea huonoa omaatuntoa lääkkeestä, ihan on asiaan määrätty ja nyt kuitenki oot pääsemässä eroon :)

kynsistä eikös niitä geelikynsiä saa lyhyenäki? ite ainaki siinä luulossa. mulla ei pitkiä kynsiä oo ollu vuosiin just lyhyiden helppouden ja hygieenisyyden takia mut musta on ihana jos kynnet on laitettu. ja lyhyetki kynnet on nätit laitettuna.

tänään ois pallojumppaa taas, pallo löytyy omasta takaa :whistle: nyt ruuanlaittoon ja kohta poijjaat pois tarhasta. hauskaa perjantain jatkoa :wave:

jessi ja pikkuj 27+0 poks!
 
kurkkunaamio edelleenkin ultrassa kohdunkaula on pidempi, ei sinne sormilla pääse koko matkaa..... 2-3cm on käsikopelolla ihan normaali tämän laittoi joku muukin kun Jessi ihmetteli samaa...

*muoks* harhaanjohtaja siitä kirjoitteli edellisellä sivulla.... Hänellä siis ultrassa yli neljä senttiä kohdunkaula vai oliko jopa 4,5cm
 
Viimeksi muokattu:
omppusen edelline oli kyl menny ihan ohi :ashamed:
Mut tosiaan ku enempi kirjottelee niin kyl se jää päähän se nicci ja sit tarkemmi seurailee niitä kuulumisia ku muistaa jo vähä et mimmone tyyppi ja mitä olikaa aiemmi kirjotellu :D

Kiitos kaikille tsempityksistä!! käytiin siis äske lääkärissä ku tytön kuume vaan nous ja nous.
Ne otti isommalta nieluviljelyksen mut pienemmältä ei. Ja sanoivat et pienemmän tauti ei ole toi sama! :O vaikka onkin kumpiki tammikuusta asti ollu onoffina samanaikasesti kipeenä tähän päivään asti! en tajua miten vois olla eri, oireetkin ihan samat ja taudinkuva ihan sama. Angiinaa ne epäilee et ois tol isommal.. Pienempää ei niin sit edes tutkittu.. -.- Kurkun katto ku pyysin mut siel ei näkyny mitn. Lääkärille ei ees päästy vaan sairaanhoitajalle vain. hmh.
No heti jos pienemmälle nousee nyt sit kans kuume niin vien senki sinne koska ei tavalliseen flunssaan kuulu 3kk kestävä kuume.. vaikka oiski välillä päivän pois tai pari lääkkeillä..

Jessi on kokeiltu maitohappobakteereja..ei auttaneet ainaka tähän tautiin. Pitäs ostaa lisää ku joskus pääsee apteekkiin taas.

Harhiksella söpö maha!

Mies tulee tunninpääst kotiin.. sit ei varmaa tehä mitää erikoista ku nää tytöt sairastaa niin mitäpä tässä. :l Oon vaan niin loppu, ei jaksa edes vauvaa miettii ku kokoajan vaan toivoo et täälä alkais arki. Isompi tyttö oli eilen NIIN iloinen ku sai juoksennella puistossa! Ja nyt taas sit ties kuin kauan sisällä ku toi tauti ei lähe millään pois..

sokerirasitus tulokset soitin tänää ja kaikki oko.
arvot oli 5 10 ja 7. kymppi menee rajalle mut kuulema raja-arvot on vielä oko.
Edes jotai positiivista tähän päivään :)

Nyt meen pois koneelta ku alkaa väsyttää niin paljon..

pupeltaja & Rasmus ja jotai viikkoja :D
 
omppunen kyllä mä taisin jotain sun edelliseen viestiin kommentoida :) totta kyllä tuokin et enempi kirjottelevat jää mieleen paremmin ja sit jos on vielä jotain vähän erikoisempaa menossa tjn. kirjottele vaan ku kerkeet, kyllä täällä kaikki luetaan :)

bre sotanorsu-osastoa täälläki :whistle: kiva että pääset kevuempiin hommiin, ei tartte ainakaan sitä enää stressata :) ja mä teen sillee et jos on paljon kirjotettu ni eka luen ja kommentoin eka sivun ja sit maalaan ja kopion ja siirrän toiselle sivulle ja jatkan lukemista ja kommentointia siellä.

sannikki joo mulle jäi vähä epäselväks toi kohdunkaulan juttu mut selvis sit eilen.

kiitos tsempeistä ton kolmijalan kanssa, kyllä se siitä taas ryhdistäytyy ku eilisen mökötin :D

lueskelin eilen maaliskuisia ja kyllä oli taas ikävä tapaus siellä :'(
 
omppunen edellinen meni oppikirjojen mukaan, ei ongelmia eikä vaivoja :) 38+2 syntyi tyttö. Nyt onkin sitten ollu kaikkea, alussa massiivinen verenvuoto, pahoinvointia, närästystä, selkä ja liitoskivut yms yms :D näin ne voi olle erilaisia :D

Jessi en minäkään ennen tienny että kohdunkaula on pidempi uä:ssä mut kun katsoo sen kohdunsuun ja kaulan rakennetta vaikka anatomian kirjasta niin eipä sinne mitenkään sormilla loppuun pääsekään :D taisin just harhaanjohtajalle ihmetellä jo aikoja sitten että miten hänellä on niin pitkä kun mul on kortissa 3cm, silloin selvis:) ekaa kertaa nyt ultralla katsottiin mullakin...
 
Paljon taas asiaa ja en pysy kärryillä....

Mutta mutta kynsistä oli puhetta ja siihen kiinnitin huomioo, koska teen niitä itse ihan päivätyönä.
Joku puhui että on ottamassa geelikynsiä mutta epäilee pysyvyyttä raskausaikana. En tiedä mistä tieto on peräisin, mutta se ei ole totta. Itselläni on ollut nämä koko raskauden ajan, eikä ole minkäänlaisia pysyvyysongelmia. Paljon on kuitenkin kiinni siitä, minkälaisilla tuotteilla niitä tehdään ja ennen kaikkea millä tekotavalla (tapoja luulisi olevan vain yhden, mutta toisin on). Itselleni on tullut asiakkaita hyvin skeptisin mielin, kun on noita pysyvyysongelmia ollut, mutta takaisin ovat tulleetkin, kun pysyvyyden kanssa ei olekaan ongelmia. On hirveän surullista että 'itseoppineita' halvalla kotona tekijöitä on tullut lisää kuin sieniä sateella, sillä he vievät uskottavuuden usein tästä koko kynsialasta ja saattavat jopa saada kynsiin enemmän aikaan tuhoa kuin hyvää. Minulla on asiakkaita jotka pitävät usein kyntensä lyhyenä, mutta heillä on luonnostaan hyvin liuskottuva, halkeileva tai lohkeileva oma luonnonkynsi - joten ovat saaneet tähän helpotuksen. Eräs asiakas on menettänyt lapsena koko kyntensä, ja se rakennetaan ihan alusta uudelleen n 3 kk:n välein (toki käy normaaleissa huolloissa välillä) ja nykyään hän sanoo nauttivansa siitä, että käsiä ei tarvitse piilottaa. Itse aion todellakin pitää nämä, ovat jo 8v olleet ja en osaa olla ilman. Sitäpaitti oma kynteni on paljon terävämpi luonnollisesti kun on ohuempi, enkä halua vahingossa raapia vauvaa. Silti olen samaa mieltä siitä mitä joku sanoikin, että ei todellakaan kannata juuri ennen synnytystä niitä ottaa ja alkaa opettelemaan sitten niiden kanssa olemista, siitä ei tule mitään ;)

Mutta oli miten oli, toivon että jos joku päättää ottaa itselleen rakennekynnet (nämä siis ne jotka laitetaan alusta asti tippien kanssa, jotta saadaan hiukan pituutta, tekokynnet on sitten ne liimattavat versiot mitä saa kaupoista) tai ihan oman kynnen geelauksen ja jos ei olekaan sitten tyytyväinen, niin älkää hyvät ihmiset itse menkö niitä repimään irti! Käykää poistattamassa ne ammattilaisella. Tällä tavoin säästätte omaa luonnonkynttä eikä tarvitse sitten sanoa että geeli pilasi kyntenne :)

Nonii, pieni avautuminen siinä :D

Lepäämisestä, itse aion jäädä tämän kuun lopussa jo pois töistä, ja tehdä huhtikuussa ehkä muutamat työt, jos jaksan. Nyt on jo tuo iskias ilmotellu niin ikävästi oloaan, että parempi vaan rauhoittaa menoa ettei käy köpelösti.

Kirjoista, heppakirjoja luin minäkin pienenä tyttönä. Nykyään kun luen, luen Patricia Cornwellia pääasiassa, Sheldonin kirjoja luin myös muinoin.

Muuta ihmeempää ei täällä oikein ole raportoitavana, loppukuusta nlalääkäri. Että kesää odotellessa vaan!

Griffski 25+4

Edit vielä: Luin tuota maaliskuisten ketjua ja suru-uutista....mä en vaan tajua tuota, että miksei synnytystä voi käynnistää tai tehdä vaikka hätäsektioo, jos liikkeet vähenee ja just ja just saadaan sykkeet käyrille???!!! Varsinkin kun vkoja siis jo tarpeeksi. Miks pitää lähettää kotiin pelkäämään et mitä jos tapahtuu jotain pahaa??? Ihan järkyttävää ja näitä tarinoita kun kuulee vielä hirvittävän usein. Surullista :(
 
Viimeksi muokattu:
griffski kiitos kynsi-informaatiosta! eikös se niin oo et geelikynnet saa myös lyhyenä? ite sellaset meinasin tässä keväällä laitattaa. samaa ihmettelin kun maaliskuisten suru-uutista luin että miks ei käynnistetty tai leikattu ku kerran liikkeet väheni ja taustalla yks kohtukuolema?? sairaalassa mun mielestä tää äiti kuitenki oli eikä kotiin laitettuna mut silti.

tässä mahakuvapäivitystä, 27+0 siis:



Uploaded with ImageShack.us
 
Ole hyvä Jessi :) ja ne saa tietenkin lyhyinä, suosittelen silloin pyytämään ihan oman kynnen geelausta. Tippejä ei siis silloin tarvita ollenkaan. Ja ihana massu!

Jaa mä käsitin/luin sitten väärin, luulin et tää äiti lähetettiin kotiin. No oli miten oli, siltikin olisi pitänyt mielestäni toimia toisin. Tosi kamalaa :'(
 
griffski kiitos :) ja oikeessa olit, oli se äiti lähetetty kuitenki kotiin :| todella välinpitämätöntä toimintaa! miksei ne käynnistäny vaikka vaan varmuuden vuoksi just sen edellisen kohtukuoleman takia :confused: mä oon käsittäny et sellasen jälkeen ei raskautta kunnolla täysaikaseks ees päästetä. siis jos ihan viime vkoilla kohtuun kuollu. turhaahan se on jossitella mut sitä se perhekkin varmaan kauan tekee, niin tekisin minäki :( olis kyllä ihan kamalaa :'(
 
Lauantaita!

Kamala tapaus kyllä siellä maaliskuisissa.. Todella paha mieli tuli heidän puolestaan :'(

Hirvee lumisade ulkona,whaat??piti tulla kevät eikä yhtään lisää lunta! Tänään olis tossa lähijärvellä talvitapahtuma minne suunnataan.Myös hiihtokisat siellä mihin tyttökin haluaa osallistua.Toivottavasti lakkaa vaan tuo sade..

Sit suunniteltiin että mennään syömään koko porukka iltapäivällä.Nyt sitten ravintelin metsästykseen :)

Mukavaa viikonloppua ja vapaita keillä sitä on :)

Perdy 29+2
 
En edes uskalla mennä lukemaan sieltä maaliskuisista tuota tapausta, mutta tästähän jo aika hyvän käsityksen saikin mitä on käynyt. Jotenkin en kestä edes ajatella tuollaista kohtaloa!

Nyt mietin entistä enemmän, pitäisikö itseltä ottaa se streptokokkinäyte, kun edellisessä raskaudessa se oli, vaikkei se nyt tähän tapaukseen varmaan mitenkään liitykään. Että pitäisikö varata yksityiseltä aika ja käydä pyytämässä, että ottaa näytteen, vai onko se turhaa hössötystä?

kurkkunaamio ja kolmonen 29+0 "poks poks" :)
 
letkeetä lauantai aamua :)

Vaihteeksi kohtalaisesti nukuttu yö takana, vain neljä vessareissua!!!

maaliskuisten ikävään tapahtumaan sehän siinä just on päin seiniä kun edellisellä raskaudella ei ole muka väliä kun kaikki hokee että jokainen raskaus on omansa... Mie olisin jääny sinne vaikka väkisin, mut kyllähän sitä luottaa "ammatti-ihmisiin"... mie en enää luota muuhun ku omiin tuntoihin...

Mitenhän päin tän päivän makais :D mukavaa viikonloppua kaikille :D
 
Huomenta kaikille!

Taas saatu luettua kaikki kirjoitettu 6 sivua sitten viime kerran :D Mahtava määrä tekstiä; eiköhän sitä itse kykene aktivoitumaan kun saa jäädä kotiin, joskin sairaslomalla tässä tuntuu olevan meikäläinenkin joka toinen päivä :( Nyt en tietenkään muista kellä oli ja mitä, tuli infoylivuoto :D

Mä olen kyllä kade teille, joilla on kivaa kun liikkeet "tuntuu jo paremmin". Meillä taas ei ol ehetken rauhaa, hyperaktiivinen vatsa-asukas jonka jalasta voi jo saada vatsanahan läpi kinni jos haluaa :p Viime yön sai yhdellä heräämisellä nukuttua, legendaarista!

Maaliskuisia menin nyt sitten minäkin lukemaan :( Paljon jaksamista koko perheelle :flower: Surkeaa ja maailman kamalinta :(

Puhuitte jossain vaiheessa lukemisesta? Mä olen myös kirjatoukka; iltaisin, kun muut ovat menneet nukkumaan, voin lukea 03 asti kirjaa :ashamed: ja herätys töihin klo 6. Sitten ihmetellään kun väsyttää.. Sen Japanilaisen Ole luonani... jne. kirjan luin äskettäin, nyt on vuorossa Marja Kallio-sarjasta väliin jäänyt :) Eli aika kaikkiruokainen. Jos joku asustaa pk-seudulla, meidän kirjahyllyn saa ratsata! (miehen mielipide myös :D)

Kesäkuussa 3 vuotta täyttävä esikoinen pitää huolta siitä että tässä taloudessa herätään viimeistään klo 7, joten täällä on päivä kohta puolessa välissä - odotellaan toista samanikäistä kaveria päiväseurauksi lettukesteille; äidit aikoo vetästä strawberry&creme-kasvonaamiot pärstään ja ihmekaunistua :D

POX POX!

Elppa & Hämis 29+0
 
huomenia!

ihana auringonpaiste taas :) tää päivä tulee varmaan aika pitkälti oltua liikenteessä, eka cittariin tarjousten perässä ja sit ilmeisesti miehen sukulaisiin. ruonalassa myös jonku sortin markkinat missä varmaan kävästään.

kurkkunaamio en usko et raskaudessa mikään asia on hössötystä, streptokokki kuienki vaarallinen ni kannattaa pitää puolensa ja vaatia niitä testejä. tuntuu ettei noi ns. ammatti-ihmiset sit kuitenkaan mitään tiedä tai välitä kun kaikkea ikävää pääsee sattumaan mitkä ois ollu vältettävissä oikeella hoidolla.

ja kyllä edellisillä raskauksilla on väliä ja yleensä ne huomioidaankin aika hyvin, esim just noi kohtukuolemat. ainaki ku serkun ja sen vaimon vauva kuoli kohtuun niin seuraavaa raskautta seurattiin tosi tarkkaan. kai näissäki on ikävä kyllä paikkakuntakohtasia eroja vaikkei sais olla.

vaukki potkii taas tosi tymäkästi, asentoa taas vaihdettu. eilen hytky koko maha potkujen tahtiin, heh. tiistaina ois sitte neuvola ja sais ne sokerirasituksen tulokset. nyt joutuu mässää nää päivät jos vaikka narahtaa kiinni :whistle: eilen palloilemassa käyty ja pieniä alavatsakipuja oli eli just niitä kiristyksiä, aika paljon joutuu jo himmailee alkulämpässä. onneks lihaskuntoliikkeet pystyy normisti viel tekee. mut niin kauan käyn ku pystyn, tavote on 30+ vkoille.

jessi ja pikkuj 27+1
 
=)

https://www.facebook.com/event.php?eid=111669175579017

Nyt olisi aika pistää pystyyn tämän vuoden toinen keräys!

Viime kerralla saatiin kasaan uskomaton määrä pieniä tumppuja ja sukkia ja mahtui mukaan muutama pieni myssykin sekä nippu kortteja. Henkilökunta ja pienten vanhemmat ottivat ne suurella ilolla ja kiitollisuudella vastaan.

Tarkoituksena oli laittaa pystyyn saumuria/ompelukonetta suosiva projekti, mutta erinäiset seikat ja keskustelu henkilölunnan kanssa muuttikin asian. Suk...kia ja tumppuja ei tällä kertaa kerätä, mutta ne jotka ovat jääneet toimittamatta minulle syystä taikka toisesta, ovat vielä tervetulleita ja kulkeutuvat mukanani keräyksen sulkeuduttua!

Keskustelin henkilökunnan kanssa siitä, että mitä siellä kaivattaisiin ja esille nousi seuraavanlainen asia...

Heillä on tapana juhlistaa aina, kun joku pieni saavuttaa rajapyykin, esimerkiksi kuukauden iän. Sehän on pienten keskuudessa todellakin iso ja koskettava asia. Pienten elämäntaival, kun on vielä ohuemman seitin varassa riippuva lanka. Henkilökunta väsää tällöin kaiken kiireen ja touhun keskellä, usein omalla vapaa-ajallaan, kortin johon kirjoittavat jotakin kaunista, kenelle kortti on ja toivoo keskolan henkilökunta jne... Jokainen juhlan arvoinen hetki siellä todellakin käytetään, koska kaikki ilonaiheet auttavat vanhempia, henkilökuntaakin, jaksamaan.

? - - - > Haastan siis kaikki kynnelle kykenevät askartelemaan! :)

Nyt on siis mahdollisuus toteuttaa itseään, laittaa ystävien kanssa askarteluiltamat pystyyn, antaa lastenkin osallistua jne...

Toteutus on vapaa!
Pääasia on, että kortit olisivat 2-osaisia, taiteltavia ja kannessa kuva tms. ja sisällä jokin lyhyt ihana teksti ja tilaa henkilökunnan allekirjoitukselle. Kuori ei ole pakollinen, mutta suojaa korttia ja on sitten mukava lisä, kun sen päälle voi erikseen kirjoittaa vastaanottajan nimen. Suotavaa olisi siis sellainen tämän vuoksi mukana olla :)
Toivon koko sydämestäni näkeväni värejä, sukupuolitettuja, unisex-värityksellä jne. Kyseessähän on iloa ja toivoa tuova kortti!

HUOM
: Vältetään kaikkea kuolemaa ja kuolemanpelkoa kuvastavia aiheita kuten enkelit, ristit jne... Myös värssyt/tekstit tulee olla iloisia!

Tulkaa siis mukaan ja tuokaa kaikki muutkin auttamaan! On suuri asia saada viedä iloa ja toivoa niin pienten elämänalkujen vanhemmille kuin itse henkilökunnallekin ja helpottaa heidän arvokasta työtään!

Keräysaika on 19.3.2011 - 30.4.2011

Valmiit kortit tulee toimittaa minulle, jokainen tekee sen omakustanteisesti, 30.4.2011 klo 20:00 mennessä. Otathan huomioon siis postin viiveen ja varmista, että lähetyksesi on minulla viimeistään perjantaina 29.4.2011!
Toimitan ne sitten henkilökohtaisesti keskolaan heidän kanssaan sopimanani ajankohtana josta en erikseen tiedota. En kaipaa "julkisuutta" joten teen sen kaikessa hiljaisuudessa :)
Toki muistetaan tässä kohden se, että olen raskaana ja taloudessamme on 4 lasta joten sairastamista ja yllätyksiä voi ilmetä, mutta niistä tiedotetaan kyllä.

Osoitteeni saa yksityisesti kysymällä, mieluiten sähköpostilla, koska facebook ei aina toimi kuten toivomme: miuskinpoppoo (at) gmail.com

Kevät lähestyy, annetaan auringon tehdä taikojaan ja tehdään mekin osamme! ?

ps. Tapahtuman kuva on kopioitu osoitteesta tiimari.fi
 
Viimeksi muokattu:
sannikki ei oo tutkittu mitää allergioita, en oo yhteyttä ainaka ite huomannu mihkä ruoka-aineeseen o_O Kurkussa ne nyt väittäis ton taudin olevan. Maanantaina varmaa täytyy kysyä sit ku mennää verenkuvaa otattaa et oisko tommone meijä kohdalla mahdollista. Toivottavasti ei ois allergiaa!

Maaliskuisia kävin kans lukemassa sit ja ihan kauhee toi oli toi tapahtuma mitä siel oli käyny!
Ihmettelen kans kauheesti et miks sitä ei käynnistetty. Eikä tommostakaan osaa vaatimalla vaatia jos oikeesti luottaa lääkäreihin ja uskoo siihen raskauteen itekki! Ihan kauheeta!!!

Tääläki sataa lunta!

ite pähkäilen et mikä viikko ottaisin kirppispöydän, tavaraa on alkanu löytyy jo ihan kivasti eli varmaa sais ainaki pöytärahat kasaan ja pääsis ylimääräsist pussukoist eroon!
Tää seuraava viikko eikäy, kun kummipojan kaste on ensviikon sunnuntaina, niin en ehi käydä sinäviikonloppuna- paitsi ehkä lauantaina täyttää pöydän? Vai alkaakohan ne aina sunnuntaista.. hmm.

No nyt jatketaan viikonloppua, tänää luvassa lettuja ja pirtelöö! ♥ Tehää suklaa-banaani pirtelöö :) NAM!

pupeltaja & rasmus ♥
 
pupeltaja eipä niitä allergioita meilläkään pidetty vaihtoehtona jatkuviin tulehduksiin, keuhkoputkentulehdusta, virtsatietulehduksia, nielutulehduksia yms jatkuvasti, sit sain tytön verikokeisiin viimein ja olikin maito, muna, vehnä ja ruis allergia... On erilaisia reaktioita, meillä ei ollut laisinkaan iha/suolisto oireita mitä normilääkärit pitää ainoana oireena. allergiapolilla tiedetään vähän erilailla!!! ruokavaliolla loppui sairastelu :)
 
Täällä ei sada lunta, vaan on aivan ihana auringonpaiste!
Äsken kylläkin vasta heräsin, mies ja poika olivat nousseet jo vähän ennen kahdeksaa.

Viime yönä vauva liikkui ihan omituisesti, se kun on poikittain tuolla mahassa niin varmaan yhtäaikaa heilutti käsiään ja jalkojaan ylösalas ja tuntui et kyljet repeää. Piti käydä seisomassa että lopetti, tuntui aika ilkeältä. Nytkin koko ajan tuolla vipeltää, toisaalta ihanaa, toisaalta alkaa tuntua jo kipeältä kun on niin voimakkaita liikkeitä.

Maaliskuisten äidille ja perheelle :hug: kamala tapaus.

Jessillä on ihana maha, et ole läheskään yhtä sotanorsu kuin minä! :LOL: Pitäis kyl itekin saada aikaseks otettuu nyt se mahakuva...

Joku kyseli viikonlopun suunnitelmia, ei varmaankaan mitään erikoista. Makkaranpaistossa kyllä ajateltiin käydä ja jos kävis mun porukoiden mökillä. Rauhallista yhdessäoloa. Mies ja poika meni jo pihalle, tai taisivat kyllä lähtee autolla jonnekin. Mä en oo aamuisin niin nopee et kerkeisin niiden vauhtiin :rolleyes:

Bre ja pikku 26+6
 
Huomenta!! :)

Olipa eilen ihan jees päivä/ilta(siitä huolimatta että mies lähti kaveriensa kanssa ryyp ja baariin, mut nyt en hermonnu ja tapellu ku itellekin oli kivaa tekemistä tiedossa ja tuo oli ihan fiksuna, puoli 4 jo konkoili kotiin kiltisti, tuumasi vain eteisessä et "tiedän;menen sohvalle" :D )

Iltapäivällä käytettiin taas siskon kaa koiria juoksemassa irti metsässä, sitten tehtiin täällä kotona miehen kaa tortilloja :p Myöhemmin lähin kaverin kaa ajelee ja karkkia ostaa, sit vielä 10 jälkeen menin mun siskolle tuohon naapuriin istumaan, puoli 1 vasta kotiuduin ku käytiin koiran kaa vielä mutka kiertää. Yöllä sit nautin kotikatua netti tv:stä ja karkkia. :)

Nyt teen tässä lähtöö äippälään syömään :p

Ihan kauhee se maaliskuisten juttu, kävin tietenkin sen lukemassa :( Voimia heille!

Niin siitä kynsihommasta vielä et mä ilmeisesti ihan vaan geelaan omat kynnet, saan ainakin siistit. Ja ei tulis purtua sitten. :/ Oon joskus purru pilalle niin ne ei vieläkään oo aina edukseen joka sormessa.

Mutta ihanaa päivää teille mammat!

Tinsku ja Reinorakas! 28+1
 

Yhteistyössä