** Kesäkuun kullanmurut 2011 ** MAALISKUUSSA

Otokka
On ollut kiire viikko ja nyt on tullut niin paljon tekstiä tänne palstalle, että joudun kommentoimaan sitä myöhemmin tarkemmin.

Tulinpahan kuitenkin merkkaamaan paikan ja... tadaa... poksumaan itseni raskausviikolle 30 :O :attn: :eek: :D! Viimeinen kymppi käynnissä!

Otokka ja ElmoMunamiesPikkarainen 29+0
 
kauheesti tullu tekstiä, oon kyyllä käynyt lukemassa.
mutta en muista kaikkea mitä pitäs kommentoida.

itellä ahistaa toi meiän raksa kaks viikko ollu tekemättömänä siellä ku meillä on yks työ mies siellä töissä mutta sen kaksoisveli oli kuollu ni ei ole tullut töihin. maanantaina kuulemma pitä tulla.
se ei kyllä auta mitään ei uskalla sanoa tätä kämppää irti tän kuun lopussa. ni pitää vielä maksaa toukokuun vuokra. olin vaan ite ajatellu ostaa niillä rahoilla imetysliivejä ja rintapumpun ja kätkyt hälyttimen. ne kun tuppaa olemaan aika kalliita huutiksessaki. :kieh:

muuten oleki hankkinu aika paljon kirppikeltä kamaa: siiterin 5e pinnasänkyyn suoja 8e (uuden veroinen) yms kaikkea vaatetta.

mennään maanantaina yksityiselle ultraan katsomaan pikkusta vieläkö on poika:) sitähän meille lupailtiin toisessa ultrassa. mutta mä haluan vielä varmistuksen. :D ja senkin takia ku neuvolassa viimeks käydessä mittsa mun mahaa ni totesi et mennään yläkäyrän yläpuolella. mitä kovasti ihmettelen ku kukkaan muu näistä neljästä ei ole mennyt siellä. saan ainakin siitäkin tiedon et onko iso vai ei.

suppareita on tullut vieläkin mutta ei niin pahoja kuin ennen sairaslomaa, onneks. oon yrittäny levätä.

kauhee toi maaliskuun tapahtuma. voimia sinne. :hug:
 
neljä+yksi minuu haluttais kans käydä vielä varmistamassa, onko neiti oikeesti neiti :D tyttölupaushan on useammin ilmeisesti mennyt pieleen jos kikkeli jääkin jonneen varjoon tai piiloon, poika pitäis olla varmempi, jos se pippeli on näkynyt niin lähes varmaa on:) Ei vaan milläänn viitsis 100€ laittaa siihen kun menoa on ollu muutenkin...

Mie lahjakkaasti olen tiskannnut ja meinaan imuroida kun ei täällä ukko kerkeä... nytkin on mun veljellä talkoissa, sanoi tekevänsä illalla mut en usko että se jaksaa enkä halua että ihan piippuun itsensä vetää... tiskasinn viidessä osassa, välillä huilasin ja imuria näytän vaan pikaiseen..
 
sannikki meillä taas on tosi vähän normaalisti mitään tauteja, mut nyt sitte tammikuussa tuli tää virus tytöille ja se ei lähe pois, on siis kokoajan samaa tautia ollu sieltä asti -.-
Ei oo korvatulehduksia eikä virtsatietulehduksia jne. Vaan tätä samaa, yskää ja kuume menee onoffina kokoajan. Alkaa jo pikkuhiljaa rasittaa. Tuntuis ehkä jopa helpommalta jos ois kokoajan eritauti, niin ainaki ois joku selkee ja sit sen vois hoitaa pois, kun tätä ei saa pois! No katotaa sit maanantaina ku tiietää enempi..

Piti isommalle tytölle laittaa kylpytakin päälle essu o_O no mikässiinä..
Ja kylpytakkiki sillä vaan nyt huvikseen päällä.. Ei oo tänää ollu kuumetta eikä oo tarvinnu laittaa lääkettäkään. En ymmärrä tosiaan tota tautia..

Vauva potkii jo tosi voimakkaana!!! Ihan välillä kipeetä tekee kun tonne johki virtsarakkoon polkasee!!

nyt lyö pää taas tyhjää joten jatketaa myöhemmi :D

Jessillä kaunis maha!!
 
Taas on tullut hurjan paljon tekstiä. En edes muista mitä piti kommentoida, vaikka kaikki luin...

Kamala tapaus maaliskuisissa, ihan hirveää tuollainen :/ Voimia heidän perheelle!

Kauniita massuja teillä, jotka laittanu kuvan :)

Lunta tulee!!! En jaksais enää, synkkää ja ärsyttävää kun vaan lisää sataa. No, huomiseksi on luvattu +3 ja auringonpaistetta, ens viikolle jopa +4! :)

Viikonloppu suunnitelmia ei erityisemmin ole. Uimassa käytiin taas aamulla neidin kanssa :) Kyllä se aina alottaa tän aamun eri tavalla ku arkena, kun käy polskimassa! Ja neiti niin tykkää!

Meidän porukoille piti mennä mutta mun veli oksentaa, joten ei sitten mennäkään :( Kai me vain kotona möllötellään, tehdään jotain hyvää ruokaa ja huomenna ainakin makkaran paistoon :)

Nyt ei tuu muuta :D Mukavaa viikonlopun jatkoa mammat! :)

CanWen ja mököeevertti 26+4
 
Moikkelis!

Täällä on ihanan aurinkoista tänään :)

omppunen Onneks ei oo tosiaan krampit tulleet takas, oli kyllä ihan ihme juttu! Mutta ei varmaan mitenkään tavanomaisesta poikkeavaa!

Kiitos myös muille jotka kommentoivat, Perdy, Jessi, sannikki ja minimamma ainakin :) En tiedä mistä tosiaan johtu, vaikka vatsalihakset olisikin hyvässä kunnossa niin en siltikään mikään atleetikko tai ihan himourheilijakaan ole, voisko liittyä mun lievään skolioosiin jotenkin joku lihasten epätasapaino? Oli miten oli, kunhan pysyy poissa!! :)

Griffski73 Mulla akryylit pilas kyllä omat kynnet, geeleistä en tiedä. Kun otin ne pois pari vuotta sitten niin omat kynnet oli ku paperia.. Kesti n. 4 kk ennen ku kynnet oli ennallaan. Nyt käyn säännöllisesti perusmanikyyreissa lakkauttaa ja hoidattaa omat kynnet niin pysyy siistinä. Mutta nätithän ne on, jos ei oo hirveän pitkät.

Jessi Oot kuule kaukana sotanorsusta, nättihän tuo on ja hoikalta näytät :) Kuinka pitkä sä muuten olitkaan? Taisit joskus mainita että pituutta löytyy.

Bretagne Mullakin vauva ollut välillä ihme asennossa, kopeloi tuolta ihan alhaalta virtsarakon kohdalta ja se ei tunnu kauhean mukavalta jos makaan sängyllä. Kertaakaan vauva ei oo ollut pää alaspäin, potkut nimittäin tuntuu aina joko alhaalla tai ihan sivussa. Toivottavasti ei viihdy loppuun asti pää ylöspäin! On tässä onneks aikaa :)

kurkkunaamio Musta ehdottomasti pyydät sitä strepton testaamista, se on niin pieni juttu mutta voi säästää paljolta. Mulla varmaan on se ku kerran perus papakokeen yhteydessä se huomattiin (ei-raskaana silloin).

Elppa Mukavaa iltapäivää lettujen ja naamioiden kera :)

Mies pelaa tossa pleikkaria, alan nyt hätyyttelemään sitä että saadaan päivä käyntiin kun sääkin on niin hyvä. Se menee jossain vaiheessa auttaa kaveria muutossa niin päivä katkeaa ikävästi. Illalla nähdään kavereita!

Ihanaa viikonloppua kaikille!!

Lily & 26+1
 
sannikki joo toivon todellaki et alkais jo helpottaa, no jos toi pienempi nyt välttyis tältä about neljänneljtä aallolta niin ois seki plussaa! Kun toi isompi osaa paljon paremmin sairastaa! Ei mee ihan niin paraks ja sille riittää hyvin muumit ja hemmottelut kun se on kipee, pienempi kun on sit ku takiainen sylissä 247.. Broidikin just soitti et ollaanko kotona ja ollaanko terveinä, niin ärsyttävää taas sanoo et joo ollaan kotona ja vieläki kipeenä, se ois tullu mun kummipojan kans kylään, joka samanikäne ku meijä vanhempi tyttö, niin ois sit ollu kiva nähä ku ei oo niitäkä nähty nyt sit ku on aina kipeenä -.-
blah.
Eniten vetuttaa kun kavereiden lapset, jotka siis synty sillon tammikuussa! Niin en oo vieläkä päässy kattoo ku yhtä kerran, ku oli terveenä tytöt sen pari pv. Yhtä en oo nähny vielä ollenkaa vaik melkei naapurissa asuu! Ja yhtä nähny nyt pari kertaa, sitä tulevaa kummipoikaa, kun niil oli sillo helmikuun alussa tää sama tauti niin uskalsivat tulla kylään sit ku oli kummallaki vähä lievempi ja kuumeeton muutaman päivän kausi.. Mut siis todella raivostuttavaa!!!! kihisen täälä.. jos koht sitä pirtelöö sit teen ni on taas parempi mieli :D:D

Mietin tossa just eilenillalla et must alkaa tulla joku löhtusyöjä kun ei tääl ole muuta tekemistä ku napostella ku ei pääse mihkä liikkuu -.-

No tilasin sit samalla äske hmmält vähä lisää vaatetta :) Se piristää aina! :>:>
Haha ja eilen miehen kaa illalla kokeiltii tällasta suklaavartalopiirtämisjuttua :D Oli ihan hauskaa piristystä arkeen seki :> ja hyvää se suklaajuttu!

Esikoinen tuli just toho näyttää ku annoin sen kattoo mittanauhaa niin on sitonu sen pehmopupun kaulan ympäri ja sit jalkojen ympäri ja raahaa sitä ympäriinsä, kuulema lenkittää :'D repesin. Neiti kohta 3vuotta siis. Piirsi myös tänää vauvan kuvan :> Oli aika liikkis kun siinä oli jo niinku iso pallo vartalona+päänä ja siitä lähti kädet ja kolme jalkaa :D ja sit oli silmät ja suu :)

äsh. pakko mennä löhöilee ku alkaa käymää niskaan tää koneilu.
Pikkasempi nukkuu ni iteki voi vähä levähtää..

heippa taas siis kaikille :>

p & R
 
kiitos mahakommenteista! :)

bre laitas kuvaa ni voidaa vertailla :D

pupeltaja nyt tuntuu taudit olevan sitkeessä, toivottavasti alkas teillä helpottaa ku niin kauan jo kestäny. mikä suklaavartalopiirtämisjuttu?? johtiko se johonkin? :whistle: kuulostaa ihan varteenotettavalta kokeilulta :D

lily kiitos :) en kyllä omasta mielestä mikään hoikka oo, aika normivartaloinen varmaan kun lihasta jonki verran. pituutta siis 178cm et sitäki löytyy. hyvä et kramppi ei oo uusinu, jotain lihasjuttuja varmaan ku joutuu antaa mahalle periks. mulla vauva ollu rt vissii jo pitkän aikaa, rakenteessaki oli merkannu et rt ja lääkärineuvolassa tällä vkolla oli kans pää alaspäin. aika aikasin jo kääntyny vaikka voihan se siellä vielä pyöriskellä eri asentoihin.

me käytiinki vaa cittarissa poikien kans sillä aikaa ku isäntä oli muksujudossa. en päästäny poikia ku isommalla jotain ihottumaa silmän alueella ja pienempi yskii ni parempi huilata. aika homma on toi kauppareissu noitten kanssa, siellä ku on paljon muitaki ja noi haluu aina sinne leluosastolle. vauhdilla saa ostokset tehä.

täällä meni aurinko pilveen, harmi. ulos pitäs vielä raahautua ku ei olla paljo yhtää oltu. ei oo vaa oikee mitää tekemistä siellä, pulkkamäkeen vois tietty mennä.
 
No justiinsa joo. Kävin ystävän luona kahtoo kummityttöö ja sain taas vaipat vaihtaa :) Ilot ne on mullakin :D Ja sain toiselta kaverilta kassilisen vaatteita vauvalle niin kyllä nyt pärjätään taas vähä aikaa. Aattelin et ostasko semmosen unipussin kokeeksi.. Onko kokemusta ?

Joo ja tein hyvän löydön Tori.fi, Oran jovi yhdistelmä vaunut 80e. Ja kivan väriset, semmoset rusehtavan vihertävät/hiekan väriset. 05 vuotiset. Menis ees vauva ajan niin ois kyllä jo hintansa haukkunu. Kovalla kopalla. Se tyttyö lupasi tuoda ne tänne ku kulkeevat viikottain 100kilsan päästä. Ei tarvi ees hakee. Ja mulle kyllä kelpaa hyvät käytetyt, tai ainakin kuvat kertoi hyvää ja se myyjä. Niissä oli joku patentti ratkasu selkänojan kanssa mut se ei kuulemma haittaa eikä oo paha, mut hinta siksi matala. Mä uskon ja ostan ne.

Sit... miekkonen mahtaa sitten juua tänäänkin. Pahoin pelkää. Aattelin et yks päivä ois riittäny ja ku olin ihan suotuisalla tuulellakin eilen päästämässä sitä niin nyt sit pitää saada taas mut raivoon jos juo tänäänkin. Pari ihan sama mut kuulin ystävän mieheltä et se olis ostanu 6x0,5 litraa niin on vähä enempi ku pari!! No ei pidä vielä manata mut aavistukseni on..... :mad:

Nooh, nyt vähä jotain syyä ja sit koiran kaa iltapäivälenkille :) Vielä on plussan puolella niin ei ois niin kauheen liukas.
 
Vitsit mikä ilma,koko päivän tullut lunta :kieh: oltiin hiihtokisoissa ja muuten mukavaa mutta latu aika sohjoa kun koko ajan sataa tota pirun lunta!! Mut oli niin reipas neiti.Mut aika jännä et sarja oli 6veet ja alle sen,tottakai ne vanhemmat menee lujempaa ja kolme parasta palkittiin "mitallein" ettei kauheesti mahkuja. No sai toi lakun kumminki ja ihan tyytyväinen :D

Sit käytiin syömässä espanjalaisessa ravintolassa,oli hyvää piffiä :p nyt niin ähky mut ku käytiin filmi viä illaks vuokraa niin pakkohan se oli ostaa "pikku" pussi nameja.. :D Neitin pikkuserkku 6vee tulee vielä yökylään että vilskettä riittää loppuehtooks :) Kohta saunaan lämmittelee,päivän kohokohta ehkä!!

Omanapainen sepostus ja merkkaus nyt vain.. :)

Perdy 29+1
 
Tinsku86 Mulla on noi Oran Jovi Air vaunut vm.05. Olleet jo kahdella lapsella kovassa käytössä ja nyt kolmannellekin menevät. Vein nyt huoltoon, kun meillä meni rikki jalkatuki, kun isompi matkusti toisinaan sen päällä istuen. Ja nyt sit samalla nostaavat koko runkoa ja muutenkin katsovat et on kaikki kunnossa esim. jarrut jne. Niissä vaunuissa on sen selkänojan säädön kanssa ollut ongelmaa (portaaton säätö), just ton -05 vuoden malleissa, mutta kun vie ne liikkeeseen niin saa kyllä korjattua, ja esim. meille sanoivat että ikuisuustakuu sen selkänojan osan kanssa, kun on yleisesti tiedossa se vika. Kuopiossa ainakin Partanen myy ja huoltaa kyseisiä vaunuja...
 
Piipero-11 Juu, se myyjäkin sanoi et on ihan yleinen vika ollu niissä. Niihin on laitettu joku sokka et saa säädettyä. Täälläkin on jotain 40 kilsan päässä liike joka myy jotenka voishan ne sielläkin käyttää jos häirihtee. Ja meneepä minkä menee kun halvalla lähtee :D Ja kaikki tarvikkeetkin mukaan, eli peitot, sadesuojat, pumppu, hyttysverkko, rengassuojat. :) Oon niin ilonen nyt!
 
Lumisateista lauantaita mammat :wave: . Täällä poksuu viikot ja nyt alkaa 28+0 ja ollaan sillä meille niin tärkeellä/kriittisellä viikolla.

Käytiin tänään ostamassa uus pesukone. On ne vaan menny hienokse nuoki kapistukset ku vauvanvaatteillekki on omat ohjelmansa.

Surullinen tapaus tuo maaliskuisissa ollut. Voimia koko perheelle :hug: .

Kurkkunaamio Mulla oli kans tuo streptokokki esikoisen odotuksessa. Tosin se todettiin vasta synnytyksen jälkeen. Mullahan meni vedet rv 28+3 ja neiti synty 28+4. Mä pidän itse tuota streptokokkia syynä mutta kukaan ei asiaa myönnä. Nyt sitten vaadin että rakenneultrassa näyte ekan kerran otetaan ja otettiinki, nega oli. Nyt mulla on ens ti seuraava kontrolli kohdunkaulan tilanteesta ja ajattelin kysyä josko sen vois taas samalla ottaa. Normaalisti meidän neuvolas streptokokkinäyte otetaan vasta rv36 paikkeilla.

Tänään on ollut taas muutama napakampi supistus. On ollut muuten aika rauhallista nuiden supistusten kans. Oikein pelottaa mikä tiistaina on tuomio et joutuuko lepoon vai onko kaula pysyny ennallaan. Huomenna tarvis lähtee lohjalle pentunäyttelyyn ton koiran kans ja jännittää sekin. Tänään viel tarvis kyhätä kaverin vauvan ristiäiskakku.

Nepsus ja Wiljami 28+0
 
Tein pitkästä aikaa mansikka kiisseliä:D nam nam... ja ukko lähti mäkkäriin hakemaan iltapalaa :D nam nam nam... tuplajuustoja terveellisesti vetelee kohta tämä mamma :LOL:

onko neuvoloissa mitään yleistä käytäntöä ton strepton testaamisesta??? taisin lukea että 15 % äideistä sitä kantaa... saako tutkimuksen vaatimalla, kokemuksia??
 
Sannikki mulle terveydenhoitaja ainakin lupasi, että strepto voidaan testata. Yleensähän se testataan ennen synnytystä pikatestillä, että voidaan tarvittaessa antaa antibioottia. Tai näin olen käsittänyt. Kannattaa kysyä omalta th:lta jos asia askarruttaa.

Harhaanjohtajako
se oli, joka kertoi vauvan painavan keuhkoja ja palleaa? Täällä alkaa olemaan samanlaista vaivaa. Peppu on tosi ylhäällä ja näin ollen yritän pitää itseni mahdollisimman suorassa --> selkä kipeytyy. Nytkin on pitkä selkälihas tuolta vasemmalta puolelta ihan jumissa! Inhottava olo. Lisäksi kylkiluiden alle sattuu :( Kaksosista tämä alkoi jo vkolta 20, nyt päästiin näin "pitkälle".

Pupeltajan muksuille paranemisia!

Mun viikonloppu menee töitä tehdessä, mutta sitten alkaakin LOMA! Ihanaa! Meille tulee vieraita, mm. mun kummipoika 3 kk. Ajattelin tämän lainavauvan kanssa opetella sitomaan kantoliinaa :D Saas nähdä mitä vauveli tykkää tädin ideasta. Äitinsä kertoi ettei vauva voi sietää olla kantoliinassa, huutaa aina pää punaisena.

Ihan järkyttävää tuo maaliskuisen odottajan kohtalo. Mä en ymmärrä miten tällaista voi tapahtua ja yhdelle ihmiselle kahteen kertaan. Se on liikaa, yhdenkin vauvan menetys on liikaa. Elämä on julmaa ja epäreilua. Toivottavasti perhe jaksaa jotenkin yhdessä eteenpäin.

Hei mikä on hyvä perusvoide vauvalle? Riittääkö esim. Ceridal kylpyöljyksi, Bepanthen, tarvittaessa sinkkivoide + talkki ehkä ja sit just joku hajustamaton perusvoide. Miltä kuulostaa? Puuttuuko jotain oleellista?
 
jessi Siis joo ostin sen kerran yhiltä seksivälinetuppereilta ja se on tuol kaapis oottanu. On siis sellasta suklaanmakusta litkua millä maalataan vartaloo ja sit se kuuluu nuolla pois, eikä sillä mitään poskia maalailla ;) tai kyllä mä ainakin eilen maalasin jotain ihan muuta :D:D:D hahaha. Mies tykkäs kovasti ja se oli oikeesti hyvää :) Suosittelen, jos haluaa makkariin jotai uutta ja hauskaa :D:D Saas nähä milt tuntuu sit ku ite on maalattavana, mies meinas et jo tänää, mut katotaa ny :)

sannikki No nyt rupes mullaki tekee mieli mäkkärin safkaa :D Äske mietin jo et jos ois tilauksen pistäny sit miehelle mut en sit ehkä kuitenka ku tehtii jo suklaapirtelöt tänää ja huome niit lettui, mitä tänää ei kukaa jaksanutkaa paistaa :D hahah.

sunburned Meil on käytös ollu Erisan, Aqualan(apteekista), Bephanten, Sinkkivoide ja talkki. Noil on pärjänny tosi hyvi. Erisania käytän itte, Aqualania kuivalle iholle vauvoille laittanu, Bephantenia haavoihin ja jos iho rikki, sinkkivoidetta pepulle ja talkkia sit nivustaipeisii tytöille jos on hautonu sieltä rikki..

Äske kirjottelin enempiki mut isompi tyttö viel hereillä ni tuli sit läppää jotenki tätä nii et meni edelliselle sivulle ja kaikki hävis -.-

Mut nyt meen viemää senki nukkuu ja lukee iltasatua niin palataa taas :D

P & R ja monenmontaviikkoa takana, vähemmän edessä :D
 
Mullakin painaa vauva välillä keuhkoihin, tuntuu ahtaalta hengittää. Mut tuleepahan ryhtiin kiinnitettyä huomioo..Tänään on tullu semmosia ihan napakoitakin supisteluja kävellessä. Ja eilen autolla ajaessa.

Sunburned: Mäkään en oikein tiiä pitääkö olla pesuainetta vauvalle. Ehkä jotain pesuöljyä sillon tällön, muistaakseni jossain perhevalmennuksessa oli jotain puhetta et vesikin riittää. Ite tilasin Aqualan L rasvaa ja sit semmosta Dermosilin extra voidetta joka on vähä sinkin tapasta. Sit on se äippälaatikon Erisan ja jos ostas bepanthenin.. ois vähä joka "kutinaan ja karheuteen" ja sitä Aqualania tilasin sillä et miäkin voin sitä käyttää. Meikit hyvä putsaa ku kuiva iho naamassa, varsinkin näin talvella.

Tulin tänne miehen porukoille saunaan (porukat ei täällä).. niin pojat ja yhen akka kahtoo jäkkistä ja on ku oisin ilmaa. Vissiin en voi keskustella ku oon raskaana ja en juo kaljaa. Ja en oo kiinnostunu jääkiekosta. No äkkiä vaan saunaan ja takas kotia! Siinäpähän olkoon! :mad:

Joo, ja närästyskin iski nyt päälle. :( Onneks on mukana lääkettä..Vähä helpotusta.. Mitähä ostas ku nuo loppuu...ehkä Rennie semmoseen nappailuun päivän aikana ja jos vielä nestemäistä Gavisconia yötä varten. Ku se on vissiin tehokkaampaa. ??
 
sunburned meil on ollu jotai liberon baby wash? kylpynestettä mitä on pistetty joskus kylpyveteen, ihan vauvat oon pessy vain vedellä. Eli ei oo pakko olla mitään erityistä pesuainetta.
Mut noi vauvan pesunesteet mitä myydään isois ruokakaupois ainakin, niin niit voi laittaa ja niis lukee sit takana et voi laittaa kylpyveteen. Ja jotai vauvan shampoota oon laittanu kans niiden hiuksiin ku on ollu karstaa jne, niin aika pienestä asti. Sellasta jotai laventelin hajusta :) Ja jotkut laittaa sitä hoitoöljyä? sinne pesuveteen.. ite oon laittanu vast kylvyn jälkeen jos on ollu kuiva iho vauvalla, koska se tekee siitä vauvasta sit kylvetettäessä tosi liukkaan..
 
sunburned mä en oo laittanu mitää ettei vauva muutu liukkaaks. rasvaillu tai öljyilly sit kylvyn jälkeen. apteekin perusvoiteet on hyviä jos iho kuivii ja sinkkivoidetta vaippaihottumaan ja bepanthenia oikeestaan mihin vaan. lansinohia oon käyttäny nänneihin mut myös bepanthen käy.

tinsku hyvät kaupat oot tehny :) tsemppiä sen ukon kanssa ja toivtaan et ei juo tai ainaki maltillisesti. ei oo kivaa tommonen.

nepsus kaikkee niihin pesukoneisiin tuleeki, onkohan se sit hellävarasempi ohjelma vauvan vaatteille? toivotaan et supparit pysyy aisoissa.

bre no et oo mikään läski, vaatteet lihottaa jonku verran. tai isontaa. ite ainaki näytän paljo isommalta ku on vaatteet päällä, enempi pyöreeltä. kumpikos teille oli tulossa?

sannikki täällä ei testata mut varmaan vaatimalla sen sais. en oo toistaseks ainakaa ruvennu tappelee ku ei oo aiemmin sitä ollu.

pupeltaja kivan kuulosta, voisin kokeilla meilläki :p
 
Huomentaa.. tuli valvottuu aamuyöstä kun jätkä melskas mahassa ja sit kun nukahdin niin noi riiviöt heräs :kieh: hetken kuuntelin niitten touhuja ja sit nousin ylös,vähän väsyttäs..

Aurinko paistaa tänään tännekin päin joten josko se piristäis :) Ulos kyllä pakko mennä kunhan lastenohjelmat katseltu.

Minäkään en oo mitään saippuaa kylpyvedessä käyttäny ku tekee vauvasta niin liukkaan eikä muutenkaan tarvii rasvailla jos ei iho punoita tai rikki.Bebanthen meillä riittäny sillon tällön johonkin vaippaihottumaan. Sitäkään ei onneksi ollut,itse käytin aina samanmerkkisiä vaippoja.

Jos laittas pyykkikoneen pyörii näin pyhän kunniaks..

Sunnuntaita kaikille :)

Perdy 29+3
 
Taas luin kaikki, mutta päälyö tyhjää.. :headwall:

Meillä tyttö kävi yöllä kipeän rajalla, mutta nyt on ihan normaali (?) : pitää toivoa ettei loppu lukukaudelle & päiväkotiajalle tule näin paskaa loppua :/ (2vkoa jäljellä.)
Eileen ku herättiin 18.00 aikaan päikyiltä.. Joo meitä vähä väsytti :D ja päikkärit venyi myöhälle.. niin tyttö oli tuli kuuma ja valitti päätä ja kurkkua, ja olo huononi tosi äkkiä ja limaa on keuhkot täynnä.. yö meni valvoen eka likan takia, sitten mahassa alko kotibileet.. :/ jonkun 4h sain kunnolla nukuttua. :eek: vähän väsy.. Tänään tuli sitten kotipäivä, ettei altistuta sairauksiin.. onneks kuume ei oo noussu, illalla oli vähä lämpöä (37,6) nyt ei mitään.

Kamala juttu maaliskuisissa :'(

en oikeesti saa enempää tekstiä.. :eek: ihmeellistä :D

MMILIA JA SP :heart: 27+3
 

Yhteistyössä