** Kesäkuun kullanmurut 2011 ** MAALISKUUSSA

huomenta mammat :D

Vauvan pesusta: mie oon käsittän että parempi mitä vähemmin pesuaineita käyttää, öljyä kylvyn päälle niin pysyy nahka hyvänä:) Vauvat ei eritä samalla tavalla kuin myö niin nahka vaan kärsii aineista. esikolla ei vissiin ekana vuonna ollu muita aineita pesussa kuin vesi ja kylvyn jälkeen öljy. Eipä ollu ihossa vikaa eikä tarvinnut rasvailla:)

Mie näen unia keskosena syntyvästä vaavista, hyvävointisesta kuitenkin, aamulla varovaisesti peittoja heilutettiin ja nyt sitten onkin ikäviä tuntoja mahassa :'(
Oliskai se lääkäri sanonut jos seksi olis pannassa??? vai pitääkö sitä itse arvioida mitä uskaltaa tehdä????
 
...Niin ja neuvolassa kehuttiin aina pojan ihoa, ei ollu ikinä kuiva. Mutta nyt sillä on alkanu iho kuiviin ja tulee joka suihkukäynnin jälkeen sellasia punasia, n.1cmx1cm läiskiä käteen, poskiin ja jalkoihin..
Vaikka käytän hajusteetonta kylpysaippuaa. Pitää kysyy 2-vee nvlassa siitä, ettei oo atooppista.
 
Hui, jotkut teistä on jo viikolla 30 :) Se on mulla sellainen seuraava "rajapyykki" että sit ollaan jo pitkällä :D Huomenna täällä poksuu 27...

Ihania masukuvia tullut! :)


Vauvan ihosta
: varmaan aika yksilöllistä, mitä voiteita ja kuinka paljon pitää käyttää. Itselläni on atooppinen iho ja joudun rasvaamaan omaa ihoani niin paljon, että vauvan yritin säästää siltä. Hyväihoinen oli onneksi esikoinen ja on kyllä vieläkin, pientä pintakuivuutta silloin tällöin on.

Kylvetettäessä käytin pienen lorauksen vauvakylpy"saippuaa" tms. Jos iho näytti vähänkään kuivalta, lisäsin kylpyveteen lorauksen vauvaöljyä. Niillä mentiin koko vauva-aika ja iho pysyi hyvänä. Liukashan se vauva oli, että varovaisuutta kyllä vaatii nuo pesuhommat

Atoopikkona muuten sanoisin, että jos teille sattuu syntymään atoopikko, ei ihon ärtyisyyttä ja kutinaa helpota se, että ei kylvetetä (melko yleinen harhaluulo). Päinvastoin, harvan atoopikon iho kestää esimerkiksi hikeä ja tämän takia ihon päivittäinen peseminen on tärkeää. Saippuan käyttöä sen sijaan ei suositella. Mutta pesu on tärkeää.
 
otokalla nätti masu :)

noista kylvyistä ja pesuista vielä et joskus ohjeistettiin laittamaan perusvoidetta kylpyveteen jos iho kuiva. joskus näin teinkin mut pääsääntösesti on ollu vaan pelkkää vettä. vanhemmalla oli vauvana satunnaisesti kuivahko iho mitä apteekin rasvoilla rasvailin. kalliitahan ne oli mut parhaita myös vauvan iholle.

suski ootko kokeillu jättää pesuaineen kokonaan pois ja kattoo mitä käy? joskushan ne pesuaineetki voi allergisoida vaikka onki hajusteettomia, varsinki jos markettituotteita.

sannikki luulis et se lekuri ois maininnu jos seksi ois kielletty mut jos se supistuksia aiheuttaa ni sit ei varmaan oo hyvä homma :|

ihanan rauhallinen sunnuntai ollu :) ap oltiin pihalla ja sit nuorempi otti kunnon päikkärit ja vanhempi katteli filmiä ja me vaan oltiin. kohta lähetään käymään mun isällä ja äitipuolella ja sit ilta taas vaan möllitään. pikku siivousta suoritettu tässä välissä, sunnuntai on siihen jotenki paras päivä, en tiiä miks. jää lepopäivä pyhittämättä :whistle:

jessi ja pikkuj 27+2
 
Jessi: Joo olen, mutta ei se vaikuta, se mein pesuaine on erisania, ja täysin hajusteeton. Mutta luulen, että pojalla vaan kuivuu nopeaa iho, pelkässä vedessä(kin).. Reippaasti vaan ku jaksaa rasvailla, niin kyllä sen eron huomaa, paljon parempi iho. Pahimmalta siis näyttää sillon, ku ollaan suihkussa käyty. Enkä siis aina laita mitään pesuaineita.
 
Täälläkin ihanan rauhallinen sunnuntai. Käytiin aamusta siellä makkaranpaistossa ja käppäilemässä. Sit ollaan vaan oltu. Ja aamulla sain taas nukkua pitkään. Ukot lähti jonnekin, en oikeestaan tiiä minne, mut ilmesesti jonnekin ajelulle ja mä oon viimeistelly kouluhommia. Kohta kai ne syömään tulee.

Meil on pojalla aina ollut tosi kuiva ja atooppinen iho. Jalat on pahimmat ja kyynärtaipeet. Apteekin rasvoilla niitä rasvaillaan, mut talvisin ei ne parane oikeestaan ollenkaan. Sit kesällä auringossa ei ihottumaa yllättäen enää olekaan =)

Jessi: mäkin yleensä siivoilen sunnuntaisin, ja pesen pyykkiä paljon, mut tänään en oo tehny kyl yhtään mitään sen eteen..

Bre ja pikku 27+0 (jee!!)
 
Heippa pitkästä aikaa! Olen käyny lukemassa aina sillon tällön, vertaistukea. Sen verranm täytyy kommentoida että hoksasin että yhden palstalaisen vauva syntyi enkeliksi, itkin naama märkänä kun luin...Halit kaikille joilla jotain ikävää tapahtunut tai murheita :hug:

Olen vähän yksinäinen ajatusteni kanssa, hieman murhetta nyt raskaus teettää. Oli semmonen supituskausi tossa lähempänä 20 viikkoa, meni ohi ja pystyin arkea pyörittää, joskus supisteli. Autossakaa ei enää suppaillu ja kävelyll käyminen onnistu, pidempi matka supisti. Nyt sitten joku viikon taas supistellu enenevästi. Teen istumatyötä ja käyn koulua, semmosta tavallista rauhallista kävelyä tulee ja ylösnousua tuolilta. Esim loppuviikosta aina ku nousin ylös, maha kovettu, pissillä käyminen kovetti mahan, kävely aina jne. Sit tyhmänä ku pää hajoo makaamiseen ni oon kotona kuitenki siivoillu jne, ja siitä maha tykkää...Alapäässä lopputyöviikosta jotenki kirveli/nipisteli kans.

Noh, sitten tossa perjantai iltana kokeilin taas (joskus aiemmin huomannu että emättimen kautta tunnen seinämän läpin vauvan pään, mutta emättumen seinä silleen "silee" eli ei ullotakunnolla se pää) emättimen kautta hieman huolissani et miltä se pää nyt sielä tuntuu, niin säikähdin ihan sikana! Tuntu parin sentin päässä emättimen suulta (ei tarttenu ku vähän sormella koittaa) ihan selkee pallo, johon sormi töksähti! Pää liikku kalvon takana ja sen enempää en tutkinu. Ei muuta ku miehen kutsuin (olin ollu suihkussa) ja itkee vollotin sille kauhistuneena et nyt se on jo alhaalla ja syntyy ja apua mun vika ku oon rehkiny...Täristen sit keskustelin miehen kaa, ja mietin soitanko synnärille (klo joku 23-00), ja päätin et makaan tovin ja kokeilen nouseeko pää pois. Näin kävi, eli pallukka pieneni minkä tunsin. Päätettii et nukutaa yön yli ja soitan aamulla. Soittelin sit sinne eilen ja kerroin, ne yhdisti lääkärille. Lääkäri sit päätteli et oottelen seuraavaa lääkäriä joka mulla on varattu keskiviikolle (polikäynti, ultra kilpirauhasen vajaatoiminnan takia, samalla lääkärintarkastus muutenki), ja selitti et vauvan pää voi painaa ja supistellakki voi blaa blaa. Puhu jotai et jos painetta tai kipeitä suppareita lkaa tulla niin sit eri asia. Sano et lepää enemmän ni supparit voi rauhottua. Sanin et mul on ma ja ti töitä ja koulua, et mitäs niiden kaa. En oikee saanu vastausta, et omalla vastuulla kai..

Mä sit lepäsin eilen päivän, illalla oli odotetut kaverin synttärijuhlat. Vointi ok eikä se pää enää tuntunu siellä alhaalla niin mentii. Siellä epämukava olo, suppaili kivuttomasti ja koitin makoilla, ei oikee juhlissa onnistu tyylikkäästi...Sit lopussa ku seisoskelin, tuntu painetta alapäässä ja kirvelyä tai jotain semmosta, ja supisteli koko ajan ni päätin poistua. Muuten tosiaan vaan istuin, en todellakaa rehkiny. Yöllä sit tuli ihme kohtaus, eka tuli semmonen et tiesin et mahassa kiertää, vääns ikävästi. Sen jälkeer tuli mun mielestä sanoisin melko kipeitä supistuksia, eli selkään koski, mahaan koski, ihan ku menkkakipuja, ja samalla jotenki painetta. Kiva sit ku en tienny et onko mahavaivaa vai supistaako oikeesti niin kipeesti. Se päätty siihen et oikeesti oli ilmeisesti ollu maha kovalla ja se vääns, koska helpotti sit veskissä käynti...Arvatykaa oliko kiva varovasti ponnistella ku pelkäsin et mitä jos tää onki oikeeta supitusta ja mul ei oo vessahätä vaan ponnistanki vauvaa...Onneks tuli jotain muuta kummiski :D Säikäytti silti. Kai siinä mukana oli supistusta ku ei normaali mahanvääntö koske selkään tai maha ole pinkeä..

Sit tänää ollu semmosta et aina kun nousen, aina ku liikun, makuullakin, ni suppailee. Kerran ku istahdin koneelle tuolille, niin alko oikeesti kipee supistus, ja jatku kun menin makaa. Sen jälkee oon vaan koittanu maata.

Tän romaanin pointti, et mitä hittoa teen huomisen päivän kaa? Neuvolan puheinaika klo 12, ja mulla olis harkka koululla jo aamupäivällä, iltapäivällä töitä ja tiistai töitä. En tiiä "viittiikö" jättää menemättä töihin ilman sairaslomalappua (saako edes 3 päivän sairasloman syyks laittaa et supistelee??), tai onko haittaa jos tulee noita kivuttomia...Tuntuu jo et oon ihan vauhko, ja toisena hetkenä pelkään et kaikki ei oo kunnossa..

Ainii, ja lisää. Eilen sen kipuepisodin jälkee yöllä, olin haistavinani sperman hajun, eli siis säikähdin et lapsivettä tullu. Mulla on pikkuhousunsuoja melkee aina nykyää ku tulee niin reilusti, mut ei se ennen tolle oo haissu. Tänää en oo havainnu samaa. Mietin jälleen kuvittelinko yöllä vaan. Kohdunsuuta oon vaan pari kertaa raskausaikana uskaltanu ronkkia, ja viimeks mielestäni se oli pehmeempi ku ennen, eikö enää semmonen tötterö, vaan ihan piti miettii et häh onko tää se. Pelkään siis et on lyhentyny ja pehmeempi, mut jälleen voin olla vaan vauhko.

Pitäs nyt jaksaa keskiviikkoon ni saa varmuuden miten edetä, onko hätää oikeesti. Kiva kun lietson itteni et apua onko maha pienempi, tuntuuko liikkeet kovemmin (eli onko laposivettä sittenki tihkunu), ja mietin et mitä jos teen virheen ja odotan ja sit vauvalle käy jotai mun takia. Toisaalta hävettää turhaan vauhkota.

Kiitos kun sain purkaa, mielipiteitä!! Onko kokemuksia samanölaisista oireista ja ihan rehellisiä mielipiteitä, ei sillee et "mee näytille", vaan miettikää menisittekö oikeesti ite minuna jne.

Toka lapsi siis tulossa, eli kerran raskaana ollu enkä ollu sillon vauhko eikä ollut näit oireita. Olen kyllä ahdistunut jonkin verran, joten saatan liiotella kai..

Lumihiutale ja pt 27+5
 
PIkaseen tulin tilannetiedottamaan..

Eli täällä oltiin eilen pelottavissa tunnelmissa. Kauppareissulla luulin että housuihin holahti valkovuotoa kun pikkarit kastui..Kotiin päästyä menin vessaan, ja kauhukseni huomasin että housut oli aivan veressä ja verta tuli pönttöön lorisemalla. Äkkiä siitä soittamaan synnärille, josta sain ohjeet soittaa ambulanssin paikalle ja lähteä suoraan HETI naistenklinikalle. Naikkarilla lääkäri tutki ultralla, vuotokohtaa ei istukassa näkynyt. Seksistä vuoto ei voinut johtua(eli ei ole limakalvoperäistä) eikä ko0hdunkaulalla ollut muutoksia, eli vuoto tuli aika varmasti kuitenkin istukasta. Yön makasin tarkkailussa, onneks vuoto jäi siihen kertahulaukseen, ja vauva on liikkunut hyvin+sydänkäyrä oli hyvää..Just tulin kotiin. Jonkun verran on nyt supistellut, ei mitenkään kipeesti mutta aika tiuhaan kuitenkin. Nyt vaan lepoa siis.

Harhis ja Eemeli 27+6
 
harhaanjohtaja, hui! :O Mahtoi säikäyttää. En näköjään ole ainoa jolla jotain huolen aihetta. Sinulla tosin oli semmonen tilanne että varmasti tarkastettava tilanne heti. Ei ole helppoa tämä raskaanaolo, pelko pienen puolesta varjostaa varsinkin näillä viikoilla...
 
Heips!!

Harhaanjohtaja hui perkele!!! Varmaan säikähdit ja paljon!!! Toivotaan että jää tohon nyt toi vuoto ja ei tarttis jännätä moisia. :hug:

Mä en nyt muita tässä muista kommentoida, ollut hässäkkäinen mutta ihana viikonloppu :)

-tintsu + hevikumpu vol2
 
Harhaanjohtaja, ei kun lepäilet nyt sitten vaan!

Lumihiutale85 sinuna jäisin huomenna kotiin ja sitten soitat neuvolaan ja kerrot voimakkaista supistuksista ja pyydät päästä samana päivänä sinne, niin saat saikkutodistuksen. Minä soittaisin soittoajasta piittaamatta heti aamukahdeksalta ja pyytäisin aikaa sille päivälle. Ei kannata odottaa siihen soittoaikaan, jos haluaa samalle päivälle ajan. Terkkarin todistus riittää sinulle varmaan sen 3 päivää.

Itselläni aamu alkoi oksentamalla, mutta ei se varmaan oksennustautia ollut, vain tätä heikkoa ja pahaa oloa. Eilen vieteltiin tytön synttäreitä, oli vieraita ja kestitseminen oli aika rankkaa ja ehkä makean syöminenkin oli virhe. No ensi viikko nyt ainakin saikkua ja lepäilyä tiedossa, tosi helpottavaa. Ja lapset mies vie aamusta hoitoon normaalisti, että saan oikeasti levätä.

kurkkunaamio ja kolmonen 29+1
 
harhaanjohtaja Hui sentään iten kauheeta :hug: koitahan olla stressaamatta ja heti lääkärille jos jotain tulee!!!

Lumihiutale ehkei pitäis itse ronkkia sinne kohdunsuulle, luin tutkimusta että sen kopeloiminen kuten sisätutkimuskin saattaa aiheuttaa prostaglandiinin muodostumista ja kohdun suun kypsymistä näin ollen, eikä ehkä hygienian kannaltakaan parasta toimintaan.... et osaa itse kuitenkaan päätellä kohdunsuun tilaa joten turha varmaan ronkkia...
 
kurkkunaamio, kiitos ehdotuksesta! Päätin että teen niin, jään pois huomenna, soitto neuvolaan ja töihin etten pääse. Neuvolassa osaavat varmaan sanoa voinko olla huoleti keskiviikkoon ja miten saikun kanssa.

Sannikki, siksi en olekkaan kokeillut kuin noin 2 kertaa kohdunsuuta, en edes yllä sinne melkeen. Siksi suuri kiusaus kokeilla, kun itsella alan koulutus, tosin vielä aika heikko kokemus...Eli osaan sanoa siitä ehkä hieman "ei alalla olevaa" paremmin , toivottavasti :)

Peräsuolessa painetta : / Toivon että vaan ilmaa tai jotain. Tsoitaiseksi en ole saanut sitä tunnetta pois millään, hieman ressaa...Jospa leffailta rakkaan kanssa ja yöunet (jos saan unta) auttais jaksamaan neuvolasoittoon asti, siellä ne ainakin on ystävällisiä ja kehtaan kysellä vaikka mitä. Eri asia synnärille soittaessa, suurempi kynnys soittaa.
 
Harhaanjohtaja Hui, en osaa edes kuvitella paljon tuollainen pelästytti! Onneksi, onneksi ja onneksi vauvelilla oli kaikki kunnossa!!! Ja hyvä että verenvuoto lakkasi! Mistäköhän tuollainen voi johtua, ehkä joku verisuoni katkesi tms? Nyt tosiaan lepäilet ja otat niin iisisti kuin pystyt :hug:

lumihiutale Sielläkin on ollut kipuja ja murhetta :( Yritä tosiaan nukkua, kropan rentoutuminen voisi tosiaan auttaa. Kyllä sun näytille pitäisi päästä!! Ja unohda kaikki kynnykset, mun mielestä saisi soittaa vaikka mitä asiaa olisi, jos itseään huolestuttaa. Lepoa sinnekin ja positiivisia ajatuksia :hug:

Täälläkin oikein leppoisaa viikonloppua vietetty, eilen oli aivan mahtavat kelit! Kohta ruuanlaittoon ja loppuilta lököillessä. Ensi viikolla pitäis jaksaa puuhailla kaikkea. :) Olo on ollut hyvä ja vatsakrampeista ei tietoakaan, huh!

Keväisin terkuin

Lily & 26+2 :heart:
 
Voi Harhaanjohtaja, oot varmasti pelästynyt aivan hirveästi! Onneksi kaikki vaikuttaa nyt olevan hyvin. Huh. Säikäytit minutkin.

Lumihiutale, toivottavasti saat huomenna neuvolasta helpotusta olosii ja stressiisi. Ei sitä huolta saa muuten pois kuin kuulemalla ammattilaisen suusta, että kaikki on hyvin. Ja mulle ainakin aiheutti voimakkaita supistuksia se, kun lääkäri tutki alakautta kohdunsuun tilanteen. Sen takia en sinne suotta mene itse ronkkimaan.

Kiitos kaikille vastauksista vauvan peseytymis-ongelmiin! :D Taidan ostaa Ceridal-öljyä, sillä voi öljytä ihoa tai käyttää kylpyvessä liukasteena jos haluan järjestää miehelle vauhtia ja vaarallisia tilanteita. Ajattelin nimittäin, että mies saa ottaa päävastuun noista kylpyhommista :)

Täällä alkoi L-O-M-A!!! Ihanaa :heart:

Hyvää vointia kaikille mammoille. Pitäkäähän ne vauvat vielä sisällänne ;)
 
harhis huh mikä tapaus, onneks selvisitte säikähdyksellä :hug: nyt sitte vaan huilausta ja huilausta.

lumihiutale aina tosiaan voi ja kannattaa soittaa jos joku asia mieltä painaa, sen takiahan ne siellä on et auttaa. sinuna huilailisin vaan ettei mitään sit käy. tsemppiä ja jaksamista! :hug:

ens vko ois töitä, vähän vituloittaa nää myöhäset ilmotukset mut ei auta, tuuraajan kohtalo :rolleyes:
 
Hirrrmusesti taas ootte kerenny kirjotella, kun en oo ehtiny koneelle.

Harhaanjohtajalla ollu hurjat hetket siellä :eek: Ei ihme, että säikäyttäny pahemman kerran, mä ite oisin varmaan menny ihan paniikkiin. Onneks kumminkin kaikki kunnossa sulla ja vauvalla ja vuotokin loppunu. Toivottavasti ei jatkossa tule vastaavia ja siks varmaan syytä ottaa tosissaan levon kannalta!! Jaksuja :hug:

Lumihiutaleellakin kurjan kuulosia tuntemuksia ja supistuksia :( Hyvä että tulit tohon tulokseen, et jätät huomenna menemättä kouluun ja soittelet neuvolaan heti aamusta. Jospa pääsisit tutkittavaks heti huomenna niin ei keskiviikkoon asti tartteis miettiä ja murehtia. Ja toivotaan, et ilkeet tuntemukset ja supistelut ei oo saaneet mitään aikaseks kohdunsuulla. Koitahan nyt ottaa rennosti!!

Jessillä nätti ja kompakti masu! Ootko luonnostas noin ruskee, kun joka kuvassa oon kattonu et ootpa kivan värinen, ite kun näin lopputalvesta oon jo niin kalpee?

Bretagnella kaunis masu myös :) niin kuin ötökälläkin :)

Vauvan pesusta ja ihonhoidosta ollu teillä puhetta. Meillä vauvoja ei olla kylvetetty, kun kerran pari ja sen jälkeen oon käyttäny vaan sylissä suihkussa, paljon helpompi mun mielestä, kun läträtä niiden kylpyvesien kans. Suihkun jälkeenkään ei olla rasvailtu ellei oo ollu selkeesti kuiva iho ja öljyjä meillä ei oo käytetty koskaan. Meillä esikoinen on atoopikko ja ihan ihotautilääkäriltä ollaan saatu ohjeistus ettei vauvan ihoa tulisi rasvata ellei ole selkesäti kuiva ja tarvitse rasvaa. Jos hyväkuntoista ihoa rasvataan niin silloin ihon oma rasvaneritys vähenee ja iho alkaa kaivatakkin rasvausta. Meillä atopiaan taipuvainen on myös kolmonen ja typykällä on ollu iho nyt lopputalven aivan järkyttävässä kunnossa, vain kasvoissa kämmenissä ja jalkaterissä ei ole ihottumaa, mutta koska testit ja tutkimukset on kesken niin vielä ei tiedetä onko kyse atopiasta vai maitoallergian lisäksi puhjenneesta soija- ja/tai jonkin kotimaisen viljan allergiasta. Esikoinen ja tytykkä pestään suihkussa rasvalla ja esikko rasvataan joka ilta, typykkä on pakko rasvata joka ilta ja aamu. Mut joo, nyt ekyin jo vähän aiheesta :ashamed:


Täällä alkaa huoneidenvaihtooperaatio olla vihdoin loppusuoralla, olikin vähän enemmän hommaa mitä luultiin, kun jouduttiin maalaamaan tää poikien leikkihuoneena ollut huone, kun seinät oli ottanu osumaa leluista ym. ja lelunsäilytysjärjestelmä oli hangannu seinään kans pahat jäljet yhdelle seinälle. Mut nyt enää muutamille tavaroille pitäs keksiä säilytyspaikka ja sit on sellasta hommaa mitä ei saa tehtyä ennen, kun ensviikon perjantaina pääsee isompaan kaupunkiin ostoksille hommaamaan tarvittavaa tavaraa. Viikkosiivous on suoritettu pikkuhiljaa tässä huoneen vaihtojen lomassa ja kivasti on saatu taas ylimäärästä ja turhaa tavaraa roskiin ja kierrätettäväks.

Vaikka oon tehnykkin aika paljon niin selkäsärky on pysyny aika vähissä, mutta nyt oon sit saanu supistukset seurakseni. Tähän asti oon saanu olla suppareilta melkolailla rauhassa, selkäjomotuksen alettua niitä on tullu vähän enemmän, mutta nyt kolmena viimepäivänä aika paljon ja eivät ole mitään pelkkiä mahan kovettumisia vaan ihan pitää pysähtyä niiden ajaks, kun ottavat niin tiukkaan. Muutama on ollu vähän kipeekin, kun tekee niin kovan paineen tonne lantioon ja selkään, välillä napakan supistuksen ollessa päällä huomaan puuskuttavani "synnytys tyyliin".

Nyt kun tää huoneiden vaihto ja siivous on tehty niin voin ottaa ihan kunnolla rennosti ja nyt se käy tosi paljon aiempaa helpomminkin, kun meidän makkari on tässä alhaalla niin voin pötkähtää pitkälleni aina kun on lyhytkin vapaahetki, yläkertaan, kun ei ihan lyhyen ajan takia kehdannut mennä. Ja nyt voin päivisin lastenkin kans lueskella ja kölliä sängyllä. Ja mikä ihanista yölliset vessareissut on paljon nopsempia, kun ei tarttee ylhäältä hipsutella vessaan vaan veski on heti tossa makkarin oven vieressä :)
Huomenna mulla onkin oikee lepopäivä, kun mies pääsee töistä jo 14.00 ja kun tulee kotiin niin nappaa lapset mukaan ja lähtee loppu päiväks koko sakin kans porukoillensa, josta sit kuskaa kolmosen pariks tunniks kaverin synttäreille ja käy isompien kans luistelemassa esikon koulun jäällä siinä vieressä. Mä saan siis ihan vaan olla ja huilia koko illan :)
 
minimamma no sä et oo kerinny huilia ku on noin paljo ollu puuhaa. onneks huomenna saat olla omines ja huilailla. ja hyvä et hommat suurimmaks osaks tehty :) en omasta mielestä oo hyvän värinen vaan sellanen taikinan valkonen :D rusketun kyllä helposti ja tosi tummaks sitte ja mein toinen poika on aika tummaihonen vaikka ollaan siis ihan normisuomalaisia, tummaa pigmenttiä vaan löytyy. ite oon luonnostani blondi mut silti rusketun helposti enkä ikinä pala, siihen oon ollu tosi tyytyväinen :) kiitos kommentista :)
 
mainioita maanantaita mammat :D

sunburned ihanaa LOMAA :D :D

Jessi Koitahan jaksaa työt, inhottavaa jos tosiaan ehtii vaikka suunnitella jotain ja sit paukkaa töitä :(

minimamma Ottpas ollut todella touhukas :D

Kohta pitäis kiikuttaa tyttö tienposkeen, anoppi nappaa sen kyytiin ja vie tarhaan. hoitopaikoista kun oli puhetta niin meillä tyttöä ei millään voi ottaa pois, kesälomatkin on ollu aina tuskaa, vaikka kuinka yrität keksiä tekemistä niin tylsyys iskee ja neidillä kiehuu :D ylisosiaalinen tapaus kaipaa kavereita ja tuttuja rutiineja... kesäkuun on hoidossa vielä, heinäkuu komaillaan koko porukka ( toivottavasti mahd paljon veneellä:D) ja elokuussa alkaakin esikoulu :'(...

Ihanasti sattuu eskarin alku, saa sitten vauvan kanssa käpytellä eskarilaisen viemään ja hakemaan :D tulee liikuttua !!
 
sannikki olihan noita muutamia juttuja tälle vkolle sovittu esim hieroja joten saa viuhtoo hiki hatussa et kerkee kaikki. no iteppä pomolle sanoin ku soitti et oon kyl ihan työkuntonen vielä et voi laittaa mut hommiin. inhottavia vaan noi myöhäset ilmotukset, tääki sairasloman tuuraus ja sillä vakitekijällä oli korkee kuume jo la joten varmasti ties et tänään ei kykene töihin ni miks ei sillon jo voinu soittaa :headwall: meillä kans toi vanhempi viihtyy tosi hyvin tarhassa mut haluu kuitenki jäädä lomailemaan kotiin, veljestä kuitenki seuraa ja mutki saa huijattua kanssaan pelaamaan yms ni viihtyy täälläki. tai sittehän sen näkee kun on pitempään kotona et kuinka ikävä niitä kavereita oikeesti tulee... ihana kyllä toi eskarin alku, itekki aatellu et hyvin saa vietyä ja haettua vauvan kanssa :) meillä eskari tossa ihan vieressä et hirveesti ei tuu liikuntaa mut voihan sitä lenkkiä jatkaa kun saa isomman eskariin ja välimallin kerhoon :)

no ni, mä siirryn nyt tonne töitten pariin. katotaan tuleeko mahan kiristyksiä nyt ku joutuu taas enempi rehkii. illalla ois jumppa, kattoo nyt jaksaako mennä. se vaan et tätä jumppaa ei nyt sit kahtee vkoo oo ja tää paras missä käyn ni siks ois kiva mennä. katellaan.

jessi ja pikkuj 27+3
 
Pikaista merkkausta, et pysyn mukana ja oon lukenu tähän asti :D.

Otokka ihana masu siulla :heart:. Siul on samanmallinen masu ku miulla ja saman kokoinenkin suurinpiirtein :D. Mie en tiiä millon jaksan tänne laittaa siitä kuvan ehkä viel yhen enne h-hetkeä.

harhis hui kamala :|. Onneks ei vauvalla ollu mitään hätää ja selvisitte säikähyksellä :hug:. Nyt vaan muistat lepäillä ja ottaa rennosti, jos vaan siihen pystyt. Voimia :hug:!

Ihan kamala se maaliskuisten tapaus :'(. En voi ymmärtää, et nykyaikana viel tapahtuu tommosia ja siitä viel johtuen, et lääkärit ei ota äidin huolta tosissaan. Lapsihan olis voitu vaik pelastaa, jos olis leikattu ajoissa. Ihan hirveää! Ja viel toinen kerta samalle perheelle. Elämä ei oo oikeudenmukaista : /. Ton jälkeen osas taas arvostaa omia terveitä lapsiaan ja tätä raskautta, joka on sujunu onneks hyvin. Ikinä ku ei voi tietää.

Lumihiutale lepoa sinnekin vaan. On siullakin ollu kauhunhetkiä : /. Onneks kaikki oli hyvin. Voimia :hug:!

Ihania masuja oli muillakin :heart:. Tänne ei mitään uutta. Päivä kerrallaan. Masussa asustaa varsinainen jalkapalloilija :heart:. Taitaa olla miun vauvoista kaikista kovin potkija tämä masuasukki :D. Mut mie nautin joka hetkestä.

Pyyter ja Otto 26+6 eli huomenna POKSUU jo 28 viikko :D
 

Yhteistyössä