** Kesäkuun kullanmurut 2011 ** HELMIKUUSSA

tetasha mäkin harrastin sitä vesijuoksua ihan ennen raskauttakin, tosin vähemmässä
määrin kun oli ratsastukset, tanssit, jumpat ja lenkit siinä ohella. Emmä sitä millään pahalla, mut mun mielestä se on vaan dillen näköistä :D Vedessä oleminenhan on ihan mielettömän ihanaa :)

mmilia mulla on niin hirveä hinku ratsaille ja esteitä hyppimään...ja pitkiä ihania maastolenkkejä. Mulla oli oma, nyt oon menny kaverin suokilla enimmäkseen viimeset 6-7vuotta. Siinä hevosessa on se kiva puoli että nyt kun ei raaski selkään enää loikata ni voi ajaa sillä kuitenkin. Tolla on semmoset ihan basic malliset koppakärryt ja körröttelyvauhti sopii hyvin kun heppakin on jo vanha :)
Sektiota kun parantelee niin selkään nousu pitkittyy kyllä vähän, mutta ai että kun sit pääsee...IHANAA :) Meillä toi 2v poitsukin tykkää kovsti ratsastamisesta, tais ekan kerran vuoden ikäsenä olla (aikuisen avustamana) selässä parin kilsan käppäilyn ja nyt sit istuu itekseen talutettaessa :)
 
Hiukan merkkausta..

Iina86 piti tulla kommentoimaan että mäkään en oikein välitä noista vatsaan taputteloijoista.Tulee epämiellyttävä olo.. :/ en tiä mut en tykkää. Mun kroppa :D

Mahassa vaan kiertää ja kiertää mut ei oikeen mitään uloskaan tuu.. Viime keväänä sairastin noron 3kertaa peräkkäin kun töissä oli. Juu ei kivaa hommaa ollenkaan.

Pakkaset sais loppua jo!! en tykkää näin kylmästä.Vaikka muuten olis hyvin topattu niin naama jäätyy ja ei kyllä ulkona viihdy :(

Nyt sängyn pohjalle leffan pariin kun tyttökin nukahti..

Omppunen onnea vielä poikalupauksesta :)
 
tintsu: Oi ihana, meillä tyttö on ollut kerran hepan selässä.. :) Koska täälläpäin ratsastustunnit on kalliita ja kaikilla tutuilla on sellasia 3-4 vuotiaita hevosia niin ei oo viittiny tyttöä päästää niiden selekään, ja ratsastuskouluissa on törkeeeet hinnat niin päätin että maksan tytölle tunnin kun se sitä tulee itse pyytämään ja nyt se tapahtui.. ikää 2,7v. :D Joulun alla purasi heppakärpänen ja ollaan nyt oltu hoitelemassa heppoja ja ensiviikolla jos pakkanen lauhtuu niin mennään ratsastustunille ;)
Tosiaan tuolla ratsastuskoululla jossa oon koko ikäni ratsastanu on tapana tuoda virosta hepat ja pistää suoraan ne tunneille: ja no.. ne hepat on mitä on.. monta ihanaa kokemusta ... =)
Esikoinen oli 2,5vkoa vanha niin menin takaisin satulaan.. Saa nähä pääseekö nyt yhtä nopeaa.. Hinku olis tääläkin esteille ja maastoon.. ja kisoihin! edes pieniin tallikisoihin! :D
No jos tyttöä puree nyt ratsukärpänen saa omaa ratsastuskuumetta lieventää tytön kautta, mä kun en oo ikinä raviurheiluun perustunut ! :D


Voi että, munamies kuorolaululaan sai täällä tipan linssiin.. ja Harjakainen meinasi tehdä saman.. :D
Tää on niin hassua sanoo ihminen joka ei yleensä pillitä telkkaria katsoen, muuta kun vissiin näin raskaana. :D
Tuo likkakin totesi kun meni sänkyyn: äiti minä rakastan.... munamiestä :,DD ? okei selvä.

Niin ja oltihin tosiaan siel naamiaisissa tänään, sielä esiintyi yks jos toinenkin SUIHINGI :,DD Pilvi Pouta ja Mikko Zetterberggi! vissiin on näiden 2-6v suuressa suosiossa putoushahmot, on se ihana kuinka eräskin 3v totesi: Mä oon suihing, se keijutyttö putouksesta :D :heart:
Lapset näkee kaikki niin viattomassa valossa ;)


Iltajumppa menossa tuola yksiössä, virkeä kaveri!
 
Mahantaputtelijoista tänään on 2 tyyppiä taputellu mun mahaa täällä töissä :O en oikeen tykkää...

Mä itken kaikkia vauvaohjelmia katsoessa ja se liberon vauvamainoskin itkettää jossa on niitä ihan tunnin ikäisiä vauvoja..ja sit mua itkettää satuhäät.

Jaahas, jospa mä nyt menisin maate ja saisin nukkua hetken, aika rauhallista onneks on niin josko yökin ois rauhallinen...
 
Bretagne: Oijoi sitä Liberon vauvamainosta, se on ihan mielettömän IHANA!! :heart: :heart:

Mua ei onneksi ole kukaan tullu vatsaan taputtelemaan, mutta en kyllä taatusti siitä tykkäis yhtään. Enhän miekään mene muiden, tuntemattomien, kroppaa koskemaan, joten miksi mua olis oikeus tuntemattomien koskea, raskaana tai ei. Sehän loukkaa jo ihan yksityisyyttäkin :/
 
vatsaantaputtelijoita ei oo munka kohdalle osunu :D onneks, esikosta kyl tais olla.

repesin tota mmilian tyttöö :D :D rakastan munamiestä :D:D hahaha.

se liberon vauvamainos on ihan superihana <3

hmmm. Meillä on tol isommal tytöl nyt ollu pari kolme pv kuumetta 39+risat ni en oo kauheen pitkii aikoja koneella ollu sitte ja iltasinki menny nukkuu jo kymmenelt viimeistää ku väsyttää ku saa kokoajan hoitaa ja sylitellä ku toinen on niin kipee :< harmittaa ihan sen puolesta ja kokoajan hokee et "huomena titte olen pa'antunut" hmph. ei taida olla huomenakaan.. Lääkkeenki saa puolväkisin antaa kun sei suostu sitä ottaa vaikka millä houkuttelis. Et jos on jotai vinkkejä ni otetaa vastaan :)

Tajusin just et nyt saa sit kirppikselleki paljon tavaraa ku jää kaikki tolt pienemmält noi tytön vaatteet :) phihi. Haluisin kaupoille kiertelee ja kattelee vaa.. en ees ostais mitää mut ois kiva lähtee kattelee.. vaik ikeaanki :>

Tänää kyl leivon taas jotai, jos jaksan.. ehkä pullaa?

Ja teen inventaarion et minkä verra sille pojalle on sopivii vaatteita.. tai muuta tavaraa jos on jotain.

pupeltaja & pilke 21+4
 
mahan taputtelijoista ei oo kukaan vieras koskenu ja lähisuku saakin koskea :) empä kyllä missään ihmisten ilmoilla sillee oo oikeen ollukkaan ettei olis viittä kerrosta vaatetta päällä ja sieltä tää maha ei kyllä näy :whistle:

hevoshommista ni aikanaan oon tehny työkseniki ja sillon oli kivaa mut sit innostus hiipu. sekä ravi että ratsupuolella. ajaminenkin oli ihan kivaa mut enempi ratsastus oli mun juttu :) nyt on alkanu taas pikkuhiljaa ratsastus kiinnostamaan ja raskauden jälkeen kiipeen selkään taatusi. meillähän on serkkutytön kanssa sit saman ikäset vauvatki ni se voi sit kattoo munki omaa sen aikaa kun ratsin :D

pupeltaja mitä lääkettä sulla on? meilä on pronaxen menny molemmille aina tosi hyvin, ilmeisen hyvän makusta ja myös tehokas kipu ja kuumelääke. se panadolin dispergoituva tabu ei meinaa upota millään isommallekkaan vaikka sekottas mehuun, aika pahaa sit vissiin vaikka pitäs olla joku banaanin makunen. oon nyt sit isommallekki antanu pronaxenia ja jos on lisälääkitystä tarvinnu noille antaa ni sitte nestemäistä panadolia, seki menee hyvin.

vähän nauratti siinä perjantaisessa sydänääniä jaksossa kun se wellu ja janette sai sen vauvansa ni ilmeet ku vauva oliki poika :D hyvin repes isäki :LOL: nehän ultran perusteella ootti tyttöä, näin ainaki käsitin. mekkoki oli jo hommattu :D

meillä on pojat päivän hoidossa ja meillä yhetistä aikaa :) kohta lähetään uimahalliin ja syömään hyvin ravintolaan :p illemmalla sitte löllykkäjudoon mistä napataan pojatki sitte takas kotiin. ens vko ois sitte taas työvko, ihan kiva taas ku hetken tässä maannu tyhjänpanttina. ens vkol ois neukkuki ja kelan paperit lähtis vihdoin mullaki täyttöön ja potentiaalisesti sais sen pakkauksenki piakkoin. mitenköhän toi menee ku eka neukkuleku on vkolla 26 eli mulla ois neuvolan aikaan eli ens to siihen 2 vkoa ni laittaako se sen sit siihen kahen vkon päähän? luulis ainaki. hitto jos siirtyy ku tää nyt vasta eka kerta ni ois vähä jo kiva tietää et ei oo paikat auennu tms. :rolleyes: ei mulla kyllä suppareita oo ollu, kaiketi.

ainiin, löysin kirpparilta 1,5 eurolla tuttu juttu-pelin ja pelattiin sitä isännän kanssa ni näköjään aika tuttuja ollaan näin 4 vuoden jälkeen :D

jessi ja pikkuj 23+2
 
Huomenta! Masentava lauantai muuttuikin ihan hyväksi :) Mies oli pitkästä aikaa koko vkonlopun ajan selvinpäin ja oli jopa kotosalla, eilistä alkuiltaa lukuunottamatta. Kerrankin oli aikaa olla vain ja nauttia toisistaan :heart:
Leivoin mustikkapiirakankin ku muistin et mähän omin pikku kätösin poimin viime syksynä vähä mustikoita ja puolukoita. Puolukoita ois vaikka muille jaella niitä sattui löytyy tosi hyvin.

Mulla on töissä pari tyyppiä mitkä käy taputtelee mahaa ja nyt varmaan vielä enemmän ku se on isompi. :/ Se jotenkin rikkoo henkilökohtaisentilan rajaa mut ku on niin arka sanoo et hei en mäkään taputtele sua!

Vähänkö nätit kynnet tein itelle, ostin kynsitarroja eilen niin koristelin. Turhamaisuuksia ehket mut ihana näyttää hyvältä. Ja kerrankin ku voi, harvemmin työssä olo aikana on ees lakattu kynnet värillä saatikaa mitään koruja niissä. Eipä ees sais olla.

Mä itkin niin vuolaasti viime sydänääniä jaksossa ku se Wellu Rowalzin tyttöystävä synnytti ja ku ne sai sen rinnalle :heart: Voi hyvänen aika. Sitten jotenkin iski tajuntaan et hei, mun mahassa kasvaa tuommonen ihan oikee vauva ja mustakin tulee äiti. Välillä ihan uskomattomia fiiliksiä et jotenkin unohtaa ja sit välähtää mieleen kaikessa ihanuudessaan ja pelottavuudessaan --> että miten mä osaan huolehtia siitä. ! Mut se on varmaan ihan normaalia. :confused:

Nyt jos aamukahvit, ja aurinkoiseen säähän lenkille koiran kaa. Lenkin vauhti vaan ei maha päätä huimata :D Iltapäivällä miehen veljen pojan synttäreille.

Hyvää sunnuntaita! :hug:
 
Hyvää sunnuntaita kaikille!

Nukuinpa taas niin huonosti :( Ja Iina86:n tavoin väsyttää ihan sairaasti nykyään, multa ei kertaakaan oo otettu hemppaa (ehkä elkuraskaudessa kun oli verikokeita) ja ajattelin kun torstaina on lääkäri niin pyydän että ne ottaa. Muuten menee vaan nukkumisen piikkiin tai siihen et tolla vauvelilla on joku kasvuspurtti ja imee musta kaikki mehut :)

Sain sairaalasta eilen postissa läjän papereita, ja nyt se sairaala sitten on bookattu! Täällä siis hieman erilainen systeemi. Nyt pitää sitten rv 24 tienoilla varata aika tapaamaan kaikki kätilöt ja juttelemaan synnytyssuunnitelmista.. Jännää :) Jotenkin taas konkretisoitu tää homma kun luki niitä papereita.

Masuntaputtelijat Ei oo onneks ventovieraat taputelleet, ja kaverit ja perhe ei haittaa ollenkaan. En varmaan tykkäis myöskään jos jotkut ihan vieraat silittelis tai taputtelis, itselleni ei tulis mieleenkään tehdä sitä muille. Kaverit on kauhean uteliaita kun oon melkein ainoa jolla on lapsi tulossa meidän porukasta, ja he saavat silitellä vaikka kuinka paljon. :)

Tinsku86 Mukavaa että lauantai päätyi hyväksi kuitenkin! Nam, mustikkapiirakkaa :p

Vesijumppaa Voisin kokeilla, kun meidän salilla ne järkkää sitä pari tuntia viikossa. Uiminen pelkästään on musta niin kauhean tylsää.. Rakastan vettä mut se uimahallissa edestakas vetäminen on tuskasen tylsää. Mä tartten jotain virikkeitä, niinku musaa ym. Toistaseks kyl spinkut ja sali sujuu hyvin joten niitä niin kauan kun pystyy, ja sit ku ei enää pysty niin vaihdan joogaan ja tohon uimiseen/vesijumppaan.

Heipselis kaikille!!!

Lily & 22+2
 
Väsymyksestä mulla tulee armoton väsymys jos ei oo tarpeeksi saanu raitista ilmaa. Heti kun oon jaksanu vääntää itseni tonne ulos niin on helpottanut. Luojan kiitos esikoinen on aina ollut hyvä nukkumaan ja öisin vetelee sen 12h ja päivisin 2-3h päikkärit. Saa ainaskin levätä sit itekin :)

mmilia missä päin te asustelittekaan? :) Aika jännä pistää hevoset suoriltaan tunneille, mutta semmosta on toki paljon liikkeellä. Heppa-parat ja ratsastaja-parat :D
Mulla on aina käyny ihan älytön munkki noissa ratsastusasioissa, oma hevonen oli lähes ilmainen ylläpidoltaan kun siihen liitty kaikenmoista säätöä siihen aikaan, mutta lopputuloksena siis se etten maksanut juuri mitään siitä :) Ja ihana eläkeläispappa oli :)
Ja tätä kaverin suokkia saan ihan ilmaseksi ratsastaa...PK-seudulla on niin järjettömän hintaset noi tunnit etten raaskis käydä ja opetus on ihan haitarista suurien ryhmäkokojen takia...

Namnam, tänään kuhaa ruuaksi, en vielä tiedä miten valmistetaan, miehellä oli joku idea jälleen kerran x) oon muuten syöny viimeset kaksi päivää ihan luvattoman paljon, nyt pitää vähän kattella mitä suuhunsa pistää x) hihiii
 
Tintsu86, voi muuten toisiaankin tuo mun hervoton väsymys johtua ihan raittiin ilman puutteesta, TÄnään eka kertaa pariin viikkoon päästiin ulkoilemaan, täällä (ja varmaan jokapaikassa muuallakin) on ollut ihan kauheet pakkaset, nyt vain -15 ja hirveä viima :LOL: Että lämpöstä joo... Mutta aurinko paistoi ja oli kiva kun sai vähän väriä poskiin.

Ulkoilun jälkeen kävin vielä vesijumpassa jossa sattui olemaan lempiohjaajani ja juoksemassa puoli tuntia vesijuoksua. Itse en ole mikään himoliikkuja, mutta vesijuoksu ja -jumppa menee. Kai se jollain tapaa on tehokastakin... Kävi kyllä mielessä että salilla voisi käydä tekeen kevyitä ohjelmia ja lisäksi tietty ulkoilla, kunhan vähän lämpenisi. Pakko liikkua enemmän, koska kaikki mitä syön tässä tilassa tuntuu muuttuvan läskiksi reisiin ja takapuoleen. Koska on laiska liikkumaan ja sattuu pysymään hoikkana syömisiiä seuraamatta on aivan älyttömän vaikea muuttaa hetkessä elintottumuksia liikkuvampaan suuntaan :(

Sydänääniä on kyllä ihana :) Nauratti minuakin kun tulikin yhtäkkiä poika ja jotenkin Janette jAa Wellu oli tosi ihania kun ne oli niin absoluuttisen huumaantuneita siitä pikkuisesta. Kyllä siis aivan ihana se sarja on :) Aina tippa linssissä katson. Vielä pakko kommentoida siihen kotisynnytysjaksoon, että se oli aivan hirveän liikuttava ja kaunis kyllä se vauvan syntymä. Itse en vain ikinä uskaltaisi ottaa riskiä synnyttää kotona, kun avun saaminen olisi hädän hetkellä kuitenkin hitaampaa. Samoin liikuttavan ihania on just se liberon mainos itkettää :heart:

Huomenna sitten poksutellaan 23 :)
 
tintsu: asutaan seinäjoella :) luulen että jos vähän tiedät pohjanmaalta talleja niin tiedät mitä tallia tarkoitan, en ala sitä kumminkaan nimeämään nettikeskusteluissa :)

kamala kun kuulin että äitin työkaveri oli saanut keskenmenon juuri, raskausviikolla 18. :( tuli kamala olo, kuinka kaikilla ei se odotus mene hyvin: itsehän olen saanut 13 viikolla km joka oli kamalaa tuskaa.. mutta että melkein puolessa välissä :'(

Löysin ihanan neutraalin uuden veroisen toppahaalarin kirppikseltä kokoa 68cm eli sama joka heinäkuisella esikoisella meni joulu-huhtikuun ensimmäisenä talvena.. Arvaakkaa kuinka olisin halunnut ostaa sen, mutta mies ei suostunut ostamaan sitä (oma visa jäi kotiin.) no ehkä parempi että jäi sinne olis ollu aika turhan aikainen hankinta ja pyytivät vielä 35€ :D
Paljon muuta kivaakin olisi ollut mutta ne oli selvästi joko tytölle tai pojalle joten ei uskaltanut ostaa.. Jos tämä onkin poika.. :D tyttö olo on kova, mutta kun ei tiedä kumpi on niin ei tiedä :D
Kuulin juuri eileen että yhdelle naiselle oli rakenteessa luvattu selvä tyttö.. no päivää ennen sektiota olivat ultranneet ja onnitelleet pojasta.. Niillä olikin sitten päivä aikaa vaihtaa viikatut tyttöjen vaatteet, lakanat yms vähän miehisempään.. ;)

MMILIA JA S :heart:22+4
 
Hei,

Tämä dokumentti oli tosi mielenkiintoinen ja etenkin sen loppupuoliskolla tulee juttua, joka meitä kaikkia odottajia todennäköisesti kiinnostaa. Suosittelen kaikkia katsomaan!

Prisma: Ravinto ja geenit | Toista | Yle Areena | yle.fi

Sen ainakin päätin, että jos meillä tuttipulloja tarvitaan, niin ne tulevat olevaan lasia. Kaikki esikoisen vanhat olinkin jo heittänyt roskiin, mutta tosi ikävä ajatella, että ne ovat saattaneet olla juuri tuollaisia mistä dokkarissa puhuttiin.

Luomumilkki
 
Sunnuntaita!!

Ihana päivä ollu tänään. Mies lähti jo aamusta koko lössin kans liikenteeseen, nuorin ja vanhin meni mummolle ja keskimmäiset otti mukaansa veljelleen. Mä sain omaa aikaa viiteen asti. Ensin kävin ulkoilemassa tunnin ihanan aurinkoisessa säässä, eikä pakkastakaan ollu kun -22 et ei enää niin paha. Kävin lenkillä, sit istuskelin rappusilla imemässä aurinkoa itteeni ja join ison kupin teetä ja lopuks vielä kannoin polttopuita takkaa varten. Sisälle päästyä tein vähän kotihommia ja sit menin sohvalle pötkölleen "juttelemaan" masulaisen kans ja nukahdin siihen. Puolen tunnin päikkäreitten jälkeen söin välipalan kaikessa rauhassa ja hiljaisuudessa, ihanaa :) Lopun ajan ompelin.

Tänään meillä syötiin riisiä ja lihakastiketta, jossa oli seassa porkkanasuikaleita ja suolakurkkukuutioita. Kasviksena kaali-ananasraaste ja miniluumutomaatteja.

Niin se vaan viikonloppu on taas mennä hujahtanu, ois saanu kestää pidempäänkin.

Mahaantaputtelijoita ei oo onneks kovin montaa vastaan tullu näiden kuuden raskauden aikana, mutta nekin muutamat on liikaa. Eri asia läheiset, mutta ei vieraat tai vähemmän tutut musta saa noin vaan tulla käpälöimään mahaa, kun eihän ei-raskaana-olevienkaan mahoja taputella ja puristella, miks raskaus siihen oikeuttas. Miehen siskon mies on saanu mut monet kerrat raivon partaalle kommentoimalla mun mahaa ja kun se on tapahtunu vielä tyyliin "ootpa lihonu sitten viime näkemän", "ootko jalkapallon nielassu" ym. Nyt on kommentointi kumminkin loppunu, kun oon antanu samalla mitalla takasin ja sanonu hälle mm. "multa tää maha onneks lähtee parin kuukauden päästä, mut millos meinasit omastas päästä eroon" ja "katoppa vaan peiliin", tää mies on siis itse tosi lihava, eikä viitsi tehdä asialle mitään vaikka on sen vuoksi todella sairas.

Sydänääniä on kyllä ihana ohjelma, yhdessä aina miehen kanssa katsotaan sitä. Mä oon varmaan kylmä ihminen, mut edes raskaana ohjelmat tms. ei saa mua itkemään. Siis kyllä mä saatan liikuttua, kun esim. vastasyntynyt nostetaan äidin rinnalle, mut ei mulla kyyneleet tule, sellanen lämmin hulvahdus koko kehoon ja liikutuksen tunne kylläkin.

Mmilia tosi kurjia tollaset sattumukset :( Ja kun tollasta tapahtuu noinkin lähellä niin se saa kyllä joksikin aikaa mietteliääksi.

Ensviikon perjantaina ois pitkästä aikaa neuvola, viimeks oon käyny rv15+5. Koskaan aiemmin ei oo näin pitkää väliä käynneissä ollu, mut nyt tuli, kun terkka oli lomalla enkä halunnu sijaisella käydä (tunnen hänet ihan muuta kautta ja on niin inha akka) vaikka periaatteessa ois pitäny käydä otattamassa tuoreet mitat ja tulokset ennen rakenneultraa. No eipä ne niitä ä.polikäynnillä kyselleet ja mua ei oo yhtään haitannu vaik ei oo näillä pakkasilla tarvinnukkaan neuvolassa ravata :D Nyt kyllä tulee ihan hyvään saumaan neuvola, kun tää mahan arkuus ja kipuilu ei oo musta enää normaalia (supistellu ei kylläkään oo) niin hyvä päästä tarkistuttamaan kaikki ja kattoo nyt antaako aikaa neuvolalääkärille. Ajattelin jo viikolla viedä pissinäytteen niin onpahan sit valmiiks poissuljettu pissitulehdus.

Eilen aamulla kuuntelin pitkästä aikaa vauvan sykkeitä kotidopplerilla ja olipa sitten useampaan otteeseen rytmit sekas vauvalla :( Yhtäkkiä aina puolitti sykkeen eli tosi hidas oli vauvan syke välillä. Ensin luulin että se hidas syke oli mun, mutta kun tunnustelin omaani samalla niin ei se mun syke ollu ja kyllä sen sit pidempään kuuntelemalla kuulikin, et selkeesti on vauvan syke joka yhtäkkiä aina puolittu. Hidas syke korjaantu normaaliks niin, että ensin tuli extra ja sit alko lyödä normaalia 120-140 krt/min. Kyllä tuli mieleen tuon sydänpojan odotusaika, kun melko samoihin aikoihin alko hällä rytmihäiriöt mahassa. Sydänpojalla syke vaan oli takykardinen, kun nyt vauvalla oli selkee bradykardia, extroja oli molemmilla. Kyllähän tuo huolestutti kovastikkin, mutta todennäköisesti kyse on vaan vauvan sydämen kypsymättömyydestä ja tänään kun oon kahdesti kuunnellu niin ihan normaali tasanen syke on ollu. Pitää tuosta neuvolassa kumminkin mainita ja jos vielä saan noita kiinni niin soittelen neuvolaan kyllä jo ennen perjantaita.

Tuli aika omanapainen viesti, sori :ashamed:

Minimanna ja masukas rv 22+2
 
Kiitos Luomumilkki mielenkiintoisesta dokkarilinkistä. Siinähän muuten puhuttiin myös taas kerran vihreän teen hyvistä ominaisuuksista. Foolihapoista puhuttiin myös ja olenkin entistä tyytyväisempi, että olen niitä napsinut raskauden alusta asti.
Tuo muoviastioiden bisphenol-a kuulosti huolestuttavalta, mutta onkohan edes olemassa muuten lasisia tuttipulloja? Tosin siinä mainittiin, että ainakin Usa:ssa on myynnissä myös tuttipulloja yms. jotka eivät bispheonol-a:ta sisällä. Saisikohan sellaisia Suomestakin?

kurkkunaamio ja kolmonen 25+1
 
lasisia tuttipulloja ei ainakaan ihan marketeista saa, itelle ei oo ainakaan eteen tullu. synnärillä oli osa lasisia. mä en tota dokkaria oo kerinny kattoo mut ilmeisesti muoviset sisältää jotain paskaa niinku varmaan liki joka asia ja aine nykyään. koko ajan tehään tutkimuksia ja lisää löytyy kaikkea terveydelle vaarallista. toivottavasti ei pulloja hirveesti tarvi käyttää, jotenki noi lasiset tuntuu huonoilta ton särkymisvaaran takia, emt.

mmilia vkot väärin taas :whistle: :D mullaki on lähipiirissä jonku verran noita tyttö muuttunu pojaksi-tapauksia et ite en ultraan uskaltais luottaa satavarmasti mut meillähän se ei nyt ookkaan ongelma kun ei sitä sukupuolta kysytty.

kurkkunaamio ainaki synnärillä on lasisia tuttipulloja mut en tiiä et mistä ne on sinne hankittu. ite en tosiaan oo törmänny ainakaan normikaupoissa lasisiin pulloihin.

hirvee ähky vieläki siitä ku käytiin syömässä :$ en kyenny löllykkäjudoonkaan vaan kävelin sittariin ja takas ku ei oo tullu oltua ulkona ja sai vähä liikuntaa siinäki. useempi kilsa tuli kuitenki. ostin itelle henkselit :D toppahousut soi mun päällä, vyötärö kirraa tosi epämiellyttävästi et ei pysty oikee enää käyttää. isännällä on yhet tosi joustavavyötäröiset mitkä mahtuu hyvin mut ne ei pysy ylhäällä ni nyt pysyy ku laitan olkaimet :LOL: ei oo halpoja nekään, melkee 20 € :rolleyes:

nyt tappajan näköinen mies :popcorn:
 
Ihana päivä ollut!! Jäi kalan syömiset kun tädin luokse kutsuttiin ihanalle kasviskeitolle :)

minimammalle terkkuja ja tsemppistä, sydänlapsen äitinä voin kompata tota huolta siitä masuvauvan sydämestä. Muakin jännitti aivan p*rkeleesti tämän rakenneultra, että mitä sanovat sydämestä. Eikä ne tietenkään mitään "pieniä" vikoja voineet nähdäkään, kuten vaiks VSDtä, mutta se helpotti kun kuuli että on neljä lokeroa, kaks läppää, oikeet suonet oikeissa paikoissa ja rytmi kohillaan...huhuh. Ja nyt toivotaan että teidän pienellä on kaikki hyvin :)

Mullakin pitkästä aikaa neuvola ens viikolla, perjantaina muistaakseni. Toivotaan et hempat ois kohillaan ettei tarttis alkaa niitä kuureja taas vetelee :)

Nyt miehen kainaloon sohvalle :) <3
 
En ikimaailmassa kykene ymmärtämään, mitä liikkui taas erään perheen päässä, jonka näin mun ohitse tänään Volvollansa ajavan.
Isä ajaa, äiti istuu pelkääjänpaikalla, takapenkillä isompia lapsia ja ÄIDILLÄ PELKÄÄJÄNPAIKALLA VAUVA SYLISSÄ!! Mamma kyllä turvavöissä, mutta tämä aivan pienen pieni vauva ihan ilman mitään vöitä. En ymmärrä, järkytyin, miten joku voi olla noin ajattelematon??!
 
En minäkään muuten lasisia tuttipulloja uskaltaisi kuitenkaan käyttää särkymisvaaran takia, sitä paitsi samoja muoveja käytetään myös nokkamukeissa yms., ettei kyse ole pelkistä tuttipulloista. Mutta sen verran tuosta dokkarista jäi ajatuksia mieleen kytemään, että jos satun näkemään nokkamukeja, tuttipulloja tms., joissa lukee "bisphenol-a free", niin ostan ennemmin kuin tavallisen muovituotteen.

Mulla on taas vaateongelma, eli housupula. Sain H&M:n mammahousut noin kuukausi sitten paketissa, edes lasku ei ole niistä vielä tullut. Heti niistä oli valmiiksi vyötäröresori revennyt ja vaihdoin ne. Parin päivän päästä repesi uusistakin masuresori, no leikkasin yhdestä t-paidasta nurjalle puolelle kaistaleen ja siksakkasin kiinni, hyvin toimi taas. Eilen huomasin, että ne on pehvasta rikki! Kuin sukkahousut ratkenneet, on niin heikkoa materiaalia!. Ja housuja olen käyttänyt vain siististi toimistossa. Nyt mulla ei sitten ole kuin yhdet äippähousut taas, mitä pitää töissä. ARGH! Niitä ei voi enää korjata, mutta aion kyllä soittaa H&M:lle ja valittaa, eihän vaate saa kuukaudessa hajota! Muutenkin H&M:n laatu on mennyt alaspäin mielestäni viime aikoina. Yksi neuletakkikin, jonka hiljattain ostin, on jo niin nyppyinen, ettei sitä kehtaa pitää kuin välilämmittimenä takin alla.

Mutta jes, se on lomaviikkon nyt! :cool:

kurkkunaamio ja kolmonen 25+2
 
Kurkkunaamio, kopioin sulle ja tietty muillekin tiedoksi seuraavan tekstinpätkän Minityylin nettisivuilta.

Lasinen juomapullo:

Ominaisuudet ja edut

? Eivät sisällä bisfenoli A:ta, ftalaatteja, PVC:tä tai polykarbonaattia

? Silikonisuojassa ei ole muovia ja se on 100% myrkytön

? Pullo ja suojus voidaan keittää tai pestä astianpesukoneessa ilman, että

suojusta tarvitsee poistaa

? Silikonitutissa ei ole lateksia ja se on myrkytön

? muovirengas, välikansi ja korkki eivät sisällä polykarbonaattia, ne on valmistettu

elintarvikekäyttöön suunnitellusta FDA:n hyväksymästä materiaalista ja ovat kierrätettäviä

? Silikonisuojan ansiosta pullosta saa hyvän otteen. Se myös kehittää vauvan tuntoaistia.

? Pullot valmistetaan boorisilikaattilasista, minkä ansiosta ne ovat lämpöshokkikyllästettyjä eli ne voidaan laittaa pakastimesta suoraan kiehuvaan veteen.

? Pullo kasvaa lapsesi mukana: korkki on oiva hörpytysmuki ja pullosta tulee turvallinen juomapullo tai eväsrasia, kun hankit siihen irtokorkin (lisävarusteet).

Lisätietoja: Lifefactory - BPA-Free, Glass Bottles with Silicone Sleeves, Beverage Bottles, BPA-Free Baby Bottles, Silicone Teethers

Lifefactory -lastenpulloja myyvät:

- Stockmann Helsinki keskusta
- Bebes ja Bebes.fi
- Gaudete Kids ja Gaudetekids.com
- Punavuoren Peikko Uudenmaankadulla ja Sellossa sekä Designkids.fi
- Ombrellino ja Ombrellino.fi
- Vipanat.fi (aukeaa pian!)
- MiniQ, Kempele miniq.fi
- Lasten Metsola, Oulu Lasten Metsola.fi

Itse katselinkin Stockmannilta noita taannoin ja meinaan kyllä hankkia muutaman.

Luomumilkki
 
Kurkkunaamio, piti vielä se sanoa, että sitä vihreää teetä ajattelin tuon dokkarin katsomisen jälkeen opetella juomaan sitten, kun Tiitiäinen on syntynyt. Mistäköhän aloittelijan kannattaisi aloittaa? Onko niitä vähän miedomman makuisia olemassakaan? Muistelen, että se vihreä tee mitä olen joskus maistanut oli aivan järkkyä. En ole oikein koskaan innostunut teen juonnista, mutta tosiaan nyt aion kyllä ainakin yrittää. :)

Luomumilkki
 
Tuttipulloissa on merkinnät näkyvillä, jos ne ei sisällä noita yhdisteitä mistä on puhetta ollut :) eli myös muovisia löytyy, oon joskus ihan Prismassa nähnyt, ja sit lastentarvikeliikkeessä muistaakseni.

Vihreä tee: Luomumilkki, mä oon tykänny esim vihreä tee+minttu yhdistelmästä. Sit löytyy niitä paketteja missä on eri makuja aina muutama, niissä on löytyny mun suuri suosikki, vihreä tee+ jasmiini :p mä laitan teehen aina sokeria tai hunajaa, sekin parantaa tota makua. Mä oon ihan raskausaikanakin sillontällön juonu vihreää teetä, luulen että pitäis useita kuppeja juoda päivittäin että vaikuttaisi vauvaan millään tavoin.
 

Yhteistyössä