** Kesäkuun kullanmurut 2011 ** HELMIKUUSSA

Täällä taas tylsistyneenä.. Kaveri sentään kävi moikkaamassa :)
Pyykkiä laitin ja vähän tavaroita laittelin paikoilleen ja pientä jomotusta selässä jo havaittavissa ja mahassa tuntuu epämukavalta.. Vauva on kyllä tosi rauhallinen, välillä sentään jotain ilmoittaa itsestään.
Yöllä heräsin, kun koko oikea kylki jomotti sisältä ja olin jo varma, että viime raskauden munuaishässäkkä uusi. Sain kuitenkin lopulta unenpäästä kiinni ja enää ei ole niin kipeä, hiukan tuntuu kyllä. Mullahan oli siinä rv 12 jälkeen 2 viikkoa tällaista kipua, mutta ei siihen löytynyt mitään syytä. Joku pohjukaisuoli mutkakipuilu ilmeisesti oli :confused:?? Umppariakin pohdittiin ja se tuli nyt myös mieleen.
Meillä ikäerot on 1 ja 2 välillä 2v5kk, 2 ja 3 välillä 2v8kk ja nyt viimeisille tulee eroa 3v11kk. Ihanat ikäerot on ollu tähän asti, tosin ei itse määrätyt, kun ei näitä meille ihan tilauksella tule :) Tämän masussa olevan piti olla iltatähti, mutta tulikin miehelle vauvakuume :D

Ei, nyt täytyy laittautuu pitkäks..
 
Piti tulla kiittää suskia kivasta linkki vinkistä!!
Heti kävin tilaan peipille myssyn ja pari lyhyt hihasta bodya! hirmu edullisia oli :)

Mulle saa linkittää muitakin kivoja edullisia lastenvaatekauppoja :) :)
 
Tinsku86 Oran Jovi air malli vaikutti käsinkokeiltuna erinomaiselta!!! Ehdottomasti miedän vaunut, ens kuussa haetaan. Kevyet työnnellä, helppo kasata, menee suht pieneen nippuun ja muutenkin oikein mallikkaalta vaikutti :D Meille musta/lime värinä tulee.

Nimistä Ei täälläkään mitään hätäkaste nimiä ole kysytty...

En ny muista mitä muuta piti laitella :D dementiaa täälläkin... Jos joku ei vielä ole käynyt/kuullut niin onn itse ihan tykästynyt liikkeenä rokkibeibi.com tuotteista!!!
 
Hattentatti - tilasin juuri täältä vaaleansinisen pilvisen kapalointi liinan vauvalle :heart:
ja vaikka kuinka oon aina vihannu tekstillisiä pipoja ja bodeja niin nyt oli pakko.. ;) tilata:

tilasin ruskean pipon, johon tulee teksti oranssilla NEWBORN
oranssin bodyn, johon tulee teksti ruskealla SAIN ALKUNI PUSUSTA!
ja sitten esikoiselle tilasin samanlaisen pipon tekstillä ISOSISKO.

oli vaan niin pirun hauska tuo SAIN ALKUNI PUSUSTA! että oli pakko ;)

Suski: kiitos linkistä, pitääpäs alkaa tutustumaan :D
 
Ultrakuulumisia
rakenteet oli kunnossa ja poikahan sieltä oli tulossa :D

Käynnistyksestä niin oli samaa mieltä et ois aihetta ja et pitää pyytää kontrolli sinne viikolle 36-37 ja sit katotaa käynnistys viikolle 39.

Siivousasiaa pyykit ja tiskit pyörii päivittäin ja imuriki hurisee päivittäin. isommat jutut tarpeen vaatiessa :D

Ruoka tänään 12 ruokana makaronilaatikko(eiliseltä)+tomaatti+raejuusto.
16:15 (nyt) ruokana rakettispagettia ja bolognesekastiketta- mies kokkas piiitkästä aikaa ja ton se osaa tehdä, onkin muute yks ruoka joho käytetää siis se Maggin valmiskastikepussijuttunen.. Eli valmisruokaa :) haha.

pupeltaja & rokkistara 21+2 <3
 
Pupeltaja Onnea hyvistä ultrakuulumisista ja poijasta :flower:

Huoh, pikku lenkki takana, nyt pitäs valmistautuu teatteriin, pitää ees vähä tälläytyä :) Omaksi iloksi.

Onse kyllä ku heti taas supisteli ku vähäkään rasittui. Jospa tää tästä rauhottuis ku illan istuu vaan. Ja jospa ei yliaktiivinen rakko iske kesken näytöksen. Mä niin inhoon käyä vessassa julkisissa paikoissa. On mullakin ongelmani :D

Ps. Löytyi huippu kuva

 
Viimeksi muokattu:
Pari päivää vain siivonnu paikkoja huomisia juhlia varten etten oo ehtiny täällä käymään. Kaikki jutut luin äsken ja aika homma, paljon kirjottelette :)

Jessi Menen nyt tällaisella annoksella: ma,ke,pe ½tablettia ja muina päivinä 1/4 osa. Ja vahvuus on se 0,1mg.

Kiitän onnentoivotuksista tytölle :) Huomenna sitten tosiaan juhlitaan häntä <3

Keskiviikkona oli neuvola käynt, terkka kirjotti pelkopolille lähetteen. Sf oli 18, rr normaali, painoa tullut joku pikkusen reilu 2 kiloa nyt tähän mennessä. Ultraskin kätilö ja siellä hänen mukaan näytti olevan pippeli ;) Eli näiden tietojen perusteella poika tulossa! Mutta terkka sanoi kyllä ettei kannata ihan sata varmaksi häneen luottaa, ei kuitenkaan ole niin paljon katsonut. Tiistaina sitten se rakenneultra, jos lääkäri näkis ja varmistas sukupuoli asian :)

Mä kans vihaan noita pakkasia! Ei voi ulkoilla, autot ei pelaa, sisälläki on kylmempi ja mitä vielä. Plaah! Aamulla oli ollu miehen työmatkalla -39.5! Sais jo kevät tulla! Ja kesä :)

Millainen synnyttäjä olen: Mulla on aika huono kivunsietokyky. Mutta en mä nyt mielestäni esikoisen synnytyksessä huutanu. Miehen kättä olin puristanu kuulemma lujaa aina supistuksen aikana ja sillonki ku ponnistin. No, voimat kyllä meinas loppua ponnistusvaiheessa, kun kesti yli tunnin. Taisin sanoa että ottakaa se imukupilla :D No, eivät ottaneet.

Ikäerosta: Esikoisen ja tämän ikäeroksi tulee 2v4kk. :)

Meillä kans gracon telakkamallinen turvakaukalo, esikoiselle uutena ostettu vuonna 2008. Olikohan se just tuo logigo S.Hyvä oli, tykättiin tosi paljon.

Syöttötuolista, meillä kans tripptrappin kopio, en muista sitä tarkkaa nimeä. Muuten ollaan tykätty mutta maalit irtoaa. Tarkotus olis ostaa neidille oma stokke tripp trapp sitten kun rahaa on.

Sannikki:Kurja tilanne teillä tuon koiran suhteen :( Eläimestä luopuminen on aina kova paikka. Voimia! Kysyin mieheltäni (on myös metsästäjä) että onko se hyvä että lopetetaan ampumalla kesken juoksun niin mies oli vahvasti sitä mieltä, että ei missään nimessä. Eläin pitäs aina lopettaa ampumalla aivoihin, mielellään. Mieheni sanoi myös, että siinä on vaara että kun liikkuvaa eläintä ammutaan, saattaakin ampua hieman eripaikkaan mihin luuli, eläin vain haavoittuu ja lähtee karkuun. Sekään ei varmasti hyvä. Tai sitten käy niin, että eläin haavoittuu, jää kuitenkin makaamaan paikalle mutta ehtii kuitenkin kärsiä ennenkuin ampuja ennättää viereen ampumaan uudestaan. MUTTA! Te teette päätöksen, tämä oli vain mieheni näkökulma ja itsekin kun hän sitä minulle kertoi, tulin siihen tulokseen että oman veisin tuossa tilanteessa varmaankin kuitenkin eläinlääkärille. Eikös ne ole kuitenkin kivuttomia ja rauhallisia poismenoja mitä eläinlääkärit tekee. Voimia kuitenkin teille!

Nyt jos kattois salkkarit ja sitten vois leipoa vielä lihapyörykät huomiselle, moikkelis :)

CanWen ja mököeevertti 22+3.
 
Tänään syöty itsetehtyä kinkkukiusausta. Esikoiselle keitin perunaa. Huomenna sitä samaa, tosin voi olla että miehen synttäreiden kunniaksi mennään ravintoloimaan kotiruoan sijaan, kun ollaan ostoksille muutenkin suuntaamassa:)

Siivotaan kerran viikossa oikein kunnolla kaikki (imurointi, moppaus, pölyt, vessat ym) ja joka aamu imuroin lattiat.
Noita kissoja kun on kaksi karvoittamassa ja yön aikana tahtovat aina rallittaa ympäri kämppää, niin on aina karvatuppoja ja irtokarvoja aamulla lattioilla, niin on pakollinen tuo joka-aamuinen imurointi. Ja siis kertakaikkiaan INHOAN irtokarvoja, ne tarraa vaatteisiin ja jokapaikkaan, hyi hitto! :/

Onnea ihanista ultrakuulumisista jälleen niitä saaneille ja masukuva oli ainakin taas yksi uusi, ihana :)

Tetasha :heart: Kakkonen 23+1

Muoks! Eilen illalla vihdoin tunsi minun mieskin pienokaisen liikkeet vatsan läpitte. Sängyssä jo makoiltiin, laitoin miehen käden mun vatsalle ja sanoin et kokeileppa kun pikkunen myllää, niin samantien tuli kunnon potku suoraan isin käteen! :heart:

Ja tänään aloin varsin seuraamaan vatsan päältä kun toinen niin mylläs menemään tuolla, niin joo'o, liikkeet näkyykin jo paljaalle silmälle vatsan päältä :) Hih ihana :heart:
 
Viimeksi muokattu:
mmilia tosi kivat nimet :) vähän erikoisemmat, mii laik :D

tinsku nätti masu :) pahoinvointia mulla on ollu koko raskauden, en oo taas hetkeen oksennellu mut päivittäin etoo. kesää ootan enempi ku ikinä :rolleyes:

minimamma senkus annat juttua tulla niin paljon ku on tullakseen, muistat vaan jaksottaa niin on helpompi sitte lukee :) mä en pahemmin tekstejä skippaile ettei jää mitään oleellista näkemättä :whistle:

lily siellä taitaa olla yleisempää toi et siivooja käy kerran vkossa. musta se ois ihanaa mut eipä oo varaa :|

perdy tais tauti sitte iskee suhunki : / no onneks on aika lyhyt tauti yleensä jos jotain hyvää ettii. tosin alun hirveen yrjörumban jälkeen ei tosiaan mitään yrjötautia jaksais :kieh:

pupeltaja onnea hyvistä ultrakuulumisista ja poikalupauksesta! saatte nyt tyttöjen kaveriks pojan :) siitä ruokavaliosta ni sehän oli raskausaikana eli en laihduttanu ja sitä oli pakko noudattaa. onneks ei kestäny kauan koska olin ihan palasina sen takia ku sain ihan liian vähän ruokaa, ainaki omasta mielestä :whistle: enää ei taida toi ruokavalio ees olla voimassa vaan lisätty kaloreita. mulla varmaan sopiva kalorimäärä on sellanen 2000, siis normaalitilassa koska teen fyysistä työtä ja liikun muutenkin. nyt ku taas kotiin jää ni pitää tsekkaa tarkkaan mitä suuhunsa laittaa. kasvikset ei tosiaan hirveesti maistu mut onneks nykyään enempi ku ennen.
niin ja hyvä homma et saat sen käynnistyksen :)

mimmimami mustaki noi on hyvät ikäerot :) meillä toi 2v5kk pojilla ja on ollu aika optimi. meille sopiva siis :)

canwen aika pieni annos sulla mut jos pysyy noilla kurissa ni sitte. onko sulla nostettu raskausaikana annosta ja mitkä ne arvot oli viimeks?
tosta lopetuksesta vielä ni toi sama oli mullaki mielessä et harhalaukaukset mahdollisia tollasessa tilanteessa ja yleensähän ampumalla lopetettavat eläimet saa sen napin ottaan. eläinlääkärillä lopetuksessa ensin annetaan rauhotuspiikki ja sen jälkeen vasta lopetusaine. ne mitä mä oon nähny on menny nätisti. ja tosiaan sen lekurin voi saada myös kotiin .

siivouksesta jännä juttu, mulla oli tänään lenkillä mielessä sama juttu et pitääpä kysellä tein siivoustottumuksia :D mä en mikään himosiivooja oo mut peruspuhdasta pitää olla. keittiön siivoon päivittäin ja vessa pesen 2 kertaa vkossa + välisiivoukset (poikia meilläkin :whistle:) imuroidaan noin kerran vkossa samoin ku vaihdetaan lakanat. pölyjä oon tosi laiska pyyhkimään eli se tehään sitte ku alkaa häiritsemään :whistle: ikkunoitten pesua inhoon ni se jää maksimissaan siihen kertaan vuodessa, yleensä kevääseen ku on enempi virtaa. sisäpuolelta meinki ikkunat on aika järkyt ja aina välillä niitä pahimpia sormenjälkiä pyyhkäsen. iso siivous tehään ehkä kerran kuukaudessa millon viedään matot pihalle, pyyhitään pölyt yms. välillä luuttaan lattiat ryssiks. tosta vessan siisteydestä oon tosi tarkka, oon bakteerikammonen joten kaikki roiskeet yms ällöttää :x ovenkahvat hinkkaan vähintään kerran vkossa.

tuli käytyä taas jumpassa pikku tauon jälkeen ja kyllä toi maha alkaa vähän jo haitata liikkumista. ja sit kun ei viiti eikä saakkaan vetää täysillä ni tuntuu etten saa kaikkee irti mitä haluisin. no pääasia kai et liikkuu ja saa hien pintaan.

jessi ja pikkuj 23+0 poks
 
hui hui hui meinaa kone ottaa lopputilin :( Sai oikein töitä tehdä että sai käyntiin, kovalevy huutaa ja käyttöjärjestelmä meinas olla hukassa... Huomenna soittoa, takuuhuoltoon saavat ottaa. Kuvat kopioin heti tikulle:)

Vauva möykkää ihan täysillä, koko massu vatkaa :LOL:
 
Terveisiä mummoliikunnasta :D Eli käyn siis vesijuoksemassa! Sairaan tyhmän näköistä ja tosi tosi tehokasta :) Ei nouse sykkeet liikoja, sopivasti kuitenkin ja supistelukin alkaa vasta tunnin loppupäässä :)
onko muita hevosihmisiä? käyttekö vielä ratsailla?

tänään syöty Basilika-pinaattikanaa, täysjyväriisiä, kukka- ,parsakaali ja porkkanat höyrytettynä lisäksi. Namnam. :)

Huomenna varmaankin teen pojalle jauhelihapihvejä ja itse syön jotain hyvää keittoa :)
reseptiehdotuksia otetaan vastaan
 
tintsu ite oon ollu hevosihmisiä, viime vuosina jäänyt mut tän raskauden jälkeen aattelin elvyttää ratsastustaidon. mulla on serkulla hevosia ja siellä pääsen ratsimaan tarvittaessa. eka pitäis varmaan mennä takaisin satulaan-kurssille :whistle: serkku siis hevosimmeisiä ja se kanssa raskaana samoilla vkoilla kun me eli la kesäkuussa ja ratsastaa vielä täysiä, mahollisimman pitkään meinaa.
 
tintsu-86: Mie kans vesijuoksen säännöllisesti ja ei se mun mielestä mitenkään "sairaan tyhmän näköstä" ole, ihan normi vesiurheilua :) Ja paljon mun hallilla ainakin nuoria juoksee, ei ne kaikki mummeleita ole :) Ite tykkään kyllä ihan hirveesti, vesi on aina ollu mun elementti :)
 
Muutamaan päivään kun ei käy, niin tekstiä on niin paljon, että ei jaksa kaikkia lukeakaan.

Ikäerosta: meillä on lasten ikäero 2,5 vuotta, mikä on tosi kiva väli ollut, ovat parhaat kaverit keskenään ja leikkineet aina yhdessä. Nyt tulee 4 v 2 kk väliä keskimmäisen ja vauvan välille, ja esikoisen ja vauvan välille sitten vajaa 7 vuotta. Mietin jo sitä, että ei varmaan samalla tavalla heistä leikkikavereita tule, kun ikäero isompi. Mutta molemmat ainakin odottaa vauvaa tosi paljon. Eskarilainen piirsi ihanan kuvan tällä viikolla, siinä oli koko meidän perhe laskuvarjohyppäämässä (?!? ei kyllä harrasteta!), vauva myös, kaikki oli eri kokoisia, vauva tietysti kaikista pienin.

Pahaolo on mullakin palannut takaisin ja närästys on myös pahempi. Närästyslääke Gaviscon auttaa siihen pahaan oloonkin jonkun verran. Oli viikko sitten se vatsatautikin, voi olla, että sekin vielä vaikuttaa olotilaan.

Lääkärintarkastus oli torstaina yksityisellä, katseli ultrallakin. Oli tyytyväinen, että vauva on niin liikkuvainen ja muutenkin kaikki oli ok. Paikat niin kiinni kuin pitääkin. Jotain lonkkien asennosta sanoi, ettei ollut ihan hyvä, muttei jotenkin huonokaan, jäi vähän vaivaamaan mitä tarkoitti. Mutta lopputulos oli kuitenkin, että kaikki ok, vauva on keskikokoinen, mitat kaikki vastasivat vkoa 25. Painoarvionkin sain nyt ensimmäistä kertaa, noin 750 g.

Liikkeistä huomasin eilen töissä, että näkyi vatsan päällekin paidan läpi, kun istuin työtuolissani. Tämä on kyllä kaikki liikkuvaisin masuvauva näistä minun kolmesta lapsestani.

kurkkunaamio ja kolmonen 25+0
 
Huomenta ja hyvää viikonloppua mammat :D!

Onpas täällä ahkeria siivoojia :D. En tiiä kehtaanko ees laittaa, et miten meillä on :D. Imuroidaan melkein joka päivä ja sit noin 3 viikon välein on suursiivous :D eli pölyjen pyyhkiminen, matot ulos, imurointi ja moppaus. Joka viikko siivoon vessan ja jos lattioissa on likatahroja ni sit imuroinnin jälkeen moppaan mattojen välit. Aika usein vaihdan petivaatteet kaikkiin sänkyihin. Ja joka päivä melkein pesen pyykit, meil ei oo mitään pyykkipäivää, inhoon jos pyykkikorissa on paljon likaisia vaatteita. Keittiön pidän muuten siistinä päivittäin. Tää toimii meillä. Teillä muilla on sit sikasiistit kodit :D, ku ei meilläkään mikään sikolätti ole, mut en oo mikään himosiivooja. Ja se minuu itteeni äklöttää, et joillakin vaik on miten siistiä ni wc:n pönttö on p..kan jäliltä :O. Se ei miusta kovin siistiä kuvaa anna. Mie pyyhin aina sen wcharjalla kotona sekä kylässä, jos pitää iso tarve tehä ja huoltoasemilla ym. Ei ainakaan miun jäliltä tarvii öklöttää seuraavien kävijöiden :D.

Kiitti suski vinkistä! Pitää käydä kattomassa, josko sieltä löytys jotakin.

Ikäerosta meil tulee esikoisen ja tän vauvan välille vajaa 4 vuotta ikäeroa :D. Esikoisen ja kakkosen välis on 2v5kk ja kakkosen ja kolmosen välille tulee noin 1v5kk :D. Saas nähä mitä tulee ton pienen ikäeron kans.

pupeltaja onnea ihanista ultrakuulumisista ja poikalupauksesta :heart:. Oliks se nii, et teil kaks ekaa oli tyttöjä?!

mimmimami joo, tää meiän neuvolatäti on aivan ihana :heart:. Harmi vaan, ku kohta jääpi vissiin eläkkeelle. Muutaman vuoden kuluttua jo ainakin. Hää on kyl tosi empaattinen ja mukava :heart: ja pitää työstään. Ei muut ole meilläkää siis neuvolassa tollasia.

Mies tunsi eilen jo vauvelin potkut mahan läpi :heart:. Mie oon tuntenu jo pitkään, mut aina ku mies käy kuuntelemaan ni tää menee karkuun :D. Potkut on jo aika kovia, saas nähä miten loppuajasta :D.

Pyyter ja Otto 22+4
 
tetasha vesi on myös mun elementti, aina tykänny uimisesta ja oon siinä jopa aika hyvä :cool: vesijuoksua en oo pahemmin harrastanu, kokeillu joskus ja ihan tehokkaalta tuntuu. tykkään vaan enempi vauhdista ni oon pitäytyny normiuinnissa. vesijumppa kiehtois nyt raskausaikana kun tavan jumppa alkaa olla jo vähän hankalampaa.

kurkkunaamio meillä kans noi pojat leikkiny aina yhessä ja on toisilleen tosi tärkeitä, ihana kattoo ku viihtyvät ja leikkivät niin hyvin yhdessä :) halusin ehdottomasti useemman lapsen koska ite kun oon ollu lapsuuden ainoona lapsena ni ei oo aina ollu kivaa, varsinki ku äiti oli yh ja teki pitkää päivää ni paljo jouduin olee yksin :( onneks oli kavereita lähellä.
mulla tää masuvauva taas on kaikkein rauhallisin näistä mun kolmesta :D

pyyter no ei toi nyt miltään huonolta siivoustahdilta kuulosta, ihan normia ja varmaan on yleispuhdasta koko ajan. mäki pesen pyykkiä melkeen päivittäin kun sitä kertyy ja korit pursuaa enkä tykkää. kesällä on sit helppo kun saa ulos kuivumaan ni ei kerkee korit ees täyttyy :)

kohta lähetään mopokisoihin palelemaan. onneks sielläki pääsee tarvittaessa sisätiloihin ja saa kuumaa mehua ja makkaraa. eikä kauaa olla, kuhan käydään vähän menoa katsastamassa. pojat tykkää kun pärisee :D

jessi ja pikkuj 23+1
 
Moikka taas pitkästä aikaa. Musta tuntuu et mä oon aina vaan joko töissä tai koulussa ja aikaa ei jää mihinkään muuhun. Nytkin oon töissä su ilta 21 asti(tänä aamuna tulin klo 7)ja sit maanataina kouluun heti aamusta.

Ikäero tulee oikeestan tasan 5v. Poika on syntyny myös kesäkuussa aikoinaan.
Siivous imuroin joka päivä, välillä useemman kerran päivässä kun puulla lämmitetään ja sitä roskaa tulee hirveesti sit sisään. Parin viikon välein vaihdetaan lakanat ja tuuletetaan kaikki. Keittiön siivoan päivittäin, vessan pari kertaa viikossa. Pölyt pyyhitään noin parin viikon välein, luutuan viikon välein. Pyykkiä pesen ehkä kolmena päivänä viikossa, useemman koneellisen kerrallaan. Talvella kuivaan kuivurissa, kesäisin pihalla.
Pahaolo on ollut mulla koko raskauden, nyt muutaman viikon on ollut helpompi.
Tukivyön kävin tk:n kuntoutuksesta ja on kyllä hyvä töissä! Vapaalla en oo käyttäny..
Liikkeet on ihanan voimakkaita ja eilen mies sattui ekaa kertaa tuntemaan ne mahan päältä. Itse olen mahan päältä tuntenut jo aiemmin mutta vauva pakoilee isiä kuten poikakin aikoinaan..
Vaunut meil on 5v vanhat Brion yhdistelmät ja menee tällekin. Matkarattaat ajattelin ostaa, niitä ei pojalla ollut.

Jaahas, josko lähtis syömään. Onneks vaikutatis aamun perusteella ihan rauhalliselta päivältä...

Bre+ vauveli, raskausviikoista ei hajuakaan..
 
Heippa pitkästä aikaa! :wave:

On jäänyt aika vähälle kirjottelu, osittain johtuen siitä, että oon häntäpään odottaja ja rakenneultra oli vasta toissapäivänä ja sit ei oo ollu niin kiva kirjotella, kun ei oo tiennyt, että onko vauvalla kaikki hyvin. En oo halunnu niin kiintyä vauvaan ennen tota ultraa, mut nyt kun ultrassa oli kaikki hyvin, niin ihan kun salaman iskusta, asiat muuttu aivan täysin ja häipy semmonen epävarmuus ja huoli mielestä :) Hymyilyttää ja on tosi onnellinen olo, kun tietää "kuka" = kumpi ja vähän minkä näkönen kaveri siellä on. Voi ruveta pikkuhiljaa osteleen puuttuvia tarvikkeita, mitä edelliseltä oli ehditty myymään.
Meillähän on esikoinen tyttö 3v 7kk ja kuopus poika 1v 8kk ja nyt tämä tulokas, aika varmasti viimeinen lapsemme, on myös poika <3 ja laskettuaika on tytön ja pojan synttäreiden välissä :) Kaikilla on siis välissä aika tasan 2 v ja meille hyvä ikäero. Itse olen 24 ja täytän päivää ennen laskettua 25 :)
Meillä muuten tyttö oli vähän pettynyt aluksi, kun kovasti toivoi pikkusiskoa, mutta nyt jo nätisti puhuu toisesta pikkuvelistä ja odottaa kovasti, että saa sylitellä ja hoitaa pientä <3

Supistelut on ollu nyt riesana, mutta vielä ei ainakaan ole tehnyt tuhoja. Kakkosesta rupes hyvin samanlaisilla tuntemuksilla paikat kypsyyn rv 30, mut loppuun asti meni sit kuitenkin ja se on hyvä ennuste tällekin.

Muillakin ollut tai tulossa muuttoja ja niin myös täällä. Me muutettiin jo tossa vuodenvaihteessa (samasta talosta isompaan ja vuokralla oltu tässä) ja nyt ostettiin sitten vielä oma asunto. Ei millään jaksais sitä muuttoo, mutta nyt kannustaa tieto omasta asunnosta.

Muihin kysymyksiin ja puhuttaviin asioihin tuun vastaileen paremmalla aikaa.

Hyviä viikonloppuja!

Omppunen ja Mauri Möyri 21+3 (esikoisen kerran jostain heittämä toi Mauri, niin olkoon nyt se masunimenä ja kova möyriinkin toinen on :) )
 
Tintsu: Täällä yksi heppa ihminen! :wave: Oon ratsastanut 14 vuotta, mutta niin esikoisen ja tämän kertaisen suhteen en ole mennyt hepan selkään enää 12 viikon jälkeen: vaikka luotan itseeni ratsastajana niin en halua ottaa riskiä.
Asia olisi varmasti eri jos olisi oma hevonen tai sellanen johon luottaisi 110%, mutta kun noita raakoja ratsastaa eteenpäin niin riskit on aina riskit.

Ruoka Tänään me söimme juuri tummaa nallepastaa & jauhelihakastiketta: pastan joukkoon keitin tuorekurkkua& tomaattia. Jauhelihakastikkeen tein itse alusta loppuun, eli suurustaen tein, viimeiseksi silaukseksi pistin sekaan hieman ruokakermaa.
NAMNAM.
Kelpaa tuolle 2v vihannekset tuolleen piilotettuna ruuan sekaan enemmän kuin salaatin muodossa!

Pikkukaveri velloo hiljaisuudella, aina välillä hipaisee.. se on nyt ilmeisesti vallan ihmeellisessä asennossa kun liikkeet menee niin suuresti ohi!

Tänään tyttö pääsee ekoihin naamiaiskutsuihin serkuillensa, puen tytön peppi pitkätossuksi :D saa nähdä kuinka onnistun ;)

mmilia ja S :heart: 23+2
 
pyyter juu kaks ekaa meillä tyttöjä ja nyt tulossa siis poika :> ihan mahtavaa ja jotenki ihan uutta nyt sitte kaikki :>

omppunen onnea poikalupauksesta :> ootkin samoilla viikoilla ku minäki :>

Kävin tänää kirppikseltä muutamat vaatteet hakemas vauvalle ja nyt väsyttää niin paljon! käytiin mun äitin kans uimassakin ja sielä uitiin joku tunti ja nyt oon jotenki ihan loppu, vois vaa nukkua!!

oli siis vaa tällane pikatsekkaus tää. en jaksa enempää kirjottaa ku tuntuu et nukahan pystyyn -.-

pupeltaja & pilke
 
Joopas, tulinpa vaan valittaa kuin tylsä lauantai ilta voikaan ihmisellä olla. :kieh: Noo, onneks päivällä oli tekemistä. Sain vihdoin käytyä uudet rintsikat ostaa ja sit yhden ihanan pitkän villapaidan Seppälän alesta 15e.. Liivitkin 10e kpl et jos vielä tarvii isontaa tai sit jos pienenee entisiin mittoihin niin eipä jää niin hinta harmittaa.

Sannikki Paljonko siellä maksaa ne Orat ? Mä kattoin tuolta Baby stylen nettikaupasta nuita Ora jovi air 2011 mallia niin 449e, ei kyllä pahat, ja sit ois 6e toimituskulut ku täällä ei oo tuota liikettä. Tulis hoitolaukkukin kaupan päällisinä :D

Eilien teatteri oli ihan hyvä; Reiskakin tykkäs ku koko esityksen ajan potkutteli ja nyrkkeili mahassa, oisko ne kovat äänet tehny sen vähä villiks ;)

Jatkas tästä mörnötystä. :wave:

 
Ihan järjetön väsymys vaivannut jo viikon |O Haluaisin vain nukkua ja nukkua... Ja siitä huolimatta jatkuvasti vain nukuttaa. Pelottaa hieman että mikä hb on nyt. Aloitin raudan syömisen uudelleen, jospa nyt ylihuomenna pääsisi neuvolaan kun viimeksi tuli peruutus :confused:

Ikäeroa tulee 2v 6kk :) Saa nähdä millaiseksi tuo ikäero osoittautuu...Kävin tänään tsekkaamassa niitä B-Dualeita, olin vain myöhään liikenteessä ja liike sulkeutui eli pitää mennä toisen kerran paremmalla ajalla. Pidin kyllä, eivät olleet liian korkeat niinkuin pelkäsin :) Varmaan ihan toimivat. Saas nähdä mihin päädytään.

Kirppareitakin yritin kierrellä, ja paljonhan siellä olisi pienelle vaatteita. En vain jostain syystä uskalla vaatteita vielä ostaa :O En tiedä miksi epäröin, monet teistä on ostaneet jo kovasti tarvikkeita. Taitaa olla jonkin sortin taikauskoa minulla... Pitää antaa vielä ajan kulua.

Ruokavaliosta
on kyllä kiva lukea. Meillä syödään peruskotiruokaa. Salaatteja on harvemmin ja nekin ovat yleensä muodossa porkkanaraaste. Marjoja (soppaa yms) syödään paljon ja säännöllinen ruokarytmi on tärkeä. Teemme ruoat aina itse, käytämme hyvin harvoin eineksiä, mtuta hiilareita emme kyllä ole oppineet välttämään. Leivässä suosimme tummaa leipää ja täysjyvää. Joka päivä syömme kahivn kanssa jotain pientä herkkua (piirakka, pikkuleipä tms), karkkia on n. kerran viikossa. Itse syön opiskelupaikassa päivittäin lounaan, johon sisältyy runsas salaatti :)Välipaloiksi yliopistolle otan mukaan tuoremehuja ja hedelmiä välipaloiksi. Vettä yritän juoda kovasti, mutta jano on jatkuvasti...

Kyselin aiemminkin teiltä vatsaantaputtelijoista, onko ollut paljon sellaisia? Itse olen varsinkin viime viikkoina saanut taas törmätä tähän ihanaan ilmiöön ja olen liian kiltti niin en osaa sanoa hiplaajille oikein mitään :kieh:

Nyt pakkanenkin hellitti vähän, jospa ensi viikko ei olisi niin hirveä kuin viime viikko :( Saunomaan ja unten maille, nukahdan psytyyn... |O
 

Yhteistyössä