***KESÄKUUN KULLANKERÄT*** Toukokuussa

Olenkin odotellut varsinkin noita kaksosmammojen synnytyksiä. Harvemmin niitä täysille viikoille tarvitsee odotella. Kaikkea hyvää ja jaksamisia vain pikkuneideille!!!

En nyt tiedä kannattaako tässä rueta omaa napaansa kauheasti tuijottelemaan palstalla, kotonahan tuota tulee tuijoteltua koko rahan edestä!

Joku muukin kertoi olevansa "kohtalaisen hermostunut". Täällä yksi kohtalotoveri myös. Ihanaiset prinsessamme saavat kyllä muorin hermostumaan tuon tuosta. 3- vuotiaalla on taas todella paha kitinäkausi ja isosisko vetelee oikeista naruista! Ja kun tämän joukon jatkon saisi vielä täältä mahasta pihalle...helpottaisi! Isäntähän joutaa aina välillä peltotöistä kotona pistäytymään, onneksi joskus tytöt pääsevät traktorikyytiin ja äiti saa hieman huokaista.

No, todellakin olen tänään huokaissut...pesin ikkunat...pesin saunan....pesin auton....olenkohan aloittanut liian aikaisin? Oikea teräsmamma. Valitettavasti haarovälini ei ole Teräsbetonia, joten alkaa hieman muistuttaa olemassa olostaan!

Paineet ovat täälläkin heitelleet, mutta kun muuta oireilua ei ole ollut (tarkoittaa toksemiaoireita), niin eipä tässä ole kun välillä yritetty levähdellä. Vauva on tuntunut jo viikkoja tuolla alaosastossa majailevan, terkkari nyt ei osaa taas sanoa juuta eikä jaata? Illanhämykin oli huolissaan tuosta sf-mitasta. Jostain käsittämättömästä syystä olen nyt itsekin alkanut elätellä järkyimpiä mielikuvia. Lähtö oli tuolta keskikäyrän yläpuolelta ja nyt olen sitten päätynyt sinne alakäyrälle. Rv 29+0 oli 27 cm, rv 31+1 oli 28 ja maanantaina rv 34+4 oli tilanne muuttumaton 28...Edellisessä raskaudessa pääsin kyllä aivan eri kymmenille loppuun asti (siis ehkä tämä kohdunpohja laskee sitten kerralla, siis synnytyksessä?) Hieman ahdistaa, mutta taas ensi viikolla on neuvola ja seuraavalla viimeinen lääkärineukka. Edellisellä kerralla tohtorisetä kyseli, että olenkohan mahtanut lirutella lapsivettä (taas yksi ahdistuksen aihe). Eihän tuo nyt eka kerta olisi sitäkään hommaa...hulahdusta odotellessa vaan!!!!



Venlalle kannustusta. Susta kyllä huomaa että eka on ollut keskonen. Aikalailla kuin omia fiiliksiä, tuossa reilut 3 ½ vuotta sitten! Onneksi sulla ei ole vertailukohtaa tuossa alatiesynnytyksestä! Alanko pelotella? Hyi, olinpa typerä...kyllä se sieltä ulos tulee, ennemmin tai myöhemmin! Nyt tämä äitee alkaa suunnistaa jätskiautolle! :p

Sirkkis ja Pipsa 34+6
 
ONNEA IHAN HIRMUISESTI VAUVAUTUNEELLE NELIAPILALLE!!

Ja onnea jo valmiiksi Ursulaiselle käynnistykseen!

sf-mitasta kysyin lääkäriltä kun oli se viimeinen-&"mahtuvuus" arvio kerta, niin lääkäri sanoi ettei mitta kerro oikeastaan mitään muuta vauvasta kuin sen että jos käyrä nousee tasaisesti, niin vauvan kasvu on tasaista, mutta kokoa ei sen perusteella arvioitas. Tosin lääkäreillä tuntuu aika paljon olevan eri mielipiteitä monestakin asiasta. :/
Miu lekuri ja neuvola täti pyöritelly silmiä kun mun sf on koko raskauden ajan menny just siinä keskikäyrällä! :D

..Pakko avautua viimeyöstä kun oli niin kurja (alokkaan panikointia)..Ollu pari päivää semmonen nuhanen olo, no sit viime yönä heräsin siihen kun paleli ihan Järkyttävän paljon! sain kuumeen mitattua ja olihan sitä..Sitte siinä vällyjen välissä makoillessa tajusin ettei ole tuntunu mitään liikkeitä masussa, ja yleensä vauva reagoinut samon tein kun olen itte kylkee kääntäny, niin vauva tehny samoin perässä. Kuuntelin masua melkeen 2 tuntia ilman että siellä mitään tapahtu ja sitten mie olinki ihan paniikissa ja aloinpa sitten pillittäänki.. :ashamed: Noh, kai mun itku teki vauvaan vaikutuksen ja hän päätti herätä ja vaihtaa asentoa.. Näillä viikoilla vauva voi ilmeisesti jo nukkua melko sikeästi kun ei "tökkimällä" heränny..?Paasasin siinä sitten mahalleni että "ei nuin saa äitiä säikytellä"...Enkä saanu ees unta sit enää ennen kuin vasta joskun 6:aikaan aamusta. |O
Nytpä tääl sit kuumetta hoidellaan..

Ja sitten piti kysymäni tuosta limatulpasta: mikähän merkitys sillä koko tulpalla mahtanee olla? :ashamed: ja että huomaako sen sit aina ko se irtoaa vai voiko se irrota siilä lailla vaik varkain, tai olla irtoamatta? (Jospa en nyt tehny itestäni aivan aasia.. :whistle: )
 
sf-mitasta olin siksi niin utelias, kun itsellänikin mennyt koko raskauden reilusti käyrän yläpuolella. Nyt viimeksi kun mitattiin rv 36+6 niin mitta oli 36. Neuvolan täti ei ole kyllä koskaan isolla vauvalla vihjannut eikä lääkärikään jättiläiseksi epäillyt. Samana päivänä arvioi vauvan kolmekiloiseksi. Mutta tämä siis käsikopelolla..
No kohtahan se nähdään mikä sieltä tulee!

Hermoista.. hmm.. isäntä kysäisi tuossa tänään pariin otteeseen että mikä se nyt on kun olen ollut pari päivää niin kireä? Mikä lie.. oisko jotain aihetta siinä että tuntuu ettei mitään jaksa tehdä ja kai nää oman kodin ympyrät jokseenkin alkaa ahdistamaan. Eikä jaksaisi millään minnekään lähteäkään. vali vali.. Ei sais vielä ahdistua, kun mun tuurilla tää menee vielä reilusti yli la:n ja miten persiille amuuttu mä sitten oon?? :kieh:


toukkala: mäkin miettiny tuota limatulppa-asiaa.. voiskohan joku viisaampi valaista?
:D
 
Täällä äippäpolikäynti takana ja helpottunut mieli saldona! Meidän vauveli oli kasvanut hyvin ja painoarvio oli nyt 2,2kg (viimeks kaksi viikkoa sit oli 1,660kg, rv 35) ->lääkärin mukaan syntyis noin 3kg:n painoisena, jos päästään laskettuun aikaan asti ja kasvu jatkuu samanlaisena. Huh -olipas helpottavaa kuulla, ettei kasvu ollut hidastunut ja että kaikki on kunnossa! Pikkuinen kasvaakin tasaisesti omaan tahtiinsa, eikä enää tarvi käydä kontrolleissa, ellei mitään ihmeempää ilmaannu.

Helpottunut Mouse, rv 35 tasan
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kylli-täti:
sf-mitasta olin siksi niin utelias, kun itsellänikin mennyt koko raskauden reilusti käyrän yläpuolella. Nyt viimeksi kun mitattiin rv 36+6 niin mitta oli 36. Neuvolan täti ei ole kyllä koskaan isolla vauvalla vihjannut eikä lääkärikään jättiläiseksi epäillyt. Samana päivänä arvioi vauvan kolmekiloiseksi. Mutta tämä siis käsikopelolla..
No kohtahan se nähdään mikä sieltä tulee!

Hermoista.. hmm.. isäntä kysäisi tuossa tänään pariin otteeseen että mikä se nyt on kun olen ollut pari päivää niin kireä? Mikä lie.. oisko jotain aihetta siinä että tuntuu ettei mitään jaksa tehdä ja kai nää oman kodin ympyrät jokseenkin alkaa ahdistamaan. Eikä jaksaisi millään minnekään lähteäkään. vali vali.. Ei sais vielä ahdistua, kun mun tuurilla tää menee vielä reilusti yli la:n ja miten persiille amuuttu mä sitten oon?? :kieh:


toukkala: mäkin miettiny tuota limatulppa-asiaa.. voiskohan joku viisaampi valaista?
:D
En tiedä, kuinka paljon isovauva-arvioihin vaikuttaa nuo edelliset lapsoset,joiden jokaisen paino on alkanut nelosella... Ei vaatine suuriakaan ennustajan lahjoja sen toteaminen, että nelikiloinen tulee nytkin... Ja iso vauva on tietysti suhteellinen käsite... Jossain raskaudessa (olisko ollut tuo nykyinen tokaluokkalainen, jos en väärin muista) vatsan ja kohdun kokoa lisäsi se, että lapsivettä oli reippaanlaisesti eli voihan takana olla joskus jotain sellastakin... Odotellaan kokoarviota!

Mua muuten risoo kans ihan kympillä se, et koko ajan ajattelee, että pitäs tehdä sitä ja tätä ja tuota ja vaikka mitä, mutta kun rupeaa touhuamaan, niin onkin heti ihan sippi :| Niin tai näin, niin huomenna meillä sekä leivotaan että siivotaan, uskokaa pois!





 
toukkala kyllä se limatulppa aina irtoaa, mutta ei sitä välttämättä huomaa. Ekasta en varmaan edes tiennyt koko juttua, enkä siis huomannut mitään. Toisessa raskaudessa se irtosi vähitellen.

Mie lähetin ukon hakemaan mulle suklaata.... :ashamed:
 
Neliapilalle minäkin toivottelen paljon onnea pikkuisten prinsessojen johdosta :flower: !
Noista rauta-arvoista on ollut puhetta. Täällä on syöty jo pitkään Obsidania, muttei se kovin korkeaksi ole päässyt arvoja nostamaan 109->118, kun lähtöarvo oli 132. Tulikin teidän kirjoituksistanne mieleen, että olisikohan syytä alkaa syömään kaksi kapselia nyt syömäni yhden sijaan. Tuo annostus on kyllä sopinut hyvin vatsalleni. Väsymys vaan on jatkuvasti kova, johtuneekohan vielä tuosta matalahkosta hb:stä.
Isyysloman mieheni aikoo jakaa pariin otteeseen, niin että pitää ensin pari viikkoa heti ja viimeisen viikon kesäloman yhteydessä. Mukavaa, kun on kesä tulossa niin isukkikin saa kunnolla tutustua tulokkaaseen ja vauvaelämään. Meille kun on esikoinen tulossa.
Oma olo alkaa olla aikas kypsä. Voisi pikkuinen jo pikkuhiljaa ymmärtää syntyä, vaikka ensi ma, kun isälläänkin on synttärit. Olisi siinä mukava synttärilahja :) .
Mitään suurempia vaivoja ei tuon väsymyksen lisäksi ole...mitä nyt jalat ja sormet turvoksissa varsinkin iltasella ja yöunet katkonaisia sekä kaikenlaisia vihlontoja aina, kun tulee enemmän tehtyä jotakin.
Täällä saatiin tänään leivottua korvapuusteja! On sitten vauvankatsojille jotain tarjottavaakin, mikäli en niitä siihen mennessä ole tuhonnut... Hyvältä maistuivat :p !
Kengu80 ja Toukka 38+2 (muistaakseni)
 
Limatulpasta
Eräässä lehdessä naistentautien ja synnytysten erikoislääkäri vastaa kysymykseen limatulpan irtoamisesta, että hän LUULEE sillä tarkoitettavan kohdunkaulan kypsymiseen liittyvää limaista vuotoa. Hänen mielestään kyse ei ole varsinaisesta tulpasta, eikä sitä hänen mukaansa esiinny läheskään kaikilla synnyttäjillä. Toteaa myöskin, että limaa voi erittyä jopa viikkoja ennen synnytystä.

Että semmosta... Tietysti jokaisella synnyttäneellä ja synnyttäjällä on omat kokemuksensa tuostakin limasta, oli se sitten tulppa tai ei! :)

tipu 35+5
 
paineet 111/64
hb 96 :ashamed: joten siis tuplarauta kuurille
sf 32 keskikäyrällä mennään
painoa tullut 653g/vk kokonaispaino 8kg :D
pissa puhdas
turvotus +/-
tarjonta rt ja pää heiluu enään hivenen
syke 150 molemmin puolin
liikkeet ++

Sain vielä ajan 3.6 vaikka eihän sitä koskaan tiiä mitä aika tuo tullessaan.. ;)
äippäpoli aika on 27.pvä ja sitten tiiän taas lisää..

nyt iltapalalle :wave:

tuire ja mini 35+5 :heart: :heart:
 
Limatulpasta Se voi tosiaan olla yksilöllistä että huomaako sen vai ei, mutta kaippa se jokaisella jossain vaiheessa tulee, luulisin :D tosin siskoni ei ole yhdessäkään raskaudessa huomannut mitään limatulppaa, niin jostain syystä minäkään en sitä "odota" :D
 
Limatulppa on siinä kohdunsuulla suojaamassa, se on aika yksilöllistä millon se alkaa irrota, eikä tosiaan huomaakaan jos se tulee valkovuodon mukana hiljalleen. Vasta siinä vaiheessa jos limainen vuoto on voimakkaan veristä, kannattaa mennä lääkärille. Verenvuoto aina on jonkinlainen vaaran merkki, lievänä "klönttinä" liman mukana normaalia. Tässä vielä lainaus Pampers -sivustolta:
Päivää tai paria ennen supistusten alkamista saatat laittaa merkille punertavia tai hieman verisiä vuotoja. Vuodot koostuvat itse asiassa limatulpasta, joka on sulkenut kohdunkaulan raskauden aikana. Kaikki naiset eivät laita näitä vuotoja merkille, ja jotkut saavat supistuksia ennen kuin limatulppa tulee ulos. Huomaa myös, että nämä vuodot eivät ole samoja kuin ne ruskehtavat, veriset vuodot, joita voit saada synnytystä edeltävän gynekologisen tutkimuksen jälkeen. Näistä ei tarvitse huolestua.
 
heippa hei.
täällä oli jännät paikat sunnuntaina. koko viikonlopun touhusin,tein pihahommia,olin ostoksilla jne. sitten alkokin supistukset.ensin ajattelin että noh ne varmaan menee pian ohi, 1,5h kesti ja tuli 5min välein. oli sit pakko soittaa synnärille.lääkäri sano et jos siltä tuntuu niin lähdette tulemaan,että nyt jo viikkoja sen verran että antaa tulla.lepäilin tunnin ja sitten ne loppu kun seinään. tuli kauhee paniikki kun en oo vielä siivonnu enkä pakannu mitään sairaalakassia jne. nyt oon joka päivä töitten jälkeen yrittäny saada kaikkee valmiiks, kun ei tiedä vaikka piankin se pötkäle päättäis tulla.

möksmöks ja emppu 34+4 :heart:
 
Minä mattimyöhäinenkin hyppäisin vielä joukkoonne, jos vaan sallitte!? ;) En oo tänne viel kertaakaan kirjoitellut, mutta nyt ajattelin kertoa vähän itsestänikin.

Mää ootan nyt jo neljättä lasta ja oon just täyttänyt 27 vuotta. Laskettu aika on 5.6.2008. Ja viikkoja siis huomenna tai reilun puolentoista tunnin päästä 38. ;)

Vauva on laskeutunut jo pari viikkoa sitten ja muutenkin näyttää tilanne ihan hyvältä. Paikat on jo pehmenneet ja kohdunkaula lyhentynyt. Eilen ja tänään on tullut outoa ruskeaa verensekaista limaa ja muutamia napakampia ja kipeämpiä supistuksia kuin aiemmin. Jospa ei tämäkään mene ihan loppuun asti. Mulla on kaikki kolme syntyneet noin viikkoa ennen la:ta. =)

HB oli laskenut huolimatta siitä että syön rautaa. Oli vaan 108 ja olo on ollut sen vuoksi väsynyt ja huono. Mutta kävin ostaa eri merkkiä ja syön tupla-annosta, jospa se siitä alkaa nousemaan. Sf- mitta menee nyt keskikäyrää, välillä oli yläkäyrillä, mutta jospa nyt ei tulis kuitenkaan ihan 4kiloista vauvelia.

Eka lapsi oli 3810g, toka 4072g ja kolmas 3610g, nyt luulis tulevan samaa luokkaa kun sf-mitta on suunnilleen sama kuin edellisestä. Niin jos tämäkin syntyy viikon etuajassa.

Mutta eiköhän tää riitä tälläkertaa! Hyvää yötä kaikille mahakkaille ja onnea jo synnyttäneille!!!(En jaksanut lukea kun muutaman loppujutun, niin en tiedä oikeen missä mennään! ;) )

-Aliina pian rv38 täynnä!
 
Neuvolakuulumisia rv 35+5:
*verenpaine 130/70 (on korkeampi kun ennen muttei vielä huolestuttava)
*painoa tullut nyt yht. 17 kg :ashamed:
*pissa puhdas
*kohdunsuu pehmeä ja -kaula hieman lyhentynyt mutta muuten paikat vielä kiinni. Eikä vauva kuulemma vielä laskeutunut.
*rt-merkinnän sain lääkäriltäkin vaikka itsestä vieläkin tuntuu siltä että vauva olisi perätilassa tai jopa poikittain. Voimakkaimmat liikkeet tuntuu navan molemmin puolin... Mutta kai tuota neuvolatätiä ja lääkäriä on uskominen!!!! Ja koska itsellä kolmas raskaus, neukkaritäti ihanasti uskoi myös äitiä ja pisti sen takia lääkärin vielä arvioimaan tarjonta. Tänään olikin sitten vimppa lääkärintarkistus ellei mitään ihmeellistä ilmaannu.

Limatulpasta: Esikko käynnistettiin ja limatulppa irtosi heti kun alkoi kunnolla supistelemaan. Kakkosesta tuli hieman verensekaista limaa puolen yön aikoihin ja sitä jatkui koko yön. Supistelut alkoi aamulla ja vauva syntyi klo 18.30 saman päivän iltana. Monella ystävällä synnytys käynnistynyt noin vuorokauden päästä limatulpan irtoamisesta mutta olen kuullut että se voi irrota vaikka pari viikkoa ennen kun synnytys alkaa.

Levottomat jalat:Kärsiikö kukaan enää niistä???? Mulla ihan järkyttävää tuo nukkumaan meneminen ja vaikka telkkarin kattominen illalla. Päivällä kun hetken huilin sängyssä nukuttamassa kuopusta päikkäreille jalat ei vatkaa yhtään mutta odotas kun tulee ilta... Nytkin hytkyn ja heilun tässä tietokonetuolissa kun en tiedä miten päin olisin :kieh: jalat vaan tavallaan kramppaa ja kihelmöi niin että niitä on pakko heilutella. Eikä se ole miehelläkään kiva nukkua mun kanssa kun vaihdan asentoa puolen minuutin välein...
Yöllä heräilen monesti ja musta on tullut kamala YÖSYÖJÄ!!! Välillä teen voileivän ja keksit ja maito maistuu ihanalta :heart: Ihmekös siis tuo jos vaa'an viisari nousee ja hampaat tippuu suusta!!!

Tervetuloa kaikille uusille ja Neliapilalle onnea tuplatytöistä :heart:
Myös maaman puolesta jännittää :heart:

Valmet 35+5
 
Jee jee me ollaan jo 5 herätty kun mies ollaan viskattu töihin.. :D
Kivaan päänsärkyyn tuli taas herättyä 2 panadolia oon ottanu ja pyh.. :headwall: :headwall:

muutenkin koko yö meni ihan Vi...ks kun oli kuuma ja oli kylmä ja oli väärä asento jne.. :kieh:
haaraväli on aivan hellänä ja muutenkin kivasti sattuu kun mini liikkuu.. |O
ja taas tän yskän kanssa saa tapella,voi vinetto mikä torstai tulossa... :$

isompi neiti pitäis viedä kerhoon ja käydä asioilla,mutta kun jaksais..plah.. :snotty:
muutenkin nätti päivä tulossa ni varmaan taas tää äiti jykkii sisällä.. :/

kaikille uusille tervetuloa mukaan vaan!! :wave: :wave:

nyt kahvin keittoon jos se auttais...??

tuire ja mini 35+6 :heart: :heart:
 
Neliapilan perheelle onnittelut :flower:

Täällä ei mitään ihmeellistä paitsi eilen käytiin tustustumassa synnäriin ja se sai sen aikaan, että yön näin unta synnytyksestä ja heräsin jo neljän aikaan eikä uni enää tullut. Miehelläkin vapaa päivä niin sekin nousi ylös viiden aikaan. Nyt ollaan syöty jo aamupuuro ja kohta lähdetään koirien kanssa metsään. Hui kyllä se synnytys meinää jännittää tai lähinnä se milloin se alkaa. Aika alkaa tuntumaan pitkältä, viisi viikkoa laskettuun aikaan eli tässä synnytetään 5-7 viikon kuluessa :LOL:

Mulla on hirvee käsityö ja siivousvimma päällä. Keittiöstä eilen aloittelin siivousta ja toissapäivänä leivoin pakastimeen vierasvaraa =) Ens viikolla pitäsi käydä vielä jotain vauvalle ostamassa niin sitten alkais olemaan kaikki valmiina. Ai niin tänä aamuna bongattu ensimmäiset paksut maitotipat toisesta rinnasta :D

NeitiA ja KeijoKanerva 35+1 (viikotkin vaihtuu)
 
Valmet, mua kans vaivaa levottomat jalat erityisesti nukkumaan mennessä. Vaiva ei oo nyt niin paha kuin esikoisen aikaan mut ihan riittävän inhottava silti. Onneks mä yleensä nukahdan hyvin, joten ei tarvi kauaa sätkiä. :)

Muutenkin olen kyllä pystynyt nukkumaan yöt hyvin, mitä nyt vessareissu pitää tehdä. Olen "odotellut" kylkien ja lonkkien puutumista ja kipeytymistä mut toistaiseksi ei niitä vaivoja ole tullut. Ei ole tarvinnut ylimääräisiä tyynyjäkään, peitto vain on jalkojen välissä.

Paino näyttää nousevan kohinalla. Ja vieläpä kun viime aikoina mielestäni olen syönyt vähemmän, kun helposti närästää, mut ei se painon"hallintaan" ole auttanut. Jospa se vauva siellä lisää painoaan, ja/tai keho kerää nestettä.

Päivitin muuten profiiliin tuoreen kuvan masusta, eli eilen 35+5.

tipu 35+6
 
Huomenta!

Aliinalle tervetuloa! Vielä mahtuu mukaan jännäämään kaikkein pisimpiä viikkoja =)
Ihana masu tipulla, miten ne muiden pallomahat onkin niin söpöjä aina ja oma tuntuu lähinnä.... No, miten sen nyt sanos. Olo on vähän kun norsun ja valaan risteytyksellä...

Oon touhunnut aamu 6 saakka ja nyt on päivän eka (ansaittu?!) lepotauko menossa, leipätaikinan juuri on tehty ja tuvasta matot kannettu pihalle ja imuroitu, laitettu pyykit ja tiskit ja... Huomenna, kun valitan, et joka paikkaan koskee, niin muistuttakaa mua, että ei Roomaakaan päivässä rakennettu =)

Ei sitten reroperasta mitään havaintoja? Oliskohan hänellä jo vauva kainalossa?

Nyt oikasen selkää hetkeksi ja jatkan tätä huushollaamista hetken päästä.

Touhukasta torstaita muillekin!

Ammu ja Iltatähti 37+4 =)

 
Neliapilalle Onnea! :flower:

Valmet: Mulla aina välillä levottomat jalat myös, viimeksi viikko sitten taas häiritsi oikein urakalla. Lisäsin taas rautaa. Levottomat jalat saattaa nimittäin johtua myös matalasta hB:stä tai siitä että hB on laskussa.

Mua jo öisin jännittää käydä pissallakin, sängystä noustessa aina käy mielessä että jokohan tuo masu kaveri on saanut päätään hierottua tuonne alas niin paljon että lapsivedet lorahtaa samalla kun istahdan pytylle.
Mutta tuskin tässä mitään vielä pariin viikkoon tapahtuu. Edellisiäkin odottelin niin kovasti syntyväksi ennen laskettua aikaa, mutta eipä auttanut toivominen. Tarkasti tulivat ajallaan, niin siis tämäkin varmaan, blaah :|
Tällaisena työorientoituneena ihmisenä tämä kotona olo käy hermoille :)

Pumpuli ja kaveri 37+3
 
Ärsyttää!!!

Ostettiin eilen ekologisuuspuuskassa sellainen jatkojohto, jossa on virrankatkaisin. Iskettiin siihen töllö, digiboksi ja dvd-soitin ja ajattelimme säästävämme luontoa kun otetaan virrat kunnolla yöksi pois. No nyt tilanne on se, että digiboksi ei herää enää lainkaan. Siinä meni joka-aamuinen vauvataloni, hmph. No, onhan paremmin aikaa katsoa mitä te olette kirjoitelleet eilen :saint: .

Mymmy myy kyseli raudasta. Mä käytän Obsidania, on ainoa joka sopii mulle (sairastan kroonista suolistotautia, joten täytyy olla tarkkana näiden lääkkeiden kanssa).

Isyyslomasta meinasi siippa pitää viikon siinä kohtaa kun vauva syntyy ja sitten viikon syksyllä kun esikoinen aloittaa koulun ja kolmannen viikon koulujen syyslomalla. Ja kesälomaa heinäkuun.

Ursulainen: jännääääää! Toivon sulle kovasti parempia voimia loppumetreille, ei enää kauaa niin sulla on nyytti sylissä.

Aliinalle kovasti tervetuloa joukkoon hilpeään!!! Tipulla tosi söötti masu! Pitäisköhän munkin opetella miten tuonne saa kuvan.

Viipperä 37 tasan...



 
ammu oon sun kanssa samaa mieltä että muilla tuntuu olevan aina söpöjä vauva masuja :p mutta toki tykkään omastakin ;) ( paitsi arvista :ashamed: )
pumpuli 70 mä en jännitä noita öisiä pissa reissuja että josko tulis vedet, vaan toivon että aina kun nosen niin lorahtais :D mut ei vieläkää :D
 
Äitipolilla oli tänään synnytystapa-arviokäynti. Vauvan painoarvio nyt 3.4kg :D viikkoja siis 37+0. Eli ei ole taaskaan mikään pikkuinen tulossa... Näinköhän ne kaikki nyt ostetut 50-56 cm vaatteet edes mahtuu päälle... :whistle: Nyt odotellaan, että jos synnytys käynnistyy itsekseen seuraavan 2 viikon sisään niin hyvä, muuten uudestaan äitipolille. Silloin sitten katsotaan taas kokoa ja hyvin todennäköisesti keskustellaan sektiopäivästä... Lääkärin kanta tuntui olevan, että annetaan luonnon hoitaa homma, ja jos ei synnytys lähde käyntiin, niin sitten siihen on olemassa syynsä. Tosin sanoi myös, että vaikka synnytys nyt lähtisi käyntiin, niin ei voi taata, että lapsi mahtuu tulemaan...

Huomenna aloitan vihdoin ja viimein äitiysloman, kun saan projektin päätökseen. JEEEEEEEE!!!

Kata 37+0
 

Yhteistyössä