***KESÄKUUN KULLANKERÄT*** Toukokuussa

ursulaiselle onnittelut käynnistysajankohdasta :heart: Ja hienoa että kontrolleja noinkin usein, vaikkakin varmaan kauheen ressaavaa järjestellä elämää jokapäiväsen lekuriravaamisen takia. :hug: Sisukas nainen!

Mä luovutan kohta, leikkaan pääni irti jos tää räkä ei lähde. En kuule mitään, ja tuntuu siltä etten kohta enää näekään mitään. Aamulla puutui koko naama :snotty: Valivali - pahoittelen.
 
Ei... en myönnä, että olisin riidoissa kenenkään kanssa (minäkö?! Eihän se ole ees mahdollista... :saint: ), vastasin vaan kun kysyttiin. Ja kyllä tää aakee laakee tuntuu jo enemmän kodilta, kun mikään muu kolkka koko maasta, kotihan on siellä missä sydän on.

Leivoin sitten, kun lapset halus. Ja nyt täällä tuoksuu sikahyvältä (olis tuoretta kahvia ja mokkapaloja, jos jolle kulle maistus?), enkä voi ite niitä edes syödä, kun tuppaa noita grammoja kertymään ilman ylimääräsiä rasvapommejakin.

Olispa jännä tietää, minkä kokonen meidän vauveli on. Mutta siihen asiaan saatanee selvyyttä huomenna, kun neuvolaan meen tai viimestään ens viikon lääkärinlassa... Niin oliko joku tulossa kaffelle?Laitanko lisää tippumaan? ;) :p
 
minäkin kovasti odottelen että tulis 37viikkoa täyteen ja polilla päättäis mitä tehdään..kahden vaiheella edelleen että leikataanko vai mitä. Alkaa menee vaan hermo kun ei tiedä mistään mitään :kieh:
 
Ammu! Niin mikäs se teidän osote oli? *soittaa taksia* Onneks oon menossa iltapäivällä kakkukahville yhden pallomahan kanssa - saan jotain hyvää. Muuten olis varmaan pitänyt lähteä varta vasten kauppaan :ashamed:

EDIT: Löysin pätkiksen! :heart:

On tää epätoivoista :LOL:
 
Ihanaa kuulla että ursulainen saa nyytin jo tässä kuussa käsiinsä :heart:

Käytiin eilen ukon kanssa perhevalmennuksessa, aiheena vauvanhoito. Oli kyllä totaalisen perseestä, mitään uutta sieltä ei oppinu, vaikken oo ikinä vauvaa hoitanu enkä aiheesta juuri mitään edes lukenut. Vauvan tarvikkeitakin kun käytiin läpi, niin meinas itku silmään tulla että millasille tolloille koko valmennus on suunnattu, kun mainittiin vaan nämä kaikista oleellisemmat (vaipat, tuttipullo,tutti, amme, vaunut) Olisi kuvitellut että sieltä ois saanu vähän tarkempaa tietoa kaikesta, mutta ei. Toivottavasti seuraava kerta on antoisempi. Millasia on muiden perhevalmennukset olleet?

Nyt kun Ammu puhui mokkapaloista, alkoi tekemään niitä ihan älyttömästi mieli, ja haistan ne jo nenässänikin! Eikai auta muu kun tehdä niitä pellillinen itse :LOL:

Menhit ja Ella(viljami) rv36+2
 
Elppa:Mä kärsin samasta taudista.Mulla onneksi menossa jo ohi,mutta kuulo-,haju- ja makuaisti on vielä kateissa :snotty: Ukko valittaa,että tv on liian kovalla,mut mä en kuule mitään :headwall:

Menhit:Meillä oli esikoisesta kanssa perhevalmennus ihan turha.Kaikki asiat käytiin ympäripyöreesti läpi,eikä juurikaan uutta tietoa tullut.
Synnytysvideo oli kuin leffasta,ei hirveesti antanut oikeeta kuvaa koko tapahtumasta...

Rakkapanuu:Toivottavasti saat vähän selkoa tilanteeseen,ettei tarvii kärsiä loppuaikaa.

Mä meinasin tehdä mokkapaloja toissa päivänä,mutta teinkin valkosuklaa-vadelmamuffinseja...Arvatkaa tekiskö nyt mieli niitä mokkapaloja :p
Pitää kaivaa suklaalevy kaapin kätköistä :p

Bamse 35+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiA:
Viime päivät oon ommellut ja neulonut. Vauvasta tulee kestopeppu niin oon ommmellut yhteensä 6 sisätäyttövaippaa kaikki vähän eri mallisia, saa sitten testata mitkä sopii malliltaa parhaiten meidän pikkuiselle. Hahtuvavilliksiä oon tehnyt kolmet ja merinovillahousut ois tarkoitus tehdä kesäksi myös. Kestoliivisuojia oon ommellut ison läjän ja eilen ompelin söpöt muumilakanat ja äitiyspakkaukseen laatikkoon reunukset.
Kyllä mä arvostan tuollaisia ihmisiä, jotka osaa tehdä käsitöitä ja ommella. Itse oon aina niiden tekemistä inhonnut (ja siksi olinkin puutöissä aikanaan). Ei voi kun hattua nostaa :wave: Mutta jos joku linnunpönttöä kaipaa, niin... :LOL:
 
ursulaiselle toivotaan, että loppuraskaus sujuu ongelmitta ton hepatoosin kanssa =)

rakkapanuulle helpotuksia ja äkkiä, ettei tartte kärvistellä :hug:

ammu minä tulen kahville :wave: :p yöllä vetäsin jo mustikkapiirakkaa tossa esikon yskän valvottaessa ;) mut kyllä mokkapalat kuulostais tosi hyvältä :p meillä on nyt vaan nakkisoppa tulossa. Ja neiti se vaan yskii keuhkosa pihalle. Eipä osannu lääkärikään auttaa, mut arvashan tuon :( täytyy vaan vissiin lisätä lääkkeiden määrää...

Ite on niin väsyksissä että... ja suomen pelikin tulis tänää. Eilen nukahin sohvalle ennen yheksää. Moneltako se peli tänään tulee?

NeitiA Mistä sait kaavat äitiyslaatikon reunukseen? Mun piti saada verhous, mut ei sit oo löytyny ja nyt pitäis ite ommella :heart:
 
Venla se on taas se myöhempi peli, eli alkaa 22.30 |O
Ei ne vissiin halua että seuraan ollenkaan... Mulla on koulun vanhempainilta illalla, meinasin mennä kävellen, mutta ukko kielsi, sen verran hurja kelirikko tässä meidän tiellä, että pehmeässä sais tarpoa. Ei tarvii lietsoa kipuja kuulemma, taitaa olla ihan oikeassa kyllä hää
:heart:

Jaksuja pienelle (ja isommillekin, Elppa, rakkis ja ketä täällä nyt kipulaisia olikin...) potilaalle. Onneksi Elppa sairastat nyt, niin se ehtii hellittää ennen h-hetkeä. Ei oo hääppöstä ponnistaa, kun ei henki kulje, sekin on kerran koettu =)
 
Voi kun tänne on tullut hirmuinen määrä tekstiä :( Itse en liiemmin ole jaksanut kirjoitella kun ei nyt ole oikein mitä kirjoitella. Kaikki menee samaa rataa kuin tähänkin asti eli olo on ollut jopa ihmeellisen hyvä kaiken aikaa. Liekö syynä se etten ehdi kuulostella joka pientä kipuilua tms..Poju vie aikaa paljon. Välillä ihan hirvittää kuinka vilinää meillä sitten kesällä on, mutta onneksi mies jää heti vauvan synnyttyä isyyslomalle ja sen jälkeen kesälomalle joten on kotona sen 7 viikkoa. Sokerit toki meinaa heilua mutta yllätykseksi ei ole tarvinnut mennä siellä polilla ylimääräisiä käyntejä käymään. maanantaina sinne soittelin ja aikoi hoitaja soitella takaisin mikäli lääkäri katsoo tarpeelliseksi. Poli aika varattuna tuonne 19 päivällä. Tän viikon pe neuvola.
Aika ikävää kun ilmat jäähtyi noin paljon ettei sit viitsi oikein ulkoillakaan, mutta jospa ne alkaa lämmetä.

Mukavia odotus päiviä mammoille, tosiaan muutamilla jo h-hetki voi olla aikas lähellä!!!

Haleja ja tsemppiä kaikille!!

Ansku71 + rv 34+3
 
Onko täällä ollut jo galluppia imetysliiveistä???

Minä ajattelin olla ajoissa niitä ostelemassa ku nyt on hyvästi aikaa ennen muuttoa ja tältä paikkakunnalta niitä pitäisi paremmin löytyä. Mut enpäs minä mitään löytänyt!!
Kaphallissa ei ollut tarpeeksi isoja kokoja (pitäisi olla ehkä 80E tai isompi ku nyt on koko 80D) ja lindeksilläkään ei ollut ku yhestä liivistä sopiva koko mut se ei muuten sit ollut hyvä. Prismasta triumpiun liivejä kattelin mut ei nekään ollut hyvät. Tilasin sit bebesiltä yhdet sellaiset jotka venyy tarvittaessa yhden tai kaksi kokoa. Ovat sen verran kalliit etten raskisi niitä kovin monia ostaa. Yö liivit pitäisi vielä löytää ja loput ostankin sitten vauvan synnyttyä.

Kysymys kuuluu että mistä hyviä, edullisia ja tarpeeksi isoja liivejä saisi??


 
Polilla nyt sitten käyty ja kyllä kyyneleet on virrannut sen reisun jälkeen. :'(
Tää on nyt sitten aika vuodatusta, joten pyydän jo nyt Anteeksi!!

Menin sinne polille ja vastassa oli mieslääkäri. Pyysi istumaan ja kysyi, miksi olen siellä. Kerroin, että lonkkakipuilun vuoksi, johon lääkäri toisti vähättelevästi: "Vai että lonkkakipujen vuoksi." Selitin tilanteen, jonka jälkeen lääkäri totesi, että olet jo kaiken mahdollisen tehnyt ja hän ei voi minua enää auttaa. Kielsi enää syömästä buranaa, eli viimeinenkin apua sitten vietiin. Se siitä siiten! Sanoi sitten, että "Nooh katsotaan nyt vauvan vointi, kun kerran tänne olet tullut." Ultrasi vauvan ja siellä kaikki olikin kunnossa. Totesi, että mitään lääkettä ei enää ole ja että tätä on nyt kestettävä vain loppuun saakka... Että kyllä se kipu helpottaa sitten synnytyksen jälkeen. EI KAMALASTI LOHDUTA TÄSSÄ VAIHEESSA JA NÄIDEN KIPUJEN KANSSA! Käski vaan vedellä Panadolia ja pysyä liikkeessä, niin kipu pysyy pois. Tarvii kai sitten lopettaa nukkuminen ja alkaa käveleen yötkin ympäri taloa. :| :/ :(

Mä en nyt oikein tiedä, että mitä mä nyt teen?
Itkun kanssa pääsin siitä ultrapöydältä ylös ja itkien lähdin pois. Kun pääsin ulos sairaalasta, en voinut kuin alkaa parkumaan ääneen... :ashamed: Ohikulkijat oli vähän ihmeissään ja varmaan luulivat, että vauvalla joku hätä, kun olin niin sekasin...

Mä en nyt vaan voi uskoa, että kaikki voitava on muka nyt tehty.
Jätin yhdelle toiselle lääkärille soittopyynnön huomiselle, jotta voin hältäkin vielä kysyä asiasta. Ja neuvolaan aion soittaa vielä huomenna.

Ja koko käynnistä äitiyskorttiin jäi pvm, raskausviikot ja sairaalan leima. Ei siis laittanut mitään muuta ylös siihen... Ihme lääkäri!!! Pisti oikein vi***taan!!!
Kipitin sit kauppaan ja ostin kilon karkkia, jonka aion tänään syödä ketutukseen ennätysvauhdissa! :ashamed: :ashamed:

Rakkis ja massu 33+5
 
Ammu: Kahville huristaisin kyl vaik taksilla,mut en viitti vaa mokkapalantuoksui tulla tuoksuttelee :LOL: ...ku noi herkut o kiellettyi :kieh:
Muutenha tää entine Imatran"tyttö" vois tulla kattoon kui juttu luistas ;) ...Imatral elelin ekat 18v elämästäin.

AadaOlavi 34+5
 
meidän synnytys tullaan sitten käynnistämään :D
4.6 mennään (rv 37+5) katsomaan vielä vauvan paino ja rv 38 > 38+6 sitten suunnistetaan EKKS käynnistykseen..*tuulettaa***
4.6 saan sitten tarkan päivänkin =)

kohdunsuu on pehmentynyt,mutta kiinni =)
aikastetaan aikaa jos supistelut paljon voimistuvat..

tuire ja mini 33+5 :heart: :heart:
 
Sellasta galluppia laittaisin tässä, että minkä painoisia (painoarvio) teidän vauvat on olleet rv 33 (kysymys siis teille, jotka ootte käyny ultrassa/kontrollikäynneillä ja saaneet painoarvion)? Mulla oli tänään äitipolikäynti, kun seuraavat vauvan kasvua ja pikkuinen oli nyt 1,660kg... Sain uuden kontrolliajan parin viikon päähän, kun vauva on vähän pienikokoinen... Alakäyrillä siis mennään.

Mouse rv33 (vähän huolissaan vauvan kasvusta)
 
Alkuperäinen kirjoittaja maleha:
Kysymys kuuluu että mistä hyviä, edullisia ja tarpeeksi isoja liivejä saisi??
Mä ostin Anttilasta imetysliivejä valkoiset ja mustat, koko 85D (oli E:kin) hintaan 11,90?. Hirmu mukavat päällä, sporttiliivien tyyliset, eli ei mitään ylimääräistä pitsiä muttei taas rumat mummoliivitkään.

Rakkapanuu :flower: :hug: Voi ei! Tee lääkäristä valitus! :(
 

Yhteistyössä