Heipat!
Rankka reissu takana!
Neuvolalääkäri rv 36+2:
RR 117/78
Hb ei mitattu- veri kuulemma tarpeeksi punaista
pissa puhdas
SF 34cm
paino +426g/vko, yht. 12kg.
turvotus +/-
Syke 150
Liikkeet ++
Jäi vähän paha mieli käynnistä
Th oli laittanut mulle väärän huoneennumeron (47 vaikka piti olla 56). Aika oli 9.40, ja 9.45 kuulin mun nimen huudettavan jossain kaukana. Kävelin terveyskeskuksen ympäri ja näin lekurin nimen, koputin oveen ja menin sisään. Lekuri (uusi mulle) sanoi että nyt meillä ei ole paljoa aikaa, pitää tehdä kaikki nopeasti. :kieh:
Verenpaineen katsoi samantien (pulssi 100!) ja alapaine koholla; ei ihme, kun olin just juossu puolet terveyskeskuksesta etsien huutajaa.. Sit paino ja pissa, housut pois ja pöydälle. Sanoi ettei tee PAINOARVIOTA! Meinasin pillahtaa itkuun ja kysyin että miksei.. "ei ole aikaa ruveta mittailemaan". Jaha. Kokeili sitten päältä ja sanoi että käsikopelolla painoarvio n. 3,1- 3,4kg, sanoi että varmaan jää alle 4kg. VARMAAN :kieh: Ja että "ihan hyvän kokonen se on". Asioita joita ei sanota hormoonihirviölle!
Katsoi ultralla lapsiveden, napanuoran ja pään asennon - ei ihan täysin kiinnittynyt, mutta kuulemma sentin päässä siitä ja hyvällä mallilla. Näytti nopeasti ultralla päästä kuvaa; pullaposki imi innoissaan peukaloa, alaleuka vaan väpätti kuvassa :heart: Se oli ihan oikea vauva jo! :heart:
Sisätutkimuksessa totesi vaan että saa vielä vähän päätä liikutettua, mutta tosi vähän. Kohdunsuu kiinni mutta jo pehmeä, kaulaa 2-3cm jäljellä.
Se siitä sitten. Housut jalkaan ja se jo odotti äitiyskortin kanssa että hei hei ja onnea matkaan. Koko käynti kesti just ja just 15 min. Pissankin otin itse vessassa käynnin jälkeen. Nooh, pääasia että kaikki hyvin. Tekis mieli vaan saada oikea painoarvio, mutta eikai tässä auta muu kun odottaa että se ulostautuu ja saa oikean painon.
Vanhempien kanssa käyty lounaalla vankilassa (ent. vankila, joka hotelli nykyään), keskustasa shoppailtu äidille uudet rillit, miehelle farkut ja kengät. Kaupassa käyty ja osoitin olevan raskaudementian pauloissa. Ajatuksissani hyppäsin kaupan edestä väärään bussiin (matkaa kotiin 500m, olin laiska), menin kaksi pysäkkiä ja jouduin kävelemään reilut 2km kotiin kahden painavan kassin kanssa. Nyt on hartiat kipeät kun on vielä flunssaa.
Arvatkaa kaksi kertaa kenellä on viimeiset 40 min supistanut 10 min välein
Ensimmäiset supistukset
Vähemmästäkin varmaan, kunhan ei nyt rupea kivuliaiksi.
Venla-05- kiitos Nasolin- vinkistä :heart: Nyt on nenä auki!
Lepäämään hetkeksi..
Elppa & Antsa 36+2