***KESÄKUUN KULLANKERÄT*** Toukokuussa

Niin ja vauvan sängystä... Se on palasina vielä. Tämä meidän makkari on turhan ahdas muutenkin, niin ei laiteta sitä tuohon eteen. Mies laittaa sen sillä aikaa, kun oon laitoksella. (Nyt muut tietysti kauhistelette siellä, että ei oo tosi... on tosi. Kyllä se nyt kohta nelikymppinen mies osaa sängyn koota ja petata)

Minäkin luotan siihen, että mies osaa laittaa sänkyä ym. valmiiksi. Lisäksi sairaalasta kuitenkin tullaan kotiin päiväsaikaan, joten ehtii sitä sittenkin. Vaatteita meinasin kyllä ruveta pesemään jo nyt.

Ja täälläkin on hakusessa E-kupin imetysliivit... Odotan jo nyt kauhulla minkälaiset tyhjät pussit näistä tulee sitten imetyksen loputtua... Tosin mies on jalomielisesti luvannut, että pääsen halutessani (kunhan sopiva määrä lapsia tehty ja paino oikeissa mitoissa) rintojen kohotusleikkaukseen, siis ei mitään implantteja, mutta otetaan vähän löysiä pois... :D

Painoarvioista, meillä
28+5 painoarvio 1.3 kg
33+0 painoarvio 2.3 kg
34+4 painoarvio 3.0 kg (hillitöntä :D ).
No esikoisen takia suhtaudun noihin painoarvioihin hieman skeptisesti, koska pitkällä lapsella painoarvio on yleensä yläkanttiin. Esikoisen painoarvio 40+0 oli 4.4 kg ja syntymäpaino 40+6 oli 3.76 kg (52 cm). Oli siis pitkä ja hoikka poika.

Tuli tuossa mieleen, kun pitsaa tein. Te joilla on turvotusta. Oletteko koittaneet laskea sitä ananasmehulla tai teellä? Tai jollain muulla ruoka-aineella, minkä olette kuulleet poistavan luontaisesti nestettä elimistöstä. Siinä hoksasin, että minulla ei ikinä ole ollut turvotusta raskauden aikana, mutta johtuukohan se siitä, että minä litkitän teetä aivan tuhottomana. Tänäänkin on mennyt varmaan jo puolilitraa ja päivä on vasta puolessa välissä. Tehkää koitos, auttaisko?

pinnasänky on ollut valmiina tuossa makkarissa jo pari viikkoa :D Tilavaatteineen kaikkineen. Tuuletan ne sitten ku vauva pääsee kotiin tai varmaankin ukko tuulettaa :LOL:

Hitsi jos saisi itsekkin jotain painoarviota, mutta ei oikein irtoa. Ainut mitä neukkatäti on suostunu sanomaan on että "kyllä se varmaan normaalikokonen on". Plääh! Jos vaikka ensviikolla lääkärineuvolassa sais sit lääkäriltä jotain vastauksia :D Tänään kuitenkin aamulla neuvola, jossa kaikki ok, paino nousee niin paljon etten edes kehtaa sanoa sitä ääneen vaikka neukkatäti sanoikin että turvotusta ja muutenkin normaalia. Muutenkin kaikki jutut mitä aina siellä katotaan on "normaalia". Turhalta alkaa tuntua sinnekki meno vaikka matkaa ei ookkaan ku jotain 300 metriä :LOL:

Tänään pitäs taas suunnata isompaan kaupunkiin shoppailemaan tuhatta purkkia rasvaa ja jotain lyhythihaista paitaa. Saa nähä löytyykö, ku oon niin hirveän ronkeli vaate asioissa.

Menhit ja Ella(viljami) rv 36+3

Edit: Niin ja siksi siis tuota painoarviota niin kovasti haluisin ku sf mitta nousi yhtäkkiä keskikäyrältä yläkäyrälle :O

reropera ; Jutustelit jalkojen alta menemisen ja supistusten yhteydestä?.Miulla molemmissa synnytyksissä supistukset on vieneet aina kirjaimellisesti jalat alta.Ollut hiukka ikävää ku liikkuminen ei juurikaan oo onnistunut.
Liiveistä ollut puhetta.Kurkatkaa babyidea nettisivut.Siellä miusta hyviä ja joustavia/tukevia imetysliivejä isoille rinnoille.Hinnatkaan eivät ole kohtuuttomia.
Meillä lakanat laitetaan koppaan vasta ihan h.hetken lähellä.Hoitopöytä pitäs kantaa sisälle,en oo muistanu koko hökötystä.
Vointeja ja voimia kaikille!

Meillä on pinnis jo valmiina tosin ei siinä lakanoita vielä ole kun vauva nukkuu alkuun äippäpakkauksen laatikossa :) Venla-05 ja muutkin jos kiinnostaan niin täältä http://orppis.vuodatus.net voi käydä kurkaamassa minkälaisen verhoilun tein äippäpakkauksen laatikkoon, en jaksa erikseen kuvia tänne laittaa :)

Ompa Rakkiksella ollu inhottava lääkäri. Minä voisin tulla ja potkasta sitä kupoliin että etkö tajua mistään mitään |O :ashamed: :hug:
Tuli eilen noottia painonnoususta neuvolassa. Masentaa.... :|
Di 34+2

Heipat!

Rankka reissu takana!

Neuvolalääkäri rv 36+2:

RR 117/78
Hb ei mitattu- veri kuulemma tarpeeksi punaista
pissa puhdas
SF 34cm
paino +426g/vko, yht. 12kg.
turvotus +/-
Syke 150
Liikkeet ++

Jäi vähän paha mieli käynnistä :( Th oli laittanut mulle väärän huoneennumeron (47 vaikka piti olla 56). Aika oli 9.40, ja 9.45 kuulin mun nimen huudettavan jossain kaukana. Kävelin terveyskeskuksen ympäri ja näin lekurin nimen, koputin oveen ja menin sisään. Lekuri (uusi mulle) sanoi että nyt meillä ei ole paljoa aikaa, pitää tehdä kaikki nopeasti. :kieh:

Verenpaineen katsoi samantien (pulssi 100!) ja alapaine koholla; ei ihme, kun olin just juossu puolet terveyskeskuksesta etsien huutajaa.. Sit paino ja pissa, housut pois ja pöydälle. Sanoi ettei tee PAINOARVIOTA! Meinasin pillahtaa itkuun ja kysyin että miksei.. "ei ole aikaa ruveta mittailemaan". Jaha. Kokeili sitten päältä ja sanoi että käsikopelolla painoarvio n. 3,1- 3,4kg, sanoi että varmaan jää alle 4kg. VARMAAN :kieh: Ja että "ihan hyvän kokonen se on". Asioita joita ei sanota hormoonihirviölle!

Katsoi ultralla lapsiveden, napanuoran ja pään asennon - ei ihan täysin kiinnittynyt, mutta kuulemma sentin päässä siitä ja hyvällä mallilla. Näytti nopeasti ultralla päästä kuvaa; pullaposki imi innoissaan peukaloa, alaleuka vaan väpätti kuvassa :heart: Se oli ihan oikea vauva jo! :heart:

Sisätutkimuksessa totesi vaan että saa vielä vähän päätä liikutettua, mutta tosi vähän. Kohdunsuu kiinni mutta jo pehmeä, kaulaa 2-3cm jäljellä.

Se siitä sitten. Housut jalkaan ja se jo odotti äitiyskortin kanssa että hei hei ja onnea matkaan. Koko käynti kesti just ja just 15 min. Pissankin otin itse vessassa käynnin jälkeen. Nooh, pääasia että kaikki hyvin. Tekis mieli vaan saada oikea painoarvio, mutta eikai tässä auta muu kun odottaa että se ulostautuu ja saa oikean painon.

Vanhempien kanssa käyty lounaalla vankilassa (ent. vankila, joka hotelli nykyään), keskustasa shoppailtu äidille uudet rillit, miehelle farkut ja kengät. Kaupassa käyty ja osoitin olevan raskaudementian pauloissa. Ajatuksissani hyppäsin kaupan edestä väärään bussiin (matkaa kotiin 500m, olin laiska), menin kaksi pysäkkiä ja jouduin kävelemään reilut 2km kotiin kahden painavan kassin kanssa. Nyt on hartiat kipeät kun on vielä flunssaa.

Arvatkaa kaksi kertaa kenellä on viimeiset 40 min supistanut 10 min välein :eek: Ensimmäiset supistukset :eek: Vähemmästäkin varmaan, kunhan ei nyt rupea kivuliaiksi.

Venla-05- kiitos Nasolin- vinkistä :heart: Nyt on nenä auki!

Lepäämään hetkeksi..

Elppa & Antsa 36+2

NeitiA voi että noi sun kestoliivin suojat on sitten ihania :D
Elpalle halaukset epäonnistuneen neuvolalääkäri reissun takia :hug:

meillä kans meni tää lapsenvahti homma nyt vähän syteen ja saveen kun anoppi päätti ettei tuu ja on nyt riidoissa poikansa kanssa :kieh:
ja taas oma äiti on viikkoa aikasemmin lomalla ja on pakko olla töissä taas kun toiset lomailee sitten :headwall: :headwall:

joten nyt on pakko painostaa mll tai sitten on jotenkin joku muu saatava tänne lapsia hoitamaan,mutta eiköhän sekin saada järjestettyä :whistle:

Elpallakaan ei ollu näköjään kiva lääkärireissu :( Mutta hyvä, että kaikki oli ok :flower:

NeitiA on saannu ihanan rimpsun aikaseks :heart: Täytyis varmaan kokeilla tehä :whistle:

No huomenna neuvola! Näkee taas painon :p Turvotuksiin syön runsaasti ananasta ja tuorekurkkua ja pyrin juomaan runsaasti. Ei oo nyt lisääntyny, mut ei vähentynytkään. Eilen kätilökin sano, et naamassakin turvotusta jo löytyy :| No kaipa se sitte lähtee poiskin :heart:

NeitiA, mistä olet ostanut tuota kosteuden sulkukangasta pul. Taitaa olla ihan vaippaan kuuluvaa kosteuden sulkua.. Tuli mieleen, että nuo olis kyllä todella hyviä siis nuo sinun rintasuojat. Minä olen yhteen imetykseen ostanut kaupasta niitä kestosuojia, mutta ne ei kestä kuin häjin tuskin yhden lapsen imetyksen. Ajattelin, että voisin tuollaisia tehdä. Muuten jos sinulla on vielä valkoista kangasta jäljellä, kannattaa ainakin parit tehdä sellaisetkin, ettei näy valkoisesta paidasta läpi. Ihan kateeksi käy, kun jollakin on noin paljon aikaa ja resursseja, että voi tehdä tuollaisia. Esikoiselle tuli tehtyä paljon, mutta eipä enää...

Kiitos kaikille ihquille haleista!! :heart: :heart:

Täällä on voitu nyt vähän paremmin. Viime yö meni jo suht kivuttomasti, kun vetelin pakaraan illalla relaxantia ja huiviin huitaisin 3*500 mg Panadolia. Koitin pysyä koko yön peiton alla, vaikka oli ihan sika kuuma! Tyynyjä oli jalkoväli täynnä... yöllä pääsin jopa kävelemään ja aamulla olo oli suht "normaali".

Nyt sitten mietityttää vain, että miten paljon tuota Panadolia voi syyä? En kai mä voi koko loppu aikaa vedellä nassuuni joka ilta 3 Panadolia?!?! :eek:

Vähän teki mieli kyllä sitä lääkäriä siellä polilla mottasta!
Vielä, kun se oli mies, niin tuli vähän fiilarit, että hel***tiäkö sää mun vaivoista tiedät apina, kun et oo ite koskaan ollut raskaana?!?!? :whistle: Ikuna en sille kyllä enää mene, jos ei ihan pakko ole! :|

Joku kyseli lakanoiden valmiiksi laitosta... meillä nekin on jo valmiina paikallaan, kun oli pakko laittaa kaikki kuntoon, kun pelkäsin, että mun liikkuminen loppuu kohta kokoneen. :ashamed: Täytyy vaan sit ropsasta niitä, kun vauva kotiutuu...mulla on kyl siinä päällä sellainen "päiväpeitto", että ei nyt ihan kaikki pölyt sinne änkis...

Palataampas paremmin vaikka illalla!
:wave: :wave:

Rakkis ja massu 33+6

Onkos se nyt issias vai mikä kun alko ronaamaan ton aamusen kauppareissun jälkeen :kieh: Ei meinaa kestää astua ja pakottaa paikallaankin tosta pakaran/lonkan kohdalta :/ Vai siirsikö rakkapanuu vaivat tänne :LOL: täytyy varmaan hakea lisää panadolia, kun ei taida uskaltaa niitä panacodeja ottaa, kun täytyy niin usein ton esikonkin kanssa herätä yöllä :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Venla-05:
Onkos se nyt issias vai mikä kun alko ronaamaan ton aamusen kauppareissun jälkeen :kieh: Ei meinaa kestää astua ja pakottaa paikallaankin tosta pakaran/lonkan kohdalta :/ Vai siirsikö rakkapanuu vaivat tänne :LOL: täytyy varmaan hakea lisää panadolia, kun ei taida uskaltaa niitä panacodeja ottaa, kun täytyy niin usein ton esikonkin kanssa herätä yöllä :heart:
Toivotaan, että et saanut vaivojani! :|
Vaik tääl on ollut kyllä nyt ihmeen hyvä päivä lonkan suhteen...
Ainoa, mikä ihmetyttää/huolestuttaa, on se et en pysty käveleen oikealla jalalla suoraan vaan sitä pitää pitää kävelyn aikana vähän "auki", jotta ei sattuis...kumpa kaikki katois viim. synnytyksen jälkeen... :/

ikionnellinen
Täällä päivä jälleen siivoiltu, tällä kertaa kohteena eteisen kaappi, tein ylähyllylle tilaa vauvan kantokopalle ja kaukalolle, ettei kissat 2kpl etsisi niistä makuupaikkaa.
Aamulla nukuin puol kymppiin asti :D Syy löytyy eilisestä: menin parhaan kaverin luo viettämään iltaa muiden tuttujen kanssa, niin nepä olikin järjestäneet mulle sellaiset vauvakutsut!! =) Olin tosi yllättynyt, ilta oli oikein mukava, pari hauskaa leikkiä ja kivan lahjankin sanín. Ihan täpinöissäni kerroin miehelle yllätyksestä kun pääsin kotiin... :heart:

Vauva ollut tänään kovin rauhallinen, taian oikasta sohvalla josko hää jaksaisi heräillä. :wave:
Ikionnellinen 35+1

ikionnellinen
kerta teilläkin on kissoja...
ni mites meinaatko ruveta laittamaan makkarin ovea kiinni(vai siis pääseekö teillä ees kissat makkariin..)?? vai meinaatko ostaa tuon kissaverkon pinniksen päälle?

kun mä mietin kumpi olis parempi vaihtoehto,tapella sen verkon kanssa öisin vai opettaa kissalle että makkariin et enään pääse..tähän mennessä siis päässy sekä meidän että lasten makkariin(kun lastenhuoneeseen pääsee meidän huoneen läpitte..)

mymmy myy

Meillä kissa pääse päivisin meidän makkariin muttä yöllä laitan oven kiinni..oon sen verran säikky että en anna kissa tulla yöllä ettei vaan mene pinnikseen..Pari yötä meni ennen kun tuo katti ymmärsi että yöt se saa nukkua olohuoneen puolella =) Nyt tästä on jo n. kuukaus ku tälläisen järjestelyyn päädyin

ikionnellinen
mymmy myy
Meillä kissat on aina pääseet makkariin, nyt oli tarkoitus että iltaisin ja päivisinkin ovi laitetaan kiinni, jotta eivät menisi pinnikseen. Toki saavat huoneeseen päivällä tulla jos mekin siellä olemme. Tahtoo vaan tuolla toisella kissalla olla sen verran tahdonvoimaa että pitää sellaista meteliä (naukuntaa ja raapimista)jos ei johonkin pääse. :kieh:
No ehkä ajan kanssa... :whistle: Kissan verkosta en tykkää joten se jää hankkimatta. Voi kyllä hyvin olla ettei nuo meidän kissavanhukset halua edes sinne sänkyyn kun vauva siellä majailee mutten ota riskiä.

Heippa!

:hug: ja jaksamisia niille jotka toivottavasti pitää vauvansa vilä vähän aikaa mahassa :)

Ma- ti kävin osastolla sokerikäyrässä. Meinasivat labrassa jo heti kättelyssä ryssiä koko reissun. Yrittivät juottaa sen sokerirasitus juoman!!!
Toinen äiti oli kerenny jo juoda sen liemen kun olivat menneet sitten sanomaan ettei sitä pidäkkään juoda.... Jouduin nuoria labranhoitajia vähän valistamaan... Missähän nekin neidit on koulunsa käyny kun eivät erota sokerirasitusta ja vrk sokerikäyrää... :eek:

Kyynärtaipeet on nyt mustelmilla monista veren otoista.
Reissu meni ihan hyvin, diettiä ja kotona mittailiua vaan jatketaan. KTG.n ottivat kans, hyvin liikku ja syki sydän n. 140-160. Joitain supistuksiakin piirtyi liuskaan, ei onneksi kipeitä.
Ensi viikon perjantaiksi sain ä.polille uuden kontrolli ajan.

Eilen tavan nla känti.

paino +450g/vk
hb 118, laskenut
Rr 118/71
sf 35
U-prot -
U-glug ++ :eek:
RT
liikkeet ++
s.äänet ++

Lisäystä:
Mie vaadin saada vauvalle synnyttyä calmette-rokotteen kun sitä ei enää anneta rutiinin omaisesti. Meillä päin kun on näitä tuberkuloosi riski maasta olevia kansalaisia... Nla.ssakin olivat sitä mieltä ettei olisi saanu lopettaa rokotuksia. Vielä se kostautuu jossain aiheessa.

Rokotuksen saamiseen piti täyttää "riski"-kyselylappu ja sai keltaisen tarran ä.korttiin. Sairaalassa sitten lopulta päättäävät ssako sen, eivät ole yleensä hylänneet pyyntöä ....

Johan sain keskiviikkona sokeriarvot kohoamaan kun söin makarooni ruokaa...2h arvo 8.3, sillä olikin nla.ssa sokerit pissistä plussalla. Osastolla ollessa ottivat pissinäytteen kanssa ja sinä oli sokeri yhdellä plussalla vaikka verensokeri oli vain 6.0. Kumma juttu että sitä silti menee pissiin...

Oli tuossä äskettäin ihan pakko lähteä ulos vähän lenkille, ilma on pilvipouta ja onneksi ei tuule, teki ihan hyvää.

Mie vaihoin kännyn semmoiseen jossa on parhain kamera, ei tarttee kannella huonoa digikameraa mukana.

Olettekos mammat jo lukenu uutisia että keskisuomen sairaalassa ei enää anneta ilokaasua... on turvarajat ylitetty jtn...

Eilen hain postista uudet imetysliivit, kivat ovat, joustavat ja mahtuvat :D

http://www.otto-suomi.fi/?section=2039&class=shop_order_center&action=show_items&id=192&page_num=3

:wave:

amati ja tahvo rv 34+4

Olin äitiyspolikäynnillä kun oli sovittu nyt viikolle 36.oma äitini oli kuskin ominaisuudessa mukana
ja ultra kokemus oli hänelle mukava yllätys.vauva oli tosi villinä eikä meinannut millään pitää
jalkojansa paikallaan,joten reisiluun mittaaminen vei aikansa.lääkäri sai todella tehdä töitä :p
No lapsivettä on normaalia enemmän ja paino-arvioksi saatiin nyt 3800g synnytyksen käynnistyspäiväksi tuli 21.5 eli tasan viikko 38.No tämä keskimmäinen syntyi 37 viikolla itsekseen kovan ukkosen jälkeen.sanovat vanhakansa ukkosen monesti vesien menon syyksi!
Olen valtavan kokoinen eikä mikään ole enään kivaa,myötätunto-tuskailut kaikille samoin tunteville.
kyllä toi synnytyskin jännittää ihan sikana!!!mutta niinkun sain isoveljellisesti kuulla niin
niinhän siinä käy,kun siinä pippelin päässä on reikä...

maama ja masu-asukki rv36+1

Maama 79: Mulla on syntymäpäivä 21.5. Ihan hyvä päivä syntyä, mutta horoskooppimerkin kanssa on hieman epäselvyyttä. Mä olen horoskoopiltani härkä ja kaksonen. Riippuu ihan mistä horoskooppinsa lukee. Jossain lehdissä härän horoskooppi loppuu jo 20.5 ja näin ollen olen kaksonen. Jossain taas härän horoskooppi on jopa 22.5 asti. Mutta hyvin olen pärjännyt tämän epävarmuuden kanssa :D

Mä olin tänään ä.polireissulla. Siinä reissussa meni 3h. Ultra oli myöhässä ja sitten laitteet takkuili ja kaikkea. Vauvalla kuitenkin kaikki ok. Keskikäyrällä kasvaa ja painoa oli 1970g nyt rv 33+3. Valkuaista oli virtsassa vähän ja paineet koholla. Lääkitystä ei vielä aloitettu ja taas reilun viikon päästä saa käydä uudelleen. Siinä välissä sitten taas neuvolassakin. Välillä tympii juosta noissa, kun usein saa kuljettaa tuota vajaa 2 vee vilkasta lasta mukanaan. Ei todellakaan tee ne reissut hyvää mun verenpaineilleni! Mutta hyvähän se on katsoa, että kaikki kunnossa.

Yhteistyössä