***KESÄKUUN KULLANKERÄT*** Toukokuussa

elikkäs tällä kertaa yläpaine oli koholla
rr140/80, meen perjantaina uudelleen mittaukseen
turvotusta +
pissa puhdas, u-gluk+++
hb 124
paino 101,8...
sf-mitta 32, ja jos viel rv36 korkealla niin lähettävät äippäpolille..
syke 160
liik ++
rt

jees eli tosiaan takas perjantaina paineen mittaukseen...kätilö sanoi että sf-mitta käyrän mukaan olis tulossa iso vauva, jopa 4kg...sen takia sanoi että lähettää äippäpolille..
Muuten kaikki ok =) kävin tänään uimas...

rv33+4
 
Tarkistakaa teitonne...

Eli tervetuloa tänne kesäkuisiin ja tosiaan kaikki uudet ja kaikki päivitystä tarvivat, mulle yv:nä...

On niin kiwaa ku tämä porukka suurenee!!! :heart:
Mun piti jo tehdä uusi toinen sivu että mahtuu....
Merkatkaa otsikkoon kumpaan listaan kuulutte, baby vai baby2...niin olis helpompaa... =)listat menee pvm kohtasesti, eka 1-15.6, toinen 16-31.6


http://www.geocities.com/kesavauvat08/baby
http://www.geocities.com/kesavauvat08/baby2

ja hommailin ajakuluksi synnyttäneille oman sivun...niin ei tuu kiire siinäkään =)
Käykää kurkkaas mitä infoa sinne on hyvä antaa=)
http://www.geocities.com/kesavauvat08/synnyttaneet
 
Neuvolassa aamulla käyty. Kaikki ok, painoa +280 g/vk :D , verenpaineet 107/73. Turvotusta on, mutta esikoiseen verrattuna tosi vähän. Seuraavaksi äitipolille 2 vk päästä synnytystapa-arvioon ja siitä viikon päästä neuvolaan.

Esikoisen raskaus tuntui kyllä kestävän sen 40 viikkoa, mutta tämä tuntuu ihan siltä, että kokonaiskesto olisi 20 viikkoa... Miten ihmeessä huomenna voi jo olla viimeinen työpäivä!?!?!?! :D

Kata 34+5
 
Heips :)

Mulla olisi synnytystapa-arviointi 21.5. Viimeeksi viikolla 33 painoarvio oli 2449g ja veikkas lääkäri että yli 4kg tulis jos loppuun asti mentäis.. taitaa käynnistää ennen "eräpäivää" kun istukka liian alhaalla ja muutenkin tuo rd ellei sitten päädytä leikkaukseen niin kuin lääkäri viimeeksi vihjaili..Huomenna alkaa sitten virallinen äippäloma =)

Kaalimaankakara 34+6
 
neuvolakuulumisia..

vinskillä kaikki hyvin :)

pissa puhdas, paineet ok. hembba kunnossa, painoa tullu melkee 4 kiloa lisää puolessatoista viikossa :/ (edelleenkää neukkatäti ei kiukutellut asiasta) totesivat osittain myös painonnousun johtuvan turvotuksesta jota mulla ilmestynyt ihan kiitettävästi.

syke 145, likkeet ++ ja sf-mitta 32. ainut että sain huomiseksi aamuksi labraan lähetteen verikokeille maksaarvoja antamaan mahakutinan vuoksi.. no parempi katsoa kuin katua.
sehän on kuitenkin vain yksi verikoe.

viikon päästä onkin sitten lääkäri ja ylimääränen ultra koska painoarviota seurataan sen suuruuden vuoksi, hiukan jo jännittää :p

marleena83 ja vinski 35+4
 
neuvolassa käyty

paineet 117/64
paino +758g/vk :eek:
sf mitta 31
tarjonta rt ja mennyt jo häppäriluun kohtaalle :eek:
U-Prot. & U-Gluk. --
syke 140-160
likkeet ++

huomenna äippäpolille ja kohdunsuun tilanne tarkastettava tän päivästen kipujen ja supisteluiden takia.
muutama viikko on vielä rauhoitettava sitten voi vapaasti tulla.

mutta nyt lepäämään ja odottamaan huomista äippäpolia :wave:

tuire ja vauhti mini 33+4 :heart: :heart:
 
Oltiin tänään synnytysvalmennuksessa, ja katsottiin myös synnytysvideo. Sivusilmällä huomasin, että yhden pariskunnan mies, ei pystynyt katsomaan koko filmiä (siis kun alkoi ponnistusvaihe). Ja ei edes näytetty mitään ihmeellistä siinä. Kävi hiukan sääliksi, että miten mahtaa pärjätä tositilanteessa, jos jo nyt teki noin pahaa :eek:
 
Mahtaakohan ne muuten ultrata mua siellä polilla huomenna?
Vai mitähän siellä tehdään, kun koitetaan selvittää, mikä tuota lonkkaa vaivaa...
Voiskohan vauvan suuri koko vaikuttaa tuohon kipeilyyn, kun ovat povanneet 4-5 kg vauvaa... Pää on jotenkin tän kanssa nyt ihan sekasin! Onnex sain sen poliajan huomisex!

Tänään kävin ostaan viimoset kamat sairaalakassia varten. Mä oikeesti alan pikku hiljaa valmistuun siihen, että tää mamma ei kohta enää käveke. :| Vaikkakin nyt päivä on taas mennyt suht surutta. Yöx tarvii vetää buranaa nassuun...
 
Sydänkäpynen meillä ainakin polikäynneillä katsotaan näillä viikoilla jo se ctg-käyrä. Ultralla tarkistetaan vauvan koko, tarjonta, istukan toiminta ja napasuonen virtaukset (eli että liikenne toimii äidin ja vauvan välillä ) ja jos on lääkärin luo aika, niin tekee sisätutkimuksen.

Tuohon synnyttäneiden listaan voisi lisätä sen, millä rv:lla vauveli on syntynyt?

Ja Venla kun aiemmin meidän elukoista kyseli, niin ylpeänä kerron, että rakkaani on pohjalaisen maitotilan 17. isäntä ... mistähän tuo mun nikki on aikoinaan tullut :whistle: ?! Sen lisäks löytyy perinteisen maalaistalon pieneläinvalikoima, yksi koira ulkona häkissä ja toinen koira tuvassa ja pitäähän se kissa olla hiiriä pyytämässä =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sydänkäpynen:
Ammu ok, mikä on ctg-käyrä?

Laitetaan vatsan ympärille sellasilla joustavilla remmeillä kiinni pari sellasta anturia, joilla seurataan vauvan sykettä ja käyrä piirtää myös mahdolliset supistukset. Käyrää otetaan kerrallaan joku 15-30min. Ihan tarkkaan en enää muista, siitä on vuosia, ku oon viimeks "käyrillä" käynyt :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sydänkäpynen:
Mitä ne siel äippäpolilla sit niinku tekee??? te jotka siel ennen käyny...
Täällä äitipolikäyntejä on nopeutettu, eli sitä sikiön sydänkäyrää (ctg-käyrä ) ei enää oteta, ellei siihen ole mitään erityistä syytä. Eli KYSin äitipolilla jutellaan ensin kätilön kanssa ja sitten odotellaan lääkärin vastaanottoa, jossa lääkäri tutkii kohdunsuun tilanteen ja ultraa vauvan (mm. katsoo rakenteita, lapsiveden määrää, tekee kokoarvion pään, vartalon ja reisiluun mittojen perusteella) ja lopuksi keskustellaan siitä mitä seuraavaksi tehdään (eli jatkuuko seuranta, mikä on synnytystapa tai ylipäätänsä miksi sinne äitipolille on alunperin tultu). Koko hommaan meni viimeksi n. 1.5 h (esikoisen kanssa pari vuotta sitten meni helposti 2-3 h = kätilön kanssa jutustelu, odottelu, sydänkäyrä, odottelu, ultra, odottelu, lääkäri).
 
Hyvin se Ammu kertoi mitä tuolla äippäpolilla tutkitaan. Minua on myös lääkärit ultranneet, kun on katsottu sektioarpea toisen kohdalla. Sitten nyt lääkäri (4d-ultralla) tutki lasta tarkemmin, kun edellinen oli tuo sydänlapsi. Mutta ei onneksi löytänyt mitään, paitsi ei tuotakaan huomattu ultrissa, vaikka minua silloinkin tarkasti ultrattiin raskausmyrkytyksen takia. Huomattiin vasta vuorokauden kuluttua, kun lapsi oli syntynyt(siis kuultiin sivuääni sydämessä ) . Lopullinen tieto saatiin vasta Oulussa 3-4 oisko päivän vanhana. Ainakin minulta aina mitataan myös verenpaineet ja katsotaan pissa. Mutta minulta seurataankin tuota raskausmyrkytystä, niin en tiedä katsotaanko niitä kaikilta.
 
ikionnellinen
Heips =)
Eilen oli eka perhevalmennus, aiheena synnytys. Katottiin ekaksi video, jossa synnytys oli tosi helppo ja nopea, ei jäänyt kovin todenmukainen kuva siittä. Sitten terkka jutteli jotain aiheeseen liittyvää ja lopuksi juteltiin porukassa paljon, oli kiva pieni valmennusryhmä, kaikki äidit oli minulle tuttuja, pikkupaikkakunnan iloja...

Tänään olenkin varmaan 5h silittänyt eilen pesemiäni vauvan vaatteita ja lakanoita yms. Nyt selkä aivan tohjona. Toinen virallinen äippälomapäivä menossa ja pelkkää raatamista, pitäisköhän välillä löysätä... :D Olo kuitenkin niin hyvä ettei osaa olla paikoillaan.Synnytä rentoutuneena cd:tä oon kuunnellut, tosi hyvä, kun muuten vaikea rentoutua.
Illan jatkoa ja tsemppiä kaikille kipuileville :hug:
ikionnellinen 34+6
 
Mulle tuli yhtäkkiä sellanen tunne, että hitsivie, tässähän voi tulla lähtö koska vaan :eek: Pakkasin sairaalakassin, miinus kotiutumisvaatteet itselleni, ne ehtii. Totuus taitaa pikkuhiljaa valjeta, ei tässä montaa viikkoa enää laskettuun aikaan ole!

Mitä enemmän valmistautuu jne. niin ihan varmasti menee yli :LOL: Tänään tuntunut vaan niin paljon enemmän "siirtymistä" tuolla alhaalla, painetta ollut jo aika lailla ja pari päivää on vauva ollut paikallaan, eli vasemmalla puolella. Tittididiii! Nyt vaan odotellaan että Venla lähtee ensin ja kertoo uskaltaako sinne kukaan muu :D

Te uudestisynnyttäjät varmaan nauratte kippurassa tälle esikoisen odottajan hätäilylle ja hihittelylle - ihan vapaasti! :D Naurattais muakin. Mun jalka vispaa kokoajan, ihan kun odottaisin uuden huvipuiston laitteen jonossa vuoroani.

Nyt syömään toinen osa kana teriyaki- subista. Menin hölmö viime viikolla ostamaan Subwaysta subin, nyt niihen tuli himo :ashamed:

Elppa & Antsa 36+0!
 
Huomenta!

Kivahan se on enskertalaisten innostusta seurata. Kaikki on niin uutta ja ihmeellistä, eikä oikein edes tiedä, mitä odottaa ja miten suhtautua. Elppa (ja muutkin) muistaa vaan pitää mielessä sen, että normaali täysaikanen lapsi syntyy rv 37-42 eli vaikka se laskettu aika on tulikirjaimin syöpynyt itse kullakin mieleen, niin eipä nämä pienet ihmiset almanakan ja laskettujen viikkojen päälle ymmärrä. Hyvä on pakata ja laitella kaikki ajoissa valmiiksi (arvatkaa kuka ei oo vieläkään edes alottanut :ashamed: ?!), niin voi sit huoletta lähteä, kun sen aika tulee. Mutta jos se aika ei oo tullut vielä sillon, kun se maaginen LA koittaa, niin ei se maailmanloppua tarkota, kukaan ei ole sinne vielä jäänyt.

Venlan vois melkein veikata synnyttävän ekana, mutta hänellekin toivoisin vielä muutaman viikon lisää, mahdollisimman lähelle laskettua aikaa, niin vauva olis sitten "valmis" ja alkuun pääsis helpommin...

Omasta vauvasta sen verran, että vaihtoi mokoma asentoaan (ilmeisesti hänen on nyt parempi, mullahan ei oo niin väliäkään :whistle: ) ja painui samalla selvästi alas päin, nyt painaa mukavasti rakkoa ja pissillä saa laukata vähän väliä :| Mutta tätähän se loppuraskaus on.

Keskiviikkoa kaikille!

Ammu ja Iltatähti 35+3 =)
 
Huomenia =)

Eilen just juttelin kaverin kans, joka myös kesäkuussa saa vauvan, synnytyksestä, ja tulin siihen tulokseen, että alan perumaan koko homman :LOL:

Sairaalakassia ei ole vielä pakattu. Ei vaan saa aikaseks :ashamed: Kaipa tuo pitäis :D Omituista ajatella, että ens su tää lasketaan jo täysaikaseks vauvaks B) En kyllä koskaan tullu ajatelleeks, että näin vois käydä. On se ihanaa, kun ei tartte enää panikoida keuhkojen tai muiden keskosten asioiden kanssa. :heart:

Viime yö meni taas valvoessa, esikoisen yskän kanssa. Pari tuntia paukutti keuhkojaan, eikä lääkkeistä mitään apua :/ Tosi inhottavaa kattoo kun toisella paha olo, eikä mitään taas pysty. Oli pakko soittaa lääkäri, mut eihän ne tietty siellä taas mitään pysty :kieh: No katsotaan jos siel olis vaik ihmeittentekijä :D

Venla ja Tauno 36+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
Oltiin tänään synnytysvalmennuksessa, ja katsottiin myös synnytysvideo. Sivusilmällä huomasin, että yhden pariskunnan mies, ei pystynyt katsomaan koko filmiä (siis kun alkoi ponnistusvaihe). Ja ei edes näytetty mitään ihmeellistä siinä. Kävi hiukan sääliksi, että miten mahtaa pärjätä tositilanteessa, jos jo nyt teki noin pahaa :eek:
Sorry että tungen pinoonne, mutta en malta olla kommentoimatta tätä. Mun mies aikanaan pyörtyi synnytysvalmennuksessa synnytysvideota katsottaessa, mutta niin hän vaan oli täysillä mukana sitten meidän vauvan synnytyksessä eikä kuulemma tehnyt yhtään pahaa. Onneksi!

*hilpaisee takaisin syyskuisiin* :)
 
Ei munkaan mies mitenkään erityisesti viihdy siellä synnytyssalissa, mutta on urheasti tullut molemmilla kerroilla mukaan. On muutenkin sairaala/piikkikammoinen. :/ Silti on suostunut tuleen piteleen aina kädestä... tosin on siinä tajun lähtökin ollut lähellä. Toisesta taisi jopa makoilla lattialla jalat kohti kattoa, kun vaavi oli tullut maailmaan. :whistle: Eihän se mitään maailman hienointa katsottavaa ole...

Täällä yö pärjäiltiin jotenkin buranan ja mobilatin avulla.
Pääsin jopa suht kivutta aamulla kävelemään. Kyllä mä silti odotan sitä polikäyntiä, joka on tänään. Jos sitten saisi jotain helpotusta loppuviikkojen ajaksi. Muuten menee aika tuskaiseksi. Pakko kysyä samalla sitä vauvan kokoa, kun se vähän huolestuttaa... neuvolakäyntien väliin tulee nyt 3 viikkoa ja siinä ajassa ja näillä viikoilla vauva on varmaan taas ehtinyt kasvaa aika rajusti...jos vaikka ottaisivat sf mitan, jos eivät ultraamaan ala lainkaan.

Joo-o. Nyt pitäis sit jaksaa vähän siivota tätä kämppää. Äitee on tulossa kuulemma jatkamaan ikkunanpesua tänään, jos sää sallii... sinänsä noloa, kun en oikein ite pysty oleen siinä enää mitenkään mukana... :ashamed:

Kirjoittelen kuulumisia, kun poilita kotiudun! :wave:

Rakkis ja massu 33+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ammu:
Ja Swing onhan ihmiset, ajattelutapa ja koko sielunmaisema (niin ku tuo konkreettinen maisemakin) täällä erilaisia,kun Itä-Suomessa, mutta jos ei 18 vuodessa sopeudu ja saa jopa hitaasti lämpiävistä jäyhistä pohojalaasista yhtäkään kaveria, niin sit
on syytä katsoo jo peiliin =)
Kyllä itä-suomalainen saa aika nopeasti kavereita :kieh:
 
Miehistä synnytyksessä: oma mies sanoi, kun katsottiin mtv3 Faktalta synnytyssairaala- sarjaa, että toisen naisen synnytyksen katsominen/seuraaminen on luonnotonta ja LAITTOI KÄDET SILMIEN ETEEN :LOL: Mutta kuulemma oma vaimo on ihan eri asia, siinä on yhteinen lapsi tulossa ja sen jotenkin ymmärtää eri lailla. Loogista, sanoisin.

Mikäs Swingin ja Ammun on riitoihin ajanut?! :eek:

(.) Korvat poksuu ja vihloo, nenä IHAN tukossa, lämpöilyä enää ja voimaton olo. Hitto mä inhoan flunssaa :kieh:

Huomenna nlalääkäri!

Elppa & Antsa 36+1
 
KOKSist kotiuduin....ol labrat,ktg-käyrä ja lekuri.
Painoarvio nyt 2677g...joten ei iso vaik paastosokeri heitteleeki liika korkeel.Täl hetkel oleilee pien raivotarjonnassa...pysyis vaa nii.
Lekurilt sit kyselin siit nykysest käynnistys politiikast hepatoosis ja ol sitä mielt et järkevint on käynnistää vkol 38 jote meil taitaa olla nyytti sylis jo kuun lopus :heart:
Totesi myös et nyt alkaa olla vaarallisimmat vkot käsil hepatoosin suhteen joten liikkeiden laskenta on kotona tärkeää.
Nyt alkaa myös käynnit 2kertaa vkos äippäpolil....kerravkos lekuri ja siin välil ktg-käyril viel.

AadaOlavi 34+5
 
Olipas täällä taas lukemista :) Mulla on parasta aikaa kesäloman toinen viikko menossa. Tähän mennesä oon ollut yhteen putkeen kotona nyt 6 viikkoa jo ja aika on mennyt ihan kamalaa vauhtia. Vointi on hyvä, koirien kanssa jaksaa marssia vielä sen kolmisen tuntia päivässä ja yöt saa nukuttua ilman vessassa käyntejä eli vauva on varmaankin vielä aika ylhäällä. Pylly nimittäin tuntuu aika ikävästi välillä oikean kylkiluun alla :LOL:

Iltaisin jalkapohjat on jonkin verran kipeänä mutta tukisukista on hyvä apu, oon pitänyt niitä oikeastaan koko raskauden ajan. Turvotuksia on ollut jonkin verran mutta helpottavat juomiselle, liikkumisella ja neulomisella :LOL: Raskausarpia ei ole tullut yhtään ainakaan vielä. Kuorin aina suihkussa vatsan ja rintojen ihon ja rasvaan ne joka ilta. Eilen kävin ostamassa öljyä välilihan hieromista varten ja mies odottaa sitä innolla :D

Mulla iskee paniikki sen suhteen, että kohta tästä mahasta pitää luopua ja synnytys pelottaa ennen kaikkea eniten. Mulla on vielä pitkä lista mitä haluaisin tehdä ennen vauvan syntymää, saa nähdä ehdinkö miten! Viime päivät oon ommellut ja neulonut. Vauvasta tulee kestopeppu niin oon ommmellut yhteensä 6 sisätäyttövaippaa kaikki vähän eri mallisia, saa sitten testata mitkä sopii malliltaa parhaiten meidän pikkuiselle. Hahtuvavilliksiä oon tehnyt kolmet ja merinovillahousut ois tarkoitus tehdä kesäksi myös. Kestoliivisuojia oon ommellut ison läjän ja eilen ompelin söpöt muumilakanat ja äitiyspakkaukseen laatikkoon reunukset.

Itselle pitäis ostaa vielä imetysliivit ja vauvalle iso kasa lisää harsoja jotka pitäsi pestä kestoilua ajatellen useamman kerran. Tutteja muutama varalle ja pullo ja jotain pientä tilpehööriä niin sitten alkais olemaan kaikki kasassa.

T.NeitiA ja Keijo-Kanerva 33+0
 

Yhteistyössä