***KESÄKUUN KULLANKERÄT*** Toukokuussa

Tuli mieleen mun tarina, kun kävin aikoinaan esikoisen kanssa (entisellä) työpaikallani. Sielläkin oli tää minun tuuraaja, ei siis tuntenut minua ollenkaan. Minun pomonipoika(aikuinen mies) oli aika pyöreä tapaus.. Siis ei paljon kasvonpiirteitä ollut.. Ja minun esikoinenkin oli myös todella hyvin syönyt vauva. Niin tää tuuraajani, siinä tokaisi että ompas niin pomonpojan näköinen... Kyllä minulla kiehahti, kun minä olen aina suoraan sanottuna vihannut tätä pomonpoikaa. Minä en edes silloin enää odottanut, niin silti otin tosipahasti pulttia. Siis ihmettelen miten joku todella kehtaa, ja tää pomonpoika myös istui siinä pöydässä. No, minä vain tuhahdin jotain siihen, ja se jäi siihen. Kaikki muuthan ties minun todella vihaavan (kuten muutkin työntekijät tekivät) tätä miestä. Niin ei siinä paljon selittelemään tarvinnut ruveta...

En ihmettele, vaikka Ammullakin on ottanut päähän..
 
Täälläkin on taas pystyyn päästy! :)
Kipeetä teki, mutta pääasia, että pääsin pois sängystä. Mies hiero lonkkaa vähän illalla ja otin vielä Panadolin yötä vasten, niin luulen, että ne vähän auttoi. Soitinkin heti aamusta neuvolaan ja kyselin, että mitä tämän kanssa tehdään? Terkkari neuvoi alkuhätään käyttämään Mobilatia ja sitten reilusti yötä vasten Panadolia. Jos näistä ei ole mitään hyötyä, käski olemaan yhteydessä äippäpolille, niin osaavat neuvoa sieltä, että tarvitaanko suoraan lihakseen jotakin, jotta ei menisi pahemmaksi... :/

Tuosta ruoanlaitosta oli puhetta. Täältä löytyy mies, joka tekee paljon parempaa ruokaa kuin minä! Joten ei mun tarvii pakkaseen onnex mitään puuhata valmiix...enkä kyllä sittenkään puuhaisi, vaikka ei osaiskaan ruokaa laittaa... kai sitä aikuinen mies aina jotain keksii... :whistle: Mutta täällä asia siis kunnossa.

Vaipat on meillä kodinhoitohuoneessa. Sinne laitetaan vaavilla pöydälle sellainen hoitopehmuste ja sieltä löytyy sitten kaikki tarvittava läheltä ja saa pepunkin pestä sitten siellä...ei tarvii veskiin ahtaa mitään ja sit taas makkaris en oo ikuna osannut hoitopöytää käyttää, niin tällä kertaa sitä ei sinne edes laiteta.

Nyt täytynee lähteä Mobilatin ostoon ja alkaa odotteleen huomista neuvolaa. :whistle: :whistle:

Rakkis ja massu 33+3
 
Mies tehköön itse omat ruokansa, hän meillä sitä ruokaa muutenkin eniten laittaa :LOL:

Viime yö oli tosi tuskainen, vatsaa särki iha jumalattomasti varmaan pari tuntia, eikä hajuakaan siitä mitä se olisi voinut olla. Välillä se vähän lieveni ja välillä luulin taas kuolevani :eek: Vähän epäilin, että josko ne ois ollu suppareita, mutta epäilen koska olin kipeä kyllä koko ajan, ja kovatki kivunhetket kesti monia minuutteja. Vauvveli liikkui massussa hyvin koko ajan, joten päätin etten lähe siitä mihinkään nyt yöllä. Sitten joskus aamulla kun ukko lähti töihin heräsin samalla ja huomasin ettei enää satu. En usko että se ilmaakaan oli, mutta jaa-a.

Hitto että osaa ihmiset olla töykeitä, kun lukee noita tein työpaikka juttuja. Miten ne kehtaa |O

Menhit ja Ella(viljami) rv 36+0
 
No viime yö tuli sitten enemmän ja vähemmän valvottua kivuttomien mutta säännöllisten (10 min välein) supistusten takia. Aamulla kävin sitten synnärillä näytillä, kun sanoivat, että näillä viikoilla olisi hyvä käydä näyttäytymässä. Kaikki kuitenkin ok, ja kohdunkaula kiinni, tosin hieman pehmennyt. Supistuksetkin loppuivat aamusella. (Ihan sama kuin esikoisella, että ainoastaan öisin supistaa... :kieh: ) Nyt ei enää synnytystä estellä, eli seuraavan kerran näytille, jos oikeasti alkaa jotain tapahtua (tai sitten äitipolille synnytystapa-arvioon rv 37). Mammaloma alkaa torstaina, mutta töissä pitää pari asiaa saada vielä tehtyä (omaa väitöskirjaa varten). Olin alunperin suunnitellut, että olisin töissä vielä pari viikkoa, mutta saapi nyt nähdä....

Kata 34+4
 
Maanantaita!
Kylläpäs ilma viileni,vaikka muuten hieno päivä onkin.Meillä oli eilen ukkosta ja vähän jännitti,kun esikoisen synnytys käynnistyi ukkosella.Mulla itseasiassa tuntui ,vähän ennen kun alkoi ukostamaan, menkkamaisia kipuja ja jatkui koko ukonilman ajan ja sitten ne loppu...

Hirveesti tullut galluppeja...Mä käytin niitä sairaalan verkkohousuja viimeksi ja vasta kotiinlähdössä vaihdoin omat.
Mies osaa onneksi itse tehdät omat ruokansa,tosin ajattelin pakkaseen tehdä muutaman laatikkoruoan,ihan esikoista varten.
Vaipat meillä on kodinhoitohuoneessa,siellä on hyvät pesutilatkin.
Meillä oli sairaalassa tarjolla luumuja erimuodoissa ja yms vatsanpehmentäjiä.Kotiin kyllä kannattaa hankkia kunnon satsi luumuja...

Nyt en enää tiedä onko mulla flunssaa vai siitepölyallergiaa,kun tuntuu ettei tää räkätauti laannu millään :snotty:

Bamse 35+3
 
Heippa!

Minullakin meni kipeät supistukset onneksi ohi. Tarkotus oli varmaan vaan jarruttaa tätä mun vauhtia... :D Mutta kun kerrankin olis vimma tehdä kaikenlaista..... :whistle:

Napsu oli taas yön aikana kiepahtanut poikittain. Mutta nyt ilmeiseti on jotakuinkin oikeinpäin tai nurinpäin :LOL: (heh...joo huono vitsi...). Ainakin potkii suoraan ylös.

Mymmy Myy mie meinasin ostaa jonkun kivan korin vaipoille ja muille hoitotarvikkeille. Sitä ois sit ehkä kätevä siirrelläkin.

Mukavaa viikonalkua kaikille!!

Kissantassu ja Napsu 33+1
 
Heissan. :wave:

Täällä ollaan jo viidettä viikkoa saikulla ja aika käy todella pitkäksi! Supistelee edelleen vaikka yritän olla tekemättä mitään raskasta. Tekemistä riittäisi enemmän ku paljon tulevan muuton takia mut minkäs teet ku ei saa tehdä juuri mitään. Meinaa pää hajota jo pelkän ressin takia!!

Tänään oli neuvola ja kaikki muuten oli ok mut terkka jaksoi taas naputtaa painosta! Nyt tullut painoa yhteensä 15 kg, viikossa 650g ja mitat nyt 170/72. Itse en kovin huolissaan vielä ole tuosta.
Onko muita joilla tullut painoa näillä viikoilla jo 15kg??? (vkoja 32+4)
Turvotusta ei kauheasti ole joten ihan sitä oikeaa läskiä se on!! :(
Ja lisäksi terkka sanoi että vauva aika alhaalla viikkoihin nähden ja määräsi lääkäriajan jo keskiviikolle et tarkistetaan tilanne. Mitäköhän tuo meinaa???? Ei kai vaan mönkijäinen ole tulossa ennen aikojaan ulos!? Kohdunkaula oli lyhentynyt senttiin jo reilu kaks viikkoa sitten. Hiukan jänskättää tää tilanne!

Raskausarpia ei ole vielä tullut mihinkään, mut vielä niitä kerkiää tulemaan. Mahanahka on kyl niin pinkee et se repeää minä hetkenä hyvänsä.

Mä en ole venytelly välilihaa. Repeää sit jos on revetäkseen. Ukolle en ees kehtaa ehottaa et venyttelis mun alapäätä. Sitä saattas hiukan huvittaa ajatus. :LOL: Mut uskon että se ihan mielellään tekis sitä mut mä en itse halua. :D

Täällä Oulun suunnalla satelee lunta ja ja kamalan kylmä tuuli. Se siitä ihanasta aikaisesta kesästä...

Verhojen ompeluun...

Maleha + mönkijäinen 32+4
 
Tänään alkoi sitten virallisesti äippäloma. Johan tässä on ehditty reilu 6vko olla saikulla, joten ei käytännössä mitään muutoksia arkeen.

G: Onko teidän kaverit jo järjestäneet teille vauvakutsuja? Mä hiukan elättelen toiveita, että mun selkäni takana jotain juonittaisiin. Olisi niin kiva nähdä kaikki kaverit koolla vielä ennen synnytystä :) Nyt on jotenkin niin eristyksissä täällä kotona. (siis laiskuutta vaan, kun ei jaksa lähteä minnekään) :whistle:

Tiivari ja Tyyppi 35 + 1
 
Alkuperäinen kirjoittaja maleha:
Tänään oli neuvola ja kaikki muuten oli ok mut terkka jaksoi taas naputtaa painosta! Nyt tullut painoa yhteensä 15 kg, viikossa 650g ja mitat nyt 170/72. Itse en kovin huolissaan vielä ole tuosta.
Onko muita joilla tullut painoa näillä viikoilla jo 15kg??? (vkoja 32+4)
Mikäköhän ongelma sillä sun terkalla on?! Pistää ihan suututtamaan... Mulla oli hitto vie jo ekalla käynnillä samat mitat ku sulla on nyt, eikä kukaan mitään oo valittanu. Kyllähän se munki neukkatäti jaksaa muistuttaa ettei saa syödä suolaa, sokeria tai rasvaa, mut painosta kukaan ei oo sanonu mitään! Ja sitä on kyllä tullu! ;) Haistata sille home ens kerralla, jos jotain sanoo. Kysyt vaikka miten on rouvan oman painon laita, ni ehkä menee jauhot suuhun. :kieh: :whistle:

rypäle 32+6
 
Minä en tiedä mitä nuo mitat 170/72 tarkoittaa? Onko pituus/paino?

Täällä kysytään hermoja! Vielä tänään on nuo kaks nuorinta oksentanut. Todella tuntuu, ettei enää jaksa yhtään oksentajaa.. Nytkin pitää taas lähtä tarjoileen ruokaa, ja montako oksennusta pesen taas tunnin sisällä. Ja nyt mieskin tuli töistä ja valittaa mahaa.. KEIHUTTAA!! :headwall: :headwall:

Verenpaineetkin nousee tässä... valkuaista oli aamulla puolella plussalla ja paineet 84/138. Levätä pitäs, mutta mutta .... :headwall: :headwall:
 
Juu, pituutta ja painoa tarkoittavat nuo mitat.

Kyllähän tuo vähän ahistaa ku paino noin paljon nousee mut ku en ole pystynyt liikkumaan moneen kuukauteen niin ihmekkös tuo on jos kiloja kertyy!? Vähemmällä herkuttelulla voisin olla mut jotain iloja sentään täytyy olla. Syöminen juu!! :p Pitäshän niitä ilon aiheita repiä jostain muusta ku syömisestä mut nyt elämä on niin rajotteista ja kieltoja täynnä et välillä tosiaankin tuntuu et kaikista mukavinta on mässäily!

Terkka sanoi et paino saisi nousta n. 400 g viikossa. Pitää pyrkiä nyt siihen.

Sf mitta menee keskikäyrällä, joten ei ainakaan tällä hetkellä pitäisi liian iso vauva olla tulossa.

Onko muilla vauva laskeutunut viikkoihin nähden liian alas??? Mitäköhän tuo meinaa???
 
reropera- paineet varmaan 138/84, noin päin? Koitahan jaksella oksentavien kanssa :flower:

malehan neuvolatäti on TYMÄ! Ihan turhaa motkotusta. Sun BMI on edelleen lähes normipainon sisällä ja olet viimeisilläsi raskaana, typerää motkotusta jos raskaus on muuten edennyt hyvin. Itselläni ei ole painosta tietoakaan, mutta 33+2 oli 168/75,8kg (+10.8kg), joten *pylly* sun nlahoitajalle!

Oli pakko soittaa terveysneuvontaan kun kuume ei ota laskeakseen panadolilla. Vauva kuulemma käyttää mun immuniteetin omaksi suojakseen, kuumeilu ja lihassäryt jää mulle kärsittäväksi. Hyvä niin päin, tieto että vauva on ok auttaa jaksamaan. Sain ohjeeksi ottaa mielummin 1g x 3, kun 500mg silloin tällöin. Ja olipas ihana hoitaja Kainuun suunnalta korostuksesta päätellen, tollasia Helsinkiin!! :heart:

Nyt mä istun sohvalle odottamaan miestä; kaupasta tulee limua, jäätelöä, vispipuuroa ja maissikanakeittoa kiinalaisesta :heart: Mässynmässyn!
 
Huh huh!
Täällä on Mobilatin ja äiteen avulla saatu pari ikkunaa pestyä tänään.
Lonkkaa särkee aina vaan. :/ Vähän tuo geeli kyllä on auttanut, että eiköhän se yökin siitä jotenkin mene sen ja Panadolin avulla.

Äsken sit soittivat neuvolasta ja peruivat huomisen ajan. Terkkari kai kipeenä. :/
Taas menee viikolla eteenpäin, mutta eipä mulla tässä mikään hätä kai ole, kun vaavi liikkuu hyvin ja tuntuu kasvavankin ja lonkkaa lukuunottamatta on ihan ok olo.
Eikä se tuolle lonkalle mitään ois voinutkaan...
Pissinäytekin, jonka viime viikolla vein, oli vihdosta viimen ollut puhdas! JEE! :D

Nyt laitan vähän pyykkiä vielä pyörimään ja sit heitän kyllä jalat sohvalle ja ootan, et mustikkapiiras olis valmista. :p :p

...Niin... joku kyseli vauvakutsuista...
Tahtoisin kovasti, jotta mulle ois sellaiset pidetty, mutta eipä taida olla moisia luvassa. Kuulostaa kivalta ajatukselta... onhan miehilläkin sitten kuitenkin taas varpajaiset.
 
Tarkistakaa teitonne...

Eli tervetuloa tänne kesäkuisiin ja tosiaan kaikki uudet ja kaikki päivitystä tarvivat, mulle yv:nä...

On niin kiwaa ku tämä porukka suurenee!!! :heart:
Mun piti jo tehdä uusi toinen sivu että mahtuu....
Merkatkaa otsikkoon kumpaan listaan kuulutte, baby vai baby2...niin olis helpompaa... =)listat menee pvm kohtasesti, eka 1-15.6, toinen 16-31.6


http://www.geocities.com/kesavauvat08/baby
http://www.geocities.com/kesavauvat08/baby2

ja hommailin ajakuluksi synnyttäneille oman sivun...niin ei tuu kiire siinäkään =)
Käykää kurkkaas mitä infoa sinne on hyvä antaa=)
http://www.geocities.com/kesavauvat08/synnyttaneet
 
Joo, paineet oli tosiaan väärinpäin!

Maleha todella kuulostaa ihan tyhmältä sinun neuvolahoitaja. Eihän noissa painoissa ole mitään ihmettä. Sitä paitsi mitä laihempi on odottamaan alkaessa, sitä enemmän niitä painoja tulee. Minun mielestä minulla niitä painoa tuli esikolla todella tuon 15 kg ja kukaan ei koskaan siitä minua nuhdellut. Nyt kun edellisistä on vähän jäänyt, niin se painon nousu on ollut luokkaa 10 kg. Anna sen hoitajan olla omassa arvossaan, turhan niuhottaja!!

Minusta tuon painon tarkkailu on tärkeämpää juuri sen takia, että nähdään jos yllättäen tulee turvotusta, sehän näkyy tietenkin painossa. Ei niinkään tärkeää, kuinka paljon painoa on tullut raskauden aikana..
 
Maleha kyllä on rasittava neukkatäti...mun neukkatädit ei oo painosta paljoa sanonu ku kerran kaikki kunnossa, mut lekuri kyllä sanoi painosta, mutta en jaksa välittää, Mulla nyt paino 100,4kg...eli sulla ei ole painon suhden mitään hätää :D Ku mulle tullu nyt 10,4kg ja neukkatäti sanoi että ku mulle oli tullu 7kg että ei haittaa jos tulee viel 5kg..

Taidan ottaa synnärille omat pikkarit mukaan...ja oman oloasun/yöpuvun..En ole viel pakannu synnärilaukkua.
Kyllä me mieheni kanssa juteltiin ruasta mitä laittaa pakkaseen, ni saa mies ottaa vaan pakkasesta töihin mukaan, mutta ihan vaan jotain jauhelikeittoa ja kinkkukiusausta...ja ihan vaan siihen tarkoitukseen että mies saa helposti töihin ruokaa, osaa hän tietysti itse tehdä ruokaa, mutta ajateltiin molempien jaksamista...

Huomenna neuvola ja imetystunti ja torstaina mennään synnärille tutustumaan =)
 
Moi pitkästä aikaa!

Täälläkin sataa ja on KYLMÄ, hrrrrrr... En oo pitkään aikaan ehtinyt palstalle, kun on ollu niin hienot ulkoiluilmat. B) Nyt lapset hyppii seinille kun ei pääse ulos. :whistle:

Kävin viime perjantaina siellä pelkopolilla. Oli kyllä hyvä käynti. Me käytiin kätilön kans läpi mun kaikki synnytykset ja hän lupasi kirjata kaikki mun toiveet ylös synnytystä varten. Jospa tässä synnytyksessä menis kaikki hyvin. Toivoa sopii, koska tämä ei varmaankaan ole meidän viimenen vauva... Ens viikolla menen taas äitipolille lapsivesiseurantaan. Saapa nähdä, vieläkö on vettä normaalin rajoissa vai joko joudun synnyttämään. Toivottavasti en kuitenkaan ihan näillä viikoilla vielä... Olis vauvan hyvä pysytellä vielä muutama viikko yksiössään.

En ole laittanut vieläkään mitään valmiiksi vauvaa varten. Kai sitä vielä ehtii :whistle: Sairaalakassin pakkaan vasta kun olen lähdössä sairaalaan.

Mun piti kirjottaa vielä vaikka mitä, mut tuo 2-vuotias tyhjentää tuolla roskista :headwall: Täytyy mennä! :wave:

hankku rv 32+4
 
Muista Maleha, että miks ihmisellä on kaks korvaa. Tietenkin siks, että toisesta sisään ja toisesta ulos tuollaset turhasta vouhaamiset.

Toki tiedän kyseisen hoitajatyypin, seuraavat käyriään ja laskevat just tyyliin viikossa saa tulla niin ja niin paljon, näillä viikoilla sais olla paino noussut korkeintaan niin ja niin paljon. Meidän entinen lastenneuvolatäti oli just sellanen. Hoki esikoisen ensimmäiset 8kk, että oppiikohan tämä ikinä kävelemään, kun on niin lihava. Kun poika alkoi kävellä (pulleudestaan huolimatta) 10kk iässä, niin täti alotti, et "puheen kehitys varmaan viivästyy, kun noin aikasin alkoi liikkumaan". No, ei viivästynyt sekään (ja nykyään on fiksu, liiankin puhelias välillä ja sellanen kuikelo 5. luokkalainen). Nyttemmin ko täti on siirtynyt tyystin diabetespotilaiden pariin ja saa paasata painonhallinnasta sydämensä kyllyydestä ja lastenneuvolan terkka on sama joka hoitaa myös odottavat äidit, aivan ihana ihminen =)

Eli älä suotta stressaa, vaan lohduttaudut sillä, että hirveen montaa neuvolakäyntiä ei ole enää jäljellä :hug:
 
Joku kyseli painosta,äällä tullut jo lähtöpainoon 13kg lisää.Neukkatätsy vähän kauhistelee kun sf mittakin menee käyrien yläpuolella.Vauva tosin on "normikokonen".Antaa valittaa itse kiloni kannan.Mölli mikä mölli(kateellinen ihanan neukkatätsyn omaaville).
Äitiyspakkaus tuli tänään,vanha malli.Elikkäs turhaan vetkutin hakemuksen vientiä viimeiseen hakupäivään saakka.Ihana se kuitenkin on ja lopullisesti konkretisoi vauvan saapumisen.
:hug: kaikille tarviseville!
kukikas ja masukki 33+1
 
Kyllä on toisilla tyhmät terkat. Kai sitä painoa saa kertyä =) Mulla on tullu nyt n.16kg. Kysyinkin yks kerta, et mikä on sellain sallittava määrä, niin mulle sanottiin, että se tulee mikä tulee :D Niinpä näkyy :p

Menkkamaiset kivut alko taas...toivottavasti ei tartte koko yötä valvoa niiden kanssa! Ja esikollakin pientä lämpöä ja yskä vaan taas pahenee. :/

reroperalle jaksuja vatsataudin taltuttamiseen :hug:

ja muille voimia kipuiluihin yms. :flower:

Venla ja Tauno 36+1
 
Moi!

Täällä on nyt reilu viikko vietetty äitiyslomaa. Pelkäsin aluksi, että aika käy pitkäksi, mutta toistaiseksi on tekemistä riittänyt, ehkä hiukan liikaakin...suursiivous tehty, ikkunat pesty ja kesäkukkiakin oon hiukan laitellut. Jospa sitä välillä jo hiukan ottaisi rennommminkin. Onneks mies on ihanasti autellut niin ei oo käynyt liian raskaaksi.

Tuossa edellä oli puhetta painonnoususta. Mua on itseäni hirvittänyt hurja tahtini, viime punnitukseen mennessä noussut koko raskauden aikana reilu 16 kg. Mutta neuvolatäti vain lohduttelee joka kerta, että hoikalla voi paino nousta ihan reilustikin...noinkohan...? Tänään siis rv 36+0.

 
Huomenta B)

Melkein 6 tuntia nukuttu putkeen! Jaksoin katsoa matsin loppuun ilman välipäikkäreitä ja panadolia, sitten nukkumatti veikin mukanaan. Nyt tuli hoitokoira heti aamusta, joten mies saa jatkaa uniaan, mä leikin hoitotätiä :)

Tänään perhevalmennuksen synnytys- osio. Mies joutuu töihin tarkastusinventaarioon töiden jälkeen kun niin moni on sairaana, vaikka otti aikaisemman vuoron vartavasten :kieh: Kait sinne voi yksinkin mennä ilman että katsotaan ihan vinoon?

Ei supistuksen supistusta. Mä varmaan kuolen shokkiin kun tää synnytys lähtee käyntiin :eek:

Elppa & Antsa 36+0
 
Hui mikä myrsky on Lappeenrannassa riehunu.. :eek:
Sähköt meni sata kertaa yöllä pimeeks ja lapset oli levottomia,lukollinen ovikin levahti varastossa auki ja naapureiden pihakatos lähti käveleen..
Itekin tuli nukuttua tooosi huonosti :/

Nuorimmat likatkin heräs äsken ja yllätys yllätys molemmat köhii ihan sikana :kieh:
se tästä nyt vielä puuttui että kevätflunssa saapui tähän huusholliin :/

Kävin äsken tarkastuskierroksen ulkona ettei mitään isompaa puutu tai oo menny rikki ni hyi kun siellä on kylmä,ihan ku talvi olis taas täällä.. :eek:

Iltapäivällä olis sitten neuvola :D
Tuun kertoon lisää sitten uutisia,mistä ne mulle valittavat :whistle:

Tuire ja riehuja mini 33+4 :heart: :heart:
 
Huomenta!

Oletkos mymmy myy Lappeenrannasta? Sehän on melkein "meiltä", ite oon nimittäin Imatralta kotoisin ja edelleen pidän itteäni pohjimmiltaan etelä-karjalaisena, vaikka puolet elämästä onkin vierähtänyt täällä lakeuksilla (lukioon aikoinani tullut ja löysin sit poikakaverin, johon jämähdin jotenkin kiinni :whistle: ) :D

Tuulta ja tuiverrusta piisaa täälläkin ja tosi viileät kelit. Helteen aikana jo sammutettiin lämmöt, saa nähdä pitääkö laittaa uudelleen päälle... Paikat on sentään pysyneet ehjinä. Ja elukat sisällä. Toissa iltana nimittäin havahduin melkein unesta illalla 22 aikaan, kun naapurin isäntä kolistelee sisään ja sanoo, et taitaa olla teidän hiehot tuolla tiellä... Pari tyttöä oli iltalenkille lähteny :whistle:

Kyllä voit Elppa ihan huoletta mennä yksinkin sinne valmennukseen, kurjaa tietysti, jos olitte suunnitelleet ja olisitte halunneet mennä yhdessä... :/

Täällä ei edelleenkään minkäänmoisia edes ennakoivia tuntemuksia. Tää taitaa olla niitä 42 viikon vauvoja, jos vaan annetaan mennä yli. Mutta toisaalta... ei sinne kukaan oo vielä jäänyt =)

Jaksuja kaikille!

Ammu ja Iltatähti 35+2 =)

ps. Pakko oli valvoo ja katella se Suomen peli... odotin kieltämättä vähän toisenlaista lopputulosta :whistle:
 
Lappeenrannastahan minä..tai siis ollaan nyt asuttu täällä päälle 3 vuotta miehen työn takia..

nolompi kysymys kun olimme vappuna siellä 300km päässä ja sunnuntainakin kävin 100km päässä ja mulla on maha ollu löysällä :ashamed: vapusta saakka ja eilen oli tosi ilkeetä
menkkamaista jomotusta mahassa ja toosi vaikee syödä,onko sillä mitään merkitystä että pitäiskö asiaa kysästä neuvolasta vai antaa olla vaan??

ja selvästikin se autoreissu oli liikaa voinnille niin ajattelin jos tuolla on jotain merkitystä... :snotty:
 

Yhteistyössä