***KESÄKUUN KULLANKERÄT*** Toukokuussa

Rakkis sulle oikein spesiaali :hug: Koita kestää! Muistan hämärästi tytön odotusajasta, mitä se oli kun viimeset 7 viikkoa oli yhtä tuskaaaaaaa... |O Ja urhoollisesti nielin valitukset, itse kun olin kerran lapsia halunnut ja monta ja peräkkäin.

Yhtään raskausarpea ei ole mun valtaisaan valaan vatsaani tullut vielä tämän odotuksen puitteissa, ilmeisesti nuo edelliset tulijat on venyttäneet nahankin jo niin, että se taipuu mihin vaan... Raitamahoille lohdutuksena, ne vaalenee kyllä. 7 vuoden takaisia arpia tuskin edes erottaa enää ja vaikka erottaiskin, niin so what? Kannan arpeni ylpeydellä, ne on niitä elämän kunniamerkkejä, muistona elämäni suurimmista saavutuksista.

Tiivari varmaan tuo pöksyasia riippuu vähän siitäkin, että kuinka paljon on niitä kiloja tullut raskausaikana ja mihin kohden, me kun kaikki levitään vähän eri tavalla ja eri kohdista. Ihan niitä kaikkein pikkuisimpia stringejä ei kannata sinne sairaalakassiin pakata, kuin ei myöskään niitä timmeimpiä farmareita, kun ei se kroppa ihan parissa yössä ennalleen palaudu. Mut ihan tavispikkareilla oon aina sairaalasta kotiutunut, ei mitään mammamallia. Ja ehdottomasti jalkaan jotain muuta kun verkkarit, niistä kun saa ihan kyllikseen tässä viimesen kuukauden aikana :D
 
Minäpäs ylläpidin mahakkaiden kunniaa tänään :LOL: Mies ja paras kaveri kysyi mukaan "kruisailemaan aurinkoon".

Kaivopuistoon ajeltiin kaverin avo-bemarilla, sellanen superhieno. Kateellisia katseita sadellen pörähdettiin Karusellin pihaan jätskikiskan eteen. Olisitte nähny niiden ihmisten naamat kun takapenkiltä könyää ISO MAHA :LOL: Istuin kiltisti ja odotin että miehet haki jädet, niin pari naista tuli sanomaan mulle että ihanaa nähdä näin kaunis maha ja positiivinen mieli, heille tuli heti kauhea vauvakuume :heart: Tulipas kiva mieli. (Kuitenkin katto vaan autoa ;))

Pari tuntia ajeltiin ja sain punaisen nenän ja iloisen mielen :) Nyt lähetin miehen pokeri-lätkä-iltaan veljensä luo tohon lähes naapuriin. Itse ajattelin iskeä jalat pöydälle, popparit syliin ja pistää leffan pyörimään.

Rakkapanuu- koitahan jaksaa illalla! :hug: Ja "uusille" tervetuloa, kiva kun ilmoittelette itsestänne!

Tiivari - mulle sisko antoi neuvoksi ottaa "mummareita" parit mukaan, niitä mukavampia joissa ei mikään purista mistään.. (eli siis niitä, mitä pidetään kun kaikki muut alkkarit on pesussa ;))

Hip!

Elppa&Antsa 35+4
 
ikionnellinen
Ihana ilma B) jädekausi on avattu jo monta tötteröä sitten, nam!
Olo on ihmeen hyvä, sukkapuikotkaan eivät ole vaivanneet vähään aikaan. Supisteluja on joka päivä, nyt jo tullut myös ilman mitään rasitusta eli ihan istuskellessakin vatsa voi "kovettua", onko teille muille tullut tätä? Lonkkakipuja ei oo ollunna koko raskauden aikana.
Mies hoputtaa pakkaamaan sairaalakassia, oon tyypillinen viime hetken myöhästelijä joten varmaan aattelee ettei sitten lähdön hetkellä tartte ettiä kaikenmaailman rasvatuubeja, :LOL: Omia pikkareita ajattelin kyllä pakata, ne sairaalan verkkohousut on kyllä tosi kaameet, käyn ostaa yhet vähän isommat mukaan.
Eka koneellinen vauvan pyykkiä pesty, laitan nyt toisen pyörimään...
Muksaa lauantaita "rantapallot" :LOL:
:heart: Ikionnellinen 34+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
Alkuperäinen kirjoittaja Ammu:
Mut ihan tavispikkareilla oon aina sairaalasta kotiutunut, ei mitään mammamallia.
Niin, käytitkö sä jo sairaalassaolopäivät omia pikkuhousuja, vai vasta kotiutuessa?
On ollut jo sairaalassa omat pikkarit mukana, kun oon tosiaan aina ollut pitkään siellä (yli 2 viikkoa) niin mukavampi olla, kun omia vaatteita matkassa.

 
Kesäistä iltaa kaikille!

Onkin hieno ilma täällä päin. Ei meinaa penskat sisällä pysyä.
Meillä on keittiö remontti jo loppu suoralla, ukko laittaa vielä ylälistotusta niin olisi valmis :D

Mansikkamaan puhdistuksen delegoin pojalle tehtäväksi, tekee kaikkea pientä "mielellään" pientä palkkaa vastaan...

Miulla olisi imetysliivit jo postissa odottamassa kun vaan sinne kerkeisi.
Ja tänään pakkailin vauvan haku vaatteet kassiin varuilta jo valmiiksi kun ei tuo ukko niitä osaisi valita.
Tosin enpä tuota oikein osaa itekkään kun ei kesä vauvaa ole aikasemmin ollu. Ihan vaan aluspaita, housut, potkuhaalari, sukat, tumput, myssy ja kevyt haalari. Jos nuo riittäisi,ja saahan niitä vähennettyä jos on lämmin.
Löysin vielä lipastonlaatikon periltä lisää vauvan vaatteita. Ne on nyt pesussa ja muutenkin oon saanu pestä monta koneellista päivässä kun on niin hyvät ilmat ollu...kuivuu nopesti ulkona.



Tuli eilen ostettua taas vauvalle uusi hellehaalari, puoleen hintaan kun oli. Parempi sit vauvan ollakki poika :LOL:

Pikkuhousuista sen verran että omilla oon tullu sairaalasta pois :hug:

:wave:

amati ja tahvo rv 33+6



 
Alkuperäinen kirjoittaja amati:
Ihan vaan aluspaita, housut, potkuhaalari, sukat, tumput, myssy ja kevyt haalari. Jos nuo riittäisi,ja saahan niitä vähennettyä jos on lämmin.
No kyllä taas tuntee noviisi itsensä avuttomaksi. :ashamed: Noinko paljon sille vauvalle pitää pukea päälle kotimatkaksi?! :eek: Mä olin suunnitellut ottavani mukaan vaan sukkahousut, samettilappuhaalarin, pitkähihaisen paidan, pipon ja tumput. Ja sit ohut peite varoiksi, jonka voi tarvittaessa laittaa päälle. Taidan vilustuttaa sen vauvan heti vai? :headwall:

*muoks* siis OLETAN, että on suhteellisen lämmintä jo kesäkuussa...

Ja kiitos kaikille pikkuhousukommenteista :hug: Omilla siis mennään...
 
Mun mielestä ne on niin ihanan väljät ja mukavat,ja se jätti-side sopii sinne niin hyvin.Myös sairaala yökkäri on korkean nappilistansa kanssa loistava kömpelömmällekkin imettäjälle.Mulla on kamala oluen himo jatkuvasti.ollut edellisissäkin raskauksissa.kotikaljaa ja alkoholitonta olutta voisin litkiä jatkuvasti!!!

Maha revennyt taas uusista kohdista,vaikka kaksi raskautta takana.Olen itse osa syyllinen,koska olen rasvaillut laiskasti...
 
Tiivari uskoisin et vauva pärjää noilla varusteilla ihan hyvin kun autollahan yleensä kotiudutaan, eikä vauva ole kauaa ulkona. Itsekin ajattelin ottaa potkuhousut ja bodyn tumput ja lakin ja ohuen fleese haalarin ja pienen peiton jos sattuu oleen tuulista niin saa vedettyä kaukalon päälle suojaksi kun vauvahan ei osaa hengittää tuulessa vaan pidättää hengitystään.

Mä oon pitäny aina kans noita sairaalan verkkohousuja kun siä saa sen jättisiteen niin ei semmonen mun pikkareihin varmaan sopis. Sit kotiin tulo matkalle jotku väljät housut, kun mulla oli viimeks kankaiset mustat housut niin eipä ne mahtunutkaan mahan ympäriltä kiinni ni jouduin laittaan äippähousut. Sit aattelin tällä kertaa ottaa mukaan viä imetysliivit ja liivinsuojia, kun ei oo edellisten lasten aikana mukana ollu ja oon niitä kaivannu kun sairaalasta saa vaa sellasen leikatun verkko jutun ja siihen joku kangas imeen maidon.

Mulle ei mun mielestä oo tullu yhtään uutta raskausarpea mut edellisistä on pari siä tää jo ennestään.
 
Betoni mamma tais mainita ettei pitkiä matkoja suositella raskauden loppupuolella. Itse olen kovasti menossa pääsykokeisiin turkuun muutama päivä ennen laskettua ja joensuuhun muutamapäivä lasketun jälkeen :LOL: Tottakai jos olo ei salli tai supistelee tai muuta epäilyttävää niin en lähde mihinkään. Saa nyt nähä.

Raskausarvista Itselleni tuli rintoihin jo kuukausia sitten ja nyt on alkanut hiukan alavatsakin repeilemään. Toivottavasti ei lähtis hanskasta koko homma, mut minkäs niille voi :whistle:

Menhit ja Ella(viljami) rv 35+5
 
(.) valivali - tosi kiva katsoa lätkää sohvalla, vaikka sen kerrankin itselleni sain. Tyypillä kauhea meininki mahassa, ja SURVOO päätään virtsarakkoon niin että sattuu. Rakko on pirun kipeä ja lähes "vereslihalla". Oon yrittänyt nyt muutenkin juoda paljon enemmän, että turvotus pysyisi poissa ja lämmin ilma ei kuivattais liiaksi, joten rakko täyttyykin nopeammin. Auts |O

Mulla loppu herkut! Ei niitä paljoa ollutkaan, mutta silti. Jos omistaisin auton, olisin varmaan jo huoltoasemalla. Ihan hyvä etten omista, koska muuten olisin konkurssissa :ashamed:

Vinkki- kaveri kertoi tänään puhelimessa että kannattaa varmuuden vuoksi ottaa mukaan / pyytää miestä ostamaan luumuja/lakuja synnärille. Synnytyksen jälkeinen kakka ei kuulemma ole mikään kiva kokemus, varsinkin jos on pahoin revennyt alakerta.. eli mitä löysempi, sitä parempi :LOL:

Nyt toisen erän pariin, öitä mammat!

Elppa & A-mies/nainen
 
Huomenta mamatsut B)

Jälleen vielä kaunis päivä, ennen luvattua kylmenemistä :| Pitäisköhän taas pestä pyykkiä, ettei kerry turhaan :/ Toi neiti sotkee ihan hirveesti, kun meillä ei oo vielä hiekkalaatikkoa ja tekee sitten multakakkuja tuossa entisellä kasvimaalla. Siihen olis tarkotus tehä lapsille leikkipaikka, kunhan ylimäärästä liikenee. No kunhan sais sen hiekkalaatikon jo sitä ennen :p Kaikki paikat on aina ihan mustana, mut onneks noita vaatteita on :D Miä oon sitä mieltä, että sotkekoot vaan, jos leikkii kuitenkin nätisti!

Raskausarpia ei oo tullu ed. eikä tässä raskaudessa vatsaan. Rintoihin tuli muutama esikosta mut en oo vielä ainakaan huomannu tästä tulleen. Aluksi rasvasin vattaa tosi ahkeraan, mut nyt se on jääny :ashamed: Toivotaan, ettei niitä nyt sit enää tuliskaan =) Vaikka eihän niille mitään voi, tulee jos tulee :heart:

Aurinkoista päivä kaikille :heart:

Venla ja Tauno 36 :D ( lasketaanko jo täysaikaseksi?)
 
Huomenta!

Malta Venla viikko vielä. Eli, kun 37 on täynnä, niin on täysaikainen. Milläs viikoilla tää teidän esikoinen syntyikään? En oo niitä alkupään ketjuja jaksanut kaivaa, kun aktiivisemmin aloin kirjotella vasta Maaliskuussa. Eli en oo huomannu, vaik oot varmaan kertonutkin :ashamed:
 
Aivan ihanan aurinkoinen ilma ulkosalla.vappu on vietetty ja pihatyöt on suhtkoht reilassa..
leikkimökistä puuttuu enään katto ja ikkunat sitten sekin on valmis..

vappuna käytiin nuorimmaisen kummeilla kylässä 300km päässä ja jouduttiin jo torstaina lähteen takasin kun mun vointi romahti aivan täysin.nyt alkaa taas pikkasen olo kohentua mutta torstai olo yhtä tuskaa..minin liikkeet sattu aivan hurjasti ja perjantaina olin aivan väsynyt..lauantai menikin siihen että maha oli ihan sekaisin ja selkä aivan p**kana joten rakkis tiiän miltä susta tuntuu,mulla on yhtä vaikeeta nousta sängystä ylös ja itkun kera noustaankin..2krt on jo jalat pettäny alta kun selkä on niin pahasti menny jumiin että olen kirjaimellisesti romahtanut lattialle ja molemmillla kerroilla ollu nuorimmainen sylissä. :ashamed:

venla mein neiti on syntyny rv 36 ja hän on keskonen,joutui heti synnytyksestä keskoskaappiin ja nenä/mahaletkuihin :/ mutta onnesta oli siellä vaan 2pvä
mutta kyllä sen huomaa että hän keskonen on..vaikka painon puolesta ei olisikaan 3030g syntymäpaino,mutta muuten kyllä.. :/

tiistaina olis taas neuvola ja keskiviikkona sairaala :D
pääsee kurkkaan mitä minille kuuluu.. :heart:

mutta nyt pukeen lapsille vaatteita päälle ja hetkeks ulkoileen ennen kun isäntä tulee töistä ja vie pojan romurallia katsomaan.. =)

tuire ja mini 33+2 :heart: :heart:
 
Huomenta täältäkin!

Mun ihana shunttiputki vihloi koko oikeaa puolta vartaloa koko yön :kieh: IcePoweria levittelin hartiaan ja alaselkään minkä pystyin. Tosin kun nukuin, nukuin hyvin, mutta uni ei taas meinannut millään tulla. Mieskin kotiutui reilusti ennen kahta; pienessä huppelissa ja kauhean puheripulin kera.. tais sekin verottaa nukahtamista. Hyvä että oli hauskaa, se olikin sit viimonen kerta ennen LA:ta :D

Kaverin kanssa piti lähteä Valtterin kirpputorille heti aamusta, mutta laittoikin äsken viestiä ettei lähde. Yksin en viitsi lähteä kiertelemään :( Puuroa napaan ja kirjan kera partsille :heart:

Venla- loistoviikoilla meet jo!

Elppa & Antsa 35+5 :flower:
 
Ammu sitä pelkäänkin :D Niitä kun on kertynyt muutamia vielä lisää, kun takaraivossa jyskytti, ettei tääkään mee lähelle loppua, mutta toisin kävi. Ja luulen, että menee vielä yliaikaseksi, jos päästävät :LOL: Ja enkeleitä on todella ollut matkassa =) Ja kyllä niitä sillon 3vuotta takaperin tarvittiinkin =)

Mymmy myy meillä keskosuustilannetta auttoi varmaankin se, että "vika" oli minussa (raskausmyrkytys), eikä vauvalla ollut mitään hätää, istukka toimi hyvin yms. Lisähappea meni toki reilu 2kk ja suolenkehittymättömyys oli ongelmana pitkän aikaa, mutta siinä ne. Nyt on infektioastma ja eihän sitä tiedä mitä tulevaisuus tuo tullessaan esim. kouluiässä, mutta ei mitään suurempaa :heart:
 
aurinkoista sunnuntaita mammat :D

nasu79 lääkäri sillo keskiviikkona sanoi että vuotelu voi johtua ihan vaikka vaan siitä että siellä paikat valmistelee tulevaa, kun "vinski" on laskeutunut jo aikalailla. ultrassa totesi sitten ettei pää ole vielä kiinnittynyt joten ei nyt sellasta hätää ole -mutta kuka sen tietää koska lähtö tulee :whistle: esim. sisätutkimusta ei siellä lääkäri tehnyt ollenkaan, sanoikin ettei ala ronkkimaan ettei tarvi sitten lähteä uudelleen ajamaan yöllä sinne (meilläkin matkaa polille/synnärille n.50 kilsaa..) ja mulla on 13.pvä uusi lääkäri/ultra sielllä äippäpolilla kuitenkin.

raskausarvista täällä kyllä on maha sen verran revennyt että huh!! :| alkoi oikeastaan vasta rv30 jälkeen kunnolla noita arpia tulemaan, nyt kylkiin ja tisseihin alkanut myös ilmestymään..

olisko kellää teistä neuvoa mistä löytyis siihen äitiyskoppaan reunapehmusteen kaavaa??!!
ollaan mummun kanssa koitettu kaikkialta etsiä. löydettiin aivan ihanaa kangasta kodin ykkösestä ja mä haluan just siitä sen reunapehmusteen :LOL: googlekaan ei tälläkertaa mua auttanut :| yleensä sieltä kaikkea löytyy.. Olis kyllä kullanarvonen vinkki!

marleena83 ja vinski35+2
 
Huomenta kaikille!!

No nyt pitää minunkin jo jarrutella. Eilen illalla supisteli ihan kiitettävästi ja lopuksi aika kipeitäkin. Alaselkää juili koko ajan. Aattelin jo, et tänään pitää lähtä näytille, mut katsellaan nyt ja otetaan hiukka rauhallisemmin. Sanoinkin isännälle, et se saa alkaa hoitelemaan nyt kaupasta raskaammat ostokset ja auttelemaan muutenkin enempi. En meinannu eilen saada koirillekaan ruokaa, kun kumartuessa ja sieltä noustessa alkoi vihloa alavattaa ihan kauheesti. Piti hetki seistä ihan paikallaan. Eilen vielä haravoinkin :ashamed: , mut nyt unohetaan nekin hommat... :whistle: .
Ois vaan tota tekemistä niin kauheasti.... :/

Raskausarvista mulla ei ole ennen ollut, mut isäntä bongas niitä lantion sivuilta |O .
Ihmettelen tosiaan, ettei koskaan ole mahaan tullut, kun maha ei tosiaankaan ole pienimmästä päästä. Eilen taas joku luuli, että synnytän hetkenä minä hyvänsä. Toivottavasti näin ei kuitenkaan käy.... :whistle:

Mukavaa ja aurinkoista sunnuntaita mammoille!!

Kissantassu ja Napsu 33
 
Taidankin ottaa tänään tosi rauhallisesti... Ensimmäinen kipeä suppari tuli, kiristi alavatsaa. Mie kun olin luvannut viedä oman ja kaverin tytön elokuviin iltasella...Katellaan nyt lisääntyykö nämä. Täytyy sit lähtä tarkistukselle, jos ei mee ohi... :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja maama 79:
Mun mielestä ne on niin ihanan väljät ja mukavat,ja se jätti-side sopii sinne niin hyvin.Myös sairaala yökkäri on korkean nappilistansa kanssa loistava kömpelömmällekkin imettäjälle.Mulla on kamala oluen himo jatkuvasti.ollut edellisissäkin raskauksissa.kotikaljaa ja alkoholitonta olutta voisin litkiä jatkuvasti!!!

Maha revennyt taas uusista kohdista,vaikka kaksi raskautta takana.Olen itse osa syyllinen,koska olen rasvaillut laiskasti...
Samaa mieltä. Kiva kuulla, että jollain muullakin on ihan kauhea oluen himo. Mulla oli myös esikoista odottaessani sama juttu. Makeeta ja tommoista ei niinkään tee mieli, mutta olutta tekis mieli ihan sikana.

Täälläkin maha on revennyt uusista kohdista, vaikka olen ahkerasti rasvannut. Tosin tällä kertaa vauva tykkää olla ihan erilaisissa asennoissa kuin esikoinenkin ja paljon kovempi on potkimaankin. No, ei kai tässä missikisoihin enää olla osallistumassa :D
 
Palailin itse juuri Vapun vietosta ulkomailta, tekipä hyvää hieman tuulettaa päätä!!
Hauska oli kyllä nähdä tutuujen naamoja kun lyllersin menemään :D :D
Hyvin onneksi jaksoi vielä, kun vaavi edelleen poikittain, ei paina juurikaan alas! No, eiköh'n sekin kohta muutu kun viikot lisääntyy :|

Tsemppiä kaikille kipuilijoille, siihen malliin oireita joillain että kohta varmasti saadaan ulos eka kesäkuun kullanmuru :D

Galluppeihin , raskausarpia ei ole vielä näkynyt. Toivottavasti pysyvätkin poissa... olen kyllä rasvannut apinan raivolla joten kaikki mahdollinen on tehty :)
Sairaala-alkkarit näin ensikertalaisena kuulostaa aika kauhealta, toivottavasti mahtuu omat jalkaan!
Ja omat housut!! tekisi mieli polttaa jo kaikki mammavaatteet roviolla!

Nyt mökkeilemään, edessä viikon verran suursiivousta ja puutarhanlaittoa!
terkuin renee ja vaavi melkein 33

 
Piti tulla pikkuhousuasiaa kommentoimaan, että kyllä mie aion ainakin omia ottaa mukaan ja vuodon mukaan sitten katson, että mitä käytän...viimoseen asti kaihdan niitä sairaalan verkkohousuja. Ne on kamalat! :whistle: Mietin jopa, josko ottaisin vaaville omia vaatteita sairaalaan mukaan, kun nekin on siellä aika kamalia ja liian isoja joka kerta, mutta eipä sillä kait sit niin väliä ja jos kaikki menee hyvin, niin tää mamma ei siellä varmaan kauaa vanhene. =)

Nyt tars nopsaan löytää muutama kesäinen mammavaate.
En ole lainkaan varautunut sillä saralla näin lämpimiin päiviin... kauhee kulkea paksut farkut jalassa ja paksut paidat päällä. :/ :/

Aurinkoisin terkuin
Rakkis ja massu 33+2 :wave:
 

Yhteistyössä