***KESÄKUUN KULLANKERÄT*** Toukokuussa

Täällä on kirjoteltu ahkerasti :) Kyllä on vapun jäljiltä grilliherkut sulattamatta, tai noh, itseasiassa juuri tänään grillattiin viimeksi että saahan niitä yrittää sulattaa :kieh:
Sairaalapöksyt kuulostaa pahaenteisiltä, täytyypä käydä pikkuhousuostoksilla jos löytäis mukavia saumattomia omia. Carriwellillä niitä kyllä on mutta maksavat aikalailla. Kotiutumishousut tai hame tai shortsit vois olla kyllä hyvä. Ei mulla kyllä ole kun parin kilsan matka kotiin sairaalasta, mies voi kyllä kiikuttaa niitä sitten vaikka ;) Vauvalle body, t-paita ja housut, sukat, myssy ja hupullinen pitkähihainen varuiks on pakattuna.
Ne mammavaatteet vois polttaa kyllä roviolla oikein rituaalimenoin, ja tanssia läskinkarkoitustanssit päälle :LOL: :LOL:
Raskausarpia löytyy rinnoista ja persiistä aika paljon. Masussa ei ole.

Viime yö meni ihan pilalle ku ei uni tullu ku vasta joskus neljän aikaan, ja Nuttu alkaa painamaan jo alas, ja supistellutkin vähän jo kipeästi. Turvotukset jaloissa ja käsissä rasittaa ihan kamalasti! Onko muilla? Ihan hölskyy nesteet.... :/

Ompa muuten ollu hirveetä seurattavaa ne uutiset siitä itävaltalaisesta ukosta joka lapsensa telkes kellariin ja raiskasi sitä...hyi h**vetti miten sairas juttu!! :x Aivan hullu äijä, munat giljotiinille ja ikuiseen kiirastuleen, eikä sekään riittäis... :| Säälittää se perhe. Miten se äitikin muka on voinut olla täysin tietämätön asiasta ?? huhhuh.

Di ja Nuttu 33+5
 
B) Sunnuntaita!
Meitsi on ainakin kaikkien näiden vappupäivien johdosta niin viikkovillissä, että piti oikein miettiä herätessään, et mikä viikonpäivä tänään on :whistle: ...

Sairaalapöksyjä olitte miettineet. Mä vannon nyt odotusaikana ja synnytyksen jälkeenkin Sloggin saumattomien hipsterihousujen nimeen. Nää ei kiristä mistään ja värivaihtoehtojakin oli viime viikol Citaris (ku hamstrasin näitä lisää ) kaikenlaisia seeprakuvioinneista kesäväreihin ja tummiin sävyihin. Suosittelen! ..ja jälkivuodon määrästä riippuen pyrin kyl iteki välttämään niitä verkkopökiä parhaani mukaan :x .

Di kauhisteli Itävallan keissiä. :( On se kyl järkyttävää luettavaa! Miten pahasti voikaan ihmismieli kieroutua, että tollasta voi omalle lapselleen tehdä?! :eek:

Turvotusta löytyy täältä myös. Huomaa, että noi lämpimät kelit vaikuttaa kropan nesteisiin. Mut ei oo meillä enää montaa viikkoa kärvisteltävänä :p .

Jaksuja kaikille!

-A- 35+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lady Di:
Raskausarpia löytyy rinnoista ja persiistä aika paljon. Masussa ei ole.
Näin myös mulla. Tuli silloin jo ihan alussa. :x Ja karseet on... :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja Lady Di:
Ompa muuten ollu hirveetä seurattavaa ne uutiset siitä itävaltalaisesta ukosta joka lapsensa telkes kellariin ja raiskasi sitä...hyi h**vetti miten sairas juttu!! :x Aivan hullu äijä, munat giljotiinille ja ikuiseen kiirastuleen, eikä sekään riittäis... :| Säälittää se perhe. Miten se äitikin muka on voinut olla täysin tietämätön asiasta ?? huhhuh.
Aivan samaa mieltä! Mun mielestä pitäis kaikilta pedofiileilta ym iskee vehkeet ilman puudutusta kahella tiiliskivellä tohjoks!!! Miten joku voi...?

Turvotusta mulla ei pahemmin oo, vielä. Vähän ehkä, mut ei sillee järkysti...

Otteko muut muuten kokeillu sitä välilihavenytys-juttua? Olin ajatellu muutenki, ja sit viel neuvolas suositeltiin, ni kokeillan nyt. Ekalla kerralla sattu ihan törkeenä, mut nyt se ei kyl musta tunnu enää missään. Itte en kyllä yletä (en tajuu miten siin ohjeis voi lukee et ite vois!?), mut mies on urhoollisesti jaksanu öljyillä. En kyllä tiedä onko siitä mitään hyötyä...

Nyt hakemaan miestä töistä. Ei kyllä millään jaksais lähtee ajamaan... :/

rypäle 32+5 (kai....)

 
Raskausarpia täällä tullut sisäreisiin ja muutama kylkeen. Mäkin rasvaillu joka päivä, mut niitä tulee jos on tullakseen.Varsinkin jalat turvonneet nyt viime viikkojen aikaan huimasti. Turvotusta myös entistä enemmän.
Vaavi on ollut ERITTÄIN vilkas nyt muutaman päivän. Liikkuu koko ajan. Taitaa alkaa paikat käymään ahtaiksi.
Huomenna alkaa virallinen äippäloma, vaikka saikulla olenkin ollut sen kolmisen viikkoa jo.

Toukokuiset ovat muutes aloittaneet rytinällä uuden kuukauden. Käyköhän meillekin niin?
On se niin huimaa että muutaman viikon päästä vauvat alkavat olla täysiaikaisia :D
Kukahan meistä saa nyytin ensimmäisenä?

Aiih.. vaavi meinaa nyt oikeesti tunkeutua vasemmasta kyljestä läpi. Musta tuntuu että mun maha on ihan hellänä tästä potku/pungerrusmylläkästä. Tietty hyvä että liikkuu..

suikku kiitti viestistä, laitoin takas!!

-Kylli ja vaavi 34+6-
 
välilihan venyttelystä Täällä sitä ollaan harrastettu, ja ukon mielestä muutosta on tapahtunu kanssa, ite siis en tosiaankaa tonne alapäähän yllä :LOL: Miusta siis ainaki tuntuu et tuosta jotain hyötyä olisi.

Menhit ja Ella(viljami) rv 35+6
 
Täällähän on kirjoiteltu ahkerasti.. Meillä oli tässä veljeni vaimonsa kanssa viikonlopun auttamassa. Saatiin nurmikot kylvettyä ja piha muutenkin siihen kuntoon, että vain kesäkukat puuttuu. Ja yläkertaa saivat tosi paljon jo listotettua. Minäkin sain perjantaina kunnon siivouksen tehtyä, mutta se meni vähän hukkaan, kun la-aamuna taas alkoi lapsilla oksennustauti. Siis se tauti on jyllännyt meillä jo kaks viikkoa. Että usko kuinka on ottanut lujille. Nyt siis 3 nuorinta oli taudissa.. Ja olin ajatellut aloittaa vauvan vaatteiden pesemisen, kun on kaveri, mutta sehän meni ihan oksennusvaatteiden pesuun. Sitä kuinka paljon täällä on pyykkikone viime viikkoina pöyrinyt ei tiedä kukaan (yötä päivää). Talon matotkin on tullut pestyä. Eipähän tarvi niitä sitten kesällä pestä.. Jotain positiivistä...

Tää päivä meillä oli aivan mahtava, kun avattiin vihdoin grillikausi ja sitten käytiin lasten kanssa retkellä tuolla seljesin leirintäalueella. Luonnonrauhassa. Nää meidän vieraat siis oli mukana.

Minä olen aina käyttänyt sairaalan pikkareita, en tiedä edes mistä verkkopikkareista te puhutte. Täällä ne on ainakin ihan tavallisia, isokokoisia mummun pikkareita.. Hyviä siellä, ei tarvi kotona ruveta sitten pesemään.. Minä olen nimittäin ollut pisimmillään 2,5 viikkoa vauvaa hakemassa.. Ja lyhimmillään 2 yötä, joista toisena vauva syntyi.

Venlalle, minullahan oli esikoiselta todella paha raskausmyrkytys, syntyi kylläkin vasta 37+6 ja toiselta meni sitten viikon yli. Siis vähän oli valkuaista ja paineet koholla toisella, mutta ei mistään raskausmyrkytyksestä puhuttukaan. En toivo sinulle yliaikaista, mutta vielä muutamaan viikkoa lisää, ilman myrkytystä! Kuten tässä itsekin toivoilen..

Hyvältä näyttää, tänään paineet oli vain 72/112. Näkee heti että on sunnuntai ja mies on lasten kans enemmän ja olen saanut levätä. Vaikkakin eilen ne oli 81/139.. , kun tuo tauti piti kokoajan taas liikkeessä..

Luumuista
sen verran, että meillä on ainakin sairaalassa niitä koko ajan tarjolla, kuten kaikkia muitakin hedelmiä. Niitä siis saa käydä aina ottamassa, kun siltä tuntuu. Eikö teillä ole..

Nyt pitää lähtä ottaan lapset sisälle, mies on heidän kans tuolla ulkona leikkimässä. Minulla on tässä samalla paistumassa pannukakkua. Jospas sakki olis tunnin päästä jo sängyssä!!

Reropera rv 35+6
 
Vielä niistä selkäkivuista . Minähän olen aina niiden kanssa temppuillut, todella paljon. Viime yönäkin en kertakaikkiaan meinannut päästä vessaan, kun jalat eivät yksinkertaisesti kantaneet. Niin kipeä olin. Oletteko panneet miestänne koetukselle ja hieromaan ne kivut pois. Jos on liitoskipuja, niin minun mies aina hieroo, ne pois. Ja tuo välilevytkin hän aina on saanut paikoilleen. Silloinhan mulla on tuo toinen lonkka todella tulessa.. Hierottakaa ja vielä kerran hierottakaa!!

Ja sitten vielä niistä raskausarvista. Minulla ei tullu juuri ollenkaan noilta 3 esimmäiseltä, mutta sitten yhtäkkiä neljänneltä maha repes niin rumaksi, että sitä ei enää paljon kehtaa paljastaa.. Tästä en sitten ole edes enää seurannut, kun tiedän että se on ennestään niin ruma. Kaikille olen rasvannut samalla tyylillä, silloin tällöin. Rintoihin ja reisiin en ole ehdes hoksannut, että vois tulla..

 
Heips piiitkästä aikaa B)

Meillä kone oli rikki viikon verran ja nyt olemme olleet päivät ulkona kun ollut niin ihana ilma..ei ole paljon koneella keren olemaan.

Tänne ei mitään uutta kuitenkaan, poju liikkuu kovasti joskin liikkeet muuttuneet enemmän möyrinnäksi kuin potkuiksi =)
Ensi viikolla olisi viimeiset labrat ja viikolla 37 olis sitten aika sinne synnytystapa arviointiin, mullahan on istukka hieman liian alhaalla niin kattovat mahtuuko tää "jättiläinen" syntymään normaalisti.
Nyt iltapalalle ja nukkumaan alkaa olee veto ihan pois :wave:

KAALIMAANKAKARA 34+4 :eek:
 
Vielä niistä selkäkivuista . Minähän olen aina niiden kanssa temppuillut, todella paljon. Viime yönäkin en kertakaikkiaan meinannut päästä vessaan, kun jalat eivät yksinkertaisesti kantaneet. Niin kipeä olin. Oletteko panneet miestänne koetukselle ja hieromaan ne kivut pois. Jos on liitoskipuja, niin minun mies aina hieroo, ne pois. Ja tuo välilevytkin hän aina on saanut paikoilleen. Silloinhan mulla on tuo toinen lonkka todella tulessa.. Hierottakaa ja vielä kerran hierottakaa!!

Ja sitten vielä niistä raskausarvista. Minulla ei tullu juuri ollenkaan noilta 3 esimmäiseltä, mutta sitten yhtäkkiä neljänneltä maha repes niin rumaksi, että sitä ei enää paljon kehtaa paljastaa.. Tästä en sitten ole edes enää seurannut, kun tiedän että se on ennestään niin ruma. Kaikille olen rasvannut samalla tyylillä, silloin tällöin. Rintoihin ja reisiin en ole ehdes hoksannut, että vois tulla..
Mihinkäs sun nikki on kadonnut? :D

 
Moikka!


Tuli vietyä pienimmät mummolle pariksi yötä hoitoon kun minähän lähen huonem aamuna aikasin osastolle sokerikäyrälle vuorokaudeksi = ma-ti, saa labrassa juosta monesti.
Saa vähän hermolomaa pienistä. Eipä siellä tosin nukuta kunnolla kun yölläkin käyvät verta kuppaamassa


Hyvin tyttö ainakin jäi sinne mutta poika keksi ettei hiän jää sinne kun mie autoon istahin :| no sai mummo kuitenki pojan leikkeihin takasin....
On siis vähän rauhallisempi ilta tiedossa :kieh:
Piti käydä kaupasta lehti luettavaksi ajan kuluksi.



Tiivari: juu eiköhän nuo siun vaatteet riittäne =) mie vaan varaan vaatetta varmuuden vuoksi kun en vielä tiijä paljonko sitä pitäis laittaa sitten ( nii ku ei sitä kesä vauvaa ole ollu ). Riippuu tietyti millainen sää on kun tullaan kotiin....

Raskausarpia on miulla entisistä tullu reippaasti mahaan, tissehin ja vähän lantiolle, ei oikein kehtaa mahaa näytellä rannalla.... Ovat jatkunu entisten päistä edellisillä. Nyt ei ole vielä tullu lisää tai jatkunu....

Sairaalaan viemisistä oli miulla myös mielessä nuo luumut.
On se vähän hankalaa pakistaa kovaa ulostetta jos perä on kuin mankelista ajettu :LOL:
Meillä sairaalassa on aina tarjolla mehua, hedelmiä ja luumunektariinia vapaasti otettavissa kelle maistuu.

Ei tuo miun ukko jaksa hieroa vaikka oon ehdotellu jalkojen hierontaa...aina on sormenpäät olevinaan kipeät tai muuten väsy :ashamed:

Turvotusta en ole tähän asti tunnustanu olevan mut tänään kattelin jalkoja ku verrattiin äidin kans jalkoja ( ku hällä on suonikohjuja ja mie oon niiltä onneksi säästyny ) nii ne kiilteli vähän siihen malliin että vähän turvonneet olis. Oli sukan rantu ja äiti katto että kyllä sitä turvotusta vähän on. Ei tuota muualla ole eli sormissa tai naamassa :saint:

Tässäpä tätä tällä kertaa...


:wave:

amati ja tahvo rv34 tasan :D
 
Lady Di turvotuksista sama täällä. Ja jalkaterät ja pohjat niin kipeet jo aamusta, ettei meinaa uskaltaa astua. Panadolin voimalla mennään päivä läpi |O

Tänään taas vauhditusyritystä :ashamed: Kääntelin reilu tunnin verran tuossa kasvimaan reunalla olevia kiviä :D mutta ei mitään tehoa :eek: supistelee kyllä (koko illan) muttei mitään napakampia...mitähän sitä huomenna keksis ;)
 
Hetimmiten noihin teidän gallupeihin; Raskausarpia ei ole rintoja lukuunottamatta tullut muualle.Ahkerasti muita paikkoja on tullut arpirasvalla rasvailtua.Noihin rintoihin oon laittanu vaan perusvoidetta ku tuo kakkonen on vielä imuiässä.
Turvotusta jonkii verran mut sitä on muutenkin aina lämpösill'ä ilmoilla eli ei raskaudesta johtuvaa joskin inhottavaa kumminkin.
Välilihan hieronnasta,oon välttyny repeämiltä molemmissa synnytyksissä.Liekö hieronnalla osuutta.Oletan näin,ainakin se niitä limakalvoja vahvistaa(hankaus) ja oppiihan siinä itse rentoutumaan kun mies venyttää ja vanuttaa :LOL:
Olikohan muuta?Ainii pikkareista.Mie oon sairaalassa kärvistelly niissä verkoissa ja kotia lähtiessä vaihtanu omat jalkaan.Inhottavat ne kyl on mut jotenki vaa ei oo omii tullu otettua mukaan.
Mieliteoista,ei mitään "outoja" onneksi.HP kastiketta laitan kaikkeen ruokaan ja reilusti.Herkut on maistuneet tässä raskaudessa mikä on uutta.Aiemmissa kaikki makea on ällöttäny.
Täällä masukki pitää mylläystä yllä minkä kerkiää.Varsinkin esikon äänen kuullessa innostuu hirveesti.Kakkosen imiessä potkasee kerran ja sitten on rauhassa.Muuten vointi ok.Mitä nyt lapuluitten väli on jumissa ja närästää.Neuvolassa laittovat rautakuurille ku hemppa oli tipahtanu.Muuten mennään tasasen isosti eteenpäin.
Vointeja ja voimia kaikille.Kohta jo maalissa ollaan :heart:
kukikas ja masukki 33+0
 
Huomenii...uusi vkko aluillaan.

Galluppiin jos vastailis: Raskaus arpii tullu muutama,vanhan jatkoks uutta...onneks vaa pikkasen matkaa.En kyl oo edes harrastanu rasvausta :ashamed:
Välilihan hieronnasta...enpä oo koskaa kokeillu eikä kyl mieskää miun puolest,ei vaa oo tullu edes mieleen jostai syyst.
Edllisiltä oon pikkase revenny synnytykses,mut äkkii niist parantunu.

Yöl heräsin sit kurkkukipuun :( ...toivottavast ei kevätflunssaa pukkaa.
Inhoon noit yö heräämisii ku sit en saa tunteihi unta ku käy kaik asiat pyörii ajatuksis.

No nyt paistaa ulkon kuiteki aurinko :D vaik eivät edes tainneet hyvää ilmaa luvata.

Muksaa ma pvää kaikille!

AadaOlavi 34+3
 
Mihin mun aurinko katosi?? :eek:
Viikonloppu oli niin nättiä että ja nyt lupaavat yöhallaa... |O

Galluppeihin vastailua:arpia on tullut muutamia lisää noiden vanhojen rinnalle,en niitä oo kyllä mitenkään päin rasvaillu..

Välilihasta:en ole koskaan sitä hieronyt vaikka esikoisesta se leikattiin ja muista siihen on tullu parit nirhautumista ja kolmannesta siihen laitettiin parit tikit varmuudeksi.. :whistle:


Turvotuksista:eilen ekaa kertaa jalat turpos sellaseks palloiks ettei nilkat taipunu ja kengät ei mahtunu jalkaan ja ne on edelleen kipeet.. :kieh:

Sairaalan pikkareista,vaikka ne on niiin ihan seksikkäät verkkopikkarit :D oon silti synnytyksen jälkeen käyttäny ekan päivän niitä kerta ne ei silleen hankaa kun tavalliset pikkarit,mutta hätäseen ne on seuraavana päivänä vaihtunu.. ;)

Galluppia heitän minäkin oletteko aatelleet mitä sapuskoita laitatte miehelle /tai lapsille/lapselle valmiiksi ostaen/ leipoen pakkaseen/kaappeihin siksi aikaa kun itse olette sairaalassa??
tuli tossa vaan eilen mieleen että pitäis varmaan sellasiakin ruveta miettimään valmiiksi ja tehdä tuonne pakkaseen/hommata kaappiin nii ei miehen tarvi mennä 4 pienen kanssa yksin kauppaan :whistle:

mutta jos tää kipuinen mösymasu (miehen keksimä lempinimi..;) ) painuis nyt ottamaan kupin kahvia :wave:

tuire ja mini 33+3 :heart: :heart:
 
huomenta...
G: Meillä mies kokkaa siinä missä minäkin, en pahemmin ajatellut varautua. Toki sitä vois jotain laatikkoruokia tehä pakkaseen, ja kuivamuonaa hommata kaappiin.
Kylläpä siellä nyt viileni tosissaan tuo keli, hrr |O
 
Huomenta kaikille |O

Tulipa yöllä sitten valvottua. Vähän yli puolenyön heräsin kaameeseen menkkakipuun. Sitä sitten jatku puol neljään. Suppareita kuitenkin tuli vaan muutamia kunnollisia :kieh: Eikä nekään mitään hirmuja ollu. Jännästi vihlo kylkiin ja alaselkään. Taitaa toi menkkakipuilu jatkua heti aamusta :eek: inhottavaa :/ Paitsi jos tästä on jotain hyötyä. Taunokin oli tosi vilkas koko yön kun olin hereillä. Tais tehä sillekin kutaa :heart:

No nyt esikolle puuroa naamaan ja taidan viedä hoitoon, niin saa vähän levättyä tänään. Pikkasen on väsy... |O

Pitäisköhän tosta viimeyöstä kysästä neuvolasta? Ja jos tää kipuilu jatkuu, vaikkakin nyt on jo muutaman kerran supistellukin heti ylösnoustua :flower:

Venla ja Tauno 36+1
 
No joo...aurinko hävinnyt sit sadepilvien tieltä :kieh:

Enpä oo mitää ajatellu miehelle ja muksuille valmiiks tehä...toi ukkoin ku osaa ite moiset todella hyvin,on useest muksuje kaa vkonloppui keskenää. Iha siit asti ku muksut olleet pienii ja eivät enää tissis kii ni äippä päässy välil rentoutuun kunnol.
Sen verra ohjeistin vkonloppun et nyt osaa mies ostaa oikeen rintapumpun jos en jostai syyst sitä kerkii hankkii enne synnytyksee lähtöö...joka kerta oon koton moist vehjettä tarvinnu ja edellisen kerkisin pois antaa muutama vuos sitte.

AadaOlavi 34+3
 
meilläkin mies kokkaa siinä missä minäkin mutta lähinnä aattelin just sitä ettei tarvi sitten noiden 4 alle kouluikäisen kanssa mennä yksin kauppaan kun välillä se on sellaista hulabaloota..

toinen kysymys minkä piti esittämäni: mihin laitatte vauvan vaipat jos teillä ei ole hoitopöytää ollenkaan??tossa kun noita pakkauksen vaippoja kattelin ja tarvis niitä lisääkin ostella ni mihinköhän ne sullois..?? :whistle:
 
Meikäläisen *hrrr* johtuu ihan muusta kuin säästä :kieh: Eilen aamupäivällä oli kurkku kipeä, käytiin kaupassa ja jalat ja selkä ihan finito, vaikkei koskaan aiemmin ollut särkenyt. Tein ruokaa ja mustikkapiirakan, ja meinas lähteä alta |O Mittasin kuumeen, 38. Nukuin koko yön aikana ehkä 1-2 tuntia. Panadol ei auttanut ollenkaan, itsestään laski kuume tossa 5 aikaan.

Onko kuumeesta mitään haittaa vaaville? Sain ensimmäiset kipetä supistuksetkin yöllä, muutama tuli peräkkäin mutta nukahdin, ja siihen jäivät.

Gallupeihin: välilihaa en ole edes ajatellut rasvaavani, kääk! Kai sitä pitää ruveta venyttämään, tosin mies katsoi mua eilen huvittuneena ja kysyi että kai pilailen. Hmm..

G2: Mulla ollut sillon tällöin sormet vähän nakeilla, muuten turvotusta en ole havainnut. Tai sitten olen vain niin paisunut, ettei turvotusta enää edes erota ;)

G3: Meitä ei ole kuin kaksi, joten uskon miehen tekevän omat ruokansa.

Nyt takaisin petiin.. pakko saada vähän unta. Jostain kumman syystä se, joka piti mut yöllä eniten ylhäällä, oli oma pulssi. Tunsin sen kaulalla, ja otin pari kertaa jopa ylöskin. Onkohan ihan normaalia että lepopulssi on 120-130...?

Hyvää viikonalkua!

Elppa & Antsa 35+6
 
Huomenta!

Sataa vettä Pohjanmaalla oikein kunnolla. Se on hyvä vaan, sulattaa maan, niin pääsee isäntäkin toteuttamaan itseään (kevätkylvöjen aika lähestyy)... Lapsilla on tänään maastojuoksukisat, joissa ei kuulemma ole säävarausta :eek: . No,eihän nuo sokerista ole!

Mymmy myy En oo ikinä laittanut ruokaa miehelle valmiiksi, kun oon sairaalaan lähtenyt ja viipynytkin siellä pitkän kaavan mukaan, eli huono ihminen, huono vaimo...saa kivittää. Meillähän oli tässä pari vuotta sellanen tilanne, että opiskelin toisella puolen maata ja mies oli viikot täällä itsekseen ensin yhden (vanhin ei muuttanut mun mukana, kun oli jo koulussa täällä
), sitten kahden (keskimmäinenkin jäi tänne, kun alotti koulun) ja viimeset pari kk kolmen (tyttökin jäi tänne siinä vaiheessa, kun eskari alkoi, kun mun valmistumiseen oli enää pari kk aikaa. Siitäkin viimesen harjottelun 6vk tein täällä
) lapsen kanssa, eikä kuolleet nälkään. Eli eiköhän se mee tuo parin viikon sairaalareissukin. Ja anoppi asuu tuossa vieressä. Varmaan auttaa tupatöissä sillon, kun on kiirein aika pellolla.

Kaupassa ajattelin tosin myös käydä valmiiksi, niin on sitten mistä laittaavat murkinaa. Siis mikäli ei tuu yllätyslähtö laitokselle, mihin en siis edelleenkään usko.

Mulla varmaan viiraa päässä (vai johtuuko tää nyt niistä kuuluisista hormoneista?!), mutta ihmeellinen haikea olo hiipii sitä mukaa, mitä lähempänä loppua tää raskaus on. Kun ajattelen, että enää ikinä en tän jälkeen saa kokea näitä odotusfiiliksiä. No, vaakakupin toisella puolen on sit tää, et koskaan tän jälkeen en oo enää "vapaata riistaa", jonka vatsaa tai elämän valintoja saa kuka tahansa kommentoida vapaasti, jonka mahaa saa ventovieraatkin arvostella ja pyrkiä koskettelemaan.... Ja tästä luovun ihan mielelläni kyllä. Enkä oo muuttanut mieltäni. Tää vauva on meidän viimenen.

Kävin muuten työpaikalla viime viikolla. Sinne oli tullut joku uus ihminen (mulle ennestään tuntematon) kesäksi töihin. Siinä sitten jutustellessa kysyi multa, että onko vauva ensimmäinen. Kerroin, että ei ole, kun neljäs. Johon tokas vaan että "no, niinpä... moneskos isä on kierroksessa?!" Olin vähän että :eek: , onko ihmiset noin törkeitä nykyään!? Vastasin, että en tiedä kuuluuko se ylipäätään muille, mutta jos nyt niin vaivaa, niin tuota samaa miestä oon kierrättänyt teini-iästä lähtien...Että sellasta. Turhan herkkänahkanenkin voin isoine mahoineni olla, mutta kyllä mulle ei tulis mieleenkään kommentoida noin kellekään, oli perhesuhteet sitten mitä hyvänsä.

Mukavaa uutta viikkoa kaikille mahakkaille!

Ammu ja Iltatähti =) 35+1
 
Täällä taas odotettiin tuota sadetta, juuri kylvetylle nurmikolle siis.. Mukava kun tuli nyt, kun viikko alkoi, ja mieskin meni nyt töihin. Oli siis perjantain tässä rakentamassa, eikä töissä.

Minä en ole koskaan ruokaa tehnyt valmiiksi. Lapsukaiset juoksee yleensä anoppilan ja kodin väliä. Ja mieskin osaa hyvin ruuat valmistaa, jos ei anoppilassa sitä satu saamaan. Sillä asialla en ole itseäni pahemmin ressannut. Paitsi olen minä niitä kaupan purkkiruokia ostanut varastoon, ettei hänen tarvis tehä kuin toinen ruoka. Ja kun meillä lapset ei niitä paljoa saa, niin syövät niitä mielissään, jopa tuo eskariin menijä.

Minulla ei ole hoitopöytää, tai siis sellaista makuuhuoneessa olevaa. Minulla on nyt alakerran vessassa sellainen pöytä jossa pidän alustaa ja sitten siinä on kaappi vaipoille ja muille siinä yhteydessä tarvittaville tavaroille. Vauvan vaatteet minulla on kodinhoitohuoneen kaapissa. Sain myös yläkerran vessaan tällaisen pöydän. Se on niin mahtava, kun ei tarvi kantaa sitä kakkapyllyä pitkin taloa, vaan yhdellä askeleella ollaan pesualtaalla. Minun selkä ei kestäis sitä kantamista, varsinkin isomman lapsen.

Minulla alkoi uus raskausviikkokin samalla 36+0. Hyvillä viikoilla mennään, nyt voi jo hymyillä!

Reropera.
 
Ei ole hoitopöytää, eikä tule. Lipasto, jonka laatikoihin vauvan vaatteet laitetaan (ja sekin on vielä kaupassa :ashamed: ), meillä on tässä makuukammarissa vaatehuone, jonka hyllyyn laitan vaippapaketin, mistä voin sit napata vaipan ainakun on tarvis. Sängyn päällä oon näitä muitakin aina vaipottanut ja pyöritellyt.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Elppa:
Nyt takaisin petiin.. pakko saada vähän unta. Jostain kumman syystä se, joka piti mut yöllä eniten ylhäällä, oli oma pulssi. Tunsin sen kaulalla, ja otin pari kertaa jopa ylöskin. Onkohan ihan normaalia että lepopulssi on 120-130...?


Elppa & Antsa 35+6
Tuo on ihan normaalia kuumeiselle odottavalle äidille. Minä olin tässä kevät talvella kuumeessa 4 päivää ja silloin podin juuri samaan. Mulla kun on tuo verenpainemittari ja se laskee myös nuo pulssit, niin se näytti 121.. Kysyin päivystyksestä, ja sanoivat sen olevan normaalia...
 

Yhteistyössä