***KESÄKUUN KULLANKERÄT*** Toukokuussa

soitin polille ja ei saa ottaa buranaa..jos kivut ei hellitä pitää lähteä näytille kerta istukka voi olla revenny :eek: ylämahakipu on merkki siittä ja sitten vuoto tietenkin..
mutta kun vauva liikkuu ei kuulemma kamalan huolissaan pidä olla,mutta kuitenkin varuillaan ja sit näytille :/

Voimia Venla-05:lle! :hug:

Koita nyt saada nukuttua hyvin. Pane mies hyppäämään lapsesi luona. Se minuakin tässä pelottaa, kun kokemuksesta tiedän, että kun verenpaineet alkaa kohoilla niin pian on valkuainen pissassa.. Ja sitten ei naurata! Toivon sinulle, että olis paikat sen verran kypsyneet, että yrittävät käynnistää.. Mutta ei se auta kuin kuunnella niitä viisaampia - lääkäreitä! Toivotaan että paineet laskis, hyvien yöunien ansiosta! :hug:

Mymmy myy. Kysyisin sinulta, että oletko nostellut jotain kummallisesta asennosta. Minulla tulee joskus tuo ylämaha kipeäksi, kun nostelen noita lapsia. Ja lihas tavallaan revähtää. Mutta todellakin jos kipu ei mene levossa ohi, mene näytille. Voimia sinnekin! :hug:

Kiitos reropera mulla vaan muutaman aamun alapaine ollu 90+ vaik oon mitannu just herättyy, joten eiköhän tuota saa aamulla lähtä. Katoin just pissan, ja luulisin, että + proteiinit? Onko sulla noita stixejä? onko se se toisiks ylin se proteiinit? kun terkka ei antanu mukaan kun stixit, ei värikarttaa B) Mut kakkonen ainakin näytti vihreää edelleen :/

Tuosta siivoamisesta lasten huoneessa. Minä olen ottanut sen tavan, että istun yhdelle heidän pienelle tuolille ja käsken lasten tuoda kaikki lelut siihen viereen ja sitten itse laitan ne lipastoon paikoilleen.. Auttaa kun itse on edes vähän mukana, niin tekevät ihan eritavalla lapsetkin. Toivotaan että kipu olis tullut siihen. Mutta älä montaa tuntia seuraa sitä kipua. Kyllä mulla ainakin se revähdys kipu hellittää tosi pian, kun käyn makuulle. Tuo mulla tuntuu aina tuossa pallean kohdalla.

Mulla on noita stiksejä. Mutta onko ne sellaisia pitkiä vai lyhyitä? Siis montako väriä 3 vai 7 ?
Mulla 7 jossa toisiks ylin on Glukoosi (sokeri), sekin muuttuu vihreeksi jos sokeria pissassa. Mutta tässä on toisiks alin se proteini/valkuainen, ja sekin muuttuu vihreemmäksi jos on +. Kummassakin keltainen on neutraali. Harmi, mulla oli ihan viikko sitten niitä 3 lla täplällä olevia, mutta heitin ne roskiin kun oli vanhentuneita.

OK! Nää on niitä 7 värin tikkuja. Joo, kyllä se sitte on ne proteiinit edelleen koholla :/ Ja lääkekään ei näköjään noita paineita laskenu kun 146/90 :( Ylävatsakin kipuilee, vai onko vaan paniikki iskemässä? enpä tiedä.

Meillä löytyy juhannuslapsi, joulunlapsi ja yksi meidän hääpäivänä. Vain yksi syntynyt tavallisena arkipäivänä. Vähän pelkäsin, että tuleeko nyt äitienpäivänä. Mutta minä aijon pysyä kotona.. ;)

Kaikkea hyvää sinne! :flower:

Venla-05 yritä saada rentouduttua.pyydä esim.mies vähän hieromaan hartioita.Itse olen semmoinen että saan sukkeroitua itseni lähes paniikkikohtaukseen jos vaan annan ajatuksen
ja kivun ahdistaa,mutta monesti kun saan itseni rentoutettua olo alkaa tasaantumaan.mutta toki tunnet itsesi ja tiedät parhaiten jos syytä mennä näytille.

Itselläni kamala synnytyspaniikki vaikka kolmas tulossa...tieto lisää tuskaa...keskimmäinen tuli niin vauhdilla(1h15min.)että sen takia vähän rajut muistot.Tänään olen itkeskelyt onnesta,kun ystävä sai aamulla pojan!

Joo olkaa tyytyväisiä jos ei tarvii polilla rampata,sillon on kaikki kunnossa!ja arvatkaa kun joka kerta maksaa 22.00euroa...mullakin jo muutama satanen uponnut!
reropera-uskomatonta tuuria syntymäpäivien kanssa!

-maama ja mieleen hiipinyt synnytyspelko...

Kuka osaa kertoa miten päin mun vauva oleilee?! :whistle:
Aamupäivällä kirjoitin ja valitin, kun olo kävi hankalaksi, kipuja alaselässä ja maha kovettuu herkästi. Vauva liikkuu jotenkin erilailla kuin aiemmin.
Pelkään siis, että vauva on kääntynyt raivotarjonnasta perätilaan tai johonkin muuhun asentoon. Eilen illalla nimittäin liikahti todella voimakkaasti.

Minäpäs nyt kuvailen miten liikkeet tuntuu.
Välillä liikkeet vihloo alapäätä ja jopa peräpäässä tuntuu. Oikean rinnan alla, hyvin ylhäällä siis, tuntuu kova kohta, ja kun vauva liikkuu, kylkiluita ahdistaa. Vasemmalla navasta kylkeen päin tuntuu sykähdyksiä (päivällä tuntui kyllä oikeassa kyljessäkin). Äsken kun köllötin oikealla kyljelläni, navan kohdalta puski jotain, ja tunsin ekaa kertaa noinkin selvästi vauvan jonkin "osan", todennäköisesti jalka tai käsi. Siinä se liikuskeli ja yritti työntyä nahasta läpi. :)

Yritin päätellä, miten päin vauva on, jos kerran kädet tai jalat on navan korkeudella. Ennen en ole tuossa kohtaa tuntenut vauvan raajoja. Mahtaako ne olla jalat, jos vauva on perätilassa? Vai kädet, jos pää alaspäin? Ja onkos vauva nyt selällään siellä, eli selkä minun selkää päin, kun noin selvästi nämä raajat tuntuivat navan kohdalla?

Taidan kysellä tyhmiä... Mutta ainahan joku asia pitää olla, mikä vaivaa. Ja mua nyt tosiaan vaivaa tämä asia, kun yhden yön aikana jotain on selvästi muuttunut. Neuvola on vasta puolentoista viikon päästä eikä lääkärikäyntejäkään ole enää tiedossa (olihan niitä jo ruhtinaalliset kaksi käyntiä).

tipu 34+0

Venlalle :hug: :hug:
Koitahan ottaa nyt TODELLA rauhallisesti ja lähdet HETI sinne polille, jos siltä tuntuu!

Mikäs mymmy myyn vointi on nyt?

Täällä ei vielä uskalleta pomppia ilosta, mutta jotenkin tuntuu, kuin tuo lonkka olisi nyt parempi, kun mulla on tän päivää ollut tämä "uusi" tukivyö käytössä. Jos tästä vaan on apua, tarvii sanoa, että ei mennyt 5 e hukkaan, kun tämän tänään kirpparilta ostin.
Onhan tälläistä aika tukalaa pitää näin lämpimillä keleillä, mutta nyt teen kyllä melkeimpä mitä vaan, jotta saisin tuon lonkan kävelykuntoon. Nyt illalla sillä on voinut kävellä jo aika normaalisti... =) Silti en hehkuta vielä...ens yö näyttää taas aika paljon!
Onkohan siitä mitään hyötyä, jos tälläisen kanssa nukkuu?? Vai onko parempi riisua yöksi??

Rakkis ja massu 34+0

Sullaon tipu hyvä laskettuaika! :D
Jäin miettiin nuita sun liikkeitä...tai siis vauvan liikkeitä...

Mulla ainakin vihloo alapäätä aika tavalla välillä ja siellä tuntuu jonkun verran myös liikettä...siis tuolla navan alapuolella ja olinkin välillä varma, että vauva on kääntynyt taas väärin päin, mutta ultra todisti, että kyllä siellä ollaan jo pää lähtöasemissa.
Mulla navan korkeudella seilaa vauvan peppu kyljeltä toiselle. =) Jalkoja/potkuja en ole nyt enää hetkeen tuntenut, kun vauva on koko ajan selkä päin vatsaani nähden ja jalat siis ovat selkääni vasten... Ne sykähdykset, joista kerroit, on varmaan vauvan hikka... mulla ne tuntuu vähän navan alapuolella kyljessä useimmiten...

En nyt ole varma, mutta musta tuo kuulostas vähän siltä, että sun vauva vois olla pää alaspäin jo... Mitäs muut sanoo??

tipu Miulla tuntuu just melkolailla samaltavalla noi liikkeet ja miulle ainaki on kovasti väitetty että pää siellä alhaalla on eikä peppu.

Kylkiluu Juu, ilmeisesti en ole mitään synnytystapa arviointia saamassa keltään vaikka esikkoa odottelenkin. Neuvolalääkärikin sanoi että nyt seuraavana tiistaina, eli viimosena lääkärikäyntinä katotaa vaan kohdunsuun tilanne JOS tarve vaatii, muuten kysellään oloja ja tarkistetaan vauvan tarjonta.

Menhit ja Ella(viljami) rv 36+5

Huomenii.
Taas herätty ennen kukonlauluu :D ...ja syy tietty toi pirun kurkkukipu ja nyt siihen viel yskä :(
No,mut mikäs täs o valvoessa ku muut nukkuu,saa olla ainakii hiljasuudessa.

Tänää lähetää miehen kaa Kuopioon...auto pitäs käydä ostaa. Se oiskii sit 4 tuntii matkaa suuntaasa.
Saanpas ainenki auton johonka mahutaa koko perhe koirineen :D Merkiltää toi on GMC ja rekattu 6henk.
Muksut menee yökylään anopille ja huomen ois viel äippäpolil aamul ktg-käyrä ja sit haetaa muksut viettää äitienpvää.

AadaOlavi 35+1

Morgen!

tipu, mulla liikkeet tuntuu pitkälle samanlaisina kuin sulla. Vauvan selkä kaareutuu oikealla puolella, välillä peppu punkee kylkiluita vasten ja jalat heiluvat vasemmalla. Välillä hää kääntyy ikään kuin jalat eteenpäin ja koukussa olevat jalat tuntuvat selvästi. Alakerrassa vihloo kun pyörittelee päätään. Toivotaan että sun tulokas olisi tuntemastasi muljahduksesta huolimatta raivotilassa =)

Nyt lähden valmistautumaan uloslähtöön...

Kylkis 34+5

Niin joo Menhitille piti vielä kommentoida... Tuo kuulostaa kyllä erikoiselta jos i varsinaista synnytystapa-arviota tehdä ja olet vielä ensisynnyttäjä :$ Kyllä se mun käsittääkseni kuuluu ihan rutiinisti tehdä, on kuitenkin tärkeästä tiedosta kyse, että mahtuuko vauva tulemaan...

tipu mulla liikkeet tuntuu samoilla tavoin ja raivotarjonnassa ollaan :heart: toivotaan, jotta teillä ollaan ja :D

Paineet heti aamusta koholla. Nyt pari tuntia lääkkeen otosta ja alapaineet yli 90 :| täytyy vissiin kohta soitelle polille. Vaik sanoivat kyllä, että suoraan sisään jos näin on :/ Proteiini oli ainakin yhdellä plussalla. Eli kai se myrkytystä alkaa pukkaamaan.

rakkapanuu hyvä jos tukivyö on auttanut. Toivottavasti saat lonkan kuntoon. Mulla selkä/lonkka vihlo eilen vielä. Tänään ei vielä yhtään vihlasua.

Venla ja Tauno 36+6 :heart:

Huomenta B)

Ihana ilma aurinko paistaa, kohta pitää ulos lähtee.. Mulla on eilisestä asti taas vihlonut ala vatsaa jonkun verran..Eilen illalla supisteli pari tuntia ja aina supistusten aikana vihlo selkää, alkaa ilmeisesti paikat pehmenee tai jotain. Ei tätä vihlomista vaan jaksais millään loppuun asti :(

Kaalimaankakara 35+3

Kiitos teille ihanaiset vastauksistanne! Taidan suoda itselleni mielenrauhan ja uskoa että vauva on edelleen pää alaspäin. Selkä tosiaan taitaa olla nyt oikealla puolella, koska vasemmalla tuntuu jalkojen heilahdukset. Ja alapään tuntemukset taitaa olla pään liikkeitä. Vauva taisi siis vain kääntää kylkeä.

Kiitos ja :hug:

tipu 34+1

Huomenia kaikille!

Venla kuullostas ihan äitienpäivävauvalta? :hug:

Rakkis hyvä, että oot jotain helpotusta edes saanut sen tukivyön avulla, ettei viimeset viikot nyt ihan kestämättömiksi kävis, parempihan se olis teidänkin vauvelin vielä mahassa matkustaa muutama viikko.

Noista synnytystapa-arvioinneista niin ei niitä täällä meillä päin ainakaan kovin hanakasti tehdä, edes esikoisen odottajilta. Ite oon aikoinani synnyttänyt reilusti yli 4kg esikoisen ilman mitään arviointeja eikä juur naurattanut kun päivän synnytyksen jälkeen synnytyslääkäri vaan hekotteli, että "alotit sitten heti reilun kokosella" ja ite oli kursittu ja parsittu... Mutta kuten huomaatte, mitään korjaamatonta vahinkoa ei tullut, kun meillä kuitenkin noita muksuja on siunaantunut sen jälkeenkin =)

Eilen illalla vauva liikku tosi "isosti" käänsi kylkeä varmaan parikin kertaa. Pää alas päin kuitenkin pötköttelee ja tuskin sieltä enää kääntyy (toivottavasti ei).

Pojat lähti eilen serkkujen luo yökylään ja ollaan typyn kans nyt sit kahdestaan, kun mies lähtee auttamaan kaveriaan jossain traktorihommissa. Pitäs varmaan koittaa siivota vähän, ennen ku hakee sällit kotiin.

Lepposaa lauantaita kaikille!

Ammu ja Iltatähti 35+6 =)

Yhteistyössä