Kuka osaa kertoa miten päin mun vauva oleilee?!
Aamupäivällä kirjoitin ja valitin, kun olo kävi hankalaksi, kipuja alaselässä ja maha kovettuu herkästi. Vauva liikkuu jotenkin erilailla kuin aiemmin.
Pelkään siis, että vauva on kääntynyt raivotarjonnasta perätilaan tai johonkin muuhun asentoon. Eilen illalla nimittäin liikahti todella voimakkaasti.
Minäpäs nyt kuvailen miten liikkeet tuntuu.
Välillä liikkeet vihloo alapäätä ja jopa peräpäässä tuntuu. Oikean rinnan alla, hyvin ylhäällä siis, tuntuu kova kohta, ja kun vauva liikkuu, kylkiluita ahdistaa. Vasemmalla navasta kylkeen päin tuntuu sykähdyksiä (päivällä tuntui kyllä oikeassa kyljessäkin). Äsken kun köllötin oikealla kyljelläni, navan kohdalta puski jotain, ja tunsin ekaa kertaa noinkin selvästi vauvan jonkin "osan", todennäköisesti jalka tai käsi. Siinä se liikuskeli ja yritti työntyä nahasta läpi.
Yritin päätellä, miten päin vauva on, jos kerran kädet tai jalat on navan korkeudella. Ennen en ole tuossa kohtaa tuntenut vauvan raajoja. Mahtaako ne olla jalat, jos vauva on perätilassa? Vai kädet, jos pää alaspäin? Ja onkos vauva nyt selällään siellä, eli selkä minun selkää päin, kun noin selvästi nämä raajat tuntuivat navan kohdalla?
Taidan kysellä tyhmiä... Mutta ainahan joku asia pitää olla, mikä vaivaa. Ja mua nyt tosiaan vaivaa tämä asia, kun yhden yön aikana jotain on selvästi muuttunut. Neuvola on vasta puolentoista viikon päästä eikä lääkärikäyntejäkään ole enää tiedossa (olihan niitä jo ruhtinaalliset kaksi käyntiä).
tipu 34+0