***KESÄKUUN KULLANKERÄT*** Toukokuussa

Eilinen neuvola käynti takana. Kaikki oli kunnossa ja paineetkin tosi hyvät. Mitkä mulla normaalisti on aina hiukan koholla. Sokereiden takia set th soitteli kaks:lle ja sieltä lupasivat soitella kunhan arvot kerrottu lääkärille. No päivän odottelin ja luulin jo ettei soittoa tule vaan kuinkas kävikään. Puoli viiden aikaan iltapäivällä soitti hoitaja ja olisi jo tänä aamuna pitänyt olla osastolla mutta kerroin ettei mitenkään onnaa kun mies viikonlopun töissä enkä näin lyhkäsellä varoitus ajalla ennätä saamaan lasten hoitajaa. menen siis maanantaina aamuna osatolle, jossa kannattaa varautua olemaan ainakin pari vrk:tta. Joku kyseli saako mies saikkua jo joutuu itse osastolle. käsittääkseni ei saa sillä eihän se mies kipeä oo :eek: . No oma tilanne selkisi sit heti eli miehen sisko tulee meille muksuja katsoo. Toivon mukaan osastolla ei tarvitse kauaa olla, ja sehän taas riippuu siitä kuinka äkkiä insut saadaan kohdilleen. Mikä tässä kuitenkin on positiivista on se että ei enää kovin pitkää aikaa laskettuun aikaan joten pistelykin jää lyhkäseksi.

Anteeksi oma napaisuus, en nyt ennätä kommentoida muita sillä ruoan teko kesken kun päivän ollut vieraita.

Haleja ja tsemppiä kaikille vointien mukaan!!!

Ansku71 + rv 34+5

Tuossa tuli mieleen, noista leukkareista ja valkuaisista, sekä valkovuodosta. Ne tikut on todella herkät näyttämään leukkareita ja valkuaista, jos on valkovuotoa. Siis jos molemmat nousee yhtäaikaa, on todennäöistä, että se johtuu valkovuodosta. Eli yrittäkää saada se näyte aina siihen purkkiin, niin että otatte etu kautta, ja vain se pissisuihku tulis siihen, eikä ollenkaan vie purkkia emättimen alle. Ja tietenkin hyvät pesut ennen näytteen ottoa. Vaikea näin odottavalle. Minun pitää siis joka aamu stikata oma pissani. Kun mulla on tuo valkuainen pahempi siinä myrkytystilanteessa kuin paineet. Ja heti kun on plussalla, mun pitää mennä neuvolaan. Ja tää minun erinomainen neuvolan tätini suodattaa jotenkin sen pissan, ja näkee heti jos siinä on valkuaista vai johtuuko se plussa tikussa valkovuodosta. Sitä en ymmärrä, minkä takia tätä ei tehdä joka paikassa. Siis täällä äippäpolillakaan ei sitä tehdä, vaikka samassa kaupungissa eletään.

tuli muuten mieleen...
jos se on sitä tulehdusta ni kuuluuko siihen noi "hopeiset viivat" mitkä menee silmissä..?
kun tänään miehen mukaan änkesin :ashamed: kauppaan ja autossa istuessa meni sellasia viivoja silmissä... :whistle: verenpaine kylläkin yöllä oli vaan sen 115/76 ettei se varmaan siittä johdu?? :snotty:

Siis "hopeiset viivat". En ole koskaan kuullut että kuuluis. Ja tuliko ne kirkkaalla säällä? Silloin niitä voi tulla muutenkin. Mutta jos niitä alkaa tulemaan, mene uudestaan sinne äippäpolille. Sulla ei siis ollut valkuaista pississä? Vai. Nuo paineet on kyllä varmasti hyvät.

Viime raskauden lopussa. Olin ollut osastolla levossa pari päivää paineiden ja valkuaisen takia. Koskaan aikaisemmin ei minulla ollut näköhäiriöitä. Silloin kun tulin kotiin osastolta. Siis kävelin sen sairaalan käytävän, ajoin autolla 3 km ja sisälle taloon kävely. Menin heti levähtään, kun täällä oli kodinhoitaja. Silloin minulla meni heti vuoteeseen päästyä, sahalaitaa näkökentän toisesta laidasta toiseen. Olin ihan hädissäni, ja soitin osastolle. Mutta kun minut oli juuri aamulla ultrattu jne. kaiken piti olla ns. hyvin. Sanoivat että käy lepäämään, jos ei mene ohi, tule takaisin. Se meni ohi ja sain olla pari päivää taas kotona, ennen kuin lähdin viimeisen kerran kokonaisena sairaalaan. Eli jos sinulla on mennyt se ohi, olisin rauhassa kotona. Mutta heti jos tulee uudestaan, mene käymään näytillä. Tää on vain minun neuvo, edellisen kokemuksen pohjalta. Enkä ole lääkäri, enkä hoitaja.

Jostain luin että "näkökentän outoudet" liittyy raskausmyrkytykseen? Se, mikä on outoa, on taas utopiaa mulle, mun mielestä tässä raskausjutussa on näköjään kaikkio jollain tavoin outoa :LOL:

Klo 17 meni vatsa ihan sekaisin, kävin vessassa parikin kertaa juosten. Äsken otin 1,5h tirsat (tottakai ennen yötä ettei vaan nukuttais), ja herätessä piti kävellä jalat polviin asti yhdessä pissalle kun vihloi :eek: Nyt taas vähän parempi. Kuten sanoin; ihme vaivoja stana :D

"Naisella voi olla edellä mainittujen oireiden lisäksi myös huomattavaa turvotusta sormissa ja raajoissa. Joskus raskausmyrkytyksen oirehdintaan liittyy myös päänsärkyä, näköhäiriöitä ja kipuja ylävatsan seudulla." www.kookas.fi

saunan lattia pesty :ashamed: pysyy vaan noi paineet kurissa :kieh: sais käynnistyä itekseen, niin ei tartteis käynnistellä/leikkuria :D mitäs muuta tekis? On vaan niin vetämätön olo :/ enpä taida jaksaa muuta kun pesulla käydä =) jatkaa sitten huomenna.

Elppa mulla ja ollu vatta sekasin. Tosin kohta jo pari viikkoo B)

Alkuperäinen kirjoittaja Venla-05:
rypäleellä ihana massu :heart: hyvin on laskeutunu. Ilmeisesti ei oo sulle paljoo muualle tullukaan :D
:LOL: :LOL: :LOL: Lähtöpaino huiteli jo seittemässäkymmenissä ja siihenki on jo varmaan sellanen 15kg tullu lisää (tarkka luku selvinnee maanantaina neuvolassa). Mitkään omat housut ei mee reittä korkeemalle ja yhet mammahousutki on jääny jo pieniks ja toiset niukoiks. Et kyllä on tullu sinne sun tänne. :whistle: Ja Elppa, kiinalaisesta meki just palattiin. ;)

Oisko se Venla limatulppaa....? Minä mun huikealla kokemuksellahan oon just oikee ihminen sanomaan. ;) Tohon vauvan yksiöstään häätöön osaan kuitenki sen verran sanoa, et ainaki mua on neuvottu, jotta sillä se ulos tulee millä sinne meniki. ;)

Voi mymmy myytä :hug: Koitahan nyt otta rauhassa! Ei sun sitä kakkua kuulunu ite leipoa! Ja Anskulle myös temppiä!

IllanHämy taitaaki olla normaalisti tosi laiha, ku vauvamahan ääriviivat erottuu noin selvästi..? Tipulla ei vielä kyllä oo tainnu maha laskeutua..?

Saas nähä millanen perheriita huomisesta taas syntyy... :/ Mun nuorempi isoveli kerto mulle, et se oli kuullu vierestä, et meijän vanhin veli perheineen oli kutsuttu huomenna äitienpäivälounaalle meijän porukoille. Tää nuorempi oli sitä mieltä, et ku hän asian siinä sivussa kuuli, olis hänen vissiin tarkotus kans mennä. Mut mihin rakoon mä nyt taas jään? Ei kukaan oo mua kutsunu minnekkään, enkä mitään aikaakaan tiedä, mut jos en mee, ni luultavasti mulle suututaan. Toisaalta, jos meen kutsumatta, luultavasti mulle ei riitä ruokaa ja oon väärään aikaan paikalla. Hitto näitä ihme merkkipäiviä... :headwall:

Mun masusta ei oo yhtään kuvaa... :'( Mun yhdestäkään vauvamasusta ei ole yhtään kuvaa... :| Pitäsköhän tästä ihan oikeasti ottaa? Meillä minä oon aina se, joka häärii kameran kanssa, eikä sitten vain ole koskaan tullut otettua vauvamasusta kuvaa... :ashamed:

aloin jo vähän huolestua mymmy myyn voinnista, mutta olitkin sinä siellä vielä.
Sulle ja muille haleja tarvitseville ISOT :hug: :hug: !!!

Venlalle onnittelut käynnistysuutisista!
On kyllä mahtavaa, että olette päässeet nyt näin pitkälle viikkojen kanssa!!

Täällä on takana shoppailureisu Tampere cityyn. Ja huh huh! Kyllä on jalat puhki!
Lonkka pysyi menossa mukana, mutta mulla tais olla huonot kengät, kun jalkapohjat tuli kipeix. :/ Nooh...kaippa se siitä yön aikana paranee!
Löysimpä itselleni sieltä ihanat mammahousut loppuodotukseen. Sellaiset vaaleat kevyet noiden tummien paksujen farkkujen tilalle. IHANAT! :heart: Koittelin niitä jo viikko sitten, mutta silloin ei ollut mun kokoja ja nyt niitä oli tullut. =) Tyhmää toisaalta mammakuteita enää on ostaa, mutta on silti kiva, kun on vähän kevyempääkin vetää päälle! :whistle:

Ukolla meni sillä reisulla sit hermo mein vaunuihin...
Ne on kuulemma ihan "kräpsät"... kieltämättä ovat vähän olleet pettymys. Vaihdomme viime kesänä Orat Gessleinin Swing Fi vaunuihin ja luulin ostaneeni laatupelit, mutta kyllä ne Orat oli musta paljon vankemmat... Ei Gessuissakaan mitään varsinaista vikaa ole, mutta jotenkin Orat olivat tukevammata ja sitten sekin oli hyvä, kun ne olivat korkeammat, kuin nämä gessut... nyt mulla vois sit taas olla vaunufanaatikkona hyvä syy selata huuto.nettiä ja etsiä meille uudet vaunut... :whistle: :whistle: :whistle:

Ja ei kun vaunuja katseleen... :whistle: :wave:

Rakkis ja massu 34+2 (melkein)

Hyvää huomenta!

Ja ihan ensiksi tietysti jokaiselle :heart: onnittelut äitienpäivän johdosta, niin teille ens kertaa äidiks tuleville ( äitejähän me ollaan tässä vaiheessa kiistämättä jo jokainen, osa vaan ei oo vauvaansa vielä silmästä silmään nähnyt )kuin meille jo oleville (kukas sen kissan hännän nostaa, ellei kissa itse :whistle: ). Meillä ei (onneksi) ole mitään erityisiä suunnitelmia koskaan sen kummemmin äitien- kun isänpäivänäkään (en oo tod. mikään juhlapyhäihminen), kahvikupillisen mies kiikutti sänkyyn (tekee sen tosin usein muutenkin) ja lapset on väkertäneet koulussa lahjat, ne onkin ihan parhaita =)

Venlalle lämmin :hug: , sulla taitaa olla täydet viikot kasassa nyt, hieno homma!

Omasta voinnista ei erityistä kommentoitavaa, huomen aamulla meen labraan verikokeisiin, katsotaan vasta-aineet, rutiinikoe viimesillä viikoilla, jos on ennestään ollut keltasia vauvoja. Ei aiheuttane mitään toimenpiteitä.

Nauttikaa äidit päivästänne kukin itselleen mieleisellä tavalla ja voikaa paksusti!

Ammu ja Iltatähti 36+0 (<- Jestas!) =)

HYVÄÄ ÄITIENPÄIVÄÄ kaikille mammoille :heart: :flower:

Me päästään anopille syömään. Ei tartte ite tehä :D Mies ja tyttö hävis :p ( makean toivossa ) :LOL: tai sit ne vaan karkas :LOL:

Hyvin supistellu koko aamun. ei vaan niin napakoita. Mulla ja huomenna toksemialabrat ja sitte lääkärille. Toivottavasti nyt sitte päättävät alkaa käynnistelemään. Nyt taas alkanu noi jalkapohjakutinat ym. vartalolla, esim. sormissa :kieh: En tiedä tekiskö noi turvotukset sen vai alkaako maksa-arvot heittelemään :| Mutta huomennahan sen tietää. Vatsa on sekasin, varmaan nää supistelut saa sen vielä enemmän sekasin =)

Venla ja Tauno 37 :heart: ( ei uskois että täydet viikot ) :D

Täällä on puhuttu kestoliivinsuojista -onko ne sama asia ku mitä kaupoissa myydään ne kankaiset pestävät? Ostin muistaakseni semmosen kuuden kappaleen paketin, oisko ollu Natusan tai Libero merkkiä. Etupuolella kirjailua ja tietty sileää rinnan päälle tuleva puoli.
NeitiA on kyllä ihania ompeluksia jaksanu tehä, kävin kurkkaamassa siellä blogissa! =) Ite en omista ompelukonetta, saati mitään kykyjä ruveta ite kaavoja tekemään; jo koulukäsityöt oli ihan painajaista aina mulle :LOL: Kaikki jäi kesken ja opettajilla meni hermo ku en tajunnu mitään :kieh:

Venlallako käynnistystä suunnitellaan? Anteeksi en ole kaikkia juttuja jaksanut lukea läpi. Ja Ursulaisellekin muistaakseni on käynnistyspäivä?

Painoahdistusta on kyllä liikkeellä. Viime nlakäynnin jälkeen on masentanu tuo painonnousu, tullu 17,5kg lähdöstä. Kyllä ne irtsarit ja suklaat silti maistuu :ashamed: ja sitte on kauhee morkkis tietenki. Ikuinen kierre!

No mutta voimia jokaiselle mammalle, nauttikaa tästä päivästä! :heart:

Di 34+5

Onnea kaikille :flower:

Hienoa että Venlallakin on jo täydet viikot! :heart:

Miehen kaveri (sylikummi, miespuolinen) toi MULLE eilen ihanan keltaisen ruukkukukan :heart: Halusi muistaa tulevaa äitiä, awww. MIes oli vähän nolona, joskin mukana juonessa (kuulemma). Itse äsken heräilin, keittelin kahvia ja kanamunia... Ihana ilma! :)

(.) Kävely on pingviini-laatua, polviin asti jalat kiinni toisissaa, pohkeet vispaa vauhtia. Tais tyyppi nyt sitten näköjään kiinnittyä kun rupes yhtäkkiä vihlomaan niin pirusti alas. :eek: Pissalla yöllä "ponnistin" että kaikki tulee ulos, ja vihloi niin pirun kipeästi silloinkin |O Onneksi nää "vaivat" helpottaa pari tuntia heräämisen jälkeen..

Hyvää sunnuntainjatko kaikille!

Elppa & Antsa 36+5

Vietettiin miehen kanssa eilen viimeistä kertaa (nyt pitää tosissaan koputtaa puuta...) lapsettomien lauantaita. Hiukan oli erilaiset tunnelmat kuin aiempina vuosina =) Noin kuukauden päästä minä olen lopultakin äiti!!! :heart:

Hyvää äitienpäivää kaikille mameille!! :flower:

Tiivari ja Tyyppi tasan 36

Joku tuolla näköhäiriöistä puhui...Mulla itselläni menee sellasia mustia haituvia välillä silmissä (terveydenhoitaja sanoo niitä nokipilkuiksi). Sitten multa on kyselty polilla näenkö valkosia pisteitä eli ilmeisesti nekin raskausmyrkytykseen sopivia. Ja sitten ne sahalaita kuviot on myös. Voi aika monenlaisia näköhäiriöitä siis olla. Mulla henk.koht ne ainakin on sellasia ohimeneviä. Mutta voihan niitä näköhäiriöitä tulla monesta muustakin ihan terveelläkin ihmisellä esim. verensokereiden heittelystä, verenpaineen heittelystä (esim. ylös noustessa), valosta, jne. Jos vain kerran pari on ja ei muuta epäilystä esim. raskausmyrkytyksestä tai muusta sairaudesta niin en niistä huolestuisi...

Aurinkoista äitienpäivän jatkoa :flower:

Hyvää mammojen päivää kaikille B)

Mitäs veikkaatte miten päin tää vauveli olis kun vauvan "hikka" tuntuu navan yläpuolella vasemmalla? itse en jostain syystä osaa hahmottaa asentoa :ashamed:

Pari päivää supisteli aika kipeästi mutta nyt on onneksi tilanne rauhoittunut.. Ensi viikolla olis ne viimeset labrat ja neuvola ja heti seuraavalla viikolla aika sinne äippäpolille..Ihan kiva että seuraavat tilannetta mutta joskus käy hermoille tää ainainen ravaaminen joka paikassa!!!

Kohta pitäs äidin luokse lähteä kahveelle ja pullalle :wave:

Aurinkoista päivää kaikille :flower:

Kaalimaankakara 35+4

Ihana aamu... Mies nousi tytön kanssa aamulla ja mä jäin vetään hirsiä, jossain vaiheessa olivat kahdestaan käyneet puutarhamyymälässä ostamassa mulla äitienpäiväkukkia, vaaleanpunaisia hortensioita jotka ne tytön kanssa istuttivat ulos amppeliin :D Tyttö oli kerhossa askarrellut ihanan kortin ja ojensi sen aamulla mulle, voi miten ihana tommosen 2-vuotiaan kortti on kun silkkipaperia on liimailtu vähän mihin sattuu ja toiselle puolelle piirretty äitiä esittävä pääjalkainen :heart:

kaalimaankakara, mä veikkaisin että sun masukas on raivotilassa jos navan seutuvilla tuntuu hikka. Luultavasti siinä kohdin on vauvan rintakehä =)

Tiivari, varmasti on mieletön fiilis ajatella kaiken kokemanne jälkeen, että tänä vuonna vietitte viimeisen kerran lapsettomien lauantaita ja ensi vuonna ensimmäisen kerran äitienpäivää :D On nää lapset suuria ihmeitä...

Kahvia juomaan lähtee hän...

Kylkiluu ja Muumi 34+6

Hyvää äitienpäivää!
Tiivari,varnasti mahtava fiilis!Ja olethan sä jo äiti,vaikket vauvaa olekaan vielä syliisi saanut,joten extra isot äitienpäiväonnittelut :hug:

Mä sain tänä aamuna valmiin aamupalan nenän eteen,hillomunkeista lähtien :p
Sain myös lahjakortin kosmetologille ja vaaleanpunasen gerberan,tosin poika olis halunnut pitää kukan itellään,kun oli niiiin ihana :LOL: :heart:

Venlan vauva on jo täysaikainen,hienoa!

Me lähdetään kohta äitienpäivälounaalle :p

Oikeen ihanaa äitienpäivää kaikille mammoille! :flower: :flower:

Bamse 36+2

Olipas kiva katsoa noita masukuvia. :) Onpas monen masu jo alhaalla. Itsellä masu on vielä niin korkeella ja jalanpohja tuntuu tuolla kylkiluiden alla mukavasti.

Venlalle käynnistysuutisesta :hug: . Ihanaa, kun oot päässyt näin pitkälle raskauden kanssa. Jännityksellä jään odottelemaan vauvauutisia.

Outoja valoilmiöitä näen minäkin välillä, ne on laitettu alhaisen verenpaineen piikkiin, kun muuten kaikki ok. Olen myös migreeniin taipuvainen, joten sahalaidat ja pallot ei oo outoja. Mulla tosin tuo migreeni pysyy näin raskausaikana poissa, mikä on ihanaa.

Mä hermostuin täysin mun miehelle, kun hän oli niin pettynyt, kun ei saanutkaan kermakakkua näin äitienpäivänä. Siis munko se taas olisi pitänyt leipoa???? Mä oon parina edellisenä vuonna leiponut kakun, jota on sitten syöty mun vanhempien luona ja nyt sitten ei mennäkään minnekään, kun isäntä viihtyy pellolla koko päivän. Sitten se vielä kehtas valittaa mun sitruunamarenkitorttua liian makeaksi..... :kieh: Että tämmöstä tänne!

Nauttikaa mammat tästä päivästä!

pupukana 34+1

Anoppilasta kotiuduttu :D Kohta pitäis lähtä mummulle syömään kakkua :p supistellu on aamusta alkaen enemmän ja vähemmän, onpa jopa muutama kivuliaampikin tullu. Ei nyt mitään sellasta, että jalat olis alta menny, mut koko ajan on kuitenkii supistuksii tullu. Alkais nyt vaan itekseen käynnistymään B)

Bamse mulle löyty ja hillomunkkeja :p ja valkovuokkoja :flower: Korttia ei tullu, kun neiti ei oo ollu hoidossa ja mies ei niistä oikein perusta :/

No voikaahan hyvin ja herkutelkaa. :wave:

Yhteistyössä