KESÄKUUN KULLANKERÄT maaliskuussa

Heipä hei kaikille pitkästä aikaa!

Viikot vierähtää niin nopeasti, että kohta tässä ollaan juhannuksessa ja lasketussa ajassa :eek: Minä aloitan ensin loman 28.4 ja jään sitten samalla kertaa myös äippälomalle, virallisesti siis 20.5. Nyt kyllä alkaa tuntumaan etten ihan tuonne huhtikuun loppuun asti jaksa töissä. Nyt on neljäs työvuoro menossa tähän työputkeen ja kolmena aamuna oon joutunut herämään kello 5 ja sunnuntaina olin töissä 13 tuntia. Kahtena yönä on vaan työasiat pyörineet mielessä. Maha tuntuu ikävältä ja olo on aika kuitti :/ Torstaina neuvola uudessa paikassa ja lääkärineuvola parin viikon päästä. Jos sinne asti sinnittelis.
 
Neuvolakuulumisia

paino +945/vko (kovasti kauhistutti minua, mutta neuvolatäti sanoi ettei todellakaan ole mitään kauhisteltavaa)
verenpaine 116/62
sf 28
II rt, liikkeet ++, sydänäänet + (142), kuulema tosin hyvin kasvanu, vähän kauhistuttaa nyt seki, saan kuitenkin puskea sitten jotain 5 kilosta ulos :LOL:
ongelma on sitten hb, viimee kerran jälkeen laittoi rautakuurille, mutta yhäkin hb laskussa, nyt 101, jos vielä laskee ni joudun sitten johonkin epäilyttävään verenkuvaan -_- Määräsi uudet rautatabletit, jos niillä sais viel tilanteen pelastettua.

Eipä tällä kertaa muuta! Voimia kaikille väsyneille :hug:

Menhit ja Ella(viljami) rv 28+1
 
Moi pitkästä aikaa!
Onko teistä kukaan käynyt tai onko menossa pelkopolille? Kun musta tuntuu, että mun pitäis käydä. Edellisessä synnytyksessä sain paniikkikohtauksen kun piti alkaa ponnistaa. :ashamed: Jotenkin tuntuu, että mitä useempi synnytys on takana, sitä enemmän sitä pelkää...

Tänään neuvolaan. Saapa nähdä, saanko vielä työluvan. Noh, eipä haittais, vaikka kotona joutuisinkin olemaan... On tää niin rentoa :whistle: Kolme viikkoa olis vielä töitä.

hankku ja muhku rv 24+5
 
Pelottavaa, reilun viikon päästä ensimmäinen punnitus sitten rv 21+1 :eek: Oman vaa'an mukaan tullut nyt 7kg.. mikä on ihmeen vähän. Kyllä tästä vielä ehtii, odotan vaan kun nesteet kertyy ja jalat sojottaa kohti kattoa toinen käsi jäätelöämpärissä :LOL:

Tänään ostamaan anopin kanssa tukisukat. Magnesium auttaa siihen, ettei suonenvetoja tule. Ei auta alitajuiseen pelkoon että niitä tulisi. Valvoin taas viime yön aistien (muka) vasemmassa pohkeessa kokoajan suonenvedon alun. En sitten saanut nukuttua kun varoin jalkaa kokoajan, etten suoristaisi tai venyttäisi. Argh!

Äitiyspakkaus on postissa!! :heart: Haen vasta ensi viikolla kun tänne on tulossa lapsellinen perhe (kaksio) kylään Turusta koko viikonlopuksi, mä en millään malttais HETI sitä purkaa ja "Hävittää" kaappeihin. Saa sit ihan rauhassa ensi viikolla puuhastella, kun on toi pinnasänkykin sitten.

Olenko mä muuten hölmö kun ihmettelen näitä turvakaukaloiden myynti-ilmoituksia: "Hyvä kaukalo kakkosautoon tai mummolaan". Tarkoittaako (kuvassa erittäin siisti mutta vanhempi) ettei ole yhtä turvallinen kun 1. auton kaukalo? "Sille rumemmalle lapselle?" Voi elämä.. kuulostaa vaan niin tyhmältä.. :LOL: Juu, mun huumorintaju on outo, älkää pahoittako mieltänne :p

Nyt kirpparille siskon kanssa!

Elppa & Antsa 28+0
 
:LOL: ^ sitä tuo kakkoskaukalo varmaan tarkottaa!
Ei ole totta, millä sanoilla ihmiset tavaroitaan myyvät. Meidänkin pitäisi hankkia vähän tuoreempi kaukalo, mutta saas nyt nähdä, miten saan miehen puhuttua ympäri.

Mulla on taasselkä kipeä, siis ihan selkäranka, tuolta alaselästä, on jotenkin huonossa asennossa koko ajan, ja tuntuu, kuin joku painaa sinne, niinkuin olisi nikamat vinksallaan. Mulla kyllä selkä vaivaa normaalistikin, olisiko vähän viallinen koko ruoto.
Lantio ja lonkat on tositosi kipeät, öisin ei oikein mikään asento ole hyvä. Olenkin todella kiukkuinen ja kipeä aamuisin.

Juuri nyt tuntuu, ettei jaksaisi tätä raskaana olo enää yhtään, tosin suuri syy siihen on varmasti myös se, että tämä on jo 3.perättäinen raskaus. (meille tulee 3. lapsi alle 3 vuodessa.) jotenkin olen niiiiin kurkkuani myöten täynnä tätä möhömahaa ja vaivoja, ja kaipaan "normaalia" elämää.

Eniten odotan sairaalassa olo aikaa. :ashamed: On niin ihanaa vain maata ja nauttia vauvasta ja kävellä valmiiseen pöytään syömään ja olla ihan rauhassa, ilamn, että koko ajan pitää passata, viihdyttää, siivota, pestä pyykkiä, laittaa ruokaa ja kuunnella äitiäitiäiti...

 
Tää kävi sitten tänään varmuuden vuoksi äitiyspolilla kun alavatsaan on sattunut jonkin verran, on ollut sellasta pientä vuotoa ( ei veristä ) sekä supisteluja. Eilen jopa hiukan sattui... Lähdin kesken päivän pois töistä eilen. Työterveyslääkäri kirjoitti saikkua siihen asti kunnes kesäloma alkaa, eli nyt on mun työt tältä erää tehty. Kohdun tilannetta tms. se ei eilen illalla alkanu kattoon kun ei sillä hetkellä supistellu, vaan käski olla aamulla sit neuvolaan yhteydessä jne.

Kaikki oli ok. Lapsivettä ei sieltä ainakaan tihku, kohdunsuu oli kiinteä ja kiinni. Labratuloksista aikoivat soitella tämän viikon aikana jos niissä on jotain. Lääkäri teki myös painoarvion masuasukista ja se oli huikeat 1130g ja nyt on siis menossa 26+5. Eli on huomattavasti isompi mitä yleensä näillä viikoilla.

Nyt on sitten otettava rauhallisesti ettei noita supistuksia ala tulemaan enempää.

MiksiSiksi rv26+5
 
Olettekos alkaneet rasvailla nännejä tai hieroa/venyttää välilihaa? Ja kokeneemmat, onko näistä toimista hyötyä?! Kaikki vinkit otetaan vastaan, jotta pysytään mahdollisimman ehjänä :ashamed:

Onko muuten muita, jotka heräävät yöllä supistuksiin? Mulla päivällä ei juurikaan supistele, mutta yöllä sitten senkin edestä. Pelottavaa! Neukkalääkäri on vasta 20.3., mutta saas katsoa määrääkö se saikkua.

Tiivari + Tyyppi 27+2
 
Heippa kaikille pitkästä aikaa...

Viikot menee tosi nopeaa, kesäkuu lähempänä kuin uskookaan.
Täällä ollaan voitu hyvin, masu kasvaa hyvää vauhtia ja vauva kova liikkumaan.
Pakkaus hakemuksenki vein 7.3, samana päivänä tehty päätös ja pakkaus tilattu.
Kohta pääsee hypistelemään vaatteita :heart:

Äippä Ja Nasu Rv 25 :heart: :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Äippä2006:
Pakkaus hakemuksenki vein 7.3, samana päivänä tehty päätös ja pakkaus tilattu.

Tosi nopeeta toimintaa jossakin päin Suomea. Mulla lähti hakemus tänään, mutta tunnetusti täällä Turussa kestää.... Laitoin Kelaan sähköpostitse helpohkon ja yksinkertaisen kysymyksen viikko sitten eikä vastausta kuulu vieläkään....
:kieh:

 
Tiivari - mä vein äitiyspäivärahahakemuksen ja avustushakemuksen (eli siis samassa paperissa) KELA:an 13.2. Päätös oli tehty tasan 2vko siitä ja tänään tuli paketti postiin.. Eli vähän vajaassa kuukaudessa, mikä ei mun mielestä ole hirmuisen pitkä aika (ajatellen KELA:n kämmejä aiemmin tänä vuonna erityisäitiysrahan kanssa.. grr!).
 
Alkuperäinen kirjoittaja Elppa:
Tiivari - mä vein äitiyspäivärahahakemuksen ja avustushakemuksen (eli siis samassa paperissa) KELA:an 13.2. Päätös oli tehty tasan 2vko siitä ja tänään tuli paketti postiin.. Eli vähän vajaassa kuukaudessa, mikä ei mun mielestä ole hirmuisen pitkä aika (ajatellen KELA:n kämmejä aiemmin tänä vuonna erityisäitiysrahan kanssa.. grr!).
Ai, no eihän tuo pahalta kuullosta sitten. Toivottavasti mullekin tulisi paketti yhtä nopsaan.

:)
 
Heippa täältäkin pitkästä aikaa!

En olekaan nyt muutamaan päivään kirjoitellut, mutta nyt ajattelin teitiä tulla pitkästyttämään. =)

Selkää on taas lähiakoina vihlonut ja oikea lonkka sanoo sopimustaan irti. Näistä vaivoista en kai sitten pääsekään eroon ennen kuin pikkuinen on maailmassa. :|

Eilen jouduin lähteen päivystykseen töiden jälkeen. Pitkästä aikaa iski päälle migreenikohtaus. :/ Puutu vasen käsi, poski vasemmalta puolelta, ikenet ja kieli. Aina ennen mennyt oikea puoli, mutta nyt kävikin näin päin. Soittelin päivystävälle hoitajalle ja hää sitten käski tulla näytille... Menin ja siinä 1,5 h jonotuksen aikana alkoi sitten näkö sumeta ja alko päänsärky. :headwall: Lääkäri löi Panacodia käteen, mutta enhän mä sitä uskaltanut ottaa. Vedin Panadolin kun pääsin kotiin ja löin pään tyynyyn. Onneksi oli suht lievä kohtaus ja meni lopulta sitten yön aikana aikas hyvin ohi. Aamulla vielä vähän vihloi päätä, mutta töihin silti sinnikkäästi suunnistin. Tämä olikin sitten eka kohtaus kesäkuun "vakavemman" kohtauksen jälkeen, kun multa katos puhe- ja kirjoituskyky. :|
Sitä varten nyt sitten jonotellaan TAYSiin pään MRI -kuviin, johon pääsen sit heti, kun tää masun asukas on ulkosalla. :) Haluavat varmistaa, että päässä ei ole mitään poikkeavaa. :/

Täällä ei pakkaus ole vieläkään tullut. Torstaina tulee 2 viikkoa siitä, kun päätös tuli...eli pitäisi kai aika pian tulla... venyttävät penteleet piruuttaan sen lähettämistä. :whistle:

Torstaina pitäisi sitten aamusta vääntää itsensä sinne sokerirasitukseen. NEuvolatäti pyys mua sit pe soitteleen niitä tuloksia, kun mulla on seuraava neuvola 27.03., jolloin pääsen sit pitkästä aikaa lääkäriäkin moikkaan...

Muuten täällä voidaan ihan hyvin. Mitä nyt tuollaisia pieniä vaivoja on ollut... :whistle:
Kaippa tää tästä taas pikkuhiljaa etenee. Niin kauan porskutetaan etiäpäin, kun selkä kestää! =)

Rakkis ja masu 25+4
 
Heippa!

On ihan pakko kommentoida kun täällä on ollu juttua tosta HB:stä ja sen mittaamisesta neuvolakäynneillä...

Mulla on mitattu HB VIIMEKSI 13.11.2007 eli viikolla 11+2 eli ensimmäisellä neuvolakäynnillä!!! Että repikää siitä huumoria kuinka aktiivinen neuvolatäti täällä on :LOL:
Sillon se on ollu 132 eikä ole tosiaan sen koommin katottu. En tiiä sitten johtuuko siitä että mun vointi on koko raskauden ollu erinomainen, ei oo tullu väsymystä tai muutakaan misää vaiheessa kuvioihin...

Muuten täällä ei kummempia. Tänään tuli meidän makuuhuoneen kaapistot, ne kun saa kasaan niin sitten pääsee pesemään vauvan vaatteita ja järkkäilee kamoja kaappeihin, jee!

Hyviä vointeja kaikille, ottakaahan iisisti te joilla on ollut enemmän "hankaluuksia".

NASU-masu 28+2
 
hei teille kanssasisaret!!!

Pitkästä aikaa koneella sillä viime viikolla olimme siellä hiihtolomalla.Muuten kivaviikko tuolla kotipuolessa mutta loppuviikolla selkä äityi niin pahasti että lauantaina täytyi mennä päivystykseen.Eipä sieltä apua juuri saanut...toteamus vaan että nämä niitä raskaus ajan vaivoja ja reseptin voimakkaampiin särkylääkkeisiin. Joita ei sit kuitenkaan voi käyttää koska nelisää ummetusta jota on jo ihan tarpeeksi asti!!

No eilen kävin fysioterapiassa jossa sain ohjeita tuohon alaselän kipuiluun, eli noita lantio pohja lihaksia varovaisesti parisen krt päivässä harjoitella ja pakara kipuiluun venyttelyä. Sitä nyt kyllä yritän tehdä että pääsis jotenkin sinne kesään asti ettei ihan pää leviäisi!!!

Täällä oli keskusteltu noista lääkäri käynneistä: Minulla on nuo neuvola käynnit olleet neljän viikon välein joista seuraava nyt tulevana perjantaina.Täällä käsittääkseni keskiraskauden lääkäri viikoilla 30. Minä varmaankin joudun sokereiden takia jo nyt tuonne KAKS:lle seurantaan sillä ne ei oikein ota pysyäkseen kohdillaan... :snotty: eipä sillä en ole jaksanut niin tiukkiksena olla dietissäkään..Minulla pitäis tuo 1600 kcal olla ja lipsumisia tulee, siiskin noitten hiilareitten takia.

Lonkat alkaa täälläkin vedellä viimeisiään, ja öisin nukkuminen ei onnista enää muuten kuin kyljellään jota on vaihdeltava noin tunnin välein...Hohhoijaa...empä muistanutkaan tätä ihanuutta..Kummasti nuo edellisen raskauden vaivat vaan unohtuu..

Joku suunnitteli ulkomaanmatkaa lokakuulle...Minäkin tahdon!!! Mutta meillä taitaa jäädä seuraava matka tuonne ensi vuoden alkuun.Kun eipä ne matkat nyt niin edullisia enää ole kun kahdesta menee jo puoli maksua joten täytyy säästää sitä ennen että pääsee jonnekin.
Ja eihän koskaan tiedä miten loppupelissä asiat menee, toivon mukaan tietenkin kaikki sujuisi hyvin!!

Vein kelalle hakemuksen viikko sitten, veilä ei näkynyt omilla sivuilla että asiaa olisi edes käsitelty. Työnantajan mukaan hänen i tarvitse minulle maksaa kolmen kk palkkaa vaikka liitto sitä mieltä. No asia meni työtuomio istuimeen. Sieltä kun aikanaan tulee päätös on mahdollista sit saada takautuvasti tuo palkka, toivottavasti menee läpi.
Kesäloma alkaa minulla 22.4 ja äippäloma alkaa 12.5 Vaikka enhän minä nyt töissä olekaan vaan kotihoidon tuella.

Aikalailla kuitenkin tuntuu "meillä" kaikilla olevan samansuuntaisia vaivoja jotka siis kuulunevatkin raskauteen mutta aina ne silti huolettaa mikä on normaalia ja mikä ei.

Eilen meidän kuopus joka nyt siis 1 v 4 kk:tta sai uuden lasten sängyn ja viime yönä nukkui huomattavasti paremmin kuin pinniksessä. Pinnis nyt siirretty vauvalle valmiiksi joskaan en sitä nyt vielä ole valmiiksi laittanut. Sitten kesäkuun alussa sen ennättää.Vaatteit hiukan järjestelin jo kaappiin ja totesin niiden pienten riittävn vallan hyvin.En osta mitään ennakkoon sillä meillähän ei kyselty sukupuolta koska ei tahdota tietää.Ja ennättää sit välikausi haalaria yms ostelemaan. Vaikka arvata saattaa kuinka himottaisi ostella :D

Mutta nyt iltapalalle ja sit koisaa!!


 
Tiivari ; Mie oon rasvannu rintoja koko raskauden ajan.Ja saunassa jos jynssään pesusienellä itteni ni saman teen nänneillekin.Tuntuu ikävältä mut eipä oo koskaan ollu nännit imetyksen takii rikki.Alotin sillo jo ku esikkoo odotin tuon rääkin ku joku sanoi et nii kantsis tehhä et nännit karaistuis.Välilihaa oon myös ruvennu edellisissä raskauksissa hieromaan ja venyttämään sen öljyn kanssa rv.36 alkaen.Ja en oo revenny kummassakaan synnytyksessä vaikka ponnistus vaiheet on olleet nopeita.Mie uskon noiden molempien auttavan,tiedä sitten.Mut eipä niistä haittaakaan ole.Ja mie ainakin opin tuon väliliha hieronnan aikaan rentoutumaan.
Mein neuvolas tuikittais hb näytteitä joka kerta,mie kieltäydyn siitä joka toinen kerta.
Neuvolan lääkäriä en käytä(ei huoli miestä huoneeseen mukaan) vaan käyn yksityisellä.Nähään siellä sit ultrallakin viel et kaikki ois mallillaan.
Joku kirjotti et lonkka sanoo sopimustaan irti,täällä myös.Kiukuttaa.
Ja miut on ruvennu supisteleen.En jaksa.Edellises raskaudes oli sama,jotai vähä ku yritit ni ei onnistunu.Liekö tää tulokas sitte tyttö?Jännä nähhä.
Voimia "hankalammille" raskausmassuille.Eipä oo enää paljoo meil jälel.
kukikas ja masukki 25+2
 
Huomenii.
Levoton yö takana...painajaisii :( Välil synnytin keskosta ja välil hautasin isompii muksui :'(

Oon käyny lukees noit maalismasuja ja siit tuli mieleen vaa et miult on jääny toi loppu odotus jo 3 kertaa väliin ja niin nytkin...se et mietitään et meneekö yli ja ollaan jo väsyneit raskauteen.
1ja3 synnytys käynnisty jo vkol 37 ja keskimmäine käynnistettiin 38vkol...samaha se varmast nytkin et viim vkol 38 käynnistetää hepatoosin takii.
Et periaatteesha sit syntyy jo toukokuussa,mut tääl kesäkuisis haluun olla ku la silloin.

AadaOlavi 26+5
 
huomenta!

kipu jalassa on yön aikana hävinnyt..ihanaa=) mulla kuitenkin jo viides raskaus ja aina nää vaivat vaan vaivaa onko ne normaalia. mulla kun aikaisemmissa raskauksissa ei tälläisiä ole ollut. 13viikkoa enää La-aikaan, tuntuu kauheen vähältä näin laskettuna=) onneksi. nyt oon alkanut jo kovasti odottaa että näkisi masuasukin :heart: tänään tuli sitten "jo" viikkoja tasan 27

kaalimaankakara
 
Kävin sitten eilen illalla ottamassa taas vähän lääkettä supistuksiin. Eivät suostuneet taaskaan eilen loppumaan levossa ja alkovat olla taas turhan tiheään. Kohdunkaulalla/suulla tapahtunu vähän pehmenemistä, mutta ihan täyspitkä vielä... Onneks lääke autto, ettei tarttenu jäädä sisään. Ainut vaan, että MITÄÄN ei saa tehdä :/ kuinka sitä jaksaa 6vko vaan maata. Meinaan sen kun pysyis kasassa, niin sithän ei enää aleta sen suuremmin stoppailemaan synnytystä. Mulla on niin huono omatunto ton esikonkin takia, kun täytyy aina sanoo joka asiaan, ettei äiti voi sitä tai äiti ei voi tätä :'(

No onneks kohta on kesä ja sit voidaan tehdä kaikkea kivaa yhdessä :D

ursulainenko mietti synnytystä toukokuussa? Nähdään sitten synnärillä. Ei tääkään sinne kesäkuuhun asti varmaankaan mene. Tosin me ollaan siellä jo luultavasti huhtikuussa! Nyt kun näin sanoo, niin ollaan varmaan käynnistyksessä juhannuksena :LOL:

Venla ja Tauno 28+3
 
Mä olin kans eilen illalla naistenklinikan päivystyksessä supistusten takia...Kohdunsuulla eikä kohdunkaulassa ollut tapahtunut muutoksia,eli kaikki siltä osin hyvin.
Uudestaan pitää mennä jos limasta vuotoa alkaa tulla tai supistukset selvästi kipeytyy.
Toivottavasti ei ainakaan lisäänny,sillä nyt on supistellut n.5min välein.

Venla ja Ursulainen: :hug:

Bamse 27+5
 
Huomenta!!

Täällä on kans erittäin vähäisillä unilla tullut nukuttua..
närästi niin kamalasti että meni yö valvomiseen... :kieh: :kieh:

oliskohan ollu ne rusinat mitä söin vai se pitsa..?? :x :x
nyt on sitten maha hellänä,mutta toivottavasti helpottaa pian..

tuire ja mini 25+4 :heart: :heart:
 
Pitkästä aikaa..

Oon ollu anopilla muutaman päivän ja en oo kerenny koneilla..
Sain just siivottua äitini tykönä, ajattelin yllättää sen :)
Nyt on kyllä joka paikka poikki...

"Ilmari" se potkii hyvin voimakkaasti tässä kokoajan,
uusin hauskuus on tunkea itsensä oikeaan kylkeen
ja potkia lähietäisyydeltä... huh huh..
hyvä ettei oo luut poikki :LOL:
Kovasti rassu potkii aina, kun isästään puhutaan :heart:
Taitaa olla lempiaiheita..

Hyvää keskiviikkoa mammat!

Vivvi :heart: "Ilmari" 27+3
 
Huomenet/päivää!

Arvatkaa kuka oli eilen baarissa?! Käytiin miehen kanssa syömässä ulkona ja siitä siirryttiin sporttipubin puolelle katsomaan Liverpoolin (ollaan isosti faneja) ratkaisevaa peliä. Kahden kolan siivin jaksoin supermainiosti. Antsa potki mahassa hulluna; varmaan reagoi mun pulssiin,

(kirjotin hirmuisen pätkän tähän - katosi kun painoin Vastaa- nappia :()

Eli... Eilen kirpparilta ostettu kahdet äitiyshousut kokoa 38/40 hintaan 6?/pari. Jos joku haluaa vinkin tod. hyväkuntoisista harmaista äitiysfarkuista samaan hintaan helsingissä (kokoa 42, jätin liian isoina henkariin), paljastan kätköni :p

Miestä piti tähän väliin kehua ihanaksi :heart: Miten se jaksaakaan tällaisen pallomahan ja oivoi:den kanssa.

Nyt tää sikolätti kuntoon ja sit kaupungille, taas. Ihmetelen omaa energianmäärää (vielä). Halit tarvitseville!! :flower:

Elppa & Antsa 28+1
 

Yhteistyössä