**KESÄKUUN KULLANKERÄT** lokakuussa

Heipä hei pitkästä aikaan!

Vieraita ollut taas pidemmän matkan takaa niin ollut koneella istuminen paitsiossa. =)

Mutta virkistävää on ollut! Tuli käytyä hierojalla ja jopa yhdellä kaljallakin! ;)
Yöt eivät ole helpottaneet ja soseita kun koitin niin pienellä massu meni niin koville että päätin siirtää soseilut myöhemmäksi.. Pitää vain koittaa nyt sinnitellä noiden öiden kans.

Mitäs minun pitikään kommentoida sit.. No ainakin sitä että juu, ei kannata kauheesti ressata noita "mitä-pitää-milloinkin-osata-juttuja", ko vaihtelu aika suurta. Melkeinpä kaikki normaalia =)

Aivan ihana nimiäisasu Rasmuksella kyl ollu!!

Täytynee alkaa sapuskan laittoon!

Toukkalat
 
Aivan ihanat pienokaiset Rebelillä ja Mamizulla :heart: Mut ei tietty läheskään yhtä ihanat kuin meillä :LOL: ;) (Ja tää oli sitten tietenkin hjumoria...) :D .

Niin, sitä piti kysymäni että juotatteko te vettä vauvoillenne? Siis en tarkoita janon takia vaan hampaiden. Eli huuhdotteko suun ruuan jälkeen? Mulla on hiukan huono omatunto tästä, kun en oo oikein muistanut/jaksanut.
 
Mä en ole antanut vettä yli kuukauteen Rasmukselle, ja silloinkin annoin sen takia, et vatsa toimis paremmin. Kun mä oon kysyny neuvolasta tosta veden juottamisesta, niin ne ei ainakaan kannata sitä. Tosin eipä meillä oo kyllä vielä hampaitakaan, eikä ole edes näköpiirissä, kun tuon pojan suuhun kattelen.
 
Paljonko te annatte sosetta päivässä vauvoillenne? Musta tuntuu, että Rasmus söis niin paljon kun vaan kehtais antaa... Neuvolasta kun kysyin, niin ei se sanonu mitään määriä, kuinka paljon tän ikäiset voi/saa syödä. Nyt oon antanu pojalle reilun kaksi purkkia sosetta päivässä. Tuntuu itsestä paljolta,mutta kun tuolle tuntuu niin hyvin se maistuvan, sekä vihannes- kuin hedelmäsoseetkin.
 
En juota vettä huuhtoakseni suuta, kuumilla ilmoilla tarjosin janojuomaksi, ei digannut B)

rebel anna mennä vaan, jos toiselle maistuu ja vatsa kestää (ei saa vatsanväänteitä, mene ummelle tms.)

Meillä on ilmeisesti pienimuotoiset kotihipat tänään, juhlistetaan Allun nimppareita ja syysloman alkua sipseillä ja limpparilla :p (ja saattaapa mamma juoda yhden siiderinkin) ja huomenna alkaa hirvenmetsästys, eli miehellä ja koiralla on joulu =)
 
Ihania vauvoja teillä!

rebel,mullekin neuvoilasta ohjeistettu että parin ekan vkon jlk saa antaa niin paljon kuin syö :kieh: Tosin meillä pakko rajoittaa noiden hedelmäsoseiden syöntiä,menisi varmaan purkki poikineen kerralla...

Samaa mieltä olen noista liikkumisista, vauvat etenevät omalla ohjelmallaan ;) Toivoisin vaan meidän vaavin pääsevän jo hieman paremmin liikkeelle kun reppanan pinna kärähtää niin nopeasti omaan saamanttomuuteensa...Kerkeisi äitikin useammin koneelle :LOL:

Pakko oli käydä kesäkuun odottajia vakoilemassa,meinasi tulla tippa linssiin kun muistelin noita alkuhetkiä.....miten niin hormonit herkillä :(

Hauskaa viikonloppua kaikille :wave:

renee ja kalle huomenna 4kk
 
Alkuperäinen kirjoittaja renee:
Samaa mieltä olen noista liikkumisista, vauvat etenevät omalla ohjelmallaan ;) Toivoisin vaan meidän vaavin pääsevän jo hieman paremmin liikkeelle kun reppanan pinna kärähtää niin nopeasti omaan saamanttomuuteensa...Kerkeisi äitikin useammin koneelle :LOL:
Mä taas kauhulla odotan, että kun Sofia lähtee liikkeelle, niin palstailut on kortilla. Kun pitää varjella kaikkea omaisuutta :LOL: Eli pysyisi nyt paikallaan vaan :D
 
Tiivari:
Mä taas kauhulla odotan, että kun Sofia lähtee liikkeelle, niin palstailut on kortilla. Kun pitää varjella kaikkea omaisuutta
Teil on tietysti tyypillinen lapsettoman perheen koti pienine tilpehööreineen päivineen, paljon särkyvää ja sellasia viehättäviä yksityiskohtia, mitä meidän monilapsisten kotoa ei oo löytyny enää vuosiin :LOL: No, siitä ne alkaa teilläkin siirtyä aarteet pikku hiljaa sitä mukaa, kun laps kehittyy, ensin lattialta hyllylle, alahyllyltä keskihyllylle, keskihyllyltä....

ps. Ja sen Ming-dynastian aikasen ruukun kehotan siirtämään syrjään muutamaksi vuodeksi, ihan vaan, ettei kellekään tuu paha mieli... :D
 
Minä kyl annan neitille pullosta vettä, jos hikotuttaa kovasti. Ei se aluksi kelvannut, suu meni mutrulle mutta kyllä siitä nyt pari hörppyä jo menee =)
Ammu, hyvä ku sanoit, pitääki siirtää noi arvotavarat tuonne toiseen kartanoon :D

Oi että ku taas on ollu huono olo tänäänki aamusta. Hikoiluttaa ja oksettaa (no ei enää..) ja vaikka mitä. Stressiä pukkaa :/
 
Hooment!

Kakka yö takana, samoin kakka aamunalku, loppuaamu on sit ollutkin ihan kiva.. Vähintään tunnin välein sain käydä ähisevää poikaa ojentamassa tuolla sängyssä vaikka laitoin jos minkämoiset barrikaadit sille - on ruvennut nyt kiertelemään pitkin sänkyä sinne sun tänne unissaan, levotonta meininkiä. Monta kertaa ähisi simmut tiukasti kii otsa pinnassa kiinni, jalat toisella puolen lähes suojuksen yläpuolella ja kädet roikkuu suojassa.. yhä edelleen, KERRAN TUNNISSA! Sit ruokailuhuuto klo 6.40 (!! meni 20 nukkumaan) ja mies heräsi töihin samalla. Noo, poikaa nukuttaessa yks sitten (mun mielestä väsyneenä...) kolisi niin maan perkuleesti, että kävin tästä kovin (huppista) kohteliaaseen sävyyn huomauttamasta. Minen koskaan muista ettei miehelle saa puhua ennen aamukahvia, varsinkaan kun se ei ole positiivista puhuttavaa.. :LOL: Tulihan siitä sitten taistelu, jonka päätteeksi vetäsin makkarin oven kiinni ja sanoin että jos sieltä jotain tarvitsee, ei tartte tulla, "improvisoi". Onneks oli käynyt jo bokserinsa, farkut ja t-paidan hakemassa jo aiemmin.. olikohan sillä sukat? :eek: Poika viekkuun ja nukuttiin 09 asti, wohoo!

Nyt laitoin jo ekoille päikkäreille kun oli niin kova möykkä ja vaatteetkin meni vaihton puklin takia.. haukotteli hoitopöydällä joten sänkyyn joutu.

Harvinaisen kypsä ilma tänään! Taidan odottaa miehen kotiutumista ja käydä sitten yksinäni kaupassa..

Viikonloppuja mammoille!!

Elppa & Alex 1vk vajaa 4kk
 
Kukaan ei kommentoinu mun aijempaa juttua niin kyselenpä uudestaan samasta asiasta.

Emma menee yöunille yleensä klo. 19.30-21.00 (riippuen viimeisistä tirsoista) Joka perkuleen ilta se herää ainakin parin tunnin ajan vähintään puolen tunnin välein. Joskus kymmenen minuutin välein!!! Säpsähtää ja silmät revähtää suurelle. Ei hän nälkään herää ku vaikka vasta ois syötetty tai oltu syöttämättä niin aina sama homma. Näen et häntä väsyttää mut pitää silti kitistä ja ähistä ja hervottoman hyssytteleyn jälkeen nukahtaa uudelleen. Siis ihan joka ikinen ilta sama rumpa! Hajottaa!!! :headwall:
Päivällä hän nukkuu nykyään hyvin! Herää vaihtelevasti 7-9 välillä ja jo parin tunnin päästä ottaa puolen tunnin tirsat ja taas parin tunnin päästä nukkuu 1-4 tuntia ja paria tuntia ennen yöunille menoa nukkuu puolisen tuntia.

Osaatteko sanoa mistä tuo illan heräily voisi johtua? Onko kellään muulla näin??
 
Alkuperäinen kirjoittaja maleha:
Kukaan ei kommentoinu mun aijempaa juttua niin kyselenpä uudestaan samasta asiasta.

Emma menee yöunille yleensä klo. 19.30-21.00 (riippuen viimeisistä tirsoista) Joka perkuleen ilta se herää ainakin parin tunnin ajan vähintään puolen tunnin välein. Joskus kymmenen minuutin välein!!! Säpsähtää ja silmät revähtää suurelle. Ei hän nälkään herää ku vaikka vasta ois syötetty tai oltu syöttämättä niin aina sama homma. Näen et häntä väsyttää mut pitää silti kitistä ja ähistä ja hervottoman hyssytteleyn jälkeen nukahtaa uudelleen. Siis ihan joka ikinen ilta sama rumpa! Hajottaa!!! :headwall:
Päivällä hän nukkuu nykyään hyvin! Herää vaihtelevasti 7-9 välillä ja jo parin tunnin päästä ottaa puolen tunnin tirsat ja taas parin tunnin päästä nukkuu 1-4 tuntia ja paria tuntia ennen yöunille menoa nukkuu puolisen tuntia.

Osaatteko sanoa mistä tuo illan heräily voisi johtua? Onko kellään muulla näin??
Meillä tuota esiintyy päivällä välillä, jos poitsu nukkuu omassa sängyssä päikkäreitä. Säpsähtää ja hirvee huuti ja ainoastaan hyssyttely auttaa. Mainitsin neuvolassakin tosta niin täti arveli,että poitsu on vaan niin herkkä että säpsähtää ääniin tai unessa yksinkertaisesti pelästyy jostain. Ääniin en usko, koska meillä esikko pitää jatkuvasti täällä meteliä, joten jäljelle jää ne unet.

Vierastamisesta ei ole merkkejä. Kääntymään opittiin pari päivää sitten. Siitä jumppamatosta...meillä roikkuu niitä leluja siinä kaaressa ja samoin lojuu lattialla pojan vieressä. Enemmän näyttää kiinnostavan ne vieressä olevat lelut.

 
Alkuperäinen kirjoittaja maleha:
Osaatteko sanoa mistä tuo illan heräily voisi johtua? Onko kellään muulla näin??
Kai se on vaan sitä, että alkaa ketuttamaan unillemeno, niin laps automaattisesti yrittää pysyä hereillä ja säpsähtää kun tajuaa olevansa torkahtanut? Mun äiti sano et tän takii hän osti sellasen keinutettavan kehdon toiselle lapselle (eli siis siskolle) - se auttoi kuulemma, 25min kun jaksoi aina heiluttaa kunnes oli syvässä unessa, sitten nukkuikin sen ekan pidemmän pätkän heräämättä.
 
Moi Moi :wave:

Iik ihanaa mulla on uus tukka :D just tulin pulista ja parikytä senttiä karvaa jäi parturin lattialle :xmas: Vielä pitäis blondivärit heittää päähän. Kyllä piristää kummasti kun saa jotain uutta, suosittelen B)

Meillä Elsa onnistu eilen pungertaan ittensä selältä mahalleen, mutta käsi jäi sit alle jumiin ja siihen jäi :p

Maleha Meillä on vähän samaa, että jos likka sattuu nukahtaa normaalia aiemmin, niin sitten heräilee vähän väliä niin kauan, että on se oikee aika. Ymmärsitkö :xmas: Mutta jos sitten nukahtaa oikeeseen aikaan niin sit ei enää herää. En tiedä kans mistä toi johtuu, onko sillä vaan niin tarkka sisäinen kello :LOL:

Nyt rupee tuleen näitä yhteentörmäyksiä äitin ja anopin kanssa, kun molemmat kyselee ihan hölmönä, ettenkö mä oo vielä MITÄÄN soseita antanu. Kun ei voi tajuta, että suositus on se 6kk täysimetys ja siihen pyritään ja piste :kieh: Ja tasan ite päätän koska annan ja mitä.

Niinku meijän äiti kysy, että joko sille voi antaa mehuja? :xmas: Mitenköhän meistä on kasvanu näin terveitä kun on ollu tommoset ruokavaliot vauvana :LOL:
Mutta eipä sillä, naapurin mamma tossa kerto kuinka heidän joona söi jo 3kk ikäsenä mustaamakkaraa :eek: ja se on tosiaan vasta 5wee... Mutta kukin tietysti tyylillään :whistle:

Jaaha ruuan laittoon, mieskin kohta kotiutuu töistä. Raukka joutuu tekeen ylitöitä, että saadaan visa-laskut maksettua :saint: Eikä oo mitään humpuukia ostettu, ihan auton huoltoon meni ne rahat, seli seli :D

MP ja Elsa 3kk+3vkoa
 
maleha:
Osaatteko sanoa mistä tuo illan heräily voisi johtua? Onko kellään muulla näin??
Ei ole illalla tuota, päivällä kylläkin, kun koittaa sisällä nukuttaa. Varmaan kyse on just tuosta, että havahtuu hereille, ennen ku ehtii sinne syvään uneen saakka. Nukutatko rinnalle tai syliin? Sellasen vinkin oon itse kuullut, että paremmin nukkuu lapsi, jos nukahtaa ilman ruokaa/syliä, eli siis nukutetaan sinne omaan sänkyyn. Tiedä sitten. Meillä ei tyttö nuku sisällä päivällä 20 minuuttia pitempään vaikka päälläni seisoisin :eek:
 
Nukutetaan vaunuihin. Tuon takia otettiin pari vkoa sitten vaunut sisään että voidaan hysyyttää uudestaan uneen. Jos laitetaan omaan sänkyyn niin saa ravata makkarissa koko ajan tai oottaa siellä milloin seuraavan kerran herää. Taputtelut/tassuttelut meidän muksulle ei paljon auta. Omasta sängystä joutuu nostamaan syliin ja tissille tai hysytteleen sylissä. Vaunut helpottanut tilannetta koska voidaan illalla istua vaikka telkkaa katsoen ja samalla hyssytellä. Sillä ei merkitystä onko pieniä ääniä tai valoja. Aina sama homma!

Emma muutaman vkon nukkunut päivällä vallan mainiosti. siihen saakka oli niitä vartin- puolen tunnin tirsoja. Tää on kyl helppoa ku neiti saattaa nykyään nukkua jopa neljä tuntia (yhteensä ) päikkäreitä.
Voisko olla et nukkuu liikaa päivällä ja siks ei nukahda kunnolla illalla??
 
maleha:
Voisko olla et nukkuu liikaa päivällä ja siks ei nukahda kunnolla illalla??
En usko tuohonkaan, aikas paljon tän ikäiset kuitenkin vielä tarvii unta vuorokaudessa. Meillä on jonkun kerran käynyt niin, että kun ei ole ulos päästy ja kunnon päikyt on jääny haaveeksi, niin tyttö on illalla niiiiiiiin yliväsynyt, että itku meinaa päästä äidiltäkin. Sillon ei onnistu mikään, ei jaksa olla rinnalla, ei viihdy edes kylvyssä (normaalisti nauttii molemmista), ei auta hyssyttelyt eikä kanniskelut, tassutteluista puhumattakaan. Eli anna toisen nukkua. Yks mikä kuulemma auttaa (vissiin ihan tutkitustikin) on selkeät (ilta)rutiinit. Varmaan teillä sellaset jo onkin?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ammu:
Tiivari:
Mä taas kauhulla odotan, että kun Sofia lähtee liikkeelle, niin palstailut on kortilla. Kun pitää varjella kaikkea omaisuutta
Teil on tietysti tyypillinen lapsettoman perheen koti pienine tilpehööreineen päivineen, paljon särkyvää ja sellasia viehättäviä yksityiskohtia, mitä meidän monilapsisten kotoa ei oo löytyny enää vuosiin :LOL: No, siitä ne alkaa teilläkin siirtyä aarteet pikku hiljaa sitä mukaa, kun laps kehittyy, ensin lattialta hyllylle, alahyllyltä keskihyllylle, keskihyllyltä....

ps. Ja sen Ming-dynastian aikasen ruukun kehotan siirtämään syrjään muutamaksi vuodeksi, ihan vaan, ettei kellekään tuu paha mieli... :D
Aika pelkistettyä täällä meillä kyllä onkin, eli en ole mikään posliinisten kissojen kerääjä ;) Mutta jotain pieniä tarkistuksia kyllä pitänee tehdä. Niin ja pitää varmaan tarkistaa vielä kertaalleen kotivakuutuksen ehdot :LOL:
 
Tiivari:
Niin ja pitää varmaan tarkistaa vielä kertaalleen kotivakuutuksen ehdot
Älä suotta. Jokaisen kannattavaa liiketoimintaa harjoittavan (eli kaikkien puljujen, jotka pystyssä yhä on ja vakuutuksia myy) vakuutusyhtiön perusperiaate on "mitään, mistä löytyy alle 1-vuotiaan (tai tarvittaessa poikkeustapauksissa myöskään yli 1-vuotiaan) tahmaiset sormenjäljet ei korvata!"
 
Alkuperäinen kirjoittaja Miss Piggy:
Maleha Meillä on vähän samaa, että jos likka sattuu nukahtaa normaalia aiemmin, niin sitten heräilee vähän väliä niin kauan, että on se oikee aika. Ymmärsitkö :xmas: Mutta jos sitten nukahtaa oikeeseen aikaan niin sit ei enää herää. En tiedä kans mistä toi johtuu, onko sillä vaan niin tarkka sisäinen kello :LOL:
Täällä tuo sama :wave: Vaikka tyttö on väsynyt klo 20, ja laittaa nukkumaan, niin aika lailla tasan klo 21 kuitenkin vasta sammahtaa. Eli siihen asti pitää juosta tuttia laittamassa ja rauhoittelemassa. Ollaankin tähdätty nykyään siihen, että sänkyyn nostettaisiin klo 21 maissa, jolloin nukahtaa heti, eikä enää herää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ammu:
Tiivari:
Niin ja pitää varmaan tarkistaa vielä kertaalleen kotivakuutuksen ehdot
Älä suotta. Jokaisen kannattavaa liiketoimintaa harjoittavan (eli kaikkien puljujen, jotka pystyssä yhä on ja vakuutuksia myy) vakuutusyhtiön perusperiaate on "mitään, mistä löytyy alle 1-vuotiaan (tai tarvittaessa poikkeustapauksissa myöskään yli 1-vuotiaan) tahmaiset sormenjäljet ei korvata!"
"Koira kaatoi..." :whistle:
 

Yhteistyössä