**KESÄKUUN KULLANKERÄT** lokakuussa

Alkuperäinen kirjoittaja Ammu:
maleha:
Voisko olla et nukkuu liikaa päivällä ja siks ei nukahda kunnolla illalla??
En usko tuohonkaan, aikas paljon tän ikäiset kuitenkin vielä tarvii unta vuorokaudessa. Meillä on jonkun kerran käynyt niin, että kun ei ole ulos päästy ja kunnon päikyt on jääny haaveeksi, niin tyttö on illalla niiiiiiiin yliväsynyt, että itku meinaa päästä äidiltäkin. Sillon ei onnistu mikään, ei jaksa olla rinnalla, ei viihdy edes kylvyssä (normaalisti nauttii molemmista), ei auta hyssyttelyt eikä kanniskelut, tassutteluista puhumattakaan. Eli anna toisen nukkua. Yks mikä kuulemma auttaa (vissiin ihan tutkitustikin) on selkeät (ilta)rutiinit. Varmaan teillä sellaset jo onkin?
Peesi Ammulle :wave: Mitä vähemmän päivällä nukutaan, sitä huonommin menee illat ja yöt. Siis ainakin meillä. Eli anna nukkua niin paljon kuin unta riittää.

Meillä oli olohuoneessa valkoiset sohvat ja lasipöytä mutta kun esikoinen nousi jaloilleen ja vauva-aikanakin kun tuli sohvalla annettua pullosta, niin nuo sohvat oli kuin dalmatialaiset.. lasipöytä meni vaihtoon ja sohviin päälliset. Ja matot ja..
Nyt vaan haaveillen katson kuvastoja kun koko ajan tekisi mieli laittaa olohuone uusiksi (päässä se olis jo suunniteltu.. :headwall: ) mutta mitäpäs turhaan kun saattaa vaikka tästä pikkuveikasta kasvaa rumpali niin ei halua uusia tasoja heti kolhuisiksi, siskonsa jo välillä paukuttelee pöytiä kaikella.. noo, ainakin sai sisustaa lasten huoneen. :'( ;)
Juu, ja kaikki nätit pöytäkoristeet on historiaa ja hienosti asetellut hyllykoristeet ovat yhdessä sumpussa ylimmillä hyllyillä.. no ainakin melkein. :kieh:

Mies lähti esikoisen kanssa kauppaan ja poika nukkuu, itse edelleen yöppä päällä vietän toivon mukaan viimeistä flunssapäivää. No nyt tuo sade ei edes houkuttele ulos, flunssan varjolla vielä yksi löhöpäivä.. :D

Meillä poika tuossa leikkimatolla leikkii noilla roikkuvilla leluilla selällään sekä käntyy kyljelleen (menee silleen luokille kuten joku asian ilmaisi vain katsoessaan TV:tä, piti kysyä mieheltä mitä luokille tarkoittaa vaikka murrehirmuna pitäisi ymmärtää kainuuta, turkua ja kirjakieltä :D ) ja heiluttelee tuota helisevää ja kaatumatonta pehmoa (liekö tälle lelulle ihan nimikin.. ;) ). Masullaan on ollut tuo peili aina edessä, niin on nuo niskalihakset vahvistuneet kun tykkää tuijotella itseään.. tai sitä kummajaista miksi tuo peili vääristää.. :)
Pojalla näkyy olevan kuvassa jalat yhdessä ja näitä pitäisi fysioterapeutin mukaan (esikoista käytettiin kun ei osaanut vasenta käyttää alussa) pitää erillään että osaa lähteä liikkeelle tms.

äää & Nooa rapiat päälle 4kk

Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
äää Ihana tukka Nooalla :heart:

*katsoo haikein mielin valkoista sohvaa....vielä kun se on valkoinen*
Suosittelen päällistä jos muutaman vuoden päästä haluatte valkoiset takaisin.. :D
Aika lailla muuten harventunut hiukset pojalla, toisaalta toivon että tuo tukka tippuisi niin pääsisi helpommalla kaljun poijan kanssa.
Tytöltä on ollut helppo napsasta vain etuhiuksia ja hiukset ovat nyt 2 -vuotiaana puoliselkään.. pojan hiukset on vähän vaikeampi leikata.. :/

Ihan nopeesti tulin vaan kysäsemään;

Mitä teijän vauvat duunaa hereilläollessaan?

Ku Toivoa pitää lähes koko hereilläoloajan kannella ympäri kämppää. Pari minuttia saattaa viihtyä leikkimatolla, mut sit pitää jo napata syliin. Ja istua ei saa, kantoliina ei hereillä ollessa kelpaa, eikä paikallaan voi seistä. Hyvinä hetkinä riittää, et seistessä keinuu, mut yleensä on käveltävä koko ajan kunnes Toivolle tulee väsy ja saa hänet nukkumaan. :headwall: Ei voi olla ihan normaalia?!

Tosi kivoja kuvia olitte muuten taas laittanu!

Rypäle ja Toivo kohta 3,5kk

rypäle Meillä Emma oli kaks kuukautta samallainen eikä nukkunut kuin pienen tovin. saattoi mennä päiviä et nukkui vain tunnin yhteensä. Meillä sen taisi aiheuttaa mahavaivat. Myöhemmin kun hän rupesi olemaan itekseen sitterissä niin en heti ottanut sitä syliin vaikka äkisi. saattoi mennä äkinät ohi ja viihtyi aina vaan pitempiä aikoja. Nykyään saattaa olla puoli tuntia itekseen, sit sylitellään, leikitellään, syödään tms... ja taas laitan itekseen hänet olemaan joko leikkimatolle tai sitteriin. Paikan vaihtokin joskus kelpaa ja kitinät hetkeksi taas unohtuu. Voisko olla et hän on niin seuran kipeä ettei osaa ola yksin!? Meillä anoppi ja äiti sanoi et sitä saa sitten kanniskella isompanakin kun totutan syliin. Mut enhän minä voinut pientä jättää yksikseen huutamaan ku näki et oli joko maha kipeä tai jotain muuta häikkää. Monesti vauvat jotka on jonkin vaivan takia olleet sylissä paljon pienestä pitäen, tottuu siihen ja haluaa sitä jatkossakin. Luulin ettei Emmakaan ikinä viihdy itekseen minuuttia pitempään mut kummiakin voi tapahtua ja neiti onneksi viihtyy nykyään yksikseenkin. Parhaiten telkkarin edessä sitterissä! Vois olla helpompikin tapaus mut ei makeaa mahan täydeltä. =)

Alkuperäinen kirjoittaja rypäle:
Mitä teijän vauvat duunaa hereilläollessaan?
Meillä hereilläoloaika kuluu syömiseen, vaatteiden- ja vaipanvaihtoon. Muutoin hengaa puuhamatolla tai sitterissä. Iltaisin on enemmän sylissä, tai sohvalle nostetussa sitterissä (kattellaan telkkua ja "luetaan" kirjoja). Hereillä siis kerralla ihan max 2h.

No niin, ensimmäinen annos perunaa tarjoiltu. Suhteellisen hyvin teki kauppansa. MUTTA, laitoin perunoiden keitinveteen vanhasta tottumuksesta hiukan suolaa. Tajusin vasta jälkeenpäin. Eli huono äiti, huono äiti, huono äiti on nyt varmaan sitten tuhonnut lapsensa munuaiset :headwall: B)

Meillä Alexin hereilläoloaika riippuu ihan herran tuulesta: yleensä uniltanoustuaan istutaan sohvalla ensin hetki ja sylitellään ja päristellään, sitten sitteriin jos ei ole pitkiä unia nukkunut (ei nälkä) tai lattialle.. joskus se ei kelpaa, niin tulee tähän tietokoneelle syliin kun tykkää kattella värejä/valoja.. ja jos sekään ei onnistu, niin sit käydää esim. jääkaappia läpi "tää on jugurtti, tää on maitotölkki.." :D Joskus röhnötää kainalossa tyynyllä tuettuna ja katselee telkkaria tunninkin, ja joskus kitisee koko hereilläoloajan. Meillä kun tuo tutti on vain unen yhteydessä annettu.. niin kaikki muut keinot yritetään ensin :)

Monta kertaa sitterissä itkee, sitten katsoo toista leluaan, jolle nauraa. Selkeästi keskustelee kavereiden kans :D

Huomenta!

Hereillä ollessaan Milla tekee kaikkea sitä mitä muukin perhe, ainakin noin mentaalitasolla :D Eli sitteri liikkuu huoneesta toiseen, sen mukaan missä on millonkin actionia. Nyt tekee lentoonlähtöharjoituksia (mahallaan, kädet ja jalat levällään) tuossa sängyllä. Viihtyy myös lattialla pitempiä aikoja nyt, kun pääsee siellä jo vaihtamaan asentoa. Sisarukset on ihan ykkösviihdyttäjiä. Varsinkin ekaluokkalainen isosisko. Kai niillä on jo nyt joku salaliitto, jonka jäsenien tunnuslause on "OMG, nuo on niiiiiiin kalkkiksia". Syli taitaa olla kuitenkin se paikoista paras. Ja ei varmaan kellekään yllätys, että neiti on koko perheen lellikki ja niinpä useammassa sylissä vierähtää tovi jos toinenkin päivän mittaan. :heart:

Ammu ja Mimu 4kk 11pv =)

Heips!

Kauhee ko huono palstalainen-fiilis ko oon vaan vauvan kaa viettäny aikaa, enkä yhtää teän :LOL:

No juu, on pitäny koittaa vaa lepäillä kun nuo yöt..

Tulipa hyvä alku aamulle kun luin jutut! (meinas hieman naurattaa mm. vakuutus jutut ja ming-dynastian aikaiset vaasit.. )

Mitähän se meän tyttö hommaa kun on hereil.. Noo leikki matol aika paljo touhaa (kiljuu leluille ja koittaa komennella niitä! huoh, tuskin maltan oottaa uhmaikää...) Sylissä edelleen viihtyy vähän vaihteleval menestyksel (joskus sanoin siitä kun ei viihdy yhtään sylis).
Ja juu meillä kans mummut jaappas nii kauan sitä ettei vauvaa saa sylitellä ko tottuu siihen liikaa. Nii kauan jankutti sitä että suutuin, mun mielestä vauvaa ei voi sylitellä liikaa. Kyl se mun mielestä on ihan vauvan oikeus että saa olla sylis nii paljo ku häntä vaa jaksetaan pitää (Tosin luulen että mummut oli vähä kateellisia ko itte pidin kaiken sen ajan vaavia kun hän vaan suostu sylis olemaan)

Kukas se olikaan käyny laittaa uuden tukan.. No kuiten, mie haluaisin kans! Mut ei viittis lyhyeks leikata ko pitäis olla jatkuvasti leikkaamas takas malliin ja värjäilemäs.. Ja tähän pitkään lettiin ei oikeen mitää voi tehä (on nii ohuet hiukset että kaiken maailman kerrostukset täysin pois suljettu!)

Mut Oikeen hyvää päivän jatkoa nyt kaikille!

Toukkala & Eerica 3 kk, 3 vko:a ja 3 pv:ää

Mä oon niin KATEELLINEN äää:n Nooan hiuksille!!! Miten jollakin vauvalla voi olla noin ihanan paljon hiuksia. Suloinen! :heart:
On se meijänkin Rasmus oikein suloinen, vaikkei tukkaa ole kuin untuvaksi. :heart: :heart:

Mitäköhän meijän Rasmus puuhailee hereillä ollessa. Sylitellään, leikitään lattialla, istutaan sitterissä, vaihdetaan vaippaa, syödään, vaihdetaan puklun jälkeen vaatteita ehkä myös vaippaa, jos poika päräyttänyt satsin syödessään. Viime päivinä ollaan kyllä enemmän sylitelty, kun ei tuo poika ole oikein muualla taas vihtynyt. Eipä ole tullut mieleen esitellä Rasmukselle jääkaapin sisältöä. :LOL: Kiitos vinkistä Elpalle. Jospa sieltä löytyis vaihteeksi jotain mielenkiintoista katseltavaa, kun on tän kämpän muut nähtävyydet käyty jo niin miljoona kertaa läpi. Juu oikein kunnon nähtävyydet monine huoneineen (2h+k+kh+s+parv.). Vaatekaappeja en kyllä suostu Rasmukselle esitelmöimään, johan se kauhistuu mihin sikolättiin se onkaan joutunu elämään ja asumaan! :kieh:

Mies lähti käymään töissä ja Rasmus on nukkunu kohta 3 tuntia päikkäreitä. :eek: Käytiin eka tunnin lenkillä, jonka jälkeen poika on jatkoi uniaan vielä parvekkeella. Rasmus ei yleensä ikinä suostu nukkumaan parvekkeella tai ylipäänsä pysähtyneissä vaunuissa. Tää tuntuu oikein ihmeeltä. Ehkä se sai hyvää harjoitusta pysähtyneissä vaunuissa nukkumisesta, kun käytiin eilenkin Hulluilla Päivillä shoppailemassa, tällä kertaa Jumbossa. Aikaa meni siellä joku neljä tuntia ja Rasmus nukku suurimman osan ajasta. Äiti sai katella taas kaikkea rauhassa ja mummi ja täti (joiden kanssa oltiin liikkellä) oli katkeria, kun Rasmus vaan koko aika nukkuu. No eipä se sit juuri loppu päivänä nukkunukaan kuin parit puolen tunnin tirsat.

Jokohan se mies tulis kohta kotiin, että sais RUOKAA. Mulla on aivan tajuton nälkä ja ei todellakaan huvita tehdä taas tosta hemmetin jauhelihasta ruokaa. Johan mä tein tällä viikolla jo jauhelihakeittoa. :/

Rebel

Moikka!
Ihanat hiukset äää:n Nooalla :)

Mä on huomannut saman molemmilla lapsilla,että huonot päiväunet=huonot yöunet.Lapset tulee niin helposti yliväsyneiksi,että illalla unen päästä kiinni saaminen on hankalaa,ja siten koko yö on levotonta.

Hereillä ollessaan tyttö leikkii leikkimatolla leluilla (meillä on samantapanen leikkimatto kun äää:llä) Ja juttelee hirveesti.Välillä on niitäkin päiviä,millon haluaa vaan olla sylissä ja seurata maailmanmenoa ylempää.
Me ostettiin käytettynä sellanen Bumbo-sitteri,ja siinä neiti viihtyy tosi hyvin.Tavallisessa sitterissä ei niinkään.Kai siitä Bumbosta pystyy paremmin seurailemaan mitä ympärillä tapahtuu :D
Perjantaina tuli meillekin 4kk täyteen...Niin ne kasvaa.

Bamse

On ollu kyllä niin vee-päivä tänään :kieh: Siis nukkumisen kannalta, ei näköjään riitä että sata kertaa yössä herää likan ähinöihin, kun naapurin lemmenleikkejäkin piti olla todistamassa! Oli semmonen ryskytys seinää vasten, että odotin niitten pamahtavan siitä läpi :kieh:
Sitten kun koittaa päikkäreitä nukkua niin eikö hitossa puhelin piippaa vähän väliä |O
Tulis jo ilta, että pääsee nukkumaan :snotty:

iltaa

pika rustaus,likka sylissä....

hereillä ollessa katsellaan mieluusti mitä veikka touhuaa ja komennellaan leluja kovasti. myös sylistä syliin on mukavaa puuhaa, niin ja palstaillaan :D

ostin tänään tuplat!! Toimii oikeen mukavasti!! ihanaa mä pääsen pois kotipihasta lasten kanssa B)
Tää mamma saa uuden tukan torstai-aamuna :attn: :p
vähän väriä ja tasausta, keväällä sit pää niin puliksi että ei koskaan oo niin lyhyt ollu :D nyt letti puoleen selkään....

nyt vähän iltatoimia... :wave:

ja kiwaa oli, lyhkäsesti näin, 2illan kännit ja tuloksena kadonnut ääni... :LOL:
Enemmän reissusta mun päikkäris
http://irc-galleria.net/blog.php?nick=Syd%E4n_k%E4pynen
Käykää lukemas jos kiinnostaa, tuli meinaan niin paljo tekstiä etten jaksanu tänne kirjotteleen..

Hömhöm, huomenna fyssari ja ens viikolla lastenpoli ja sit 2vkon päästä neukkalääkäri

Emma vkoa vaille 4kk :heart:

onpahan sydänkäpysellä ollu hauskaa :LOL:

Meillä on likka ruvennu puhaltamaan tuttipulloon joka aihuttaa siihen kauheen maito virran :D nyt kuulostaa sille et pärisyttelee ihan muuten vaan tossa sitterissä :D
Meillä ei yhäkään kääntyillä mihinkään suuntaan...

Viimeviikolla ku olin töissä ja likanki piti sitten "aikasin" herätä, niin meni vuorokausrytmi häneltä viikonlopukski ihan sekasin, ainakin luulen sen siitä johtuneen. Heräs ihan helvetin aikasin aamulla, vaik nukkumaan mentiin samaan aikaan ku aina ennenki, en mie oikein keksi mistä se ois muuten johtunu :eek: Tänään taas herättiin "normi" aikaan, vaikka olin jo ihan varma että viimeistää yheksältä sitä on ylös noustava, varsinki ku likka nukku parin tunnin päikyt vähän ennen yöunia, mut eipä näyttäny vaikuttavan..

Yöllä tosin likka heräs, mut se ei ollu kyl mikään ihme, meiän makkarin kello oli hajonnu ja siin oli itekseen menny herätys päälle, enkä mie ees tienny et siin semmonenki on :D Nopeesti nukahti sit uudestaan..

meillä ei hereillä ollessa tehdä kyllä mitään järkevää, harvoin edes ulos päästään ku voimat ollu pari viikkoo koht ton likan kaa ihan lopussa, nyt ku on ihme ja kumma rauhallisesti iha itekseen sitterissä kerkesin tännekki kirjottaa :D

ain niin pitikin kysyä että kuin kauan aamulla heräämisestä meneen ennen vauvan ekaa ruokailua? tuli tuossa huomattua et ruoka ei mein tytölle ainakaan maistu ekaan puoleentuntiin oikein mitenkään.. Mietin et johtuuko se geeneistä ( :LOL: ) vai onko kaikki vauvat tuommosia?

No justiinsa niin...

Tää sit leipoo täällä korvapuusteja. Ja unohtaa kanelin! :headwall: Tervetuloa kahville, meillä saa vaniljapuusteja (en kääriny rullaa auki, hölväsin vaan päältä sokerilla ja vaniljasokerilla, menee ne noinkin)!
t. Hän, jonka aivot jäi vissiin synnärille...

Alkuperäinen kirjoittaja Ammu:
Alkuperäinen kirjoittaja Sydänkäpynen:
Alkuperäinen kirjoittaja kielletty:
Kukkaruukkuihin taas mennään aiheista mut Sydänkäpynen, oot kyllä ihan nikkis näkönen :heart: Siis semmosen sydänkäpysen :D
Kiitos :D , mieheni keksimä... :heart: :heart: :heart:
Lutusta, mut sähän ootkin hänen sydänkäpynen :heart:
Niin olen, oli muuten kiwa huomata että mun miehellä oli ikävä mua, hän oli se joka lähettele söpöjä tekstareita...taisin rakastua uudelleen ja entistä enemmän omaan mieheeni..Kyllä ikävä tekee joskus hyvää.. :heart:

Yhteistyössä