Mä taas kauhulla odotan, että kun Sofia lähtee liikkeelle, niin palstailut on kortilla. Kun pitää varjella kaikkea omaisuutta Eli pysyisi nyt paikallaan vaanAlkuperäinen kirjoittaja renee:Samaa mieltä olen noista liikkumisista, vauvat etenevät omalla ohjelmallaan Toivoisin vaan meidän vaavin pääsevän jo hieman paremmin liikkeelle kun reppanan pinna kärähtää niin nopeasti omaan saamanttomuuteensa...Kerkeisi äitikin useammin koneelle
Teil on tietysti tyypillinen lapsettoman perheen koti pienine tilpehööreineen päivineen, paljon särkyvää ja sellasia viehättäviä yksityiskohtia, mitä meidän monilapsisten kotoa ei oo löytyny enää vuosiin No, siitä ne alkaa teilläkin siirtyä aarteet pikku hiljaa sitä mukaa, kun laps kehittyy, ensin lattialta hyllylle, alahyllyltä keskihyllylle, keskihyllyltä....Mä taas kauhulla odotan, että kun Sofia lähtee liikkeelle, niin palstailut on kortilla. Kun pitää varjella kaikkea omaisuutta
Meillä tuota esiintyy päivällä välillä, jos poitsu nukkuu omassa sängyssä päikkäreitä. Säpsähtää ja hirvee huuti ja ainoastaan hyssyttely auttaa. Mainitsin neuvolassakin tosta niin täti arveli,että poitsu on vaan niin herkkä että säpsähtää ääniin tai unessa yksinkertaisesti pelästyy jostain. Ääniin en usko, koska meillä esikko pitää jatkuvasti täällä meteliä, joten jäljelle jää ne unet.Alkuperäinen kirjoittaja maleha:Kukaan ei kommentoinu mun aijempaa juttua niin kyselenpä uudestaan samasta asiasta.
Emma menee yöunille yleensä klo. 19.30-21.00 (riippuen viimeisistä tirsoista) Joka perkuleen ilta se herää ainakin parin tunnin ajan vähintään puolen tunnin välein. Joskus kymmenen minuutin välein!!! Säpsähtää ja silmät revähtää suurelle. Ei hän nälkään herää ku vaikka vasta ois syötetty tai oltu syöttämättä niin aina sama homma. Näen et häntä väsyttää mut pitää silti kitistä ja ähistä ja hervottoman hyssytteleyn jälkeen nukahtaa uudelleen. Siis ihan joka ikinen ilta sama rumpa! Hajottaa!!! :headwall:
Päivällä hän nukkuu nykyään hyvin! Herää vaihtelevasti 7-9 välillä ja jo parin tunnin päästä ottaa puolen tunnin tirsat ja taas parin tunnin päästä nukkuu 1-4 tuntia ja paria tuntia ennen yöunille menoa nukkuu puolisen tuntia.
Osaatteko sanoa mistä tuo illan heräily voisi johtua? Onko kellään muulla näin??
Kai se on vaan sitä, että alkaa ketuttamaan unillemeno, niin laps automaattisesti yrittää pysyä hereillä ja säpsähtää kun tajuaa olevansa torkahtanut? Mun äiti sano et tän takii hän osti sellasen keinutettavan kehdon toiselle lapselle (eli siis siskolle) - se auttoi kuulemma, 25min kun jaksoi aina heiluttaa kunnes oli syvässä unessa, sitten nukkuikin sen ekan pidemmän pätkän heräämättä.Alkuperäinen kirjoittaja maleha:Osaatteko sanoa mistä tuo illan heräily voisi johtua? Onko kellään muulla näin??
Ei ole illalla tuota, päivällä kylläkin, kun koittaa sisällä nukuttaa. Varmaan kyse on just tuosta, että havahtuu hereille, ennen ku ehtii sinne syvään uneen saakka. Nukutatko rinnalle tai syliin? Sellasen vinkin oon itse kuullut, että paremmin nukkuu lapsi, jos nukahtaa ilman ruokaa/syliä, eli siis nukutetaan sinne omaan sänkyyn. Tiedä sitten. Meillä ei tyttö nuku sisällä päivällä 20 minuuttia pitempään vaikka päälläni seisoisinOsaatteko sanoa mistä tuo illan heräily voisi johtua? Onko kellään muulla näin??
En usko tuohonkaan, aikas paljon tän ikäiset kuitenkin vielä tarvii unta vuorokaudessa. Meillä on jonkun kerran käynyt niin, että kun ei ole ulos päästy ja kunnon päikyt on jääny haaveeksi, niin tyttö on illalla niiiiiiiin yliväsynyt, että itku meinaa päästä äidiltäkin. Sillon ei onnistu mikään, ei jaksa olla rinnalla, ei viihdy edes kylvyssä (normaalisti nauttii molemmista), ei auta hyssyttelyt eikä kanniskelut, tassutteluista puhumattakaan. Eli anna toisen nukkua. Yks mikä kuulemma auttaa (vissiin ihan tutkitustikin) on selkeät (ilta)rutiinit. Varmaan teillä sellaset jo onkin?Voisko olla et nukkuu liikaa päivällä ja siks ei nukahda kunnolla illalla??
Aika pelkistettyä täällä meillä kyllä onkin, eli en ole mikään posliinisten kissojen kerääjä Mutta jotain pieniä tarkistuksia kyllä pitänee tehdä. Niin ja pitää varmaan tarkistaa vielä kertaalleen kotivakuutuksen ehdotAlkuperäinen kirjoittaja Ammu:Tiivari:
Teil on tietysti tyypillinen lapsettoman perheen koti pienine tilpehööreineen päivineen, paljon särkyvää ja sellasia viehättäviä yksityiskohtia, mitä meidän monilapsisten kotoa ei oo löytyny enää vuosiin No, siitä ne alkaa teilläkin siirtyä aarteet pikku hiljaa sitä mukaa, kun laps kehittyy, ensin lattialta hyllylle, alahyllyltä keskihyllylle, keskihyllyltä....Mä taas kauhulla odotan, että kun Sofia lähtee liikkeelle, niin palstailut on kortilla. Kun pitää varjella kaikkea omaisuutta
ps. Ja sen Ming-dynastian aikasen ruukun kehotan siirtämään syrjään muutamaksi vuodeksi, ihan vaan, ettei kellekään tuu paha mieli...
Älä suotta. Jokaisen kannattavaa liiketoimintaa harjoittavan (eli kaikkien puljujen, jotka pystyssä yhä on ja vakuutuksia myy) vakuutusyhtiön perusperiaate on "mitään, mistä löytyy alle 1-vuotiaan (tai tarvittaessa poikkeustapauksissa myöskään yli 1-vuotiaan) tahmaiset sormenjäljet ei korvata!"Niin ja pitää varmaan tarkistaa vielä kertaalleen kotivakuutuksen ehdot
Täällä tuo sama :wave: Vaikka tyttö on väsynyt klo 20, ja laittaa nukkumaan, niin aika lailla tasan klo 21 kuitenkin vasta sammahtaa. Eli siihen asti pitää juosta tuttia laittamassa ja rauhoittelemassa. Ollaankin tähdätty nykyään siihen, että sänkyyn nostettaisiin klo 21 maissa, jolloin nukahtaa heti, eikä enää herää.Alkuperäinen kirjoittaja Miss Piggy:Maleha Meillä on vähän samaa, että jos likka sattuu nukahtaa normaalia aiemmin, niin sitten heräilee vähän väliä niin kauan, että on se oikee aika. Ymmärsitkö :xmas: Mutta jos sitten nukahtaa oikeeseen aikaan niin sit ei enää herää. En tiedä kans mistä toi johtuu, onko sillä vaan niin tarkka sisäinen kello
"Koira kaatoi..."Alkuperäinen kirjoittaja Ammu:Tiivari:
Älä suotta. Jokaisen kannattavaa liiketoimintaa harjoittavan (eli kaikkien puljujen, jotka pystyssä yhä on ja vakuutuksia myy) vakuutusyhtiön perusperiaate on "mitään, mistä löytyy alle 1-vuotiaan (tai tarvittaessa poikkeustapauksissa myöskään yli 1-vuotiaan) tahmaiset sormenjäljet ei korvata!"Niin ja pitää varmaan tarkistaa vielä kertaalleen kotivakuutuksen ehdot