**KESÄKUUN KULLANKERÄT** lokakuussa

Tiivarille ensinnäkin kiitos hienoista taulukkopalkeista. Jaksoit nähdä oikein vaivaa vastausten takia.

Terkan vaihdosta mä olisin kanssa halunnu vaihtaa terkkaa, mutta eipä onnistunu.. Mulle vaan todettiin, et odota vuoden vaihdetta, et sillon tulee terveyskeskuksiin organisaatiomuutoksia (ainakin Helsingissä) ja saattaa olla, että siinä yhteydessä vaihtuu th... eli sitä siis odota kuin kuuta nousevaa ja toivon todellakin, että meillä vaihtuu th. Mun tuurilla toi sama kantka kuitenkin jatkaa meillä. Ei meillä onneks mitään noin karmasevia kokemuksia ole kuin esim. Rypäleellä, mut meillä ei siis vaan synkkaa sen muijan kaa sit yhtään yhteen.

Niin, ja Ammu, mä ainakin toivoisin sitä listaa meistä palstailijoista tänne. Siitä olisi todella niin helppo tarkastaa, et minkä ikäisiä teidän kaikkien kullanmurut on... minä kun niitä kaikkiä millään tahdo muistaa... :ashamed:

Huomenna ajattelin yrittää Hulluille Päiville... saa nähdä pääsenkö sinne ja jos pääsen, niin mitä siitä tulee. Meillä on vaihtunut nyt muuten unirytmi, mutta enpä tiedä uskallanko siitä vielä muuta sanoa, kun ei tää homma ole toiminu näin kun nyt jonku viikon... No sen voin sanoa, et meillä ei nukuta enää juuri laisinkaan päikkäreitä, vaan sellasia n. puolen tunnin torkkuja. Mut katellaan nyt miten tää homma jatkuu vai jatkuuko laisinkaan!

Mies tuli treeneistä kotiin, jos yrittäis vaikka sen kanssa pitkästä aikaa viettää ihan kahden keskistä aikaa..

Rebel
 
:hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug:
voimia kaikille

Neuvola kuulumiset menee näin:
3kk 4kk
5,375g 5,940g
60,2cm 63,5cm
40,7 pipo 42

(olis yks juttu mielessä mutta mut taidetaan kirota maan alimpaan rakoon.... :ashamed:
josko auttaisi vauvoille jotka hereillä sen 8h/pv jne. putkeen, jos laskisi 2h hereillä ja sitten alkaisi nukuttamaan/rauhoittaa ympäristön :ashamed: Esikoisella oli joskus tuo käytäntö ja rauhoitti tilannetta kun laskettiin hereillä olo ajat ja nukutettiin väkisin. )
Nyt mut poistetaan koko kullankerät ketjusta :ashamed:
 
*KESÄKUUN KULLANKERÄT* Lokakuussa

21.5.2008 Tuikku07 ja Leevi 3535g ja 51 cm

22.5.2008 Reropera ja Aslak 3190g 50,5 cm

24.5 Marleena83 ja Maisa 3520g ja 51cm

25.5.2008 Pumpuli70 ja poika 3320g ja 50 cm

31.5.2008 Ursulainen ja Viljami 2920g ja 48 cm

1.6.2008 Ammu ja Milla 3820g ja 51 cm

3.6.2008
Venla-05 ja Viivi 2705g ja 48 cm
Mamitzu06 ja Yulia 4075g ja 49 cm

4.6.2008
Kielletty ja Leevi 3860g ja 53 cm
Tintti74 ja Anniina 3032g ja 49cm
Babyblue08 ja poika 3640g ja 52 cm.

6.6.2008
Äitiäitiäiti ja Nooa 3400g ja 52 cm
Rebel ja Rasmus 2915g ja 48cm



8.6.2008 Hande ja Arttu 3520g ja 49 cm

9.6.2008
Kata-76 ja tyttö 4020g ja 52 cm
Nasu79 ja Niko 4000g ja 54 cm
Vivvi ja Dylan 3070g ja 49cm
T-Bird

10.6.2008
Bamse ja Leona 3480g ja 51cm
Illanhämy ja tyttö 3150g ja 48,5 cm
Huiskahäntä ja Matias 3870g ja 50 cm
Viipperä ja poika 4010g ja 51cm.

11.6.2008
Renee ja Kalle 3500g ja 48 cm
JanuLiitus ja tyttö 2620g ja 45 cm
Kaalimaankakara ja Max 3900g ja 53 cm
Mymmy myy ja tyttö 3210g ja 49,5 cm
Kylli-täti ja Onni 3970g ja 53,5 cm

12.6.2008
Velv ja Suvi 4040g ja 48 cm
Sorbetti ja Kristian 3410g ja 50 cm
Melodi ja Eetu 3005 g ja 50,5 cm
Haikaraemo ja poika 3880g ja 51,5cm

13.6.2008 ViljaVanamo ja tyttö 3620g ja 49,5 cm,

14.6.2008 Ikionnellinen ja tyttö 3kg ja 49cm
15.6.2008 Rakkapanuu ja poika 4010g ja 52 cm

16.6.2008
Tipu ja tyttö 3590g ja 51,5cm
Äippä2006 ja Jenna 3300g ja 47,5cm

17.06.2008 Menhit ja Aliisa 3645g ja 52cm

18.6.2008
Elppa ja Alex 3700g ja 54cm
Toukkala ja Eerica 3800g 49cm

20.6.2008
Tiivari ja Sofia 3200g ja 52 cm
Sydänkäpynen ja Emma 4670g ja 52 cm
Tintti-mamma ja Milla 4040g ja 53 cm
Suomuurain ja poika 4010g ja 50cm
Kylkiluu ja Louna 4080g ja 52 cm
Miss Piggy ja Elsa 3490g ja 51cm

21.6.2008
Neitil ja poika 3140g ja 48cm
Tiinat ja Joona 4060 g ja 52 cm

22.6.2008 Nelli84 ja poika 4150g ja 50cm

23.6.2008 Japoni ja tyttö 3280g ja 49 cm

25.6.2008 Lady Di ja Roosa 3420g ja 49 cm

26.6.2008
Fenix ja tyttö 3940g ja 51 cm
Emilija ja poika 3670g ja 51 cm
Maleha ja Emma 3780g ja 51 cm
Mansikka85 ja poika 4170g ja 50cm

27.6.2008
Kojo ja poika 2860g ja 47cm.
Kissantassu ja poika 4190g ja 52,5cm
Kukikas ja tyttö 3685g ja 51cm
leena80 ja Ella 4320g ja 55cm

28.6.2008 Mouse ja tyttö 2930g ja 46cm

29.6.2008
Maamuska ja Joni 3555g ja 52cm.
Äitsykkä78 ja Mirella 4530g ja 54,5cm
Wiivi84 ja Nenni 3635g 49cm

30.6.2008
NeitiA ja Elmo 3140g ja 48 cm
Rypäle ja Toivo 3910 g ja 52 cm

1.7.2008 Valmet ja Poika

5.7.2008 Suvihelmi ja tyttö 4485g ja 54cm

7.7. 2008 katbe ja poika 3922g ja 51cm

11.7.
Dodona ja tyttö 3700g ja 50 cm.
Himmula ja tyttö 3800g ja 51cm





 
et saas nähdä miten mamman käy..Huomen aamulla siis mieheni ja Emma saattaa minut bussiasemalla klo6.30 ja sit mieheni vie Emman mun vanhempien luo, ennenkö menee itse töihin..
Jo nyt on itku kurkussa.. :'( ikävä tulee oleen kova!!!!

Mutta haluan lähtee...ja meinaan kyll pitää hauskaa.. :D

Eli tänne teille kaikille VOIMA :hug: ja Hyvää vkloppua, voin hörpätä parit drinksut teidän puolesta :D

Muuten viikko menny hyvin, Emma ku on niin aurinko enkeli... :heart: ..ollaan käyty kaupungis ja vierailtu ja vaunuiltu ja...Oih nyt mä nautin niin tästä elämästä!!!!

Mut eipä muuta...Kirjotelkaa tänne palstalle paljon kuulumisia niin lueskelen sit sunnuntaina ja maanantaina miten teidän vkloppu on menny...Ootte mulle kyllä todellla todella tärkeitä nettimammoja...luulen et en olis näin hyvin pärjänny ilman tätä palstailua..Kiitos =)

Mä ja Emma 3kk 3vkoa :heart: :heart: :heart:
 
Mä ymmärsin Mamitzun jutun et yrittääkää nukuttaa parin tunnin välein vauva "väkisin" jos se ei muuten nuku. Ymmärsinkö oikein?

Meillä tuota pitää tehdä välillä. Välillä niin pitkiä uni taukoja et pakko laittaa neiti unille väkisin ku näkee et on kiukkunen ja väsynyt. Sylissä tai vaunuissa huutaa aikansa ja sit nukahtaa.

Vierastaako teidän pienokaiset?

Emma on vierastanut jo monta viikkoa ja ikää vasta 3.5 kk. Ahistavaa ku ei voi antaa kenellekkään vieraalle syliin ku alkaa huutaan. Mummuakin harmittaa tosi paljon ku ei voi hoitaa Emmaa. Näkevät sen verran harvoin ettei kerkiä tulla kasvot tutuksi. Voisiko tämä vaihe mennä pian ohi vai jatkuuko kenties sinne vuoden ikään? Joulun alla olisi tarkotus jättää Emma vieraalle hoitoon ja lähettäs tuulettuun/pikkujouluileen päiväksi tai pariksi mut ei kai sitä voi jättää jos hän vierastaa? Vai mitä?
 
Hauskaa Hesan reissua :heart: käpynen!
Sun teksti kuulosti siltä ettet takaisin ole tulossakaan :)

maleha, en ole meillä huomannut vierastamista,tosin jos lapsenlikka tullut niin itse vilahdan samantien ovesta ulos ;)

4kk neuvolaa 3kk suluissa

paino 6435 (5945)
pituus 62.5 (58)
pipo 41.8 (40.8)

Fysioterapeutillakin käytiin kun aiemmin kovin katsellut vain toiselle puolelle.Tämä jäänyt pois ja kaikki ok.Hyvänä vinkkinä vatsallajaksamiseen saatiin, eli pyyherulla rintakehän alle.Toimii ainakin meillä! Nyt tällä viikolla kääntyilty jo vatsalta selälle ja hyrränä kyljeltä toiselle,viihdytään senkin takai paremmin matolla.Meillä myös lelukaari paitsiossa ja vaavi viltillä ja lelut ympärillä..

Rebel, meillä jo 2kk samanlainen rytmi, nyt vaan yöt pidentyneet.Eli päiväriehuminen ei lisää päiväunia vaan yöunia,nyt nukutaan 19.15-8.00, 2-4 herätyksellä...aiemmin 21-07...

terkuin
renee ja kalle huomenna 4kk
 
Hulluilla päivillä on käyty. Tulos viisi kassia tavaraa, joissa vain kaksi bodya ja yhdet samettihaalarit Rasmuksella. Tosin lauantaina pitäis mennä uudestaan ilman Rasmusta, niin saa nähdä tuloksen sit uudestaan. Mut hyvin pärjäsin Rasmuksen kanssa siellä hulluttelemassa. Tunnin jaksoi suurin piirtein olla hereillä, jonka jälkeen nukkuin sit kotiin asti eli noin 3h. =)

Vierastamisesta meillä ainakin vierastetaan. Etenkin miespuoleisia henkilöitä, joita ei ole nähny ollenkaan tai nähdään harvemmin. Vierastamista oon nyt havainnu kuukauden ajan ja ikäähän meijän pojalla on 4kk+3pvä.

Rebel
 
Meillä myös vierastetaan... Mä luulin jo et oon hulluks tullu, mut näköjään en, jos muillaki tätä esiintyy. Nyt kipeenä on vierastettu jopa isiä, mikä on tosi kurjaa. :(

Meillä pitää kans "väkisin-nukuttaa" välillä. Olis niin paljon nähtävää ja tehtävää, ettei nukkua joutais. Silloin pistän vaan muksun tiiviiseen pakettiin vaunun koppaan ja heijaan niin perkuleesti. Mulla on kohta kyllä julma haba, ku rupee poika jo painamaan ja meillä on tosiaan pelkkä koppa partsilla, ei vaunuja... :whistle:

Mellä kokeiltiin tänään bataatti-sosetta. Hienot oli ilmeet. :D Ensin meinas nykiä ja pykiä, mut ku sai juonesta kiinni, ni johan oli kivaa. Ja sosetta oli kyllä enemmän naamassa ja mun housuilla, ku Toivon mahassa... :whistle:



Pahottelen, jos on sekavaa tekstiä, Toivo nukkuu mun oikeen käden päällä, ni tää kirjottaminen on vähän hankalaa. :snotty:

Rypäle ja Toivo vajaa 3,5kk
 
Vierastamisesta Meillä on vierastettu myös jo useampi viikko. Olen silti vaan surutta jättänyt vauvaa hoitoon isovanhemmille, ja hyvin on kaikki mennyt. Vierastaminen näyttäisi olevan voimakkaampaa, kun olemme miehen kanssa paikalla. Sitten kun Sofia on keskenään isovanhempien kanssa, niin on kuulemma oma aurinkoinen itsensä. Johtuu varmaan yksinkertaisesti siitä, että nuo vauvathan ajattelevat vielä: poissa näkyvistä=ei ole olemassa.

Ihanaa Hesan reissua Sydärille Pidähän ihan älyttömän hauskaa. :D :wave:

Mä vien Sofian ensi keskiviikkona mammalle hoitoon. Ja haluatteko kuulla miksi? Varmaan tulee aika monta moittivaa katsetta.... :ashamed: Mut kutsuttiin syömään ulos ja vetämään päiväkännit :LOL: Siis pari työkaveria, joilla on vapaata. Eli tämä äiti on näköjään ihan hunningolla, mutta suotakoon se yhdeksi päiväksi :D

Oliskos liian rajua, jos karsittaisiin tuosta listasta sellaisten tiedot, joita ei ole enää aikoihin näkynyt... meinaan vaan, kun aika vieraalta kuulostaa useatkin nimimerkit. Niin onko tarpeen roikottaa tietoja mukana...? Tuli vaan mieleen...
:whistle:

Niin ja Rypäleen terkka |O

Meille ei tänne mitään ihmeempää. Viikonloppuna meinaan aloittaa kiinteiden maistatuksen.

Tiivari ja Sofia 3kk 3vko
 
Kääntyilemisestä, meillä ei kääntyillä, hyvä kun mahallaan viihdytään. Tosi vähän aikaa mahallaan on tyttö kun jo kohta alkaa kova puhina ja ähinä. Mutta niinhän se on että kehitys menee yksilöllisesti!

Vierastamista ei ole näkyvissä, tosin meillä käy niin vähä porukkaa, eikä itekkää tuu lähettyä oikein mihinkään nykysin :/

Mä oon tosi surullinen ku kuulin että sisko ja sen mies ois eroamassa. Penteleen äijä menny pettämään, ja se muija ollu mun siskon "hyvä kaveri" kaiken aikaa, siis valehellu ja kieroillu ittesä kaveriks! V*#"%u että sapettaa |O Sisko ja sen mies ovat olleet naimisissa noin kymmenen vuotta...ja 5 vuotias tyttö on liitosta. Semmosta peliä :ashamed: :snotty:
 
vierastaminen on ollut jo hetken aikaa kuvioissa. Anopille kaikista eniten ja miehille ei ollenkaan :D Kiltti tyttö! ;)
juu se mun erikois selostus tarkoitti nukuttamista väkisin :ashamed:
kääntyminen meillä ollaan niin mutkalla latsialla ja kieputaan selälläänkin pitkin lattioita mutta ei ihan vielä käännytä...
 
Meillä ei ole poika vielä vierastanut ketään, aina jaksaa hymyillä vieraille. Yleensä hymyilee joka päivä jo kun kuulee isänsä äänen mutta tänään kun mies otti syliin töiden jälkeen, tuli sellainen karjahteleva itku että äläs koske.
Syynä lienee tasan viikko sitten otettu Rotavirus -rokote. Eli masuvaivaa on ollut ja joka yö prätkähiiri pärisee. :/
Esikoinen kyllä vierasti joskus 2 kk iässä ja sitten kävi taas jossain vaiheessa muttei ollut jatkuvaa. 1 -vuotiaana reippaasti moikkaili kaikki tutut ja tuntemattomat pihalla mutta nyt taas (2 v.) pää välillä painuu kun ujostuttaa. :)

Hoksasin muuten vasta nyt että poika on tosiaan 4 kk muttei ole käynyt edes mielessä jättää muksuja hoitoon ja lähteä jonnekin.
Esikoisen vauva-aikaan käytiin leffassa kun tyttö oli n. 2 kk mutta silloin oli jotenkin helpompaa jättää yksi hoitoon tai sitten ei osaa enää kaivata edes omaa aikaa.. :whistle:
Tosin tuo esikoisen vauva-aikana tehty eka leffareissu meni kelloa ja puhelinta tuijotellessa ja sitten juostiin jo kilpaa kotiin että kumpi ehtii ensin tytön luo. :ashamed: :D
(ei täällä läheisriippuvaisia olla.. :x )

rypäle: huh.. tekisin kyllä jo valituksen jos olisi tuollainen th.
Meillä on käynyt tuuri, th on kannustava niin pullon (esikoinen) ja imetyksen suhteen, antaa neuvoja ja vinkkejä tarvittaessa. Ja jos esitän huoleni jostain asiasta, olen aina saanut vaikka jo seuraavalle päivälle ajan neuvola-lääkärille.

Jaksuja kaikille tarvitseville.. täällä on ollut yöpukuviikko ja flunssan kourissa.. :wave:

äää & Nooa 4 kk
 
Mun mielestä Mamitzun pakkonukutus on hyvä idea. Yleensä itse tungen vaavin nukkumaan parin tunnin (ihan max. 3) välein, näytti se väsyneeltä tai ei. Ja ylläripylläri tänään esim. täysin pirteän näköinen ukko nukahti noin minuutin kitinän jälkeen vaunuihin valvottuaan kaksi tuntia. Eilen taas, kun emme jaksaneet "pakottaa" iltatirsoille 19 maissa, vauvan nukutus 21 aikaan meni huudoksi. Eli liian vähät unet tekevät seuraavastikin nukkumisesta hankalaa. Tänään meillä nukuttiin viidet (!) tunnin päikkärit ja mentiin toooosi nätisti nukkumaan vajaa 21. Vauva söi ja sitten laitoin hänet unisena sänkyyn, sieltä kuului pientä höpötysöninää ihan hetken ja nyt siellä pussutetaan suloisena.

Mun mielestä Mamitzulla on aina hyviä ideoita :) Esim. meilläkin käytetään pumpulipuikkoa nenässä. Vauvakin inhoaa sitä, kääntää päänsä pois, kun näkee puikon, mutta siellä se silti käy :LOL: Pakkohan sitä nenää on välillä putsata, muuten vetää räkää sisään korisemaan.

Meillä vierastettiin jo tässä välillä, nyt vähemmän. Rahoittui kyllä, kun äidin kanssa tehtiin yhdessä tuttavuutta vieraan näköisiin tyyppeihin.

Olin hulluilla päivillä, mutta ei sieltä paljoa ehtinyt tarttua mukaan. Pikkumies ilmoitti, että nyt riitti :LOL:

Miksi muuten monia täällä niin kovasti huolettaa se kääntyminen? Eihän pienten vielä tarvitse kääntyä, vai tarvitseeko (eikös se ole jotain 4-6 kk?). Renee: neuvoiko fysioterapeutti jumppamaton paitsioon? Olen nimittäin itsekin miettinyt, että mahtaako se passivoida pientä.

No eipä muuta tällä kertaa! Öitä kaikille!
BB ja vaavi 4kk 5pv
 
Alkuperäinen kirjoittaja Babyblue08:
Miksi muuten monia täällä niin kovasti huolettaa se kääntyminen? Eihän pienten vielä tarvitse kääntyä, vai tarvitseeko (eikös se ole jotain 4-6 kk?).
Mua ei huoleta :wave: Ihana vaan, kun vauva on vielä hetken vauveli. Kyllä se ehtii sitten ainakin murrosiässä kääntyä - kotona, kun menoiltaan kerkiää :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
Alkuperäinen kirjoittaja Babyblue08:
Miksi muuten monia täällä niin kovasti huolettaa se kääntyminen? Eihän pienten vielä tarvitse kääntyä, vai tarvitseeko (eikös se ole jotain 4-6 kk?).
Mua ei huoleta :wave: Ihana vaan, kun vauva on vielä hetken vauveli. Kyllä se ehtii sitten ainakin murrosiässä kääntyä - kotona, kun menoiltaan kerkiää :D
yhdyn tähän :D
Esikoinen ei liikkunut tämänkään vertaa tässä iässä ja nyt se juoksee mutta ei "puhu". Mä oon ihan periaatteella että kyllä ne kerkiää ennemmin tai myöhemmin ihan riesaksi asti :D

Nyt töllöö BB ja suklaata :p :ashamed:

:wave:
 
Juu, meillä esikoinen kääntyi 4,5 kk iässä ja ihan normaalia aikaa on tuolle kääntymiselle.
Sitähän varten siellä neuvolassa näitä kysellään jos ei tiettyyn ikään mennessä ole jokin kehitys edennyt niin sitten tutkitaan tarvittaessa.
Ja voihan niitä jäädä poiskin (liikkuminenkin yksilöllistä ) kuten meillä ei esikoinen koskaan ryöminyt vaan meni kierien, masu->selkä->masu tyylillä eteenpäin ja suuntaa vaihtoi tukijalalla.

Täällä tuo esikoinen puhuu välillä jo nyt riesaksi asti.. :D
(varmasti muistaa toistaa välillä ne tunteenpurkaukset mitä ei tarviis kuulua omastakaan suusta.. :ashamed: )
 
Hullut nähty :D

Murulla oli tänään vp niin lähdettiinpä sitten porukalla "meidän paikkaan" eli Espoon Tapiolaan käpsyttelemään, mukaan tarttui AAMIAISTARJOTIN, kattila sekä tuolle mein ukolle överikallista bossin partavaahtoa tarjouksesta :) Ei ollut miun uus hajuvesimielitietty tarjouksessa, joutuu joulua ja synttäreitä odottelemaan... :( (Armanin Diamonds)

Ympäri kääntymisestä, Tiivari, asiaa :D Ei meilläkään muuten leikkimatolla ympäri päästy, itseasiassa ympäri mentiin kokonaan viltin päällä vesipulloa tavoitellen, mikä oli ihan hassua kun ei tuo jätkä vedestä edes piittaa... Nyt kyllä kääntynyt siinäkin, säikähdin ihan törkeesti kun yllätys yllätys, istuin koneella ja vauva viihtyi leikkimatolla mölisten, noh, jossain kohtaa oli vähän turhankin hiljaista ja vilkaisin taakseni niin mukula möllöttää vatsallaan jossain ihan muualla kuin leikkimatolla, jätkä kierinyt tiehensä siitä ja oli itse vähintäänkin yhtä hämmästynyt kuin äitinsä. Hitsit, nyt ei kyllä enää uskalla poitsua jättää hetkeksikään ilman valvontaa mihinkään, ei edes niin jos vaippa ei olekkaan ihan siinä hoitopöydän vieressä, neuvolassakin pyrki kääntymään ympäri hoitopöydällä kun tuli kääntymisestä puhe :D

Mittoja muutens, elikkä
Paino 7050 g
Pituus 65 cm

Tää on niin laiska ettei jaksa lähteä paikantamaan edellisiä mittoja, kasvaa kuitenkin hyvin ja on ihan miehen mitoissa, äidin pallopää-mustikka :heart:

Flunssa alkaa pikkuhiljaa helpottaa, unihan tuo paras lääke on vauvalle, mutta toki nuo supot sekä nenätipat myös oloa helpottavat, niin ja läheisyys, tietenkin. Viime yö oli taas vähän uneton, toivottavasti ensi yönä jo helpottaisi..

Tässä nyt tämän päivän kuulumiset, jatketaan :wave:
 
Huomenta!

Täällä on kyllä luettu, mutta ei ole jaksanut/ehtinyt kirjoitella. Viime yönä poika heräs kerran kolmelta ja seuraavan kerran vähän ennen seitsemää. Eka yö yhdellä syötöllä! Vähänkö riemuitsin aamulla, vaikka sänky olikin kakassa (TAAS, toka kerta tällä viikolla). :LOL: Mies onneksi vaihtoi vaipan ja siivosi sotkut. Ihana mies.

Nopeet kommentit:
Vierastamista havaittu kerran 3 kk iässä setälässä.
Väkisin nukutetaan joka päivä aamupäivä- ja iltatirsoille (0,5-1h). Oon myös huomannut, että yöt menee sitä huonommin, mitä huonommin on päivällä nukuttu.
Täällä käännytään nyt kyljelleen (oikeesti), melkein mahalleenkin. Onks jumppamatto sama asia kuin puuhamatto? Miten se passivoi? Poistan välillä ton lelukaaren, että joutuu katselemaan välillä ympärilleekin.

Ja sitten kysymys onko täällä vauvauimareita? Meil ois huomisaamuna eka uinti. Aika paljon jännittää, eikä vähiten aikainen nousu. Hallilla pitää olla jo 7.45. :eek: |O Hyviä vinkkejä?

h-emo ja poikanen 2 päivää vaille 4 kk
 
Joo mun kielellä jumppamatto=puuhamatto=leikkimatto. Yleensä käytetään puuhamatto-sanaa. Mietin, että passivoiko se tuijottelemaan ja hosumaan ainoastaan ylöspäin kaaren leluja, mutta tänään en päästänyt pikkumiestä matolle, vaan laitoin ihan lattialle ja samaan tapaan leikki sielläkin.

Meilläkin nukutaan yöt paremmin, jos päivällä on nukuttu hyvin. JA erittäin tärkeät ovat iltatirsat yönukkumisen kannalta.

Meillä ollaan oltu vauvauinnissa ekaa kertaa viime viikolla. Vauva oli ihan innoissaan! Hekotteli ja polski tyytyväisenä. Ei mulla ihmeempiä neuvoja. Aika vaikeaa on olla suihkussa ja pukkarissa vauvan kanssa, kun ei vielä osaa hommaa. Meille neuvottiin, ettei ekalla kerralla kannata olla niin kauaa uimassa, että esim. ehtii tulla nälkä, ettei pääse tulemaan huutoa. Niinpä lähdimme heti, kun nyrkki meni suuhun, vaikka vauva vaikutti muuten tyytyväiseltä.

Ota iso pyyhe vauvalle mukaan. Tein itse niin, että uinnin ja suihkun jälkeen käärin vauvan sekä vauvan omaan että minun pyyhkeeseen lämmittelemään siksi aikaa, että sain itse puettua.

On vähän sekavat vastaukset, kun vauva tässä sylissä natisemassa.
 
Me käytiin fysioterapeutilla syyskuun alussa ja siellä kehotettiin, että kun vauva osaa tarttua esineeseen ja heilutella puuhamaton lelukaaren leluja, niin pitäisi pyrkiä pitämään vauvaa ilman sitä kaarta, ettei lapsi tosiaan passivoituisi vaan heliluttelemaan ja tuijottelemaan leluja. Vauva saa kuulemma uusia virikkeitä ja oppii kääntymään helpommin,kun lelut ovat sivuilla, kuin että ne roikkuvat koko ajan nenän edessä. Meillä käytetään puuhamattoa nykyään siis vain viimeisenä viihdytyskeinona, jos muut pötköttelyt ja sitterit on jo käyty läpi ja ne jo kyllästyttää. Saittekohan mitään selvää mitä tarkoitin? :LOL: Meillä siis menty tämän ohjeen mukaan jo reilu kuukausi,mutta ei meillä vielä käännytä, mutta syy siis johtuu siitä yhdestä heijasteesta joka on vielä syntymästä jäljellä... nyt siis treenataan sitä heijastetta pois.

Mä en oo muistanu teille kertoa, että mulla alkoi menkat maanantaina!! :) Sillon tuli tasan 4 kk synnytyksestä. En mä siis mitenkään kunnolla vuoda, mutta jotain pientä tihkua. Kai ne on siis menkat?? Pyysin nyt siis keskiviikkona neuvolassa käydessä mun vanhoja e-pillereitä takaisin. Ens viikolla pitäis olla resepti saatavilla. Ihmettelen vaan, että voinko alkaa napsimaan niitä merciloneja taas siitä suoraan vai pitääkö mun pitää joku tauko noiden cerazettejen jälkeen. :eek: Osaatteko auttaa tietämätöntä?

Rasmus nukahti sitteriin. Raukka korisee taas kovasti. Aamulla jo friidailtiinkin ja jotain saatiin ulos, mutta nyt taas korisee. No jos toi pystyasento jotain auttais. En tiedä onko tuolla joku nuha vai onko sillä taas maitoa vaan nenässä. Aina se on näyttäny kovin valkoiselta (se "räkä"), kun on friidailtu ja jotain saatu nenästä ulos. :|

Peesaan Tiivaria ja olen samaa mieltä, että listalta voitaisiin karsia ne nimimerkit, joita ei ole näkynyt aikoihin. Saahan ne sinne sitten takaisin, jos ne ilmottautuvat vielä tänne keskustelemaan meidän kanssa.

Rebel ja Rasmus 18 vkoa (...niin se aika menee... :( )
 
Meillä ei vielä käännytä kunnolla. Kylelleen menee helposti mut hiukan pitää auttaa siitä et pääsee mahalleen. Eipä mua tuo haittaa kun tiedän et hän ei jaksa olla masullaan kun tovin ja sit pitäis olla kokoajan kääntämässä häntä takaisin. Mahallaan pieni raukka ei jaksa olla kuin pari minuuttia, sit luovuttaa ja alkaa imemään nyrkkejä ja kohta huutaa apua!
Pitäisiköhän jaksaa kannatella jo tuossa iässä (3.5kk) paremmin päätä???

Viikon ajan Emma nukkunut tosi huonosti. Tunnin välein on saanut olla tarjoamassa tuttia tai tissiä. viime yönä illan sadan kerran heräämisen jälkeen nukkui 7. 5 tuntia!!! Neiti nukkui puoli seitsemään saakka heräämättä!!
Mistähän tuollainen voi johtua et edelliset yöt on yhtä heräämistä ja seuraavana yönä nukutaan tosi hyvin vaikka kaikki menee lähes saman kaavan mukaan??
Ja joka ikinen ilta kun laitetaan neiti yöunille (klo19.30-21.00, riippuen viimeisistä torkuista)niin hän nukkuu hetken ja herää. Joskus syö joskus ei. Näkee et hän on väsynyt mutta herää hetkeksi, kätisee ja saa hyssytellä ja sit jatkaa unia. Sama toistuu ainakin viisi kertaa kahen-kolmen tunnin ajan!!!
Mistä tuo voi johtua????
 

Yhteistyössä