**KESÄKUUN KULLANKERÄT** lokakuussa

Onnea onnea onnea vaan.... Miss piggy! Paljonkos tulee täyteen?

Meillä taas katkonainen yö! Tyttö heräsi vähän väliä. En oo ollenkaan perillä siitä miten monesti neitille piti tissiä ja tuttia tarjota mut....-Monesti!!! Ilemisesti hän ei nälkään herää koska ei ota ku pari imua tissistä ja nukahtaa. Minä itse myös nukahan heti uudestaan mut kyl se verottaa unia ku joutuu kymmeneen kertaa yössä heräämään. sain onneksi aamulla sit nukkua hiukan pitempään ku isäntä nousi ylös tytön kans. Kymmeneltä sit tulikin jo pari ukkoa kahville ja se siitä nukkumisesta!

Käyttääkö vielä moni reloja tai muita maha tippoja??
Meillä ollut käytössä disflatynit ja nyt olen parin vkon ajan niitä pikkuhiljaa vähentänyt. Nyt ajattelin jättää ne kokonaan pois.
Mut liekkö noista haittaa vaikka jatkais pitempäänkin???
 
Miss Piggy Myöhäset onnittelut :flower:

Jee,vihdoin sain ittestäin irti ja käin Viljamin kaa Manduca kävelyllä :D ...jätkä viihty todella hyvin ja sit loppumatkasta nukahti,siirsin sit vaa kuistille vaunuihi jatkaa unii.
Nyt aletaa käydä kävelyl ainaki joka toinen pvä :attn:
 
Alkuperäinen kirjoittaja toukkala:
Niin juu, ja kun öidenhän piti helpottaa siin kolmen kuun iäs!! Kuka kumma semmosta soopaa mulle kehtas syöttää!! |O |O |O
Peesaan, se joka sanoo mulle noin nii vedän varmaan herneet palkoineen nenään.
Rytmi vaihtelee ja ei niitä ihania pitkiä unia näy eikä kuulu. Ottaa päähän.
Joko teidän vauvat kääntyilee vatsalleen/selälleen?
Tuntuu, että kaikkien vauvat nukkuu 9 tuntia putkeen, syö jo kiinteitä 100 purkkii päivässä, kääntyy ja juttelee; toivottaa hyvät yöt ja laskee neliöjuuria. Meidän lapsi ei tee mitään edellä mainituista. Saleen puolet täällä on vaan paskapuhetta että äideille tulis paha mieli, niinkuin minulle.
Hitto et oon pahalla päällä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja T-Bird:
Joko teidän vauvat kääntyilee vatsalleen/selälleen?
Tuntuu, että kaikkien vauvat nukkuu 9 tuntia putkeen, syö jo kiinteitä 100 purkkii päivässä, kääntyy ja juttelee; toivottaa hyvät yöt ja laskee neliöjuuria. Meidän lapsi ei tee mitään edellä mainituista. Saleen puolet täällä on vaan paskapuhetta että äideille tulis paha mieli, niinkuin minulle.
Hitto et oon pahalla päällä.
Meillä Toivo kääntyy hienosti molempiin suuntiin, toimii näin: Mollottaa selällään, mätkii lelukaaren kanaa. Yhtäkkiä alkaa karjua pää punasena kunnes äiti rientää kääntämään mahalleen. Makaa mahallaan tyytyväisenä ja syö nyrkkiä, kunnes taas; karjuu pää punasena ja äiti rynsii taas kääntämään. :headwall:

Kovasti se tossa ihan ite harjotteli viikko takaperin, kyljelleen jo pääski. Sit maanantaina tais mennä viimenen hermo, koska alotti ton karjumisen ja vissiin sitte huomas sen olevan hirveen paljon kätsympi tapa. :kieh:

Rypäle ja Toivo 3kk + 5pv

Ainii, MP:lle syttärionnittelut! :flower:
 
Huomenta!

T-bird:
Joko teidän vauvat kääntyilee vatsalleen/selälleen?
Tuntuu, että kaikkien vauvat nukkuu 9 tuntia putkeen, syö jo kiinteitä 100 purkkii päivässä, kääntyy ja juttelee; toivottaa hyvät yöt ja laskee neliöjuuria.
Lohdutuksen sananen täältä aamuhäslingin keskeltä. Takana on yö, jollon on herätty ehkä vartin välein, pikkunen on ilmeisesti saanut elämänsä ensimmäisen nuhan :/ (tän siitä saa kun menin siinä taannoisessa gallupissa kehumaan, et eihän meillä oo sairastettu, tosin kun nuo kolme kantaa koulusta kaikenmaailman kulkutaudit, niin kai tää oli vaan ajan kysymys) eli se niistä 9 tunnin unista....

Ja vatsalleen täällä kyllä jo käännytään, mutta aina voi lohduttautua sillä, että lapsi on helpompi vahdittava niin kauan, kun hää pysyy paikallaan. Kiinteiden maistelut on alotettu myös, kun tuli tuo 4kk mittariin, mut oon vähän laiska niiden kans. Tissillä ruokailee tää neiti useimmiten edelleen.

Ja nyt lähdetään kohta hammaslääkärin kautta neuvolaan, jossa ei tietenkään olla missään keskikäyrällä, mutta hei... so what? Elossa ollaan kumminkin molemmat vielä, se on se, millä on merkitystä!

Koita T-Bird kestää ja olla stressaamatta. Ei tää oo niin vakavaa. Ja kun ketuttaa, niin pospota vaikka meille, se helpottaa kummasti, kun saa "purkaa" välillä mieltään.

(Laittasin sen halaushymiön, mutta kun en uskalla, jos oot vielä kovin kiukkunen, niin ei parane tulla halailemaan...)

Uutta viikkoa kaikille!

Ammu ja Milla 4kk 6pv :heart:
 
Kuka toi on, ja mitä te olette tehneet Alexille?! :eek:

Jätkä meni 19.45 nukkumaan, tutin laitoin KERRAN klo 3 jälkeen, klo 6 peittelin paremmin kun potki peittoa pois, ja jätkä jatkoi uniaan 6.45 asti kunnes syötiin. 7 aikaan oli kuin helikopteri sängyssään, joten otin kainaloon ja nukuttiin vielä tunti. Tällaisia lisää, tosin tää äiti oli kyllä koko yön hereillä; painajaisia, uuden asunnon uudet äänet, ja odotin kokoajan koska poika herää, katsoin kelloakin varmaan 10 kertaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja T-Bird:
Rytmi vaihtelee ja ei niitä ihania pitkiä unia näy eikä kuulu. Ottaa päähän.
Joko teidän vauvat kääntyilee vatsalleen/selälleen?
Tuntuu, että kaikkien vauvat nukkuu 9 tuntia putkeen, syö jo kiinteitä 100 purkkii päivässä, kääntyy ja juttelee; toivottaa hyvät yöt ja laskee neliöjuuria. Meidän lapsi ei tee mitään edellä mainituista. Saleen puolet täällä on vaan paskapuhetta että äideille tulis paha mieli, niinkuin minulle.
Hitto et oon pahalla päällä.
No hm, vauvat on yksilöitä ei niitä voi verrata muihin, ei edes siihen kuinka äiti itse on ollu vauvana..

Meillä neiti osaa kääntyä kyljelleen...ja emma nukkuu yöt ok..ja emma on korvikevauva, jolloin heille annetaan aikasemmin soseita..Kyllä imettäisin jos vaan noista minun rinnoista maitoa heruis...Eli olkaa iloisia kun teillä tuo imettäminen toimii...!!!!

T-bird, hyvä kun purkaat itsees, mutta ei kannata vertailla muiden hyvin nukkuvien öitä teidän vauvaan, kaikki on niiiiiin erinlaisia, kyllä se siitä aikanaan...täältä ainaki sinne yritän lähettää voimia noihin yöihin...
 
Juu, ei täälläkään kääntyillä, mennään vatsalta selälleen "vahingossa", selältä kyljelleen keikkuu ja jos jonkinmoisesta asennosta löytyy pinnasängystään aina herätessään.. Kääntyy sit kun on sen aika, eipä ton tartte vielä liikenteeseen lähteä :eek:
Yöt menee ihan miten sattuu; miehen teoria viime yöllä oli joku planeettojen asento+matala/korkeapaineen vaihtuvuus+lähempi sijainti meidän sänkyyn+vieraskoreus kun on uudessa asunnossa :D Viimeiset 3 viikkoa ollaankin menty sitten 30-60min välein heräten, joten ihan outo olo...

Mulla iski eilen migreeni iltapäivästä - otin yhteen 4x400mg buranaa iltapäivän/illan aikana ja helpotti vähän, nyt on TAAS karsea hedari :( Tuntuu tosin poskionteloissa :headwall:
 
Huomenia! :) Ollaan porukalla täällä Lprssä käymässä, kotona tietokone sanoi sopimuksen irti ja nyt sitten elelläänkin nettipimennossa- kamalaa!

Leevi täytti 4. päivä 4 kuukautta jo! :D Oli kuitenkin ovela ja kääntyi vatsalleen kolmikuisena, eli tyyliin päivää aiemmin, ja nyt saan sarakkeeseen laitettua että kolmikuisena kääntyi... :D

Huh, kiinteät pistäneet poitsun massun ihan palloksi, luumusose helpottaa VÄLITTÖMÄSTI mutta nyt kun sitä ei ole niin kauhea ölinä ja ähellys.

Sairauksista... Leevi joutui vuorokauden ikäisenä lastenosastolle, ja oli siellä viikon ikään asti, mutta ei pojasta kyllä mitään vikaa löytynyt... nyt kun vielä nähnyt miten noita toimenpiteitä tehdään, mitä Leevillekin tehtiin, tekee tosi pahaa :'(
Nyt röhkii nuhassa, mutta ei tunnu kaveria haittaavan.

Pikku nuhanenille suosittelen suolaliuosta jota saa apteekista, liuottaa sitä kamaa ja jos vaan kykenee friidailemaan niin lähtee paremmin. Itse pari kertaa kokeillut, mutta nyt joutunut tyytymään toisiin menetelmiin, yäh :D

Nyt pitänee alkaa keräilemään meidän tavaroita ympäri kämppää että päästään joskus lähtemäänkin :wave:

kielletty & leevi 4 kk 2 pv
 
Alkuperäinen kirjoittaja T-Bird:
Joko teidän vauvat kääntyilee vatsalleen/selälleen?
Tuntuu, että kaikkien vauvat nukkuu 9 tuntia putkeen, syö jo kiinteitä 100 purkkii päivässä, kääntyy ja juttelee; toivottaa hyvät yöt ja laskee neliöjuuria. Meidän lapsi ei tee mitään edellä mainituista. Saleen puolet täällä on vaan paskapuhetta että äideille tulis paha mieli, niinkuin minulle.
Hitto et oon pahalla päällä.
Meillä vasta opittiin kääntymään kyljelleen, ei nukuta 9h putkeen, ei olla aloitettukaan kiinteitä, ei toivota hyvää yötä. Mutta juu, täytyy myöntää, että noiden neliöjuurten laskeminen kyllä onnistuu. :whistle:

Jaksamista T-Bird :hug: Ei tää oo mikään kilpailu, tai henk.koht. en ainakaan oo sellaiseen ilmoittautunut. Ihana vaan, että vauva pysyy vielä paikallaan. Kyllä se sitten ehtii. Nää ajat on ikävä kyllä ohi ennen kuin ehtii huomatakaan. :ashamed:

Sofia lähti juuri mamman ja ukin luo hoitoon. Mä meen lääkäriin, ja sit on sovittuja treffejä kavereiden kanssa pitkin päivää. Helppo aloitus tähän miehen lomanjälkeiseen arkeen :D
 
Juu ei meilläkään käännytä kun vasta kyljelleen, ei todellakaan nukuta 9 tuntia putkeen, eikä olla ees katottu vielä kiinteisiin päin :xmas:
Jaksuja T-Bird :hug: Ja muista, että tässäkin pinossa muksuilla saattaa olla kuukausi ikäeroa, siinä ajassa ehtii jo oppiin vaikka mitä ja niin ku muutkin jo ehti todeta niin kaikki lapset kasvaa omaan tahtiinsa eikä tässä käydä mitään kilpailua =)
 
Heippa taas pitkästä aikaa!

T-Bird: Meilläkään ei syödä soseita eikä velliä,pelkällä maidolla sinnitellään.Neiti on Tasan 2 kertaa kääntynyt selältä mahalleen ja siitäkin on nyt 2 viikkoa aikaa :D Ei sillä ole mikään kiire ja hyvä niin...
Ja yöt on mitä on...Hyvä kun 2vee esikoinen nukkuu sen 9 tuntia heräämättä.Joten älä huoli ja stressaa,mä luulen et on harvinaisempaa että vauvat nukkuu läpi yön heräämättä kun se et ne syö muutaman kerran yössä...Ja ihan lohdutukseksi,kaverin vauva nukkui ekat 4-5 kk 8-9tuntia putkeen,mutta nyt on alkanutkin sit syömään 2 kertaa yössä ja muutenkin heräilemään tuttia tms.Eli toisinkin päin voi käydä :D

Mä oli lauantaina ekan kerran viihteellä ja kivaa oli!Eikä tullut edes krapulaa...
Ens lauantaina uudestaan,kun duunipaikan bileet.Tässähän on kohta ihan rappiolla :D

Mä alotin uudestaan rela-tipat antibioottikuurin takia,mutta eipä ne taida vieläkään sopia.No onneks niitä ei ole pakko antaa.

Nyt lounasta antamaan esikoiselle!

Bamse
 
Ei Viljamikaa nuku putkeen 9h...korkeintaan 4h illal yöunii ja sen jälkee tissil 3-6kertaa riippuen yöstä.Kiinteitä ei meil viel syödä vaikkakin oon ajatellu et koht puolin vois muutaman lusikallisen perunaa antaa noin niikus iltapalana.Kääntyyhän toi jätkä jopa sillointällöin kyljelleen muuten odottaa et äippä tulee kääntöpuuhiin kun häl tylsää.
Eteenpäin kyl näyttäs jätkäl oleva kiire ja kovast sitä harjottelee...jopa vkonloppun "millin" meni eteen päi elikkäs mei poika "ryömii". Ainaki äipän mielestä B)

ursula ja Viljami 4kk ja noin vkko
 
Kiitos taas, ja anteeksi hermoominen :ashamed:
Olin eilen vaan niin kireenä iltahuutojen kanssa, yhteistä aikaa ei tahdo löytyä parisuhteelle ja lisäksi miehen kaveri oli käymässä ja kukkui täällä 23 saakka eikä tajunnut kirveelläkään lähteä. Tämä POIKAMIES ei kovin vanha siiskään vielä ehdotti mulle kun pää punasena hain lisää maitoa kiljuvalle lapselleni, että "hei, laula sille". Teki mieli heittää sillä maitopullolla päähän "hello einstein". |O
Miks tuo nukkumaanmeno edes on niin vaikeaa?
Ai niin, onko muut huomanneet että hiuksia lähtee kamalan paljon!!
Onko nämä jotain hormonimuutoksista johtuvaa, sillä ravintoasiat pitäisi olla kyllä kunnossa enkä enää imetäkkään? Ja kaiken kukkuraksi taitaa hiivatulehdusta pukata, aarrrhhggg :x
 
T-B se on sitä kuuluisaa sulkasatoa, itse jouduin jo tyhjentämään suihkukaapin kaivon kun sain tukoksen aikaiseksi :kieh: :x

Meillä ei syödä muuta kuin nan:ia ja pe-po-velliä, ei käännytä ku kylelleen, nauretaan ja kuolataan, utelias ku mikä :kieh:

Päikkäreille :wave:
Ps: Makuuhuoneen takka odottaa kasaamista tuolla :p ;) :whistle:
 
Meillä käännytään kyljelleen ja pehmeällä sängyllä mahalleen. Yöllä tyttö valvoi ainakin kaks tuntia poristen ja ähisten. Kääntyi ainaki sata kertaa mahalleen. Pönkäsin sit peittoon sillain ettei pääse kääntymään niin sit se hermostu ja alkoi huuto!! Mahallaankaan ei suostunut kauaa olemaan. Tuttia ja tissiä ei kelpuuttanut. Kaks- kolme tuntia meni näin ja sit isä sai nukutettua hänet vaunuihin.
Mikä ihme tuon voi tehdä et tyttöä ei yhtäkkiä nukuta yöllä??
Kolme viimestä yötä neiti herännyt vähän väliä. Ei hän syökkään enempää ku aikaisemmin eikä kipeäkään mielestäni oo ku ei suoranaisesti itke.
Miks hän ei nuku??????????????

Täällä on turha "kilpailu" mielessä vertaille vauvoja. Vauvoilla saattaa olla kuukausi ikäeroa ja se on paljon tässä vaiheessa. Enkä kyl uskokkaan et joku ns. kilpailee mut älkää ressatko sillä jos toisten vauvat syö, nukkuu ja liikkuu eikä oma tee mitään niistä. Kaikki aikanaan! Meidän Emma taitaa olla nuorimmasta päästä ja siks en ressaile vaikka ilmottaisitte teidän pienten jo konttaavan. Luotan siihen et meidänki muksu kehittyy kuukauden kuluttua lähes samalle tasolle ja jos ei kehity niin nou hätä silti!!

Miksi neuvolassa sanoivat eyttei kannata aloittaa vellillä vaan ihan perunalla ja tai porkkanalla?
 
Meillä on Nooa muuten kääntynyt kyljelleen melko pian syntymän jälkeen, enkä ole koskaan ajatellut että se olisi vauvoilla yksi "kehitysaskel" kunnes lääkäri kirjoitti sen tuohon korttiin. En aiemmin hoksannut edes neuvolassa asiasta mainita kunnes nyt tuli puheeksi kun kysyttiin mahalleen kääntymisestä. :D
Poika ei käänny vielä mahalleen omatoimisesti mutta osaa kuitenkin asettaa kätensä oikein kun hänet kääntää.. laiska..? ;)
Nooahan on ollut jostain syystä liikekannalla syntymästään saakka, siis sängyssä liikkui vaikka missä suunnassa kunnes unipussi rauhoitti unia. Mutta edelleen melkein aina kun pojan laskee tuohon jumppamatolle, nousee peppu irti lattiasta ja yrittää liikkeelle.
Onnistuu liikkumaan melkein napansa ympäri. (taitaa tulla TV:n orja tästäkin kun juuri siksi esim. eilenkin liikkui melkein akselin ympäri että näki kunnolla telkkarin)
Mahallaan on siinä (mikähän se nyt olikaan se asento, lentokone?) eli rintakehä ylhäällä sekä jalat. Mutta nämä asiat ei välttämättä vaikuta myöhempään liikkumiseen, esikoinen yritti kammeta itseään 1 tai 2 kk ikäisestä istumaan, lopulta oli n. 8 kk kunnes nousi itse lattialta.

Nyt on alkanut ekat unipätkät olla n. 7 h ja vois olla sen 11 h kuten meillä oli esikoisella 3 kk alkaen. Harvinaistahan se on kun noin pienestä asti on nukkunut noin pitkät unet. Veljeni, jolla on kolme lasta, pyörittelee joka kerta päätään kun yöunista on puhetta, heillä kaksoset valvottivat 3 ekaa vuotta.
Esikoinen herätti aikoinaan koko talon kovalla karjunnallaan siihen saakka kunnes nuo täydet yöt alkoivat, tämä on taas vasta nyt alkanut öisin itkeä nälkää. (=itse nukun paremmin/syvemmin?)
Alkuun havahduin toisen ähinään jo lyömään tissiä suuhun eikä poika edes itkua päästänyt koko 12 h aikana öisin. (tätä veli taas ihmetteli kun kesällä oltiin mökillä kun vauva veteli äänettömänä kellon ympäri :D )
Nyt saa poikakin karjahdella öisin nälkää että tähän väsyneeseen immeiseen tulee eloa.

Sulkasato alkoi täälläkin.. viime viikolla huomasin asian hieman omituisella tavalla.. :whistle:
Neuvolassa katsoin että jokos pojalle alkaa karvat kasvaa ja seuravana päivänä sama eli hiuksiani oli poijan vaipassa ja sitten hoksasin että hiusharjakin on täynnä hiuksia.. eli 1+1=3.. :) (hitaampikin tajusi mistä kyse :ashamed: )

maleha: suositukset muuttuvat ja velliähän ei ole muutamaan vuoteen suositeltu aloitusruoaksi vaan soseita ja puuroja 5 kk iästä.
Meillä on hieman vanhempi th ja suosittelee edelleen vellejä soseiden lisäksi. :)
Mutta tosiaan suosituksian ne kaikki ovat kuten neuvolastakin annetut ohjeet, itsehän kumminkin kaikki lopulta päätämme oman vauvan kohdalla kaikesta vauvaan liittyvästä.
Lisäksi nukkumisesta.. tuo juuri opittu taito eli mahalleen kääntyminen tulee varmaan uniin, eli eiköhän ne yöunet pian palaudu normaaleiksi.
Vaikka meillä esikoinen aloitti 3 kk iästä nukkumaan nuo pitkät unet, tuli aina jokin kehitysvaihe häiriköimään säännöllisen epäsäännöllisesti unia hampaiden lisäksi. ;)
 
Tarkoittaako kyljelleen kääntyminen sitä, että pää menee sivuttain takaviistoon, koko kroppa luokille ja kurkitaan ikään kuin takaraivon suuntaan? No, tarkotti tai ei, se on ainoa kääntymiseen viittaava taito, jonka meidän vekara osaa. Muutaman kerran on kierähtänyt mahalta selälleen, mut ne vaikuttaa enemminkin vahingoilta. Mahallaan ei herra myöskään edelleenkään viihdy kuin max 10 min. Ja ikää on siis ens sunnuntaina 4 kk.

Mulla menee hermot tuon kiemurtelun, sätkimisen ja käsien huitomisen kanssa. Imettämisestä ei tuu mitään, kun jätkä ei pysy hetkeekään paikallaan. Ja nukahtaminen. Se on kamalinta, mitä voi tapahtua. Hirvee huuto AINA, kun pitää mennä päiväunille. Hankaa käsillään naamaa niin, ettei tutti pysy suussa, potkii peiton pois ja kitisee/huutaa heti, kun silmät lumpsahtavat hetkeksi kiinni. Siis pitää itseeän hereillä kaikin mahdollisin keinoin. Jos yrittää pitää käsistä kiinni, kauhee suuttumus. Minenjaksa!

Vaunuun onneks vielä nukahtaa päikkäreillekin, mut kun ei aina jaksais lähtee niitäkään lykkimään. Meillä ei siis ole mahdollista pitää vaunuja sisällä. Ja yöllä herätään se 2-120 kertaa meilläkin. :headwall:

Ja sulkasato, voi v*ttu! On jatkunu jo yli kuukauden samanlaisena. Pidän ihmeenä, että päässäni on edelleen hiuksia. Miten paljon niitä on ollutkaan raskaana ollessa! Olinks mä näin harvahapsinen ennen paksuksi tuloa. :(

PS. Keitän parhaillaan perunaa (yhtä) pojalle maistiaisiks. Eilen sai eka kerran puoli teelusikallista. Muuten mennään tissillä ja tuttelilla tääl edelleen, vaikka hermosto natisee liitoksistaan PAHASTI.
 

Yhteistyössä