**KESÄKUUN KULLANKERÄT** lokakuussa

Alkuperäinen kirjoittaja rypäle:
Saako noita tutkimuksen tuloksia sitte lukea täällä? :wave:
Juu, voin mä niitä tuloksia täällä julkaista. Saiskohan tästä vaikka väitöskirjan samalla väännettyä :LOL:

Maamuska
Juu, mä katsoin sen silminnäkijän. Ihan kauheeta! |O

Täällä taas ihan normiyö takana. Soitin just terveyskeskukseen, kun tuo mun leukaperäkipu jatkuu edelleen. Siis soitin sinne jo maanantaina, ja ohjeistus kuului: syö kolme buranaa päivässä. No joo, nyt on Burana 600mg vedetty 4 pvä. Ja nyt kun en enää yöksi lääkettä ottanut, niin kipu jatkuu taas. Huoh! Niin arvauskeskusta että :kieh: Josko nyt sitten EHKÄ pääsisi jo sitä näyttämään... :headwall:
 
Huomenta..

Ei onneks oo sattunut telkussa kohalle moista kauhuohjelmaa (itken ja raivoan jo ajatuksesta että jotai nii sairasta tapahtuu)!

Kertokaa mitä mie teen! Nyt en oo pariin yöhön nukkunu oikeastaan ollenkaan kun tyttö on tunnin välein heränny tissille (eka unipätkä ollu 2 tuntia 20-22)! (En ehi nukahtaa kun "pelottaa" että tyttö herää kuiten samantien kun unen saan) :eek:
Eli tää kokoajan vaan pahenee..n. viikkoon ei oo nukkunu yli 2 tuntia. Päivisin se 1,5 tuntia imetysvälit. Voiko nois yösyötöis olla jotain semmosta että tyttö pitää mua vain tuttina (se oikee tutti kun tippuu aina suusta just kun nukahtamas). Tosin tää ei kyl rauhotu vaik kuin sitä tuttia tukkii takas suuhun, vasta sitte kun pääsee rinnalle..

Sori kun meuhkaan kokoajan tääl tästä samasta asiasta, mut oon jo ihan tosi väsy, eikä kukaan tuttu oo osannu sanoo asiaan mitään (paitti yks mamma sano että niil loppu yöheräämiset kun lopetti tissittelyn kokonaan).

En tosiaan oota että koko yön tyttö nukkuis, mut jos ees vähä paremmin kuiten. Huomaa että tyttö itte myös väsyny päiväl, kun onhan noi heräämiset hänenki unista pois. :(

Kohta istualleen nukkuva Toukkala
 
Ai nii ja syöttötuoli: Haluaisin sen triptrapmikäliekään joka olikin Ursulaisella muistaakseni.. Mut ei varmaan raski niin paljoa rahaa tuoliin upottaa..

Ja kiva äää että vellistä ollu apua sulle, tai siis Nooalle. :)


 
toukkala Samassa veneessä ollaan |O Tyttö herää vähän väliä öisin, en ees koko ajan jaksa kattoo kelloo, mutta jotain 1,5-2,5h välein :/ todella raskasta. Ja tätä on kestäny kans just jotain pari viikkoo. Oon kans huomannu, että paljon väsyneempi on sit päivällä, päikkärit on pidentynyt.
Joo mulle kans anoppi ja oma äiti hehkutti koko ajan, että no nyt ne yöt alkaa piteneen ja se nukkuu paremmin kun ikää tulee lisää! Päinvastoin on käyny |O Mäkin ehdin jo innostua kun muutamana yönä pisin pätkä oli jo 5,5h, mutta siihen jäi.

Mulle kans teettää lisästressiä se, että koitan pitää likan hiljasena öisin, että edes mies sais nukkua kun käy töissä ja sen takia nukun koiranunta ja kyttään joka pientäkin inahdusta. Nyt on likka nukkunut sitten pari kokonaista yötä vieressä, ettei tartte miljoonaa kertaa yössä nousta ylös.

Mä en kans haluis tissittelyä lopettaa :'(
 
toukkla Täällä ollan myös samassa veneessä tai ainakin viereisessä. :wave: Olen sitkeästi viikon verran yrittänyt tytölle ensin tuttia ja sit vasta tissiä. Pari yötä on mennyt että neiti on jonku kerran huolinut tutin. Ei hän sitä kauan ime mut sen aikaa että nukahtaa. Oletko kokeillu tukea rievulla tuttia? Minä laitan päikkäreille mennessä rätin "möykyksi" tutin eteen. (nukkuu kyljellään) Tutti ei putoa kauas ja hän saa ite sen lupsautettua takas suuhun.

rypäle Kokeile ihmeessä niitä deetippoja. Meillä ollut käytössä ne ja ei ole tullut niistä maha vaivoja. Aloitin yhestä tipasta ja nyt pari viikkoa syönyt täyttä annosta. Teillä jo sen verran iso poika et aloittaisin muutamasta tipasta totutteleen ja sit lisäisin annosta. pikkuhiljaa.
 
No niin mammat! Tutkimustulokset on nyt analysoitu, ja nämä erittäin luotettavat tulokset on julkaistavissa.

Taustatietoa:
Otos 22 henkilöä

Luokittelut
(näissä oli hiukan tulkinnanvaraa... :whistle: )
Täysimetys = vain hieman lisämaitoa annettu
Osittaisimetys = täysimetystä jonkun aikaa ja sitten korviketta, tai koko ajan osittaisella
Pullo = pelkää korviketta

Virhemarginaali
luonnollisesti 0% :LOL:

Tutkimustulokset Jätän aineistosta tehtävät mahdolliset päätelmät jokaisen itsensä tehtäviksi, eli en lähde tekemään virallisia suosituksia ja ohjeita näiden perusteella =)

* muoks* alhaalla on palkki, josta pääsee vierittämään taulukoita niin, että myös selitteet näkyvät















 
Alkuperäinen kirjoittaja Menhit:
ain niin Ammulla vissii synttärit tänään? ONNEA :flower: :heart:

Ei mulla vaan tuolla meidän tytöllä. 7vee. Sukulaiset tekee rynnäkön sunnuntaina ja kaverit maanantaina (kun tänään on yhdet toiset synttärit) eli niitä ootellessa vielä kohtuullisen rauhallista.

Tiivari wow! Kaunista ja niiiiiin tietellistä :D
 
Moi!

Toukkala + muut unenpuutteessa elävät ensiksikin :hug: , täällä on yksi kohtalotoveri! Meillä tosin nyt alkaa hieman helpottaa!( paitsi 2 viimeistä yötä mennyt hieman taas huonommin, muttei ihan tunnin välein taas onneksi olla menty tissitellen..)
Meillä yövalvominen on saatu hieman kuriin kiinteillä. Eli pullollinen velliä aamulla, iltapäivällä ja illalla. Lisäksi Onni syö jo tässä puoliltapäivin peruna/porkkana sosetta tai muuta. Nyt menee jo vatsa täyteen ja lisäksi luumusosetta jälkkäriksi, koska maha tuppaa menemään kovaksi noista kiinteistä, ei kylläkään itke tai oo kipuja mutta kakan kanssa saa avittaa.

Mä olin reilu viikko sitten niin poikki valvomisesta että olin valmis jo luovuttaa ja menee lääkäriin, itketti vaan koko ajan ja kaikki alkoi kaatumaan päälle. Nyt on selkeesti tyytyväisempi vauva ja äiti kun uskalsin aloittaa kiinteitten annon. muuten imetän edelleen. Yöllä herätään entisen huiman 7 kerran sijaan 2 tai 3 kertaa! Onni menee nukkumaan 7 aikoihin ja 6 ylös. En valita enää aikaisista aamuista vaikka silloin itseäni nukuttaisikin eniten, kunhan yöt lapsi vain nukkuu paremmin. Onni nukahtaa nyt iltavellin ja yhden tissin jälkeen omaan sänkyynsä. Ekan syötön jälkeen jää mun viereen.

Tiivari =) vau!! Mä en kerenny tuohon hienoon galluppiin, mut vastaukset laitan seuraavaan viestiin!
-Kylli ja Onni 3kk ja 3vk-
 
1. Onko kullakeräsi saanut maidon täysimetyksellä, osittaisimetyksellä vai pullosta?

osittaisimetyksellä

2. Onko kullankeräsi ollut jo sairaana (esim. flunssa tai korvatulehdus)?

ei ole ollut kipeänä (koputtaa puuta..)

3. Nukutaanko teillä hyvät yöunet (pääasiassa myös pidempiä unijaksoja 4h-> )

ei. Kiinteä ruoka tosin helpottanut ja eka unipätkä vaihtelee 3-7 tuntiin nyt. Ennen 2 h.

4. Onko ollut havaittavissa pitkäkestoisia vatsanväänteitä?

Ei.

5. Onko koliikkia?

ei

6. Syökö vauvasi tuttia?

Vaihtelevasti. Aluksi söi, sitten ei, vaihtelee päivittäin. Nukahtaa yleensä ilman tuttia.

-Kylli ja Onni-
 
toukkala: kyllä vellit ovat tehneet työnsä ja poika on tyytyväinen. =)
Oletkos ajatellut kokeilla toimisiko teilläkin niin saisit nukkua? (en muista oletko kokeillut)
Vellin antohan ei estä imetystä, meillä poika saa lounaaksi 100 ml velliä ja nukkuu kunnon päikyt ja nukkumaan mennessä 200 ml velliä. Muuten imetän, mitä nyt muutama lusikallinen on soseita maisteltu. Nyt ajattelin koht'puoliin pumpata pitkästä aikaa että näkisi miten nämä pidemmät välit imetyksessä vaikuttaa maidon määrään vai vaikuttaako. Tosin en kyllä tuolle pumpulle taida enää herua kun pojan imuote on jo sen verran tehokas. Mutta katsotaan saisiko sieltä ruokajuomat soseen kylkeen. =)

Tutista.. eilen vielä kirjoitin kun ei tutti kelpaa niin rupesin sitten päättäväisesti antamaan tuttia itkuihin/kitinöihin että johan on kumma kun ei kelpaa.. tulos, poika oli aamulla tuossa sitterissä tutti suussa sen ajan että äiti sai syödä aamiaisen rauhassa ja sai sitten vasta tissin tilalle. Huh, täytyy todeta.

Lisäksi täytyy todeta että vasta eilen huomasin kuinka tyytyväiseksi poika on muuttunut (ehkei sille tutille ole ollutkaan tarvetta kun ei nykyään juuri itkeskele kuin väsyä jollei äiti ole tajunnut viedä päikyille tai antaa sapuskaa)... mutta kun eilen aamulla sai neuvolassa toisen satsin Rotavirus -rokotteesta niin normaalista poiketen itki unisssaan päikyillä, autossa, yöunilla.. välissä oli oma hymyilevä itsensä ja aamullakin ihmettelin kun heräsi itkuisen yön jälkeen venyttelemään hymy huulilla.
Kauhea pauke kävi koko yön eli rokote pisti vissiin nyt pötsin heti sekaisin mitä ei aiemmalla kerralla tehnyt. :/

Poika on nyt päikyillä eikä ole itkun itkua kuulunut, jospas se oli siinä.. :whistle:
 
Prkl nyt se ukko tempun teki..

eli mesessä kun kerroin että joudun ainakin huomenna menemään töihin ja ehkä sunnuntainakin, ja minä kun olin ajatellut perheviikonloppua kun ukko aina töissä.

no nyt se sitten soitti ja sanoi että mun pitäis viedä Nenni sitten aamulla appiukon hoiviin että hää saa rauhassa tehä kotona hommia... :headwall:

koska muuten hän ei kuulemma saa mitään aikaseks jos kummatki lapset kotona..ja mulle välillä valittaa jos en oo saanu kaikkii hommii tehtyy jos nenni kaivannu koko ajan huomioo
 
Meillä nukuttiin viime yönä hyvin (21.30-4:00 yhteen soittoon). Toukkala mulla siis on ollut samoja ongelmia kuin teillä, eli noin max. kahden tunnin imetusvälit yöllä parin viikon ajan. En tehnyt juuri mitään toisin, paitsi, että nukkumaanmenoa edeltävä syöttöväli venyi tavallista pidemmäksi, koska olin kaupassa. Vaavi veti siis ilmeisesti masun täyteen juuri ennen nukkumaanmenoa täysistä rinnoista. Ehkä, tai sitten oli vaan hyvää tuuria...
 
Nyt vasta tajusin, että turvaistuinta suositellaan käyttämään selkä menosuuntaan päin. No joo, nyt sitten taitaa kuitenkin tulla ongelmia tuon auton kanssa, kun takaovia ei ole....hmmm. Oletteko kaikki pitäneet istuinta selkä menosuuntaan, vai uskaltaisikohan laittaa kasvot menosuuntaan...? :/

Täällä taas normiyö, tai ehkä jopa hitusen vielä parempi. Sofia meni unille klo 21, syöttö klo 2.30 ja seuraava syöttö vasta klo 7. Heräsi 9.30, mutta nukahti vielä uudelleen kun annoin hänelle hetkisen kevyttä päähierontaa (meidän vauva rakastaa sitä ). Eli yhä nukutaan =)

Miehellä loppuu nyt loma. Tylsyys! Ajattelin siis tehdä tänään vielä nuo kasvissoseet pakkaseen, kun on vauvanvahti omasta takaa paikalla. Sellaista vielä noista soseista kysyisin, että onko niissä jokin kannattavuusjuttu taloudellisesti? Siis tarkoitan, että kannattaako nimenomaan nyt tehdä jotkin tietyt soseet siksi, että raaka-aine on nyt edullisimmillaan tai parhaimmillaan? Kukkakaali on nyt tietysti ihanaa kotimaista, samoin porkkanat. Mutta onko esim. bataatin hinta ja laatu sama ympäri vuoden? Sori, mutta kun en oo ikinä näiden hintoja pahasti seurannut.... :ashamed:

jaksamista kaikille mammoille, joita vauvat valvottaa :hug:
 
Tiivari:
Oletteko kaikki pitäneet istuinta selkä menosuuntaan, vai uskaltaisikohan laittaa kasvot menosuuntaan...?
En uskaltais ihan alkuun... kyllähän se taiteilua itseltä vaatii, mut äkkiä siihen tottuu. Meillä oli vielävanhemman tytön odotus ja ekana vauvavuonna takaoveton pikkugolffi ja kun isolla mahalla väänsin 1,5-vuotiasta takapenkille istuimeen, niin ei liene kumma, että ainoa vaatimus mikä mulla oli, kun autoa vaihdettiin tytön ollessa 1v, oli että takaovet pitää olla.

Se ei nyt ilmeisesti ole tuo Brion istuin, vaan joku jonka saa kiinni ilman erillisiä kiinnitysvöitä. Tiivarille vielä...jos teillä ei oo autossa airbagia edessä niin turvaistuimen voi laittaa vänkärin paikalle, jollon tietysti lapsen laittaminen helpottuu, mutta muut matkustajat pääsee takapenkille vaan yhtä kautta....
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ammu:
Tiivari:
Oletteko kaikki pitäneet istuinta selkä menosuuntaan, vai uskaltaisikohan laittaa kasvot menosuuntaan...?
En uskaltais ihan alkuun... kyllähän se taiteilua itseltä vaatii, mut äkkiä siihen tottuu. Meillä oli vielävanhemman tytön odotus ja ekana vauvavuonna takaoveton pikkugolffi ja kun isolla mahalla väänsin 1,5-vuotiasta takapenkille istuimeen, niin ei liene kumma, että ainoa vaatimus mikä mulla oli, kun autoa vaihdettiin tytön ollessa 1v, oli että takaovet pitää olla.

Se ei nyt ilmeisesti ole tuo Brion istuin, vaan joku jonka saa kiinni ilman erillisiä kiinnitysvöitä. Tiivarille vielä...jos teillä ei oo autossa airbagia edessä niin turvaistuimen voi laittaa vänkärin paikalle, jollon tietysti lapsen laittaminen helpottuu, mutta muut matkustajat pääsee takapenkille vaan yhtä kautta....
Joo, on se varmaan turvallisempi kiinnittää selkä menosuuntaan. Saahan sitten jumppaa samalla :D . Niin, ja edessä tosiaan on airbag, joten se vaihtoehto on poissuljettu. No, eiköhän tuo ole aika pieni murhe. Pääasiassa liikutaan päivisin sitten kuitenkin rattailla, kun mies kulkee töihin autolla.
 
Mulla on tänään synttärit :ashamed: :snotty:

Kauhujen yö taas takana. Yritin saada likkaa nukkumaan 3h (22-01), nukahti, heräs, nukahti heräs :headwall: ja hirveitä itkukohtauksia välillä mitä ei oo koskaan ennen ollu :eek:
Nyt vasta aamulla tajusin, että lääkkeet jäi illalla antamatta, oisko se voinu olla syynä? (rela, antibiootti ja d-vitskut)
Siis mahaansa se vissiin huusi ja ähisi. Vihdoin aamulla sain sen kakkaamaan ja tulihan aikamoinen satsi :x
Toivottavasti nää yöt nyt vihdoin jo vähän helpottuis :/ alan oleen aika puhki. Vaikka ei meillä öisin onneks itketä, mutta se kokovartaloheiluminen on aika rasittavaa ja parin tunnin välein syöminen |O Toi on ku sätkynukke, kädet ja jalat vaan heiluu ja pää kääntyy puolelta toiselle :kieh:

Mutta nyt daim-kakkua naamariin :p
 

Yhteistyössä