**KESÄKUUN KULLANKERÄT** lokakuussa

Minä tulkitsen kyljelleen kääntymisen siten että koko kroppa kierähtää kyljelleen. Siis aivan kuin itsekin käännyt esim. toiselle kyljellesi nukkuessasi, eikös se ole sitä??

Tärkeä asia meinasi unohtua aiemmasta viestistäni eli

äää & Nooa tasan 4kk :D
 
Nyt olen vähän nolona tämän kysymykseni kanssa :ashamed:, mutta millä rintoja voisi rasvata, kun imettää? Sopisiko perusvoide tai esim. Ceridal? Ei varmaan saisi olla mitään, mistä voi maitoon imeytyä jotain haitallista. Mulla on ihan rutikuiva iho rinnoissa. Voin jo kuvitella, miltä näyttävät imetykset päättyessä = ruttuiset nahkahanskat kokoa xs... :LOL: No eipä se nyt haittaa, imetystä vartenhan ne rinnat ovat tarkoitettu =)

Meillä käännytään kyljelleen, muttei mahalleen, muutoin kuin kaksi kertaa ihan vahingossa (joista toinen alle kk iässä). Meillä ei myöskään nukuta öitä kunnolla eikä lasketa neliöjuuria toisen asteen yhtälöistä puhumattakaan ;) Ja ikää meillä on kuitenkin sieltä vanhemmasta päästä 4 kk + 2pv (en enää osaa viikkoja) Sen sijaan meillä on tämän äidin mielestä maailman ihanin hymypoika!
 
Siinä mielessähän se Ammun kyselemä lista olisi kiva tuossa etusivulla kun vauvat on 3-4 kk ja sillä on tosiaan joissain jutuissa merkitystä. (esim. moni puhuu tunnin välein heräilyistä mutta vauvahan voi olla vielä 3 kk kun nyt tuntuu että siitä on iäisyys kun täällä tihuteltiin vaikka vain 1 kk siitä :eek: )
Tai jos kaikki muistaisi laittaa sen iän aina perään niin vielä helpompaa. :D
 
Minä olen rasvannut ihan perusvoiteella rintojani koko ajan. Sininen nivea ollut käytössäni päivittäin jo kymmenen vuotta. Hyvä ja halpa! Tuskin sitä kauheasti maitoon imeytyy. Täällä kans rinnat alkaa muistuttaan valtavia lapasia! Vielä niissä on täytettä suht mukavasti mut auta armias kun imetys päättyy niin ne taitaa lähinnä muistuttaa nahkaisia kurttu kinttaita! Ja koko taitaa olla... Noh... tiedä niin koosta mut valtaisat lätyskät!! :LOL:
 
Hei taas!

Kiva kun tuttuun tapaan täälläkin taas luettavaa ehtis vaa viel vastaa ennen ko tyär herää..)
.Ja kiitos paljon sympatiasta! Ootte kyl korvaamattomia!
Juu tuota velliä koitin v-loppuna, ei mitään hyötyä.. Noh, pitää koittaa jaksaa vain, kyl varmaan kouluikään mennessä helpottaa =)
Onneks tuo nukkumaan meno meil on sentään superhelppoa..

Toi Tiivarin tutkimus työ oli kyl aivan ihana!

Noista turvaistuimista tääl puhetta ollu, kyttäättekö turvaistuinta ostaessa niitä autoliiton turvallisuustestejä? (Meillä isäntä ei suostu ostaan sellasta joka ois huonot arvostelut saanu) Aikas huonoja "arvosanoja" saa noi pelkät turvaistuimet (ei siis kaukalot tai vyöistuimet)

Miss Piggy: suuret myöhästyneet onnittelut!! :flover: (loistava Ammun kuva, yhdyn myös ? )

Repesin tohon T-birdin juttuun! (Sitä ei varmaan oltu kirjoitettu ihan täysin vakavana, anteeksi jos olen ymmärtänyt väärin..) Juu no meil tilanne seuraava: kääntyy sujuvasti kyljelleen ja soseita maistellaan. Ja osataan riisua housut! :LOL: (tyttö oli yöllä meuhkannu ja potkinu niin kovasti että oli sukkahousut lähteneet jalasta! ) Ja tokihan nyt neliöjuuretkin menee ;)
Mut toivottavasti ollu parempi päivä sul T-Bird tänää!

Babyblue: varmaan juu ihan hajusteettomat perusvoiteet käy (erisan tms.) kunhan ei nänneihin niitäkää laita :D

Ja kyl se musta on ihan kykjelleen kääntymistä se mitä haikaraemo kuvaili :)
Toukkalat, Eerica 3 kk 2 vko ja 4 pv:ää :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja ursulainen:
Meillä on yöunille käynti nykysi aivan kauheeta :/
Huuto on päätähuimaavaa...tapellaan unta vastaan kunnolla.No loppuhan toi jossai vaihees.
Täällä loppui nuo nukuttamiskitinät yöunien osalta siihen, kun aloin nukuttamaan Sofian viimeisille torkuille vielä n. klo 18.30. Eli saa nukuttua hiukan väsymystään jo pois tuossa vaiheessa.

Mä järkytyin tänään! Lopetin imettämisen kuukausi sitten. Oon kuitenkin jatkanut syömistä ihan samaan malliin, eli napsinut herkkuja pitkin päivää ajankuluksi. Just juu. Paino noussut tän kuukauden aikana 3kg!! Eli olkaa nyt sitten imettäjät onnellisia siitäkin hyödystä vielä :kieh: :ashamed: |O :headwall: .....ja vielä räkääkin nenusta :snotty: :LOL: No joo, lenkkipolulle se on kai lähdettävä.
 
Huomenta!

Ja mitähän huomenta, kun ei täs oo nukkumaan päästy edes! |O Valvottu toinen yö putkeen. Milla kyllä valvomisten vastapainoksi nykäs hyvät (yli 5h) päiväunet eilen, mutta ei puhettakaan, että olisin itse saanu huilata, meil oli kaverisynttärit :kieh: No, sekin koitos on taas yhden kerran voitettu.

Neuvolassa käytiin eilen, imetyksellä kasvaa omaan maltilliseen tahtiinsa, meillä näyttää menevän niin, että joka toinen kk spurtataan painossa ja joka toinen pituudessa, mitat nyt 6700g ja 64cm, meidän keijutyttö :heart: (ihan normikokonenhan hää siis on, meillä on nuo muut lapset ollu vauvana niin paljon isompia, että tuntuu "pikkuselta" ). Täti sanoi, ettei mitään paineita kiinteiden lisäämiseen tällä kasvuvauhdilla, meillä kun se on sitä maistelua vaan edelleen, eikä sitäkään edes joka päivä... :ashamed: Nyt en edes maistata, kun toinen on kipeänä :(

Tiivari, kiitos herkkumuistutuksesta :D Oliskohan jotain herkkuja jäänyt tuonne kaapin perukoille eiliseltä... varmaan tän järjettömän väsymyksenkin kestää paremmin pienessä sokerihumalassa :whistle:

Väsynyt Ammu ja räkäinen Milla 4kk 1vk

ps. Vielä teille, jotka sulkasadosta kärsitte, saattehan riittävästi kalkkia, sen puutos kun aiheuttaa hiusten lähtöä, myös ei-imettäville...
 
Huomenet :wave:

Voi kiesus tätä hiusten lähtöö, mulla ei oo kohta yhtään karvaa päässä |O :'( Kalkkiakin luulen saavani ihan kiitettävästi kun syön jugurttia, juustoa ja maitoa juon joka päivä, tiedä sitten :/

Tiivari Täällä kans yks sokerihumalainen :D No siinähän se selitys on, miten jaksaa nää päivät ilman väsymystä :LOL: mulla on kans tosta napostelusta tullu ihan tapa, joka päivä menis suklaalevy jos toinenkin :kieh:

MP ja Elsa 3kk+2vko+3pvää :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ammu:
ps. Vielä teille, jotka sulkasadosta kärsitte, saattehan riittävästi kalkkia, sen puutos kun aiheuttaa hiusten lähtöä, myös ei-imettäville...
Itse syön 2xRaskausMultitabsia ja 1xKalsipos päivässä, eli kyllä tulee kalkkia vaikka en kyllä juo maitoa kun laktoosiprobleema. Tietysti imetys vie osansa mutta kaipa tuo sulkasato tulee kaikille vitamiineista huolimatta. Raskausaikanahan ne eivät irtoa vaan sitten tässä about 3 kk synnytyksestä hormonaalisista syistä.
Ai, syön lisäksi Omega3:sta kuten koko raskausajan, poika huuteleekin jo äitiä, siis selkeästi äi-tth.. :D
 
Päewää! B)

Viime yönä likalle tuttia laittamassa huomasin lykkiväni tuttia varpaille :ashamed:
Mietin ensin että kuinkas mä oon ite sängys pyöriny ja noussu toisen sängyn viereen.
Noh, känny käteen ja kas, likka oli pyörähtäny jalat "tyynylle" ja siel naureskeli et anna vaan tutti et päästään takas nukkumaan :D

Poika piti kiireessä myös eilen, (2v3kk) siivoan tuota meidän yläkertaa (johon tosiian on kerätty romut 3v aikana) remontin alta pois ja siskoni muuttaa toiseen niistä huoneista.
Noh, poika oli kanssa touhussa mukana ja tonki laatikoita...
KUNNES kuulu kamala parkaisu ja minä luulin että ampiainen pisti :ashamed:
Menin pojan tykö kumihanskat kourassa ja ihmettelin kun korvaansa niin piteli, sitten lemahti ammoniakin ja "parturin" käry nokkaani, JUMA sillä on pääs jotain nestettä!!!
Siinä lens kumihanskat ja poika kainalossa tää mamma ravas "murha"rappuset 140km/h alas ja kylppäriin! Poika pää alaspäin roikku altaan päällä ja bideellä suoraan silmään vettä, reippaasti poika siinä oli! Sitä ainetta oli silmässä ja hiuksissa :ashamed:

Huomenna meillä on likalla neuvola, tuun kertomaan kuinka meitin kävi...

Kuinka teillä muilla, voitteko neuvolassa puhua "kaikesta" saamatta moraali/tms saarnaa siltä tätiltä? (mesessä asia jäi mun "hampaankoloon" niin miten muut kokee neukkatätit)??

Niin ja enhän mä eilen kerinny päikkäreille kun ukko tuli mun viereen kuorsaan, kostin ja hyppäsin ratsaille :D :whistle: :p

 
Sulkasato on rantautunu munkin päähän tai oikeastaan siis päästä pois. Hiuksia on joka paikassa, täytyis varaa kampaajalle aika että saa tän pehkon taas kuntoon.

Kääntymisestä, mä tulkitsen kääntymisen niin,että kääntyy selältä mahalleen. Ja ei meillä vielä käännytä, välillä vähän yritetään. Meillä oikeastaan poika enemmänkin nauraa ja juttelee. Muutaman ihanan naurun on päästänyt jo ääneenkin :heart:

Neuvolatädeistä, mulla on sellainen neuvolatäti, jolle voi puhua melkeinpä kaikesta. Se on sen verran rento jalat maassa oleva persoona,että sen kanssa tulee hyvin toimeen. Esikon aikaan taas oli semmoinen noita,ettei sille uskaltanu puhuu ku ne pakolliset höpinät.

Ja taas koulukirjan pariin...tenttikausi menossa.
 
Meijän neuvolantäti on tosi "ihana", tässä muutama esimerkki;

* Mun ekalla käynillä ei kuunnellu sanallakaan mitä sanoin, ei saanu edes kuukautiskiertoa merkitty korttiin oikein, vaan totes vaan ettaä "29 päivää" vaikka suurin piirtein huusin, että 36.

* ei tienny mikä parvorokko on (olin huolissani, ku soitä oli mun työpaikalla lapsilla),

* paasas 9kk mulle, et mun pitäis vähentää tupakanpolttoa, vaikka EN IKINÄ OLE POLTTANU ja sanoin sen joka kerta.

* Ei olis millään ilveellä päästäny mua synnytystapa-arvioon, vaikka se kuuluu kaikille, jotka on häntäluunsa murtanu.

* ei ollu kuullu ennen refluksiasta eikä varsinkaan siitä, et sitä vois jotenki lääkitä,

* poisti multa sektiohaavasta hakaset, jonka jälkeen kysy, kuinka eppari on parantunu :xmas:

* oli sitä mieltä, et lenkkimakkaran paksuseks turvonnu ja mätivä sektiohaava on ihan hyvän näkönen (sairaalassa oltiin sitte vähän eri mieltä )

* saarnas valmennuksessa siitä, kuinka imetys on ainoa oikea tapa ruokkia vauva, pulloa ei sais antaa ollenkaan, ei edes omaa pumpattua maitoa.

* Ei kuuntele tasan mitään mitä sanoo, totee vaan itekseen, et "ja kaikki on hyvin, hyvin on menny..."

* Raivos mulle, ku en "silloin kun asiasta puhuttiin" kertonu haluavani Toivolle calmettea. Tosin asiasta ei mulle sanallakaan maininnu ja oli vaan omin nokkineen korttiin merkannu, että ei.

* Ja UUSIMPANA: on nyt pari kuukautta väittäny meijän pojan huutamista koliikiks, ja tänään selvis lääkärissä, et sillä on molemmat korvat tulehtunu!!! :headwall: :headwall: :headwall:

Esimerrkejä olis vaikka kuinka, en nyt vaan tähän hätään enempää muista.

Että jostain syystä en luota tähän henkilöön. :kieh: Käynnitki on aina korkeintaan 10 min. Jotain jos yrittää kysyä, keskeyttää terkka vaan ja toivottelee jo näkemisiä ja hyvää päivän jatkoa. Keskustelusta ei kyllä oo tietookaan, varsinkaan siitä, et vois jostain huolistaan tai ongelmistaan kertoa.
 
rypäle :eek: Mie kun aattelin että meillä on paha... huh!
No mutta täällä myös puolin ja toisin asioita ei ymmärretä, ja vaikka kuinka yritin itku silmässä vaihtaa raskausaikana, ei onnistunut. Olisi pitänyt muuton yhteydessä muutenkin, mutta olin vielä erikseen yhteydessä neuvolaan ja puhuin siihen malliin että joko mie vaihdan neuvolaa tai sitten en tule enää ollenkaan, jossei täti vaihdu. No hitto eikös tää sillon Leevin synnyttyä paukkaa meille ja kysy asiasta niin, että "kun tällä toisella on niin paljon asiakkaita jo" ja että mennäänkö nykyisillään vai vaihdetaanko... no hitto mie kehtaa sille sanoa siinä meidän eteisessä, synnytyksestä sekaisin et
"noiha varmaa vaihetaa, sie oot iha idiootti!"

En kai mie nyt muuten olis sinne erikseen soittanut ja mesonnut jossei se asia olis ollu miulle tärkeä :kieh:

Meillä on flunssainen vauva, supot ja suolaliuostipat käytössä... Leevi onneksi on ihan oma tyytyväinen itsensä, vähän lötköpötkö, mutta ruoka sentään vielä maistaa ja leikkii siinä missä ennenkin.

Käytiin eilen avoimessa päiväkodissa pyörähtämässä (!) neuvolan jälkeen, siis ajatelkaa, MINÄ joka suorastaan pelkään ihmisiä nykyään :LOL: Vaikutti ihan mukavalta paikalta, nyt tosin joudutaan odottamaan että flunssa paranee... Varsinkin se, että siellä on varsinaisesti jotain OHJELMAA jonka varjolla voi sitten mennä sinne, mie oon koko ajan ajatellut että sinne pitäisi vain sulloutua ja ihmiset joko hyökkää kimppuun tai sitten vastaavasti eivät huomaa siuta millään lailla :D En mie silleen ennakkoluuloinen ole... plussaa myös imetysvapaasta alueesta, tosin ei nyt ehkä ihan heti viitsi tissi paljaana juosta kahvihuoneessa mutta kuitenkin. Ehkä tää vielä tästä, ehkä myökin löydetään vielä ystäviä täältä ja saadaan sitä vertaistukea ihan livenä :)

kielletty & leevi 4 kk 4 pv
 
Pitkästä aikaa kuulumisia.

Oon ollu niin väsynyt, että oon vaan käyny lukemassa enkä oo jaksanu itte alkaa kirjotella. Muutenki koittanu pysyä poissa koneelta päivisin, huonolla menestyksellä.

Meidän suvi (sunnuntaina tulee 4kk) kääntyy molempiin suuntiin patjalla ja lattialla ja kovasti haluaisi istua. sitterissäkin punnertaa pystyyn. Ja soseita aloiteltiin eilen, kohtuullisella menestyksellä. Päiväunet on nyt olleet lyhyitä tänään, juuri heräsi toisilta uniltaan. Eli tää jää taas lyhyeksi.

Mulle tullu iloisesti 4kg painoa synnytyksen jälkeen, apua!!! siis suklaa maistuu ja kaikki muukin.

Mut nyt on mentävä.

Velv
 
Kielletty kuulostaa ihan meidän neuvolalta ja sen tädiltä kun asuttiin Lappeenrannassa :ashamed:
Täällä nykyisellä paikkakunnalla yksi on ylitse muiden, mutta en pääse sen luo ikinä kun vaihtui hoitamaan ehkäisy asioita :headwall:
Täällä lähinnä kaiken aa ja oo on se imettäminen, jos et sitä tee niin hakeudu hoitoon. Tai jos olet itkuinen eli väsynyt = Hakeudu hoitoon/soita MML:n puhelimeen. Täällä ei puututa eikä tartuta minun mielestäni asioihin hyvin, eikä mitään masennuskyselyjäkään kyllä tehdä.
Tai sitten oon vaan niin väsyny, että en kuule enkä näe mitään, vaikka miten asiantuntevaa porukkaa olisi. :ashamed:
Meillä on kohta 2vko menny yöt ja päivät huutaessa, itkiessä ja rimpuilessa. Onneks huomenna on neuvola, alkaa pää hajoomaan ihan satasta. Tätä on kumminkin kaikkiaan kestäny kohta 4 vaikeaa kuukautta (ensin koliikki, sitten tämä ) :ashamed:

Niin ja vielä valivali vali; Itsetuntokriisiäkin pukkaa. Tuntuu rumalta, läskiltä ja oikein sellaiselta vätykseltä joka uikuttaa oi voi minua olen ruma=epähaluttava.
Tuntuu, ettei mieheni enää halua minua, enkä voi moittia, kuka haluaa ruikuttavaa naista? Miten pääsen eroon tästä sonnasta. Ei kiinnosta pukea seksikkäitä alkkareita tjsp koska niitä ei koskaan katsota eikä riisuta muutakuin omasta toimesta. Ihan sama meikkaanko or not sama rupikonna peilin edessä. Lisäksi olen vielä aika poikamainen joten mieheni tuntee olonsa varmasti kohta homoksi. Ja mulle pitäs antaa bannia etten ruikuttas koko ajan. Ärysttää tiedättekö itseäkin tämä vineeminen |O
 
T-Bird :hug: Tää on lohdutuksista huonoin, mutta SINÄ ET TODELLAKAAN OLE AINOA!

Oon miettinyt onko 4 kuukautta joku virstanpylväs, kaikki ketkä vaan kehtaavat myöntää, puhuvat samoista ongelmista, väsymyksestä, ulkonäöstä, "ruikuttamisesta" ja yksinäisyydestä.

Yritin eilen neuvolassa ottaa asian esille niin sain vinon pinon esitteitä avoimen päiväkodin toiminnasta ja ohjauksen ovelle asti. No silleen ihan kiva, mutta auttaako se nyt sitten itse ongelmaan? Ei annettu mitään masennuskaavakkeita, ei mitään, vaikka meidän tilanne neuvolassa varmasti tiedetäänkin, siis se että ei miulla täällä päässä ole apua, tukea tai ystäviä.

Ootteko muuten huomanneet tän ilmiön kun masennuksesta ym puhutaan... siis muille kuin tämänikäisten äideille? Kukaan ei ota asiaa vakavissaan! Oon yrittänyt puhua murulle, äidille, kavereille, neuvolassa... kaikki vaihtaa välittömästi puheenaihetta. Mitä v****a??
Onko tuo nyt ihmekkään että kaikenlaista sattuu nykyään, näistä ongelmista ollaan tietoisia mutta ne sivuutetaan aivan surutta. KRAA!
 
Kielletty Ei todellakaan huonoin, vaan paras :hug:
Hullulta kuin se kuulostaakin, mutta minä oon luullu kans, että oon ihan yksin näiden ajatusteni kanssa ja jotenkin sekava persoona, ihanaa huomata, että muillakin menee päin persettä :wave:
Mä en neuvolassa todellakaan uskalla sanoa mitään miltä musta tuntuu. Enkä ole kyllä kavereillekkaan sanonu, helppo on täällä "tuntemattomana" pölistä. Ei tarvii pelätä että valkotakkiset tulee ja hakee mut pois :eek:
Puhukaa hyvä ihme muutkin, en ylipäätään ymmärrä, miks näistä asioista pitäs olla hiljaa?? Ei se vauva-arki todellakaan ole ruusuista ja iloista ja minä oon sen uskaltanu kaikille (paitsi neuvolaan) sanoa, että vituttaa suurella sydämmellä jatkuva univaje,sosiaalisen elämän puuttuminen yms yms.
Mutta siis, saisinko itsetuntoni takaisin, kiitos :|
 
Mie voisin kans ottaa sen vanhan kunnon itsetunnon takaisin, nykyään kun ei ole edes rippeitä jäljellä... yhteisö vaatii olemaan hyväntuulinen, ulkoilemaan, harrastamaan, pitämään itsestään huolta, vauvasta huolta, miehestä huolta, kodista huolta... nyt sitä on tajunnut ettei sitä vaan pysty. Sitä on niin laiska, tyhmä ja saamaton. Ja hemmetin ruma ja läski kaiken lisäks. Ei tässä tosiaankaan tee mieli vetää rangatangaa jalkaan ja pistää tangolla koreaks miehen iloksi, eihän täällä ole edes imuroitu! Miten se voi edes KUVITELLA että tässä mitään seksiä joutaisi harrastamaan, olenhan ollut vauvan kanssa koko päivän ja.. niin. Että näin.
 
Kielletylle ja T-birdille kimppa :hug:

Mulla olis paljon sanottavaa, mutta en oikein osaa muotoilla sanojani. Kehotan kumpaakin avaamaan suunsa, se helpottaa, kun saa sanottua ääneen. Ja turha niitä valkotakkeja on pelätä, vaarallisemmalta ja epävakaammalta musta sellanen äiti vaikuttas, joka hymyssä suin rakkauden paloa(sekä lapselle että miehelle) hehkuen kestää koliikit, valvomiset, raivarit ja muut "haasteet" .

 
Moikka kaikille.

Mä oon ihan pihalla,mistä ootte jutellu täällä viime aikoina,mutta tulin nyt pikaseen päivittää meijän neuvolakuulumiset ja YRITÄN palata illalla lukemaan juttujanne. Eli:
pituus: 65,5 cm (61,5cm)
paino: 7975 g (7030 g)
pipo: 42,5 cm (41,2cm)

Eli suluissa olevat mitat on otettu 15.9.08.

Kommentit th:lta: Virkeä kaveri. Jokeltaa, nauraa jo äänenkin. Syö hyvin ja kasvaa reippaasti. Iho hyvä. Refl. +.

Eli meillä ei siis vieläkään käännytä, koska Rasmuksella edelleen esiityy refleksiä, jossa käsi ojentuu automaattisesti kohti valoa tai jotain kirkasta esinettä. Niin kauan,kun tämä refleksi kuulemma esiintyy, niin vauva ei opi kääntymään. Se onkin sitten ainut refleksi, joka meillä on vielä jäljellä (siis niitä vastasyntyneen refleksejä moroineen ym. :kieh: )

Meillä oli nimiäiset viime sunnuntaina, ja niitä järjestäessä meni niin hirveesti aikaa etten oo ehtiny palstailee,mutta tänään yritän päästä jo illalla teidän seuraanne. Nyt perhevalmennukseen!

Rebel ja Rasmus 4kk+ 2pvä
 
Alkuperäinen kirjoittaja kielletty:
Ootteko muuten huomanneet tän ilmiön kun masennuksesta ym puhutaan... siis muille kuin tämänikäisten äideille? Kukaan ei ota asiaa vakavissaan! Oon yrittänyt puhua murulle, äidille, kavereille, neuvolassa... kaikki vaihtaa välittömästi puheenaihetta. Mitä v****a??
Onko tuo nyt ihmekkään että kaikenlaista sattuu nykyään, näistä ongelmista ollaan tietoisia mutta ne sivuutetaan aivan surutta. KRAA!
No oon huomannu!! Kaverille yritin purkaa tuntojani, et poika vaan huutaa ja on kolikkia ja mua väsyttää, ni tulipa sitte tosi hieno vastaus;
"Ihan kiltiltä ja rauhalliseltahan toi vaikuttaa!"
Joo, kun heijasin poikaa koko kyläiylyn ajan sellasta reisijumppaliikettä (askel eteen kyykkyyn), ni ei huutanu suoraa huutoa, kitis vaan. :headwall: Ja nollas sitte noin sanomalla koko mun väsymyksen. Yririn vielä selittää, että kun ei "normaalit" vauvat huuda näin paljon, vaan Toivolla on se koliikki, ni selitti vaan et "eihän tuo vielä mitään...". Eli mä oon vaan niin laiska paska, etten jaksa pienintäkään kitinää?! (Joo tiedän ettei näin oo, mut voishan sitä vähän miettiä mitä sanoo. Ois sitte vaikka mieluummin tarjoutunu välillä heijaamaan...)

Ja mun vanhemmat ei muuta tee, ku syyllistä mua. En viime lauantaina menny töihin (siis sinne porukoiden firmaan), ku Toivo sai perjantaina rokotteet -> olen laiska ja itsekäs. En tänään halunnu viedä Toivoa illalla porukoille kylään, koska Toivo on kipee ja se olis sen nukkumaanmenoaika -> olen laiska ja itsekäs. En ollu tajunnu viedä Toivoa lekurille ku vasta eilen (sen korvatulehduksen takia) -> laiska, itsekäs ja vielä saamaton. :headwall:

Ja joo, olen vakavasti harkinnu terkan vaihtoa, mut ei tässä kaupungissa oo niin helppoa... :/
 

Yhteistyössä