***KESÄKUUN KULLANKERÄT***kesäkuussa

Oi oi ja voi voi eli omaa napaa:

Mä jo synnärillekin soittelin kun kivistää mahaa niin että meinaa taju mennä. Tuntuu ku joku kiristäis koko ajan vyötä mahan ympärille tai painais väkisin kiviä sinne. Välillä supistelee, mut ei kovin kipeesti. Vessanpöntön päällä olen maannut röyhtäilemässä mutta sitä kautta ei ole mitään ulos tullut, eikä kyllä mistään muualtakaan. Poika vinkuu ja valittaa, ja kakkaa ja sen maha möyryää ihan hirveästi. Mies sentään sanoi, että olo alkaa jo parantua, kuume siltä ainakin oli laskenut.

Synnärillä vaan kyselivät päänsärkyä ja että auttoiko panadoli.. Sanoin että joo, auttoihan se päänsärkyyn tunniksi tai pariksi, mutta ei vatsakipuun. Ilmoitti vaan että mahatautia on paljon liikkeellä ja toivotaan nyt ettet noilla viikoilla sitä saisi kovin rajuna, voi olla vähän hankala olla... JAA VÄHÄN!!! Sitten käski seurata vauvan liikkeitä ja et jos ihan mahdottomaksi menee niin voi soittaa sit uudestaan.. joopa joo.

Ja mä kun en mitään muuta toivonut ku että saisin edes olla terveenä sillon ku tää vauva syntyy. No ainakaan se ei kovin aktiivisesti yritä ulostuloa, toivotaan nyt että menis jonnekin ensi viikolla, että ehtii tästä toipua. Mä haluaisin vaan nukkua. mut arvatkaa vaan tuleeko siitä mitään ton 2-veen kanssa, eikä oikein voi vaatia niitä lähtemään puistoonkaan kun molemmat on vähän puolikuntoisia.

Hoh.

Onnea kuitenkin hirmuisesti vauvautuneelle KIELLETYLLE! :flower: :flower: :flower:
 
Onnea Kielletty pojasta!Mun kaverin poika oli samasta syystä tarkkailussa syntymän jälkeen.Mitään syytä ei löydetty ja nyt on niin reipas puolivuotias että :) :heart:

Velv paljon voimia ja toivottavasti säästyt itse siltä taudilta.

Tiivari vaikka mäkin odotan että tää jo syntys,niin välillä tosiaan tulee kamala tunne ettei kuitenkaan vielä.En oo valmis.Eli siis tosi ristiriitasin tuntein täälläkin elellään...

Tänään käytiin vähän kaupoissa pyörimässä,että saatais jotain tapahtumaan.Mutta ei ainakaan vielä ole merkkiäkään...

Haleja kaikille tarvitseville :hug: :hug:

Bamse 40+1
 
Tilannekatsaus

Vähän alkaa rauhoittua, sain miehen puhuttua lähtemään kauppaan ja apteekkiin, poika tuijottaa nauhalta tuttiritareita ja minä sain äidiltä kuvia "rotinoista"... Olivat tyhjentäneet näköjään marketin vauvatarvikeosaston tuttipulloista, tuteista, kosteuspyyhkeistä, pumpulipuikoista, nenänniistimistä, mukeista ja puruleluista, vaipoista ja hajusteettomista pyykinpesuaineista.. Noh, eipähän tarvitse huolehtia että onko kaikkea tarpeeksi heti alkuun... Kyllä äidit on kivoja. :heart:

Kiva nähdä että Bamsekin on vielä yhdessä kasassa, vaikka toki hänellekin toivon pikaista telakoitumista. :hug: Kuten kaikille muillekin täysaikaisille ja etenkin yliaikaisille.

Minä soitin anopille ja appiukko ilmoitti että tulevat huomenna päivällä, että saadaan Harrin kanssa levätä. Lupasivat viedä pojan vaikka hopploppiin jos sen kunto sen jo sallii. Ainakin se jo söi mustikkakiisseliä, maistui muuten itsellenikin ja helpotti vähän oloa kun en eilisillan jälkeen ollut nauttinut kuin panadolia ja vettä, saattoi olla verensokerit taas kohdillaan... Mutta huomisesta maanantai-iltaan asti on vapaalähtö eli lapsenhoito järjestetty.

Velv 40+0
 
paljon onnea kielletylle :heart: :heart: :flower: :flower:

täällä on koko päivä oltu liikenteessä ja parveke jynssätty miehen kanssa, mut ei ainakaan vielä mitään suppareita ole ilmenny, nyt saunaan niitä siis metsästämään :D
 
Oho!
Kello onkin jo nuin paljon ja tajusin, että en ole tehnyt tänään YHTÄÄN MITÄÄN! :whistle:
Ja nyt olen lähdössä kaupan kautta sinne vanhempieni mökille... tytöt menevätkin sinne jo edeltä miehen vanhempien kanssa... ja sielläkään ei varmaan tarvii tehdä mitään, kun äitee vakuutteli, että täällä on ruokaa pöydässä... :whistle: :whistle:
 
Täällä ollaan vieläkin ilman minkäänlaisia tuntemuksia. Näin viimeyönä aika hassua unta et olin synnyttyämäs ja synnytinkin neloset, kaikki ihmetteli, et miksei kukaan ollu ultrassa huomannu et vauvoja on niin monta, lisäksi vielä tarkastin lapsien sukupuolen et kaikki oli poikia ja olin sit pettyny kun yksikään ei ollu tyttö. Kaikkee sitä pitää öisin katsellakki.

Mulla on ollu tänään ihan veto pois et jos tarttis mennä nyt synnyttään ni en varmaan jaksais. Pakotin itteni imuroimaan päivällä ja pyyhkimään vähä lattioita ja vaihtamaan olohuoneeseen eilen pesemäni maton. En menannu kyllä millään jaksaa ja torkuinki yhdes välis kesken siivouksen kymmenisen minuuttia. Pakko oli kuitenki jaksaa loppuun kun meillä on ihan hirveesti koirankarvoja kun meidän kahdella saksanpaimenkoiralla on karvanajo ja vaikka ne on vaan yöt sisällä, niin silti on karvoja joka paikas, oikeen kauhulla aattelen et tarttee tuoda vauva tähän karvamelskaan. Et toivottavasti anoppi kävis sit vähä siivoomas ennen kun tuun synnäriltä kotiin, kun ei tuo mies kyllä koske imuriin. Vaikka tällä vauhdilla koirat on kyl paljaita ennen kuin edes pääsen synnyttään. :LOL:

Nasu79 + prinssiprinsessa 39+4
 
Eli niitä kavereita joilla ei vielä lapsia...oletteko vielä yhteydes niihin, vai...

Mulla menossa kaverin kanssa rankka tilanne, minä pian monikossa ja hän 3kk uudessa suhteessa...ei meinaa aaltopituus olla sama...Ja hän valittaa että ei jaksa enään puhua mun raskaudesta, ja sanoi jopa että mistä sit puhutaan ku vauva on syntyny....Mä kun luulin että kaverit pysyy vaik mikä elämän tila olis menossa...???....ärsyttää että mulla ei ole muuta puhuttavaa...mutta tämä nyt sattuu oleen mun elämän tila....pitäiskö mun alkaa kertoon tarinoita jostain keksitystä elämästä???.....
 
:heart: pienen prinsessan äiti ilmottautuu :heart:

Tänään kotiuduttu. Prinsessa syntyi 3.6 klo 13.30 :D Kokoa oli huimat 2705g ja 48cm. Nyt kotiinlähtöpäivänä painoa oli 2550g :heart:

Eli maanantaina kontrollikäynniltä jäin käynnistykseen, kun paineet oli taas kohollaan ja proteiinit ++. Vauvelikaan ei ollu kasvanu enää 4vko ja kun viikot oli täys ( 40+1) oli aika alkaa käynnisteleen. Kohdunsuu oli tiukasti kiinni ja sain maanantaina 3 käynnistyspilleriä ( en muista nimeä). Ensin piti antaa kaks, mutta kun supistuksia ei hirveesti niillä kahdella tullu, niin lääkäri määräs illasta vielä yhden. No sitten ei yöllä enää nukkua tarvinnutkaan kun pari tuntia. Aamuviideltä alko sitten supparit kipeytymään ja tihenemään. Yheksän aikaan olin parille sormelle auki ja limatulppa jäikin sitten lääkärin hanskaan :LOL: Synnärille siirrettiin klo 10 tippaan suppareita vauhdittamaan. Ne sitten vauhdittuikin hyvin, ja klo 11 olin 4cm auki. Lääkäri puhkas kalvot ja supparit vaan kipeyty, eikä tää mamma oikeen osannu ajottaa sitä ilokaasua. Sain sitten epiduraalin klo11.30. Aah, sitä helpotuksen tunnetta :D Lisäannos puudutetta tuli klo 12.30 ja samalla pääsin vessaankin. Olin muuten aina kuvitellu, että se puudutus vie tosiaan tunnon, mut minähän pääsin ite kävelemään. Kivun se kyllä onneksi poisti. 13.15 ilmotin kätilölle, että tuntuu kuin jokin painais tosi paljon alapäätä ja kätilö totes, että olen täysin auki ja ponnistamaan sais käydä. Pari kertaa kerkesin ponnistaa suppareiden kera, kun vauvan sydänäänet heikkeni ja kutsuttiin paikalle lääkäriä ja lastenlääkäriä ja kätilöitä. Ponnistin sitten ilman suppareita ja imukupin avustuksella |O Väliliha sai 5tikkii, mut vauva saatiin onnellisesti terveenä pihalle :flower: Kaikki oli siis 10min ohi, onneksi. Ei kerennyt itse sitten panikoida turhaan sitä häslinkiä.

Kaiken kaikkiaan olen tosi tyytyväinen alatiesynnytykseen. Yllättävän kipee toi välilihan haava on, mut hyvillä särkylääkkeillä sitä ei meinaa huomata kuitenkaan =) Nyt sitten totutellaan vaavaelämään uudestaan. Isosisko on yllättävän kiinnostunu ja syliin haluaisi ottaa koko ajan. Imetys on lähteny hyvin käyntiin, ainut vaan, että nännit on TOSI kipeet. Mut kai sekin helpottaa ajan myötä. Imetysasennot on vähän hakusessa, mut onneks täs on aikaa opetella. Vauva nukkuu välillä jopa 4-5tuntiikin, niin eipä tuota meinaa huomatakaan :D

Lueskelen juttuja paremmin, kun vähän tää oma olo helpottaa ja piristyy. Mulla noi paineet vielä heittelee laidasta laitaan ja päänsärky on kammottava. Mutta elämä voittaa :flower:

Venla ja Taunotar 5pv :heart:
 
Harmillista sydänkäpynen tuo ystävyysjuttu. Mä olen huomannut yhden ystäväni kohdalla ettei me enää soitella/kahvitella samaan tapaan kuin ennen, koska hän elää hurjaa sinkkukauttaan ja mä puolestani menin kihloihin viime kesänä ja muutin kaupungista 20 kilsan päähän "maalle". Ei oikein osaa antautua enää niihin krapulassa soitettuihin sekopuheluihin ym.
Mulla on onneksi sellainen tilanne että meidän ystäväporukoihin on syntynyt tänä keväänä useita vauvoja. Tänään mm. yksi pieni tyttönen :heart:. Kai sitä vaan aina on enemmän itsekin yhteyksissä niihin joilla on samanlainen elämäntilanne. Mutta mä luulen että se tilanne voi olla taas ihan toinen esim. vuoden päästä.

Mulle iski ripuli!!! Sanokaa nyt että tää on merkki lähestyvästä synnytksestä. Selkääkin särkee! Voi tietty olla että söin rasiallisen tuoreita mansikoita...
 
onnea venlalle pikku prinsessasta :heart: :heart: :flower: :flower:

ystävyys jutusta En ole ystäviä menettänyt, mutta erkaantunut aika paljon, tosin syitäkin löytyy paljon muitakin kuin vaan tää raskaus, esim suurin osa on armeijan leivissä ja muutettii alkusyksystä toiselle paikkakunnalla, mistä en oo kavereita bongannu :eek:
 
Venlalle vaaleanpunaiset onnittelut pienestä tytöstä :flower: :heart: :flower:

arvakkaapas oliko äsken huvittavan näköistä kun iso mies ja neljä lasta pomppi trampoliinillä?? :LOL: :LOL: meillä kun lapset pyysi isäänsä pomppimaan... :whistle:

ystävyys jutusta täällä kans kaverit kaikkos kun muksuja sai...
mutta en ole antanut sen häiritä mitenkään erikoisesti..oon ottanu vaan sen mielen että kyllä sekin sitten joskus ymmärtää lapsen saaneita kavereita.. ;)
 
onnea venla ja kielletty.... :D .... :flower:

Ihanaa kun porukka vauvautuu :heart:

Vielä tuosta ystävyys jutusta, mä en koskaan voisi sanoa kaverille joka on viimesillään raskaana että: Mistä me sit jutellaan ku vauva on syntyny??....ja ajatella, hän on kummitäti ehdokas nr1....oma serkku, täytyypä harkita kumminki siskoa kummiksi...jaa-a...
 
Onnea venla! :)

kaveri juttuun: Oikeastaan en ole menettänyt yhtään kaveria, vaikka olenkin ensimmäinen meidän kaveriporukassa joka vauvan saa! Saa nähdä kuinka käy kun toinen syntyy ja enään ei pääsekkään tosta vain lähtemään mihinkään..

Käytiin äskein miehen kanssa KOVISSA löylyissä mutta ei saanut aikaan ku pientä vihlontaa alapäässä! |O ja mieskin reiluna : sulla on vähä toi "hauis" päässy kasvaan, pientä vihjailuaKO ? :whistle: :D

 
venla oikein hurjan paljon onnea pienestä prinsessasta koko perheelle!

mul oli olo jo ihan kohtuullinen, mut näin illasta alkaa taas vähän pääkipu tulla esiin sekä slekä kipeytyy taasen jonku verran. välil tuntuu, et pistääköhän soittaa synnärille js kysyä onko huolen aihetta, kun ei oo pääkipua ollu sitten aikoihin. otin tosiaan kaks 500 panadolia päivällä, mut alkaa teho vissiin loppua, kun vähän tuntuu sille. :| jos kävelen tai liikun, niin alamahaan sattuu tosi inhottavsti ja kipeesti. nyt alan oleen ihan täynnä tätä odotusta. kunpa pääsis jo synnyttään. sit mua väsyttää ihan hirveenä ja ei jaksas tehä ihan mitään, ei kerrassaan. pakko mennä jotain ees värkkään, jos pystyn. :/

IllanHämy 39+1
 
Ihanaa! Oikein lämpöset onnittelut Venlalle pienestä prinsessasta :heart: Meillä oli laskettuaika samana päivänä niin jännityksellä olen seuraillut sun tilannetta :)

Kielletylle vaaleensiniset onnittelut prinssin syntymästä :heart:

Täällä ei edistystä mihinkään suuntaan että vauva olisi tulossa tähän maailmaan... ei ensimmäistäkään supistusta tunnettu yhä edelleenkään, eikä mitään muutakaan toivoa antavaa.

Täällä lähtee neuvolasta lähete synnytyssairaalaan kun viikkoja on kasassa 41+3 ja siellä sitten katsotaan jatkoa, mitä tehdään. Mulla tuo viiminen neuvola siis ens ke, sitä ootellessa. Taikka sitten sais tosiaan ihan luomusti alkaa jo jotain merkkiä tulla...

Täällä päivät menneet nyt onneksi kivasti kun mies on ollut vapailla to ja pe ja nyt sitte tietty vielä viikonloppu. Ja ihanat ilmatkin :) Ainoa miinuspuoli niissä että talo lämpee ja en saa oikeen nukuttua kun kokoajan sellanen fiilis että hikee pukkaa ku on olevinaan niin tuskakuuma. Mutta siis aika kuluu paljon nopeemmin ku on tekemistä ja seuraa! Eikä tarvi yksin kotosalla odotella että kello kulkis ja koko ajan miettiä koska tää kaveri oikeen meinaa syntyä.

Aurinkoista viikonlopun jatkoa! Koitetaan nyt nauttia näistä ilmoista niin kauan kun ovat. Ensi viikolla onkin luvattu ja "kylmempiä" ilmoja helteiden sijaan ainakin tänne etelään.

NASU-masu 40+6
 
Onnea kielletty ja venla :flower: :flower:

Meillä syödään 1-2 tunnin välein...mikä oikeesti todella hyvä juttu ku eilen ol eka nla pojal ja painoo ei ollu vkos tullu ku 10g :eek:
Nyt uusi käynti punnituksessa ke ...täytyy vaa toivoo et pikkune alkas tuost saada painoo kunnol,nyt sitä oli 2760g

Rintoi pakottaa välil niin et iha oksettaa...maitoo nousee ja sit pakkautuu ku poika ei jaksa kaikkee imee.
Väsyttääkii nyt nii et istuvaltee meinaan väkisi nukkuu,mut eihä tuo ihme oo ku yötkii nii repaleisii.

Poika on niin ihana ja rauhallinen et kaikki luppoaika menee hänt ihastellessa :heart:
Isot muksutkii o aivan rakastuneita pikkuveljeen ja sylittelijöitä riittää =)

Ursula ja "Olavi" 1vkkon
 
Onnea Kielletty ja Venla :flower: :flower:

Täälläkin vihdoin saavutettu maaginen 37 viikon rajapyykki, jeejee B)

Mites kun kaikki puhuu siitä synnytystapa-arviosta, niin pääseekö sinne kaikki ja koska sinne suurin piirtein mennään? Mulle ei oo neuvolassa mitään puhuttu... :whistle:

MP 37
 
Olipa mukava kuulla, että venlalla on nyytti kotona :heart: Onnea pienestä tytöstä :flower: ja kielletylle pojasta :flower:

Täällä ei mitään uutta, ei mitään merkkiäkään, että synnyttäisin joskus. Olo on hyvä kaikin puolin. Tänään kaupungilla viisi tuntia tallustin ja jalat ainoastaan tuli kipeäksi. Katselin mahoja, hirveesti raskaana olevia =) Sanoin mun kaverillekkin, että minusta tuntuu, että kaikilla muilla on jättimahat ja mulla ihan pieni vaan niin kaveri tuumas, että ei tuo sun mahakaan kyllä pieni oo :LOL: Kai se vaan itsestä tuntuu :heart:

Mulla on koko talon kattava siivousprojekti menossa ja vielä pitäsi ehtiä siivoamaan isompi makkari ja eteisen kaapit sitten ois koko talo käyty läpi ja kaapit käännetty ylösalaisin. Niin ja ikkunat pitää pestä sitä ennen en oo vielä valmis synnyttämään :LOL:

-NeitiA ja KeijoKanerva 37+3-
 
Miss Piggy ei ainakaa täällä päin pääse kaikki, ja siis ilmeisesti se neuvolalääkäri sen monelle tekee viimosella n-lääkärikäynnil. Itse en päässy enkä saanu arvioita ollenkaa. Ilmeisesti siihe vaikuttaa et onko kui iso masu ja onks vauva neuvolatädin mukaan iso tms.
 
Onnea Kielletty ja Venla :flower:

Huomenna olisi maaginen 37 viikon rajapyykki :)
Yöunet vieläkin katkonaisia jalkakipujen vuoksi, mutta olen saanut parhaimillaan nukuttua jopa kolme tuntia putkeen. Päivät menee hyvin väsymystä lukuunottamatta, pihatöitä olen paljon tehnyt ja tänään käytiin tivolissa. Pari tuntia siellä meni ja sen jälkeen vielä käytiin kaupassa ja touhuttiin pihalla, mutta ei edes pientä supistusta saannut aikaan.

Ristiäisiä ei olla vielä suunniteltu, pitää luottaa että saadaan sit toivomamme pappi. Nimetkin on vielä vähän hakusessa eli ei olla päästy yhteisymmärrykseen.

Meillä anoppi ja appiukko sekä miehen veli vaimoineen ovat vatsataudissa, eli meidän kaksivuotiaan hoitajat synnytyksen sattuessa makaavat sairaana. Pitää toivoa että menee pian ohi ja ettei meidän porukasta kukaan ole saannu tartuntaa.

Voimahaleja ja jaksamisia kaikille :hug:

Feniz ja masukki 36+6
 
Onnea kielletty ja venla! :flower:

Täällä ei mitään uutta. Mua haluttais lähteä seuraamaan ens viikolla ratsastuskisoja 1,5h ajomatkan päähän, kaveri olis kuskina, mut mies hannaa vastaan. En sais poistua niin kauas kuulema.. :/ Mut jos olo on hyvä niin voi kyllä olla että en suostu miestä kuuntelemaan.. :whistle:

Meillä piti pappia kysellä hyvissä ajoin, kun kyseessä on mun oma kastepappi, joka on hoitanut kaikki kirkolliset juhlat mun perheessä ties kuinka monta kymmentä vuotta ja on jo eläkkeellä. Lupasi kuitenkin tulla vielä meidän vauvan kastamaan :heart:
 

Yhteistyössä