**KESÄKUUN KULLANKERÄT** jatketaan täällä!

Ai niin, nyt kun on kommentoitu muuten, niin omat kyssärit kehiin.

Missäs kunnossa on mammojen lantionpohjalihakset? Ootteko muistaneet treenailla? Mulla jäänyt hiukan vähälle taas viimeaikoina. Pitäis vissiin ostaa jotku kuulat.

Miten olette suojanneet vauvan sängyn? Meillä käytössä muovitettu frotee. Toimii hyvin, mutta hiostaa vauvaa ihan sikana. Kertokaas vinkkejä. Meillä siis suojattu nyt koko patja, kun pulauttelee vielä aika lailla. Tulevaisuudessa kai riittäisi suojaus vain puolen sängyn osalta....?
 
Tiivari: juu, ei tietenkään ole vauvassa vikaa kun ei nuku koko yötä. Normaaliahan se on. Kirjoitinkin juuri että suurin osa nukkuu 6 kk ikäisistä mutta ei siis kaikki.
Tarkoitin myös sitä että ei siinäkään ole mitään väärää että toivoo että 3-4 kk ikäinenkin jo nukkuisi täydet unet. Varsinkin jo nälästä kyse.
Tiedän ettei kaikki vauvat nuku vaikka olisi masu kuinka täynnä mutta tässä talossa nuo vauvat nukkuu ja ovat tyytyväisiä kun masu on täysi. :D
 
meillä otettiin eilen ekan kerran velliä maitoon sekotettuna ja niin vaan neiti ei heränny tunnin välein ja kun heräsi halusikin vain tutin. =)

ja ne ketkä ihmetteli että miksi pitää antaa niin meillä on laitokselta asti ollut ongelma neidin kanssa että painoa ei tullut tarpeeksi ja käskettiin tisseilyn lisäksi antamaan korviketta ja nyt eilen päätin tuota velliä kokeilla koska alkuun neiti heräs vain 2 kertaa yössä sitten yht äkkiä 3 kertaa ja nyt viime päivät 1-2h välein heräs ja aina piti syyä...

aamupalaksikin annoin nyt velliä tutteliin sekotettuna.. ja hyvin maistui... toivottavasti ei tulis mitään oireita.jotenki on ollu niin helppoo ton esikoisen aikaan kun ei ollu mitään allergioita.

Ai nii meinas jo unohtuu... ukon puhelin soi muutamaan otteeseen yöllä ja nyt aamulla utelin että mikä oli... no ekaks anoppi oli soittanu ja pyydelly mun äidin numeroa ja siis keskellä yötä ja vielä humalassa... no ukko ei ollut antanu ja sanonu et mee nyt nukkuu et kaikki muutkin nukkuu...no sitten oli soittanu mun isäpuoli ja kertonu et mun anoppi oli sit numerotiedustelusta ottanu numeron mikä oli äitini nimissä ja soittanu siihen...no se nyt vaan sattu sit olee mun 7 v pikkuveljen puhelin ja sinne se oli ruvennu selittää et mitä hänen täytyy tehä ristiäisiin....... :headwall: :headwall: prkl pitääkö sen aina puuttuu kaikkeen ja keskellä yötä.. niin ja tiedoksi anoppi ei siis itse halua tulla ristiäisiin... en oo viel uskaltanu kysyy äidiltä et kuka siihen puhelimeen vastas.
 
Ammu- mulle varmaan kohdistit kivet? ;) En todellakaan tarkoittanut että pitäis nukkua koko yötä, ihmettelin vain MUUTOSTA, koska reilut 2,5kk nukkui todella hyvin yönsä ja söi kyllä yösyötöllä, nyt on "syötöttömiä" herätyksiä 30min välein, eli ei ollenkaan kunnon unta. Tottakai vauvan pitää herätä yöllä syömään, ei se muuten kasva ja jaksa, sitä en tarkoittanut.
Kerrotaan vaikka esimerkkityylillä: Alex on n. 6vk ikäisestä mennyt 20-21 nukkumaan, herää 04-05 syömään ja ylös 8-9, ilman sen kummempiä ähinöitä. Nyt on 3 vk mennyt niin, että ensimmäinen herätys jo 1-2, ja sama heräily jatkuu pitkin aamuyön, mutte tahdo ruokaa (kokeilin, syö ehkä sen 30ml ja nukahtaa), vaan tuttia tai paremmin peittelyä.. Tätä ihmettelin, että liittyykö lapsen ikään vai mihin :ashamed: Jos poika tarvitsee sen 10 kertaa yöllä ruokaa, sen se saa, tottakai, älkää hyvät mammat luulko että kituutan lasta pinnasängyssä "kun äiti haluu nukkua" :(

VIime yö oli taas normaalia, tai itseasiassa normaalia parempi, johtunee varmaan flunssasta. Eli nukahti 20.30, heräs klo 4 önisemään ja laitoin tutin suuhun ja jatkoi uniaan sekunnissa - klo 6 tuli ÄYYYY, eli ruokaa, ja takas unille ja klo 8.30 noustiin. Räkä on siirtynyt sitten keuhkojen suuntaan, eli käytiin kylppärissä suihku ja hana tulikuumalla höyryhengittelemässä, nenäfriidat ja keittosuolatipat duunattiin ja laitoin vielä sipulipussin pinnasänkyyn roikkumaan ja nostin päätyä että on helpompi hengittää :) Tää äitikin on kurkkukipuinen ja lihassärkyinen - kyl tää tästä!
 
Ihanaa kun täällä on taas tekstiä :D mua ahdistaa se mesessä käynti, kun saan aina jonku perskärpäsen kimppuuni.

Taas samanlainen yö takana |O herättiin 2h välein :/ mihin on hävinnyt se eka 5h pätkä :eek:
Ja mä oon kans samaa mieltä, että "kuuluu" vielä herätä, eikä se mua haittaa. Mutta oishan se ihan kiva jos joku pätkä ois ees pikkusen pitempi. Mutta onkohan sen ees nälkä joka kerta? Aina oon kyllä lyöny tissin suuhun ja sillä on rauhottunu :snotty:

Täällä on löytyny jalat :D jalkapohjat on jatkuvasti kohti taivasta ja muutaman kerran on jo koskettanu varpaitaan. Liekkö tämäkin osasyynä noihin huonoihin yöuniin, kun jalat vispaa niin mahottomasti.

Sängyn suojaus: Lakanan alla on muovitettu frotee ja pään alla on harso pulauttelun takia. Mulla on muutenkin noita harsoja joka paikassa, ei tarvi omia vaatteita vaihtaa sataa kertaa päivässä tai olla mattoja yms hinkkaamassa.

Turvaistuimia oon kans jo vähän kattellu, mutta en oo päättäny minkälainen ostetaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Miss Piggy:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
Alkuperäinen kirjoittaja Miss Piggy:
Ihanaa kun täällä on taas tekstiä :D mua ahdistaa se mesessä käynti, kun saan aina jonku perskärpäsen kimppuuni.
Sä pystyt bloggaamaan pois sellaiset henkilöt, joiden et halua tietävän sun olevan online :attn:
jaahas, ja miten se tapahtuu? :p
tai sitten kirjotella näkyminen muille offline tilassa ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Miss Piggy:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
Alkuperäinen kirjoittaja Miss Piggy:
Ihanaa kun täällä on taas tekstiä :D mua ahdistaa se mesessä käynti, kun saan aina jonku perskärpäsen kimppuuni.
Sä pystyt bloggaamaan pois sellaiset henkilöt, joiden et halua tietävän sun olevan online :attn:
jaahas, ja miten se tapahtuu? :p
Painat henkilön päällä hiiren oikeata painiketta, ja valitset listasta Block contact. Pitäis toimia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Elppa:
Ammu- mulle varmaan kohdistit kivet? ;) En todellakaan tarkoittanut että pitäis nukkua koko yötä, ihmettelin vain MUUTOSTA, koska reilut 2,5kk nukkui todella hyvin yönsä ja söi kyllä yösyötöllä, nyt on "syötöttömiä" herätyksiä 30min välein, eli ei ollenkaan kunnon unta. Tottakai vauvan pitää herätä yöllä syömään, ei se muuten kasva ja jaksa, sitä en tarkoittanut.
Pakko vielä tähän kommentoida ettei öisin tarvitse syödä kasvaakseen ja jaksaakseen.. ;)
Meillä esikoinen nukkui 3 kk iästä klo 22-09 syömättä ja tämä tyllerö kasvoi väliin +20 käyrällä ja hyvin jaksoi touhuta.. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ammu:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
Tulkaa sieltä mesestä tännekin puolelle kertomaan kuulumisianne! Olisi kiva lukea mitä kenellekin kuuluu! :attn:
Uskomattomalta tuntuu, jo toisena iltana peräkkäin nukahti itsekseen! Voisko tästä tulla tapa? :eek:
Meillä ei nukuttaminen tule kuuloonkaan, tykkää touhuta omiaan ja nukahtaa itsekseen. Tietysti siinä on se, että näin ollaan tehty alusta asti.
Aa, paitsi että riepu pitää olla kaverina! :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
Ai niin, nyt kun on kommentoitu muuten, niin omat kyssärit kehiin.

Missäs kunnossa on mammojen lantionpohjalihakset? Ootteko muistaneet treenailla? Mulla jäänyt hiukan vähälle taas viimeaikoina. Pitäis vissiin ostaa jotku kuulat.
Miulla on muuten varmaan kaikkien mielestä ihan älytön tyylii yrittää pitää noita kunnossa:

Autossa istuessa aina muistaessani jumppaan noita lihaksia katupylvään osuessa kohdalle :D Siis ymmärtääköhän tätä kukaan. Jännitys-tauko-jännitys-tauko. Ja jännitys tulee aina pylvään kohdalla. Sitä alkaa tekemään suht huomaamattaan ja on kyllä selvästi auttanut. Kauhee, työ varmaan pidätte miuta ihan idioottina :LOL:
 
no jopas tääl on ollu juttua noista öistä, miullekkin kyl tuli semmonen fiilis noita lukiessani et oon nyt jotenkin huono äiti kun annan ton tytön nukkua niin monta tuntia putkeen syöttämättä välillä :kieh: ehkä ois parempi sanoa että on täysin normaalia että tän ikänen vauva heräilee yöllä, kuin että vauvan "kuuluu" herätä..
mie en oo ikinä ajatellu et noi yö unet vois mitenkää lukee miun ansioksi, mutta olen kyllä sitä mieltä että meitä on kyllä siunattu helpolla vauvalla, normaalia "kiltimpi" tuskin kuitenkaan on :D niin ja meilläkin kyllä tyttö kasvaa tosi hyvin vaikka ei yöllä syökkään..

lantiopohjalihaksista olivat koko raskausajan tosi hyvässä kunnossa eikä synnytyskään niitä onneksi tuhonnu, joten kunnossa ovat nyttenkin.
 
lantiopohjalihakset saatu synnytyksen jälkeen hyvään kuntoon.... minä ja aina kun muista niitä jännittelen aikani...

Luulen, että toi yösyöttö on sitä samaa lajia, kun imetys tai korvike. Meitä on täälläkin niin moneen lähtöön, jotta väkisinkin joku asia saattaa toista häiritä. mut oon ymmärtäny, että meillä on täällä sen verran hyvä ryhmä, että päästään asioista kyllä sopuun :D Oon ainakin ite oppinu sen, ettei toisen ajatus välttämättä sovi mun mieleen, mut ei tee mun ajatuksia kuitenkaan vääräks.

Meitä on ja siunattu nyt rauhallisella yleensä hyvätuulisella lapsella. Aivan ihanaa, kun saa nukkua yöt ja touhuta päivät. Esikkoa oli pakko herättää kolmen tunnin välein, ja se oli musta ihan hirveetä kun pullo vaan suuhun, vaik toisel ei ees ollu nälkä. Luulen, et hää ois ja nukkunu yöt läpeensä, jos vaan ois saannu. Isältään periny unenlahjat :LOL: Isi meinaan nukkuu missä vaan ja millon vaan :LOL: Yleensä anoppilassa tulee hyvin uni silmään :kieh:
 
Ei kai sitä tarvitse aina edes päästä palstalla asiasta sopuun, kunhan vaan kaikki tekee niinku itsestä tuntuu oikealta ja lapset kasvaa ja kehittyy... Meitä on monex eikä missään lue että just yhdellä tavalla vaan saa tai pitää toimia.

Mä ainakin tein esikoisen tavalla monen asian ihan täysin erilailla ku toisen kanssa ja molemmat on vielä hengissä ja hymyilee kun aamulla äidin näkevät. siinä on ihan riittävästi palautetta minulle.

Ja teki mitä vaan, on se jossain vaiheessa silti ihan väärin eikä toimi ollenkaan tai saa osakseen paheksuntaa. niin tai näin, eiköhän meidän kaikkien lapsistta ihmisiä tule.

En nyt ihan kamalasti ehtinyt lueskelemaan, tääl on sellanen hulabaloo päällä kun on juossu vieraita ja vähemmän vieraita ees taas. ja taas pitäs mennä, alkaa olla lapset sen näkösiä ku olisivat sikalassa kasvaneet, pesulle pesulle, ennen ei iltapalaa tipu.

Heipparallaa

Meillä ei muuten enää viihdytä ollenkaan selällään, heti kääntyy mahalleen mut aina saman kyljen kautta... pitäskö sitä treenata, että oppis kääntymään toiseenkin suuntaan???!

Velv
 
Alkuperäinen kirjoittaja ursulainen:
Juu eihän myö aleta riitelee yösyötöistä :D
Jokainen elää ja tekee niiku itellee parasta,mut hyvä ku kuitekii joka mielipiteestä voi jutella ja niit kertoo tänne eiks vaa =)
Emmää ees ymmärtäny, et tääl olis joku riita menossa :ashamed: Eikö se oo vaan hyvä, että on erilaisia mielipiteitä ja vauvoja :heart: Sikshän me tai ainakin minä täällä teidän kanssa palstailenkin. Olishan se tylsä, jos oltais aina kaikki samaa mieltä kaikesta. Mikäs idea tässä sitten olisi. Tuskinpa sitä mitään yhtä absoluuttista totuutta kuitenkaan on mistään asiasta. Ja kun nää vauvatkin on yksilöitä, ja tietty me äiditkin. Yksi sopii yhdelle, ja toinen toiselle.

Ihania olette kaikki :hug: :heart:
 
hellou!

löysinhän tuttua porukkaa täältä :) ihanaa kun saa jatkaa jutustelua täälläkin..

Teen nopeesti tilanne päivitystä.. Maisa kasvaa kovsti ja on todella elämäänsä tyyytyväinen tyttö. 5.viikosesta asti ollaan menty yöt yhellä syötöllä, hyvän ruokahalun on omannut elämänsä ensimetreiltä saakka. Pullolla tosin ollaan oltu kokoajan, mulle kun maitoa ei vaan koskaan noussut :ashamed:

nyt ollaankin sitten jo 4kk ja maissivelliä olen muutamana päivänä tytölle antanut.. pikkuhiljaa sitten alotan antamaan muutakin. Ollaan vasta ensi viikolla menossa 4kk neuvolaan , kovasti haluis jo tietää mittoja :) (3kk neuvolassa 6758g ja 63,7cm)
tänään käännyttiin ekaa kertaa selältä masulleen ilman äidin apua.. oli se jo kauan ollu sellasta taistelua kun kyljelleen pääsi mutta ei saanu keikautettua itseään siitä. Nyt sitten olikin kokoajan masullaan muttei päässyt enää selälleen takasin ja siitähän se riemu sitten repesi :D no, kaikki aikanaan..

marleena83 ja Maisa 4kk ja 3pvää :heart:
 
Huomenta!

Pieni yöshöw takana :LOL: Poju meni 20 nukkumaan, 00.30, 01.30, 3.30 heräs, ja sitten klo 6 söi, tosin siitä tulikin sit näköjään se show.. Mies meinaan kävi kätevästi just vessassa, joten teeskentelin nukkuvaa.. Mies sitten otti pojan, meni laittamaan pulloa mikroon ja syöttämään.. Hetken kuluttua kuului kirosanoja (eli pullo oli vuotanut pojan litimäräksi, arvasin). Mies siitä sitten vessaan vaihtamaan kuteita pojalle.. Vessan edessä on pyykinkuivausteline, jossa oli pelkkiä vauvanvaatteita, mm. 4 yökkäriä.. Oli sitten ottanut eteisen pöydältä juuri ostamani (laput vielä kiinni) koon 74 bodyn ja laittanut sen pojalle + sukat :D Ruokaakin näyttää tossa pullossa olevan vielä 80ml.. mitäköhän täällä on tapahtunut?

Räkäinen tuo raukka oli vielä ainakin yöllä, ja tutti on kadonnut :( Eli varatuteilla mennään - kauhee kun toinen on niin tuudittautunut yhteen ainoaan vaikka yritetään vaihdella.

Tänään olis miehen kummitytön 2-vee synttärit, huvittaa tällä ilmalla (pilvistä, kohta sataa..) lähteä julkisilla sinne tarpomaan.. Ei voi mitään.. pakatakin pitää, onneksi mies on kotona niin saa pojasta pitää huolta :)

Juuh.. näihin sekaviin aatoksiin otankin kupin kahvia.
 

Yhteistyössä