**KESÄKUUN KULLANKERÄT** jatketaan täällä!

Hellou!

Täällä sama homma ton ylös nousun kans tänä aamuna..Otin tytön viereen piuvaan aamulla ja torkuin ite vieres (Tiesin et tyttö nukahtaa n. tunnin hereil olon jälkeen viel) Ysin jälkee sit vasta sängystä noustiin..

Tääl on menny ton imetyksen kans ihan mahottomaksi! n. 1,5 tunnin välein syö 20 minuuttia, öisin kahen tunnin välein. Tätä nyt jatkunu muutaman päivän. Maitoa sit nousee sen mukaisesti, (eilen oli 3 tunnin väli imetykses kun laiskana laitoin jo miehen välistä syöttään, nii ei varmasti ollu tissien räjähdys kaukana ja meni ihan kipeeks rinnat :( )
Alkaa oleen soseet jo melko varteenotettava vaihtoehto, mut jotenki tuntuu että on sit laiska jos luovuttaa ton täysimetyksen kans.. ääh..

Ja voi h*lvetin remontti!!!! |O |O |O
Mulla hajoaa pää tääl kotona ton poraamisen ja paukutuksen kans! Muutenki väsy ja sit jos ois vähänki saumaa nukkua päivällä nii ei tolta meteliltä saa nukuttua (hyvä että tyttö kuiten pystyy nukkuun tos äänes..)

Kiukkunen ja väsyny Toukkala
 
Nyt nolona kysyisin, kun kaksi aikuista on harrastanu niitä petipuuhia, ja jättäny ehkäsyn pois :ashamed: niin koskahan sitä testiä pitää tehä, jos alkaa siltä tuntumaan? Meille ei haluttais tähän hätään kyllä pikkukolmosta, vaikka tietosiahan ollaan mitä voi tapahtua.... Mulla meinaan ed. raskaus alko hirveillä ylävatsakivuilla, ja äsken ne kivut iski taas. Mulla ei oo ollu menkkoja ja täysimetän, joten pienihän tuo todennäkösyys on, mutta eihän se mikään 100% varmuus oo kuitenkaan :ashamed: :ashamed:

Niin ja jos mun sisko tätä lukee, niin pitää sitten mölyt mahassa B)
 
Toukkala: meillä on kanssa ollut tuota samaa tässä pari viikkoa. Kahden tunnin imetysvälillä tissit niin räjähdyspisteessä, että en edes muista samanlaista koko imetysajalta. Viime yö oli ensimmäinen rauhallinen pitkään aikaan. Kaveri heräsi 3 ja söi yhden rinnan ja sitten... ei suostunutkaan heräämään toiselle. 5 heräsin ja koko rinta (se missä juuri oli tulehdus tukoksesta johtuen) oli ihan kivikova ja kipeä. Työnsin sitä sitten 10 min väkisin pikkumiehen suuhun ja lopulta otti! Nyt on tämäkin päivä mennyt normaalisti. Ehkä sitten on ollut joku piiiiitkä tiheän imun kausi. Toivottavasti teilläkin rauhoittuu. Itse en vielä jaksaisi alkaa soseilemaan.

Venla, pari viikkoa kohtalokkaasta kerrasta olisi varmaan hyvä aika testailla... =) Onneksi nämä raskauden jälkeiset hormonit teettävät vaikka mitä oireita (raskaus- ja menkkaoireita vielä tässä vaiheessa tullut kohdalle, vähän pidempi väli olisi molempien kohdalla suotava).

Haamupotkuista: mä justiisa mietin, että on se jännä kuinka pian 4 kk synnytyksestä en muista kunnolla, miltä vauvan potkut tuntuivat, enkä oikein osaa kuvitella niitä enää. Niin se aika rientää. :)
 
Moi kaikki :wave:

Pyllyn punotusta havaittu myös täällä, huomattu myös että nuo liinat (pirkka) millä saa pestyä pimpi :D laittaa kamalan punan sinne ja sitten se vain pahenee. Esikoisella pallit kesti nuo liinat, nyt likalla Natusan-liinat ja Pimpi ei punota.
Vaippa merkkinä löytyy meillä Libero, ihan olen tyytyväinen.
Flunssa meillä monesti tää mamma pyöräyttää korvapuikkoa nenässä :ashamed: (avaan sateenvarjon, kivittäkää )! Sitten löytyy se imulaite :x
Menhit täällä ei turvotusta laisinkaan, loppui samalla kun rinnatkin loppui, kuullostaa mielenkiintoiselta ja ottaisin kyllä neuvolaan yhteyttä...

Omaa napaa...
Tänään olen ollut ahkera ja aamusta mentiin 6km lenkki vaunuilla, mukana oli koira ja ukko toisten vaunujen kanssa, mää NIIN tarvisin ne tuplat että pääsis omasta pihasta pitemmälle :ashamed: Mistäs mää rahat ny semmoseen :|
Koko viikonlopun mä oon tehny suursiivoo kaapit makkarista menny läpi, KUKA S*****NA meillä kerää tota rojua :kieh: Monta autollista oon jo vieny pois ja lisää tulee :ashamed:

Nyt Shrek pyörimään :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mamitzu06:
Flunssa meillä monesti tää mamma pyöräyttää korvapuikkoa nenässä :ashamed: (avaan sateenvarjon, kivittäkää )!
Tyhmä kysymys: miks noin ei sais tehdä...?

Venla
Sinuna tekisin testin, niin olo helpottaa. Mulla oli kans vatsakipuja ja jouduin testaamaan. Negan jälkeen alkoikin sitten menkat viikon sisään.

Haamupotkuista Olisin toivonut, että olisin edes muutaman tuntenut. Mä en kans enää osaa ajatella, et miltä ne potkut tuntuikaan. Voi voi, tulipa haikea olo :'(
 
Täällä on kans odoteltu haamupotkuja, esikoisen jälkeen niitä oli paljon ja vielä kun tyttö oli 5 kk.. nyt ne taisi jäädä laitokselle. Jännä miten molempien raskauksien jälkeen varoi vielä vessassa kannen laskemista ettei masukki säikähdä pamausta.. :LOL:
Kesti kuitenkin taas tottua ettei siellä masussa enää ketään asuskele.

Maha on kyllä muuten ihan kummallinen edelleen.. löytyy tunnottomia ja arkoja kohtia, välillä vihlasee jostain.. ja kaipa niitä pieniä haamupotkujakin on siellä seassa ollut mutta kai tuolla pötsissä nyt tapahtuu niin paljon ettei nihin enää reagoi.. :/
Kun kävin kontrollissa (oli nesteonteloita sektion jälkeen), niin lääkäri totesi että synnytyksestä toipuminen kestää puoli vuotta, sektiosta vielä enemmän.. että olen ajatellut sitten että kaipa nämä kaikki tuntemukset on ihan normaalia.. tiedä sit.. :whistle:

Ja vauvakuumetta pukkaa vaikka tuolla tuo pieni tuhisee.. tai ehkei niin vauvakuumetta mutta joteskin sellainen haikea olo että haluaisi vielä kokea yhden raskauden ja vauva-ajan.. mutta kun ne mokomat kasvaakin.. :D
 
vitsi tämä aika sit rientää...huhhu, mitähän kirjottelisin..hmm

Äh, no tuota turvotusta kyllä täällä ainakin on, ainakin aamulla..joskus enemmän joskus vähemmän.
Haamupotkuja tunsin yhden kerran vain, en ede muista koska se oli, oli ehkä kun ekat menkat olivat loppumassa...oli hassu tunne, kerkesin jo ajatella et onko siel joku :LOL:

Menkoista puuhen ollen, täällä alkoi toiset tänään... :kieh: , mut ihan ok, jos vaikka olisivat lyhkäsemmät ku viimeks niin eipä tarvisi helsingis olla menkkojen kera...
Oon pamilainen, ja kuuluun siis pamin nuoriin, ja pam järjestää pamin nuorille kurssi vkonlopun hesas 10-12.10, omavastuu vaan 25euroa johon sisältyy hotelli yöpymiset ja pe illallinen ja lauantai päivällinen...ja sit lauantain saadaan mennä joko heurekaan tai ikeaan, ja mähän tottakai menen ikeaan :D

Ja samalla pääsen eka kertaa 1½vuoteen bilettään lauantaina, kun se mun kaveri joka muutti hesaan opiskeleen ni täyttää vuosia, hänellä sit bileet...just sopivasti, kun kaikki mun kaverit täällä vaasas on raskaana...aika huimaa et "joudun" lähtee hesaan asti että löytyis kaveri jonka kanssa mennä baariin bailaan :eek:

Emma 3kk 2vkoa :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja äitiäitiäiti:
Jännä miten molempien raskauksien jälkeen varoi vielä vessassa kannen laskemista ettei masukki säikähdä pamausta.. :LOL:
Kesti kuitenkin taas tottua ettei siellä masussa enää ketään asuskele.

Äklövaroitus
No juu, mun täytyy myöntää, että pissalla käydessä sitä odottaa vieläkin limatulppaa irtoavaksi pyyhkiessä. Koskakohan sitä lakkaa tarkistamasta sitä paperia :LOL:
 
Ällövaroitus: mulla se vessapaperin tarkastelu on kestänyt jo vuoden...
1. Eihän tuu menkkoja
2. Pysyyhän sisällä...
3. Limatulppa
4. En tiedä mikä nykyään...

Haluaisin myös lakata tarkastelemasta paperia :LOL:

Täällä todellakin pukkaa vauvakuumetta, kuten jo aiemmin kerroinkin. Toinen aivopuolisko laulaa ehkäisy, ehkäisy, ehkäisy ja toinen ulvoo: vauva, vauva, vauva... Pysy siinä sitten täysjärkisenä! :LOL:
 
Helou!

Kommenttia täältäkin päin:

Vaipoista. Meillä tälle hetkellä käytössä Pampers, vaikka pylly punoittaa aina välillä. Olikin taas pitkään hyvänä, mut tänä aamuna huomasin, et on ihan tulipunainen. Pitää ottaa ilmakylpy tän illan ohjelmaan. Edellisestä onkin aikaa. Liberot ja Muumit on minustakin sellaisia paksuja mätökkäitä. Enkä voi ymmärtää niiden Muumien valtavia röyhelöitä, kun ei paska näytä pysyvän lahkeessa ja pissakin vuosi milloin mistäkin. Haaveilen edelleen kestoilusta, mut en oo saanu aikaseksi. Tuntuu, et niitä malleja on ihan liikaa, ei tiiä mistä alottas. Äitiyspakkauksen näytekin on jo jääny pieneksi.

Flunssasta. Mä ainakin huomasin heti, kun "normaali" nuha muuttui "oikeaksi". Poika kuulosti paljon tukkosemmalta ja limaa tuli enemmän. Meidän ei oo vielä tarvinnut siihen niistäjään turvautua. Suolavettä kyllä pistettiin nokkaan.

Haamupotkuja oli pari ekaa viikkoa, mut eipä oo sen jälkeen kuulunut.

Tääl kans tutkitaan vessapaperia. Ekoja menkkoja ootan kauhulla yhä. :LOL:

Ja viel niistä lantionpohjalihaksista. Kävin fysioterapeutin vastaanotolla, kun pieniä pidätysvaikeuksia on ollut, etenkin ilman... Mullehan tuli siis 4. asteen repeämä eli pyllyreikään asti ja leikkaussalissa ommeltiin. Sain pari tosi yksinkertaista jumppaliikettä ohjeeksi, mut en oo oikein saanu niitäkään tehtyä. Jotenkin ei tahdo muistaa. Ja mulla sujuu paremmin ne nopeat supistukset. Pitkät ei tahdo pysyä, if you know what i mean. :kieh:

Meidän pojalle ostettiin tänään v*tun kallis lelukaari ja puuhamatto. Etin aikani käytettynä, mut kun ei sattunut kohdalle, pistettiin visa vinkumaan. Siis 50 euroa eto lelusta. Mut näyttäähän tuo viihtyvän. =)

haikaraemo 32 v ja poikanen 3,5 kk
 
Vielä riemuitsen, et jätkä nukkui tänään 3 tunnin päikkärit. =) Yöt sen sijaan olleet levottomia ja illat myös. Ei tahtois rauhoittua yöunille. Viime yön luulin menneen hyvin, mies syötti 3.30, 05 tuttia, 6.30 tissille, 7.45 heräs, mut mies täräytti herättyään maan pinnalle, et 00 ja 02 piti tunkea tuttia suuhun ja pitää välillä sylissäkin. Mikähän se nyt sit ois rauhattomuuden syynä...? :|
 
Alkuperäinen kirjoittaja maamuska:
Alkuperäinen kirjoittaja kielletty:
maamuska Voi olla että olen "hiemän" näsäviisas tähän aikaan "aamusta" mutta onpas teillä khrm, tuhti vauva :LOL: Ei sillä, itsekin laitoin synnytyksen jälkeen vauvan painon kiloina, 3680 kg :D

Ai täällä on muillakin käsivaivaa? Miulla ollut jo toissakesästä enemmän tai vähemmän, viimeemmäksi auttoi kortisonipistos raskausaikana, mutta nyt alkanut taas nostaa päätään, voikin olla niin että seuraava vaihtoehto onkin sitten puukotus.
Näitä sattuu, meinaan noita kirjoitusvirheitä. Onneks kuitenkin kaikki ymmärtää. Mikä sulla on kädessä? Mulle ei oo ainakaan vielä mitään kortisoneja tyrkytetty. Tulehduskipulääkkeillä tässä mennään,burana 600 määräs lekuri. Onhan toi vähän hellittäny toi kipu, mutta tiedän että se uusii taas jossain vaiheessa. Mulla siis jännetuppitulehdus ranteessa, joka säteilee olkapäähän asti.
Miulla alkoi tuossa kesällä 07 käsi puutumaan ja tavarat putoamaan, oikeasta kädestä siis, ja särky ihan tajuton, koko käsivarressa, varsinkin tuon "ison lihaksen" kohdalla. Sain silloin monenmoista ryyniä alkuun, saivat lähinnä pään sekaisin. Lääkkeiden syönti loppuikin sitten raskauteen ja siinä sitä sitten kärvisteltiin, kunnes alkoi välistä helpottaa, uusi välillä ja taas helpotti. Heräilin öisin ihan hirveisiin tuskiin, koko käsivarsi puutui ja jyskytti.

Jossain kohtaa tuli pidempi tauko ja sitten oireet alkoivat taas, vähän muuntuen ja silloin todettiin olikosenyt karpaalitunnelioireyhtymä, johon sain tuota kortisonia. Oli sen päivän kipeä mutta sen jälkeen kivut helpottivat kokonaan! Sen lääkärin mielestä kyseessä oli siis eri vaiva kuin yllä, raskaudesta johtuvaa kun nesteitä yhdessä jos toisessa paikassa vähän liikaa.

En ole oikeastaan koskaan saanut mitään vastausta noille kivuille mitä aiemmin mainitsin, olen käynyt hermoratatutkimuksissakin ja silloin ei ilmennyt ainakaan mitään. Tuo lääkäri joka sitä kortisonia pisti oli kuitenkin tosiaan sitä mieltä että voi olla, että vauvan synnyttyä oireet tulevat uudestaan, ja silloin mahdollisesti voisi harkita leikkausta.

Että sellainen historiikki tuossa asiassa.. onko siulla useastikin uusinut tuo vaiva? Miuta ainakin ärsyttää ihan tolkuttomasti että koko ajan määrättiin toinen toistaan vahvempia kolmiolääkkeitä, ikäänkuin ne nyt itse vaivan poistaisi. Siulla tietysti toinen juttu kun on tulehdus päällä :(
 
Ihanaa te ootte taas kirjotellu tänne!!
Mä yritän nyt pikaisesti päivittää tilannetta, kun en oo tääl muutamaan päivään käyny. On se oikeesti hassua kuinka me ajatellaan ja mietitään samoja asioita samaan aikaan. Meillä on myös pohdittu tuota istuinasiaa, lantion pohjalihaksia (on suht hyvässä kunnossa), vaippajuttuja (meillä siis pampersit käytössä ja olen miettíny niitä uusia ekovaippoja seuraavaksi ostaa) ja ne haamupotkut... Niitä on ollu mulla nyt etenkin viime aikoina. Tai ei oikeastaan ne varsinaiset loppuraskauden potkut, vaan ne alun hipaisut (ja olen siis tehny jo kolme raskaustestiä, etten kai raskaana ole! :LOL: )... toivottavasti. Tosin eipä ne liikkeet kyllä tässä vaiheessa vielä tuntuis.. :whistle:
Mutta yritän palata asiaan taas huomenna, jos olis sillon taskussa vähän enemmän aikaa ja energiaa.... jos sitä lähtis viettämään miehen nimpparit sit loppuun saakka! :LOL: Saattaa olla tällä mammalla kyllä enemmän toivetta tässä viettämisessä mukana kuin todellista toimintaa.

Rebel
 
Alkuperäinen kirjoittaja kielletty:
Että sellainen historiikki tuossa asiassa.. onko siulla useastikin uusinut tuo vaiva? Miuta ainakin ärsyttää ihan tolkuttomasti että koko ajan määrättiin toinen toistaan vahvempia kolmiolääkkeitä, ikäänkuin ne nyt itse vaivan poistaisi. Siulla tietysti toinen juttu kun on tulehdus päällä :(
Mulla on nyt vajaa vuosi edellisestä tulehduksesta. Reilu vuosi sitten tuli eka oikeaan käteen ja sitten, kun tyhmänä en menny lekuriin hakemaan karseen duunikasan takia sairaslomaa, aloin varoa oikeaa kättä niin tuloksena oli sitten tulehdus myös vasempaan käteen. Ne sain hoidettua kuitenkin ihan tulehduskipulääkkeillä, mutta sitten vähän ennen joulua iski sitten uudestaan. Silloin olin viikon sairaslomalla, kun en saanu noita kipugeelejä käytellä (raskausaika) ja panadoleja vedin naamaan. Silloin en saanu edes tiskiharjaa nostella. Noita ennen on noin parin vuoden välein tullu toi tulehdus.

Nyt vaan on tietysti hivenen vaikea olla tekemättä mitään, kun täytyy vauvaa nostella. Jo pelkkä syöttäminen tuntui tuskaiselta perjantaina ja sitten meillä oli esikon synttärit ja niihin piti tietysti leipoo. Lauantaina ja sunnuntaina sain pidettyy käden kuitenkin aika hyvin levossa mieheni ansiosta ja nyt tuntuu paljon paremmalta. Pientä kipuiluu, varsinkin iltaisin ku käsi on kokonaan levossa. Burana 600:t vaan pistää mulla ton pakin sekaisin, joten tässä tulee samalla laihdutuskuuria...Viime vuonna lekuri sanoi,että jos rupee monta kertaa vuodessa uusimaan, sitte joudutaan puukottaa, mutta onneks ei vielä niin paha oo. V-mäinen vaiva vaan.

Ja sitten...noista haamupotkuista. Esikon aikaan en niitä tuntenut, mutta nyt olen niitä tuntenut. Kyllä siinä se haikeus tulee :'( . Ne tuntuu niin niiltä ihan ekoilta potkuilta...

Lantionpohjalihakset täällä on ollu koko ajan ihan ok. Ei oo niissä ollu mitään ongelmaa.

Mulla onneks toi vessapaperin kyttääminen loppui siihen
synnytykseen. Kyttäillään sitten taas jos kolmas meille siunaantuu...

Esikoinen täyttää huomenna 4-vuotta ja mä oon ihan tippalinssissä, kun vastahan mä sen sain ekan kerran syliini. Niin ne vaan kasvaa. Pikku kakkosella on toi kasvuvauhti sitä luokkaa,että se on kohta jo isoveljensä kokoinen. Esikko on vauvasta asti kasvanu ihan samaa tahtia kuin isänsä, kun oon meidän neuvolakorteista sen kasvua seurannu. Muutaman sentin on aina ollu pidempi ja siitä on ennustettavissa neuvolatädin mukaan reilu 180-senttinen niin kuin isänsä. Pikku kakkonen menee kyllä ihan omaa luokkaansa, on koko ajan ollu noin kuukauden esikkoa edellä, joten mikähän jättiläinen siitä tulee...Tää mamma jolla pituutta on vaan reilu 160-senttiä saa katsella niska kenossa ylöspäin vissiin poikiaan...No, joo vaikuttaahan siihen pituuskasvuun moni muukin tekijä sitten aikanaan. Eihän sitä vielä voi tietää, vaikka niin väitetään että 2-vuotiaana ihminen on kasvanu puolet pituuskasvustaan. Mustakin olis sen mukaan pitäny tulla ainakin 170-senttinen. Ootteko te muut seurailleet ja vertailleet noita kasvujuttuja omiinne?

Hoh, olipas se pitkä sepustus. Nyt pakko lopetella ettei käsi kipeydy taas tai joutuu pitää tästä palstasta sairaslomaa :LOL:
 
Samperin tyllerö ko ei enää malta nukkua näitä aamun pikku unia ja sit kiukutellaan äiskälle ihan tosissaan kun väsyttää (juu, kyllä muuten osaa jo sellaisen jalon taidon :p )

Tääl käsivaivoista juteltu: Mul oli n. 16 vuotiaasta tonne 21:een asti krooninen jännetupentulehdus ja sain sit viel tenniskyynerpäänki. (molemmat siis toises kädes) Kokoajan sai lääkkeitä popsia ja tuki ranteessa. Sit jossai veiheessa raskauden alkupuolel tulehdukset loppu eikä kyynärpääkään enää oo vaivannu (paitsi välil vähän muistuttelee olemastaolostaan). Onneks loppu, oisin nimittäin ollu ihan hukassa! esim. dvd kotelo piti aukoa yhdel kädel, kun ei toista kärsiny käyttää.. Koputtelee puuta tääl ettei vaan vaivat palais..

En oo ikinä ees kuullu moisista haamupotkuista! Oispa kyl ihana tuntea taas potkuja :heart:

Ja lantionpohjalihaksia pitäis treenailla enemmän.. Mun niitä ois pitänu treenata jo ilman raskauttaki (pahan vti:n vuoksi [joka johti oireettomuuden vuoks sepsikseen]), mut jotenkin vaan olen tosi laiska siinä.. Mut onpahan hyvä tekosyy harrastaa peiton heiluttelua säännöllisesti, kun ei muista treenailla, sehän siis vahvistaa ko. lihaksia :p

Jahas, tais tulla evakkoon lähtö, kauhee mekkala alko taas ja papukaijatki huutaa kurkkuputkella tuol, eikä sit millään jaksais nyt kuunnella.. :ashamed:

Toukkala, Eerica jo 15 vko:a huomenna! :heart:
 
Ai niin, Babyblue: kiva kuulla että kohtalon tovereita.. Pitäis koittaa jaksaa itekki tsepata ja jaksaa imettää, mut mietiskelin että missähän vaiheessa sitä tietää että oikeasti ois parempi alkaa antaa tuhdimpaa evästä.. Nyt kun ei pysty edes mittoon että kuin kauheen paljo sitä maitoa oikeen menee päivän aikana.. Onkohan siihen edes mitään fiksua nyrkkisääntöä?
 
Heikun keikun!
toukkala:
missähän vaiheessa sitä tietää että oikeasti ois parempi alkaa antaa tuhdimpaa evästä..
Meillä sen on aina tiennyt siitä, että maitoa kyllä tulee ja vauva sen hyvällä halulla syö, mutta hetken perästä on taas nälkäinen. Nyt aletaan olla siinä pisteessä. On tosiaan imettäessä vaikea arvioida maidon määriä, kun ainakin mulla maidon virtaaminenkin vaihtelee ihan imetyskerroittain, eli ei ole edes joka kerta samanmoista.

Mitkä lantionpohjanlihakset? Missä? Mullako? Kai ne jotensakin olemassa on, kun pystyn yskiä ja aivastaa ilman Tenaa vielä, mutta se treenaaminen.... :whistle:

Niin ja Babyblue
mulla se vessapaperin tarkastelu on kestänyt jo vuoden...
1. Eihän tuu menkkoja
2. Pysyyhän sisällä...
3. Limatulppa
4. En tiedä mikä nykyään...
Kiitos tästä! Sain hyvät naurut, vaikkei tietysti sais nauraa, kun toisella on hätä. Mutta kivasti kirjoitit! :hug:

Huh ku aika menee nopsaan, meil täyttyy huomenna 4kk :eek:
 
Ah, kyllä nyt on taas virtaa täynnä, kun sain pitkästä aikaa nukkua 4h putkeen B)
Ja sitten on 1,5h vaunulenkki ihanassa syysilmassa tehty, ihanata ihanata :D

Alkaa meneen hermot, kun ton likan rytmi muuttuu koko ajan, just kun on tottunu johonkin :ashamed: Niin ku just ne yöt, että eka pätkä oli jo 5h ja nyt ne on taas 2h :/ viime yö oli tietty taas vaan joku hairahdus :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
Täällä on alkanut olla sormet/nyrkki koko ajan suussa. Kaippa tuo on normaali kehitysvaihe, ja menee aikanaan ohi...? Tai siis tarkoitan, ettei tule tavaksi kuten peukalon imeminen...vai? :whistle:
Meillä myös imetään sormia ja työnnetään niitä kurkkuun asti ja sitten yökkäillään. :D En tiedä, enteileekö peukalon imemistä. Neuvolalääkäri totesi, että kun oppivat viemään kädet suuhun, ne yleensä ovat siellä sitten koko ajan. Oon sitten välillä työntänyt tuttia, mutta eihän se pitkään suussa kestä, kun oman handut on makeemmat.

Kysymys niille, joiden vauvat käyvät yöunille 21-22: Millaisia päiväunia lapsenne nukkuvat?

Meillä on nukuttu se 12 tuntia yöllä kahdella syötöllä, pienet lisäunet 09-10 aikaan, päiväunet klo 12-> ja vielä pienet tirsat 17-18 aikaan ja yöunille 19.30-20. Mut nyt kunon alkanut nukkua 2-4 tuntia päiväunia, niin mietin, et kannattaako nukuttaa enää noille iltatirsoille, jos herää vasta 16 aikaan. En haluaisi, että yöunille meno kauheasti myöhentyisi tuosta klo 20:stä. Tänään nukkui päiväunia klo 16:een ja äsken pistin omaan sänkyyn, että saa nukahtaa itsekseen sinne, kun vaikutti vähän väsyneeltä. Mut ei taida uni tulla ilman tissiä ja äitiä. Siks toisekseen arveluttaa, jos alkaakin vedellä jo yöunia, jos tuonne kuukahtaa...

h-emo ja poikanen 3,5 kk
 
haikaraemo: Meil on "rytmi" yleensä sellanen, et poju herää 7.30, ekat unet 9-10, sit seuraavat 11-13 välillä ja taas 14-16 välillä ja illalla vielä 17-19 välillä tunnin, kun ei tunnu yli 1,5h päikkäreitä enää nukkuvan. Menee sitten 20-21 nukkumaan, riippuen virkeystilasta. Yleensä on illalla sen verran väsy, nukku sit 17-18 tai 18-19, et nukahtaa ennen yhdeksää eniwei.
 

Yhteistyössä