**KESÄKUUN KULLANKERÄT** jatketaan täällä!

Hih hih, tääl sai tää äiti hyvät naurut äskön :LOL:

Poika oli just vetäny 100ml velliä + 50ml korviketta, ja istu isän sylissä sohvalla ja katteli telkkaria tutti suussa, valmiina yöunille.. sit alko paukutus.. ja sit alko haju. Iskä yritti luistaa käymällä partsilla, mutta muistutin että täs on viimoset paritkymmenet kakat tullu pestyy, et nyt ois kyl isännänkin vuoro. Ai että mitkä supersatsit jätkä vetäs!! :LOL: Tuol ne on pesulla jo vaikka kuinka monetta minuuttia :D Yökkimisääniä ja pojan hihkumisia luukuunottamatta täällä raikaa vaan mun pirullinen hihitys :saint:

Muuten pojun kans on vähän niin ja näin; tän äiskän jaksaminen on vieläkin vähän kortilla; yöt on hirmu levottomia, 01-05 on tuttishow:ta kokoajan, ja sit syödään, ja nukutaan max. 2h, eli viimeistään klo 7.30 ollaan ylhäällä. Valveillaoloajat on pojalla 2-2,5h nykyään, ja nukutaan se 45min lähes minuutilleen *haukotus* Ei ehdi itse tekemään mitään, saatikka ottamaan päikkäreitä. Kait tää joskus helpottaa :)

Tänään oli taas perunaporkkanasosetta kaikkialla muualla kuin pojan suussa. Kädet käy kauheeta vauhtia ja ehti jo sosepurkkiinkin yhdessä vaiheessa.. porkkana kun sattuu olemaan tosi kivaa ainetta :headwall:

Pojalla on pieni nuha, korisee tutti suussa :( Äidilläkin on kurkku ollut koko päivän kipeä ja voimaton olo.. Sehän on hienoa, nimittäin muutto ensi viikon lauantaina |O

Ilon asia: sain tänään ostettua sen pirun syys-/kevättakin! Tosin UFF:lta, mutta hyväkuntoinen ja lähes käyttämätön, näyttää lähinnä siltä kun uusi takki olis parin käyttökerran jälkeen näyttänyt.. kaupasta kun ei "sopivaa" mallia löytynyt.

Onko muilla esiintynyt näitä levottomia öitä? Onko kyse vuodenajasta, ruuan vähyydestä, mielikuvituksen kehityksestä vai mistä ihmeestä? Kun ei kuitenkaan ennen yöllä edes heräillyt (mulla on supervaisto, herään pienimmästäkin äänestä), ja nyt herää jo klo 1 ekan kerran, meni sit nukkumaan klo 20 tai 22.. :kieh:

Juup, nyt laittaan poika goisaamaan, viikonloppuja mammoille!! :heart:

Elppa & Alex 3kk 1vk ja rapiat
 
Moe!

Hitto ko meni aikaa taas lukiessa, vaikka onkii hiljentynyt täällä puolella. En oo ehtinyt kirjottelemaan, kun on pitänyt ajella uudella autolla ja kestitä vierahia. =)

Nukkumisesta: Meillä poika nukkuu omassa sängyssä 19.30-05, siinä välissä isä syöttää pullosta öbaut kolmen aikaan. Kun otan tissille, en jaksa enää käydä siirtämässä takas omaan sänkyynsä. Tissiteltyään 1-3 kertaa siin aamulla heräilee sitte 7.30-8. Niin, ja meillä on pojan sänky viereisessä huoneessa. Aika lailla alusta asti on tuolla samalla kaavalla menty, tosin ennen heräs jo 01 ekan kerran.

Meillä yöt on nyt rauhoittuneet ja päivälläkin nukkuu 2-3 tunnin unet heti puolen päivän jälkeen. Päikkäreille ei kyl omaan sänkyyn suostu, vaan pitää olla vaunut liikkeessä tai tissillä äitin vieressä isossa sängyssä.

Pitää viel kehaista, että nyt on peitot heilunu jo kolme kertaa synnytyksen jälkeen ja ruokahalu vain kasvaa syödessä. JESJESJES! :LOL:

h-emo 32 v ja poikanen 3,5 kk
 
Vielä pitää mainita se, että oon ihmetelly, miten paljon teidän vauvat syövät. Vellit ja soseet ja kaikki! :eek: Meillä mennään tissillä ja tuttelia noin purkki vuorokaudessa ja poika on kohta varmaan 7,5 kiloa! Ja mä oon luullut, että multa tulee vähän maitoa! En siis valita, vaan ihan hämmästelen omaa imetyskykyäni. :D

Siitä tukoksesta seuranneesta tissimurheesta on nyt kehittynyt sellainen ongelma, että poika ei oikein tahdo syödä tosta kipeestä tissistä enää, etenkään sylissä. En tajua. Oisko maidontulo vähentynyt sitten. Pari minuuttia malttaa imeä, mut sitten alkaa kiemurtelu ja huuto. Toisesta maistuu kyllä! Oon miettiny sitäkin, että kun mulla on nuo tissit niin eri paria. Toisessa paljon isompi nänni. Et josko poika diggaa enemmän tuota pienempää nänniä. Ota näistä selvää. :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja haikaraemo:
Et josko poika diggaa enemmän tuota pienempää nänniä. Ota näistä selvää. :/
Meil oli alussa niin (siis ennenko maidontulo loppu kokonaan), et poika soi vaan vasemmasta tissistä kunnolla, siinä onkin "normaali" nänni. Toinen tissi taas ei kelvannut kun vain makuulta, ja sekin toisen "jälkijunassa", ja siinä on sellanen leveempi pienempi nänni. Ärsyttävää kun on eriparia tissit. Nyt on taas nännit ihan samanlaiset - kuka ja mikä muutti ne synnytyksen jälkeen?! :eek:

Pojan kummi on rv36 tällä hetkellä, täällä jännitetään koska poksahtaa. Tosin rv16 asti ollut jo supistuksia kipeästikin ja muutaman kerran on käynyt sairaalassa tipassa pysäyttämässä.. menee varmaan 42+1 ihan piruuttaan kuten 2v isosiskonsakin ;)

Peiton heilutus kiinnostais niin pirusti, varsinkin miestä.. mut taas tää äiti on jo klo 21 (nyt!) niin väsy, ettei vois vähempää kiinnostaa :( Miehelle anteekspyytelen tahatonta selibaattia, vaikka tossa 1kk sitten oli vielä jokapäiväinen juttu :| Mutku väsyttää niin väsyttää...
 
Heipä hei kesäkuiset!
Kauan siitä onkin kun minä olen täällä vieraillut. Niin on meillä vauva arki ollut työntäyteistä, mutta ihanaa =)
Poika on alusta asti ollut perustyytyväinen kaveri ja yötkin on menneet ihan kivasti....tähän asti.

Onko kenelläkää kokemusta ruoka allergiasta??

Me aloitettiin kiinteiden maistelu toissa maanantaina porkkanalla, perjantaina lisättiin peruna ja sunnuntaina alkoi vatsakivut vaivata. Kaksi yötä meni kitistessä ja heräillessä tunnin puolentoista välein ja vaikutti kovasti ilmavaivoilta. Ti-ke välisenä yönä alkoi ripuli joka on vähän hellittänyt mutta edelleen maha on ihan löysällä ja kakka on vihreää!

Tiistain jälkeen poika on saanut vain rintamaitoa, eikä mahavaivat ole sittenkään helpottaneet.
Onko kenelläkään käsitystä kuinka kauan voi kestää että tilanne palautuu normaaliksi??

Olen soitellut neuvolaan ja sieltä terveydenhoitaja mietti että voi olla jotain muuta ruoka yliherkkyyttä ja suositteli jättämään mun ruokavaliosta kalan, kananmunan ja pähkinät pois...no menneellä viikolla ainoastaan kananmunaa on voinut olla joissain valmis ruoissa vähän mutta muuten ei oo kuulunut mun ruokalistaan. Blaah..

Sanoi th myös että jollei maanantaihin mennessä asetu, täytyy miettiä maitoallergian mahdollisuutta.
Mutta...voiko se maito aiheuttaa oireita tällai yhtäkkiä? Tai voiko olla niin että jos perunan tärkkelys oli syynä ensisijaisesti niin olisiko se voinut jotenkin tuoda esiin yliherkkyyden maidolle.

Voi kääk, sattuisko kukaan tietämään mistä tässä vois olla kysymys?

T:uupunut pumpuli ja kipeä poika rukka 4kk+1päivä
 
Minä olen myös ihmetelly teidän vauvojen ruoka määrää. En ole vielä suunnitellutkaan antavani muuta kuin rintamaitoa ja vähän korviketta (keskimäärin 100 ml/vrk) Joskus menee päiviä etten anna ollenkaan korviketta, niin ku en tänäänkään. Alussa luulin ettei mulla tule maitoa ollenkaan ja joudun antamaan kaiken maidon pullosta mut sit ku maito nousi kunnolla (kahen vkon päästä synnytyksestä ) niin sitä on ilmeisesti hyvin riittänyt koska tyttö kasvaa hyvin. Kahen kk:n neuvolassa käskettiiin jättää korvike kokonaan pois kun paino noussut niin hyvin. Ens viikolla kolmen kk:n neuvola. Tiedän sit tarkemmin taas mitat mut tuntuu ainkin et neiti kasvanut ihan hulluna. :heart:

Emma ruennut pelkäämään isoja ääniä. Vähän jos korotan ääntä ja hän on sylissä niin suupielet menee heti alaspäin ja alkaa oikea nyyhkytys. Raukka! Ja tänään ku menin suihkuun ja jouduin ottamaan Emman mukaan (istui sitterissä ) niin alkoi heti parkumaan ku avasin suihkun. Eipä tullu mun peseytymisestä mitään mut ehtiihän tuota sitten kun isäntä kotiutuu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja maleha:
Alussa luulin ettei mulla tule maitoa ollenkaan ja joudun antamaan kaiken maidon pullosta mut sit ku maito nousi kunnolla (kahen vkon päästä synnytyksestä ) niin sitä on ilmeisesti hyvin riittänyt koska tyttö kasvaa hyvin.
Mulla ihan sama juttu. =) Maito nousi tosi myöhään ilmeisesti vaikean synnytyksen takia, ja siinä vaiheessa oltiin jo syötetty tuttelia aika paljon. Oon miettinyt, pitäiskö jättää toi tutteli kokonaan pois, kun kasvu tuntuu niin hyvältä, mutta en taida haluta luopua isän yösyötöistä, kun on niin ihana nukkua ees viiden tunnin putki yöllä. Meillä siis tuttelia tarjoillaan nykyään lähes ainoastaan öisin.

Huomasin tos toissa yönä, että mä en enää uskalla vaihtaa vaippaa pojalle yöllä. Nivelet on öisin niin jäykät ja kipeet, että pelkään pudottavani lapsen. Vaipan päälle näprääminen oli myös yhtä tuskaa. Meni varmaan 20 minuuttia siinä äheltäessä, ja poika huusi kurkku suorana välillä. Naapuriparat... :$
 
Onpas täällä tutunkuuloisia juttuja. Mullakin maito lähti nousuun kunnolla vasta pari viikkoa syntymästä, mutta nyt mennään pelkästään tisumaidolla ja ukko alkaa muistuttaa Michelin-miestä :LOL: En ole siitä syystä vielä harkinnutkaan muuta ravintoa hänelle.

Meillä vasen rinta on ollut ihan ykkönen vauvan syntymästä lähtien, herra suostui ylipäänsä lähestymään oikeaa puolta ensi kerran vasta 3 päivää syntymästä. Nykyään syö kummastakin (paitsi nyt joudun taas vähän pakottamaan sitä oikeaa rintaa, koska ilmeisesti vauva jostain aistii rintatulehduksen). Oikean rinnan nänni on matalampi, mistä syystä siihen ilmeisesti oli alkuun hankalampi tarttua. Lisäksi olen tähän päivään saakka luullut, että sieltä tulee huonommin maitoa, koska vaavi imee sitä paljon lyhempään kuin oikeaa ja rähinöi usein oikealle rinnalle. Kun pumppailin maitoa tässä taannoin, huomasinkin, että oikea rinta suihkuttaa aivan tajuttomalla paineella, kun vasemmasta maitoa tulee rauhallisemmin. Ihan täsmälleen saman määrän pumppasin kummastakin. Ilmeisesti kovalla paineella suihkuava maito ei ole meidän pienen mieleen ja heti käsitinkin, miksi raukkaa kakoo ja irrottaa aina kesken oikeaa syödessään. Eli syitä voi näköjään olla monia.

Ja nivelet ovat vieläkin täällä myös kipeinä, eikä mulle edelleenkään mene sormukset sormeen.

Meillä pikkuinen nukkuu omassa pinniksessään, joka on kiinni mun vuoteessa. Yleensä kuitenkin viimeistään aamuyöstä nostan viereen, jos alkaa yöreuhaaminen. Nukkuu yksinkertaisesti rauhallisemmin nassu äidin naamaa tai mikä parasta, rintaa, vasten. Itse olen vaan sitten ihan jumissa, kun en saa hyvää asentoa.

Pumpulia en oikein osaa auttaa allergia-asioissa. Toivottavasti joku meidän kokeneemmista äityköistä osaisi neuvoa.

Lisäys: Mamizu, ainakin meidän vauvanruokaopas tuntuu sanovan, että vasta 6 kk iässä on välttätöntä aloittaa kiinteät. Jos vaavi syö vain korviketta, vellit lisätään jossain vaiheessa ruokavalioon. Meillä ei ainakaan neuvolassa vielä ole puhuttu soseista mitään. Tällaisen löysin: http://www.tampere.fi/tiedostot/5b7fW3e9r/vauvan_ruoka6_12_kk.pdf Eli soseet kehiin myös korviketta saavalle lapsen tarpeen mukaan 4-6 kk. Tämän perusteella voisit hyvin jatkaa maitolinjalla, jos vauva kasvaa hyvin.
 
tuli muuten nega tänään raskaustestiin, joten juhlistan sitä pienellä viinipullolla :D
Likka on jotenkin iltakärttysä ollu varmaan viikon, mistähä sekin johtuu...

Mamitzu ei varmaan kannata sitten viel niitä soseita alottaa jos maito näyttää riittävän hyvin.. en kyllä tiiä :D
 
Meilläkin ollaan michelin-manin näkösiä, ainakin esikoiseen verrattuna. Harkitsin kyllä, josko alottais maissivellin, kun on heräilly muutamana yönä syömään. sitä ei oo tehty varmaan kuukauteen. Mut raukka on kitissy koko päivän tänään, enkä viitsiny kyllä nyt kiusata enempää. Meinasin josko hampaat vaivais, mut voiko olla se eilinen tutteli mitä annoin? On aikasemminkin saannu pari kertaa, mut vaan pieniä määriä...... ihmettelen :/

Ja onnea testanneille negoista :heart: :flower: :D
 
Venla-05: meillä on kitisty nyt vajaan viikon aikana aina ihmeellisiä kohtauksia. Vauva ei rauhoitu edes sylissä. Yöt ovat myös olleet levottomia. Olen myös miettynyt, että työstääkö pikkuinen hampaita. Olen antanut 3 ml panadolia ja on kyllä rauhoittunut siihen eli ilmeisesti jonnekin sattuu. Kannattaa varmaan kokeilla. Ainakin meidän neuvolan mukaan voi antaa ihan hyvillä mielin 3-kuiselle.
 
Täällä keskiviikkona aloitettu sosemaistelu tuotti viime yönä tulosta, oltiin jo nukuttu alkuun 5-6 h pätkät kun rupesi heräämään jo 3-4 h unipätkän jälkeen.
Mutta viime yönä oli taas pitkästä aikaa eka pätkä 5 h (tai 6h) en muista heräsikö klo 3 vai klo 4 ekan kerran.. :D Ja seuraavaksi syötiin seitsemän maissa.
Eli selkeästi auttoi vellit ja soseet.. molempia on nyt saanut jonkin verran.

Eikös se kuiteskin ole täysimetystä vaikka aloittaisitkin soseet jollei muualta saa maitoa? Tällaista hiusten halkomista, mutta siis käsitteinä.

Meillä ollaan nyt sitten osittaisimetyksellä kun saa Tuttelia soseen kanssa ja vielä illalla velliä. =)
 
Meillä muuten th sanoi vielä viime neuvolassa, 1.9., että ei tarvitse vielä aloittaa vellejä/soseita välttämättä, oma maito riittää.
Esikoisen aikaan th tosin totesi että jos on jo nukkunut aiemmin kunnon unipätkän mutta aloittaa uudelleen nukkumaan huonommin, on hyvä syy aloittaa vellit/soseet.
No poika päätti että haluaa kiinteitä kun alkoi joskus viikko sitten heräämään jo klo 1 maissa kun nukkumaan mennään n. klo 22.
Isänsä hoiti yhden yön eli antoi Tuttelia illalla reippaasti ja poika nukkui silloin taas paremmin eli nälkähän se on herättänyt aiemmin.
Kiva kun tietää että kohta voi toivoa täysiä öitä kun kiinteiden määrä kasvaa. =)
 
heippa!

Kirjoittelen tanne pikaisesti ennen kun menen nukkumaan. Taalla kello suomen aikaa pari tuntia jaljessa, et jos katsotte et miksi taalla nain myohaan kirjoittelen. Tanaan kavin miehen ja tyton kanssa eka kertaa kaupungilla. Niin todellakin eka kertaa yhdessa kaytiin ja tytto on jo kolme kuukautta. Ja niin kiltisti tytto oli. Ma olin varautunut et valista pitaa kayda syottassa yms. Ja eika mita, kiltisti vaan nukkui tai katseli ulos vaunuista. Ja kun olitiin kotona niin ei edes silloin hermostunut ennen kuin sai maitoa. Varmaan oli vaan vieraskorea kun oli iska mukana :LOL:

Meilla taitaa olla tihean imun kausi. Ennen kun nukkuin ennen iltakahdeksaa johonkin kolmeen asti. Niin nykyaan heraa valista jo ennen yhtatoista ja sitten viela yhden maissa. Eli pari syottoa on tullut lisaa.

Taalla mennaan viela taysi imetyksella ja ajattelin menna siihen puoleen vuoteen asti jos maitoa riittaa.

Joo meillakin tytto suosii toista rintaa. En tieda mista syysta, olen kuitenkin molempia vuorotellen tarjonnut. Ajattelin et jos toista vahentaa niin nousee siihen maitoakin vahemman.

vaan nyt nukkumaan
 
Huomenta vaan!

Pitäkää nyt vaan tyhmänä (ja kivittääkin saa), mut eikö se oo ihan normaalia, että vauvat (siis tän ikäset vauvat) herää vielä öisin syömään? Siis toki ymmärrän, ettei kukaan jaksa sitä, jos tunnin välein herätään, mut onko sillon kyse nälästä vai muusta levottomuudesta? *kunhan mietin* Mua jotenkin niin korpee, kun se on joku "kiltin vauvan/paremman äidin" mittari, et laps nukkuu laitokselta lähtien 13 tunnin yöunet :headwall:

Ite oon vaan tyytyväinen, kun yölläkin syödään (tai aamuyöllä), se pitää paremmin tän oman maidontuotannon käynnissä.

Sitten (vaikkei nyt ihan tän viikon asia olekaan) kyselisin turvaistuimista siis näistä, joihin siirrytään turvakaukalon jälkeen. Sellanen kun on ostoslistalla kohta, niin nyt saisitte kertoo, et millasia istuimia teillä on, kellä jo on ja millasen te, joilla ei vielä ole, ootte päättäneet hankkia?

Viikonloppuja kaikille! :flower:

Ammu ja Milla kohta 4kk :eek:
 
Hei kaikille! Ajattelin kirjoitella tällekkin puolelle ettei ihan hiljene :) Olen jonkun verran tuolla toukokuisissa jutskaillut. Meillä on tyttö, syntyi toukokuussa, mutta laskettuaika oli kesäkuussa. Tasan kuukautta ennen syntyi, 2488g ja 44 cm. Hyvin on kuitenkin kasvanut ja ottanut muita kiinni. Tiistaina neuvalossa oli jo 6290g ja 59,5 cm. Hieman lyhyt on kuulemma, mutta niin ovat vanhempansakin. Rintamaidolla mennään ja ilmeisesti hyvin riittää kun noin hyvin painoa tullut (+12 käyrällä :eek: =) ) Alussa meni Tuttelia iltaisin, mutta n. kk sitten lopetettiin sen antaminen. Kakkaa alkoi muuten tulla paremmin, tuttelilla saattoi pantata lähes viikon, nyt tulee lähes päivittäin. Ja mahakivut hellittäneet.

Meilläkin tyttö nukkuu vieressä. Eikä nukahda ilman tissiä :ashamed: Olen varmaan opettanut liian hyvälle. Tuttia kun ei syö, niin äidin tissi pitää olla koko ajan suussa. Huoh. No jospa sitten kiinteiden myötä päästäisiin vähän helpommalla. Pulloakaan tyttö ei huoli enää kun ae tuttelin syönti jäi. Unohti kokonaan koko taidon! Tämä äiti ei siis pääse mihinkään yksinään paria tuntia kauempaa. :|

Meillä mennään kehityksessän ainakin vielä 3 kk tasolla vaikka tyttö on nyt 4kk 1 vk. Ei vielä käännytä mihinkään suuntaan, vaikka yritys on ollut viime päivinä kova. Pari viikkoa sitten hoksas omat kätensä ja lelut on alkaneet kiinnostaa. Jokainen tietysti kehittyy omaa vauhtiaan, meillä joissain asioissa näkyy tuo kk ennenaikaisuus.

Palailen myöhemmin, tyttö heräsi :)

T. Hannanna ja tytsi 4 kk 1 vk
 
Ammu Oon siun kaa aivan samaa mielt...miust tän ikästen ja viel vanhempienkii "kuuluu" herätä öisin. Syömään ja ihan muutenkin.
En ees oo haaveillu täysinäisistä öistä vaan ollu kiitollinen ettei Viljami oo harrastanu huutokonsertteja öisin vaan vain syönyt.
Saa minuuki kivittää jos silt tuntuu :D

ursula ja viljami melkei 4kk
 
Noista suosituksista sen verran, että meillä ainakin neuvola suositteli esikon kanssa jo kolmen kuukauden kohdalla antamaan velliä ja maistelemaan soseita, koska muuten maitomäärä voi nousta liian korkeaksi (korvikelapsi). Samoin teen tämänkin kanssa ja mulle th sanoi, että suositukset on suosituksia ja ne on laadittu kehitysmaiden pohjalta, jossa ei ole muu kuin maito ole tarpeeksi hyvää ravintoa. Meiän th:n mukaan lapsen oma äiti on paras asiantuntija näissä ruoka-asioissa. Meillä maitoa menee nyt jo yli litra, että eiköhän me pikku hiljaa ruveta tutustumaan noihin velleihin ja soseisiin.

Ai, niin ekan kerran mentiin ympäri siis mahalleen kääntyi. Vielä en oo ihan varma että oliko vahinko vai tarkoituksellinen...Siitähän se lähtee.
 
kiviä tulee :LOL: :LOL: Ei kai..... Kai se on enemmän ihmettelyä ja neuvojen hakemista, kun ihmetellään vauvojen yöheräämisiä. Meillä ei varmaankaan ollut kiinni nälästä, koska viime yö mentiin taas normi unilla. Itse ainakin ihmettelen kaikkea uutta ja vanhaa, koska meillä vauva-aika esikoisen kanssa oli normaalista poikkeavaa ja todella uuvuttavaa, suurin osa mentiin kuin usvassa. Nyt kun on tissivauva ja normaaliaikainen, niin tää on kaikki mulle uutta.

Tottahan se on , että vauvojen tulee herätä myös yöllä syömään, ainakin yleensä. Mut meilläkin ollaan nukuttu jo reilu kuukaus täysiä öitä n klo 20-22 sinne klo 05-07. Ja muutamana yönä tuo neiti heräs parikin kertaa yössä. Nostattiko sitten maitoa vai kitiskö jotain muuta, kun päivälläkin oli ränttä? Nää on niitä juttuja, joita ihmetellään ja puidaan teidän muiden kanssa. Se on vaan kivaa, kun ei meillä toi ukko ainakaan jaksa jokaista rusausta ihmetellä :D

Mutta nyt niitä rusauksia vaihtamaan :LOL:
 
Mutkin saa vissiin kivittää...noista ruokajutuista ja mullakin on sellainen käsitys, että suurin osa vauvoista heräilee yöllä syömään jopa 6kk:n asti. Itselläni on molemmat pojat olleet aina hyviä nukkumaan ja ovat aloittaneet jo täydet yöunet vajaa 2kk ikäisenä.

Turvaistuimena meillä on joku Britaxin malli, en muista enää mikä. Kakkosautoon tulevan istuimen merkkiä en muista. Muistaakseni se oli joku halvempi istuin, kun siinä kuljetaan vain yleensä kilometrin matka tarhaan...sitten joskus.
 
Levottomista öistä Meillä oli kanssa muutama yö aika levotonta meininkiä (mut ei miehen kanssa, ikävä kyllä :/ :D ). Sitten tietoisesti rauhoitin tän meidän arjen. On näet ollut rutiinit hukassa, kun mies on ollut lomalla. En tiedä oliko se sitten siitä kiinni, mutta viime yö meni taas kuten ennenkin klo 20, 02, 05, 09. Toivotaan, että jatkuu näin.

Mamizu: Täällä mennään kanssa täysin Nanilla. Meille sanottiin neuvolassa, että 4kk on se aikaisin aloitusikäraja nykyään. Tosin jossain vaiheessa sitten epävirallisesti sanoi, että 3-4kk. Meillä ei tuo vuorokaudessa annettava maitomäärä ole kasvanut juuri lainkaan, eli tyttö juo n. 900ml/pvä (normaalit rajat tuon ikäiselle siis 700-1200ml), eli soseita ei sen vuoksi tarvitsisi antaa vielä. Mä aion kuitenkin aloittaa nuo soseet parin viikon päästä siksi, että kiinteän ruuan syöminen parantaa vauvan suun motoriikkaa ja siten edistää puheen kehitystä. Ja mahdollisimman aikaisin kannattaa siis alkaa jättämään hiukan kokkareita siihen ruokaan. Tietysti vasta sitten, kun syöminen alkaa luonnistua. Niin, ja nykyäänhän velliä ei virallisissa suosituksissa enää ole lainkaan. Eli maito maitona ja puuro puurona, sanovat "viisaat" :whistle:

Onnea negoista :flower: :heart:

Ammu Samaa mieltä. Ei todellakaan ole outoa, jos meidän 3-4kk vauvat heräilee öisin. Ne on VAUVOJA :heart:

Turvaistuimista Ei olla ehditty ees miettiä vielä asiaa. Missäs vaiheessa nuo lapset sitten siirtyy kaukalosta istuimeen???

Ja kiva kun täälläkin on taas juttua! Samoja kysymysten kanssa kun painitaan, niin on ihana lukea täältä vastauksia itseä askarruttaviin juttuihin. Siis niin, ettei tarvitse itse aina olla kysyjänä :LOL:
 
Jostain luin että 3 kk ikäisistä moni nukkuu täydet yöt, 6 kk ikäisistä suurin osa. Eli ei nyt tarvitse välttämättä valvoa öitä.. ;)

Meillä oli tiheän imun kautta kun poika oli tasan 3kk ja ei kiitos toiste.. :)
Nyt nälkä herätteli sitten ja siksi aloiteltiin vellit viikko, pari sitten + soseet viikolla.
Tyytyväisestä pojasta on tullut supertyytyväinen.. ei itkun itkua pukiessa, vaunuissa, autossa. Kuin suoraan (Atrian?) mainoksesta: parempi ruoka, parempi mieli. =)

Ihanaa, poika nukkui klo 22 -> klo 5:30 eli 7h 30min omassa sängyssään ja sitten vieressä kunnes seuraavan kerran heräsi syömään klo 8:30 ja jäi vielä tuonne nukkumaan.. nukkunee sinne klo 10 saakka kuten yleensä.

Itse ainakin arvostan noita kunnon yöunia ja jaksavaa äitiä (puhun itsestäni) enemmän kuin itse imetystä. Imetyshän antaa enimmäissuojan 3-4kk imetyksellä joten sen vuoksi ei ole tarvis jatkaa jos näin ajattelee.
En jaksa pätkäöiden jälkeen väsyneenä touhuta esikon kanssa. Tai varmaan jaksaisi jos olisin muuten kunnossa mutta minulla on fibromyalgia jonka yksi "lääke" on hyvä uni.
Tällä hetkellä paikat on niin kipeät että sängystä nouseminen sattuu jalkapohjiin ja kävelyllä käynti ei onnistu kun lonkka on kipeä hartioista puhumattakaan.. :headwall: :LOL:
Vali, vali.. siinä kuiteskin tämän äiteen syy toivoa noita pitkiä kunnon unia. :D
 
Turvaistuimeen siirrytään sit ku joko painoraja tulee kaukalossa vastaan tai miks ei pituus(jos alkaa pää menee selkänojan yli) tai kun vauvat alkaa istumaan.
Meil siirrytty istuimeen ain siin vaihees ku kaukalosta vängätty vaa pystympään elikkä ku vaavi oppinu istuu.
Meil tuol säästös vanhempie muksuje britax se mis selkä tai naama menosuuntaan joko turvaistuimien vöil tai auton omilla.
 

Yhteistyössä