**KESÄKUUN KULLANKERÄT** jatketaan täällä!

Alkuperäinen kirjoittaja Mamitzu06:
Heippa tänne puolelle :wave:
Kuinkas kun ootte puhuneet jo töihin menosta ja mä en millään halua kun toinen on niin pieni ja ja ja :ashamed: haluun olla sen kanssa kotona! Ehkä sitten kun se on yli 1v ni voisin lähtee... Mutta asian muuttaa semmonen kuin kotihoidontuki saako sen molemmista? Vai joku sisaruskorotus vai ? ?? :xmas:
Kotihoidontukea saa alle 3 -vuotiaasta ja muista sisarkorotusta:

hoitoraha 294,28 ? + sisarkorotukset 60,46 ?

Espoossa saa ihan hyvän kuntalisän (218,64 ? ja sisaruslisä 99 ?) eli en muista miltä paikkakunnalta olet mutta kuntasi sivulta löytyy varmaan se tieto maksaako kunta ja paljonko.
Ja tuohon kotihoidontukeen saa tulosidonnaisen hoitolisän.. eli riippuu perheen tuloista saako ja jos saa, paljonko:

http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/170901123435HN?openDocument

Ei ole paljoa mutta reilu vuosi ajateltu sinnitellä, eli syksyllä 2010 töihin.. :D

Ai niin, nämäkin asiat on tietty voitu käsitellä jo siellä mesessä.. mites on meseläiset, "jutteletteko" nämä samat asiat siellä? :wave:
 
Aika hurjaa, että siellä tosiaan on kesäkuisille jo ketju. Kyllä se aika sitten juoksee. Itse en aikanaan rohjennut noilla viikoilla vielä edes ajatella kirjautuvani mihinkään ketjuun, kun tuntui siltä, että se tuottaisi huonoa onnea (taikauskoa, vaikka muuten taikauskoinen en olekaan). Tuntui siltä, että raskaus oli pakko pitää ihan ikiomana salaisuutena mahdollisimman pitkään =) Olisi ollut mukavaa liittyä joukkoihinne jo heti alkuun.

Meillä ei tänään maltettu enää nukahtaa itse sänkyyn. Kiva, että Ammu teillä meni jo toinen päivä hyvin nukahtaminen!

Voi kurjuus, kun kaikki ovat muuttaneet sinne meseen. Täällä on niin hiljaista. Hain jo eilen mesen tähän koneelle, nyt pitäisi vielä luoda profiili. Ehkä minäkin siis jossain vaiheessa tulen mukaan, jos vaan huolitte =)
 
Voi että, niinku babyblueki tossa mainitsi siitä uusien kesäkuisten ketjusta, aika tosiaan juoksee, tuntuu kummalta ku ei siellä keskustelekkaan :D tai no mistä sitä viel tietää, menkkoja ei ainakaa viel oo ilmestyny, mut ilmeisesti siis ei aina normaalina kierrot heti pärähdä synnytyksen jälkee käyntiin. Yhet menkat siis ollu. Missähän vaiheessa sitä pitäs sit testailla? :eek: nyt siis ois menos kai kp 30 :eek: hitto ku en ikinä jaksanu ees pitää mitää kirjaa menkoista ni en ees tiiä mikä miun normaali kierto ees ois :D

tosi kivaa rebel, et teilki alkais pilkistää valoa tunnelin päässä :D

meil muuten meni iltapalaks tänää 250ml velliä ja 90ml maitoa, mihin mahaa toi oikein tota vetää? ja ois varmaa menny enemmänki jos oisin viel kehannu lisää tehdä..

 
Töihin paluusta...Kai se varmaan ens syksynä on raahauduttava viimeistään työelämään takaisin. Riippuu tosin siitä,että palaanko vanhaan työpaikkaan vai löydänkö siihen mennessä uuden työpaikan. Vanhaan duuniin en haluis enää palata, ei vois vähempää kiinnostaa enää. Joudun kuitenkin etsimään työharjoittelupaikan ens kevääks,joten täytyy kattoo jos löytäis ihan oikean työpaikan. Kokopäiväisesti en kuitenkaan aio palata töihin,kun vasta ens syksynä. Olen jopa miettinyt, jos sanois itsensä irti vanhasta duunista, mutta katotaan nyt mitä tulevaisuus tuo tullessaan...Meidän kunnassa kun ei saa mitään hoitolisiä, että ne on vaan ne pakolliset,että katotaan kuin kauan lompakko venyy.

En oo tällä viikolla hirveemmin kerinnyt koneella istumaan. Oon koko viikon lukenu tenttiin, joka meni ilmeisesti ja toivottavasti hyvin. Jostain olen myös onnistunu saamaan jännetuppitulehduksen oikeaan käteeni ja on muuten pirun kipee. Ei oikein pysty kunnolla tekemään mitään ja esikoisen synttäreitä juhlitaan huomenna ja niihin olis pakko jotain tarjottavaa leipoa. Ja esikoinen on aika vaativa, hän haluaa poliiautokakun =) . No, kai sitä sisulla ja hampaita yhteen purren siitä selvitään. Lepäillään sitten sunnuntaina...

Wiivi84: Meillä on vauvat on syntyny samana päivänä. Missä muuten synnytit? Meillä poika syntyi kätilöopistolla yöllä 29.06 klo 00.32.

Rypäle: Laitan jossain vaiheessa kuvan, kun kerkeen purkamaan kamerasta kuvia. En usko,että olen siellä vanhempiesi(?) liikkeessä vieraillu. Luulen,että joko muistutat jotain tai sitten kättärillä olen sut ohimennen nähny. Mulla on vaan niin ihmeen hyvä tuo kasvomuisti, että välillä itseänikin ihmetyttää ja se on muuten samalla hyvin häiritsevää. Olen kyllä itsekin Porvoossa asunu vuonna yks ja kaks ja teininä siellä pyöriny, mutta enpä usko että sieltä ainakaan sua muistan ja taisit olla mua paljon nuorempikin.

Meillä muuten esikoinen on rauhoittunut aika lailla, kun se aloitti tän kuun alussa taas pk:n. Se käy 2-3 kertaa viikossa pk:ssa. Kotipäivät on paljon rauhallisimpia,kun se saa purkaa ylimääräistä energiaa leikkimällä kavereidensa kanssa. Ei turhaudu kotonakaan niin helposti.

:wave: Nyt kahville ja kai se kauppaankin olis tästä suunnistettava.
 
Voi luoja mikä yö taas takana |O
Likka meni nukkumaan 22.30, sitten heräs 2.15, 4.15, 5.40, 7.40 ja vikan kerran 9.20 sitten noustiin ylös.
Siis mahaansa taas väänsi koko yön ja ähisi ja puhisi. Mä en keksiny omassa ruokavaliossa mitään muuta erikoista kun purukumin, voisko se tehdä mahavaivoja vauvalle? Oon tosiaan pari päivää niitä syöny vähän joka välissä :snotty:

Vai on uudet kesäkuiset jo startannu :/ Ite uskalsin tehdä testin vasta rv 6+6 :p
 
Moi!
Me saatiin vihydoin tänään se rokote...jo kaks kertaa ollaan jouduttu siirtämään se neidin korvatulehduksen takia...Tyttö ei edes huomannut kun se tuikattiin =)

Meillä on ollut ihan hirveet masuitkut...Nytkin huutaa sylissä pää hiestä märkänä,ja mitään "uutta" en oo syönyt...
Eilen neiti kääntyi selältä mahalle ekaa kertaa :D Kohta se jo kävelee :snotty:

Nyt pitää mennä pakkaamaan...Lähdetään viikonlopuksi mökille :)

Bamse
 
Ihanaa,tänään paljon parempi pvä :D

Oon kotiorjailut tehny ja nyt vaa olla möllötän B)
Mieskii kotiutuu suht ajois...jo neljän pintaan ja sit alkaa vkonlopun vietto,vaik ei myö kyl mitää erikoist tehä. Onpahan joku aikuinen jonka kans iha livenä voi jutella.

Kattelelen voicee ja iski todelline kade noit todella hoikkii laulajii kohtaa...nais sellasii nimittäi.
 
Mä oon ihan pihalla tän lapsen kanssa. Auttakee! :eek:

Syödessä työntää kielellä tuttia pois suusta, itkee ja kitisee. Pari yötä on ollut normaalista poikkeavia, eli herää vaikka ei oo nälkäkään. Viereen kyllä rauhoittuu, joten kipuja ei kai ole...? Mutta siis tuo syömisestä "kieltäytyminen" mietityttää eniten.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Miss Piggy:
Tiivari Oisko sille hampaita tulossa? sillonhan yleensä ei ruoka maistu. Oisko sulla semmosta purulelua, jonka voi kylmentää?
No tätä vähän itsekin pohdiskelin, kun kuola lentää. Mutta ikenissä ei kyllä näy mitään....en tiedä pitäisikö näkyäkään? Voisin kokeilla tuota viilentävää lelua, josko auttaisi. Tuo kuolaaminenkaan ei kyllä vissiin automaattisesti tarkoita hampaita (kuten aiemmin luulin), vaan 3kk iässä suun motoriikka alkaa toimia ja aiheuttaa kuolaamista.
 
Taisitte siirtyä sittenkin sinne meseen kokonaan ku täällä ollut tosi hiljaista muutaman päivän. Tulkaa nyt ihmeessä takas meidän muidenkin mieliksi kertomaan juttuja. Itsekkin voisin mesen laittaa mut tää on parempi ku voi käydä täällä silloin kun huvittaa ja kerkiää.

Olen antanut periksi ja nukuttanut neidin viereen ja siinä se on nukkunu koko yön. En jaksa kokoajan olla nostamassa häntä viereen syömään tai muuten vaan tissille jotta rauhottuu. Joka paikka nyt jumissa kun joudun nukkuun mitä ihmeellisimmissä asennoissa. Laitan Emman aina puoleen väliin sänkyä mut se punkee itsensä aina kiinni minuun ja minä siirryn reunalle päin. Siinä sit nukun kyljellään ihan reunassa ja tyttö kiinni minussa. Isännällä lokoisat oltavat kun saa lähes kädet levällään nukkua. Pitäisi kai laittaa tyttö selälleen nukkuun jotta ei niin paljon liikkuisi mutta silloin se vispaa käsillää ja herää herkemmin. Pari yötä ollut tosi rikkonaisia. Meillä ei siis syödä tuttia ja niinpä itse olen joutunut olemaan tuttina lähes koko yön!

Nukkuuko muiden muksut omassa sängyssä? Nukkuvatko kyljellään vai selällään?

Meillä lähes aina nukuttu kyljellään. Laitan peittoa selän taakse jotta ei kellahda selälleen.

kaveri yrittää houkutella minua huomen illaksi hänen luo. Käytäis hyvin syömässä ja vietettäis laatu aikaa aikuisten kesken. Hän asuu kauempana ja siellä menis siis koko ilta ja yö. Aamusella tulisin takas. Tunnen jo nyt syyllisyyttä jos lähden. Tiedän että isä pärjää tytön Kans hyvin mutta jostain syystä tuntuu ettei toista pientä voi jättää. Tai en mää tiedä pärjääkö hyvin mut jotenki kummiskin. Ainoa ongelma on se kun tyttö nukahtaa aina yleensä tissille mut suunnittelin et ottaisin vaunut sisälle ja iskä sais hyssytellä hänet uneen niissä. Päivällä alkaa nukkuun ulkona sillain mut illalla tissille. En ole ottanut vaunuja aiksemmin sisälle siks ettei tottuis siihen että aina hyssytetään.
Miten saisin tämän syyllisyyden tunteen pois ja osaisin irrottautua illaksi ja yöksi täältä?

Ollaan annettu korviketta n. 50-150 ml päivässä ja jos olen yön pois niin korviketta menisi tietenkin enemmän (lypsämällä en saa kuin vähän) Jos siis yhtäkkiä tyttö joutuu juomaan enemmän korviketta niin tuleekohan siitä masu vaivoja vai onkohan maha jo tottunut siihen koska kumminkin jonkin verran joka päivä sitä on saanu??
 
Tulin pikaisesti pistäytymään leipomisen ohessa koneella. Aika hiljaistahan täällä näyttää olevan, olisko syynä sitte se mese...

Miss Piggy: Paljon käytettynä purkka voi aiheuttaa ilmavaivoja, ainakin mulle eli miksei vauvallekin. Ilmaahan siinä jauhaessa menee kans.

Tiivari: Meillä kans välillä tuttia tungetaan kielellä ulos suusta ja kuitenkin sitten kitistään. Poika tunkee aina nyrkin suuhun ja imeskelee sitten sitä. Luulin kans eka että hampaita olis tulossa ja joo, se kuolaaminen ei tässä iässä tarkoita välttämättä niitä hampaita. Esikoisen ekat hampaat puhkes täysin yllättäen ilman kitinöitä ja kuolaa 3,5kk ikäisenä ja sen takia aloin eka epäillä niitä hampaita.

Täällä jouduttiin kans muuten tekemään raskaustesti, vaikka pillereitä syönkin niin menkat on myöhässä aika reippaasti, mutta onneks oli negatiivinen. Kolmas saa kyllä tulla jos on tullakseen, mutta ei ihan vielä. Ihan heti en oo valmis siihen saamarin odotusaikaan.

Ja nyt takaisin sorvin ääreen :wave:
 
SYDÄNKÄPYNEN: Olen jo pitkään aikonut kommentoida teidän neitin nimeä. Aina unohtunut. Nätti nimi. Minulla oli kauan ennen meidän Emman syntymää jo aikomus laittaa sama nimi mut sitten se muuttui viime metreillä kun minusta meidän neiti ei ole ollenkaan Lotan näköinen. Emmoja on paljon mut väliäkös tuolla. =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja maleha:
Nukkuuko muiden muksut omassa sängyssä? Nukkuvatko kyljellään vai selällään?

Meillä lähes aina nukuttu kyljellään. Laitan peittoa selän taakse jotta ei kellahda selälleen.

kaveri yrittää houkutella minua huomen illaksi hänen luo. Käytäis hyvin syömässä ja vietettäis laatu aikaa aikuisten kesken. Hän asuu kauempana ja siellä menis siis koko ilta ja yö. Aamusella tulisin takas. Tunnen jo nyt syyllisyyttä jos lähden. Tiedän että isä pärjää tytön Kans hyvin mutta jostain syystä tuntuu ettei toista pientä voi jättää. Miten saisin tämän syyllisyyden tunteen pois ja osaisin irrottautua illaksi ja yöksi täältä.
Sen verran vielä tulin kommentoimaan, että muista että vaikka olet äiti niin tekee todella hyvää päästä vähän tuulettumaan. Jaksaa taas paremmin ja ihan oikeasti sitä on hauska puhua muustakin kuin vauvajutuista välillä. Eka kerta on kaikkein pahin. Muistan kyllä kun esikko meni ekaa kertaa vajaa 4kk ikäisenä äidilleni hoitoon niin olihan se vähän vaikeeta - äidille, ei lapselle. Nyt juniori oli pari viikkoo sitten yökylässä enkä murehtinu yhtään. Kyllähän ne siellä pärjää ja soittavat sitten jos jotain tulee. Reippaasti vaan ulkoilemaan!!!!

Tosta nukkumisesta kans, meillä on molemmat lapset syntymästään lähtien nukkunu omassa sängyssä. Esikkokaan ei ole kuin muutaman kerran meidän välissä nukkunu. Mä en vaan osaa nukkua noiden lasten kanssa. Minä ja esikko jos joudutaan nukkumaan vierekkäin niin aamulla me heretään varpaat toistemme suussa. Ollaan sen verran eloisia nukkujia.
 
|O |O *haukotuksia* Nyt se iski - TIHEEN IMUN KAUSI...

Mulla on vähän ollu kortilla tää koneella olo tällä viikolla, on ollu menoja, miehellä töitä (ja ku on yksin tän meijän kiukkupetterin kanssa, ei hirveenä jouda keskittyyn) ja mun veli joutu taas sairaalaan, ni oon ollu siellä seurana. Mulla on kyllä kohta yks veli vähemmän, tän kaupungin terveydenhuollon tuntien... :(

Meillä nukutaan selälään. Alussa oli suosiolla vaan mahallaan, nyt ei öisin enää viihdy taas ku selällään... Sohvalla kuitenki pitää ehdottomasti maata mahallaan ja kattoa töllöä, nytki makaavat tossa vierekkäin rekun kanssa. :heart:

Kutsu käy...
 
Alkuperäinen kirjoittaja maleha:
Olen antanut periksi ja nukuttanut neidin viereen ja siinä se on nukkunu koko yön. En jaksa kokoajan olla nostamassa häntä viereen syömään tai muuten vaan tissille jotta rauhottuu. Joka paikka nyt jumissa kun joudun nukkuun mitä ihmeellisimmissä asennoissa. Laitan Emman aina puoleen väliin sänkyä mut se punkee itsensä aina kiinni minuun ja minä siirryn reunalle päin. Siinä sit nukun kyljellään ihan reunassa ja tyttö kiinni minussa. Isännällä lokoisat oltavat kun saa lähes kädet levällään nukkua. Pitäisi kai laittaa tyttö selälleen nukkuun jotta ei niin paljon liikkuisi mutta silloin se vispaa käsillää ja herää herkemmin. Pari yötä ollut tosi rikkonaisia. Meillä ei siis syödä tuttia ja niinpä itse olen joutunut olemaan tuttina lähes koko yön!

Nukkuuko muiden muksut omassa sängyssä? Nukkuvatko kyljellään vai selällään?

Meillä lähes aina nukuttu kyljellään. Laitan peittoa selän taakse jotta ei kellahda selälleen.

Ollaan annettu korviketta n. 50-150 ml päivässä ja jos olen yön pois niin korviketta menisi tietenkin enemmän (lypsämällä en saa kuin vähän) Jos siis yhtäkkiä tyttö joutuu juomaan enemmän korviketta niin tuleekohan siitä masu vaivoja vai onkohan maha jo tottunut siihen koska kumminkin jonkin verran joka päivä sitä on saanu??
Vieressä nukkuu ja molemmat nukutaan äxinä kun heivasin miehen nukkumaan lasten huoneeseen juuri hartiasärkyjen + huonojen asentojen vuoksi.. :LOL:
Eli selällään nukkuu ja tajusin vasta viikko, pari sitten että toinen tahtoo tilaa ja siksi huiskii kädellään.. väsyneenä iskin vain tissiä suuhun ja jatkoin unia mutta nyt siirrän pojan aina "omalle" puolelleen imetyksen jälkeen ja nukutaan hyvin.. ;)
Kai voisi omaankin pinnikseen laittaa mutta väsyneenä ei edes sängystä jaksa nousta.. :ashamed:
Noo, imetysaika näin, sit mies pääsee takas.. ;)

Meilläkään ei muuten syödä tuttia.

Eiköhän ole jo tottunut korvikkeeseen että ei saa varmasti muuten masukipuja ellei ylensyö.. :D
 
Maleha Meillä tyttö nukkuu omassa sängyssä. Alusta asti ollaan sinne laitettu, kun en jaksanut vahtia ettei mies kierähdä vauvan päälle. Mutta siis meillä ollaankin pullolla, joten ei ole ollut tuota tissittelyn tarvetta. Ja selällään nykyään nukutaan. Vaikka kyljelleen laittaisikin, niin menee heti selälleen. Nyt on olut pari yötä levotonta, mutta ainakin vielä olen vaan sinnikkäästi jättänyt omaan sänkyyn. Aamusyötön jälkeen n. klo 6, otan sitten meidän sänkyyn nukkumaan.

Ja rohkeesti vaan lähdet ulkoilemaan! Jaksat sitten paremmin taas vauvan kanssa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja maleha:
SYDÄNKÄPYNEN: Olen jo pitkään aikonut kommentoida teidän neitin nimeä. Aina unohtunut. Nätti nimi. Minulla oli kauan ennen meidän Emman syntymää jo aikomus laittaa sama nimi mut sitten se muuttui viime metreillä kun minusta meidän neiti ei ole ollenkaan Lotan näköinen. Emmoja on paljon mut väliäkös tuolla. =)
Juu, tuo nimi tuli mieleen mulla kyllä heti ku(aika paha FRIENDS fani) näin friendien osan jossa rachel haluu tytölleen nimen Emma, siitä ajasta lähtien, onko ehkä 5-6vuotta sitten, noh mut sairaalassa mieheni kanssa vasta päätettiin että Emmalta hän näyttää, ja tuo Lotta nimi jäi vaan niin kiinni meihin, ni haluttiin ns tekonimestä Taavi-Lotta, oikeaan nimeen... :heart:
Edelleen joskus tulee Lotta...mut mun mielestä ei mitään väliä kummaksi sitä sanotaan...
Mä en tunne ketään emmaa, vaik juu on se ruotsinkielinen yleisin tyttö nimi.

Jees, oon alkanu antaa Emmalle iltpäivisin ja iltaisin sosetta...ei muuttanu yöunia, niinku oletin...mut syö sen 100ml vähemmän maitoa vrk..

Muuten täällä kaikki hyvin, mun varpaaseen tehtiin kiilaleikkaus, joten kun varvas kuntouu niin alkaa mulla kunnon treenit ja karkit jää kyll pois...eli silloin alkaa karkkilakko!! :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja maleha:
Nukkuuko muiden muksut omassa sängyssä? Nukkuvatko kyljellään vai selällään?
Meillä Emma nukkuu omassa huoneessa omassa sängyssä, ja hän nukkuu mahallaan...
Tuosta tulikin mieleen, et emma nukkunu päikkärit tosi hyvin ennen partsilla 3-4h. Mutta nyt ei enään millään..tänään toinen päivä jolloin jouduttiin siirtää emma sisälle nukkumaan..Mikähän siinä on...?

niin juu, Emma tänään vetäny jonku nukkumis maratonin..heräs yöunilta klo9.30 ja klo12.30 päikkäreille, klo14.30 herätin emman syömään...ja jo tunnin hereillä olon jälkeen simmut lupsui, noh klo16.30 vein takas nukkumaan,,,,ja nukkuu edelleen...eli aika vähän ollu hereillä tänään. Jääköhän ilta soseet väliin tänään...?..vai voinkohan herättää syömään niinku tein päivällä...
Ei ole sit eka kerta ku emma nukkuu klo16-22 ja syö ja taas klo22-04..
 
Viljami nukkuu yönsä vieressä ja tissittelee kyl ihan tarpeeks,mut ei varmaa kumpikaa muuta ku havahutaan siihen et saap tissin suuhun...joo ja tietty mie vaihan ain puolta sen mukaa kumman tissin vuoro milloinkin :D
Viljami nukkuumahallaan ei edes nukahda muuten...nyt on kyl myös sellane aikakausi et pää nousee ku vieteriukolla kun sänkyyn tai vaunuihin laittaa.
Vaunut on meil sisällä myös ja niis nukkuu pväunet ...yhet unet ainakii kuistilla ottaa.
Omassa sängyssä jätkä yöunesa alottaa mut ekalt syötöltä sit viereen :heart:
 

Yhteistyössä