*** KESÄKUUN KULLANKERÄT *** huhtikuussa

täällä taas.. hitto kun kerkee ku vaihtuu eikä ite kerkee mukaan lainkaan :whistle:

Meillä on vauvan huone kalustettu kuntoon ja enää säätöä vailla.. :D eli siivousta.. ja silittämistä ja sen sellasta... B)
aatella just päälle 10 vko laskettuun meikäläisellä.. hooh..

T.Sarbe ja Stiivi rv 29+4
 
Noniin, lääkärineuvolassa käyty tänään. Kaikki ihan ok. Sf-mitta 30, eli yläkäyrää mennään. Ja kyllä tästä mahasta saa kuullakin joka päivä. Hitto mie aattelin, et neuvolantäti ois ihan unohtanu sokerirasituksen, mut ei... Ens viikolla joudun sit siihe :x .

Selkä ihan p*skana, kun tunnin joutu istumaan selkänojattomissa pikku tuoleissa ekaluokkalaisen vanhempainillassa. Oli kyllä yhtä kiemurtamista miulla. Sain muutaman osaaottavan katseenkin ja tietysti ihmettelyä masun koosta... :kieh:

Ei jaksa istua tässä kauempaa, pakottaa selkää :wave:

Kissantassu ja Napsu 29+3 (muistaaksein)
 
eli käytiin äitini kanssa hakemas loput vauvatavarat, eli pinnasaänky , vaunut, verhotankoa, hoitoalustoja ja hoitopöytä, joka tulee n. viikon päästä, kun heillä ei olli varastossa sitä.
Äiti innostui ostamaan jopa yhden sellasen hellusen vauva jutun, minkä päällä vauva saa makoilla, siinä on sellaset kaaret jossa roikkuu ihania värikkäitä eläimiä, en tiedä miksi sitä kutsutaan..

Mulla oli myös neuvola käynti tänään...kaikki hyvin ja
paino:97,1...kätilö oli hyvin mielissään mun painosta ja sanoi että, jos tulee viel 5kg, ni ei haittaa, itse en haluis enään niin paljoa...eli yritän ettei paino nousis yli 100..
sf-mitt: 29cm
rr: 120/80
syke: 120-140, potkas kunnolla kätilöä kun hän piti vaavista kiinni että saatiin sydänäänet :D
Taavi-Lotta oli jo raivotilassa, ja kätilö sanoi ettei enään käänny toisinpäin...

Muuten kaikki hyvin, saan siis pian alkaa tekeen meidän vaaville pesää...odotan silti viel sitä hoitopöytää...

Taavi-Lotta rv29+5
 
Rakkapanuu: Vielä haluaisin kysyä tuosta ultrasta että millä viikoilla viimeisessä ultrassa olet käynyt?
Meillä se on ihan omakustanteinen ja ollaan kyllä alkuraskauden verenvuodon takia oltu jo kahdessa ultrassa ja niskapoimu-ultrakin maksettiin itse. Mutta jotenkin olisi mukavampi lähteä synnyttämään kun olisi vielä viime hetken tieto. Kuopuksesta ei kylläkään ultrattu enää 20 rv:n jälkeen...

Valmet 29+5
 
moi. ajattelin liittyä ryhmärämään,kauan menoa seuraillut ja nyt sain aikaseks kirjautua =)
täällä olis viikkoja 28+3 eli LA 28.6, hurjaa vauhtia lähesyy. hyrrääkö muilla hormoonit viel?tuntuu et mun mielialan vaihtelut ei lopu koskaan :snotty:
 
En sitte soittanu sinne polille ku olo läks paranemaan ku vähän lepäili ja itki miehelle tuntemuksia. Tulin siihe tulokseen että jos huomenna toistuu, niin sitten soitan, muuten otan asian puheeksi vasta neuvolassa. Uhhuh.

Tervetuloa uusille :hug:

Menhit ja Ella(viljami) rv 32+3
 
Onnitteluni Kissantassulle :flower: ja tervetuloa uusille!

Weiss :attn: :wave:
Kiitos huolenpidosta :) Olen minäkin käynyt toukokuisia lukemassa ja etsimässä sinua. Hurjaa tosiaan että sulla h-hetki ensi kuussa, äskenhän me ovulaatioita laskettiin ja itkettiin menkkoja.
Hyviä vointeja sinulle, ja moikkaillaan jatkossakin :D

Menhit :hug: toivottavasti sinulla jo parempi olo.

Minäkin haluan täältä toitottaa kaikille jotka kituuttavat väsyneinä ja riutuneina töissä että MENKÄÄ HAKEMAAN SITÄ SAIKKUA!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Minäkin kituutin muutaman viikon ihan piipussa kunnes en tosiaan enää jaksanu. Nyt kun olen kolmatta päivää kotosalla, alkaa helpottamaan kun saa nukkua. Ei mua enää kolottele yölläkään paikkoja samalla tavalla ja krampaa jaloista kun en ole niin stressissä ja kireä. Ihanaa, nyt mä alan pesemään pieniä vaatteita..

Mulle ei oo vieläkään tullu äitiyspakkaus eikä vanhempainrahapäätös!
Katselin kelan sivuilta niin hakemus kuitenkin saapunut sinne! törkeää...

Hauskaa päivää möhömahat!

-Kylli ja vaavi 31+4-
 
Huomenta kaikille ja kovasti tervetuloa uusille mammoille!

Kävin eilen Diacorissa katsastuttamassa kohdunsuun tilanteen. Ulompi oli vähän auki, sisempi kiinni joten saan vielä viikonloppuna pulikoida altaassa (mä en edes tiennyt että niitä on kaksi).
Gyne ihmetteli ääneen, että ompas tämä vauva jo alhaalla ja joko sua kovasti painaa. Mä olen itekin miettinyt, että kyllä se jo kummasti kävelyä haittaa :LOL: . Kyllä sitä 7 vuodessa on niin totaalisesti unohtunut kaikki nämä jutut että tuntuu kuin olisi ensimmäistä kertaa pieniin päin! Vauva ei ole vielä ankkuroinut päätään sinne alas, mutta pieni pää on jo käytännössä ohittanut edessä alhaalla olevan istukan, joka käsittääkseni oli nelisen senttiä kohdunsuulta nyt. No hyvä, ei tarvitse sitä enää miettiä että jääkö istukka väliin synnytyksessä.

Noin se meni viimeksikin, että vauva laskeutui aikaisin tosi alas, mutta se ei synnytyksen käynnistymistä edistänyt yhtään, eli kohdunsuu ei meinannut millään alkaa avautua vaikka kätilöt jo monta päivää ennen synnytystä sisätutkimusta tehdessään taivastelivat, että "...se pää on mulla tässä ihan kädessä näin". Muistan vaan että kiva siinä oli se pari viimeistä viikkoa koittaa kävellä kun oli jonkun pää jalkojen välissä koko ajan. Tai siis en oikeastaan kävellyt, konttasin sängystä veskiin ja takaisin :kieh: . Voi tätä ihanaa loppuraskautta!

Sen verran tänään reippailin, että päiväkotiin ja takaisin: esikoinen tahtoi mennä pyörällä tarhaan ja kieltämättä oli tosi hyvä ilma kävellä, raikasta!!! Pitäis pistää nokka kyllä useamminkin ulos, myönnetään!
 
Huomenta!

Jostain kumman syystä näin jo toista yötä putkeen masentavia unia ja aamulla kauhea melankolia :/ Onkohan nyt joku epävarmuuden kohokohta suhteessa/elämässä meneillään Yöllä näin kauhean unen kohtukuolemasta; piti herätä ja pistellä pari palaa suklaata nassuun ja istuskella sohvalla tökkien mahaa kunnes tunsin jotain. Vintiötä ei meinannut saada sitten takaisin nukkumaan, olin kerrankin iloinen että jalkaterät paistoi ylävatsalla. Tosin nukuttua en enää kunnolla saanut, tuntui kylkeen vihlovan kokoajan :headwall:


Kaverilla on lauantaina teema- synttärit, pukeutuminen kellomekko/leikkifrakki- tyylinen. Hmm. Mulle ei taida kellomekko mennä, ainakaan söpösti, joten sain erikoisluvan tulla normivaatteissa :LOL: PItänee jättää ravintolaosuus illasta suosiolla välistä...

Tänään katsomaan sitä kolmiota, pitäkää peukkuja!!

TERVETULOA UUSILLE! :flower:

Elppa & Antsa 32+2
 
Raskaita unia täälläkin :( . Masuasukista en ole nähnyt vielä painajaisia, mutta 6-vuotias esikoinen on joutunut kahdesti pedofiilien sieppaamaksi ja kerran melkein nääntynyt nestehukkaan Egyptin aavikolla, joka näppärästi alkoi neuvolamme takapihalta. Herään melkein joka aamu kolmen-neljän maissa pohtimaan maailman murheita (tänä aamuna sitä ruotsalaisen pikkutytön sieppausta) ja siinähän sitten menee aina tunti-pari valvoessa.
Toissaviikolla esikoinen näki sellaista unta, että olin töihin lähtiessä ilmoittanut että äiti kuolee tänään töissä ja hän oli eteisessä hyvästellyt äidin ja vauvan :'( . Lapsiraasu oli aivan hysteerinen mutta nukahti nopeasti meidän väliin - ja äiti tietysti valvoi kuolema-ajatuksissa aamuun asti.
Luin jostain (olikohan peräti Kaksplus tältä keväältä/talvelta) jutun loppuraskauden univaikeuksista - ovat kuulemma tarkoituksenmukaisia koska äidin tulee valvoessaan vaihdettua usein asentoa, mikä on hyvä vaaville joka ei itse enää pääse liikkumaan siellä kohdussa niin paljon.
 
Tervetuloa uusille!

Mä herään kanssa melkein joka aamu jo 4-5 aikoihin ja eihän siinä enää unta saa,kun tulee mietittyä kaiken maailman asioita...ja ei mitään positiivisia tietenkään.Sit kun esikko klo 7 heräilee,niin mammaa nukuttais kovasti. |O

Miehen sisko lähti aamulla synnyttämään ja nyt mä jännäilen täällä ihan kamalasti...

Menhit :hug: toivottavasti vointi on parempi.Aina voi soittaa ä.polille jos vähänkään epäilyttää.Ne osaa siellä sit kertoa mitä pitää tehdä ja kannattaako käydä näytillä.

Pullataikina on kohoamassa,jos vaikka lähtis leipomaan,niin sais kahvin kanssa tuoreita korvapuusteja :p

Bamse 31+6
 
Kylli-täti: Kamalan pitkään ei kannata suotta odotella ä.raha tietoja vaan kannattaa soittaa sinne. Mä odottelin kuukauden ja ihmettelin mikseivät niitä laske. Soitin sitten, että missä viipyy. Ne sano, että odottavat palkkatietoja. Mikä oli aika mielenkiintoista, sillä ei mulla ole ollut tarkotuskaan mitään enää toimittaa! Haen ä.rahoja edellisen lapsen ä.rahojen eli 2005-2006 mukaan eli eiköhän ne ole ja tiedossa. Sitten päätös tulikin kelan sivuille jo seuraavana päivänä. Kaverille kävi ihan samoin, että jostain syystä olisivat odottaneet palkkatietoja, vaikka sekin haki verotuksen mukaan. Hämeenlinnan kela ainakin siis jättää sen hakemuksen näemmä odottamaan, vaikka sellasesta ei mitää puhetta olisi ollutkaan...

Mä sain hyvät äitiysrahat, joten en jaksa olla niille vihanen :D Mitkä tahansa rahat tuntuu kyllä hyviltä tämän 230e/kk kotihoitotuen jälkeen...
 
Nalletar: Tottahan toki minä olen jo laittanut sinne Kelan sivuilta sähköisesti viestiä. Mulla ei pitäisi johtua palkkatiedoista kun lähetin paperit palkanlaskentaan ja lupasivat sieltä laitaa ne suoraan kelaan. Minä tietysti huolestuneena ajattelin ettei ne ookkaan niitä lähettäneet kelaan vaan laittaneet silppuriin joten seuraillut nyt tilannetta verkkoassioinnin puolella. Siellä kyllä lukee että asiakirja saapunut 14.3. että eiköhän se äippäpakettikin joskus saavu myös meiän postiin.
Voi luoja että tuo kotihoidontuki on pieni.. on se NIIN vääryys!
 
Kotihoidontuki on tosiaan pieni...290e/kk bruttona. Monessa kunnassa on kuntalisä (jossain satasen ja kahden paikkeilla). Hoitolisää voi sitten saada vähäsen, mutta siihen vaikuttaa miehen tulot. Maksimissaan se on yhdestä lapsesta bruttona n. 170e/kk. Että säästämään vain kaikki ahkerasti, jos aikoo kotiin jäädä tai ei ole hyvätuloinen mies!

Onko muut ajatellut mitä tekee ä.loman jälkeen? Mä olen ajatellut olla kotona siihen saakka, kun nuorempi on 2v (vanhempi silloin 4v). Sitä varten koitan saada vähän ä.rahoista säästöön. Sitten ei taas ylimääräsiä ole. Mies on keskituloinen ja asunto & autolainan kanssa just pärjätään. Tässä hoitajan ammatissa on se etu, että pystyy tarvittaessa tekemään sijaisuuksia miehen vapailla ja sekin helpottaa. En haluaisi ihan pienenä laittaa hoitoon, kun kumpikin tekee vuorotyötä. Lapsetkin on sitten vuorohoidossa ja se on varmasti koko perheelle aika rankkaa.
 
Meilläkään ei Lahden seudulla saa sitä kuntalisää hoitovapaalla. itse en ole vielä ajatellut kuinka kauan olen kotona. Riippuu tietenkin hyvin paljon siitä uudesta tulokkaasta että millainen eläjä se on. Tuntuuhan se tietenkin todella vääryydeltä mennä kaitsemaan (opettamaan) muiden lapsia ja laittaa oma lapsi hoitoon. Jospa saisi olla kotona sinne kun lapsi on 2 vuotta. Meilläkin on uusi talo ja lainaa ja mies keskituloinen joten pahoin pelkään että opettamaan on mentävä syksyllä 2009.
 
Meillä on suunniteltu osa-aikaista perhepäivähoitoa tässä lähistöllä.. Äitiysloman loppuessa irtisanon itseni aiemmasta työpaikasta; ei mitään mahdollisuutta että sinne voisi mennä töihin jos on pieni lapsi kotona, tai lapsi ollenkaan. Eivät jousta mihinkään suuntaan ja päättävät vuoroja aiempana iltana, jos yksi sairastuu, on muut (2) +3-5h/pvä ylitöissä. TES olis kova sana. :kieh:

Eli yritän luultavimmin etsiä osa-aikaista 4-6h/pvä työtä tästä lähistöltä :) Jos ei muuta, niin kaupassa tarvitaan aina työntekijöitä, ja palkka on parempi kun se 250?/kk kunnan tuet.

Katsotaan.. eiköhän asiat järjesty. Mies pirulainen kinuaa jo toista heti perään, ei ole ensimmäinenkään esittäytynyt.
 
Pakko hiukan purnata. Miekin nään aika paljon painajaisia. Ja viime yönäkin. Nyt oon sitte ollu koko päivän aivan kamala. En edes tiedä miks oon näin kiukkunen. Mies on saanu osasa ja lapset ja koiratkin.... :ashamed: Tekee mieli vaan kiukutella kaikille :ashamed: Vähän huono päivä ollu juu. Sit yks puolituttu päätti kaupan pihalla tiedustella, että koskas meinasit räjähtää?? Inhoan muutenkin noita sanontoja. Eikö vois vaan kysyä millon la on. Ärsyttääkö ketään muuta nää räjähtäminen, poksahtaminen tai muut raskauteen viittaavat kuten on tainnu palaa pohjaan? En mäkään nyt niin tiukkapipo ole, että kaikki leikkimieliset sanonnat ärsyttäis, mut tuo räjähtäminen saa miut näkemään punasta. Ainakin tänään... :whistle:
Taidan mennä ottaa palan suklaata ja unohtaa koko jutun. Lapsetkin älys mennä ulos ja koiratkin pitää matalaa profiilia jostain syystä... Huomenna ehkä parempi päivä. Tai mistä näistä mielialanvaihteluista tietää :kieh:
 
Äitiyslomasta Olen ajatellut palata töihin todennäköisesti helmikuun lopussa, ja mies jäisi silloin pitämään vanhempainvapaan loppuja/isäkuukautta, toisin sanoen olisi kotona n. 2 kk. Eli jos mitään ihmeellistä ei matkan varrella tapahdu, niin tämä äiti ei aio jäädä hoitovapaalle. Tarkoitus olisi, että kuopus aloittaisi tarhan elokuussa 2009, joten kesän 2009 aikana pidettäisiin miehen kanssa lomia/vaivattaisiin isovanhempia hoitohommissa. Esikoisesta menin töihin, kun hän oli 7kk (isä jäi kotiin). Minun töihin meno ei johdu rahasta vaan oikeasti siitä, että minua ei ole luotu kotiäidiksi. Vaikka esikoinen oli vauvana ihana ja helppo, niin kyllä minusta silti oli mukavampaa käydä töissä. Taidan olla vähän outo... :ashamed: Teen siis tällä hetkellä yliopistolla väitöskirjaa.
 
Hei mammat!

Flunssaoireisiin tehoaa luontaistuotekaupoista saatavat hajuttomat valkosipulikapselit! Suosittelen :wave: Ihan sallittu luonnon tuote. Ja sillä on turvotuksia alentava vaikutus myös.
Mulla on ainaki niin turvonneet nilkat ja nivelet että kipeää sattuu ihan välillä.

Weiss toivotteli hyvää loppuodotusta kaikille, ihan sai ajattelemaan että niin tosiaan, aikalailla loppusuoraa mennään! Sitä samaa sinulle =)
Toivottavasti Menhit sinulla on parempi nyt olla? :hug:

Di 30+2
 
Jos joku on menossa kesäkuussa naistenklinikalle synnyttämään, ja ajattelee tutustumiskäynnin buukkausta, kannattaa soitella jo nyt!! Varasin itselleni (neuvolatädin neuvomana) nyt vasta rv 32 jälkeen ajan, sain sen 14.5. johon oli enää pari paikkaa jäljellä :eek: Eli rv 37+1 pitäis sitten käydä tutustumassa synnytystiloihin - kääk, toivotaan että menee samalla reissulla tää muksun maailmaantuleminen :LOL: Tarttis sielläkään ravata sit kokoajan :p

(Varausaika äitiyspolilla on muuten klo 14-15 ma-pe, tätäkään ei kukaan kertonut)
 

Yhteistyössä