*** KESÄKUUN KULLANKERÄT *** huhtikuussa

Mua siis jännitti/pelotti että....kauheeta. Loppujen lopuks se puudutus vaan sattui ihan sikana!!!...kotiin päästyä sitten vaan jalka kohti taivasta ja parit panadolit naamaan ja sit alkoikin nukuttaan, joten otin parin tunnin päikkärit.
Sain ½toista viikkoa saikkua, eli 13.4 asti, plus että mulla 14 ja 15.4vapaata, et silleen...=/..Noh jos vaikka tuon varpaan sais kuntoon sitten kunnolla.
Niinpä eipä oo sitten kun enään 1kk töitä jäljellä kun pääse takas sinne töihin...=)...

kaikki muuten hyvin, Taavi-Lotta potkii minkä kerkee, potkii siis melkein kokoajan..ens viikolla neuvola...
rv28+5 :heart:
 
Minzki84 Miulla tippu hemoglobiini 101:een rautakuurista huorimatta. lääkkeenä oli retafer. Neuvolatäti sitten huolestui ja passitti minut apteekkiin ostamaan obsidania, jota sitten söin jokusen päivän 3 tabua päivässä ja jotain puoltoistaviikkoa 2 tabua päivässä. Tuota retaferiakin olin syönyt 2 tabua päivässä, mutta se veti mahan ihan kovaksi ja ei siis miulla ainakaa toiminu. Nyt sitten viime käynnillä ku mittas hempan niin oli noussut jo nätisti 120 paremmalle puolelle. Eli voisko lääkkeiden merkki vaikuttaa?

Omaan massuun ei kummempia, pikkunen mellakoi massussa iloisesti. Ja itse nukun noin 12 tunnin yöunia -_-

Menhit ja Ella(viljami) rv 31+3
 
Väsyttää..
Johtuu varmaan siitä, että oon taas koko päivän huhkinu.
Kaverilla on taas jumppapäivä, kun koko ajan jalat vatkaa..
Saas nähä minkälainen vilkas tästä tulee, kun syntyy..
Kun nyt edes joskus sitten nukkuis :LOL:
Mutta enpä mä itsekään oo koskaan paljon
nukkua ehtiny, aina silmät auki ja korvat höröllä!

Sormet ja jalat on yli turvonneet,
kuumottaa koko ajan.
Tuntuu nihkeiltä.
Täällä paistaa kauniisti aurinkokin
taas kolmatta päivää.
Eilen käytiin lenkillä kaverin kanssa,
mutta ottaa niin kunnon päälle ja vauva potkii
ja painaa, ettei hirveen pitkää lenkkiä viiti kiertää :D *laiskuus*

Vivvi :heart: Ilmari 30+4
 
Käin ostaa sit turvakaukalon ku kaupas sattu olee niil ale...läks 59e jote miust iha sopivan hintane.Merkki ol carena ja väri harmaa/musta/turkoosi.

Maha o ku rantapallo ja asukki pitää yhtenää jumppasessioitaan :heart: ,huome aamul sit labraan maksa-arvoi taas ja ens ke sit koksin käynti.

Kaunis ilma on ollu juu :D

AadaOlavi 29+6
 
Meillä tänään ollu tosi hiljasta Taunon suhteen. Muutaman liikkeen oon tuntenu :/ Pitäisköhän kysästä ä-polilta? supistellukin o enemmän...

Eilen oli neuvola ja kaikki oli kunnossa. Vajaassa viikossa oli sf mitta kasvanu 2cm :ashamed: eli nyt oli 31cm. Painoa kaikenkaikkiaan tullu 13kg ja vajaassa viikossa 780g :D hyvin on ruoka maistunu tälle mammalle, ja kaikki muukin :p

Niistä liikkeistä: oon maannu ja kuullostellu päivästä asti. Äsken hain esikon hoidosta, mut liikkeitä ei tunnu :/ Taidan soittaa ja kysästä...

Venla ja Tauno 31+4
 
ikionnellinen
Venla-05, edellispäivänä meidänkin masukilla oli totaalinen lepopäivä, koko työpäivän aikana en tuntenu yhtään liikettä ja sit kotiin tultuani menin varta vasta lepäilemään että pikkunen innostuisi liikkumaan, - ei mitään. Sitten illalla klo 22 3 potkua koko päivän saldo. Olin jo päättänyt että seuraava aamuna on liikuttava tai soitan jo äippäpkl:lle. No eilinen olikin varsinain jumppapäivä, ei hetken rauhaa, pikkunen potki koko ajan. :D Mietin että mahtoiko johtua jos vauva oli raajat mun selkään päin eli en tuntenu liikkeitä hyvin, vai mikä oli, mut tosi hiljainen päivä oli :/ Neuvolan mukaan normaalia vaihtelua. =)

Ikionnellinen 30+1
 
Mulla on tullu parina yönä kivuliaita suppareita. Ihan selkäpuolelle asti jomottaa. Menee nopeasti ohi ja saa taas nukuttua. Jännä että yöllä aina, onkohan yleistäkin? Tuosta liikkeiden hiljenemisestä tuli mieleen, että tietääkseni se voi johtua siitä kun vauvalla ei enää ole niin paljon tilaa liikkua, joten se voi olla sellaista hiljaista keinumista, mitä ei äiti välttämättä tunne lainkaan. Ehkä ei siis syytä huoleen Venla :heart:

Löyty tänää muuten kiva t-paita Fiorellasta, aika jännä kun siellä yleensä on semmosta xs-s kokoa kaikki =) Oikein muotiväri oranssi :D

Di+Rosaliina 29+2
 
Taas labra aamu ja kahviniksa päällänsä tietty ku ei saa suuhusa mitää laittaa :headwall:
Nää labrat otetaa hepatoosin takii ja puolesvälis kuuta sit sokereiden paastoarvoo.

Tänää vanhimma muksun 12v synttärit :heart: :flower: ...niit vietellää kyl vast su ja ma elikkä huomen armoton leipomine.

AadaOlavi 30+0
 
Huomenta!

Nyt alkoi sitten loma.. enää en koulun penkille palaa
=) ihanaa 2 vuoden urakka ohi...
mä olen koko eilisen päivän yrittän saada ihmisiä langan päähän että saisin tietää ne mun kilpirauhaskokeiden tulokset, no 8 aloitan taas soittamisen.
Nyt on sokerit ollu koko ajan kohdallaan ja enää ei tarvii kun kerran viikossa ottaa se 8krt/vrk ja silloin tällöin kun siltä tuntuu!!!
18.4 otetaan vielä pitkäverensokeri ja paastoarvot

Nyt aamu kahville!!

 
venla mulla sama juttu.. älä pelästy! välillä mennään sellasta rallia et huh! ja välissä on päiviä et saa oikeen alkaa miettimään millos se pikkunen viimeksi on liikkunutkaan :/ kurjaa mutta väistämätöntä. sitten taas mies nauraa mua kun välillä melskaa niin et olen ihan paniikissa jos potkiikin istukaan (joka mulla on edessä ylhäällä)..koskaan ei kuulemma voi olla stressaamatta :D tietäsi vaan että tää on vasta alkua :LOL:

marleena83 ja vinski 31+0
 
Kiitos kaikille tsempityksestä :heart: Kävin eilen näytillä :ashamed: ja kaikki oli kyllä kunnossa. Todella liikku kovasti, en vaan niitä tunne, niin kun Lady Di tais sanoo =) Mutta kun esikko hyvä kun kerkes liikkuu vattassa ja tää on melskannu ku hullu ja sit yhtä´äkkii ei tunne mitään, niin.... :/

Mutta nyt ei panikoida enää. Kuulemma pikku tönäsytkin lasketaan liikkeiksi :)

ursulaiselletsemppiä "vierotusoireisiin" ja toivotaan, että arvot olis pysyny samana tai jopa laskenu, muttei ainakaan noussu =)

Venla ja Tauno 31+5
 
Terveisiä lääkärineuvolasta nyt munkin osalta (viikkoja 30+3).

Kaikki ok. Sykkeet huiteli vauvalla 140 tietämillä ja liikkeistä on aina kirjattu ++ eläväinen typy(?!, on niin "tyttöolo" et pasmat sekoaa kyllä ihan täysin, jos tuleekin poika :whistle: ) on tämä. Hemppari oli noussut 3 viikon takasesta 125:stä 135:een ja verenpaineetkin alkaa muistuttaa normaalia 120/70 (mulla tähän asti ollu turhankin matalat paineet. Paino oli tippunut 1,8kg edelliskerrasta, mut sen laitan näiden työmurheiden ja muiden piikkiin, ei oikein ruoka oo maistunut. SF- mitta oli kumminkin isompi eli vauva kasvaa ihan hyvin.

Sain sairaslomaa vaan tämän viikon , kun lääkäri haluaa nyt selvittää työnantajalta et mikä mun työkyvyttömyyden syy oikein on, kun itsellä ei ole mitään vaivaa ja paikat on kiinni jne. Pidetään kuulemma oikein yhteispalaveri asiasta (minä, lääkäri ja tää pomo :eek: ). Töihin ei ole kuulemma mikään pakko enää mennä, vaikka painostuksen alla voisin sopimuksen vielä saadakin, mutta tämä asia täytyy selvittää, että voin hyvillä mielin hakeutua taloon takas töihin sitten, kun lomat on pidetty. Näin sano lääkäri. Toisaalta kaduttaa, olis pitänyt olla hiljaa ja tyytyä kohtaloonsa niin olis säästytty "show"lta, toisaalta tuntuu hyvältä, kun joku pitää munkin puolia ja oonpahan osottanut, ettei mua voi kohdella miten vaan! B)

Eilen oli miehen synttärit. Meillä asuu nyt sit melkein keski-ikänen mies (ja hänen kukoistava ikinuori vaimonsa :D )

Hyvää loppuviikkoa ja viikonloppua kaikille mahan kasvattelijoille!

Ammu ja Iltatähti 30+5 =)
 
Täällä ihan fiiliksissä kun kuulin just että taas on yksi työkaveri lisää jolla on masu pystyssä (ei näy vielä mitään). Ihanaa, vauvoja, vauvoja, vauvoja vaan... :heart: :heart: :heart: !

Pahimmat masunrepeämiset loppuivat eilen ja viime yö on nukuttukin melkein kunnolla pitkästä aikaa. Nykyisin herään joka aamu 3 ja 5 välillä tarkistamaan kellon, mutta nyt sain heti sen jälkeen unen päästä kiinni. Ja liikkeitäkin tuntuu taas eilisen hiljaiselon jälkeen, kivaa. Kyllähän sen teoriassa tietää että hiljaisia hetkiä voi tulla mutta on se niin raskasta koittaa kuulostella masua ja miettiä onko kaikki ok.

Ihanaa, aurinkoista perjantaita kaikille, kohta on viikonloppu!!!
 
Neuvolassa käyty taasen.
paino noussut vain 350g/vko :O :heart:
paineet 118/68
pissa puhdas
sf 30
tarjonta RT
sydän +
liikkeet ++

Eli kaikki melko hyvin :) Kuinka moni teistä muuten käy miehen kanssa tuolla neuvolassa? Myö ollaan yhessä käyty joka kerta, mutta nyt huomattiin suruksi ettei toukokuun alusta alkaen enää ukko pääse mukaan, kun siirtyy päivähommiin :/ Onneksi neuvolatäti lupas että voidaan toukokuussa tulla kerran sitte iha sulkemisaikaan, niin mieskin pääsee mukaan :)
Hyvää ja aurinkoista viikonloppua kaikille B) Menen tästä sängyn pohjalle lukemaan uusinta vauvalehteä ja ottamaan päivätirsat.

Menhit ja Ella(viljami) rv 31+4
 
Heido kaikille!

Tulin nopeasti Sydänkäpyselle kommentoimaan, että tiedän, mistä puhut!
Mulla leikattiin molempien isovarpaiden sisään kasvaneet kynnet silloin kun odotin meidän ekaa lasta. Se puudutus sattui aivaan törkeesti ja sitten se, kun se puudutus lakkasi vaikuttamasta. Mutta eipä oo sen jälkeen koommin oireilleet, mutta hirveetä oli itse operaatiossa. :|

Tänne ei oikeastaan kuulu mitään kummempia. Isäntä läx Viroon ja täällä sitä ollaan nyt sit pari päivää ihan "leskenä". Taidan käyttää ajan tehokkaasti siivoomiseen ja huilaamiseen. :)

Menhit kyseli miehen mukana olosta neuvolassa...
Meillä mies ei käy neuvolassa, mutta ultrassa on aina mukana.
Musta ne neuvolakäynnit on aina niin nopeita ja "tylsiä", että en viitsi miestä sinne raahata. Eikä se kyllä sen puoleen edes töistään johtuen pääsis tulemaan...

Mutta nyt vihloo selkää sen verran, että on heitettävä hetkeksi makuulleen. :/
Palataampa taas!

Rakkis ja masu 29+0
 
täällä käyty ensimmäistä kertaa nla lääkärissä tässä raskaudessa.. (oli siis se tehy juttu sillon nii täällä ei saanu alussa lääkärin nla) ja joudun menee kahen vkon päästä uudestaan.. kaikki oli kunnossa muuten mutta kohdunsuu oli pehmeä ja vähän auki, kuulema ihan normaalia uudelleen synnyttäjälle, mutta ei sais yhtään edistyä tästä vielä :/ ja tuntuu nii hullulta ku pitäs levätä eikä pääse lenkille, vaikka itestä tuntuu että on elämän kunnossa eikä yhtään ees oo supistellu, mutta kai ne pelkää että ku on syöksy synnyttäjä et jos se sit edistyy yhtä nopeetä ku edelliset..tosin emmää viel ees uskaltas lähtee synnyttää.. pakko viel tsempata ittiä :ashamed: :saint:

puolukkainen 30+1
 
Nyt puolukkainen ottaa niin rauhallisesti kun vaan voi! Lepoa, lepoa ja lepoa. Mulla taas on supistellu hirveesti, mut pehmenemistä lukuunottamatta ei ollu tapahtunu mitään, ainakaan kaks viikkoo sit :heart: Viime yönä oli kyllä aika kipeä massu, ei supistellu vaan poltteli :/ Ja vihlo alapäätä ihan hirveenä :kieh:

Mutta nyt neidin kanssa kauppaan ja sitten kuraleikkeihin :wave:

venla ja Tauno 31+6
 
Huomenta!

Olipas karsea yö! |O Pissillä piti juosta tunnin välein, ihmeen nesteentyhjennys- vimma, ja joka kerran tuli ihan "kunnon" pisu :ashamed: Taisi olla kertymiä.

Tänään taas iltapäivästä jalkapalloa, lupasin tehdä herkkulasagnen :heart: Eilen tein jo juustouunilohta kermahauteessa ja tattiperunamuussia, kuolasin paitani märäksi jo ruuantekovaiheessa :p Onneksi oli niin monta ihmistä syömässä, että saatiin kaikki menemään.

Antsan liikkeet on alkanu tuntua ilkeiltä. Niin kovia ja voimakkaita tuuppauksia ja muljautuksia (pienet näpäkät potkut vähentyneet huimasti) ylävatsan molemminpuolin ja ihan kyljessä, minne en luullut että se (kohtu ja vauva) edes ylettyy :eek: Kyljellä kun makaa, pitää silloin tällöin ihan hypähtää kun säikäyttää muljahduksella. Taitaa tila jäädä pieneksi pikkuhiljaa.. Mikäköhän vintiö sieltä on oikeasti tulossa?! :whistle:

Hyvät viikonloput kaikille! Puolukkainen ottaa rauhassa ja nauttii vielä muutaman viikon rentoutumisesta, venlakin saisi pysyä koossa vielä muutaman viikon ;) Muillekin halit! :flower:

Elppa & Antsa 31+4
 
Huomenta mammat! =)

Mun selkäsäryt ovat loppuneet ja nyt saa taas nauttia raskaudesta :heart: :heart: Vähemmän ehkä ollut myös närästystä ja suonenvetoja kuin edellisellä raskaus kerralla. Maha on jo ihanan iso =) Mä en haluu luopua tästä n. kolmen kuukauden päästä :'( :D

Monella tuntuu olevan kolotusta ja särkyä :/ Sairaslomalla kans jo aika moni. Lähettelen täältä voimahaleja kaikille niitä tarvitseville :hug: Kukaan ei saa vielä jakautua..ettäs tiedätte
venla ja puolukka :kieh: Toukokuulle ainakin jos kaikki pääsis =) Itse uskon et ennen juhannusta ei ainakaan synnytys ala. Juhannuspäivä vois olla ihan sopiva :D

Kummeista: Esikolla neljä kummia, mut tälle tulee nyt luultavasti vaan kaksi. Kysytty ei vielä olla. Sitten vasta kun vauva on syntynyt.

Kaverini puolesta jännitän tässä jo kovin. Hänellä synnytys edessä ehkä jo parin viikon sisällä. Olen ennustanut että jompi kumpi meistä saa tytön. Kummallakin esikoinen poika niin ei voi olla et kumpikin sais toisena lapsena pojan. Miettinyt siis että jos hän nyt saa pojan niin meidän vauvan täytyy olla tyttö :D Tai sit saadaan kumpikin se tyttö. Ei niin tarkka ennustus kuitenkaan :D
Yhden toisen kaverin kanssa esikkoa odottaessa sanoin että saamme kummatkin pojan ja niin kävi =)

Tänään että huomenna ois synttäreille menoa. Kiireinen viikonloppu. Töissäkin pitäs ens yö olla :( Yö-vuorot onkin alkanu oleen aikasen raskaita. Onneksi niitä on nyt vaan kaksi ja sen jälkeen enää toinen kahden päivän putki. Työpäiviäkään ei olisi enää kun 11 =) Lomaa odottelen jo kovin. Sitten vasta olen antanut itselle luvan valmistaa kaikki vauvaa varten.

Kantoliinoista olen nyt innostunut =) Kävin semmosessa tapahtumassa missä niitä esiteltiin ja heti oli aletta itsellekin sellasta hommaamaan. Rengasliinan ja sit myöhemmin neliöliinan ajattelin ainakin. Ostin jo aikoja sitten kirppikseltä pitkän liinan joita on saanut vauva lehden tilaajalahjana. Sitäkin toivottavasti tulee käytttyä, mut noi kaksi aikasempaa on paljon helpompi käyttösiä.

Liivinsuojia on tullu ommeltua lähes pari kymmentä. Kertakäyttöset oli aina kiinni ihossa ja kun maitoa vuosi niin paljon oli paita monesti märkä. Mikä roskan määrä niistä myös tuli. Näitä voi nyt vaihtaa sit vaikka tihemmin kun pyykkiä tulee kuitenkin vaippojen takia pestyä joka toinen päivä. Osaan suojista tein fleesestä rintaa vasten tulevan kankaan. Ei tunnu ihoa vasten ollenkaan märältä =) Vielä ei ole esimaitoa alkanut tulemaan juurikaan. Saunan jälkeen saattaa pisara tulla ja nänneistä joutuu joskus rapsuttaan kuivunutta pois.

Tulipas taas paljon tekstiä kun innostuin kirjoittelemaan. Ruokaa tästä ois kai lähettävä pojalle antaan että saa sen päikkäreille.

Mukavaa viikonloppua kaikille :wave:

katbe 28+1
 
Lauantaita! Ja aikas harmaata sellasta...

Puolukkainen ja venla yrittäkää nyt pysyä kasassa! Ja tietty kaikki muutkin!34 viikkoa kun tulee täyteen,niin sit ollaan turvallisilla vesillä :)

Miehen siskolla oli viikko sitten LA,eikä vieläkään mitään merkkejä synnytyksestä...Mä oon yrittänyt lahjottaa sille osan näistä mun supistuksista,mut ei oo menny perille :kieh:
Tosi kiva kun serkuksille tulee niin pieni ikäero :)

Mulla on kans alkanut noi liikkeet tuntua välillä hyvinkin ilkeiltä ja epämiellyttäviltä.Välillä saa ulvoa kivusta kun liikkeet sattuu :/ mut hyvä kun liikkuu.

Nyt syömään italianpataa :p

Bamse 31+1
 
Kaupas juostu tuhlaa rahaa oikee urakalla,sit leivoin huomisiin pojan 12v juhliin kakkupohjan ja mokkapaloi...koht jos täyttäs kakkusen nii kerkeis hyvi kostuu yönyli.

Mahas sellain tuuppimine että ja napa iha kipee...tuntuu ettei se enenpää voi venyy siit :eek:

Tänää viimuset kummit kyselin ja kaik suostu :D ...nyt o vaavil sit 3 ihanaakin ihanemmat kummit :heart: ,naisii kaik.

Ei vaa nyt tekee hommat loppuu ja sit saunaan...huomen sit kokopvän hirmu ruljanssi juhlie kaa.

AadaOlavi 30+1
 
Täällä on eletty sateista ja harmaata kevätpäivää, oikein tympäisi kun meni ulos että pitikin pistää nokkansa ulos :| No, jospa se kirkastuu vielä tästä. Vappuna kun olis lämmin keli niin olis kiva tepastella kaupungillakin, mikäli jaksaa...

Gallupia: mitenkäs teillä on seksielämä tässä vaiheessa raskautta..? Onko haluja ollenkaan vai voisitteko peuhata kaiken aikaa :LOL: Vastailen ite tähän myöhemmin :p

Dirppana+pipana 29+4
 
Täällä ollaan nyt sitte leplomalla kuukauden loppuun. Ei ihan hyvä juttu, ku rahat on finaalissa muutenki ja nyt mennään sitte kelan paivärahoille parin viikon kuluttua... No, mies sentään pääsi sairaalasta, että onpa edes seuraa.

Missäs vaiheessa pitäis tota sf-mitan suuruutta ruveta tutkimaan? Mulla oli torstaina neuvola ja viikoil 28+2 oli sf 31cm! Täällä "terveys"-palvelujen luvatussa kaupungissa ku ei saa edes synnytystapa-arviota ja meijän suvussa tunnetusti tulee vaan isoja vauvoja, ni vähän pelottaa toi mitta, et mimmonen jättiläinen on tulossa. Häntäluuki on menny aikoinaan tuusannuuskaks, eikä jousta varmaan pätkääkään, ni saankohan mä tätä kaveria ollenkaan ulos...? :/ :headwall:

Onkos täällä muuten muita, jotka oli aatellu Porvoossa synnyttää? Nyt saa oikeen toivoa, et vähän etuajassa tulis... Täällähän sulkee synnäri 19.6 kuukauden ajaks ovensa. Kättärille pitäis teoriassa sitte päästä, mut pitää kuulemma soittaa eka ja kysyä, saako tulla. Kiva siinä tilanteessa sitte alkaa soitteleen uutta paikkaa, ku onki täyttä. Hitto soikoon... Että täällä kyllä alkaa jo toukokuun lopussa kaverin uloshiillostus. :kieh:

Di:n galluppin; meillä mies on suhteen nainen ja mä mies, eli mä oon se joka on ruinaamassa ja miehellä "päänsärky". On kyllä kohtalon ivaa, että kerranki on nainen, joka on aina valmiina, ni sille tulee sitte mies, joka ois vaikka kuukaudenki ilman. :kieh: Ja sama on jatkunu nyt raskausaikana. Semmonen uus "efekti" on kyllä seksielämään tullu, että mulla rupee rinnat suihkuuman maitoa joka kerta. Joksenki hassua, ku mies sitte on aina ihan märkä ja tahmanen... :ashamed:

rypäle 28+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja katbe:
Maha on jo ihanan iso =) Mä en haluu luopua tästä n. kolmen kuukauden päästä :'( :D
Piti vielä erikseen palata asiaan ja vähän kommentoida... :whistle: Hyvä että joku on noin positiivisin mielin. Mä en nimittäin enää jaksais tätä päivääkään! Oon ihan korviani myöten täynnä sekä tätä mahaa että koko raskautta, enkä malta odottaa, et olis kesäkuu ja tän sais jo POIS! :kieh: Ja varsinki, ku tää maha ei oo mikään pieni ja joka perhanan päivä joku enemmän tai vähemmän tuttu hyökkää sitä kommentoimaan. Mikä IHME se on, joka saa ihmiset kuvittelemaan, et niillä on joku oikeus kommentoida ja yrittää lääppiä mun mahaa? En muutenkaan voi sietä sitä, ku muhun yriteään koskea, saatikka vauvamahaan. Ja kaiken maan "onpas iso, ootko varma ettei olis tuplat tulossa, heh-heh" kommentit saa oikeen sapen kiehumaan.

Anteeks purkaus... :ashamed:
 
Moikka!

Torstaina käyty lääkärin neuvolassa, rv29+3

Paineet 116/69
paino +500g/vk
hb ei mitattu
sä 130-140
sf 30cm
pissa puhdas
k.kaulaa 2cm.

Vauvan pyykkiä pestessä on menny muutama päivä :D
Tänään trimmasin koiran kun oli niiiiin takkunen kun on pitkä karvainen olio, nyt on niin pienen näköinen kyrtsä :) eipähän rapaa kulkeudu niin paljon sisälle.

Viime yönä jouduin valvomaan vielä tunnin vessa reissun päälle kun alkoi supistelemaan 5-10min välein,ei kipeästi mutta tuntuvasti |O
onneksi rauhoittui ja sain unen päästä taas kiinni.

Kävely alkaa näyttää vaakkuvalta ankalta kun tuo issias kutale vaivaa,aina kun on pystyssä niin koilottaa....
Tänään kävin pienellä lenkillä pienten kanssa, mutta eihän tuolla pehmeällä tiellä hyvin jaksanu rattaita työnnellä, oltiin sitten pihalla lätäkkö leikeissä.

Kaveri kävi kylässä ja kun imuri oli esillä koiran karvojen imuroinnin jäljiltä niin alkoi imuroimaan ( kun poika ei suostunu ) ,saisi useamminkin käydä tuollaisia vieraita jotka siivoaa käydessään.... :LOL:

Ja mammat ,pysykäähän vielä yhtenä kappaleena =)

amati ja tahvo rv29+6
 

Yhteistyössä