Joku kyseli tuosta raskausmyrkytysestä. Venla-05 sitä jo hyvin valoittikin. Siihen lisään, että minä olen joutunut kerään pissat purkkiin kotona lähes jokaisessa raskaudessa jossakin välissä. Paitsi tietenkin esikoiselta, kun silloin jouduin heti osastolle, kun asia huomattiin. Oikeastaan heti olen joutunut niitä kerään, kun pissaan on valkuaista ilmestynyt. Kotona ei ole vain tarvinnut kerätä kokoajan. Vaan on riittänyt yksi vuorokausi viikossa, ennen kuin lapsi on maailmaan tullut.
Tuosta hoidosta, lääkehoitoahan siihen ei niin sanotusti ole. Mutta levon lisäksi on ohjeena myös tuo veden juonti. Aina pitäis juoda ja juoda sekä levähtää ja levähtää.. Joillakin verenpaineita lasketaan lääkkeillä. Minulla ei ne verenpainelääkkeet ole tulleet kuvioihin kuin vasta lapsen syntymän jälkeen. Kun mulla ne verenpaineet nousee vasta sitten taivaisiin..
Minä itse pelkään eniten tromposyyttejä. Minulla ne romahti niin alas edellisessä raskaudessa, että en saanut verenvuotoriskin takia epiduraalia tai spinaalia. Vaikka olis todella ollut tarpeen. Ja nytkin sen takia toivon, että todella alkas pehmittään paikkoja, jos tuo myrkytys taas kehittyy, ettei vain tarvis ruveta leikkaan. Pelottaa ihan kauheesti ajatus sektiosta ja verenvuodonriskistä... Onhan vuotoriski oikeassa synnytyksessä kuitenkin paljon pienempi kuin sektiossa..
Täytyy sanoa, että onneksi nuo lapset pitää tässä arjessa niin kiinni, ettei kokoajan kerkiä asioita ajatteleen. Muuten olisin ihan hermoraunio!!
Niin joku kyseli, että mistä tietää millaisia ne oikeat supistukset ovat. Minähän en tiennyt olenkaan mitä on supistukset, vaikka esikoisemme oli jo maailmassa. Kun tuo raskausmyrkytys tuli niin pian päälle, että sektioon mentiin edes yrittämättä käynnistää. Toinen kun syntyi minulle tuli säännöllisiä supistuksia 2 viikkoa ennen kuin lapsi lopulta syntyi. Siis kävin ihan salissa asti, kun olivat niin säännöllisiä. Sitten ne vain loppuivat, eivät siis olleet niitä oikeita. Kävin viikon välein juuri saman asian takia. Mutta sitten kun ne oikeat tulivat, ei miehenikään kysynyt, että oletko varma, että onko ne nyt niitä. Niin kipeitä ne olivat. Jos yöllä tulee supistuksia ja mietit, että onkohan nämä niitä, ei vielä kannata välttämättä lähtä liikkeelle. Sillä sitten, kun ne on oikeita, ei tarvi miettiä onko tää nyt sitä. Sittenhän on eri asia, jos vesi on mennyt. Mulla vain se vesi menee vasta päästämällä. Kertaakaan ei ole mennyt itsestään.
Nyt taas pihalle tuon katraan kans. Pääsee vähemmällä kun vie ne ulos. Ei tarvi kerätä leluja niin paljon.. Vihaan sitä nyt!!
Niin yksi ilo uutinen, aamulla oli pissa taas puhdas!! Vedenjuonti auttaa!!