*** KESÄKUUN KULLANKERÄT *** huhtikuussa

Neuvola kuulumisia:
Hb 134
Pissa puhdas
Paino +800g/vko Nyt yhteensä 9kg
RR 96/60
Sf 29cm (huh oli vihdoin taas noussut pienen tauon jälkeen)
Syke 150
Ens viikolla onkin sitten viiminen lääkärikäynti ennen synnytystä... :eek:

Meillä pääsee synnytysvalmennukseen vaan esikoisen odottajat.Mies oli mukana kaikissa.Nyt täytyy pärjätä omalla kokemuksella ja vanhoilla tiedoilla :)

Bamse 34+0

Hansulle voimia jaksamiseen ja roppakaupalla :hug: täältä :heart: Toi on varmaan aivan kamala tilanne. Ei noin uskoisi kelleen käyvän :'(

Omaan napaan: Neuvolasta

paino: 0 1,4kg/vko
turvotus:++
pissa: puhdas :D
syke: 150
hb: 109 ( rautaa tuplaten)
sf: 32 ( tais pysyy samana)

Nyt pitää paineita mitata päivittäin, vaik ne oli kyllä meikäläiselle alakantissa 118/74 muistaakseni :eek: väsyttäny on nää pari päivää, mut oli toi hemppa sen verran alhaalla, et ihmekös tuo. Eilen tuli kuurattua lattiat. Esikko oli toissayönä kovassa kuumeessa, mut päivällä ei enää mitään, kun toi kova yskä.

No nyt syömään ja tänään vähän shoppailemaan :D Pitkästä aikaa uskaltaa lähtä oikein kauppoihin :wave:

Venla ja Tauno 34+5

Hei kaikki!

En tiedä muistatteko minua, olin tässä pinossa mukana vielä tammikuussa. Sitten jouduttiin tekemään raskauden keskeytys rv 20.

Halusin tulla kertomaan että raskaan keskeytyksen jälkeen olen toipunut ja nyt tänään sain raskaustestiin viivan. Eli sain uuden mahdollisuuden ja pelottaa tietysti paljon. Mahtavaa, että olette näin pitkällä jo, minun pieni kesäkuun enkelini vartioi nyt tätä uutta tulokasta...

Terveisin,
ElinaMaria ja uusi toivo rv 4

ElinaMaria Kyllä täällä sinut varmasti moni muistaa! Ihana kuulla että olet toipunut ja uusi elämän alku ilmoittanut olemassa olostaan, paljon onnea ja tarrasukkia matkaan :heart: Tosi mukavaa kun tulit kertomaan kuulumisia :)

Äitiyspakkaus, ite oon tyytyväinen että sain 2007 mallin, enemmän miun tyylinen ^^

piti jotain muutaki kommentoida, mut eipä tule nyt mieleen -_- Pää on hapero kuin purku uhan saanut korttitalo.

Menhit ja Ella(viljami) rv 34+4

HANSULLE ja koko perheelle paljon voimia surussanne :hug: , tätä mahdollisuutta itse pelkään kovin kaiken aikaa, koska kaikki kuitenkin todella mahdollista!!

ELINAMARIA: Paljon onnea uudesta odotuksesta ja toivotaan jotta tälläkertaa suojelusenkelit kulkevat vierelläsi ja saatte pienen kotiin asti oikeana vauvana!!

ON: Tietääkö kukaan mitä vaaraa raskaus aikana voi olla sreptokokki viruksesta?? Systerin tyttärellä todennäjöisesti sen aiheuttama nielutulehdus ja tarttuu kuulema pisara tartuntana...Nyt huoli siitä.. Toivon mukaan ei kuopus sairastu kun vasta selvitty siitä rota viruksesta.

Maanantaina olis seuraava neuvola, ja tiistaina pitää soitella db hoitajalle.Nyt sokerit sit alkaa nousta joten pelkäämpä että kuintekin insuille vielä joudun.

Isovanhempa gallup: Minun vanhemmille 4 lastenlapsi ja jalat maassa äitini odottaa sillä tietää minun synnytyksistä ettei välttämättä kaikki mene aina ok. Iloitsee toki uudesta tulokkaasta.
Miehen vanhemmille jo...tieskö mones..en jaksa miettiä mutta reilusti yli kymmenes. Eivät ole sanoneet juutajaata. Ovat kyllä aika iäkkäitä jo ja mielestäni eivät mitenkään lapsi rakkaita. Muuta kuin tyttären lapset ovat jotain...

Tänään tuossa leivoin mango suklaa kakun huomisille kutsuille ja pakkaseen pumpulikakun ja vielä olisi ajatus tehdä muuan kääretorttu lähinnä unelma torttu. Suolaista piirakkaa valmiina pakkasessa odottaa jo...vaikka itse ei voi oikeian syödäkään :(

Ansku71 rv 32+4

perjantaita mamitsut :D

neuvola kuulumisia..

pissa puhdas, painoa lisää 1400g/vko (nyt yhteensä 19kiloa tullut)
ei neuvolatätikää kyllä edelleenkää sanonu mitää..käski vaan juoda paljon vettä kun kuulemma turvotusta hiukan hänen mielestää tullu :|
sf-mitta 31, syke 140, liikkeet ++. vinski laskeutunut jo alemmas..moni onkin mun masustani sanonu et on menny alemmas (mun äiti tossa viime viikolla sanoi et "sun mahas jo ihan roikkuu.." yhtään liiottelematta :) )

kaikki siis hienosti, nyt odotellaa 13.5. äippäpolin ultraa.. saa tarkempaa painoarviota ja muuta.

marleena83 ja vinski 34+0

Moikka!

peesaan:
ansku71
HANSULLE ja koko perheelle paljon voimia surussanne , tätä mahdollisuutta itse pelkään kovin kaiken aikaa, koska kaikki kuitenkin todella mahdollista!!

ELINAMARIA: Paljon onnea uudesta odotuksesta ja toivotaan jotta tälläkertaa suojelusenkelit kulkevat vierelläsi ja saatte pienen kotiin asti oikeana vauvana!!

Neuvolassa kävin keskiviikkona:

Painon nousu 630g/vk = painavempi kuin koskaan :LOL:
painet 122/76 |O
pissi puhdas
sf 34cm :eek:
hb 127 pikkusen noussu

Jos tulee yksikin sokeriarvon ylitys niin pitää ilmoittaa nla.n.
No onhan miulla ensi tiistaina ä.polille taas kontrolli.

Meillä ei mitään synnytysvalmennusta tarjottu,ainakaan uudesti synnyttäjälle.
Miulle tarjotteli nla.ssa synnytys- ja vauvan hoito-opetus dvd.tä ;)
en ottanu,eiköhän nuo tiedot ole jo hallussa joten kuten :LOL:

Isovanhemmista: miulla äiti ja isäpuoli,eivät nyt mitenkään "innosta pompi" mutta ovat kuitenki ihan iloisia vauvasta.
Isännällä vain äiti enää elossa, se ei ole kommentoinut mitenkään vauvan tuloa,eikä kysyny mtn, sai tietää vasta rv 24 kun isä kertoi että taas vauva tulossa olis.

:wave:

amati ja tahvo rv 32+5

Hansulle lämmin osanotto suureen suruun :hug:

ElinaMarialle :flower: ja jarrusukkia matkaan pitkään.

Isovanhemmista; Miehen vanhemmat onnessaan.Heille tulokas on 6 lapsenlapsi.Ja jännityksellä kuulemma odottavat paljonko me vielä lapsenlapsia heille "annetaan".Miun äiti on kauhuissaan ku pienillä ikäeroilla saadaan muksuja.Isäni taas onnessaan.Mut jokseekin tuo isovanhempien tuki jää pois.Ollaan täysin erilinjoilla kasvatusasioissa miehen vanhempien kanssa.
Miul on pakkaus vielä saamatta,jännä kumpi sieltä tulee.Molemmat käyttökelpoisia.
Viikonlopulla juhlitaan esikon 3v synntäreitä.Härdelliä tiedossa.
Aurinkoista viikonloppua!
kukikas ja masukki 31+5

on tuo äitiyspakkaus ihan kivan oloinen,mutta jotenkin tykkään omasta enemmän.. ;)
voi että kun on veto poissa..käytiin äsken mäkkärissä syömässä ja kohta pitäis syödä mansikkakakkua miehen 32-vuotis synttäreiden kunniaksi ja itsellä on kans rv 32 :D :p

galluppiin vastailua:meillä on miehen vanhemmille tulossa 10 lapsenlapsi ja mun vanhemmille 8 eikä ne nyt mitenkään ihmeellisesti oo mukana.. :/ muuta kun soittelee ja kyselee että kaikki on mennyt hyvin..

ElinaMarialle paljon jarrusukkia matkaan mukaan :flower: :hug:

selkä on tooosii kipee ja nyt on alkanu jalatkin puutumaan..voih toivottavasti tulis pian soitto sinne polille että päästäis taas tässäkin eteen päin :/
muuten mini jyllää ihanasti tonne kylkiluihin ja on oikein ikiliikkuja...=)
mutta nyt kahvin keittoon ja mansikkakakun kimppuun.. :p :whistle: :ashamed:

tuire ja mini 32 :heart: :heart:

Perjantaita täältäkin kaikille.

Yllättäen huomasin, että tosiaan viikko meni, kerran kävin ulkona. Että alkaa tuntuun, minne pitäs päästä.

Kaksi nuorimmaista vielä niin huonossa kunnossa, että mietin pitääkö sairaalaan lähteä. Kuopuksella on tuo sydänvika ja säikäytti aamulla pahan päiväisesti. Kun oli valkea, kuin lakana, jalat ihan jäässä, vaikka oli sukkahousut ja sukat jalassa, nekin vitivalkoiset. Kynnet ja huulet sinersi.. Hänellä on kyllä pysynyt ruoka jo kutakuinkin sisällä, mutta ei juo yhtään mitään. Olin lähdössä jo hänen kanssaan päivystykseen, kunnes hän itse kaivoi laatikosta viimeiset trip-mehut ja joi samantien toisen ja kohta puolet toisesta. Jalatkin alkoi pikkuhiljaa lämpeneen.

Nuorin tytär ei sitten ole syönyt juuri mitään tiistai-illan jälkeen. Oksensi varmaan 50 kertaa ke iltaan mennessä. Mutta hän taas juo hyvin. Kuumetta ollut 38-39 astetta.. Joten välillä todella väsähtänyt, taas välillä jaksaa katella kirjoja.

Olen sitten vain päivän seuraillut tilannetta. Ja tehnyt viikkosiivouksen ja desifioinut kaikkea mahdollista... Saa nähä mistä sitä vielä tänä iltana itsensä löytää..

Itsellä verenpaineet olleet nyt 78-80/125-130. Pitäs vain yrittää levätä, mutta...

Voi kauhistus! Kohta ollaan jo toukokuun pinossa!!!! Tulin vaan ilmoittamaan teillekin (jos ette oo huomanneet), että vähiin käy nämä raskauspäivät ja iso ihana vatsa :D Mukavaa viikonloppua kaikille!!! :flower:

Hansulle syvimmät osaanotot! :hug:

ElinaMaria, kyllähän me sut muistetaan! Mä oon kuule just viimeks viikko sitte vähän käyny vaklaamassaki siellä vauvakuume-puolella, oliks se "km:n jälkeen kuumeilevat" vai mikä se teijän pino...? Ihanaa, et tärppäs! :flower:

Mun mielestä toi on oikeen kiva toi uus pakkaus. Jännitys tiivistyy kumman saan, ku vein paperit vasta tiistaina. En siis tahallani venyttäny, mut ku se meijän urpo neuvolatäti oli eka kirjottanu la:ks 24.4.... :headwall:

Oonkohan mä jo vastannu siihen sairaaliakassi-galluppiin..? No, oonpa pakannu kuitenki. CD:t on vielä kattomatta ja kamera pitää ottaa sit juoksusta, mut perus jutut on valmiina. Mä päätin olla niin radikaali, et mies saa ihan ite käydä pojallensa ostamassa kotiintulovaatteet, sitte ku nähdään minkä kokonen kaveri tulee. Voi kyllä tulla varsin kiintoisat vermeet... :whistle:

Isovanhepain g: Mun vanhemmille tulokas on kolmas ja miehen vanhemmille neljäs lapsenlapsi. Mun vanhemmat ei silloin syksyllä uutista kovin suotusasti ottanu, mut on jo hyväksyny asian. Miehen vanhemmt taas on ollu alusta asti onnesta soikeena. Ja varsinki miehen isälle se on iso juttu, ku miehen veljen kolme tyttöä ei oo sille biologisia lapsenlapsia, tää on siis eka "oma" ja saa sukunimelle jatkajan.

Mulla olis tällanen vähän hassu pulma... Ultrassa jo sanottiin, että tää epeli saattaa tulla vähän ajoissa ulos, kerta mun äitilläki kaks ekaa tuli kuukauden ennen aikojaan. Mun puolesta vois tullakki pari viikkoa ennen, ku meijän suvussa on tunnetusti isoja vauvoja, eikä hirveenä innosta sellasta 5 kilosta ulos puskee. Ois myös kiva, jossei Hesaan asti tarvis lähteä, ni pitäis saada muksu viim viikolla 39 tasan syntymään. Tietenki vauvalla on parasta olla yksiössään mahollisimman kauan, kyllä mä sen ymmärrän, mut tuskastuttaa ne viimeset viikot jo valmiiks (en kestä kuumuutta normaalistikkaan, saatikka mahan kanssa. Nyt jo rupee tuskastuttamaan öisin...). Milloinkohan sitä sitte uskaltais ruveta kaveria häätämään? Siis ihan näillä kevyillä kotikonsteilla; S:illä ym. ;)

rypäle 31+3

Kiitos kaikille onnitteluista. Pelottaa tosi paljon mutta onnellinen olo. :D :heart:
Kohta varovaisin askelin lähden etsiskelemään tammikuisten pinoa. Töiden jälkeen piti mennä ostamaan uusi testi ja varmistaa... viivahan siellä edelleen näkyi. :ashamed: :heart: =)

Rypäle, siellähän minä olen pyörinyt. ja en voi uskoa että nyt onnisti...

Ihanaa loppuodotusta teille!
Voi kohta te jo sen nyytin saatte syliinne!! :heart:

ElinaMaria ja pikkutoivo rv4

heips kaikille!

isovanhempi galluppiin. Mun puolelta on kolmas lapsenlapsi tulossa. Aitee on tosi innossaan ja kovasti on vaatteita laittanut. Nyt oli jopa kestovaippoja laittanut, ettei tarvi niita mukana lomalle vieda. Miehen puolelta on toinen lapsenlapsi tulossa. On kait siellakin suunnalla neulomapuikot heiluneet. Taman isa kun on kaynyt rouvansa kanssa, niin aina on jokin muovikassi ollut pullollaan tavaraa.
Neuvolakassia en ole viela pakannut. Kait sita kohta sais alkaa pakkaileen. Taalla englannissa kun taytyy itse ottaa kaikki. Siis kaikki vaatteet vauvalle sairaalassa paalle pidetavaksi ja myos vaipat. Eli tulee vaaville yksi kassi ja itselle yksi iso kassi. Yhtena yona valvoin sangyssa ja mietin et kylla sen saisi jo kohta alkaa pakkaileen, ettei mitaan vaan unohdu tai ainakin laatia lista mita laittaa laukkuun. Taalla on tosin lyhyempi aika mita sairaalassa vietetaan. Jos on eka vauva niin sit kauemmin vaan jos jo ennestaan lapsia ja kaikki ok niin voivat laittaa jo kotiin samana paivana. Se mua kylla vahan pelottaa, kun ei mulla taalla ole perhetta pahemmin, et miten sita parjaa ja tiedanko et mita teen.
Tiistaina neuvola, saapa nahda mita sanoo nyt. Viimeksi kolme viikkoa siten sf mitta oli 33, joten janskattaa paljonko nyt on siita kasvanut.
Vaan nyt paivaunille kun illasta taas toihin.

leena ja mini rv32+jotain

Hansulle syvä osanotto :'( Tulee niin voimaton olo. Tässä sitä taas huomaa ettei kaikki ole omassa päätösvallassa. Paljon voimia surutyöhönne!

ElinaMarialle onnea täältäkin :flower:

(.)
Täälläpäs sitten säikähdettiin viime yönä! Puoli kolmelta yöllä mulla hulahti nestettä sänkyyn n. dl tai kaksi (?). Siinäpä sitten kahdeksan kuukautta raskaana oltuani äimistelin hetken unen pöpperössä että mitähän se tämä mahtaa tarkoittaa?
Nousin ja menin vessaan ja analysoin ettei se pissaa ainakaan ollut kun rakko on IHAN täynnä. Menin takaisin sänkyyn ja aloin vasta sitten aloin huolestumaan että oliko se lapsivettä?
Lisäksi aloin tuntemaan selässä tasaisesti 10 min välein menkkamaista juilimista.
Tunnin kuulostelin olotilaani ja tulin koneelle tarkistamaan mitä pitikään tehdä jos epäilee lapsiveden tihkumista. No tarkistuskäyntiähän se...
Herättelin ukon neljältä ja kävin suihkussa. N. viideltä oltiin sairaalassa.
Kätilö otti meidät heti tosissaan ja vaihdoin jopa heti sairaalan vaatteetkin. Sanoi että jos se on lapsivettä niin se on sitten menoa.
Otettiin sydänkäyrää ja supparikäyrää 20 min. ei supisteluja. Eikä uutta vuotoa.
Lääkäri tutki paikat ja teki lapsivesinäytteen + ultrasi.
Testi oli negatiivinen :eek:
Mä olin ihan ulalla. Mitä se neste sitten oli? Veikkasivat pissaa tai valkkaria. Mä en itse tosiaan usko että valkkari voi olla niin vetistä ja RUNSASTA. Kai se sitten pissaa oli. Siis näinkin voi käydä!
Helpotuksesta ollaan täällä soikeina, ei kai sitä nyt vielä tartteekaan syntyä!
Ultrassa vaavilla kaikki hyvin ja oli raivotarjonnassa ja painoarvio 2212 g, aika hyvät painot!

Tuli mulle siinä vähän anteeksi anteeksi :ashamed: olo, mutta kertoivat että oikein toimittu. Mutta näin jälkikäteen huvittaa kun iso tyttö pissaa sänkyyn :LOL:

En tiiä ottaako tuo ukko enää ens kerralla mua tosissaan!!! :$ Mutta mitäpä muutakaan sitä ois voinu tehdä.

Hauskaa perjantai-iltaa! Nyt on pakko päästä pitsalle!

-Kylli ja vaavi 33+3-

Kylli-täti Huh, hyvä ettei sitten ollutkaan lapsivettä! Jos itelle noin kävisi olisin mieki ihan ulapalla. Pääsitte viel pikkuistakin vakoilemaan :heart: Miusta tuntuu välillä siltä et tekis mieli keksii joku tekosyy et pääsis taas ultrattavaks, niin kovasti tekis mieli pientä nähdä kun ei rakenneultran jälkeen oo päästy, eikä päästäkkään, jos ei siis jotain haluta tarkastaa. Saisivat esikon odottajille tarjota enemmän ultria!

weiss
Kylli: Pakko tulla kommentoimaan, kun miulle kävi silloin pääsiäisen aikoihin samoin. Tosin miulla se oli lapsvettä. Kontrolleissa prom-testi on sen jälkeen ollut negatiivinen ja epäilivät reiän umpeutuneen, mikä on kanssa siis mahollista. Mutta siis pointtina se, että miulla on senkin jälkeen lorahdellut, joskus enemmän ja joskus vähemmän ja tuo täys vesi, mitä sieltä lorahtelee on todettu valkkariksi.. ja se siis on aivan kuin vettä!!! Mutta onneksi siulla kaikki hyvin ja pääsitte säikähyksellä! :heart: Mutta tässäkin raskaudessa on opittu se, että on parempi käydä näytillä, kun mietiskellä ja jahkailla kotosalla.. Huoli vaan kasvaa ja pää hajoo, jos liikaa murehtii, synnärillä näkee ja kuulee, kuinka asiat on. Mutta nyt mie palaan tuonne toukokuisiin, vaikka tuntuukin, jotta kesäkuussa tämä ukkeli suostuu vasta ulostautumaan..

weiss ja pikkuinen 37+3 :heart:

ElinaMarialle onnittelut! :heart:

Ja mymmy myylle kiitokset Kela -vinkkauksesta. Nyt olen ihan tyytyväinen, että sain vielä vanhan pakkauksen! :whistle:

Täällä juhmii selkää ja lonkkaa taas oikein urakalla.
Osaksi voin syyllistä kyllä etsiä ihan peilin perukoilta. :ashamed:
Kipastiin äiteen kanssa tänään kirpparilla ja lisäksi vielä lastentarvikeliikkeessä.
Kirpparilta jäi käteen pari pientä vaatetta ja lastentarvikeliikkeestä bongasin leikkikehän, jota olen tässä pohtinut jo jonkin aikaa. Luulin vain, että niitä ei enää myytäisi, mutta sieltähän löytyi ja hienoja olivatkin. Sellainen tarvii tälle meitin tulokkaalle hankkia, kun ei saada täällä nuita rappusia millään aidotettua! Saa nähdä, kauanko maltan venyttää sen ostamista, kun se oli niin herkullisen värinen! :whistle: :whistle:

Mutta nyt lonkkaa lepuuttamaan!!! :wave:

Rakkis ja masu 32+0

Heips!!!

Laiskasti olen kirjoitellut mutta lukenut kuitenkin palstaa ahkerasti.
Nyt tuntuu kuitenkin että vaikka kuinka väsyttää, pakko tulla kertomaan omat osanottoni:
Hansulle voimahali :hug: Tuntuu tosi pahalta...

Elina-Maria: Tottahan me sinut muistetaan ja kosketit ainakin minua tosi paljon kun kuultiin sinun surulliset uutiset, mutta onnea uudelle odotukselle :wave:

Omaa vointia: Paksusti voidaan!! Ja vauvaa liikkuu ja möyrii mahassa ihan järkyttävästi!! Pari viikkoa olis vielä töitä ja sitten alkaa äippäloma.

Valmet 32+0

Hansulle Lämmin osanottoni ja rutkasti voimia suureen suruun! :hug:

Kyllä omat murheet tuntuvat taas niin pieniltä, kun lukee tuollaisia suru-uutisia....

Mutta onneksi ElinaMariaa saa onnitella plussasta!

Ammu kertoi miehensä vasikan poikimisjuttuja. Mun mies oli ihan samanlainen esikon aikana. Jo raskausaikana mukavasti vertasi mua lehmään ja sitä rataa...Nyt ei tosiaan oo mitään vastaavaa kuulunut.

Onneksi selvisit Kylli säikähdyksellä! Mietin, että tuliskohan heti lähdettyä näytille. Mä en varmaan yöllä tajuaisi mitään.

Isovanhempigalluppiin: Miehen äidille meidän tulokas on 11. lapsenlapsi ja mun vanhemmille neljäs. Mitään suurta innostusta ei kummankaan puolelta ole tässä vaiheessa, mutta kun vaavi syntyy, niin tiedän että ohjeistusta tulee ties minkälaista.

Mutta nyt on pakko taas alkaa mennä nukkumaan, öitä!

pupukana 31+6

Ansku Mulla ei ainakaan ole mitään tietoa noista virusasioista. Kysäse neuvolasta apua vaikka.. Toivottavasti ei oo tartuntaa ja ainakaan vaarallista!

Kiitti kommenteista :heart: Eilinen meni kuin sumussa, kuului vain helpotuksen syviä huokauksia.. Piti vielä lisätä että paikat siis tukevasti mulla kiinni. Eli ei merkkejä nyt mistään ennenaikaisuuksista! Ja tosiaan olihan se ihanaa nähdä vaavia ultrassa!

weiss Mulla olikin mennyt ihan ohi et sulla oli tihkunut lapsivettä! Onneksi ei oo tullu tulehduksia eikä mitään! Huih.. toukokuu lähenee ja sulla se lähtö koittaa oikeasti sen pikkuisen hakureissulle! Ihanaa :heart: Ja sitten koittaa jo kesäkuu :eek:

sairaalakassiasiaa: <- (haa, mikä sana!) Mä en oo kans pakannu. Eilen otin hätäpäissäni mukaan toilettilaukun jonne pesuaineet + harja + hammasharja + hiuslenkki.
kamera + laturi, puhelinlaturi ja villasukat! Mähän en lähe ees näytille ilman niitä :LOL:
Pitäiskin varmasti nyt laitella se oikea kassi valmiiksi..

isovanhemmista: Mun siskolla on kaks mukeloa, joten meidän puolelle kolmas, ja ukon puolelle myöskin kolmas.

Nytpä toivottelen kaikille aurinkoista lauantaita ja lähden minäkin ulos!
-Kylli ja vaavi 33+4-

Yhteistyössä