Huomenia!
Elppa:Oon menossa (jos nyt sit oon, selviää parin viikon päästä ) käymään äitipolilla vauvan koon arvioinnissa, kun mulla on isoja (4+kg) olleet nuo edellisetkin vauvat.
Tuosta synnytysvalmennuksesta sen verran kommentoisin, että kun odotin esikoista (12 vuotta sitten...) niin opiskelin toisella paikkakunnalla, asuin siellä viikot ja kävin myös melkein kaikki neuvolakäynnit, samoin sen valmennuksen. Miehen oli ymmärrettävästi melko hankalaa (hänellä iltasin töitä ) irrottautua mukaan niihin valmennuksiin monenkymmenen kilometrin päähän, eli 90% kerroista olin siellä sit yksin. Mies tuli mukaan sillon, kun katottiin se synnytysvideo ja sen jälkeen naureskeli, että hän on niin monta lehmää poi´ittanut, ettei mitään valmennuksia tarvii, papereita vaille valmis kätilö! No, kun h-hetki koitti ja siitä sit selvittiin kunnialla, niin eipä tuo puhunu lehmän poi´ituksista enää mitään... niin ku ei toisen ja kolmannen kohdallakaan...
Hain eilen vaunut. Nyt puuttuu sit enää se amme ja alkaa perusvarustus olla koossa. Itkuhälyyttimen hankintaa oon miettinyt, mut... mietin edelleen, meidän vauvat on aina tykänneet nukkua pitkiä unia ulkona ja ite oon sellanen hermoilija, et vahtaan ikkunan ääressä koko ajan herääkö,eikö herää, millon herää... tuo helpottas siihen. Ja yks ihan ehdoton hankinta mulla on vielä ja se on rintapumppu. Maidon tarjonta ylittää alkuaikoina aina selkeästi sen kysynnän, niin ylimääräisiä oon sit lypsänyt talteen, niin pärjää isikin vaikka mun kauppareissun ajan, ei tarvii pikkusta joka paikkaankiikuttaa mukana.
Ootteko muuten miettiny, miten älyttömästi on kaikkea vauvatavaraa ja rekvisiittaa, mitä on muka "ihan pakko" hankkia (ainakin markkinoijien mukaan...) tullakseen toimeen. Imetystyyny,rintareppu,kantoliina,kylvetystuki,tuttipullon lämmitin... Ihan vaan muutaman (tärkeimmän
) mainitakseni. Taidetaan me tuoreet hormonihöyryiset äidit, jotka ollaan valmiita melkein mihin vaan jälkikasvun parhaan vuoksi, olla melkoisia rahasampoja... Kunhan mietiskelen :saint:
Pirteää perjantaita!
Ammu ja Iltatähti 33+5 =)