*KESÄKUUN KULLANKERÄT* heinäkuussa

Kiva kuulla sustakin pitkästä aikaa rypäle ja onnittelut pojasta!
Meillä esikoisella oli refluksitauti ja lääkäri määräs gavisconia,eli ihan turvallinen lääke.Ja se määrä oli tosi pieni,mitä sitä tarvittiin.Tais olla 1ml joka ruokailun jälkeen...

Bamse ja tyttö 7vko
 
eipä sitä oo oikein kerinny tänne kirjotella, mut oon kyll käyny välillä lukemas...
Täällä 1kk neukka takana, tyttö painaa 5,3kg ja pituutta on 56cm...lakki mitta 37cm
Tyttö voi hyvin, ja myös me vanhemmat, ollaan liikuttu vaunuilla ahkerasti ja oltu mökillä ja sellaista...Multa tippunu nyt 14kg, 1½kg lähtöpainoon
Onneks tyttöme nukkuu yöt hyvin, 1-2 syöntiä per yö...päivällä on sitten hymysuin hereillä=)
Tänään kävin myös ostamas hienon vihreän babybjörnin kantorepun.

Onnea kaikille... =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Japoni:
Kiitos hyvistä vinkeistä ja tiedoista Reropera!!

Eli kun aamuisin sen keittää niin riittää. Ja mä muuten tein just väärin ku sitä kokeilin, eli painoin rintaa vasten :)

Japoni
Lisäys vielä (omakohtainen ainakin ;)): rinnasta ei välttämättä tule pariin minuuttiin mitään, jatkaa vain pumppausta, niin "stimuloituu" ja maitoa alkaa tulemaan pikkuhiljaa. Voi mennä montakin testikertaa ennenkuin rinta "tajuaa" pumpun, eli lähtee tulemaan :) Mulla ainakin meni pari kertaa ennenkuin sain rinnasta enemmän kuin sen 20ml / 20min. Nyt tulee 100ml/5min molemmista yhteensä..

Vähän pelottaa että koska rintamaidon tulo loppuu tällä osaimetyksellä? Meillä tissitellään yleensä koko aamupäivä, harvoin tarvitaan korviketta kun on niin hyväntuulinen ja tyytyväinen. Puolenpäivän jälkeen kun on yleensä väsynyt niin nukkuu 1-3h, ja tarvitsee nukahtamiseen sen korvikelisän. Samoin sitten pitkin iltaa korviketta. Joinain päivinä menee 200ml, joinain 500ml, riippuu vähän herran kärsivällisyydestä rinnalla.

(.) Oltiin eilen miehen kanssa "vapaalla". Olipas outoa. Anoppi soitti lauantaina ja sanoi että hän tulee meille yöksi, oltiin kotona tai ei, ja hoitaa pojan. Anoppi on moneen otteeseen vieraillu pidempiä pätkiä päivisin, joten pojun hoito on tuttua, samoin Alex selkeästi viihtyy (paremmin kuin meidän kanssa, tuntuu siltä :ashamed: ) mumminsa kanssa joten päätettiin miehen kanssa lähteä Kaivopuistoon katselemaan benjihyppyjä, ottamaan aurinkoa ja juomaan oluet. Käytiin vielä syömässä ja kun oltiin tulossa takaisin kotiin iltasella, passitti pihalle ( :eek: ) ja sanoi että tissi on tervetullut, sitten iski avaimensa kouraan ja käski omaan kotiinsa nukkumaan terassin kautta. Käytiin laulamassa karaokea ja mentiin anoppilaan yöksi. Klo 9 oltiin ja matkalla kotiin kun kumpikaan ei kauemmin jaksanut poissa olla (asuu 15min päässä julkisilla..). Yö oli mennyt paremminkuin loistavasti: nukkumaan 21.30, herätys klo 5.15, nukahti 6 ja heräsi 9. Mummi oli ihan onnesta soikeana (siis alle 50v "mummi" kuitenkin) ja poikakin oli hirmu hyväntuulinen. Niin myös äiti ja isä ;) Tosin väsyneitä kun ei olla totuttu yöhön asti ulkosalla kukkumaan.

Nyt on mies vaunuttelemassa kauppaan, olen ensimmäistä kertaa yksin kotona sitten laitokselta kotiutumisen.. vähän orpo olo. Pitäis imuroida, mutta peppu jämähti tietokoneen eteen :LOL:

Ihanaa kun on vähän viileämpää, täällä on selkeästi parempituulinen pikkupoika! :heart: Loppuviikoksi lupasivat helteitä taas, joten se sitten siitä ilosta.. sisällä kun on nytkin se 27C kun on peltikatto ja 3./ylin kerros. :headwall:

Paljon onnea uusista nimistä ja kiitos teille "konkareille" neuvoista. Moni onneksi taistelee samojen asioiden kanssa, niin ei tarvitse kaikkea itse kysellä :ashamed:

Elppa & Alex 1kk 1vk 3pv
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
Alkuperäinen kirjoittaja Ammu:
Tilasin kahviliinat, joihin on painettu vanhan kehdon kuva, tytön nimi ja syntymäpäivä. Ne on oikein ihanat.
Mistä Ammu tilasit nuo liinat, ja kuinka pitkä toimitusaika oli?
Et multa kysynyt, mutta tässä on yksi tutun firma: http://www.kissanvintti.fi/kortti_ja_serviettipaino/malliluettelo.html#malliluettelo.html
 
Alkuperäinen kirjoittaja Elppa:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
Alkuperäinen kirjoittaja Ammu:
Tilasin kahviliinat, joihin on painettu vanhan kehdon kuva, tytön nimi ja syntymäpäivä. Ne on oikein ihanat.
Mistä Ammu tilasit nuo liinat, ja kuinka pitkä toimitusaika oli?
Et multa kysynyt, mutta tässä on yksi tutun firma: http://www.kissanvintti.fi/kortti_ja_serviettipaino/malliluettelo.html#malliluettelo.html
Kiitti Elppa :wave:
 
Hei täältä ilmottautuis yks joukkoon mukaan jos vielä huolitte. Meidän poika syntyi 9.6 ja nimenkin hän sai puolitoista viikkoa sitten

Meillä oli juhlapöydässä Mansikkatäytekakkua, kinkku voileipäkakkua, persikkahyytelökakkua, pullaa ja pursotinpipareita. Kaikki oli niin hyviä, että aattelin et lihon monta kiloa kun syön ne kaikki pois pikkuhiljaa mutta imetys tekee tehtävänsä ja paino oli taas eilen pudonnut kilon, painan melkein kaks kiloa jo vähemmän kun ennen raskautta.

Meillä on kaikki lähtenyt mukavasti käyntii vanhemmat pojat ei oo mustasukkasia. Vauva tykkää olla pääasiassa sylissä, ei kyllä yhtään viihdy sitterissä eikä lattiallakaan. Rintareppu onkin taas ollut hurjassa käytössä, että saan ruokaa laitettua jne. Meillä reppu oli käytössä ekan pojan kanssa ja keskimmäisellä sitä ei käytetty varmaan kertaakaan ja nyt siis taas sitä tarvitaan, että voi lapset olla erilaisia. Vauva nukkuu ihan hyvin, yöllä sellasia neljän tunnin pätkiä, aamulla ja illalla on sitten pitämmän ajan hereillä. Tämä vauva tuntuu tekevän ihan ohjeitten vastaisesti täs nukkumisasias haluaa nimittäin yleensä nukkua vatsallaan, monesti olen hänet laittanu kyljelleen nukkuun niin herää heti, mutta kun laitta vatsalleen niin nukkuu vaikka kuinka kauan. Hiukan aina mielessä pelottaa tuo kätkytkuolemaan riski, kun oon joskus kuullu et mahallaan nukkuminen voi edesauttaa sitä, mutta tiedä sitä sitten.

Sain viikonloppuna ensihymynkin, voi että kun se on sitte ihanaa.

Taidan kirjotta vielä keskussairaala käynnistäkin elikkäs kotiinlähtötarkastuksessahan pojalla huomattiin sydämessä sivuääni, jonka takia oltiin yhden lisäyön sairaalassa ja sit seuraavana aamuna tutkittii röntgenillä ja ekg.llä et kaikki olis kunnos ja niin olikin mutta kuitenkin antoivat reilun kuukauden päähän uuden kuunteluajan. No viimeviikolla sit kävimme ja sivuääni kuului vieläki, pääsimmekin sitten heti sydämen ultraääneen ja kaikki näytti olevan kunnossa, äänet on kai hyvänlaatuisia, lääkäri ei löytänyt mitään reikiä eikä virtauksissa ollut poikkeavaa. Suuri huoli poistui harteilta.
 
Moikka pitkästä aikaa ja onnea kaikille nimen saaneille pienokaisille. Meidän pojasta tuli Leevi Valtteri jo jokunen viikko sitten, mutta nuo aurinkoiset kelit ja uuden talon loputtomat pihatyöt ovat pitäneet minut enimmäkseen ulkona, joten kirjoitteleminen on jäänyt. Aina iltaisella olen pikaisesti käynyt lukemassa kuulumisia, joten jonkinlainen tuntuma on säilynyt.

Meillä mennään rintaruokinnan ja Nannin yhdistelmällä. Lisämaitoa olen antanut juuri ennen nukkumaan menoa (siinä 21-22 aikoihin), jolloin olen saanut jatkettua ensimmäistä yöunien pätkää jopa viiteen tuntiin. Ennen meillä poika söi läpi yön 1,5-3 tunnin välein. Nyt viime yönäkin syötiin periaatteessa vain kerran ja sitten vähän jälkeen kuuden aamulla uudelleen. Aika paljon Leevi paukuttelee, mutta ei kuitenkaan itke vatsaansa, joten hyvä että tulee ilmat ulos.

Rypäle: Itselläni esikoinen syntyi sektiolla ja samat liikkumisohjeet sain itsekin. Kuitenkin aloin pikkuhiljalleen liikkua muutenkin kuin kävelemällä, sektiohaava yleensä kyllä ilmoitteli kipuilulla, jos liian rajuja juttuja yritti. Joskus vielä puolen vuoden kuluttua sektiosta saattoi tuntua nopeissa liikkeissä tai tytön painaessa sylissä jalalla arven kohtaan epämiellyttäviä tuntemuksia, mutta lääkärikin jälkitarkastuksessa kehoitti omien voimien mukaan jatkamaan liikuntaharrastuksia.

2 kk:n neuvolassa ja lääkärintarkastuksessa neuvola täti epäili vaa´an menneen rikki. Poika painoi nimittäin komeat 6870g, tosin pituuttakin oli 61,3 cm. Ollaan siis oltu ruoka-aikaan kotona! Lääkäri tosin totesi vain, että hyvä kun paino on lähtenyt nousuun. No nyt vaunulenkille ja kauppaan.

Aurinkoisia päiviä!

Tuikku ja Leevi
 
Ei ole tullut teille kehuttua, kuinka hyvin täällä menee. Tai pitäskö jättää tekemättä.. Tietenkin ens yönä syödään sitten tosi tiheään. Mutta joka tapauksessa. Tässä muutama yö sitten miehen alku nukahti joskus 10 maissa ja söi eka kerran kuuden aikaan. Siis nukkui 8 tuntia putkeen. Minulla ei ole kukaan aikaisemmista tehnyt tuollaisia temppuja. Sen kyllä näkeekin nyt olossani. Kun joka yö on ainakin 6 tunnin pätkä, että nukutaan heräämättä kertaakaan. En ikinä ole ollut näin pirteä, kun on näin pieni vauva.

Nyt laitoin Aslakin tänne liinaan, ajattelin lähtä käymään noiden kans tuolla leikkipuistossa. Ovat jo tunnin leikkineet tuolla ulkona. Ovat ihan mielissään, kun menen ulos ja sanon että lähtään leikkipuistoon. Vaikka siellä käydään 3-4 kertaa viikossa, niin aina se on yhtä hauskaa.

Jospa sen jälkeen jaksais itsekin olla sisällä. Meidän huone yläkerrassa on odottanut jo 2,5 kuukautta verhoja. Olen saanut viime viikolla ne jo leikattua, jospa tänään sais edes silitettyä päärmeet. En tiedä onko liikaa haaveilla, että saisin ne jopa ommeltua. Pikkuhiljaa hyvä tulee =) !

Leevillä on sama toinen nimi kuin meillä Aslakilla..

Mukavat päivän jatkot kaikille!!

Reropera
 
Siis apua,voiko olla mahdollista...Mulla alko menkat!Tai niin ainakin luulen,kun jälkivuoto loppu 3 viikkoa sitten.No onhan synnytyksestä jo 7 viikkoa.Olisivat nyt voineet edes vähän pitempään pysyä poissa :kieh:

Bamse
 
Täysimetyksellä ollaan...Esikoisesta mulla alko menkat vasta 6kk synnytyksestä ja sillon sai osittain korviketta.Imetyksen pitäisi hidastaa menkkojen alkua,mutta eipä näköjään meikäläisellä :/
 
Esikoisen aikaan luulin, että mulla alkoi menkat juuri tuolla tavalla kuin Bamsella nyt. Oli vuodon välissä jotain pari viikkoa. Mutta ei niitä seuraavia menkkoja tullutkaan kuin imetyksen loputtua. Joskus kun esikoinen oli 9-10 kk. Tuo ihmisen systeemit on niin ihmeelliset, että tajuaakohan niistä kukaan koskaan mitään. Siis voi olla, että ei ne ollutkaan menkkoja vaan jälkivuotoa..
 
Meidänkin pojan toinen nimi on Valtteri ja etunimi on Niko, elikkäs tääl on paljon kakkosnimen kaimoja kun Aslak ja Leevikin on Valttereita. Tän päivän lehdes kyllä luki et Niko Vatteri :kieh: Aina ne nimet on väärin kun syntymäilmoitukses mun miehen sukunumi oli kirjoitettu väärin, soitin sinne ja korjasin sen, mut nyt en taida enää viittiä kun kyse on samasta lehdestä.
 
Niin ja vastustuskyvystä en tiedä, mutta minä sairastan paljon enemmän imettäessä. Esikoisen aikaan mulla meni aina korviin, ja jouduin hakeen puolen vuoden sisällä 4 antibioottikuuria. Ei ihan tuubeja laitettu... :( Nyt sen jälkeen on mennyt vain poskionteloihin, onneksi tää nuha näyttää paranevan itsestään...
 
Tänään ollaan neuvolassa käyty :) Pituutta oli neidillä jo 59cm ja painoa 5380g :) Hyvin tyttö kasvaa :heart:
Täällä odottelen mielenkiinnolla milloin menkat alkaa, ilmeisesti eilen loppui vihdoin ja viimein se penteleen jälkivuodon, 4 viimosta viikkoa oli ihan pelkkää tuhrua ja jokapäivä mietin milloin oikein loppuu. Nyt on menkkamaista jomottelua parina päivinä ollu, saa nähä millo tosiaan alkaa sitte, ku tosiaan melkein täykorvikkein mennää. Ja perkele että ottaa äidin kommentit asiasta päähän. Juttelee aina vauvalle tyyliin "Eikö kukaan tajua siulle tissiä antaa, nii-i, tässä se Aliisa tissiä hamuaa, imetä nyt!" Tänään tuli jo tippa linssiin ku kävi ahistaa niin kovasti tuo, ja hänelle kun on miljoona kertaa jo selitetty miksen imetä -_- Enkä yhäkään ole pummpausta pystynyt lopettamaan kun siitäkin tulee huono omatunto, mutten millään enää jaksais yhteensä vajaan 100ml takia pumpata montaa tuntia päivässä tissit hellinä, varsinki kun niistä ei saa kun puolikkaan syöttökerran maidot, jos sitäkään, siis yhteensä niistä lypsätyistä maidoista..
Tulipahan taas avauduttua :D
Nasulle pitikin vielä kommentoida, että kamalan rankkaa varmasti tuollanen, kun sydäntä ovat tarkkailleet, onneksi kaikki kuitenkin hyvin :heart:

Menhit ja Aliisa 6vk
 
Menhit jaksamis :hug: sulle. Neuvoisin lopettamaan sen lypsämisen, ennekun sulla hajoo pää sen takii =) Sano sille äitilles, että susta tuntuu tosi pahalta, kun se tollai sanoo Aliisalle ja sulle. Ei se imetys äitiä tee vaan läheisyys ja rakkaus :heart: Ja jos ei äitis usko, niin uhkaat, ettette tuu enää käymää, jos sulla vaan tulee paha mieli käyntikerroista. Meillä ainakin mennään hakemaan tukea ja turvaa omalta äidiltä. Ja jos se hyppii silmille niin myö ainakin sanotaan, jos ei tykätä sen käyttäytymisestä.
 
Menhit Mitä, jos tosiaan antaisit olla ja suosiolla siirtyisit kokonaan vastikkeisiin, turha sitä on itteään hulluuden partaalle jonkun maidon takia ajaa. Tosi ajattelematonta äidiltäs, tosi ajattelematonta kaikilta, jotka missään vaiheessa puuttuu imetysasioihin (poislukien tietysti neuvolan th, joka voi puuttua, jos lapsi ei kasva riittävästi tms.), muistan, kun imetin tuota meidän edellistä melkein kaks vuotta, niin kyllä kuulkaa sai kuulla, että "perverssiä ja sairasta", eli hyvä ei ole sekään, jos imettää ja imettää pitkään. Aina löytyy joku, jolla on sanomista! :headwall:

Nyt me lähdetään neuvolaan ja tullaan sit kertomaan kuulumiset.

Ammu ja Mimu =)
 

Yhteistyössä