*KESÄKUUN KULLANKERÄT* heinäkuussa

Mahtuukos vielä joukkoon mukaan? Pari kertaa olen käyny juttuja lukemassa...Nyt olis itelläkin aikaa esittäytyä :)

Eli täältä löytyy nelihenkinen perhe + koira.
Esikoispoika syntynyt 11.08.06 ja kuopustyttö 16.06.08.
Neidin syntymämitat: 3300g ja 47,5cm. Synnytys kesti n.3h, ja oli todella helppo. Sairaalassa kerittiin olla 1h20min ennne kuin tyttö synty.
Eilen oli 1kk neuvola, ja neiti paino 3980g ja pituutta löytyy 53cm.
Meillä mennään osaimetyksellä, eli tissin jälkeen yleensä korviketta.(nan1)

yöllä herää 1-2 x syömään, yleensä nukkuu 4-6h putkeen.
päivällä neiti nukkuu yhet 4tunnin unet, muuten torkkuu ja on hereillä.

Äippä ja neiti 1kk1pv :heart:
 
Tervetuloa Äippä2006. :flower:
(eihän ole muita "uusia", joiden nimi ei löydy listalta?)

Itse olen viime päivinä tehnyt emävirheen... Miten viiden lapen äiti voi tehdä tällaista...
Olen ihmetellyt, että mikä on kun ei nuku enää kuin 5-15 minsaa ja taas herää.. Pelkäsin, että alkaa aina päivät valvoon ja sylissä olemaan. Toissa iltana sanoin miehelle, että johtuukohan se siitä, että en kääri vauvaa enää peitolla kapaloon. Kuten tein aina siihen asti ja vielä aina öisin. No, eilen en vielä muistanut asiaa koittaa. Tänään välähti tänkin aivoissa.. Ja poika nukkua hurotti neljä tuntia kuten ennen muinoin päivisin.. Itsekin kerkesin jotain tekemäänkin.. Nyt sitten talo "kiiltää"
:kieh:

SuperäitiydestäMinulla on sitten oma näkemys siihen. Minähän olen yhden lapsen aikaan lähtenyt töihin (osa-aikaiseen) jo, kun vauva (kolmas lapseni) oli 4 kuukautta. (saa antaa rapiskaa) Mutta nyt ajattelen, että sitä virhettä en enää tee. Sillä imetyskin meni sen siljan tie, kun oli pakko antaa päivisin pullosta, vaikka saikin minun omaa maitoa. Sen jälkeen ei rinta päivisin kelvannutkaan. Joten nyt täällä ajatellaan näin: Kaikkialle minne minä menen, menee vauvakin. Ja menen kaikkialle minne kutsu tulee. Mutta jos ei tule kutsua lapsille, niin sinne ei tietenkään lähde sellaiset lapset, jotka ei ole enää rinnalla. Nytkin olimme kesäkuussa siellä häissä, johon ei ollut kutsuttu lapsia. Otimme vain vauvan mukaan. Aina kun käyn itsekseni, vaikka kaupungilla otan vauvan mukaan. Eilenkin olimme Aslakin kanssa humputtamassa neljä tuntia kaupungilla. Henkkamaukan sovituskopissa vietimme yhden ruokatauon.. Näin viiden lapsen äidille on suurta lomaa päästä vapaalle, vaikka vain vauvan kanssa. Kun ei ole ne neljä muuta mukana vinkumassa. Elokuussa on täällä sellainen virkityspäivä äideille, tietenkin menen sinne, mutta vauva lähtee mukaan. Itsestään selvyytenä. Siellä on kyllä vauvoille omia hoitajia. Siis hoitavat vauvat muuten, paitsi silloin kun tarvii ruokaa. Tuovat vain lapsen silloin minulle. Minun mies kyllä ottaisi vauvan hoitoonsa, jos minä antaisin vaikka päiväksi. En yhtään epäile jättää hänelle. Mutta nyt on tuo rakennus ja sen takia, en jätä, että se etenee. Normaalissa elämässämme mieheni tekee kaikkia sitä mitä minäkin täällä kotona. Yöhoitoon minä olen jättänyt lapsia heti kun rinnalta jää pois. Ja jokaisen välissä me olemme käyneet mieheni kanssa jossakin lomalla ihan kahdestaan. Nytkin olemme syyskuussa lähdössä valokuvauskurssille, mutta vauva lähtee mukaan.(Sinnekin on kyllä järjestetty vauvalle hoitaja, ja minä vain syötän hänet kun on sen aika) Ja se on meille jo lomaa, se meille tuntuu kuin olisimme kahdestaan vaikka pieni vauva on mukana.

En yhtään aliarvio teitä yhden lapsen äitejä, kun teistä tuntuu että se yksi vauva on siinä, että ei jaksa jne.. Ei siitä ole kuin 6 vuotta kun olin samassa pisteessä. Ja tunteeni oli silloin ihan samalaiset kuin teillä nyt. Sen esikoisen kanssa on mukana se henkinen kasvaminen äidiksi. Se on paljon rankempaa, kuin itse lapsen hoitaminen. Uskokaa tai älkää. Mutta sen uskoo todeksi vasta, kun sen oikeasti elää. Te ihmettelette miten me jaksetaan, kun meillä on niin ja niin monta. Mutta todellisuudessa, meillä elämä ei ole niin rankkaa kuin esikoisen aikaan. (ainakaan minulla)

Nyt minua odotetaan pelaamaan.. joten mentävä on..

Reropera
 
Olipas täällä taas kirjoiteltu :)

Me käytiin eilen mittauttamassa terkan tykönä minun verenpaineeni ja yläkantissa ne on edelleen, yläpain alkaa tasoittumaan mutta alapaine on edelleen siinä 90 pinnassa. Vauvakin punnittiin samalla ja viikossa oli tullut painoa 200g hyvin on siis maito mennyt perille vaikka pulauttelee PALJON! Meidän pikku-mies painaa jo 3.490kg mun pikkuinen kasvaa kovaa vauhtia :'(

Oon yrittänyt hallita tätä maitotulvaa nyt lypsämällä ennen imetystä kun tuntuu, että tuo pikkuinen tukehtuu. Lypsän jonkun verran pois ennen imetystä ja nyt onkin pulautellut ehkä vähemmän. Minä oon orienroitunut kans siihen, että vauva on riippuvainen minusta imetyksen takia ja minä vauvasta koska muuten mun tissit räjähtää :LOL: Oon tyytyväinen kun pääsen kerran päivässä koirien kanssa kolmestaan lenkille ja illalla rauhassa suihkuun :) Mies hoitelee kyllä vauvaa muuten muttei imetä :D Tänäänkin menin itse päikkäreille ja olin just imettänyt vauvan ja jätin hänet miehen hoiviin samoin kävin kaupassa.

Milloin muuten ootte uskaltaneet lähteä vauvan kanssa kauppoihin ja kyläilemään??? Me ei olla käyty vielä muualla kuin neuvolassa yhdesti ja vieraitakin on käynyt vaan muutama. Jotenkin oon itse ajatellut,e ttä sitten kauppaan mukaan kun tulee kuukausi ikää täyteen.

Äitiysloman jälkeen aion jäädä kotiin en voisi kuvitella vieväni pikkuista vielä hoitoon. Me tehdään miehen kanssa molemmat vuorotyötä niin olis aika kamalaa viedä 9kk:n ikäinen pikkuinen vuorotarhaan. Haluaisin olla kotona ainakin reilun vuoden äitiysloman jälkeen. Mies pitää isyyskuukauden äitoysloman jälkeen ja minä oon sen kuukauden töissä. Pääsen taas vähän sisään omaan työpaikkaan kun sitten tulee jo vuosi kun olen ollut poissa. Alallani on työvoimapula (sairaanhoitaja) joten hoitovapaalla aion tehdä satunnaisesti 4-6 työvuoroa kuukaudessa miehen töistä riippuen. Tämä antaa mukavan lisän hoitotukeen joten luulen, että me pärjätään ihan hyvin. Esimerkiksi lauantai-sunnuntai välisestä yövuorosta saa jo hoitotuen verran rahaa.

Ehkäisystä En ole vielä edes ajatellut seksiä. Alapää on jotenkin niin kuivan oloinen eikä ompeleetkaan ole tippuneet vielä pois. Hormonaaliset ei käy eli luultavasti kumin kanssa pitää mennä meillä on tosin suunnitelmissa laajentaa tätä perhettä ;)

Ristiäiset Tänään sain varattua vihdoin papin ja päivän. Me pidetään ristiäiset vasta 24.8 kun kummitäti kotiutuu vasta silloin. Kastetilaisuus on kirkossa ja meidät vihitään samalla. Vihkimis asiasta ei puhuta sukulaisille etukäteen mitään. Nyt pitäis sitä nimeä pohtia, vaikee tehtävä. Toinen ja kolmas nimi tulee samat kuin miehellä on mutta etunimi on vielä täysi kysymysmerkki.

Mutta nyt riitti teksti tällä erää :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja reropera:
Joten nyt täällä ajatellaan näin: Kaikkialle minne minä menen, menee vauvakin. Ja menen kaikkialle minne kutsu tulee. Mutta jos ei tule kutsua lapsille, niin sinne ei tietenkään lähde sellaiset lapset, jotka ei ole enää rinnalla. Nytkin olimme kesäkuussa siellä häissä, johon ei ollut kutsuttu lapsia. Otimme vain vauvan mukaan. Aina kun käyn itsekseni, vaikka kaupungilla otan vauvan mukaan. Eilenkin olimme Aslakin kanssa humputtamassa neljä tuntia kaupungilla. Henkkamaukan sovituskopissa vietimme yhden ruokatauon..
Tuo kuulostaa kyllä 'oikealta'. Että vauva kulkee mukana minne sitten äiti meneekin, juhliin tai ihan vaan kauppareissulle. Toki sitä omaa aikaa yksinkin tarvii mut onhan se vauva-aika niin lyhyt että!! Vielä mä en tosin ite uskalla kauheesti lähtee kaupungille humputteleen, on niin epävarma olo ittensäkin kanssa -tää on tätä opettelua!

Huomenna olis 1kk neuvola Roosalla. Siispä raportoimisiin,

Di ja Roosa tarkalleen 3vk 1 päivä

=)
 
NeitiA- me lähdettiin ulos kolmantena päivänä kotiutumisesta, ja sitä seuraavana käytiin jo Itäkeskuksessa. Kyllä lähes päivittäin sen jälkeen (jos ei sada kaatamalla) ollaan jossain ihmisten ilmoilla käyty, ellei vain kävelemässä Malmin ympäri :)
 
reroperaMistä ne listat löytyy? Mun tiedot tuskin on siellä...

Kävimme toissapäivänä 1 kk neuvolassa, tyttö painoi huimat 4900g (3625g lähtö) ja pituutta oli 54 cm. Tissimaidolla huima kasvu, käteenkin jo lapsesta tuntee että on ihan eri kokoinen kuin esikko joka kasvaa -1 käyrällä.
Iltahuudot alkaa helpottamaan, selkeästi suoli toimii helpommin kun ikää tulee lisää. Ehkäpä aloitan pian ne pahat d-vitamiinitipatkin.
Ristiäiset meillä on 27.7., nimikin saatiin keksittyä ja päätettyä..olikin vaikeaa kun suosikki nimet annettiin esikoiselle kun ajateltiin ettei tule enää tyttöä, toisin kävi :kieh:

NeitiAEsikoisen kanssa olin ensimmäiset 1-1,5 kk kotona uskaltamatta lähteä mihinkään, mutta sitten kun vauva tuli tutummaksi ja itse oppi hoitamaan häntä niin mentiin siitäkin edestä. Ei ole kiirettä, kyllä sitä ehtii kulkea riittävästi. Nyt toisen kanssa on paljon rohkeampi lähtemään,viikon kuluttua syntymästä tuntui että vauva olisi ollut meillä jo ikuisuuden...
 
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiA:
Milloin muuten ootte uskaltaneet lähteä vauvan kanssa kauppoihin ja kyläilemään??? Me ei olla käyty vielä muualla kuin neuvolassa yhdesti ja vieraitakin on käynyt vaan muutama. Jotenkin oon itse ajatellut,e ttä sitten kauppaan mukaan kun tulee kuukausi ikää täyteen.
Me lähdettiin liikenteeseen heti kun sairaalasta kotiuduttiin. Ei nyt ihan suurimpiin ihmismassoihin, mutta kauppoihin ja kyläilemään kuitenkin. Ajattelin, että jos en heti lähde, niin en uskalla lähteä myöhemminkään ja jämähdän sitten vauvan kanssa kotiin.

Elokuvista juuri kotiuduttu, ja nyt herättelemään vauvaa tissille :heart:
 
Huomenta!

Menhit:
Hatunnosto vaan teille kaikille jotka jaksaa olla "kiinni" vauvassa 24/7
Itse en tosin heihin kuulu. En nimittäin mieluusti vie vauvaa esim. kauppaan, jos on mahdollista hänet jollekin muulle jättää hoidettavaksi. Huolehdin tietysti ennen lähtöäni, että masu on toisella täynnä, ruokailuhan on ainoa, missä olen "korvaamaton". En tiedä luitteko kukaan täältä palstalta ketjua, missä isä suunnitteli antavansa äidille vapaata vauvasta ja kommentit oli hyvin ehdottomia tyyliin "lapsesi tarvitsee äitiä joka ikinen tunti monen kuukauden ajan"... Ja joku kritisoi sitä, kun vastasyntyneitä tuodaan kauppoihin. Eli kun kaksplussan palstaa lukee, voi vetää seuraavan johtopäätöksen, puoli vuotta synnytyksestä äidin paikka on enintään viereisessä huoneessa kuin vauvan, ihmisten ilmoille ei ole mitään asiaa ilman vauvaa, eikä varsinkaan vauvan kanssa, hyvänen aika, sitähän voi joutua vaikka rintaruokkimaan lastaan julkisesti. Palstan mukaanhan siinäkin tosin on kyse enemmän äidin rintojen esittelystä kuin lapsen ravitsemisesta.

Ei siinä mitään, Suomessa on sananvapaus ja keskustelupalstoille saa kirjottaa vapaasti (ainakin melkein) mitä vaan, mutta joskus tuntuu, että maalaisjärkeä vois suositella :D

Mun kanta tähän vauvan kanssa/ilman vauvaa liikkumiseen on se, että jokainen tietää oman jaksamisensa rajat. Vauva tarvitsee turvallista aikuista ja hyvää hoitoa, sitä voi tarjota isä, mummo, kummi... Eli kun vauvan hoito on turvattu, niin "omasta ajastaan" nauttia hyvällä omallatunnolla.

Ugh. Olen puhunut.

Ps. pikkusen kärjistin, toivottavasti en loukannut ketään... Tää oli ikään kuin huumorilla tää teksti B)
 
Hips hei!
Onpas tullu taas paljon juttuu =)

Mie läksin Nökön kaa kaupoille ja kylää iha samal vkol ku kotiuduttii sairaalast ja nyt ollaa kyl käyty jo huvipuistos (siel tais ikää Nököl olla jopa 2vkkoa ) yms.

Ihunaa,mies jää kesälomalle tänää ,2vkkoo lomaa ku kotiutuu vaa ekan...kyl nimittäi vkot menny nopiaa ku iteksee tätä torppaa ja muksui sekä elikoi hoitelee,mut aikuise seuraa kyl oon kaivannu ja muutamaa käsiparii myös :LOL:

Su ois sit ne ristiäiset...vihdoin saa Nökö nimen :heart:
Kuvakakkuun.com tilaus onnistu ja kiva kuva nyt tulee juhlakalusta ristiäis kakkuun.

Nyt alkaa kuuluu vaunuis ähinää....ainii,meil o alettu "aamusi" herää iha ajois...siin klo 04.00-05.00 o jätkä iha pirtee,mikäs siin äitil herätä siihe aikaa kahville :whistle:
Illatkii sit menee viel myöhäseks,tuonne klo 23.00-24.00 asti.

ursula ja Nökö 6vkkoa (huomenna 7vkkoa JO )
 
Huomenta,

meillä poika heräs vain kerran viime yönä syömään,joten olo on itselläkin suht pirteä. Olen jo käynyt aamulenkillä ennen ukon töihin lähtöä - sain toteutettua sen mitä olen viikon suunnitellut. Olen hyvin ylpeä itsestäni. Tosin pakko se on liikkua että sais näitä kiloja veks ja sitten ne loput entisetki... =)

Siitä superäitiydestä...Mä olen sitä mieltä,että ei äidin tarvitse siinä vauvassa olla kiinni 24h. Mun mielestä on ihan tervettä ottaa välillä pientä aikalisää. Polla kestää kaiken paremmin. Mäkin käyn yleensä kaupassa yksin jättäen vauvan ja esikoisen kotiin isin kanssa tai sitten saatan viedä ne mummolle. Esikoisen laitoin yökylään mummolaan ensimmäisen kerran, kun alkoi nukkua pidempiä yöunia...tais olla joku 4kk. Tämän vauvelin aion syksyllä laittaa ekan kerran mummolaan yökylään,koska meillä on yhdet juhlat minne haluamme molemmat mennä ja ne eivät ole lastenkemut. Itse olen menossa elokuun alussa ekan kerran ulos yli vuoteen,koska paras ystäväni täyttää pyöreitä vuosia. Emme ole hänen kanssaan olleet yhdessä ulkona sitten vuoden 2002,jolloin tanssittiin meidän häitä. Eli on jo korkea aikakin,mutta aina on ollu jommalla kummalla raskaus tai imetys syynä ettei oo päästy ulos -useimmin hänellä.

Ja toisekseen parisuhdekin voi aika paljon paremmin,kun molemmilla on mahdollisuus siihen omaan aikaan ja sitten vielä riittää aikaa toisillekin. Joku tossa kirjoittikin,tais olla Reropera, että se henkinen kasvu äidiksi tapahtuu ekan lapsen kaa. Toi on tosiaan totta. Kaikki on paljon helpompaa ku on toinen kyseessä. Itse olen aika päivä kerrallaan tyyppiä, en oikein "stressannu" ja hermoillu mistään esikoisen kanssa, joten luulen että jaksaminen oli paljon helpompaa ja ei tullu mitään riittämättömyyden tunnetta sekä se,että mulla oli myös sitä kuuluisaa omaa aikaa. Tän toisen vauvan kanssa en ole vielä ottanut mistään stressiä...Tossahan se menee siinä sivussa,esikossa on enemmän töitä ku vauvassa. Kaikki on helppoa niin kauan kuin ei lähde kävelemään...Mun puolesta tää nuorempi poika vois pysyy sitterissä vuoden ikään asti,ku esikko lähti kävelemään reilu 8kk ja sen jälkeen vauhtia riittäny...

Enemmän kuitenkin vauva tietysti kulkee mun mukana on kuin esikoinen, koska esikoinen puuhailee sitten isänsä kanssa niitten juttuja. Meidän esikolla on hyvin vahva tietoisuus siitä,että hän on "mies" niin kuin isikin ja niihin ei aina äiti mahdu mukaan, onneks. Esikoisemme on hyvin tyytyväinen kun saa isin kanssa olla jonkun isin harrasteauton kimpussa jakoavain kädessä. Sen takia pyörällä ajaminen ei innosta ku siitä puuttuu se moottori...

Aika sekavaa sepustusta, mutta kai tosta jotain selvää saa. Ai niin, heti meilläkin on kyläilty ja käyty ihmisten ilmoilla.

Päivän jatkoja!

Maamuska ja pikku-ukko 2,5vkoa
 
Mekin ollaan lähdetty kyläilemään melko äkkiä. Ja samoten kauppaan :D En jaksa vaan homehtua neljän seinän sisällä :ashamed:

Meillä ja tää kakkonen tulee siinä sivussa. Esikon kanssa on paaaaljon enemmän hommaa. Ja esikon vauva-aika oli paljon stressaavampaa ja vaikeampaa (omat unet yms. tai ehkä asennoituminen ettei tullutkaan 12h unia enää =) ) ja toisaalta kuvittelinkin lähteneeni harakirin tekoon, kun pikkukakkonen ilmotti tulostaan :LOL: Mut toistaseks tää on ollu tosi ihanaa ja helppoo :heart:

Viime yönä neiti kävi kymmeneltä maate ja söi kahelta ja viideltä laitoin tutin ja seitsemään asti jaksoi tutin voimalla. Pikkasen haukattiin tissiä ja jatkettiin ysiin asti :heart: Nyt kun esikkokin on oppinut nukkumaan vähän pidempään, niin äiti jaksaa paljon paremmin ilman päikkäreitäkin.

Paineet alkaa menee aika alhasiks. Onneks ma on jälkitarkastus, jos vaik uskaltais alkaa tiputtamaan niitä lääkemääriä. Tai tosi pieni annoshan mulla nytkin menee 1albetol aamuin illoin. Sairaalasta kotiuduin kolmella päivässä, mut tiputin ite hyvin äkkiä päivälääkkeen pois :whistle:

Tulispa pitkästä aikaa aurinkoinen päivä B) pääsis nauttimaan kesästä, mitä ei vielä oo päässy ja lapsiparat joutuu jo kohta koulunpenkille. Sit on niin kun kesä ohi vaik se ei oo viel alkanutkaan :(

Mutta nauttikaahan mammat päivästä :wave:
 
Huomenta täältäklin!

Meilläkin oli hyvä yö. Pikku-mies nukahti 21.30 ja heräsin ekan kerran syömään 01.30 ja sitten 05.00 sitten nukuttiin kahdeksaan asti. Ihan tyytyväinen oon itse tuohon yöhön :D

Me ollaan käyty kyllä ulkona vaunulenkeillä, mutta en mä tiiä miksen oo mihinkään muualle saanut lähdettyä. Nyt ollaan oltu tasan kaksi viikkoa kotona ja ekan viikon olin niin väsynyt ja pää oli kipeänä yhtenään etten jaksanut edes ajatella minnekkään menoa. Mua ei vauvan hoidon kannalta arvelluta lähteä mihinkään tai siis mun mielestä vauvan hoito on ollut alusta asti helppoa ja luontevaa kuten imetyskin (johtunee varmaan siitä, että työseni sairaita vastasyntyneitä hoitelen ja ohjaan vanhempia) Enemmän mua hirvittää ihmismassasta tarttuvat taudit. Työssä kun on nähnyt niin paljon ihan muutaman viikon ikäisiä flunssasta kärsiviä potilaita jotka joutuvat ihan hengityskoneeseen asti, siksi oon varmaan ylivarovainen tuon liikkumisen suhteen.


Kuinka moni on muuten ottamassa tai ottanut vauvalle rota-rokotteen?
 
Olipa täällä yön aikana kirjoiteltu.. Tuosta kotoa lähtemisestä, vielä pikkasen. Minäkin käyn ruokakaupassa tai vastaavassa ihan yksikseen. Kun tiedän, että tulen kotiin ennen seuraavaa syöttöä, saa vauveli ihan rauhassa jäädä kotiin nukkumaan. Ja minä sitten käyn välillä yksin vaikka kaupassa. Mutta sen ehtona, että minulle soitetaan heti, jos kotona on ruvettu yllättäen huutamaan ruokaa. En minä koe sitä mitenkään minussa roikkumisena, jos minun pitää aina olla ns. valmiina ruokkimaan vauvaani.

Enemmäni minua ressaa esim. Juuri nyt tuo 6 vuotias. Olen sanonut hänelle että ulos pitää laittaa enemmän kuin tuo hihaton mekko, jolla edelliset päivät on tarennut. Nyt siellä on vain vähän kylmempää. Niin neiti ei löydä kaapista yhtään mitään. Huutaa ja meukkaa vain tuossa. Vaikka olen hänelle näyttänyt että nämä ovat hyvät. Siis trikoo paita ja housut. Mutta hän vain meukkaa tuossa selän takana. Annan meukata, kun en aijo antaa hänelle periksi, enkä ruveta hänelle huutamaankaan. Kyllä se tuosta lepyy ja panee vaatteet päälle. Että tallaista täällä tällä hetkellä.. :whistle:

Meillä Aslak on saanut eka rotavirusrokotteen. Muuten kun olet asiantuntija, tai ainakin sinnepäin. Pidätkö minua aivan tyhmänä. Kun olen miettinyt, että jätän sen viimeisen annoksen antamatta. (en ole vielä aivan varma, ja sen takia sinulta mielipidettä kysynkin.)
Mehän saimme ilmaiseksi sen 2 ensimmäistä annosta. Emme ole kenellekään lapselle aikaisemmin antaneet. Hyvin ollaan selvitty. Vaikka meillä varmaan nyt keväällä riehuikin se rotavirus talossa. Nyt noilla 2 eka annoksella saadaan 83 %:n suoja ja jos raskii maksaa sen 50 euroa saa sitten sen 95 %:n suojan. Jotenkin mietin, että eiköhän me selvitä tuolla pienemmälläkin. Esikoinen ei ole saanut mitään rokotetta, vaikka olikin siinä tutkimuksessa. Sais siis lumelääkkeen. Hän ei ole elämässään sairastanut kuin yhden kerran oksennustaudin, noin vuoden ikäisenä. Vaikka talossamme kevällä oli tauti 2,5 viikkoa hän oli kokoajan kotona, niin pysyi terveenä. Ihme lapsi!! Mietin vain, että tuo 50 maksaminen tuntuu niin turhalta, tuon pikku eron takia noissa prosenteissa.. Saa nauraa...

Nyt menen pihalle.. Katsoon mitäs siellä tapahtuu..

PS. Kannatti olla hiljaa.. Nyt tuo 6 vuotias seisoo tuossa vieressäni ja trikoo vaatteet on päällä.. =)

Reropera
 
Jälkitarkastus tehty :wave:

Kuusiviikkoinen kaveri painaa jo 5315 g ja pituutta löytyy 57 cm! Alunperin mitat 3680 g ja 53 cm :) Jäntevä, vahva ja virkeä kaveri!
Joku sanoi ettei oltu parisuhde/muita kuulumisia kyselty, meiltä, nuoripari kun ollaan kyseltiin senkin edestä, "mites teillä on mennyt, miten te jaksatte, nukutteko, pystyttekö, tuntuuko ettei jaksa..."

Olis varmaan pitäny meikata tai jotain, nyt oltiin luonnollisesti myöhässä ja mie kompastelen silmäpusseihini :D No mutta hyvähän se on että kyselevät, huvitti vain. Meille kun nyt on vielä siunaantunut harvinaisen tyytyväinen muksu, ei itkeskele turhia ja massukin vaivaa päivä päivältä vaan vähemmän :) Hymyilyä ja juttelua tulee sitten senkin edestä.

Voi taivas, saatte ristiinnaulita miut, huono äiti :D

Meidän "Leevi" on käynyt pienen elämänsä aikana jo kaksi kertaa Lappeenrannassa (asutaan siis Vantaalla), ja nyt viimeemmäksi jätin MUMMILLE HOITOON kampaajan ajaksi ja seuraavana iltana lähin käymään pariksi tunniksi BAARISSA :eek: :eek:

Tuli nyt ulkona käytyä kun täällä kotopuolessa ei sitten taas ole ketään kaitsemassa, kerrankos kun sitä nyt pääsi... Ikävä oli kova joten eihän siellä kauvaa raaskinut olla, ja imetyskin sitoo, mutta hirveän hauskaa oli :D Pakko myöntää...

Pulauttelusta Meidän vauva ei harrasta, röyhtäileekin tosi naftisti :eek: Pierua tulee sitten senkin edestä, mutta mietinpä vaan että mites muiden vauvat?
Heräsin tuotakin ihmettelemään kun heitin naskin syötön jälkeen olalle ja kaveri sitten tarjoutuu laittamaan harsoa jos puklu tulee, mie oon ihan et "ei tää kyl pulauta.." :D

Ostettiin eilen rintareppu ja vaipparoskis, sellainen hajuton ni kehtaa pitää makkarissa hoitopöydän vieressä :) Poitsu viihtyy rintarepussa paremmin kuin hyvin, olihan tuo vähän hintava, mutta jos kerta kädet saa sillä vapaaksi niin onhan se sen väärti :)

NeitiA: Me ollaan ottamassa Rota-rokote, seuraavalla neuvolakäynnillä taidetaan se sitten antaa, tai siis se ensimmäinen, kolmehan niitä taitaa olla. Äiskää ihan jännittää, toivottavasti siitä ei nyt mitään allergisia reaktioita tule tai mitään...

Joskos sitä tänään lähtis reppuileen :) Ties vaikka huitaistaisiin Jumboon alennusmyynneille :p

kielletty + "Leevi" 6 vk 2 pv
 
Päivää mammat :)
Meilläki ihana yö takana, neiti nukahti n.23 aikaan ja heräs ekan kerran puol kolmen maissa ja toisen kerran tais olla puoli kuus-kuus. Ja syömiseen ei kauaa menny.
Esikoinenki nukahti kasilta ja heräs puol ysiltä..eli piiiitkät unet :p

Oli ihan pakko tilata henkalta & Maukalta neidille hello kitty vaatteita, oli uus mallisto tullu.
Pojalle tilasin housut ja paidan, itelle kolme paitaa.

Tänään käydään varmaan kyläilemässä, ei sitä jaksa olla 24/7 kotona. Tulisin hulluksi.
Aikunen seura tekee hyvää...
Kaupoissa ja kylässä ollaan käyty monesti jo, ihan koko perhe.
 
Eipähän nettiin meinaa keretä.
Pari sivua taaksepäin ehdin lueskelemaan teidän keskustelua...

Velv: Sun vauvan syöminen kuulostaa ihan mun kaverin esikoiselta... Kun kaveri jätti omasta ruokavaliosta kaikki maitotuotteet pois, niin alkoi maito vauvalle maistua ja unet pidentyä! Kuulemma huomaa muutaman päivän sisällä tepsiikö dietti!
Mä täällä ja arvon että pitäisikö kokeilla kokonaan maidotonta. vauva kyllä nukkuu ihan hyvin kolmenkin tunnin pätkiä, mutta välillä vatsassa kiertää niin että äitiäkin sattuu.

Täysimetyksellä mennään ja koska maitoa tulee hyvin, niin pakkanen alkaa pikkuhiljaa täyttyä omasta maidosta - että sitten kun mä haluan lähteä liikenteeseen niin vauva saa pullosta äidin maitoa.

Liikenteeseen lähden varmasti jo ensi kuussa - tekee mieli päästä urheilemaan! Sitä kun lähtee läiskimään sählypalloa hyvän porukan kanssa ja ilman muksuja, niin ihmeesti taas jaksaa kotonakin! Vatsalihas treenit ajattelin aloittaa tänä iltana - en ole urheiluhullu, mutta koska kevät meni ihan lössöillessä vaativan raskauden takia, niin nyt tekee mieli liikkumaan

Mä olen kuljeskellut pikkuherran kanssa jo vaikka missä ja "tuuletellut" rintojani paikasta riippumatta. Tosin olen sanonutkin että tämän vauvan imetän esikouluun asti :LOL: , kun ei ole tarkoituksena enään raskautua. Kolme riittää meille ja varsinkin mun fysiikalle!

Ehkäisystä ollaan himassa puhuttu, muttei olla mitään vielä keksitty. Päällimmäinen idea on käyttää äitiyspakkausten kortsut ensin pois :LOL: Kait tota ehkäisy asiaakin pitäisi ryhtyä pohtimaan jossain kohtaa. Vaikka lapsiluku meillä onkin täynnä, niin en silti ole kummankaan sterilisaation kannalla... ainakaan vielä!

Ristiäiset meillä pidettiin viime viikonloppuna. Toinen vaihtoehto olisi ollut siirtää ne elokuun loppupuolelle, joten päätettiin hoitaa ne alta pois ennen muita kesän perhejuhlia.

Nyt täytyy lopettaa, että ehdin maksaa vielä nipun laskuja ennenkuin poitsu herää!

Suomuurain + poika 4vko
 
Kylläpäs täällä on taas ehditty pölistä :D

Superäitiydestä Mä oon kans käynyt kampaajalla ja kaupassa ilman vauvaa,ihan yksin.Juhliin yms ollaan menty vauvan kanssa.Kyllä mä ainakin tarviin vaikka sen tunnin sillon tällön omaa aikaa ilman lapsia.Jaksaa paljon paremmin kuunnella huutoa ja kiukuttelua.

Rota-rokote saadaan ens viikolla.Kumman rokotteen otatte?Sen mikä annetaan 2 vai se mikä annetaan 3 kertaa?Meille tulee se rotarix,joka annetaan 2 kertaa.Kysyin lääkäriltä,että kumpi olisi parempi,niin hän ei kuulma lääkärinä saanut ottaa kantaa...No esikoisella oli toi sama rokote,niinpä sitten päädyin siihen.

Pulauttelusta meillä neiti pulauttelee toisina päivinä enemmän toisina taas vähemmän.

Meillä tais olla eilen eka tiheänimunkausi.Neiti viihty rinnalla ihan koko päivän,eikä nukkunut kun ihan lyhyitä pätkiä.Tyttö nukahtikin illalla jo kello 20.30 ja ekan kerran söi kello 2 ja siitä jatkoi uniaan aamuun asti.

Bamse ja tyttö 5vko 3pvä
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiA:
Milloin muuten ootte uskaltaneet lähteä vauvan kanssa kauppoihin ja kyläilemään??? Me ei olla käyty vielä muualla kuin neuvolassa yhdesti ja vieraitakin on käynyt vaan muutama. Jotenkin oon itse ajatellut,e ttä sitten kauppaan mukaan kun tulee kuukausi ikää täyteen.
Me lähdettiin liikenteeseen heti kun sairaalasta kotiuduttiin. Ei nyt ihan suurimpiin ihmismassoihin, mutta kauppoihin ja kyläilemään kuitenkin. Ajattelin, että jos en heti lähde, niin en uskalla lähteä myöhemminkään ja jämähdän sitten vauvan kanssa kotiin.
Täällä kanssa ollaan menossa oltu jo ekasta vkosta lähtien. Lähes joka päivä 2h vaunulenkki ja sitten kantorepussa vielä illemmalla kauppaan tai pieni happihyppely. Mieskin on vielä jkotona joten olen päässyt ilman vauvaakin liikkeelle, eilen 2h alennusmyynneissä! Olen samaa mieltä että ulkoilu tekee ihmeen hyvää pääkopalle, varsinkin näin kauniilla säällä!!


Miten teillä vauvat nukkuu päivät ja yöt ja miten nukahtaminen sujuu? Mietiskelin että mikä olisi jatkon kannalta fikusin keino jo nyt pyrkiä ettei mene hulinaksi kun vauva isompi!!
Meillä nukutaan päikkärit vaunuissa, repussa, pinniksessä ,välillä nukahtaa rinnalle, välillä saa hyssytellä haukottelevaa vaavia tunninkin putkeen. Yöt menee perhepetissä vielä...

terkuin
renee ja vaavi 5+2 :D
 
missä vaiheessa toi rota rokotteen eka osa muuten annetaan? ja se ei vissiin neuvolan rokote ohjelmaan kuulu? vai kuuluuko? mietin vaan että pitääkö tossa parin viikon päästä seuraavaan neuvolaan jo kiikutaa rokote sitten mukana..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Menhit:
missä vaiheessa toi rota rokotteen eka osa muuten annetaan? ja se ei vissiin neuvolan rokote ohjelmaan kuulu? vai kuuluuko? mietin vaan että pitääkö tossa parin viikon päästä seuraavaan neuvolaan jo kiikutaa rokote sitten mukana..
KTL:n sivuilla oli että suositusikä ekaan annokseen on 6-12vkoa ja rotarix-rokotteessa toisessa annoksessa 10-16.
Meillä neiti on just sen 6 viikkoa kun saa sen ekan osan.
 

Yhteistyössä