*KESÄKUUN KULLANKERÄT* heinäkuussa

Uusinta uutta: Meidän vauva on ruvennut säikkymään kovia ääniä :eek:
Aivastin toisen ruokaillessa ja toinen alkoi itkeä, siis miten nyt pienet lapset itkevät. Ja yösyötöllä piti pientä taukoa ja koitti ottaa rinnan uudestaan suuhun, ohi meni ja sai aikaiseksi vain hirmu kovan "ryystämisäänen" ja ai vitsi kun poika oikein vinkaisi ja alkoi hirmu lohduton itkeskely, voi miten murheelliselta toinen näyttikään, ihan sydäntä särki :heart: Äiti rakastaa.

Tervetuloa dodona! Onnea vauvasta!

Täällä flunssan parissa. Lähes koko sakki. Vauvalta ei ole tarvinnut kuin pari kertaa imeä räkää. Olen kyllä pannut sinne sitä äidin maitoa, jos se sitten auttaa. Yskää näyttää olevan hänellä enemmän. Itsellä tosi kipeä kurkku ja nenä ihan tukkossa. Muutkin lapset lääkitystä tarvii aika reippaasti hengenahdistukseen ja nasolin todella tarpeellinen yöksi...

Malehalle panin yksityistä viestiä.. Voimia sinulle! :hug:

Pakko kertoa teille kaikille. Kun meidän esikoisen aikaan. Siis hänellähän oli se kuuluisa koliikki. Itse olin lähtenyt käymään jossakin illan ja mieheni jäi vauvan kanssa kotiin. Kun tulin kotiin hän istui kiikkustuolissa ja sellaiset korvakuullokkeet korvilla josta kuuluu radio. Ja vauva tietenkin rääkyi ihan täysillä hänen sylissään. Se näytti eka ihan hirveeltä. Mutta kohta se oli meillä todellisuutta. Vauvalle ei voinut tehdä mitään, kaikki oli koitettu. Silti huusi ja huusi. Niin ei siinä auttanut kuin pitää sylissä, ja nuo kuulokkeet oli todella hyvät, kun pystyi vähän ajattelemaan muuta, kun pystyi kuunteleen edes radiota. Silti vauva sai tuntea vanhempien läheisyyttä kipujen keskellä. (Muuten eilenkin meillä oli käytössä earit, kun 2 ja 3 vuotiaat saivat illalla sen kuuluisan raivarin, kun piti lähtä nukkumaan. Monesti silloin panemme earit korviin. Sen kiukun kestää paljon paremmin, ja jaksaa toimia itse ja lapset pääsee nukkumaan ilman hermostuneita vanhempia)

Meillähän itkut loppui, kun käytimme häntä Oulussa yhdellä hierojalla. Hän väittää, että meillä kaikilla on mahassa hermot ristissä. Siis menee oikeasta jalasta vasemman rinnan alle, ja toinen päin vastoin. Ja koliikkivauvoilla menee toinen tai molemmat hermot kiertäen siellä mahassa. siis ne ei mene suoraan ristiin vaan kiertää melkein lonkan kautta. Ja kun hän sai nämä hermot vapautettua, niin silloin itkukin loppu. En tiedä onko tää totta, mutta toisella kerralla meillä itku todella loppu sinne hierojan huoneeseen kuin seinään. Lapsi kyllä huuta hierojalla todella paljon, mutta hieroja itsekin tuntee kun ne hermot löysää ja siihen loppuu lapsen itku. Niin teki meilläkin..

Reropera

Niin ja vielä lisäystä siihen hierojaan, että eka kerralla hän sanoi, että ei löysännyt kunnolla nuo hermot. Että voi olla joudutte tulemaan uudestaan. Ja niin me jouduimmekin. Ja hän ei ottanut mitään maksuakaan, kun jouduimme maksamaan kuulema matkasta niin paljon. Siis ei mikään rahastaja, joka sanoo, että pitää tulla toisenkin kerran ennen kuin auttaa kunnolla, vain rahastusmielessä.. Ja tää mies on vain jäänyt jo eläkkeelle, joten ei ota vastaan enää kuin hätä tapauksia, siis vauvoja, jotka huutavat todella paljon. Hän hieroi ennen aikuisiakin, mutta ei hiero enää.

kielletty meilläkin on alkanut pieni yhtäkkiä säikkymään viime viikon loppu puolella aivastuksia yms, tietäsköhän joku mistä se johtuu?

reroperä
jännä juttu tuo :eek: Harmi että mies on eläkkeelle siirtynyt..

Koliikista Tuo voi hyvinkin pitää paikkaansa, mitä reropera koliikista ja hermoista kertoi. Minähän käytin tuota meidän kakkosta vyöhyketerapeutilla myös, ja hän kertoi, että niskassa on iso hermonippu, joista yksi hermo vaikuttaa vatsaan. Ja jos tuo hermo on "jumissa" niin se tekee vatsakipuja. Hän kyseli tarkkaan synnytykset ym. ja kakkonenhan syntyi pää vinossa, siis korva painettuna olkapäätä vasten. Hän oli myös kovin "jäntevä" jo ihan vastasyntyneena, eli punki väkisin päätään pystyyn sylissä ollessaan jne.

Vyöhyketerapeutti hieroi vauvan, ja käski tarkkailla hoitoasentoja, eli vaippaa vaihdettaessa ei nosteta vauvaa jaloista niskoilleen, vaan pyöräytetään kyljelleen, että vaippa saadaan pepun alle. Samoin vauvaa nostettaessa nostetaan kyljen kautta jne.

Ruoka-aineista jotka tuon vyöhyketerapeutin mukaan saattavat aiheuttaa vatsa-vaivoja oli ainakin kahvi, tee, suklaa, tumma leipä, herneet, pavut, tuore kurkku, mausteet, myös pippurit, muttei suola. Maito ja maitotuottet, paitsi kovat juustot. Sitrushedelmät. En muista kaikkia. Maustamatonta vissyä suositteli juomaan, eli ne vissyn kuplat ei mitään aiheuttaisi kuitenkaan, vaikka niinkin väitetään. Tiedä sitten.

Rela-tipoissa on muuten myös öljyä, ja se voi pahentaa vatsavaivoja.

D-vitamiinista sain silloin vyöhyketerapeutilta ohjeen, että voi aloittaa vasta 2kk iässä, ja silloinkin hitaasti, eli ensin 1 tippa kerran VIIKOSSA, muutaman viikonkin ajan, sitten 2 tippaa, muttei peräkkäisinä päivinä jne. Että vatsa ehtii tottua.

Alkuperäinen kirjoittaja Menhit:
kielletty meilläkin on alkanut pieni yhtäkkiä säikkymään viime viikon loppu puolella aivastuksia yms, tietäsköhän joku mistä se johtuu?

reroperä
jännä juttu tuo :eek: Harmi että mies on eläkkeelle siirtynyt..
Menhit En osaa tuohon vastata, mutta nyt jälkeenpäin kun muistelen jälkitarkatusta joka oli tuossa viime perjantaina niin lääkäri kysyi että onko alkanut säikähtelemään kovia äkkinäisiä ääniä, ei kyllä sitten siihen vastaukseen tuumannut kuin "hyvä homma", mutta olettaisin että kaipa tuokin kehitykseen kuuluu :)

Heippa vaan kaikille! :wave:

Meillä kanssa mies palasi tänään töihin, ja jäätiin siis neidin kanssa kaksin kotiin. Ihan kivasti on ainakin tämä päivä mennyt. Kovasti koitan häntä sitteriin totuttaa, jotta saisi paremmin tehtyä noita kotihommia. Nyt viihtyy aika lailla vaan sylissä, mikä on aika hankalaa. Hartiat alkaa olla melko jumissa kantamisesta ja huonoista imetysasennoista (oma vika, kun pitää surffata samalla...) :whistle:

Jekovitit aloitettiin vihdoin tänään yhdellä tipalla. Ei ainakaan vielä varsanväänteitä, klo 8 siis annoin. Taidan ottaa vinkkiä Huiskahännän kommentista, ja antaakin nyt ensi alkuun tippoja vaan joka toinen päivä.

Malehalle ihan hirvittävän paljon jaksamista. En osaa edes kuvitella, miten raskasta tuo on. Eikä varmaan tällä hetkellä paljoa lohduta, että se menee ohi aikanaan... mutta se menee! :hug:

Täällä jälkivuoto alkoi uudelleen, jo kerran lakattuaan. ARGH! Pitäisi varmaan se jälkitarkastusaikakin varata vähitellen. Vaan kun en ole vieläkään päättänyt tuosta ehkäisystä :/

Mulla ei tule päivisin maitoa juuri lainkaan. Klo 13 syötöllä tulee vielä suihkuten, mutta sitten lopahtaa. Varmaan tarvitsisi sitä kaljaa alkaa kittaamaan...

Perjantaina olisi sitten häät, joihin ajattelin vauvan kanssa mennä. Saas nähdä meneekö ihan huutamiseksi. No, mies saa sitten tulla noutamaan neidin kotiin siinä tapauksessa. :x

Tiivari ja Tyyppi 1kk 1pvä

Hyvää alaknutta vikkoa kaikille :)

Me aktivoiduttiin viikonloppuna ja oli lauantaina 3 tuntia oikku-miehen kanssa järjestelemässä yhtä koiratapahtumaa. Pikkuinen nukkui koko ajan tyytyväisenä vaunuissa :D Sunnutaina oltiin sitten siellä tapahtumassa ja olin itse yksi järjetävistä niinpä mies hoiteli vauvaa tai siis huolehti vaunuista. Oltiin yhteensä kuusi tuntia ja pikku-mies nukkui kiltisti, yhdesti tissiteltiin ja sitten taas nukahdettiin. Oli vissiin sopivasti melua ympärillä kun uni maittoi niin hyvin :LOL:

Kyllä meilläkin joskus ilatsella tankataan enemmän tissiä mutta sitten nukutaan pitempi pätkä. Mulla tulee rinnat ihan kauheen kipeeksi jos imetyksestä on kulunut liikaa aikaa, 4 tuntia tekee jo tiukkaa. Minähän imetän vain yhdestä rinnasta syötöllä. Eilenkin siellä koiratapahtumassa suihkus vaan tissit kun aloin poikaa imettämään, toinen raukka yrittää sitten niellä minkä kerkiää. Nyt oon imettänyt kotona suurimmaksi osasksi makuultaan ja se on helpottanut tuota maitotulvaa. Pystyn paremmin säätelemäään rintoihin tulevaa painetta siten. Välillä joudun lypsämään rintoja tyhjemmäksi, pakkasessa oiskin maitoa valmiina jos joskus tarvii.

D-vitamiinit Aloitin ne viime viikolla yhtä tippaa annoin ja meillä katosi kakka ja tuli mahakipuinen lapsi tilalle. Ihan selkee vakutus oli nuilla tipoilla. Nyt jätin välistä ja aion antaa vain joka toinen päivä tai vielä harvemminkin. Kakan oon saanut tuleemaan nyt jalkajumpalla, mutta nykyään meillä kakataan vaan kerran päivässä kun ennen kakattiin joka vaippaan.

T.NeitiA ja Pikku-mies 3 viikkoa tänään

Huomenta!

Ristiäisviikko teettää sen verran ylimäärästä työtä, ettei tahdo joutaa tännekään kirjottelemaan, siivous on nyt ollu päälimmäisenä mielessä pari päivää. Pappi kävi eilen kahvilla, käytiin läpi tilaisuuden kulku ja todettiin sit samaan syssyyn, että menee niin ku menee. Paikalla on kolme (itse päätähden lisäksi kaks muuta) vauvaa eli heidän takiaan voi olla, että tilanne "elää", mutta se ei liene niin vaarallista.

Taidan tehdä tähän meidän makkariin "tissiparkin", kun tosiaan vieraissakin on kaks imettävää äitiä ja varmaan tuo päätähtikin jossain välissä vaatii ruokaa ja mukavampi on hoidella syöttöhommat rauhassa sivummalla, vaikka en toki julki-imetystäkään kammoksu ja tuomitse, niin ku jotkut. Ja mulla ainakin on tää juhlavaate sellanen, ettei kovin huomaamatta saa syötettyä, niin mieluummin sitten piilossa.

Voinnissa ei täällä erityistä, kummallakaan. Jälkitarkastus on tänään. Saadaan ikään kuin päätökseen tää synnytysprojekti.

Tiivarille tuosta ehkäisystä... Miten olis tjot? (tulee, jos on tullakseen) ,kun jossain kohtaa muistan sun sanoneen, et toinenkin lapsi olis kiva? Jos taas ajattelette, että ei nyt ainakaan vielä, niin hormonikierukka on harkitsemisen arvoinen vaihtoehto, varsinkin jos oot aiemmin kärsiny runsaista ja/tai kivuliaista kuukautisista. Mutta ei kai ehkäisy tarvii olla valmiiksi mietitty, siitähän voi just kysyä sen lääkärin mielipidettä ja kantaa eri vaihtoehtoihin? Näin meillä ainakin.

Onnea muuten uusille vauvan saaneille ja tervetuloa! Ja nimetyille myös onnea! :flower: Menhitin vauvalla on nimi, minkä olisin välttämättä halunnut meidän edelliselle tytölle (kun poikien nimet alkaa A:lla) mut eipä menny isännälle läpi. Ihana nimi kuitenkin :heart:

Jakselkaa. malehalle oikein erityis :hug: !

Ammu ja Mimuli (7+2) =)

Huomenta!

Taas yksi hyvä yö takana. Herättiin vain kerran syömään ja nyt äsken halus nousta seurustelemaan. Meille ei mitään ihmeellistä kuulu. Hyvin syö ja nukkuu, tosin hereilläolo aika lisääntynyt ja painottuu nyt aamupäiviin (2-4h) ja iltaisin ennen yöunia jaksaa olla kans jo hereillä (2-3h). Torstaina on 1kk neuvola ja luulen,että painoa on tullu reippaasti lisää ja pituutta. Ekat pienet vaatteet olen saanu heittää jo syrjään...Kova halu kasvaa näköjään.

Huomenna menen itse vihdoin kampaajalle,kun sunnuntaina on ristiäiset. Jos äidistäkin saatais taas ihan siistin näköinen. Viikonloppuna kiertelin alennusmyyntejä ja oli tosi ihanaa ostella vaatteita,kun ne taas alkaa mahtuu päälle =) . Reilu 10kg on vielä lähtöpainoon ja siitäkin pitäis yrittää vielä pudottaa, mut kaikki aikanaan. Jälkivuotokin onneks loppui vloppuna. Nyt vaan "odottelen" menkkoja,koska ei olla täysimetyksellä. Esikoisen kanssa ne alkoi reilu 1kk synnytyksestä. Jälkitarkastus mulla on jo parin viikon päästä.

D-vitamiinina meillä on Devitol,kun ensimmäinen pullo on neuvolan sponssaama. Viikon verran ollaan niitä huonolla menestyksellä otettu,kun tahtoo aina vähän niin kuin unohtua...

Voimia vatsakipuilusta kärsiville :hug:

Maamuska & pikku-ukko 3vko+3

Heipat täältäkin!
Mä kyllä uskon noihin hermo-juttuihin tossa koliikin yhteydessä.Sitähän ei tiedetä mistä koliikki johtuu,eli noi hermot vois olla se syy.Meilläkin vyöhyketerapeutti oikein tunsi jotkut pisteet mitkä oli ihan tukossa ja muutaman käynnin jälkeen itsekin tunsin,kun hieroin vauvaa,että ne olivat hävinneet.
Aivan kuten Huiskahäntäkin kertoi,niin meidänkin pojalla oli syntyessään pää vinossa ja muutenkin tosi jäntevä poika "liian" aikaisin.
Mä aloin antamaan pojalle d-vitamiinia vasta 4kk iässä,kun koliikki loppui,mutta hän saikin lisäksi korviketta,eli siltä osin sai kuitenkin d-vitamiinia.
Täytyykin kokeilla tytölle devitolia,siten miten Huiskahäntä vinkkasi.

Lauantaina on ristiäiset ja tällä kertaa aion tilata kaiken valmiina.Maksaa enemmän,mutta stressaa vähemmän :D

Bamse ja tyttö 6vko

Meidän vauva nukahti eilen illalla kymmenen maissa, neljältä ja seitsemältä syötiin ja neiti nukkuu edelleen. Tää on ihan uskomatonta!! Voi olla et sillä on uni velkaa kun eilen otti vain yhdet kolmen tunnin päikkärit ja muuten oli hereillä. Sekin oli uutta että veti kolme tuntia unta putkeen ja kahteen päivään tyttö ei ole saanut niitä pitkiä, monen tunnin huuto jaksoja. Kitisee ja ähisee ja välillä parkaiseekin ja viihtyy vain SYLISSÄ hyssyttäen ja kantaen mut pääasia ettei huuda kurkku suorana. Olisikohan nyt parempaa tiedossa!!??

Lopetin Relat ja nyt cuplatonit viidettä päivää käytössä. Vyöhyketerapiassa käynyt kaksi kertaa ja ruokavaliosta olen karsinut paljon ruokia pois. Joku näistä tai kaikki yhessä on saanut jotain aikaan. Ei passaa vielä tuulettaa mut toivossa on hyvä elää. =)

Onko muita jotka on aloittanut d vitamiinit kuukauden iässä tai myöhemmin?? Ajattelin itse aloittaa kokeileen parin päivän päästä kun vauva on kuukauden ikäinen. Pelottaa ne mahakivut etukäteen kun toinen on saanut kärsiä niistä tosissaan mut pakko kai ne ois jo aloittaa!?

Alkuperäinen kirjoittaja maleha:
Onko muita jotka on aloittanut d vitamiinit kuukauden iässä tai myöhemmin?? Ajattelin itse aloittaa kokeileen parin päivän päästä kun vauva on kuukauden ikäinen. Pelottaa ne mahakivut etukäteen kun toinen on saanut kärsiä niistä tosissaan mut pakko kai ne ois jo aloittaa!?
Ihanaa Maleha! Toivottavasti jatkuva itkeminen on nyt historiaa. Eikä kai sillä väliä mistä oli apua, kunhan auttoi. =)

Mä aloitin eilen antamaan Jekoviteja, ja tyttö on siis nyt kuukauden ikäinen. Annoin 1 tipan aamulla klo 8, ja kovat vatsaväännöt alkoi illalla klo 17. Jep, jep. Eli ei D-vitskuja meille jatkossa läheskään joka päivä. Ajattelin kokeilla tuota Huiskahännän mainitsemaa 1 tippa/vko aluksi. Meillä siis syödään enemmän korviketta kuin rintaa, joten saa D-vitamiinia tuosta korvikkeesta.

Meillä yö meni poikkeuksellisesti. Yleensä meillä nukutaan klo 24-06, mutta nyt heräsi syömään klo 03. Mahtoikohan iltainen vatsakivun huutaminen viedä enemmän energiaa, kun piti tankata yöllä.

Ammu:
Juu, luulen että kallistutaan tuohon mainitsemaasi tjot-vaihtoehtoon :whistle: Kyllä se niin epätodennäköistä on, että uskalletaan ottaa riski. Ja niin kuin mies sanoi, "sitten ainakin tietää, että jatkossa tarvitaan ehkäisyä". Siis jos tulenkin raskaaksi. :D

Onko muiden vauvoilla hormooninäppyjä? Meillä on aika runsaasti poskissa. Mietin vaan, että mahtako kuukaudessa mennä ohi, jotta olisi ristiäisissä "parhaimmillaan".

Tänään pitäisi lähteä ensimmäistä kertaa kaupungille linja-auton kanssa. Hiukan pelottaa, jos vaavi huutaakin koko bussimatkan. Oletteko ottaneet siinä tapauksessa syliin, vai antaneet vauvan vaan huutaa vaunuissa (ja yrittäneet heijata)? No, onneksi näin kesäaikaan ei ole bussi ihan täynnä työmatkalaisia ja koululaisia. Aloitetaan siis hiukan rauhallisemmassa ympäristössä.

Tiivari ja Tyyppi 4+4

Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
Alkuperäinen kirjoittaja maleha:
Ihanaa Maleha! Toivottavasti jatkuva itkeminen on nyt historiaa. Eikä kai sillä väliä mistä oli apua, kunhan auttoi. =)

Mä aloitin eilen antamaan Jekoviteja, ja tyttö on siis nyt kuukauden ikäinen. Annoin 1 tipan aamulla klo 8, ja kovat vatsaväännöt alkoi illalla klo 17. Jep, jep. Eli ei D-vitskuja meille jatkossa läheskään joka päivä. Ajattelin kokeilla tuota Huiskahännän mainitsemaa 1 tippa/vko aluksi. Meillä siis syödään enemmän korviketta kuin rintaa, joten saa D-vitamiinia tuosta korvikkeesta.

Meillä yö meni poikkeuksellisesti. Yleensä meillä nukutaan klo 24-06, mutta nyt heräsi syömään klo 03. Mahtoikohan iltainen vatsakivun huutaminen viedä enemmän energiaa, kun piti tankata yöllä.

Ammu:
Juu, luulen että kallistutaan tuohon mainitsemaasi tjot-vaihtoehtoon :whistle: Kyllä se niin epätodennäköistä on, että uskalletaan ottaa riski. Ja niin kuin mies sanoi, "sitten ainakin tietää, että jatkossa tarvitaan ehkäisyä". Siis jos tulenkin raskaaksi. :D

Onko muiden vauvoilla hormooninäppyjä? Meillä on aika runsaasti poskissa. Mietin vaan, että mahtako kuukaudessa mennä ohi, jotta olisi ristiäisissä "parhaimmillaan".

Tänään pitäisi lähteä ensimmäistä kertaa kaupungille linja-auton kanssa. Hiukan pelottaa, jos vaavi huutaakin koko bussimatkan. Oletteko ottaneet siinä tapauksessa syliin, vai antaneet vauvan vaan huutaa vaunuissa (ja yrittäneet heijata)? No, onneksi näin kesäaikaan ei ole bussi ihan täynnä työmatkalaisia ja koululaisia. Aloitetaan siis hiukan rauhallisemmassa ympäristössä.

Tiivari ja Tyyppi 4+4
Hormooninäppyihin kantsii kuulemma kokeilla oliiviöljyyn kastettua sokeripalaa ja sillä koettaa hellästi kuoria niitä. Meilläkin noita oli, mutta nyt ovat sitten hävinneet, poitsu huomenna 7 viikkoa (apua, miten ne kasvaakin noin nopeasti... :'( ).

Julkisilla liikkuminen on sujunut meillä tosi hyvin, vaikka olisi ollut nälkäinenkin muksu mukana, tutti on poikaa ja tärinä rauhoittaa lasta :) Ei kai kukaan vauvan itkuun vielä tähän mennessä ole kuollut :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja kielletty:
Julkisilla liikkuminen on sujunut meillä tosi hyvin, vaikka olisi ollut nälkäinenkin muksu mukana, tutti on poikaa ja tärinä rauhoittaa lasta :) Ei kai kukaan vauvan itkuun vielä tähän mennessä ole kuollut :flower:
Meillä ei tutti kelpaa. Tai kelpasi aluksi, mutta otin pois käytöstä, kun ei sitten kelvannut rinta enää. Nyt ei sitten huoli sitä enää. Pitää totuttaa uudelleen, kun olishan se aika kätevä hiljentäjä.

Juu, eihän siihen itkuun kuole, mutta huonoksi äidiksi se saa tuntemaan. Muiden katseet suorastaan polttelee iholla. Todellisuudessa kukaan ei varmaan edes kiinnitä huomiota. :whistle: Pitäisköhän ottaa hiukan rennommin tämän asian suhteen :LOL:

Ammu kiitos onnitteluista :heart:
hormoninäpyistä tytölle ilmesty niitä tasan kuukauden iässä, eikä vielä oo lähteny pois. Perjantaina alkaa miehellä kesäloma ja tekemistä riittäs, saas nähä keretäänkö kotona rauhottua ollenkaa :eek:

Menhit ja Aliisa 5vk :heart: :heart:

Voi kun ihanaa Maleha!Jospa se nyt helpottais :hug:
Meilläkin ilmesty hormoninäpyt poskiin reilu viikko sitten ja nyt alkaa pikkuhiljaa häviämään.Lauantaina on ristiäiset,jospa ne siihen mennessä olis häipyneet.

Bamse

Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
Meillä ei tutti kelpaa. Tai kelpasi aluksi, mutta otin pois käytöstä, kun ei sitten kelvannut rinta enää. Nyt ei sitten huoli sitä enää. Pitää totuttaa uudelleen, kun olishan se aika kätevä hiljentäjä.
Ha haa! Sinnikkyys palkitaan. Nyt tyttö nukkuu sylissä, ja lussuttaa tyytyväisenä tuttia. Eikä vaadittu kuin hiukan enemmän houkuttelua... :whistle: Tästä se lähtee, joka päivä treeniä vaan :D

Ja kaupunkireissu julkisilla meni loistavasti. Ei korvia raastavaa huutoa. Samassa bussissa tuli äippä, jolla oli alle vuoden ikäinen vauva. Alkoi heti puhella mun kanssa, ja hyi minua, mutta että sapetti. Mutta minä olenkin sisäänpäinlämpiävä turkulainen ;) Tuli sellainen olo, että eikö voida puhua jostain muusta kuin vauvoista, kun kerran on liikkeelle päästy ja aikuiskontakti saatu. Johan sitä päivät pitkät elää vauvamaailmassa. No, ehkä hällä ei ole näin ihanaa vertaistukiryhmää kuin mulla :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Bamse:
Lauantaina on ristiäiset ja tällä kertaa aion tilata kaiken valmiina.Maksaa enemmän,mutta stressaa vähemmän :D

Bamse ja tyttö 6vko
Meilläkin on ristiäiset viikonloppuna, sunnuntaina. Me lähdetään vielä mökille ennen ristiäisiä ja palataan sitten lauantaina leipomaan ja vähän siistimään paikkoja. Olen oppinut, että kaikissa juhlissa joissa on lapsia mukana, siivous kannattaa tehdä vasta kemujen jälkeen =) . Meille tulee noita vauvan serkkuja melkein tusina, joten hirvee siivoominen on aika turhaa. Hirveesti en aio leipoakaan,koska mulla on ollu taipumus leipoa aina liikaa kaikkee, joten tällä kertaa otan iisimmin. Sen verran taas tää mamma lahos latvasta tän vauvan myötä,että joutuu muistilapun kanssa kulkemaan,että muistaa kaikki kastemekon, maljan jne. ja sen vihkiraamatun. Viimeks sitä vihkiraamattua etsittiin ristiäisiä edeltävänä yönä kissojen ja koirien kanssa ja löytyihän se usean tunnin etsinnän jälkeen sitten pahvilaatikosta vintiltä muuton jäljiltä.

Onko muuten muista tuntunu siltä, että toi pääkoppa on vähän pehmentynyt? Mulla on taas muisti menny ja mä puhun välillä ihan sekavia. Esikoisen jälkeen oli sama juttu. Mulla on yleensä todella hyvä muisti, mutta nyt tuntuu välillä että hyvä jos nimensä muistaa vai pitäisköhän varmuuden vuoksi vessan peiliin laittaa lappu, jossa on noi henkilötiedot, jos sattuu unohtumaan :LOL: Suullinen ulosantikin tökkii välillä niin pahasti. Unohdan vähän väliä mitä oon sanomassa ja sanat menee sekaisin koko ajan. Kai se on sitä hormonitoimintaa tai jotain.

Hormoninäppyjä meillekin on ilmestynyt viime viikolla. Kasvoissa on jo vähentynyt niiden määrä, joten ei välttämättä ristiäiskuvissa ole niin kuin finninaamainen teini :LOL:

Tiistai-iltaa!

Meille ilmestyi viime yönä ensimmäiset hormooninäpyt :LOL:

Tänään kävi vieraita ja pikku-mies veteli kaiken metelin keskellä tyytyväisenä unia niin ettei vieraat edes nähneet hereillä poitsua :)

Mites teillä muilla joita jouduttiin tikkaamaan synnytyksen yhteydessä niin onko tikit sulaneet jo poissa ja kaunko meni synnytyksen jälkeen siihen? Mulla tikit edeleen paikallaan ja synnytyksestä kulunut kolme viikkoa, voisivat jo tippua pois kiitos!

Heipä hei B)

En paljon ole koneelle viimeaikoina taas kerennyt :)

Tänään käytiin pojan kanssa 6 viikkos neuvolassa, jätkällä painoa jo 5750g ja pituutta löytyy 59cm.
Meillä on vatsavaivat hävinnyt jo melkein kokonaan sillon tällöin vähän vääntää. Puhuin neuvolassa noista D-vitamiineistä että en anna niitä kuin silloin tällöin niin täti vaan tokas että ei kannata jos niistä vatsan puruja tulee!! kunhan poika vielä hieman kasvaa niin alan antamaan säännöllisesti, nyt n. 3 päivän välein. Me ollaan kokonaan pullolla niin onneksi niistä tuota vitamiiniä saa jonkun verran!!
Hormoninäppyjä on jonkun verran ei kamalasti.

Nyt pitää taas mennä ilta hommiin :wave:

Kaalis ja poju 5viikkoa 3päivää

NeitiA:lle Minäkin olen miettinyt, että mitäköhän ihmettä ne tuolla oyssissa tunki tohon leikkaushaavaan, kun tuntuu, että tikit ei sula ei millään!! Ja mulla jo synnytyksestä kohta 6 viikkoo :/ . Viime "kurkkauksesta" on kyllä vajaa viikko aikaa, mutta sillon ne ainakin siellä viel olivat, persheestä koko touhu!! Ja minäkin olen suihkutellut todella ahkerasti!

Maamuska: Olipa ihan kuulla, että muillakin on samoja ongelmia..musta kans tuntuu, etten muista enää yhtikäs mitää :headwall: , kaikki vaan puuroutuu päähän. Mutta tuo sanojen sönkkääminen on vielä kamalampaa! Tuntuu siis todellakin siltä, että ei yksinkertaisesti löydä oikeita sanoja ja sitte nekin tulee vielä väärässä järjestyksessä :eek:. Välillä tuntuu, ettei kehtaa suuntansa avata julkisilla paikoilla...Pitäsköhän lähtä hoitoon?? Mutta kaippa ne voi väsymyksen ja hormonitoiminnan piikkiin laittaa ja katoavat pikkuhiljaa...(toivoo hän, "puheammattilainen" kun on)

Olen lueskellut täällä, että ostatte vauvoille ristiäisvaatteet...kertokaappas, mitä olette laittaneet poikavauvoille? Ja minkäs sorttisia herkkuja aiotte loihtia juhlapöytään? Minä olen niin laiska, että aion tilata herkut pitopalvelusta ;) ..mutta vinkkejä kaivataan!!

-Melodi ja nökkis 5 vkoa + 4 vrk

Yhteistyössä