*KESÄKUUN KULLANKERÄT* heinäkuussa

Melodi:

Ja minkäs sorttisia herkkuja aiotte loihtia juhlapöytään?
Meillä tarjoilla on kakut, perinteinen täytekakku, mansikkainen tietysti, kun nyt saa tuoreita mansikoita. Voileipäkakku lohesta. Sen tekee yks mun kaveri. Meidän vanhimman pojan toivomuksesta tiikerikakku (ei syö varmaan mitään muuta kakkua). Pasteijoita (mulle ja jos on muitakin, jotka ei kalasta välitä/pysty syödä) ja pikkuleipiä. Lisäks, koska puolet vieraista on lapsia, teen "lastenpöydän", mihin tulee perinteiset sipsit, keksit ja karkit, ihan niin ku synttäreillä (saa niitä toki aikuisetkin ottaa)=) . Että näin. Muut paitsi tuon voileipäkakun leivon itse.

Jälkitarkastus oli eilen. Kaikki ok. Hemppari 150! Eli ei muuta kun verta luovuttamaan... Tosin täytyy tää imetys ensin hoidella. Tulevaisuudessa aion kyllä mennä. Olin Kokkolan veripalvelun vakioasiakas opiskeluaikoina, eli tuttua hommaa siis...

Saatiinhan sitä aurinkoakin meille viimein. Tänään on siis aika suunnata mattopyykille. Saatas puhtaat matot lattialle juhliin. Mies laitto pelin jännäksi, kun kävi eilen ostamassa uuden sohvan, sen saa kuulemma ehkä jo perjantaina, mutta mahdollisesti vasta la-aamuna. Se täytyy hakea 40 km päästä ja koota vielä ja kovasti tuo meinaa, et se on h-hetkellä paikallaan :D
 
Ammu: tuo lastenpöytä kuulosti oikein hyvältä..eipä ole ennen mieleen juolahtanut. Kiitos vinkistä =)
Meillä muuten perinteinen täytekakku, kala sekä kinkku voileipäkakut, ukko lupas leipoa pari kuivakakkua ja piparia minasin vielä tarjolle laittaa... ainiin pasteijoita olis tarkoitus myös ostaa. Olis vaan ohi koko ristiäiset jotenkin ahdistaa koko bileet!!
 
Kuinka paljon tai montako tuntia teidän vauvat nukkuu päivällä?

Meidän neiti on ihan toivoton tapaus ku hän nukkuu niin vähän. Eilenkin vain torkahti ihan hetkeksi (ehkä 15 min) kolme-neljä kertaa sekä nukkui yhdet tunnin unet. Yö unille nukahti kymmenen maissa, nukkui kolmeen, valvoi viiteen, nukahti ja heräsi taas seitsemältä. Lapsihan tarvitsee unta kehittyäkseen. Mua jo vähän huolestuttaa kun hän ei nuku enempää mut jospa se ois silti normaalia!? Aamut on hankalia kun en voi laskea vauvaa mihinkään hetkeksikään ettei se alkais huutamaan. Yritä siinä sitten suoriutua aamu askareista. Ja päivät oikeastaan samanlaisia. Ei ole huutanut montaa tuntia putkeen enään useaan päivään mut kannettava lähes jatkuvasti on. Hain kantolinaankin kaverilta lainaan, kokeiltu on useampaan kertaan sen käyttöä mut ei se siinäkään ole hiljaa.... Huhhui...

Ristiäisiin aijon laittaa mansikka täytekakun, suklaa hyytelökakun, kuivakakkua, pullaa, kahenlaisia pikkuleipiä, leipäjuustoa sekä voileipäkakun ja karjalanpiirakoita munavoin kera. Pullan tekee anoppi ja voilepäkakun kaveri, osan ostan valmiina kaupasta ja kakuista pitäisi itse suoriutua. Täytyy kai leipoa yöllä kun muulloin ei ole vauvalta aikaa ja sit ristiäispäivänä pyytää tänne joku kaveriksi jotta saan katettua ja laitettua kaikki kondikseen. Ristiäiset on vasta 16.8. Onneksi on vielä hyvästi aikaa suunnitella ja tehdä.

Nyt väsyy kädet.... toisella kädellä hyssytän vauvaa ja toisella näpyttelen...
 
Voi että maleha, mie ihan tosissaan mietin jo iltaisinkin siun jaksamista :(
Onhan siulla käsiä riittävästi? Puoliso, kavereita, isovanhempia?

Itse häippäsin vanhalle kotipaikkakunnalle vauvan kanssa kahden kun alkoi stressiä pukkaamaan, joskin muista syistä, ja siellä ei oikeastaan saanutkaan olla vauvan kanssa kuin imettäessä :LOL: Ei tarvinnut stressata siivoamisesta, ruoanlaitosta, aikatauluista tai yhtään mistään, ja voin kertoa että nyt jaksaa vauvan kanssa taas ihan toisella tavalla olla :)
Niin, ja ei missään tapauksessa ole tarkoitus loukata tai pahoittaa mieltä "neuvomalla" (voisin kuvitella että olet aika herkillä ) :hug:, mutta hanki korvatulpat. Se ei lasta auta, mutta auttaa sinua.

JES! Ristiäiset on nyt sitten 03.08.08! Enää ei tarvitse kuin syömiset ja juomiset hankkia, ihanaa! Luulin jo että jää koko muksu kastamatta kun ei saatu mitään aikaiseksi :kieh:
Käytiin eilen tsekkaamassa Martinristin seurakuntatalon tilat, naurettiin siinä että jos alkaa tilaisuus käymään kuivaksi niin onneksi vieressä on paikallisen räkälän terassi :LOL:
Onneksi tilat oli sentään vallan kelvolliset, mahtuu molempien ihmiset paikalle.

Hitsit tota nakeroa, nyt se on alkanut heräämään päikkäreiltään niin ettei edes ilmoita itsestään! :O Ei nyt ihan joka kerta mutta monesti kun käyn vilkaisemassa niin toinen möllöttää siellä simmut apposen auki ja suu kääntyy virneeseen "no tulithan sinä sieltä, on tässä odotettukin..." Välillä tekis mieli sanoa että kyllä täällä saa itkeä ihan vapaasti jos siltä tuntuu mutta lähinnä nykyään kitistään vain väsymystä tai säikähtämistä ja sekin laantuu ennen kuin on ehtinyt alkaakaan. Jälkitarkastuksessakin poitsulla oli vain kivaa kun lääkäri paineli maksat ja munuaiset ja kaikki. Ihme tyyppi :D
 
Maleha Meilläkään ei nukuta päivisin kun pari kertaa lyhkäsiä jotain puolen tunnin pätkiä, meillä tosin sitten nukutaan sitten 12h yö unet :LOL: Jos siuta huolestuttaa ettei vauva saa tarpeeksi unta, soita neuvolaan ja kysäise asiasta :)

Kielletty kai tuo ihan tervettä on :D Ite tosin haaveilen taas vain uudesta raskaudesta, toista vauvaa en kyllä ottas vielä vaikka maksettas :D Sit hakkaan päätäni seinään ja mietin mikä helvetin hullu minusta on tullut, vastahan siitä mahasta päästiin eroon ja kovasti koitan muistuttaa itseeni kaikista raskauden vaivoista, mut ei auta :headwall:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Menhit:
Maleha Meilläkään ei nukuta päivisin kun pari kertaa lyhkäsiä jotain puolen tunnin pätkiä, meillä tosin sitten nukutaan sitten 12h yö unet :LOL: Jos siuta huolestuttaa ettei vauva saa tarpeeksi unta, soita neuvolaan ja kysäise asiasta :)

Kielletty kai tuo ihan tervettä on :D Ite tosin haaveilen taas vain uudesta raskaudesta, toista vauvaa en kyllä ottas vielä vaikka maksettas :D Sit hakkaan päätäni seinään ja mietin mikä helvetin hullu minusta on tullut, vastahan siitä mahasta päästiin eroon ja kovasti koitan muistuttaa itseeni kaikista raskauden vaivoista, mut ei auta :headwall:
Mie en taas ottais raskautta vaikka maksettais :D Pitää vaan käydä ostamassa testi, ihan varmuuden vuoksi... Hah, no tuo nyt kuulostaa siltä että noiden "haamupotkujen" takia, ei, vaan kun pitäis pillerit aloittaa kohta ja sit jossain kohtaa asennetaan tuo kierukka. Synnytys menis kyllä :LOL:
 
Ristiäisherkuista Meille tulee vadelmakakku ja pasteijoita (ne tilataan leipomosta) Lisäksi sitten karjalanpiirakoita ja munavoita,pieniä napostelupaloja (juustoa,nakkeja,lihapullia...)
Pikkuleipiä ja suklaakakku.Mun piti alunperin tilata kaikki valmiina,mutta enhän mä malta kuitenkaan olla leipomatta :/

Täällä on kans yks latvastalaho :wave: Hyvä kun oman nimen edes muistaa...Jos raskausaikana tunsi itsensä tyhmäksi,niin nyt sit loputkin aivosolut valuu rinnoista pois :|

Nyt en ole tuntenut haamupotkuja,mut esikoisen syntymän jälkeen kyllä.Välillä unohti ettei olekaan raskaana,ennen kun tajus,että tossahan se vieressä köllöttää.

Aurinkoista hellepäivää!

Bamse ja tyttö 6vko 1pvä
 
Heippa, vihdoinkin!

Mulla oli paljon kommentoitavaa ja sanottavaa, mutten usko todeksi että ehdin tähän kirjoittamaan kahdella kädellä! :D Pari päivää lueskellut kyllä kaiken, ja moneen asiaan pitänyt kommentoida, muttei jostain kumman syystä koskaan ole kahta kättä vapaana.

Alex on nyt sitten jo "iso" :whistle: Nukkuu 2 x max. 30 min unet päivällä.. muuten tankataan, huudetaan, nauretaan, hengataan tai kuunnellaan musiikkia: teini. Joka päivä on johonkin menty, ja pitänyt ns. ajoittaa kaikki syötöt ja nukkumaanlaitot ym. joten on käynyt stressistä kummallakin, mulla ja vauvalla. Illat olleen masu(tai jotain muuta)itkuja, eikä tiedä mitä haluaa: olla sylissä, lisää ruokaa, uudet vanhemmat.. :ashamed:

Tänään päätin pysyä kiltisti koko päivän pojun kanssa kotona. Ottaa vähän läheisyysterapiaa kun vaunuissa tuppaa olemaan pitkin päivää muuten.. Tyytyväisen oloinen herra nukahti vihdoin (heräsi klo 9) syliin syötön päätteeksi (ei oo tapana) joten kannoin vaan pinnikseen ja jatkaa nyt unia, 20min jo nukuttu, eli kohta luultavimmin herää :LOL:

Meillä nuo yöt on kyllä oudot. Eilen, kovan väsyn (huuto) seurauksena ja kylvyn jälkeen meni nukahti vihdoin 22.15 ja heräsi ensimmäisen kerran 6.30 :eek: Kiersin taas koko kämpän etsien pulloa ja kävin vielä korviketölkkiäkin ravistamassa, josko mies olisi syöttänyt yöllä. Ei, putkeen nukkui melkein 8,5h. Heräsikin kyllä nälkäisenä kuin ampiainen. Nukahti taas klo 7.30 ja nukkui 9 asti. NOrmaalisti menee 22 nukkumaan, herää klo 04, nukahtaa 05 ja nukkuu 07-08.

Eilen käytiin munuaisten kontrolli-ultraäänessä lastenklinikalla kun syntyessä oli munuaisaltaan laajentuma. Nyt mitat olivat 4mm, eli normaalirajojen sisäpuolella! :) Lääkärin pitäisi kohta vielä soitella, ja kertoa tarkemmin tuloksista (uä-lekuri vaan sanoi että "normaalit ovat").

Huomenna neuvola. Jos en olisi 3vk kohdalla itse soittanut ja pyytänyt extrakäyntiä puklauttelun takia, olis meidän neuvolat olleet 12vrk ja nyt 5vk :eek: Hirmu pitkä väli. Mitään 1kk neuvolaa meillä ei ollut. Mun raskausaikanakin neuvolat oli miten sattuu (esim. rv34 ja seuraavan kerran rv37+2). No, onneksi ovat siellä, jos tulee tarve käydä normiaikojan ulkopuolella.

Kai meillä on nlalääkäri sitten ensi viikolla (6vk)? Pitääkö jälkitarkastusaika itse varata, vai varaako neuvolan th sen huomenna? Mä olen sen kierukan kannalla vahvasti. Unohdan kaiken, joten minipillerit ei sovi mulle, ja vielä kun tisseistä tulee vähän maitoa, niin yhdistelmäpillereitäkään ei pysty aloittamaan vielä. Noi kumit on hurjan kallita, ainakin tätä tahtia :ashamed:

Jeps - kauhea puheripuli! Nyt on pyykkiä tulossa, vanhat viikattu kaappiin, astianpesukone hyrisee ja keittiö pesty. Mieskin kotiutuu aamuvuorosta jo viidelta..

Voikaa hyvin!

Elppa & Alex 1kk 5pv (5 viikkoa)
 
Haamupotkuja olen kovasti odotellut, mutta en ole tuntenut ainuttakaan :ashamed: Miten se onkin, että aina kun vauva nukkuu tai on rauhallinen, niin vauvakuume iskee. Nyt se kitisee tuolla, joten ei kiitos uutta vauvaa tänne :LOL:

Mä olen muuten havainnut hyvän kikan vauvan vatsantoiminnan edistäjänä. Vaunukävelyn jälkeen kotiin tullessa lasken hänet jo eteisessä turvakaukaloon. Kakka tulee 5 min sisällä. Kätevä vessa hänellä. :D Ilmeisesti vaunujen tärinä ja turvakaukalon puoli-istuva asento on hyvä yhdistelmä.

Eilen sain vihdoin tytön syömään tuttia. Mikä aarre - siis tutti! Nyt saa hiukan armonaikaa, ettei tarvitse olla juuri sillä minuutilla pullo suussa, kun nälkä iskee. Ja sitterissäkin viihtyy hetken tutti suussa. Jokos muuten teidän vauvat viihtyy sitterissä tai puuhamatolla? Meillä ei oikein vielä. Mutta vaunuissa kovasti jo helistinnallet kiinnostaa, eli eiköhän tuo puuhamattokin kohta ole käytössä.

Meillä vauva nukkuu suhteellisen paljon. Yöunet yhteensä noin 10h ja sitten päiväsaikaan ainakin kahdet 2-3h unet + pieniä torkkuja. Mutta kyllähän nuo yksilöitä ovat unentarpeineen. Varmasti Maleha vauvasi kehittyy vähemmälläkin unella. :hug:

Tiivari ja Tyyppi 4 + 5
 
Niistä munuaisarvoista :kieh:

Lääkäri soitti äsken, ja sanoi että 4mm mitta (5mm on rajana laajentumalle) oli tulos kun rakko oli tyhjä, joten voi olla laajempikin, muttei ainakaan suurentunut 7vrk iästä. GRR! Eli nyt mennään vielä 3kk iässä kontrolliin; jos on normaali edelleen (?) niin ei jatkotutkimuksia. Jos tosiaan allas on kasvanut munuaisen mukana, niin sitten urologille jatkotutkimuksiin. Kyselin että mikä voi olla tällä hetkellä oire laajentumasta: VTI (virtsatieinfektio). Eli pitää tarkkailla kuumetta, itkuisuutta ja pahanhajuista pissaa. RAUKKA! ELi on siis VTI:lle yliherkkä, jos jotenkin laajentuma oireilisi. Vika olisi kuulemma rakenteellinen, eikä viitsi tehdä invasiivista tutkimusta jos ei tarvitse. Että tällaista!
 
Joku kyseli et onko minulla käsiä tarpeeksi.
Juu, ei ole kuin kahdet kädet ja niillä on pärjättävä aina iltaan saakka kun tulee kaksi kättä lisää, mies kotiutuu yleensä kuuden maissa. On kavereita ja sukulaisia mut lähes kaikilla itselläkin pieniä lapsia tai sit asuvat kaukana meistä enkä halua ruinata apua jos kukaan sitä ei itse tarjoa. Eilen oli kaveri täällä hetken että pääsin asioille, postiin, apteekkiin jne..
Itse on lapsi haluttu ja tehty niin itse se on myös hoidettava ja kestettävä....

Aloitin tänään deetipat. Niitä pitää antaa 20 tippaa päivässä. Tarkoituksella ostin niitä... En uskalla ottaa sitä riskiä et vauvalle tulee mahakipuja myös niistä. Niinpä annoin yhden tipan, huomenna ehkä kaksi. Pikkuhiljaa (tosi hitaasti!!!) Lisään tippoja siine kahteenkymmeneen.

Tänään mennään käymään Tyrnävällä jollain ihme ukolla, en edes tiedä mikä lie "hieroja-praktikko-terapaeutti" hän on mut kuulemma on saanut hoidoillaan hyviä tuloksia aikaan ja osannut sanoa et miksi vauva on itkuinen. Voi olla ettei meidän vauvaan mikään hoito tepsi mut ainahan voi kokeilla.

 
Alkuperäinen kirjoittaja maleha:
Joku kyseli et onko minulla käsiä tarpeeksi.
Juu, ei ole kuin kahdet kädet ja niillä on pärjättävä aina iltaan saakka kun tulee kaksi kättä lisää, mies kotiutuu yleensä kuuden maissa. On kavereita ja sukulaisia mut lähes kaikilla itselläkin pieniä lapsia tai sit asuvat kaukana meistä enkä halua ruinata apua jos kukaan sitä ei itse tarjoa. Eilen oli kaveri täällä hetken että pääsin asioille, postiin, apteekkiin jne..
Itse on lapsi haluttu ja tehty niin itse se on myös hoidettava ja kestettävä...
Vaikka lapsi onkin haluttu, niin ei oman jaksamisen kustannuksella kannata yrittää sinnitellä. Muistathan, että esim. MLL:sta saa tarvittaessa lastenhoitoapua kohtuullista korvausta vastaan. :heart: :hug:

Toivotaan, että hoito auttaa!!
 
Olen ollut kirjoittamassa tänne jo jonkin aikaa mutta aika menee niin kauheeta vauhtia ja viikko oltiin nettipimennossa mökilläkin välissä, kivaa vaihtelua! =)

Pulauttelusta.. meillä tyttö pulautteli aikkas lailla puoli vuotiaaksi saakka ja kyse ei ollut allergiasta vaan yksinkertaisesti taisi saada kerralla liikaa / ahnehtia.
Poika ei ole pulauttanut tämän reilun 6 viikkoisen elämänsä aikana kuin kaksi kertaa, ja sitäkin niin vähän että pieni läntti näkyi tyynyliinalla, tytölle taas piti vaihtaa useamman kerran päivässä vaatteet kun niin paljon pulautteli.
Neuvolassa sanottiin myös että kun kasvaa eikä ole iho-oireita, ei kyse ole allergiasta.
Ja sanottiin että alkaa helpottamaan kun aloitetaan kiinteät tai viimeistään siinä vaiheessa kun nousee pystympään.
No tosiaan muita oireita ei ollut eikä valittanut oloaan, oli ns. tyytyväinen vauva 2 kk ikäisestä, niin odoteltiin ja saatiin kans odotella, yli puoli vuotias oli kun pulauttelu hellitti.
Th muuten totesi neuvolassa kun hölmöinä laitoimme lapsivakuutus hakemukseen ruksin kohtaan runsasta pulauttelua että 80 %:a vauvoista pulauttelee enemmän ja vähemmän.

Meillä myös on esikoinen vajaa 2 -vuotias uhmis joka ensi imetyksen nähtyään oli tulossa lyömään vauvaa kauhalla päähän.. en ole koskaan aiemmin nähnyt tytöllä moista ilmettä ja otti oikein uhkaavia askelia ja toisteli lyö, lyö.. :eek:
no, kerran pari on tullut lievempiä mustiskohtauksia jolloin yrittänyt satuttaa mutta nyt on ottanut jo (välinpitämättömyys kauden jälkeen, ei ollut välillä huomaavinaankaan vauvaa) tavaksi antaa vauvalle illalla unipusun ja alkanut silittelemään vauvan päätä ja menee viereen tuijottelemaan, eli tainnut hänkin jo ihastua vauvaan.. :)
Itse kanssa vauvan synnyttyä väsyneenä huusin jos jotain teki vauvalle tai uhmasi (alkoi uhma myös ennen vauvaa) mutta nyt kun itse olen yrittänyt suhtautua rauhallisemmin ja pitänyt tytölle tutut rutiinit, arki on taas lähtenyt rullaamaan paremmin. Että jaksamista uhmisten kanssa eläville, hermoja vaatii ja niitä ei aina tosiaan ole, varsinkaan väsyneenä.
Osaahan nuo kohteliaastikin aina välillä asiansa ilmoittaa.. kysyin tytöltä ruokailun jälkeen että otatko lisää, vastaus: "Ei kiitos".. ja kun illalla sanoin että mennään pesemään hampaat, vastaus: "Ei kiitos". :D

Ryömimisestä.. onkos teillä jäänyt vaaveilla tämä heijaste jo poijes?? Me kun nukutaan vierekkäin ja työnnän aina kauemmas että saan omat käsivarret eteen suoriksi niin eikös ole aina kiinni kun herään. Heräsin yksi yö kun sieltä taas äitiä kohti tultiin.. oli kiva seurata tuota lähestymistä.. toinen puhisi mahallaan ja käsillä ja jaloilla työnsi itseään sivuttaisuunnassa koko ajan lähemmäs. :heart:

Hormoninäpyt ovat olleet kuta kuinkin koko ajan ja nyt näyttää häviävän.. ristiäiset ovat 3.8. joten varmaan ovat siihen mennessä poijes, esikolla oli ainakin ja about tasan 2 kk ikäisenä oli ristiäiset hänelläkin.

Onko muilla muuten Linea negra edelleen olemassa? Muistan kun tuolla odotuspuolella oli galluppia ja vastasin että vaikka poikaa odotellaan, eipä ole ilmestynyt kuten tytöstä oli oikein karvapolun kera.
No ilmestyihän se, tosin synnytyksen jälkeen ja edelleen oleilee voimakkaana tuossa.. :/

Koliikkikeskusteluun..
miten muuten vauvat suhtautuu tuon huudon aikana ruokailuun? Huolivatko ruokaa silloin?

Joku kyseli sektioäitien maidon tuotannosta.. ei kai siinä ole muuta eroa kuin että maito saattaa nousta muutamaa päivää myöhemmin leikkauksen takia kuin alateitse synnyttäneillä. Eli jatko menee ihan samalla tavalla kaikilla synnytystavasta huolimatta, tai siis ei ihan, vaikka vauva imisi 24 h niin ei se tarjonta taida aina vastata kysyntää kaikilla.. :)

Meillä mennään omilla eväillä mutta huomenna kun mies menee töihin, luulenpa että aloitan antamaan säännöllisesti vajaan 100 ml pullosta (Tuttelia ja omaa sekaisin) esikoisen lounaan aikaan niin nukkuisivat sitten yhtä aikaa päikyt. Poika tankkaa muuten vähän väliä pitkin päivää, joten kaipas tarvitsen itsekin sen paussin siinä. Huomaa kun pullosta saa, niin kolmisen tuntia nukkuu heti päikkyjä.
Yöt nukutaan tississä kiinni kellonkin ympäri, noin klo 3-4 ja klo 7-8 syödään eikä edes vaippaa vaihdeta mutta päivisin pitäisi olla koko ajan ruokailemassa muuten itkee koko ajan.. vaunuissa ja autossa nukkuu kyllä hyvin.
Se vaan siitä pullosta tulee sitten paremmin ja nopeammin että siitäpäs sitten antamaan.

Huomenna onkin sitten jälkitarkastus ja poijan 6 vko tarkastus samalla. =)

Onnea uusille vauvauneille ! :flower:

Voimia ja hermoja niitä tarvitsiville ! :hug:

äää & poika 6 vkoa ja rapiat + 1v 10kk uhmis

Oho, tulipas paljon tekstiä.. :ashamed:
 
Käytiin aamulla ottamassa rota-rokote.Viikon sisällä pitäisi oireita tulla jos on tullakseen.
Neiti nukkui tänään puol 9,mutta esikoinenpa heräsi jo klo 7...Kumma kun ne ei voi samana aamuna nukkua pitempään |O

Linea negra on edelleen mahassa ja onkin aika hurjan näkönen,kun muuten oon palautunut entisiin mittoihin,niin mahassa menee paksu tumma viiva :|

Meillä täyttää esikoinen ens kuussa 2 vuotta,ja uhma sen kun pahenee.Vauvaan ei osoita mustasukkaisuutta,mut vanhempien hermoja koetellaan.Ihan hirveen huomionkipeä,mikä on tietenkin ymmärrättevää.Tänään mennäänkin mummolaan,missä poika saa ukin ja mummin kaiken huomion :)

Malehalle vielä iso :hug: ja paljon jaksamista!

Bamse ja tyttö 6vko ja risat
 
Huomenta =)

Aivan ihanaa vihdoin taitaa kesä alkaa....on näitä kelejä odotettukin ainakin meitin perheessä. Huomenna lähdemme koko perheen voimalla siis 5 lapsen kera mökille Paraisille.
Aivan ihanaa kyseessä vuokramökki joten työsarkaa todella niukasti vain ruuanlaittoa. Sekin kesäkelillä grillailua, meitin isin hommia :) Joten lomailua siis tiedossa.....vauvan kanssa puuhastelua vain. Neljä muuta muksua on jo isoja 14v, 2x8v ja 5v( tässä kyllä työsarkaa piisaa)
Maanantaina olimme 1kk neuvolassa....paino 4640g(4040g) pituus 56cm (53cm).
Virkeä ja iloinen vain pulauttelu meitin riesana :(
Onko kellään hyviä vinkkejä pulautteluun?

:hug: sinulle Maleha!

Pyykit narulle.....tätä kun meillä piisaa!

Tintti ja Molla huomenna 5 viikkoa
 

Yhteistyössä