*KESÄKUUN KULLANKERÄT* heinäkuussa

Hellurei.

Meillä on tytöllä painoa tullut VAIN n, 100g per viikko että niin sitä vaan täälläkin aletaan näin kuukauden jälkeen kovasti kallistua ton tuttelipullon puoleen. Lisämaitoa ei tosin eilen illalla mennyt kuin (?) se 40ml että kai se vielä jotain multakin saa lussutettua, mutta neuvolan tätin mielestä on ilmeisesti vajausta kun tyttö syö tunnin välein ja nukkuu päiväsaikaan vain muutaman minuutin pätkiä. Taitaa olla syöntiotekin hukassa kun imee aina hyvin vain minuutin pari ja sitten tiputtelee tissiä ja lussuttaa sitä, tosin ei ala vielä siinä kohtaa huutamaan, vasta sitten kun hetken päästä herää... yleensä siihen kun on jäänyt yksin patjalle tai sänkyyn. En tiä. Mä niin olin toivonut että tällä kertaa se onnistuisi.

En sit tiiä, onko äidin syöpäuutiset saaneet maidon tulon loppumaan kun aikaisemmin tuntui että muutamassa tunnissa pakkautui tissit täyteen, nyt ne on ihan löysät leilit koko ajan. :'(

Mutta turha sitä on itkemään jäädä, kyllä tuttelillakin saa ihania lapsia, meidän isoveli on oiva esimerkki ihanasta kultaisesta pikkumiehestä joka on kans 1kk iästä asti ollut tuttelipoikia. Tosin 1kk iässä ei saanut tissiä juuri lainkaan enää, nyt sentään ollaan tähän asti oltu pelkällä tissillä.

Vielä se neuvolan täti sitäkin sanoi, että kun kerran tytsä on ollut kipeänä toista viikkoa niin voi olla että se alkaa syödä nyt paremmin jahka paranee kunnolla. TOIVOTAAN ettei ole myöhästä. Mä vaan olen ihan poikki kun nyt on monta yötä syöty tunnin-kahden välein. ja päivällä ei irti pääse ku n. 5 minuutiksi. Isoveliraukka olis ihan heitteillä ja nälkää näkis jos ei mies olis ollut paikalla pelastamassa.

En ole ehtinyt kenenkään kuulumisia lukemaan kun koko aika menee ton tytön kanssa. Oi voi. Pitää oikeasti ottaa omasta neuvosta vaari ja alkaa työntää sitä tuttelia ja urakalla. Ja iloita vaan siitä kasvun ihmeestä.

Velv ja Suvi 1kk 2pvää
 
Voi kauheus mikä päivä!!
Vauva itkenyt aamusta asti. Reilun tunnin nukkui välillä ja tissillä vähän torkkunut. Itku ei oo pientä vaan lähes kokoajan huutaa ja parkuu täysillä. Äänikin mennyt kohta kokonaan. Toivoton olo!! Mitä tehdä??? Eihän tätä kukaan voi jaksaa!!!!
 
Täällä ei todellakaan olis selvitty tästä päivästä ilman kantoliinaa. Muuten vanhemmat lapset olis ilman ruokaa, tai heille olis lämmitetty kaupan purkkiruokaa.. Nytkin vauva nukkuu tuossa liinassa. Aina kun yritän sen laittaa omaan sänkyyn tai sitteriin kohta parahtaa itkuun. Ääni on häneltäkin mennyt. Joten en raski enää edes laittaa häntä pois tuosta. Nukkukoot nyt vähän, että jaksaa sitten yöksi tankata "iltapalan". Oli jo niin väsynyt, että aina nukahti tissille.. Tytöilläkin on jo rintareppu nukeilla pitkästä aikaa käytössä, kun äiti sitä niin paljon sitä käyttänyt.
 
Heippa!
Meillä neiti on ollut pari yötä tosi levoton.Nukahtaminen on tosi vaikeaa...Ei kuitenkaan itke tai kitise,mikä lie kehitysvaihe.Tänään on tosin itkenyt vatsaansa.Enkä oo syönyt mitään erikoista :/
Mä ostin luontaistuotekaupasta Probiootti baby maitohappobakteereja,huomenna meinasin aloittaa.Katsotaan onko niistä mitään apuja.
Voimia kaikille! :hug:

Bamse ja tyttö 5vko
 
Huomenta!

Teille, joilla imetys ei meinaa sujua, niin antakaa hyvällä omallatunnolla sitä korviketta, vaikka se on arvokas ja hieno juttu, niin ei se niin arvokasta kuitenkaan ole, että mielenterveyttään tai omaa jaksamistaan kannattais sen takia uhrata. Ja jos muiden mielipiteet tai jonkun imetystukilistan (ikinä en oo kuullutkaan, niitä ei kai ollu niin ihmeesti sillon 7 vuotta sitten...tai mistäpä tiedän, kun ei meillä ollu nettiäkään siihen aikaan, kun nää jutut oli viimeks ajankohtasia) jutut ahdistaa, niin älkää kuunnelko/lukeko. Ehdottomasti tärkeintä on, että vauva voi hyvin ja että myös äiti jaksaa ja voi hyvin!

Mullakin on tulossa (ostin siis käytettynä tuon kirpparipalstan kautta) rintareppu, ajattelin kokeilla, kun tää viihtyy niin sylissä. Hätä mulla täällä tulee, kun isäntä alottaa toisen kierroksen virtasta (säilörehua) ja isommat lähtee kouluun, eli sylit jää tasan mun varaan. Haaveilen, että vauva viihtys repussa niin, että saisin tupatöitäkin tehtyä täällä, kun kahestaan ollaan :)

maleha :hug: Kokeile sitä vauvan vatsan hieromista, minkä kielletty neuvoi. Meillä ainakin tuntu auttavan vähän.

Ammu ja Mimuli 1,5kk =)
 
Huomenta =) Ja halauksia kaikille, jotka vatsavaivojen vuoksi murehtivat :hug:

Oikein nolottaa tulla kertomaan kuin meiän viime yö meni. Meinasin, että tulee hirveä yö, kun
neidin vatsa loris ja mourus koko illan. Mut mitä vielä. Neiti nukahti puol kahentoista aikaa ( meni vähän myöhäseks) mut heräs ekan kerran kahelta. Laitoin tutin suuhun, ja sit hää heräs vasta viideltä :D tankkas ja nukku puol seiskaan. Sit otin viereen, kun ei syönnin jälkeen rauhottunu ja koko porukka herättiin vasta puol ysiltä B) Tätä ei oo tapahtunu sitte viime kesän, kun esikko on näin myöhään nukkunu. Mut oli tosi ihanaa :heart:

Meillä jumpataan aina vaipan vaihdon yhteydessä ja samoten pitkin päivää. Ja oon huomannu, että kun neidin nostaa pystyyn kun alkaa kipristelemään ja pitää jaloille vastaan, jotta pääsee oikein pusaamaan, niin se helpottaa ja jonkun ajan päästä tulee kunnon pierut tai pasat =) Tää auttaa nyt, mut esikollahan ei auttanu mikään. On ne kaikki vaan niin erilaisia :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Menhit:
Huoh ku tuli taas paska fiilis ku kävin imetystukilistan juttua korvikeruuasta :(
En viitsi tuollaisia juttuja käydä edes lukemassa. Johan sen tietää jo sivuston nimestä, että imetyksen kannalla siellä ollaan henkeen ja vereen. Meidän neiti on ainakin tyytyväinen korvikesapuskaan ja hyvin kasvaa. Rintaa annan pääasiassa vaan aamuisin ja iltaisin. Mä olen ainakin yrittänyt jättää kauhistelevat ja moittivat kommentit omaan arvoonsa. Tää juttu toimii meillä oikein hyvin. Äippäkin pääsee hiukan omille menoille (tänään kampaajalle, huomenna elokuviin :whistle: ), kun voi jättää neidin hyvillä mielin iskän ja pullon kanssa kotiin. Kaikki me ollaan kuitenkin ihan parhaita äitejä näille pienokaisille. Ihan sama mistä se ruoka tulee, kun rakkautta ja läheisyyttä saavat ylenmäärin.

Tänään siis tosiaan kampaajalle. En uskaltanut värjätä hiuksia raskausaikana (joo, ehkä hiukan ylihysteeristä :D ), joten nyt vihdoin uutta ilmettä kehiin. Pitkää tukkaani en viitsi vielä kovin lyhyeksi leikata, kun nyt vauvan kanssa on niin kätevä vaan heittää ponnarille. Ehkä sitten, kun työt taas kutsuu joskus hamassa tulevaisuudessa. Ootteko jo ajatelleet miten kauan olette kotona vauvan kanssa? Meinaatteko jäädä hoitovapaalle? Ja jos vaikka haluatte kommentoida vielä, että miten mahdollinen hoitovapaa vaikuttaa talouteenne?

Jaksamista kaikille masuvaivaisten äideille :hug:
 
Tiivari- näyttää siltä että vauva "joutuu" hoitoon jo 9kk ikäisenä, molemmat ollaan normiduunareita joiden palkka ei tosiaan yllä siihen kansalliseen 2500?/kk keskiarvoon :/ Tuet on sitten niin hirmu pienet, ja 300? ei riitä kun omaan osuuteen vuokrasta. Kyllä pärjättäis, mutta sitten joutuis elämään NIIN tiukkaa elämää, että harkitsen vakavasti puolipäivähoitoa lapselle ja osa-aikatyötä itselle, ellei parempi ratkaisu koputa ovelle. Tottakai haluaisin jäädä kotiin, tosin töihinkin on ikävä kun on ollut kotona jo 1.1. alkaen.

Täällä nukuttiin viime yönä 22-05 ja 06-08.30 :) Oltiin eilen Linnanmäellä, ja herralla oli vaunuista pällisteltävää kaiken kiljunnan, huudon ja mekkalan keskellä jopa 4 tuntia. Lastenhoitohuonekin oli supersiisti, tuolilla varustettu joten imetys/ruokintakin onnistui ilman julkista tissittelyä tuulessa. Tiivarin kanssa samoilla linjoilla imetyksen kanssa, aamuisin, iltapäivisin ja iltaisin saa tissiä minkä haluaa syödä, loput "nälät" korvikkeella. Joskus mennään iltaan asti ilman yhtään korviketta, riippuu ihan pojusta.

Vuoronvaihto, mies lähtee töihin, joten koneella surffailu loppu tähän ja tissi käteen!

Elppa & Alex 4 viikkoa
 
Huomenia vaan kaikille!
Kaikille masuvaivaisille "korvikevauvoille" =): Itse imetän, mutta annan muutaman kerran päivässä myös korviketta. Ensimmäiset 4 viikkoa mentiin Nan:lla ja vaikka ei koliikista voi puhuakkaan, vauvan massua kipristeli tosi paljon ja huuto oli sen mukaista. Olen sen verran kovapäinen, etten ihan hevillä uskonut siihen, että korvikkeen vaihto voisi auttaa, mutta kaverin kehoituksesta sen kuiten tein. Meillä menee nyt sitä Tuttelin omneoata ja masuvaivat katosivat taivaan tuuliin...edes cuplatonia ei tarvitse nää antaa =) ...Eli kannattaa ainakin kokeilla. Aluksi mietin, että koska tää korvike on jauhomuodossa, sen laittaminen olisi "muka" vaikeaa, mutta ei tod. ole! Kiehautan n. puol litraa vettä ja laitan sen jääkaappiin tuttipulloissa (sama vesi max. 12 h jääkaapissa). Tarpeen mukaan lämmittelen sitä mikrossa ja lisään jauhot sekaan ja se on siinä. Melkeen yhtä vaivatonta, kuin purkkikorvikkeen laittokin =).

Mukavaa päivänjatkoa kaikille

:flower:

-Melodi ja vauva 4 vkoa+5 vrk
 
Heissan!
Tänään oli lääkärineuvola.Kaikki oli hyvin.Painoa neidillä oli 4450g (s.3480g) ja pituutta 55,5cm (s.51cm).Hyvin kasvaa.D-vitamiinista kyselin ja käski vähän väliä kokeilla kaikki merkit läpi.Jos mikään ei sovi,niin sit aletaan seurailemaan tilannetta,mutta niin kauan kun tyttö jaksaa syödä ja on pirteä,niin ei huolta pitäisi olla.
Viime yö meni taas normaalisti,eli 22.30 nukahti ja 3.30 heräsi eka kerta syömään.Siitä sitten jatkoi unia 5.30 asti ja koko poppoo herättiin lääkärin takia kello 7.Vielä kun sais noi kaikki masuvaivat pois...
Hoitovapaalle aion jäädä ja oon niin pitkään kun vaan pää kestää.Tiukkaa on taloudellisesti,mutta tullaan kuitenkin toimeen.

Mulla on kans tänään kampaaja :D Mä täällä pohdin mitä tekisin...Tasaanko vaan latvat ja kasvatan pitkän tukan vai leikkaanko kesätukan :whistle:
Mulla lähti viimeksikin 3kk synnytyksestä hiuksia reippaanlaisesti imetyksen takia ja luulen,että niin käy nytkin.Jospa siis suosiolla jätän tukan kasvattamisen syksyyn *pohtii*

Bamse ja tyttö 5vko 1pvä
 
Joku kyselin raskausmyrkytyksen jälkeen olleesta albetol lääkeen kestosta. Minulle on määrätty sitä esikoisen ja neljännen raskauden jälkeen. Söin sitä noin 2-3 viikkoa 3 tapua päivässä. Minulla oli itsellä verenpaine mittari. Neuvolassa neuvottiin, että kun alkaa laskemaan alapaine tuonne 70 saan jättää yhden tapletin pois viikossa. Ja reilu kuukausi vauvan syntymästä olin saanut jättää koko lääkkeen pois. Nythän minulle ei onnekseni sitä määrätty, vaikka lukemat oli samat kuin neljännen aikaan. Silloin neljännen aikaan oli henkisesti todella raskasta sydänvian takia, niin ehkä ne sen takia määräsivät. Nyt verenpaineet ovat laskeneet ihan normaalille tasolle ilman lääkitystäkin.

Minä en enää kehu sitten täällä että meidän vauva nukkuu niin hyvin.. Heti kun eilen menin kehumaan niin viimeyönä heräs parin tunnin välein syömään. Nyt hän nukkuu niin autaana, tuolla.. Kohta tulee hoitaja ja minä lähden vauvan kanssa 2 kuukautis neuvolaan.

Alkuviikosta kävin itse jälkitarkastuksessa ja kaikki oli ok. Vaikka siellä tulinkin sellainen olo, että ollaanko tässä liukuhihnalla. Terkka äkkiä vain hemoglobiinin mittas, verenpaineen ja painon otti. Sitten äkkiä lääkärillä, ja sielläkään en ollut varmaan viittä minuuttia pitempään. Kuulema kauheesti asiakkaita lyhyessä ajassa. No, minulla ei ollut mitään ongelmaa. Mutta miten jos äiti on miettinyt, että uskaltasko ottaa puheeksi vaikka mielenterveysongelman tai jonku´muun. Luulen että tuollaisessa liukuhihna menetelmällä se jää ottamatta puheeksi..

meninki kehumaan nukkujasta.. nyt se jo on sylissä ja itkee.. :wave:

Reropera
 
Alkuperäinen kirjoittaja reropera:
Mutta miten jos äiti on miettinyt, että uskaltasko ottaa puheeksi vaikka mielenterveysongelman tai jonku´muun. Luulen että tuollaisessa liukuhihna menetelmällä se jää ottamatta puheeksi..
"Jälkitarkastus
Kun synnytyksestä on kulunut 5-12 viikkoa, tehdään jälkitarkastus. Jälkitarkastukseen sisältyy käynti sekä terveydenhoitajalla että lääkärillä.
...Terveydenhoitajan kanssa keskustellaan muun muassa synnytyksen kulusta, imetyksestä ja perheen jaksamisesta...Myös lääkärin kanssa keskustellaan yleisestä hyvinvoinnista, vanhemmuudesta ja vauvasta. Samalla on mahdollista suunnitella ehkäisyä ja keskustella perhesuunnittelusta." :LOL: Eli niin varmaan juu.

Oletteko muuten miettineet, minkä ehkäisymenetelmän otatte käyttöön? Mä oon hiukan hukassa sen asian kanssa. Tosiaan 10v mentiin miehen kanssa ilman ehkäisyä, ja vasta sitten vihdoin tulin raskaaksi. Nyt tuntuu aika turhauttavalta miettiä jotain ehkäisyasioita :/
 
Suunnitelmissa ainakin oli että pidän nyt välivuoden eli syksyyn 09 oisin kotona, eli siis kodinhoidontuella mentäs aika kauanki, voipi olla että jonkinverran saadaan sit tota hoitolisääkin, kyllähän tuo talouteen vaikuttaa kun ne 20% veroja nyhtää sitten siitäkin summasta joka on ihan älytöntä. Mutta köyhemmät ajat on vielä eessä kun mies sitten samaan aikaan miun kanssa suuntaa töistä takas koulunpenkille :whistle:

Saa nähä miten tää päivä menee, eilen ei suostunu nukkumaan päivällä kuin korkeintaa kahesti puolen tunnin tirsat ja pari kertaa jotain 5min jaksoja, ja sitten vasta puol yks suostu tyttö yöpuulle. Toivottavasti tänään nukkus kunnonpäikkäritki. Vai onkoha ongelma siinä että tyttö saa nukkua näin myöhään? eli siis 12 tuntia kohta sängyssä ollu, tosin parit syötöt siinä välissä.
Eilis ilta meni taas huutaessa, masu ilmeisesti ruplattaa. Tota tutteli omneota täälläkin kitataan ja sen avulla huudot yöllä syöttöjen välillä taidettiin saada aisoihin, mutta muute täällä kyllä huudetaan päivät pitkät. Ja ihme homma että ei olla miehen kanssa saatu aikaseks mennä tohon apteekkiin niitä rela tippoja hakemaan, cuplatoneilla siis kyllä ollaan vedetty. Huoh ku sitä on niin väsynyt.

Menhit ja Tyttö 4vk 1pv
 
Mulla on jälkitarkastus vasta elokuun lopulla,mutta esikoisesta muistan kun lääkäri yritti tyrkyttää kuparikierukkaa,kun sen kaupunki "tarjoaa".Juu ei kiitos mitään kierukoita meikäläiselle.Esikoisen syntymän jälkeen meillä oli käytössä vaan kondomi,kun haluttiin suht nopeasti toinen lapsi.Nyt ajattelin harkita minipillereitä,niissä on vaan se huono puoli,että niitä pitää syödä jatkuvasti ilman taukoa ja vuotohäiriöitä voi tulla...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Bamse:
Mulla lähti viimeksikin 3kk synnytyksestä hiuksia reippaanlaisesti imetyksen takia ja luulen,että niin käy nytkin.Jospa siis suosiolla jätän tukan kasvattamisen syksyyn *pohtii*

Bamse ja tyttö 5vko 1pvä
Rupea nyt heti syömään purkista kalsiumia ja d-vitamiinia sekä magneesiumia niin ei ole ongelmia hiusten lähdön kans. Normaalin ihmisen pitäs saada 750 -800 mg kalsiumia, mutta raskaana ja imettävän noin 1200 mg. Suomalaisten äitien normaali ongelma on tuo hiusten lähtö 3 kk:n päästä vauvan syntymästä. Ihmettelen miksi neuvolassa ei siitä puhuta mitään, että se johtuu kalsiumin puutteesta. Ja kalsiumi ei imeydy hyvin jos ei tabussa ole d-vitamiinia ja magneesiumia.

Hoitovapaasta- Minä olen kaikkien edellisten välissä ollut osa-aikaisessa työssä. Päätyöstäni minut irtisanottiin laittomasti. Siis kaikki muut työntekijät siirrettiin vanhoina työntekijöinä uudelle työnantajalle, vain minut irtisanottiin. siis minusta ei kerrottu uudelle työmantajalle mitään ja saatiin yrityksestä parempi hinta, kun ei ollut rasitteena äitiyslomalta palaavan lomarahat yms.. No, olen saanut parempaa osa-aikaista (mutta vakituinen paikka tuuraajan paikka) työtä. Siis tykkään työstä itsekin enemmän ja palkkakin on tuplasti parempaa. Meillä jää nyt käteen paljon enemmän kuin jos menisin edelliseen työpaikkaani kokoaikaiseksi. Nyt käy töissä noin 2 päivää viikossa. Keväällä hiukan enemmän kun silloin on ruuhka-aika työpaikallani. Mieheni ottaa isyyskuukauden juuri ruuhka-aikaan. Silloin teen varmaan lähes täyspäiväistä työtä. Kesät mun alalla ei ole onneksemme töitä, niin silloin olen aina kokopäiväisesti kotona.

Nyt lapsille ruuan lämmitykseen.. :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja reropera:
Alkuperäinen kirjoittaja Bamse:
Mulla lähti viimeksikin 3kk synnytyksestä hiuksia reippaanlaisesti imetyksen takia ja luulen,että niin käy nytkin.Jospa siis suosiolla jätän tukan kasvattamisen syksyyn *pohtii*

Bamse ja tyttö 5vko 1pvä
Rupea nyt heti syömään purkista kalsiumia ja d-vitamiinia sekä magneesiumia niin ei ole ongelmia hiusten lähdön kans. Normaalin ihmisen pitäs saada 750 -800 mg kalsiumia, mutta raskaana ja imettävän noin 1200 mg. Suomalaisten äitien normaali ongelma on tuo hiusten lähtö 3 kk:n päästä vauvan syntymästä. Ihmettelen miksi neuvolassa ei siitä puhuta mitään, että se johtuu kalsiumin puutteesta. Ja kalsiumi ei imeydy hyvin jos ei tabussa ole d-vitamiinia ja magneesiumia.
Hyvä tietää!Siispä apteekkiin ja kalkkihyllylle...Onpa tosiaan hassua,ettei siitä sanota neuvolassa.Mä käytän muutenkin liian vähän maitotuotteita.

 
Heip!

Saankohan liittyä tänne teidän joukkoon tuolta heinäkuisista :D Tyttö syntyi 30.6 suunnitellulla sektiolla perätilan vuoksi.

Hyvin meillä on alkanut sujumaan. Tyttö syö 2 tunnin välein ja hieman nyt on alkanut mahavaivoja ilmaantumaan. Minulla rintamaito tosiaan riitttää :D tyttö on jo 400g yli syntymäpainonsa, heh. No hyvä jos kasvaa :)

Olen tytön yksinhuoltaja jo heti alusta lähtien. Tytön isä löysikin toisen raskauden puolivälissä. Tytön isä on nähnyt nyt kahdesti, ja kai aikoo hänen elämässään jonkinverran olla. Tytön isovanhempiin ja täteihin/setään isän puolelta on hyvät välit onneksi edelleen. Ja tyttö oli ihan suunniteltu tapaus, mutta ei ollut isä sitten vissiin kuitenkaan valmis vielä. Hyvin me pärjätään :) asun omien vanhempien luona varmaan tämän ensimmäisen vuoden, että on auttajia lähellä kuitenkin :)

Tässä tämä minun tilanne lyhykäisyydessään :)

-Anzzu ja typy 2vko 2pv
 
ikionnellinen
Heipparallaa :flower:
Tosiaan eipä enää koneelle ehdi samalla tavalla kuin raskausaikana. Nyt typy nukkuu tyytyväisenä sängyssä ulkoreissun jäljiltä, joten pikaisesti ehdin kirjoittaa:)
Arki on lähtenyt meillä suht mukavasti käyntiin, jonkinlaista rytmiä jo alkaa hahmottua tuon 1kk ikäisen kanssa, isä piti kaksi vkoa isyyslomaa, ja pian onkin jo kesälomalla. Päivät menee vauvaa ja kotia hoitaessa, joka päivä ulkoillaan. Väsymys on välillä kovaa ja sitten kaikki harmittaa:/
Meidän vauveli saa sapuskansa rinnasta, maitoa tulee yllinkyllin, mutta ehdottomasti ymmärrän niitä joilla imetys ei onnistuu niin korvike on aivan yhtä hyvä ravinto lapselle, eli elkäämme välittäkö turhista moralisoijista! |O Niitä riittää joka aiheesta...

Hoitovapaasta olemme keskustelleet että jään tytön kanssa kotiin kunnes hän täyttää 2 vuotta eli aika pitkään myös vähillä rahoilla tarkoitus pärjätä :whistle: Säästöjä on sitä varten tehty jo pitkään, ainahan nuo tilanteet voivat muuttua mutta tällaine suunnitelma on. Eipä ole kaipuuta vielä työpaikalle, mahdollisesti vaihdan paikkaa kun menen takaisin työelämään.

Ehkäisyä en ole vielä miettinyt, ennen raskautta käytin minipillereitä, muut eivät sopineet, varmaan jatkan minipillereillä tai ollaan kondomin varassa. Toinen lapsi on kyllä suunnitelmissa mutta ei sentään vielä :eek:

Onko muille tullut niska-hartiaseudun kipuja? Mulla on yläselkä ja NiHa-alue aivan sökönä, eilenkin mies sai hieroa koko ajan, pää särki ja huimasi. Vauvaa kyllä tulee paljon kannettua, ehkä imetysasento on huono? Inhottavaa... :|

Ristiäisistä
, pitääkö kukaan niin myöhään kuin me eli tyttö ehtii täyttää 2kk päivää ennen ristiäisiä? Emme saaneet aikaisemmin haluamaamme juhlapaikkaa, joten siksi myöhäinen ajankohta. Tarjoiluista joku kysyt niin meille tulee perus kakut, pikkuleivät ja piirakat, suolaisena tarjotaan erilaisia voileipiä.

Ehkäpä tässä kaikki, pitääkin käydä apteekissa ostamassa kalkkitabletteja, huonosti tulee varmasti tuota D-vitamiiniakin saatua. Toivotaan että sen avulla tukka pysyisi päässä, ohut kun on muutenkin :)
Mukavia hetkiä vauvojenne kanssa! :heart: :heart:
Ikionnellinen ja typy 1kk 2 pvä
 
Uuh, lokakuun alusta mennään vauvauintiin Pikku Delfiineihin :heart: Itse uintia rakastavana ajattelin käydä kokeilemassa mitä mieltä Alex on harrastuksesta; amme tuntuu jo nyt olevan liian pieni leikkipaikka; rakastaa vettä :)

Onko muut ajatelleet uintia, jumppaa tmv. tulevaisuudessa, vai olenko liian ajoissa liikkeellä? :eek:
 
Minkälaisia syöttövälejä teidän vauvoilla on päiväsaikaan? Tää meidän neiti kun ei tunnut syövän juuri ollenkaan ikinä. Ja tosiaan syntymän jälkeen on tullut vaan 500g painoa ja kohta on 6vkoa täynnä. Tuttipullosta ei juo oikein ollenkaan, tissikin tippuu suusta n. minuutissa. sen jälkeen ei tahdo ottaa takasin, eli tiputtelee vaan. Ihan mahdotonta. Ihan ku sillä ei olis ollenkaan nälkä, vaikka edellisestä ruokailusta olis jo useampi tunti. Kiukkuaa kyllä sitten, jos ei työnnä tissiä takasin suuhun. Mitä ihmettä mä ton kanssa oikein teen. Nyt siis huomenna 6 vkoa ikää ja painoa oli eilen 4530g (syntymäpaino 4040g) Oi voi.

Velv ja Suvi
 
Velv- voisko sitä tuttipullon harjoittelua kokeilla niin, että kun tissin tiputtaa, niin vaivihkaa vaihtaa tuttipulloon? Ei niin, että aloittaisi ruokailun pullolla.. ? Onpa ihmeen niukasti ruokailija! :eek: Kannattaisko kysellä neuvolasta apuja?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
En viitsi tuollaisia juttuja käydä edes lukemassa. Johan sen tietää jo sivuston nimestä, että imetyksen kannalla siellä ollaan henkeen ja vereen. Meidän neiti on ainakin tyytyväinen korvikesapuskaan ja hyvin kasvaa. Rintaa annan pääasiassa vaan aamuisin ja iltaisin. Mä olen ainakin yrittänyt jättää kauhistelevat ja moittivat kommentit omaan arvoonsa. Tää juttu toimii meillä oikein hyvin. Äippäkin pääsee hiukan omille menoille (tänään kampaajalle, huomenna elokuviin :whistle: ), kun voi jättää neidin hyvillä mielin iskän ja pullon kanssa kotiin. Kaikki me ollaan kuitenkin ihan parhaita äitejä näille pienokaisille. Ihan sama mistä se ruoka tulee, kun rakkautta ja läheisyyttä saavat ylenmäärin.
Samaa mieltä. Meidän perheessä on kanssa pulloruokinta toiminu ihan hyvin ja meillä ainakin isä on tykännyt,kun saa enemmän osallistua vauvan hoitoon enkä ole itse niin kiinni sidottu tissieni kanssa vauvaan. Ihan hyvin toi esikoinenkin on korvikesapuskalla kasvanu eikä ole sairastellu pahemmin. Juniorille annan yleensä kans aamulla ja illalla rintaa,mutta muuten korvikkeillä mennään.

Hoitovapaasta...Yritän olla kotona ainakin syksyyn 2009 asti, jos vain lompakko kestää. Aika tiukkaa tulee olemaan,koska meillä ei mitään kuntalisiäkään ole,joten pelkkä kotihoidontuki. Tosin jos löydän uuden työpaikan aikaisemmin niin sitten palaan työelämään aikaisemmin. Elokuussa aloitan iltaopinnot ja valmistua pitäis keväällä. Täydennän vähän koulutustani, jos vihdoinkin sais itteensä niskasta kiinni ja lähtee oman alan töihin ja kun entiseen työpaikkaani en todellakaan haluis palata.

Ehkäisystä...Pillerit meinasin vielä kinuta, vaikka luulen että kierukkaa yrittävät tyrkyttää. Kun ei vielä tiedä onko lapsiluku täynnä vai ei - tuskin, niin voi lopettaa sitte niitten syömisen ku siltä tuntuu.

Mulla ei ole ollu niskavaivoja,mutta alaselän vaivoja on ollu. Johtuu siitä että kannan aina vauvaa samalla puolella ja on vanha vaiva. Mun kaveri maanantaina hoiti sitä, kun on fyssari. Ainakin toistaiseksi ollu parempi.

Meillä herra syö päivällä kolmen tunnin välein suunnilleen, iltapäivällä tosin saattaa nukkua 4h ennen kuin herää syömään. Kuinka paljon teillä muuten vauvat on hereillä päivällä? Meillä on nyt selvästi ruvettu olemaan pidempiä pätkiä hereillä - onhan se mukava nähdä ne silmätkin välillä.

Maamuska & pikku-ukko reilu 2vkoa
 
reropera hyvä, että olet selvinny nyt ilman albetolia. Mulla on lääkitys edelleen, mut huomaa, et paineet alkaa mennä alas. Nyt ollu alle 120/80 ja huippaa aika usein. Oliskin kiva, jos pääsis lääkkeistä eroon kokonaan, kun esikon jälkeenhän mulle vakituiseen lääkitys jäi.

ikionnellinen meillä on ristiäiset tasan samana päivänä kun neiti täyttää 2kk =)

Elppa minä ainakin kaipaan, jotta pääsis jo kuntoilemaan. ens maanantaina on jälkitarkastus, niin jospa jo sais luvan :D

Velv suosittelisin myös kokeilemaan tissin jälkeen pulloa. Mutta jos vauva on tyytyväinen, niin luulisi, ettei mitään hätää ole :hug:

Meillä alotettiin taas kestoilu ;) Jospa neidin reidet olis nyt vähän paksummat, ettei aina välistä fuskais :LOL: Toivotaan... Pitäis varmaan koittaa noita tissiliivin suojiakin ommella, kun tota kosteussulkukangastakin jäi yli vaipoista. Mulla vaan kun ei oo saumuria, niin en tiedä kuin suoralla ja siksakilla sais siistit? mut voihan sitä kokeilla B)

ehkäsy on vielä miettimättä. Mulla oli kuparikierukka, mut en toisaalta sitä haluis, kun vuodot oli sen kanssa ihan mielettömät, ja kivut. Muuten se oli kyllä huoleton. Pillereiden kanssa mulla on aina tullut tosi huono iho ja välivuodot ja kaikkea muuta mukavaa, joten en oikein tiedä mikä ois hyvä. Ja yhdistelmäpillerit muistaakseni nostaa paineita?
 

Yhteistyössä