*KESÄKUUN KULLANKERÄT* Elokuussa

Itkeminen on täällä hyvin hyvin vähäistä n.2min/pv. Tänäänkin sen takia vaan kun oli uni tulossa ja veikka keksi olla crossipyörä :LOL: Ääni olikin sitten sen mukainen :/
Kakka episodia odotellessa, kakkaa ei ole hetkeen tullut. ( Menhit nyt se taitaa osua ;) )
2,5kk :eek: :eek: (teidän kanssa aika menee nopeaan) :D
Päivähoidosta jokainen tekee niinkuin tahtoo. Itse miettinyt että pojalle saman ikäistä seuraa saisi ja kovasti tuo muista tykkää niin miksei menisi 2krt/vk kerhoon tms.
Pääsisi äitistä ja samoista ympyröistä eroon ja jos rupeis totteleen paremmin :whistle:
Jälkitarkastuksesta kovasti oon miettiny että se hormoonikierukka olis hyvä juttu mutta se asennus taitaa sattua? (olen niin kipuherkkä) :ashamed:
:eek: Nukutaampas pitkiä unia teillä! (kateus iski) :ashamed:
Tänään olen siivonnut koko huushollin, pessyt mattoja 2kpl, 3koneellista pyykkiä, lenkkeillyt lasten kanssa, käynyt puistossa esikon kanssa, siistinyt koiran kynnet ja korvat, laittanut ruokaa, lasten viikkohuolto hoidettu myös ja pakannut mökkireissua varten kaiken mukaan. Huomenna mennään mökille (ei internettiä :eek: ) ja tullaan maanantaina :heart:
Ihanaa päästä kotoa pois tämän kaiken remontin keskeltä!
Saas nähä höpötänkö teistä paljon viikonloppuna :D

Vieroitusoireita odotellessa :D
:wave:
 
Tänään vietetty kiva lounashetki Itiksessä Smile Tosin tän äidin salaatista tippui lähes kaikki nuudelit lattialle, samoin loppuvaiheessa haarukkakin. Kyl se salaatti meni sorminkin, jätkä tykkäs istua sylissä ja tuijottaa pöydänreunaa. Nukkui koko päivänä max. 2h yhteensä, joten nyt illalla oli herra hermokimppu! Äsken söi iltapalan kylvyn jälkeen ja tuntui sammuvan samantien, kuulostellaan ;)

Sain kaverilta koekäyttöön Emma- kantorepun. Jumankekka että kelpaa! Varsinkin kasvot menosuuntaan (vaikkei pidemmillä matkoilla varmaan saa vielä :( ). Miehelle viritin sen päälle kun tultiin kotiin, testimielessä.. Nukahti naama menosuuntaan alta 10min sohvalle :D Siinä sitten isä istui vauva sylissä melkein tunnin :D Se siitä "ne on homojen hommaa"- mielipiteestä :LOL:

Nyt vähän rentoutusta, iltapalaa ja ajoissa nukkumaan!

Elppa & Alex 8+1
 
Huomenta ja hyvää sellaista :D
Viljami söi illal ysilt jonka jälkee nukahti ja heräs yöl syämään vasta klo 03.00 :eek: ...mie katoin ihmeissäni mont kertaa kelloo,mut juu-u piti paikkasa.
Sen jälkee o nukkunu ja nyt oottelen et millo nälkä iskee.
 
Huomenta!!

Meillä Max nukahti illalla 20.30 j heräsi syömään 02.00 ja vielä nukkuu =) Nyt tää sama rytmi jatkunut parisen viikkoa. Poika on kyllä alusta asti nukkunut hyvin kaikki yöt.

Cuplatonista kyseltiin: Mä annan edelleen joka syötön yhteydessä sen pari tippaa, meillä kun nuo vitamiinit edelleen aiheuttaa vatsan väänteitä :( En anna vitamiineja joka päivä 2-3 kertaa viikossa, kysyin neuvolassa onko haittaa niin sanottiin eettä ei.

Itkeminen : aika on vähäistä silloin kun on nälkä tai väsyttää.

Viikon verran on nyt olllut että Maxia ei tarvii enää nukuttaa sen kun sänkyyn vie niin sinne kojahtaa =)

Mamitzu: mulle laitettiin hormonikierukka ja sen laittoa en oikein edes tuntenut, pintä paineen tunnetta vaan.

Nyt kahvin juontiin ennen kun mukulat herää!

Kaalis ja Max 2kk 1 päivä
:eek:
 
Kaalis: Teilkii nukutaa todella hyvin =)

Mie oon nyt ollu muutekii kummissain tuon nukkumisen kaa ku Viljami on alkanu nukkuu pvälkii todella hyvin...jotekii ootan yhä et millo alkaa huonost nukkumine. Toisiks nuorin nimittäi valvotti meit ekat 2v. joten vaikeeta uskoo et nyt saadaa nukkuu
 
Meillä päivisin nukutaan vaihtelevasti joskus mennää koko päivä silleen että valvotaan pari tuntia putkeen ja nukutaan 5-15min ja taas valvotaan pari tunti jne... Sit on päiviä että herra nukkuu 3-4 tunnin unia.

Nyt on poika alkanut viihtyä yksinkin ei tarvii koko ajan sylissä kantaa.. eilenkin yli tunnin viihty puuhamatolla ja "jutteli" yksiksee :heart: Sitteri on ollut meille taivaanlahja vaikka aluksi päätin että en osta koko kapinetta.. nyt parisenviikkoa se on meillä ollut ja helpottaa kummasti kun poika siinä viihtyy!
 
Huomenta! :)

Poju on vakiinnuttanut näköjään uuden unirytmin ENKÄ VALITA :saint: 22 - 06 on eka unipätkä, mutta sitten onkin ihan pirteä, joten aikaisintaan 7.30 menee jatkamaan uniaan..

Tässä teille linkki: http://www.vauvabuumi.fi/solarveil-suojaliina.php - todella kätevä liina auringonpaisteelta suojaamaan. Samoilla sivuilla on myös auringonsuojavaatetusta, jos on esim. ulkomaille lähdössä :) Helsingissä asuvat voi vierailla tehtaanmyymälässäkin Kirstinkatu 15 A:ssa Kalliossa.

Hirmuinen myrsky viime yönä :eek: Arvottiin miehen kanssa koska parvekkeen edessä oleva koivu päättää tehdä vaakatasoryntäyksen. Sitkeästi pysyi pystyssä, joskin vähän taipuneena. :D

Nyt kahvia ja lisää nettiä kun poika nukkuu.. mitä muuta mä tekisin? ;)

Elppa & Alex (1kk-4vk) 8+2
 
..tyttö oli eilen oikeestaan koko päivän hereillä, nukkui klo16.30-18.30,ja taas veteli unia koko yön, klo21-05, ja 05 ruokinnan jälkeen viel 2½tuntia nukkui,annon ruokaa ja oli tunnin hereillä, antoi aamu hymyt ja laitoin sitteriin, siihen hän nukahti, kun surffailin netis, on nukkunu jotain ½tuntia, ja nukkuu edelleen!...on niin ihanan näköinen kun nukkuu... :heart:

Olin eilen sit uimas, oli kulkaas ihanaa ja rankkaa..sunnuntaina sit salille...
 
Huomenta!

Hyvät yöunet saatiin täälläkin. 22-05 yhteen putkeen, aamulla tosin herää aina jo seiskan pintaan, kun isompia laittelen kouluun, tuumaa vissiin, et nyt on sit toiminnan aika... Täs kohta lähdetään vaunuilla hakemaan postia, niin nukahtaa aamupäiväunilleen... jonkunmoista rytmiä alkaa muodostua päiviin meilläkin. Meilläkin tuuli eilen ihan kunnolla, ei myrskyksi asti, mutta riittävästi. Nyt näyttäs olevan rauhallisempi ilmavirta,

Perjantaita kaikille!

Ammu ja Mimu, about 2,5kk :heart: (10+5)
 
Kiva kuulla että jo niin monella yöt rauhoittuneet! :)
Meilläkin nukutaan 21-04/05 ja sitten heräillään klo 06 tankataan ja jatketaan unia 7/8 saakka.sitten ekat päikkärit jo n. 9.

Päikkärit on vielä tuskan takana,puolen tunnin -tunnin tirsoja, ja kun itketään väsymystä niin välillä aikamoista hulinaa. Joskohan ne hieman pitenisi ja vauva jakasisi olla pitempiä pätkiä "virkkuna" hereillä...

Leikkimatosta, meillä siinä ei vielä oikein viihdytä,tuntuu että ei ne lekut vielä oikein kiinnosta.Ei edes se libero-kukka :ashamed: sitterissä sitten vaihtelevasti 10-30min..

hauskaa viikonloppua kaikille,mekin lähdetään mökille,

terkuin
renee ja kalle 9+2
 
Huomenta vaan kaikille!

Upeasti nukkuu aikas monen pienokainen =)
Ja niin meidän Molla......ysin ja kympin väliin nukahtaa yksin omaan sänkyyn. 3-4 väliin syödään ja jatketaan oitis unia. 7-9 aikoihin tissitellään taasen ja yleensä aina myös kakataan joten vaipanvaihto. Ja vielä meillä nukutaan vasta 10-12 neiti herää päivään.
Herättyään sitterissä tai puuhamatolla touhottaa ja kovasti juttelee....2-3 aikoihin vaunuihin nukkumaan ja nukkuu yleensä melkein 4 tunnin unet.
Illan hymyilee ja juttelee sylissä, sitterissä ja puuhamatolla.... Meillä ei juurikaan itketä.
Kuolaus vaihe päällä ja kokoajan jotakin pitää työntää suuhun......liekö jo tekis hampaita????

Löytyykö äitejä Espoosta???? Niitä kirppis vinkkejä kaipaisin siltä suunnalta yhä.

Nyt koti viikonloppu kuntoon....matot rullalle ja moppi heilumaan!

Aurinkoista viikonloppua kaikille!

Tintti ja Molla 7 vkoa
 
Meinaa itku päästä kun luen kuinka hyvin teidän pienet nukkuu ja meillä valvotaan enemmän kuin aikuiset. :'( Päivällä nukkuu noin tunnin ja senkin monessa pätkässä, joskus saattaa ottaa parin tunnin tirsat, mut harvoin. Yöllä nukutaan n. 23- 07 ja siinä välissä syödään kahesti. Päivällä en saa tehtyä mitään kun vauva ei viihdy edelleenkään muualla kuin sylissä! Kaikki keinot kokeiltu! Rintarepussa saattaa puolituntia olla ja silloin touhuankin oikein urakalla.

Vielä noista CUPLATONEISTA... Disflatyneissä ja cuplissa on sama vaikuttava aine. Melkein samaa ainetta eri pullossa. Cuplia pitää antaa joka syöttö kerta ja disflatyneja annetaan 2-3 kertaa päivässä. Olen antanu niität aamulla ja illalla 15 tippaa. (tipat paljon pienempiä kuin cuplissa) Cuplia annoin lusikasta tai tiputin suoraan suuhun ja maitoa perään.

Maleha ja vauva 7+1 vkoa
 
Alkuperäinen kirjoittaja maleha:
Meinaa itku päästä kun luen kuinka hyvin teidän pienet nukkuu ja meillä valvotaan enemmän kuin aikuiset. :'( Päivällä nukkuu noin tunnin ja senkin monessa pätkässä, joskus saattaa ottaa parin tunnin tirsat, mut harvoin. Yöllä nukutaan n. 23- 07 ja siinä välissä syödään kahesti. Päivällä en saa tehtyä mitään kun vauva ei viihdy edelleenkään muualla kuin sylissä! Kaikki keinot kokeiltu! Rintarepussa saattaa puolituntia olla ja silloin touhuankin oikein urakalla.


Maleha ja vauva 7+1 vkoa
Täällä toinen samanlainen. En voi ymmärtää miltä edes tuntuisi jos vauva nukkus kauan putkeen, meillä on koko tämä alkutaival ollu ihan kauheeta. Nyt kun unirytmi on tasoittunut, nukutaan peräti 3h putkeen HYVINÄ öinä
:attn:
Tosin päivällä vauva viihtyy sitterissä (joskus) jolloin laukkaan ku villihepo pyykit kourassa, tiskiharja toisessa, ripsiväri varpaan välissä ja sitä rataa.. :D
 
Hei!
MALEHA ja T-Bird...tiedän miltä teistä tuntuu. Kävin tuon läpi 2000 jolloin meitin Jenni oli vauva. Ei nukkunut juuri koskaan. Nyt kun ajattelen tuota aikaa en tajua kuinka ylipäätänsä selvisin. Mulla oli tuolloin eskarilainen lisäksi. Hoidin kaiken lähes yksin,silloinen mieheni oli reissuhommissa kolme viikoa aina putkeen poissa ja sit viikonlopun kotona.
Jenniltä löytyi vasta kahdeksan kuukauden iässä syy jatkuvaan valvomiseen ja kitinään....maito-ja vilja-allergia ja lisäksi kananmuna, soija jne....Neuvolan mukaan kaikki oli tytöllä hyvin. Äitinä koin ettei kaiki ollut kunnossa. Yhdeksän kuukauden iässä meillä alettiin nukkumaan yöt, muttei silloinkaan päivisin. Nuo allergiat menivät ohi kolme vuotiaana. Nyt neiti on kahdeksan iloinen pirteä ja iltauninen ja nukkuu pitkät yöunet. Neiti alkoi kävelemään jo yhdelsän kuukauden iässä, eipä ihme että kehittyi kun ei nukkunut koskaan :LOL: Nyt jaksan nauraa, mutta tuolloin oli vitsit vähissä.

Sorry,,,,vuodatus. Tuli vain niin elävästi mieleen lukiessa teitin kirjoituksia. En tarkoita, että teillä olisi allergioita, mutta nekin kannattaa pitää mielessä. Ja ennen kaikkea voimia.... :hug: :hug: :heart: :heart:
 
2kk neuvolassa käytiin eilen.

Pituus 56,5 (48)
Paino 5080g (4040)
pipo 40 (32)

Moro hävinnyt samoin joku toinen kirjainyhdistelmä-heijaste jota en enää muista... Loogisesti kasvaa omalla käyrällään, tosin painokäyrä oli vähän laskeva, mutta vielä toistaiseksi kuitenkin +10, pituus -5 tai jotain sinne päin. Hapuilee käsillään kohti esineitäl, seuraa lelua 180 astetta.... terhakka ja iloinen, vastaa hymyyn ja jokeltaa...

Neiti nukahti eilen Housen aikana patjalle lattialle. sanoin miehellä että tuo sen mulle sänkyyn, kun se sit kohta kuitenkin herää... menin itte maate. Puoliltaöin isäntä toi neidin pinnasänkyyn jossa se jatkoi heräämättä unia aina 5.20 asti... siis yli 7 tuntia!!! sitten syötiin ja jatkettiin unia varttia vaille yhdeksään. Taas syönti ja vaipanvaihto ja vähän virnuilua ja Serranon perheen ajan neiti nukkui... Sit piti seurustella ja 12.20 lähtien on vetänyt sikeitä vaunuissa... Tai rokotus pistää tytön uneliaaksi... :LOL:

Nyt esikoista hakemaan ja viikonlopun viettoon. Mulla synttärit huomenna joten kakkua tiedossa... jee jee. ja äiti senkun pulskistuu...
Velv
 
onnea velville huomisten synttäreiden johtdosta! :flower: :hug: :heart:

Meillä Aliisa morottaa vielä tosi paljon, milloha viimeistään sen heijasteen pitäs lähtee pois?

Huomattiin eilen miehen kanssa että tytön kaulaihottuma vaan paheneen, koitan sitä aina huuhtoa ja rasvata herkän ihon voiteilla, mut ei näytä auttavan. Vielä ei neitiä oo se käyny ilmeisesti häiritsemään, vaikka se punottaakin kyllä tosi kovasti.. Milloha siitäkin pitäs alkaa huolestumaan, vai pitäsköhä ees, kuitenki varmaan periny vanhempiensa pahan atooppisen ekseeman -_- Ton ikäselle ku ei todellakaa voi edes kortisoonia laittaa :| Taipeissa on myös nähtävissä tuota ihottumaa. Peppu on sentää pysyny hyvänä :D

Sain tänään kaasolta (myöskin anoppi) viestin että oli nyt varannut meille kirkon häitä varten, ja saatiin vielä juuri se aika mikä haluttiin, mie ku oon todella huono heräämään aikasin :D Toivottavasti typykkä jatkaa samaan malliin sinne asti uniaan, eikä rupee aamuvirkuks :D

Menhit ja Aliisa 8+3
 
Menhit: käsittääkseni kolmen kuukauden tienoolla tulisi heijasteiden hävitä.

Itse en ole enää moroa paljoa bongannut mutta edelleen poika liikkuu öisin ja kyse ei kuulemma ole heijasteesta. Kääk, mikä kesän villilapsi potenssiin kymmenen täällä kasvaa.

Nyt on taas tyytyväinen vauva palannut taloon.. nukkuu hyvin päikyt päivällä, hymyilee,
viihtyy kaikissa kolmessa laskupaikassa (oma sänky -> mobiili, jumppamatto ja sitteri joissa lelukaaret) sylin lisäksi.
Jokin itkukausi / kasvupyrähdys tuntui olevan tuossa parisen viikkoa.. poika olisi viihtynyt koko ajan vain rinnalla. Ristiäisistä asti ollut aika lailla valveilla päivisin, nyt taas pari päivää on mennyt kunnon päikkyjä nukkuen ja leluja tutkiskellen.

Jokeltamisesta kyselin th:lta.. täällä kuulemma jokellellaan (samaa kysyin varmaan esikoisen aikaan :ashamed: ), eli on ihan juttelua, vauva vastaa siis takaisin.
Ja jokunen päivä sitten kirjoitin ettei ääneen ole nauranut mutta eilen ja tänään päätti sitten hörähtää.. ehkei ihan sittenkään naurua vaan sellaista iloista tirskahdusta / hörähtelyä. Sai vahingossa tänään lelukaaresta roikkuvasta pallosta kiinni ja se pyörähti joka aiheutti hilpeyttä ja koko sitteri heilui kun poika potki ja sätki innoissaan. :heart:
Jaa, ei se ollutkaan vahinko, taas kauhea meno sitterissä ja pallo pyörii.. :D

Itkuisuudesta.. nyt ei ole pahemmin itkeskellyt pariin päivään kuin normaalia nälkä- ja väsyitkua mutta parisen viikkoa oli itkuinen tuon jatkuvan tankkauksen ohella, ts. kun en voinut sillä hetkellä juuri imettää = itku.

Poika kans panttasi tuossa kolme päivää kakkaa ja rupesi keskiviikkoiltana (siinäkö syy nykyiseen tyytyväisyyteen) sitten nukkumaan mennessä (onneksi mennessä eikä yöllä.. ;) ) pungertamaan urakalla. Pää punaisena pungersi jalat minun kättä vasten kolme vaipallista.. :whistle:
Haettiin tänään apteekista mallasuutetta kun ei ole taaskaan sitten keskiviikon kakkinut ja tytöllä on kans taipumusta ummetukseen joten siinä hyvä apu.

äää & Nooa tasan 10 viikkoa
 
Menhit: Minä kyllä pistin pikkuisen kortisonia meidän neidin nivustaipeisiin kun eivät meinanneet ilmakylvyn ja tiheän pesemisen ja vaipanvaihtojen avulla parantua. Ja ainakin esikoisen kohdalla sanoivat että sibikorttia voi laittaa parin kuukauden ikäiselle vaippaihottumaan... mutta vaan parin päivän kuurina.. ainakin muistelen ettei lastenlääkäri mehiläisessä sitä ainakaan kieltänyt... Tosin meillä atooppinen esikoinen saa kortisonikuureja kuukausittain, lisäksi hengittelee astmalääkkeenä kortisonia kahdesti päivässä... että ehkä siksi mulla on kynnys laskenut. :eek: :eek:

Mistä sulla on tieto, ettei saa laittaa?

Velv
 
Itkuisuudesta: meijän neiti on kyllä itkenyt parin viime viikon aikana paljon. Osaksi varmasti on johtunut kakan panttaamisesta, mutta kai se on aika yleistä sitten se ns. 6 viikon itkuisuus.
Nukkumisesta, viime yö nukuttiin noin 20:30-04:00 ja 04:30-07:15 :p Olen tyytyväinen kyllä! Harmittaa tietenkin teidän puolesta jotka ette saa oikein nukuttua. Se on tosi rankkaa :hug:

Di
 
Velv, muistelisin että neuvolatäti/lääkäri olisi sanonut, kun puhuttiin tuosta kortisonin käytöstä, kun niitä jouduin runsaasti käyttämään koko raskauden ajan. Tosin voi olla että muista ihan väärinkin sitten :O No pitää vielä tiistaina kysästä ku käydään rokotuksessa..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sydänkäpynen:
Alkuperäinen kirjoittaja äitiäitiäiti:
Itse en ole enää moroa paljoa bongannut mutta edelleen poika liikkuu öisin ja kyse ei kuulemma ole heijasteesta. Kääk, mikä kesän villilapsi potenssiin kymmenen täällä kasvaa.
ööö, mik/mitä on moro/heijaste??? :eek:
Tuolla mll:n sivuilla on näistä heijasteista juttua kuin myös monesta muustakin asiasta aika kattavasti. Oikein muistin että 3 kk mennessä pitäisi hävitä.
Vierailen palstan lisäksi monesti noilla sivuilla hakemassa tukea esim. syömis- tai uniongelmiin. Aina ei maalaisjärkeäkään osaa tietyssä väsymystilassa käyttää.. :D

http://vanhemmat.mll.fi/lapsi_kasvaa_ja_kehittyy/0-1vuotias.php?dir=/lapsi_kasvaa_ja_kehittyy#heijaste
 
Huomenta,

meillä ei itkuisuudesta ole tietoakaan,ainakaan vielä. Tyytyväisenä naureskelee ja ääntelee, kovasti tarkkailee ympäristöään. Eilen valvoi monta tuntia aamupäivällä ja illalla, joten jaksoi nukkua 8h:n unet. Tuntuu tosi kurjalta teidän takia, joiden vauvat valvottaa. Muistakaa nukkua vaikka päivällä,ku vauva nukkuu, jos siihen on mahdollisuus. Jaksamisia teille :flower: .

Me ollaan päästy nyt kunnolla lenkkeilemäänkin, kun esikoiselle hankin seisomatelineen vaunuihin. Siinä kunto kohenee,kun kahta lykkii eteenpäin ja läskit palaa - ainakin toivottavasti.

Meillä lapsukaiset menevät ens kuun alussa mummolaan yökylään. Mietin pitkään,että hennonko vauvankin vielä viedä yökylään, mutta tulin siihen tulokseen että siitä vaan, jos nyt hirveesti ei ala öitään kitisemään. Päästään miehen kanssa tuulettumaan ja juhlimaan mun synttäreitä,ku tulee pyöreitä täyteen.

Nyt aamupalan tekoon, esikko jo lusikan kanssa odottelee!
 
Huomenta! :wave:

Meillä on nyt pari yötä nukuttu yhteenmenoon 7-7,5h unia. Sitten 10min tankkauksen jälkeen jatkettu vielä 3-4h unilla. Onkohan se "unitauti" tarttunut tännekin. Monilla on ilmeisesti 2 kk ikäisenä vauva alkanut nukkua pitkiä yöunia. Voi kun kyse olisi meilläkin siitä! Tyttöhän täyttää 2kk ensi viikolla. Onpa muuten aika mennyt nopeasti. Vaikka toisaalta taas tuntuu, että vauva on ollut meillä jo ikuisuuden ja kuitenkin syntymästä on vain 8 viikkoa! Voi miten epävarma ja avuton silloin tuon lapsen kanssa olikaan. Ja nyt on jo ihan pro :D

Huomenna on sitten vihdoin ristiäiset. Mies lähti juuri hakemaan kakkua ja kukkia. Ai niin, saatiin papilta vahvistus tyttären nimelle. Eli saadaan antaa se nimi, minkä haluammekin :heart: Ihanaa!! Pitäisi saada vielä aikaiseks laittaa lehteen ilmoitus, mutta kun en ole tyytyväinen mihinkään valokuvaan tuosta neidistä. Taidan olla liian kriittinen, kun malli on kuitenkin niiiin ihana. Tuntuu, ettei sitä ihanuutta vaan saa vangittua pysäytykuvaan :)

Ensi viikolla on sitten 2kk neuvola. Jännä nähdä minkä kokoinen tyttö on. Tuossa kun nukkuu parhaillaan koon 56 body yllään edelleen. :whistle:

Onko teillä hartiat ja selkä kipeät? Mulla on ihan jumissa, ja siitä seuraa jatkuva päänsärky. Nyt kun tyttö nukuu hyvin, niin mä tuskastelen kipeitä paikkoja. Pitää varmaan tilata aika hierojalle. Sauvakävely vois kyllä tehota myös...

Tuolla odotuspuolella aikoinaan juteltiin lapsettomista ystävistä, ja heidän suhtautumisestaan raskauteen ja tulevaan vauvaan. Olisi mukava kuulla, miten ystävänne ovat nyt vauvaan ja teihin ottaneet kontaktia? Mulla on kaksi kaveria, joita ei vauva kovasti kiinnosta. Toinen pitää tiiviisti yhteyttä, mutta vauva-arjesta ei hänen kanssaan keskustella. Toinen ei ole pitänyt mitään yhteyttä. Nyt pyysin taas käymään, mutta ei päässyt tulemaan. Uskon, että jälkimmäisen kohdalla saattaa olla kyse myös hieman kateellisuudesta. En oikein tiedä, miten mun tulisi hänen kanssa toimia. En millään haluaisi menettää ystävää, mutta nyt tilanne on mahdoton. Vauva on kuitenkin ISO osa mun elämää, enkä voi olla kuin sitä ei olisi olemassakaan. :headwall:

Mukavaa viikonloppua mammoille :hug:

Tiivari ja Tyyppi 8 + 1
 
Huomenta vaan kaikille tasapuolisesti, joskos sitä vähän päivittelis meidän arkea :)

Nukkumisesta

Tällä hetkellä Leevi perinteisesti "aamu-unilla", jotka kestää yleensä n. tunnin (johtuneeko siitä että sen tunnin äiti on tässä kesällä katsonut täydellisiä naisia :LOL: )

Puolenpäivän tienoilla jätkä käy leikkien ja syömisten jälkeen iltapäivätorkuille ja nyt ottanut tavaksi tiheän imun kauden jälkeen nukkua öpaut kolme+ tuntia, ja seuraavan kerran mennäänkin jo yöunille, tuossa 22 tienoilla. Siitä sitten unta kaaliin 05-06, saattaa herätä välissä mutta nyt pärjätään jo peittelyllä ja tutin laittamisella suuhun :)

Ihana mukelo! Leikkimaton lelut alkaneet kiinnostaa ja täräyttelee yläpuolella roikkuvia leluja kuonoon, heiluminen kirvoittaa makeat nauruyritykset! Vihreä värinä jostain kumman syystä miellyttää.

Jokeltelua irronnut jo jonkun aikaa, kiljahtelee ja yrittää tosiaan nauraa, kuulostaa vaan vielä vähän... erikoiselta :D Taitaa itsekin hämmästyä tuotoksiaan!

D-vitamiinit uskalsin vihdoin ja viimein ottaa takaisin käyttöön ja ONNEKSI poika ei tunnu enää olevan niistä moksiskaan. Ei nyt ainakaan toistaiseksi kaduta yhtään että jätin ne silloin joksikin aikaa pois, kun alkoi oma jaksaminenkin mietityttää vauvaparan huutaessa täyttä kurkkua vatsanpuruja :(

Kylläpä on kiva aina käydä tuon mein vauvan kanssa kylässä kun siihen tahtomattaankin rakastuu ihan kympillä! Niin hirmuisesti juttelee ja hymyilee kaikille ihmettelijöille :)
Äitikin saa välillä vähän käsiä vapaaksi kun sylittelijöitä on pilvin pimein, hyvä jos malttavat toisen syömään laskea.. :D Jossain kohtaa kyllä iskee väkisinkin mustasukkaisuus ja pitää saada pieni takaisin ja heti hurja tarinointi pojalta että "missäs sitä on käyty" :D

Meidän vauvapa oli yökylässä tuossa keskiviikkona. Sylikummin lapsen äiti on jo ennen syntymää aloittanut hirmu hiillostuksen että pitää sitten tuoda vauva yökylään ja nyt sitten mies oli järjestänyt niin että mentiin sitten leffaan ja käytiin laulamassa karaokea, vitsit että oli jotenkin hassua olla murun kanssa kahden liikkeellä, viimeemmäksi melkein vuosi sitten ollaan ihan oikeasti oltu kahden..
Ikävähän oli totta kai, mutta kun tiesi vauvan olevan kätilön hellässä huomassa niin sitä osasi ihan oikeasti nauttiakin vapaa-ajasta, ja seuraavana päivänä kun mentiin sitten vauvaa hakemaan, oli ihana nähdä että sama hyväntuulinen pojanpunkero se siellä meille hymyää, eikä ollut yhtään sen oloinen kuin olisi ollut tuosta pahoillaan, vaikka olikin kyllä sitten kaikesta seurustelusta ynnä muusta ohjelmasta niin väsynyt että nukahti yöunille jo seitsemältä ja heräsi kolmelta yöllä!

Nooh, nyt sitä jaksaa taas sitten ihan toisella tavalla kun on mieltä virkistetty ja vaihdellaan isännän kanssa pitkiä katseita.. ;)

No tuosta nyt vielä sen verran että meni mies sitten töissä esimiehelle kertomaan miten kivaa meillä oli ollut ja reaktio olikin sitten ollut jotakuinkin että "toisten ei vaan pitäisi tehdä lapsia ollenkaan..." Vai niin.

Mitähän vielä... no ainakin sen verran että mahalta käännytään jo sujuvasti selälleen, toisinpäin vielä hakusessa ja kylkiasento nukkuessa on vaihtunut selällään nukkumiseksi. Nyt sitten odotellaan että joskos alkaisi pyörimään toisinkinpäin, yritykset on ainakin hyviä :)

Tätä on jo varmaan kysytty mutta mistäspäin ihmiset täällä on? Myö vaikutetaan Vantaalla :)

Tässä nyt viimeisimmät, katsellaan millon sitä ehtii seuraavan kerran
:wave:

kielletty+leevi 2 kk 12 päivää

Lisäys vielä, että menkat alkoivat samana päivänä kun Leevi täytti 2 kuukautta, eli pitänee tosiaan alkaa olemaan varovainen, sen verran tiuhaan tuo peitto (ja keittiönpöytä, pihakeinu, olohuoneen pöytä, sohva sekä suihkuverho :LOL: ) heiluu, ei hirveesti ole auttanut vaikka kuinka viskellyt turbaanipäisiä pitkin asuntoa niin että olisi aina käsillä. Noinkohan anoppikin eilen niitä bongaili... noh, kaipa se aavistaa että meilläkin toisinaan ollaan "silleen" :D )
 

Yhteistyössä