*KESÄKUUN KULLANKERÄT* Elokuussa

Alkuperäinen kirjoittaja tintti-mamma:
:Muillakin taitaa olla samoja ongelmia ne ihanat miehet.... :(
Joo täytyy kyllä yhtyä tähän tällä kertaa. Ei ne taida oikein ymmärtää kuinka raskasta se on olla vastuussa vauvasta 24/7, kun pitää nukkuakin puolella korvalla vaan. Vaikka onhan mies tietysti tehnyt pitkän päivän jo töissä. Mut se vähä aika jonka kotona illalla ehtii olla, kannattaisi mun mielestä olla tiiviisti vauvan kanssa. Itse kun saan onneksi päivittäin tässä seurata sen kehittymistä ja tapoja. Sääli, jos ne menee mieheltä ihan ohi. Tuo kun kasvaa niiiin nopeeta. Vaan ei taida mies oikein ymmärtää mitä yritän sanoa. Onhan hän sen kanssa, mutta kun se on sellaista sylissäpitämistä ja vaipanvaihtamista. Ei vauvan kanssa elämistä, joka mun mielestä on kaikkein antoisinta. Huh! Sekavaa tekstiä, mutta toivottavasti ymmärsitte pointin...
 
TIIVARI.....mä ainakin ymmärsin tekstisi ja aivan samaa koitan hokea miehelleni.
"molla" on meille molemmille kolmas lasp mutta eka yhteinen muksu. Minulle tämä äitiysloma on ollut antoisaa aikaa, osaan vasta nauttia vaavista. En ota paineita vaikka aamu alkaisi meillä vasta puolilta päivin, Mollan rytmin mukaan nyt mennää. Kahdella ekalla kerralla en osannut nauttia vaavista, otin aivan liiaksi stressiä kodin siisteydestä jne....!
Mieheni ei ikävä kyllä vieläkään osaa heittäytyä nauttimaan "mollasta". Toki on vaavin kanssa ja hoitaa mutta tosiaan vaipanvaihtoa ja syöttämistä..ikään kuin robootti!
Mutta kai on vain hyväksyttävä kukin tavallaan.
Mieheni ihmettelee tai on oikeasti mustasukkainen kun saan Mollalta oitis hymyn jokeltelun kera kun neiti näkee kasvoni. Miksiköhän??? Koitin selostaa, että nauti tytöstä ja vietä aikaa, hän oppii toki tuntemaan isänsäkin.

Käyn koulua nyt äityslomalla kaksi iltaa viikossa, jospa isi ja tyttö vihdoin alkaisi tutustumaan kunnolla. Maanataina olin ekan illan poissa kotoa reilu 4 tunti, mutta neiti oli melkein nukkunut kokoajan. saapi nähdä kuinka tämä ilta menee.
 
ursulainen saako siitä sitten kuvaa? :ashamed: Anteeksi, olen niin koira-kuumeessa :xmas:
Menhit :LOL: (naurattaa kunnes osuu omalle kohdalle) ;)
Miehistä meillä ukko on kyllä aivan ihana, jaksaa olla likan kanssa että saan oltua myös esikoisen kanssa ja pesulla käytyä+syödä. Aamu syötön hoitaa ukko ja minä saan nukkua :heart: Saas nähä kuinka raskaaksi arki muuttuu kun mies menee lomaltaan takas töihin :snotty:
Ja nyt sitä kahvia nauttimaan, ukkokin syöttää likkaa ja poika nukkuu :heart:
Ja Kaikille teille kohtalotovereilleni :hug: teistä on paljon "seuraa" :heart:

:wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Miss Piggy:
Sitä rota-roketetta vielä mietitään, että mistä revittäis ne rahat :headwall: on se ihanaa tää köyhän elämä...

MP ja pikkulikka 7+4
Me ei otettu sitä rota-rokotetta. Ajattelin, että niitä viruksia liikkuu täällä kuitenkin yksi jos toinen ja tuo on vain yksi tapa ehkäistä yksi vaiva..Kun on kuumetta ja kaikkea.
Kaverilleni selitin tätä samaa juttua, ja se tokaisi, että "minä olen kyllä lapseni rokottanu millä hintaa hyvänsä, että jostain ne rahat on kaivettava enkä riskeeraisi lastani noin". Pikkasen vedin mittarit siinä vaiheessa täyteen; Olenko minä HUONO äiti jos en rahalla saa parasta lapselleni? Eikö lämpö, rakkaus ja hoiva riitäkkään vaan nykyään se mitataan rahassa. Antelin kyllä lahjakkaasti takaisin, sillä tämä ko. äiti itse vetää röökiä kuin korsteeni vaikka on raskaana ja pieniä lapsia ennestään. |O
Neuvolassa onneksi olivat ok kun selitin, että yksinkertaisesti varat eivät riitä, enkä näe rokotteelle niin suurta hyötyä. Ja toivon vaan, että terveenä porskutellaan läpi elämän, niinkuin varmasti jokainen äiti parasta lapselleen toivoo :heart:
 
T-Bird....mäkin kuulun joukkoon joka ei ota rokotetta lapselleni.
Vanhin lapseni oli aikanaan koeryhmässä koe rokotetta kokeiltiin, muistot rokotteen sivuvaikutuksista ovat vieläkin tuoreessa muistissa. En koe olevani huono äiti..... :ashamed: ehkäpä pitäisi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tintti-mamma:
T-Bird....mäkin kuulun joukkoon joka ei ota rokotetta lapselleni.
Vanhin lapseni oli aikanaan koeryhmässä koe rokotetta kokeiltiin, muistot rokotteen sivuvaikutuksista ovat vieläkin tuoreessa muistissa. En koe olevani huono äiti..... :ashamed: ehkäpä pitäisi.
Eikä pidä!
Minun mielestä huonon äidin mitta on siinä, jos käyttää fyysistä väkivaltaa, jättää ruoatta, rakkaudetta yms yms. Liian paljon tulee näitä ajatuksia, että olen huono äiti kun nykymaailmassa on niin monta asiaa, joilla syyllistää.
:kieh:
 
Meillä ei sitä rokotetta oteta =) Normaalit rokotusohjelmaan kuuluvat saavat pistää B)

Meillä sunnuntaina nukuttiin vaan pieniä 10-15min torkkuja koko päivä. Nyt on sitten nää pari päivää ottanu ilmeisesti takasin, kun vaan tankkaa ja nukkuu :D Tää äiti pääsee tällä hetkellä helpolla :heart:
 
Löytyyhän täältä siis muitakin äitejä jotka eivät rokotetta ota lapselleen. Neuvolan täti ripitti mua siihen malliin, että tuli tunne olevani ainut äiti joka sanoo ei Rota.rokotteelle.
Normaalit rokotteett mäkin otan lapselleni!
 
Juu ette oo tosiaan mitää huonoja äitejä kun ette sitä rokotetta ota, eiköhä se oo jokaisen oma asia ottaako vaiko ei :)

Tosta kakkaepisodista vielä, ei tosiaan yöllä naurattanu, mut tänään ku kävin jälkitarkastuksessa niin jo nauratti ku kerroin terkalle ja lääkärille tapahtuneesta :D Kiitos haleista mammat :heart:
 
Joku kyseli et onko muilla ollu sellasta "ongelmaa" että vauva ei viihdy sylissä..? Paremmin sitterissä....

Ei totta totisesti ole! saisi kyllä välillä olla!

Eilenkin meidän neito valvoi 9- 23 ja siinä välissä otti peräti kahdet vartin päikkärit. Ja ei muuta kuin sylissä lähes kokoajan!!!!
[/quote]

 
aika menee niin nopiaa :D
Kävin tänään jälkitarkastukses, kaikki hyvin ja huomen aloitan minipillerit, niitä syön vain kolme viikkoa, 2.9 olis sit sinne perhesuunnitteluun aika, ensi terkka ja sit saisin varata sen ajan jolloin se kuparikierukka laitetaan.

Huomenna minulla ja tytöllä alkaa vauvahieronta kurssi ja sit illalla pääsen uimaan....jeeee, pitkästä aikaa...
 
Anteeksi, en jaksanut lukea monta sivua, ootte niin paljo kirjotelleet =) Mun on kauheen vaikea keskittyä jos on paljon luettavaa. Kaikki kirjat pölyttyy nurkkiin ja lehdet jaksan just ja just katella kunhan on kuvia paljo :LOL: Odotusaikana oli tää ilmiö jo havaittavissa. Sit ulkoilmassa keskittyminen ympäristöön on tosi vaikeaa, tuntuu niinku pitäis ponnistella aivan älyttömästi että ei lähe katse harhaileen :LOL:

Eilen kävin jälkitarkastuksessa, pissa oli antibioottikuurin jälkeen viimein puhdas. En muista kerroinko ees että sellanenki tässä välissä oli, ja söin Selexid kuurin.

Neitillä oon alottanu Relatipat ku se itkeskelee masuaan aika usein. Cuplatonit jätin pois, kun se kuulemma vois kans joillakin vauvoilla aiheuttaa vatsanväänteitä :eek: ?? Tällasta luin jostain. Onko kokemuksia?

Di ja Roosa tasan 7vk
 
Mä annan aina aamulla cuplatonia, ja meillä se auttaa tytön vatsan ilmavaivoihin, jos, niinku tänään unohtui antaa aamulla, niin heti inisi että vatsaa väänsi, annoin cuplatonia ja meni tunti niin tyttö taas hyvällä tuulella :heart:

Meillä siis ne toimii..
 
Kirjoitin aiemmin pitkän tekstin mutta onneksenne se hävisi kuin p.. Saharaan.. :LOL:

Täällä kasvaa miniatyyripoika, tänään oli 2 kk neuvola (poika perjantaina 10 vko) eikä vielä ole 5 kiloa tullut täyteen.. :whistle:
Pituutta oli 57,5 cm (52)
painoa 4925 g (3400)
pipo 40.7 cm (36.5)

Rotarokotetta ei haettu vaan pähkäillään vielä seuraavaan neuvolaan joka onkin jo 1.9. Esikoiselle ei otettu kun ei ollut tarvetta, ei käyty missään missä lapsia kokoontuu vauva-aikana. Nyt tilanne eri kun esikoista käytetään puistoissa yms. joten sieltähän saattaa tarttuakin jotain aina. Th suositteli ottamaan rokotteen juuri esikoisen vuoksi, samaa itsekin mietimme. Ehkäpä kallistutaan ottaman se kuiteskin.

Joku kyseli et onko muilla ollu sellasta "ongelmaa" että vauva ei viihdy sylissä..
tämä viihtyisi vain sylissä, onneksi tovin sitterissäkin mutta esikoinen ei ollut myöskään sylivauva vaan viihtyi sitterissä tarkkailemassa ja matkimassa.. mikään asento sylissä ei ollut hyvä vaan sitterissä oli kivaa.. :)
Tietyissä vaiheissa kun vierasti, kelpasi kyllä syli.. nyt taaperona viihtyy enemmän sylissä ja pusuttelee + halailee.. :heart:
Eli voipi sieltäkin kehkeytyä sitten jossain vaiheessa hieman painavampi sylivauva.. ;)
 
LADY DI: Meillä nuo RELA tipat ei auttanut mitään, voi olla että pahensi vain. Ne on käsittääkseni öljypohjaisia ja saattaa tehdä vatsanväänteitä vain lisää. Vauva sai silloin niitä monen tunnin huutokohtauksia ja vaikka relat oli käytössä viisi päivää, en silti huomannut mitään eroa. Sitten aloitin cuplatonit ja voi olla et hiukan helpotti tai sit aika teki tehtävänsä tai minun muokkaamaama ruokavalioa. Cuplat loppui niin aloitin disflatynit ja vauva ollut sen jälkeen huomattavasti rauhallisempi. Piereskelee ihan mielettömästi pitkin päivää ja yölläkin.
 
Relat tosiaan saattaa aiheuttaa vatsavaivoja. Myynnissä on myös biolatte baby merkkisiä vesiliukoisia maitohappoja luontaistuotekaupasta http://www.kaislakehto.fi/cat/product_details.php?p=47 tai sitten proobiootti baby on myös yksi vaihtoehto.
 
Tääl yks "huono"äiti ku ei meinaa lapsellee rotarokotetta antaa.
Vaik noit isoi muksui on nii en silti oo mitää itsekustannus rokotteit harkinnu. Hyvin on noi 3 aikasempaaki selvinny ilman...koputtaa puuta :headwall:
Ei meil kyl neuvolassakaa oo ollu kyseisest rokotuksest mitää puhetta.

Viljami nukku eilen iha mahettomast pvällä,mut sit jaksokii valvoo reippaan illal =)
Nyt hää tais herätä.
 
Huomenia,

toivottavasti tänään ei sada yhtä paljon kuin eilen...esikoinen hyppii pitkin seiniä, jos ei kohta pääse ulos purkamaan tota energiaansa ja sitä mukaa äiti myös.

Sylissä viihtymisestä...Meillä käy mikä vaan. Kaikkialla näytetään viihtyvän. Kaikkein eniten leikkimatolla, jossa on nyt ruvettu ihmettelemään paljon niitä leluja.

Korviketta meillä menee kerralla 175ml-200ml. Poitsu syö ton satsin noin 5-6 kertaa päivässä. Syönteihin on tullu vasta nyt selkeä rytmi, samoin uniaikoihin.

Rotarokotteesta...Ei kai sen ottaminen tai ottamatta jättäminen tee meistä sen huonoja äitejä. Eiköhän jokainen meistä toimi niin kuin parhaaksi lapselleen näkee. Me mietittiin pitkään otetaanko vai ei, mutta päätettiin kuitenkin ottaa se koska esikko jatkaa päiväkodissa syyskuussa osa-aikaisena ja tuo mukanaan niitä pöpöjä kotiin. Mulle terkka sanoi,että niille jotka menee alle 1-v päivähoitoon kannattais ehdottomasti se ottaa. No, meillä tuskin menee vielä sen ikäisenä, mutta päätettiin ton esikon takia ottaa. Luin kylläkin sen keskustelun pätkän rotarokotteista ja sai mut kyllä vähän miettimään, mutta luulisin tuollaisten sivuvaikutusten kyllä olevan aika harvinaisia - ei kai sitä muuten tyrkytettäis?!

Ja ne ihanat miehet...Meillä mies tekee välillä pitkiä päiviä, mutta kaiken vapaa-ajan se silloin pyhittää lapsille. Se on aina halunnu osallistua lasten hoitoon ja onneks osallistuukin. Nyt se saa vielä viettää enemmän aikaansa lasten kanssa,kun tää mamma aloittaa tänään opiskelut. Me ollaan molemmat huomattu kyllä se,että tästä pikkukakkosesta osaa nauttia paljon enemmän kuin esikoisesta aikoinaan. Esikoisen aikana aikaa meni kaiken uuden opetteluun. Ja enää ei tosiaan kodinkaan tarvitse kiiltää,päinvastoin ei uskois että olen joskus ollu himosiivooja :kieh:.
 
Huomenta!

Annatteko te sen koko korvikesatsin aina kerralla? Eli siis jos syö 150ml/syöttö, niin syötättekö kaiken kerralla, vai osissa? Meillä annetaan n. 80ml ensin, sitten rauhotellaan, röyhtäistään ja 15-30min myöhemmin sitten lisää. Huomasin että säästytään pahimmilta masuvaivoilta ja ilmavaivoilta, eikä jätkä ole "safkasumussa" kokoajan.

Täällä nukuttiin 21.45-6, syötin ja 6.40 nukahti, tosin 7.30 oli täysin hereillä kun tutti oli lähtenyt, kuinkakohan kauan oli kukkunut yksinään :D Nyt siis jatkaa niitä unia vielä..

Tänään tapaamaan muutamaa äitiä vauvoinensa itikseen - vaunuttelut on ollu tuskaa viime aikoina, ei suostu oikeen olemaan siellä eikä nukkumaankaan. Katsotaan montaako bussillamatkustajaa saadaan häirittyä huudolla B)

Elppa & Alex 8+1
 
Meillä on virka-aikavauva... Heräsi kahdeksalta, nukahti omia aikojaan yhdeksältä sillä aikaa kun laitoin eilisiä tiskejä koneeseen... Eilen illalla ei ollut tietoakaan moisesta itsekseen nukahtamisesta, hyssättiin, annettiin pulloa, tuttia, tissiä, sylkkyä, sänkyä kaikkea mahdollista... kapalossa yritettiin, huuta vaan yltyi. Syliin nukahti ja heti heräsi kun koetti vaakaan laittaa... lopulta mies onnistui laskemaan sen sänkyyn, piteli käsiä sen päällä kun meinasi taas alkaa huutamaan, siis kevyesti vaan esti käsillään vauvaa huitomasta omillaan... ja sit se lopulta nukahti joskus 22 aikaan. Syy tähän nukutukseen oli se, että kertakaikkiaan piti päästä mihen kanssa samaan sänkyyn sen sijaan, että olisin nukahtanut vauvan viereen imetyssession päätteeksi. Kyllä oli voittaja olo kun sai heiluttaa peittoa moisen väsytystaistelun jälkeen!!! Anteeksi vaan kaikki jotka nyt pahalla silmällä katsoo mutta täällä puhuu äiti joka ei ole kahteen kuukauteen tehnyt mitään "omaa", en edes kävelyllä käynyt, saati sitten kaupoilla ilman vauvaa.

Ja sehän otti ja nukkui puoli viiteen. Pari kertaa koetti heräillä ja varmaan heräsikin siellä pinnasängyssään mutta kun en jaksanut sitä hakea ja työntää tissiä suuhun niin siellä nukkui melkein 6 tuntia, ekaa kertaa pitkään aikaan... ja syötöt puoli viideltä, puoli seitsemältä ja sitten kahdeksalta, tosin silloin syöttö meni enimmäkseen jokeltelun ja naureskelun puolelle.. oli vissiin vaan kiva aina välillä vähän imasta tissiä.... :LOL:

Tänään mennään neuvolaan yhdeltä, laitan sitten vähän vertailun vuoksi mittoja tännekin... kertokaa te sitten, onko se kasvanut liian hitaasti... mua vähän pelottaa... :|

Esikoinen on aloittanut hoidossa tällä viikolla tosi reippaasti. Tykkää mennä vaikka vähän välillä kuulemma ikävä tuleekin, etenkin pihalla kun taitaa melkein nähdä kotitalon sieltä asti... Mutta paremmin se on sinne lähtenyt kuin uskalsin edes toivoa. Ja aina sanoo ett kivaa oli. Ihanaa.

Velv
 
Eilinen oli kyllä himpun verran erikoinen päivä. Yleensä vauva nukkunu hyvin päivälläkin, mutta eilen nukkui aamu 11 jälkeen vaan sellasia 5-15min pätkiä, ja yhteensä päivän aikana tuli unta n. tunnin verran. :eek: ei tajua taas tämä mamma. Syliin aina nukahti ja auta armias jos yritit siirtää muualle nukkumaan niin n. 5 min ja taas se heräs. :headwall:
Nyt jo ehin aatella että no onneks se nyt ei tänää jatku kun nii nätisti nukahti ja pysy unessakun siirsin sänkyyn. No sieltähän se taas sitten heräs sen 5 min kuluttua. Sain sen kumminkin nukahtamaan uudestaan. :D
Kohta jos lähtis vähän kärryttelemään, niin vauvakin nukkuis paremmin, kun on nätti ilmakin (ainakin täällä mikkelissä) VIHDOINKIN! =)

Esikoinen heräili tänään vasta puolen 10 aikaan. Justiin mietin että kohta meen herättelemään, mutta sitten se sieltä kömpikin. Selvisi sitten sekin että miten se niin pitkään nukutti. Kertoi että oli nukkunu hirveen huonosti ja nähny pahoja unia. :(

Oon miettiny tuota päivähoitoa esikoiselle (5v). Onko muilla esikoiset päivähoidossa tms. vaikka itse kotona? Ainakin Velvillä taisi olla.
Juurikin sen takia ajattelin, kun ensi syksynä (siis 2009) pitäisi alottaa eskari, että vähän totuttelisi olemaan hoidossa ennen sen alkua. Kun kumminkin melkeen aina ollut kotona. Marraskuussa -06 aloitti perhepäivähoitajalla ja lopetti siellä marraskuun alussa -07 (kesällä oli sellainen 3kk tauko), ja sitä ennen päiväkodissa 1veenä pari kuukautta. On se kumminkin niin erilaista olla tarhassa kuin pph:lla. Onkohan ihan tyhmä ajatus?
Justiin miettiny, että katotaankohan sitä miten pahalla jos laittaa toisen hoitoon ja ite kumminkin kotona... Tääkin tosin taitaa olla hyvin paljon niitä juttuja että löytyy ihmisiä kumpaankin kelkkaan. Toiset vastaan ja toiset puolesta. :)

sorbetti ja kristian 9vko
 

Yhteistyössä