*KESÄKUUN KULLANKERÄT* Elokuussa

Huh, ristiäiset on kunnialla ohi ja saatiin tyttöselle vihdoin nimikin: Anniina. Hienosti meni koko seremonia, eikä neiti yhtään protestoinut veden kanssa lotraustakaan. =) Kiitos vielä vastauksista tuohon kastemaljakyselyyni, meidän ei onneksi tarvinnut käyttää sitä 5 litran salaattikulhoa vaan saatiin onneksi tutun tutuilta sellainen oikea kristallinen kastemalja lainaan.

Mitäs te olettekaan täällä keskustelleet...

Pitkistä yöunista olen kyllä kovasti kade!! Meillä pisin yöunipätkä on se eka, eli maksimissaan noin klo 23-03. Mitenkähän sitä itse osaisi nukkuakaan jos neiti jonain yönä päättäisikin vetäistä pitemmät unet :D

Rota-rokotteen anto meinattiin aloittaa seuraavalla neuvolakäynnillä, ja me ollaan menossa myös siihen meningokokki B-tutkimukseen. Onko täällä muita, jotka osallistuvat tuohon tutkimukseen? Olisi kiva kuulla kokemuksia, etenkin mahd. haittavaikutuksista.

Sitten apua kyselisin tutin käyttöön. Aikaisemmin typylle kelpasi tutti ihan kohtuullisesti, kun sairaalassa heti alusta alkaen siihen opettivat. Viime aikoina on vissiin käytetty sitä aika harvakseltaan ja taito on unohtunut, sillä nykyään tutin lykkääminen suuhun saa useimmiten aikaan yökkäysrefleksin. Mielestäni en tunge tuttia kieleen vaan yritän tähdätä kitalakeen, mutta aina vaan yököttää. Mitä tässä voisi tehdä? Äänenvaimennin olisi niin kätevä joskus, mutta tällaisenaan tutin käyttö vaan pahentaa tilannetta :eek:

Mutta nyt ulos, kun taas vaihteeksi on kesä!
Tintti + Anniina 9+6 :heart:
 
Sorbetin pikkukaverilla samanlainen unipuku kuin meän tiitiäisellä. :)
Karstaa ei ole näkyny ja iho oli aluksi kuiva mut seki nyt todella hyvä.
Vaipan vaihtoa ei ole öisin tarvinut harrastaa sen jälkeen kun vaihdoin isompaan vaippaan (Pampersin 3)
Ite jätän kkyl oman ruokailun väliin jos vaavi alkaa sapuskaa vaatia, mutta suihkuistani en luovu! (Oon aina viihtyny sellaisissa 1-2 tunnin kylvyissä, toki ne nyt on lyhentyneet puoleen tuntiin mut kuitenki, rauhassa käyn suihkuni..) Vauva on yleensä katsomassa kun mie suihkussa pöjötän.. :)
Täällä päätä kannatellaan jo hirmu tolkusti ja jos ei jaksa kannatella, niin sitten aletaan huutamaan että "mikäs tässä nyt on kun ei pää meinaa pysyä pystyssä." :)
meillä koira ja 2 papukaijaa..

Onko muilla ollu sellasta "onelmaa" että vauva ei viihdy sylissä..? Meillä kun neidin ottaa joskus sitteristä pois niin mahoton kitinä alkaa ja kun laskee takas niin jo taas hymyilyttää!

Mutta häätynee taas mennä..Hyvät päivän jatkot!!

Toukkalat
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tintti74:
Sitten apua kyselisin tutin käyttöön. Aikaisemmin typylle kelpasi tutti ihan kohtuullisesti, kun sairaalassa heti alusta alkaen siihen opettivat. Viime aikoina on vissiin käytetty sitä aika harvakseltaan ja taito on unohtunut, sillä nykyään tutin lykkääminen suuhun saa useimmiten aikaan yökkäysrefleksin. Mielestäni en tunge tuttia kieleen vaan yritän tähdätä kitalakeen, mutta aina vaan yököttää. Mitä tässä voisi tehdä?
Kuulostaa tutulta. Meillä kanssa alussa söi tuttia hyvin, kunnes otin sen pois kun rinta ei enää kelvannut. Itse sain syömään tuttia uudelleen niin, että kannoin sylissä rytmikkäästi kävellen ja tuputtelin sinnikkäästi tuttia suuhun. Vähitellen alkoi pysyä suussa muutamia sekuntteja ja sitten minuutteja. Nyt syö jo hienosti.

Pulauttelusta: Meillä kanssa pulautellaan joka ruokailun yhteydessä. Mistäs sen sitten tietää mikä on normaalia ja mikä ei? Kaaressa ei sentään ole tullut kuin kerran pari.
 
Täälläkin neuvolassa käyty:
paino 5735g (3490g)
pituus 57,8cm (51cm)
päänymp. 38,5cm (34,5cm)

Sitä rota-roketetta vielä mietitään, että mistä revittäis ne rahat :headwall: on se ihanaa tää köyhän elämä...

Siis voi juma, toi likka vaan nukkuu koko ajan, eli mulla olis todella hyvä syy tehdä kotihommia :kieh:
Ihanaa, nyt on pari yötä ollu eka syöttöväli 4h, ihan luksusta siihen 2h verrattuna mitä on tähän asti ollu.

Mutta jos ottais nyt imurin kauniiseen käteen ja rupeis hommiin :kieh:

MP ja pikkulikka 7+4
 
Ah, nää on taas näitä päiviä kun kaikki ketuttaa :kieh:

Mä näin lähikaupassa 1 vanhanmallisen pampersin paketin (eli siinä ei oo niitä venyviä reunoja) ja oon karttanu sitä kun ruttoo. No pistin sit miehen ostamaan vaippoja, niin tottakai se ostaa just sen paketin, vaikka vieressä on sata muutakin! ja noi vaipat on ihan perseestä |O

Sitten toinen ihana asia on se, kun omistaa tämmösen suihkutissit, niin tottakai likka kääntää pään pois kesken syönnin ja se hemmetin maito suihkuaa pitkin sohvia ja tyynyjä :snotty:

Ja sitten tää hikoilu :headwall: Ootteko muut huomannu, että hikoilu ois lisääntyny imetysaikana tai tukka rasvottunu nopeemmin?
Mulla on nää molemmat ihanuudet :/

Mutta positiivista tässä päivässä on ollu se, että likka ei oo kiukutellut koko päivänä, suurimmaks osaks vaan nukkunu :saint:

Pulauttelusta: Meillä kans pulautellaan joka ruokailun jälkeen, ja joskus sitä vaan tulee ja tulee ja tulee :D välillä mietin, että mistä sitä oikein riittää.

Nyt ois suunnitelmissa jotain pientä kivaa miehen kans ja pitäis saada likka hoitoo ja sille evästä mukaan. Eli kuinka paljon suurin piirtein menee korviketta kerralla? mulla ei oo mitään hajua kun täysimetyksellä oon, että kuinka paljon se noista kärpäslätkistä saa imettyä :saint:

Aamulla pitäis pappia kahvitella ja jostain pitäis keksiä sunnuntaiks säädyllisennäkönen paita, joka peittäis tän mun pelastusrenkaan :headwall: puuuuh

 
Pikaseen taas... meni toi aika lukemiseen :D
Täältä löytyy koira Whippet uros, todella vinttipimee yksilö :D
Suunnitelmissa toinen KUNNON KOIRA=Irlanninsusikoira! (tästä aasin silta)
Ursulainen Mä oon nähnyt yhden isoovillakoiraa ja irlistä mix mut en koskaan tanskista ja irlis mixiä. Siispä kuvaa olisiko mahdollista nähä?
Miten teillä on noin ahkeraan neuvola aikoja, tuntuu että täällä käydään jos muistetaan :LOL:
Menkoista, ei vieläkään ja olo on ollut jo pitkään kuin alkaisivat heti sillä hetkellä :x
Hikoilusta imetyksen aikaan :wave: tuntui kuin olisi ollut monta päivää suihkusta vaikka juuri tuli sieltä |O Enää en imetä ja hikoilukin palautui normaaliksi.

Kuinka moni meistä oli ketjussa: Isomahaiset?
Kuinka teillä on maha "palautunut"? Itselläni on samankokoinen kuin veljen tyttöystävällä joka on 26vk raskaana :xmas: :headwall:
Poikaa käytin neuvolassa niin täti taputti mun mahaa ja kysyi pojalta että mikä äitillä on täällä :kieh: :kieh: :kieh:
Nyt ukon kanssa viettämään laatuaikaa kun lapset nukkuu :heart:

Kuvaa koirasta


Kuvaa Justiinasta (Yulia) etunimi olikin ensimmäinen laatuaan tänä vuonna :heart:


Kuva "hermannista"


Tässä kaikki tältä erää :wave:
 
Miss Piggy, meillä menee kerralla helposti 200ml, mutta mein tyttö onki kova syömään, mut kannattaa varmaan yhdelle aterialle varata vaikka 250ml ettei varmast jää nälkäseks :D voi olla ettei mee kuvaikka 100ml, se on iha vauvasta kiinni. ja kannattaa kokeilla maistuuko hänelle ees pullo ja korvike, ettei oos sitten hoitaja pississä jos ei maistukkaan :D
 
Mamitzu: Pahoittelen huonosti kirjoitettua juttua,mut meil ei oo ku yks puhasrotuin irlis ja sit toisena isona koirana tanskandoggi mix...en jaksanu kirjottaa siihe et tanskandoggi/landseer mix :ashamed:

Kelakortti tuli meille noin 2vkkoa ristiäisistä jos en vääri muista tai pikkase yli 2vkkoa.

Nyt unille ku Viljamikii nukkuu ja aamul klo soi taas 05.30
 
Huomenta!

Kelakortti tuli viime viikolla, päivää en muista (ristiäiset 26.7.)

MP Kannattaa kotona kokeilla sen vastikkeen antamista, ennen ku jätät typyä hoitoon. Näät, että kelpaako ylipäätään, tuleeko vatsavaivoja tms. ja samalla hahmotat sitä määrää paljonko kerralla menee. Ja kun lähdet, muista ottaa rintapumppu mukaan :xmas: Meillä oli tuo vanhempi tyttö korvakierrelapsi ja itkettiin paljon korvia yöllä... Eka kerran jätettiin hänet yön yli hoitoon kun oli 9kk ikänen. Odotin vaan, että sais nukkuu koko yön heräämättä (vaik moni vois luulla, et kun miehen kans kahelleen reissuun pääsee, oottaa jotain ihan muuta :whistle: ). Heräsin kolmelta yöllä maitolätäköstä ja ei kun nousta lypsylle... :headwall: Eli se niistä katkeamattomista yöunista :D

Meille ei oo mitään ylimääräsiä rokotuksia edes tarjottu... Vai täytyykö niitä itse kysellä?

Jaahas... ja sitten kotitöitten kimppuun. Nyt ollaan ekaa aamua kahdestaan täällä, kun isommat on koulussa ja miehellä oli eilen viimenen isyyslomapäivä. Nyt sit totutellaan tähän. Palaillaan :wave:

Ammu ja Mimu =)

 
Alkuperäinen kirjoittaja Miss Piggy:
Ja sitten tää hikoilu :headwall: Ootteko muut huomannu, että hikoilu ois lisääntyny imetysaikana tai tukka rasvottunu nopeemmin?

Eli kuinka paljon suurin piirtein menee korviketta kerralla?
No, mä en ees täysimetä ja tukka rasvottuu nopeeta tahtia. Raskausaikana riitti suunnilleen 1-2 pesua viikossa. Nyt pitää pestä ainakin joka toinen päivä :headwall:

Meillä syödään korviketta max 160 ml kerralla. Suosittelen kans kokeilemaan ensin, että syökö korviketta. Muistan kun erään kerran oltiin lapsenvahteina, ja vauva ei ollut ikinä aiemmin saanut pullosta korvikemaitoa. Juu, ei kelvannut sitten silloinkaan ja nälkäänsä huusi sitten muutaman tunnin. :whistle: Järkyttävä kokemus - yksi niistä jolloin päätin jättää lasten hankinnan väliin :/

Meillä ei nukuttu eilen lainkaan kunnon unia päivällä, ja illalla oltiin niiiin yliväsyneitä. Nukahti poikkeuksellisesti jo 21.30. Ja nyt sitten herättiin. Neiti jokeltelee tyytyväisenä tuolla sängyssä kattolampulle :D Pitänee mennä nauttimaan hänen seurastaan.
 
Hei!

Te olette kovia kirjoittelemaan, menee kaikki aika kun kahlaa muutaman päivän sivut läpi :LOL: Itse asiassa ihana tapa syödä aamupala ja kokea aikuista "seuraa".
Hassua vaikka ei ole tavannut "tuntee" paljon äitejä samassa elämän tilanteessa.

Joku osaisi varmaan auttaa Espoon seudulta hyviä kirppiksiä löytyisikö?
Lohjan kirppikset kun on moneen kertaan jo koluttu. Mä kun suosin muksujen vaatteissa kierrätystä. Kirppiksellä tekee vauvojen vaatteissa muutamalla eurolla mahtavia löytöjä.
Ja vaatteet kun ovat kuin uusia.
Samoin Vantaa ja Hesa hyvät kirppikset kiehtoisivat?
Tampereelta vasta hiljattain tännepäin muuttaneena en tunne paikkoja, mutta luotan teihin.
Ehkäpä joku teistä osaisi auttaa...... :ashamed:

Tintti
 
tintti-mamma- Aleksis Kiven kadulla Helsingin Vallilassa on Valtterin kirpputori. On auki joka päivä, mutta lauantaina ja sunnuntaina (varsinkin klo 9 jälkeen heti) tarjonta on aivan loistava. On paljon parkkitilaa ja halli on iso. Sieltä löytyy myös itsepalvelukirppis yhdestä kulmasta. (ja makkaraa paistetaan talvella pihassa :D ).

Meillä kesti kela-kortin tulo 1,5 viikkoa ristiäisistä.

Poju meni 22 nukkumaan, heräs 5 aikaan. Oli pissinyt sänkynsä ja vaatteensa märäksi. Mies haki sitten pullon kun poika oli kuivissa, että nyt ruokitaan kuten normaalisti. Söi 30ml ja nukahti, heräsi 7.45. Hmm.. Taitaa tosiaan se tauti olla täällä :LOL:

Ärsyttävä ilma! Kahdesti olen jo tänään ollut pakkaamassa poikaa vaunuihin, ja AINA on alkanut satamaan. Hmpf.. parvekkeellakaan ei voi olla kun on ns. avopartsi, eli vesi sataa päälle, oli sitten kuinka hyvät sadesuojat tahansa :(

Eipä tässä ihmeitä. Koirista piti vielä sanomani, ettei tällä hetkellä ole koiraa. Aina on ollut vähintään se kaksi isoa koiraa (yleensä rottis - rhodesiankoira- linjalla), joten on vähän orpo olo. Kun 1,5v sitten muutettiin tänne 3. kerrokseen, meni meidän silloin 7v. rottis vanhemmille. Sittemmin pari viikkoa sitten pääsi koirien taivaaseen..

Elppa & Alex 8+0
 
Huh huh mikä yö, tai ei siinä muuten mitään, mutta johtuen siitä että mies ei suostunu iltajumppaamaan tytön kanssa, kun minä olisin halunnut kerrankin rauhassa katsoa telkkua, jäi tytöltä kakka tulematta ennen yöpuulle laittoa. No sitten yöllä heräsin kun toinen huutaa kurkkusuorana, ja koko sänky ja tietysti koko tyttö ihan paskassa. No väsyneenä ja kettuuntuneena mieheen sitten aivot eivät näköjään toimineetkaan ja heitin sen kakkasen bodyn vessanpyttyyn niiden papereiden sekaan millä olin ensin sitä bodyä ja tyttöä putsannut ensihätään -_- ja lavuaariin siis piti se laittaa huuhtoutumaan... ja sillävälin kun noukin sitä bodya pöntöstä tyttö sotkee kätensä ja jalkapohjansakkin siihen. Ja tietysti huitoo naamaansa pillastuneena niillä käsillään...
Ja huuto ei ees loppunu siihen että vaihoin puhtaat päälle. Tutti suuhun ja olkkariin sitteriin huutamaan kun vaihoin kaikki lakanat tytön sängystä, sitä oli mennyt jo patjaankin asti -_- Sitten maitopullon kanssa tapeltiin, ei suostuttu röyhtäsemään --> pulautus. Lähetin miehellekkin jo niin vihasta viestiä että..
No, nyt nukkuu tyttö yhäkin, tais olla raukalle raskasta tuo öinen episodi.

Menhit ja Aliisa 8vk1pvä
 
:LOL: :LOL: pakko myöntää että nauratti kun Menhitin tekstiä luki. Vaikka takuulla oli vitsit vähissä yöllä.

Muillakin taitaa olla samoja ongelmia ne ihanat miehet.... :(


Kiitos Elppa tuosta kirppis vinkistä, täytyypä käydä katsahtamassa. Ilmeisesti fiksuinta käydä viikonloppuna?
 
Menhitillä on ollu ihana kakkashow :LOL:

Meillä muuten pidetään vielä 50-56cm vaatteita :eek: Vaikkakin kestoillaa niin nuo menee tosin käytän bodyssa jatkopalaa.

Täältä löytyy kaksi vilkasta terrieri nuorukaista =)

Meillä kans vaan hymyillään ja jotain sanotaan. En odota enempää sillä kiva kun tuo vauva on vauva, kasvavat ja kehittyvät loppupeleissään kuitenkin niin nopsaa.

Meillä herätään 2-3 kertaa yössä ja minä oon aika poikki. Tosin täytyy olla onnellinen siitä, että pikku-mies syö tissiä 5-10 minuuttiin yöllä ja nukahtaa samoin tein eli meidän yöheräillyt on aika nopeita.
 

Yhteistyössä